Ако пък не сте уверени в изправността на акумулатора, задължително го свалете от колата и го занесете вкъщи. Не е лошо и батерията да бъде заредена в домашни условия, ако автомобилът се кара предимно в градски условия със запалени фарове.
Колкото и да са нови, стандартните автомобили не са подготвени за т.нар. арктически студове, които напоследък навестяват и нашата страна. При подобни температури е напълно възможно да замръзнат всички течности в автомобила, а гумените съединения да се късат и при най-малкото напрежение.
Най-препоръчителното масло за двигателя в подобни условия е 0W-40. Стандартната пропорция на антифриза 50 на 50, съответно етиленгликол и вода също не е достатъчна. Автомобилът трябва да е зареден с поне 80% концентрирана охладителна течност.
Работната течност в амортисьорите също замръзва. За целта колата трябва да се оборудва със специални амортисьори, пригодени за ниски температури, а като алтернатива се предлагат и нагреватели, обвиващи амортисьорите и работещи с ток от акумулатора.
Много важна част са и гумите на автомобила. Специалистите препоръчват като минимум меки зимни гуми, оборудвани с познатите ни от миналото допълнителни вътрешни гуми. По-скъпото решение е специални арктически гуми.
Още едно от задължителните условия е радиаторната решетка, която служи за постъпване на въздух, който да охлажда радиатора на автомобила, да бъде "запечатана" с брезент. За някои високопроходими автомобили даже се предлагат готови уплътнители.
Силно препоръчително е - особено за дизеловите автомобили - да се монтира специално подгряващо устройство в резервоара, което да не позволява на парафина в нафтата да се втвърдява. Най-важното за подобни автомобили, а и не само за тях, е веднъж запален двигателят да не се гаси.
Ето и схематично представяне на най-важните неща, с които един автомобил трябва да е оборудван, за да е идеално подготвен за температури под -40 градуса по Целзий.
Ако сме пропуснали някои от методите за подготовка на автомобила за арктически студове, то спокойно можете да споделите вашия опит и наблюдения в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PlimP
11:12 03.02.2012
2 Венцислав Бойчев
Концентрат зимна течност за чистачки, естествено и хубави чистачки.
Лопата и пясък в багажника.
Добавка към дизеловото гориво против замръзване.
11:57 03.02.2012
3 nikito_blend
11:57 03.02.2012
4 шофьорче
12:40 03.02.2012
5 Манол
13:01 03.02.2012
6 гост
13:30 03.02.2012
7 джеки
Коментиран от #16
16:58 03.02.2012
8 Коко Мартинов
Коментиран от #13
17:12 03.02.2012
9 стой кадето си
18:46 03.02.2012
10 cugggle
19:25 03.02.2012
11 тошко
19:45 03.02.2012
12 adsdads
20:11 03.02.2012
13 Prelude
До коментар #8 от "Коко Мартинов":
@8 От коптор до коптор има разлика, твоя какъв е? Аз имам един стар Сивик 92-ри набор, почти не го ползвам вече ама е вярна машина и не мога да се разделя с него, само хамалски задчи изпълнява от време на време. Не го бях закачал 2 месеца. Миналата събота го изрових от снега си запали без да мрънка.Коментиран от #14
20:50 03.02.2012
14 Коко Мартинов
До коментар #13 от "Prelude":
@13 406 2.2 Hdi 01'' Добра машина е попринцип,но в това време нещо се предаде.23:55 03.02.2012
15 Бранимир Василев
13:36 04.02.2012
16 ИВАН НИКОЛОВ
До коментар #7 от "джеки":
@7 ще береш ядове с дюзите и с цялата горивна система с тоя бензин НИКОГА НЕ СИПВАЙТЕ БЕНЗИН В ДИЗЕЛА13:57 04.02.2012
17 limon
19:06 04.02.2012
18 124
22:35 04.02.2012
19 FMC
01:13 05.02.2012
20 ВИП АМГ
11:19 05.02.2012