Малкият снежен човек
Без да блести с дизайн, чешкият кросоувър предлага практичност и функционалност на приемлива цена
Съществото Йети, наричано от тибетците още “Големия снежен човек”, е митично човекоподобно създание, чието съществуване все още не е доказано.
Skoda Yeti, наричана от нас “Малкия снежен човек”, пък е компактен автомобил с повишена проходимост, чието съществуване не само е доказано, а вече се продава и у нас. Макар, подобно на “Големия снежен човек”, да се среща рядко по родните пътища, при автомобилите с повишена проходимост Yeti представлява практична и функционална алтернатива на сравнително ниска цена. Предлага се със сносна гама от дизелови и бензинови агрегати, като ние избрахме да акцентираме на версията 2.0 TDI-CR 4x4.
Екстериор
Чешките автомобили никога не са блестели с външност, но този път дизайнерите са надминали себе си. За всички е ясно, че Yeti предизвиква нееднозначни емоции. Критиците на външния облик на компактния кросоувър съвсем не са малко, като сред мнозина се шири мнението, че Yeti прилича повече на т.нар. “баничарки”, отколкото на автомобил, предназначен за хора с активен начин на живот. Въпреки това, има и такива, които го харесват. Едно обаче не може да се отрече. Yeti е напълно разпознаваем, притежава свой собствен облик, като същевременно не е лишен от фирмена идентичност. Иначе е изграден на платформата на Octavia (чети Golf), като върху нея е монтирана двуобемна каросерия.
Интериор
Салонът на чешкият кросоувър впечатлява с нелуксозни, но качествени материали и отлична сглобка. Уредите са максимално опростени, но са силно информативни и по никакъв начин не отвличат вниманието на водача от пътната обстановка. Седалките не са големи, твърди са, като това не е причина за дискомфорт. Просторният салон предлага отлично място за четирима пълноръстови пасажери. Багажното пространство не е голямо, но пък за сметка на това е функционално. Благодарение на делимата на три части задна седалка, то може да бъде значително увеличено. Още нещо интересно е самостоятелното регулиране на задните кресла, както и превръщането на средното в удобна масичка.
Множеството жабки и кутии за вещи още повече засилват усещането за комфортно пътуване. Като цяло салонът е стилен, характеризира се с високо качество на изработка и предлага доста приличен комфорт.
Двигател и ходови характеристики
Всички агрегати в двигателната гама на Yeti са заимствани наготово от Volkswagen. Този факт сам по себе си говори, че лош мотор няма. Все пак, според нас, най-удачният вариант за подобно возило е двулитровият дизел с мощност 110 к.с. Този мотор предлага прилична динамика и е много икономичен. Сравнително еластичен е при високи обороти и се характеризира с ниско ниво на шум. Що се отнася до окачването, то е доста сходно с това на Golf, но в задната си част колеята е необичайно разширена. Този прийом е заимстван от Roomster и се вписва добре в цялостното поведение на автомобила. Както се вижда, центърът на тежестта е висок, но заради по-широката задна колея кренът в завоите не е голям. Автомобилът се държи изключително прилично на асфалт. Предвид габаритите си и информативното управление се справя отлично и в града. Но ако някой реши да го използва за пресечена местност, трябва да внимава.
Препоръчително е излизанията извън асфалта да са епизодични и най-вече премерени. Системата 4х4 е предназначена за сняг, кал и лоши метеорологични условия, но не и за тежък off-road. Това не е недостатък за Yeti, тъй като е черта, присъща за всички кросоувъри от този клас. Иначе возията е мека и е още една предпоставка за отличен комфорт, дори и при дълги пътувания.
Цена
Чешкият кросоувър се продава у нас на цена, сходна с тази на основната алтернатива - Nissan Qashqai. Базовото Yeti стартира от 28 860 лева, но в този случай получавате само предно предаване и 1.2-литров бензинов турбо мотор.
Най-наточената версия достига почти 50 000 лева, но тя разполага с мощен дизел и перманентно предаване. Избраната от нас модификация е точно по средата, като според нас това е оптималният вариант, имайки предвид динамика, ниво на оборудване и крайна цена. Така че, ако не сте привърженик на японското и ви допада визията на чешкия кросоувър, можете спокойно да се ориентирате към Yeti.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 968 куб. см | |
Максимална мощност | 81 Kw/ 110 к.с. При 4 200 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 250 Нм при 1 500 - 2 500 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 16.5:1 | |
Маса на единица мощност | 14.0 кг/к.с. (19.1 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 223 мм | |
широчина | 1 793 мм | |
височина | 1 691 мм | |
Междуосие | 2 578 мм | |
Маса | 1 545 кг. | |
Допустимо натоварване | 545 кг. | |
Обем на товарния отсек |
300 / 1 163 л | |
Вместимост на резервоара | 60 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 7.2 л/100км | |
извънградско | 5.3 л/100км | |
комбинирано | 6.0 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 12.2 | |
Максимална скорост км/ч. | 174 | |
Гуми отпред/отзад | 215/60 R16/60 R15 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 40 911 лв.
Базово оборудване
ABS, EBV, MSR, EDS, MBA, DSR, лети джанти, сервотроник, isofix система за закрепване на детско столче, рейки на покрива, централно заключване с дистанционно управление, седем въздушни възглавници, предни ел. стъкла, делима на три части задна седалка, пътепоказатели интегрирани в страничните огледала, радио с осем високоговорителя и антена, климатик, бордкомпютър, датчик за външна температура, кутия за съхранение на вещи под седалката на водача, и др.
Допълнително оборудване
ESP .........................................................................1 586 лв.
Панорамен покрив...................................................1 922 лв.
Темпомат...................................................................320 лв.
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Методи
15:50 08.09.2011
2 Майката на Мето
15:50 08.09.2011
3 Чипев
15:50 08.09.2011
4 ждад
15:50 08.09.2011
5 Коко
15:50 08.09.2011
6 fi
15:50 08.09.2011
7 от Луната
15:50 08.09.2011
8 Коко
15:50 08.09.2011
9 Диньо
15:50 08.09.2011
10 Stan40
15:50 08.09.2011
11 Сидни Кросби
15:50 08.09.2011
12 инж.Тойотков
15:50 08.09.2011
13 NA 14 GODINI
15:50 08.09.2011
14 v. vatov
15:50 08.09.2011
15 фокс
15:50 08.09.2011
16 Yeti
15:50 08.09.2011
17 фен
15:50 08.09.2011
18 tim
15:50 08.09.2011
19 avgo
15:50 08.09.2011
20 avgo
15:50 08.09.2011
21 ВАГ
15:50 08.09.2011
22 тончо
15:50 08.09.2011
23 Жорж
15:50 08.09.2011
24 Умник
15:50 08.09.2011
25 PO-GOLQM UMNIK
15:50 08.09.2011
26 изумен
15:50 08.09.2011
27 Смешника
15:50 08.09.2011
28 IKA
15:50 08.09.2011
29 roomster
15:50 08.09.2011
30 Niki
15:50 08.09.2011
31 galya
Имам си Шкофичка Румстър от две години и половина ... не е базовия модел, ами ТД1,9, 105 коня и си е много пъргава и готина.
Така, че от всичко прочетено до тук мога да заключа ... зависи много от Задволанното устройство .....
Поздрави на всички и си карайте старите "морги" и завиждайте на тия с новите коли .... то това си е БГ черта ... национална ...
15:50 08.09.2011
32 ico
15:50 08.09.2011
33 Anonymous.
15:50 08.09.2011
34 gost
18:43 04.11.2011
35 Жана
00:28 28.01.2021