1 Март, 2010 11:08 40 643 35

Пазарът в България: Skoda Yeti 2.0 TDI-CR 4x4

  • skoda yeti 2.0-
  • skoda yeti-
  • skoda-
  • nissan qashqai-
  • yeti-
  • volkswagen

Малкият снежен човек

Без да блести с дизайн, чешкият кросоувър предлага практичност и функционалност на приемлива цена

Съществото Йети, наричано от тибетците още “Големия снежен човек”, е митично човекоподобно създание, чието съществуване все още не е доказано.

Skoda Yeti, наричана от нас “Малкия снежен човек”, пък е компактен автомобил с повишена проходимост, чието съществуване не само е доказано, а вече се продава и у нас. Макар, подобно на “Големия снежен човек”, да се среща рядко по родните пътища, при автомобилите с повишена проходимост Yeti представлява практична и функционална алтернатива на сравнително ниска цена. Предлага се със сносна гама от дизелови и бензинови агрегати, като ние избрахме да акцентираме на версията 2.0 TDI-CR 4x4.

Екстериор
Чешките автомобили никога не са блестели с външност, но този път дизайнерите са надминали себе си. За всички е ясно, че Yeti предизвиква нееднозначни емоции. Критиците на външния облик на компактния кросоувър съвсем не са малко, като сред мнозина се шири мнението, че Yeti прилича повече на т.нар. “баничарки”, отколкото на автомобил, предназначен за хора с активен начин на живот. Въпреки това, има и такива, които го харесват. Едно обаче не може да се отрече. Yeti е напълно разпознаваем, притежава свой собствен облик, като същевременно не е лишен от фирмена идентичност. Иначе е изграден на платформата на Octavia (чети Golf), като върху нея е монтирана двуобемна каросерия.

Интериор
Салонът на чешкият кросоувър впечатлява с нелуксозни, но качествени материали и отлична сглобка. Уредите са максимално опростени, но са силно информативни и по никакъв начин не отвличат вниманието на водача от пътната обстановка. Седалките не са големи, твърди са, като това не е причина за дискомфорт. Просторният салон предлага отлично място за четирима пълноръстови пасажери. Багажното пространство не е голямо, но пък за сметка на това е функционално. Благодарение на делимата на три части задна седалка, то може да бъде значително увеличено. Още нещо интересно е самостоятелното регулиране на задните кресла, както и превръщането на средното в удобна масичка.

Множеството жабки и кутии за вещи още повече засилват усещането за комфортно пътуване. Като цяло салонът е стилен, характеризира се с високо качество на изработка и предлага доста приличен комфорт.

Двигател и ходови характеристики
Всички агрегати в двигателната гама на Yeti са заимствани наготово от Volkswagen. Този факт сам по себе си говори, че лош мотор няма. Все пак, според нас, най-удачният вариант за подобно возило е двулитровият дизел с мощност 110 к.с. Този мотор предлага прилична динамика и е много икономичен. Сравнително еластичен е при високи обороти и се характеризира с ниско ниво на шум. Що се отнася до окачването, то е доста сходно с това на Golf, но в задната си част колеята е необичайно разширена. Този прийом е заимстван от Roomster и се вписва добре в цялостното поведение на автомобила. Както се вижда, центърът на тежестта е висок, но заради по-широката задна колея кренът в завоите не е голям. Автомобилът се държи изключително прилично на асфалт. Предвид габаритите си и информативното управление се справя отлично и в града. Но ако някой реши да го използва за пресечена местност, трябва да внимава.

Препоръчително е излизанията извън асфалта да са епизодични и най-вече премерени. Системата 4х4 е предназначена за сняг, кал и лоши метеорологични условия, но не и за тежък off-road. Това не е недостатък за Yeti, тъй като е черта, присъща за всички кросоувъри от този клас. Иначе возията е мека и е още една предпоставка за отличен комфорт, дори и при дълги пътувания.

Цена
Чешкият кросоувър се продава у нас на цена, сходна с тази на основната алтернатива - Nissan Qashqai. Базовото Yeti стартира от 28 860 лева, но в този случай получавате само предно предаване и 1.2-литров бензинов турбо мотор.

Най-наточената версия достига почти 50 000 лева, но тя разполага с мощен дизел и перманентно предаване. Избраната от нас модификация е точно по средата, като според нас това е оптималният  вариант, имайки предвид динамика, ниво на оборудване и крайна цена. Така че, ако не сте привърженик на японското и ви допада визията на чешкия кросоувър, можете спокойно да се ориентирате към Yeti.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   1 968  куб. см
 Максимална мощност   81 Kw/ 110  к.с. При 4 200 об/мин.
 Максимален въртящ момент   250 Нм при  1 500 - 2 500 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване   16.5:1
 Маса на единица мощност   14.0 кг/к.с. (19.1 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 223 мм
  широчина 1 793 мм
   височина 1 691 мм
 Междуосие   2 578 мм
 Маса   1 545 кг.
 Допустимо натоварване   545 кг.
 Обем на товарния отсек
  300 / 1 163 л
 Вместимост на резервоара   60 л
 Разход на гориво:    
   градско 7.2 л/100км
   извънградско 5.3 л/100км
   комбинирано 6.0 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   12.2
Максимална скорост  км/ч.    174
Гуми отпред/отзад   215/60 R16/60 R15
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                           40 911 лв.

Базово оборудване

ABS, EBV, MSR, EDS, MBA, DSR, лети джанти, сервотроник, isofix система за закрепване на детско столче, рейки на покрива, централно заключване с дистанционно управление, седем въздушни възглавници, предни ел. стъкла, делима на три части задна седалка, пътепоказатели интегрирани в страничните огледала, радио с осем високоговорителя и антена, климатик, бордкомпютър, датчик за външна температура, кутия за съхранение на вещи под седалката на водача, и др.

Допълнително  оборудване

ESP .........................................................................1 586 лв.
Панорамен покрив...................................................1 922 лв.
Темпомат...................................................................320 лв.


Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Методи

    13 11 Отговор
    Хареса ми сравнението на Йети с баничарка и то наистина си е така. Може да е качествен, ама не прилича на сув а на баничарка хаха
  • 2 Майката на Мето

    5 10 Отговор
    Метооо, млого си прос горкия!!!
  • 3 Чипев

    6 2 Отговор
    Всеки има право на мнение. Вместо да се обиждате се научете да пишете. Пише се просТ, а не прос. На мен също колата ми прилича на баничарка. Фен съм на Фолксваген, но дизайна на Шкода не ми допада. Иначе сигурно е хубава колата, то така и пише.
  • 4 ждад

    3 7 Отговор
    няма багажник,багажник нямааа
  • 5 Коко

    16 3 Отговор
    Не е върха, но не е и лош. Във всички случаи е много повече от отвратителния примитивен Дъстър на Дачия.
  • 6 fi

    6 6 Отговор
    Не е коректно да се сравняват двата автомобила. Там където свършват цените на Дъстър, започват тези на Йети. Все едно да сравня Опел Вектра с Мерцедес Ц-клас примерно. На мен доста ми допада като дизайн и възможности. Напомня ми по-предните модели на Субару Форестър като форми.
  • 7 от Луната

    11 3 Отговор
    Скъпо, скъпо !
  • 8 Коко

    7 1 Отговор
    Цената е аналогична с на Дъстър- само с предно и бензин Дъстър-ът е 13000Е, Йети-то 14000Е. Качеството и изработката обаче са на светлинни години.
  • 9 Диньо

    4 6 Отговор
    Същата е и цената на базовия кашкай, ама няма лошо. Просто тази шкода е грозна и не може да ми я обявяват за 4х4 на годината. А и за беше супер красива и на половината пари пак нямаше да я купя. Тези от Еуратек са просто под всякаква критика
  • 10 Stan40

    8 3 Отговор
    Statiqta e obektivna.Bravo
  • 11 Сидни Кросби

    5 7 Отговор
    Гледайте филмчето - това и с моя Голф II ще го изкача от раз, а на Йети-то му се опъна.
  • 12 инж.Тойотков

    7 10 Отговор
    На тази предлагана от Шкода цена,мерси.Затези пари ще си купя Тойота Ланд 2 годишна. Реалната цена на таЯ баничка е не повече от 25000 лв
  • 13 NA 14 GODINI

    5 12 Отговор
    AZ SAM NA 14 GODINI PREDI DVA MESECA BA6TA MI SI Q KUPI (BOKLUK) VUB6TE NELOI DA DRIFTI A PAK KAT SA BLASNAH S 4O KILOMETRA SE SMA4KA KAT KONSERVA PAK HUBAVO 4E SAM JIV(AMIN)(=
  • 14 v. vatov

    5 6 Отговор
    za tolkova pari po dobre toyta land kruser na 2 godini a sled tova da si govorim za 4x4 i off-rod
  • 15 фокс

    3 11 Отговор
    абе ако ми я подарят без пари ще я взема, иначе - сори
  • 16 Yeti

    19 2 Отговор
    Сувчето си е перфектно! Никой не е казал, че става за офроуд, ама пластмасовият Ленд Круизър на 2г. не става и за асфалт- люлее се като лодка и друса ужасно, извън пътя е по-зле от москвич.Така че да си кара Бай Ганьо стари тойоти и да остави на нормалните хора да си купуват нови, практични и икономични коли!
  • 17 фен

    3 11 Отговор
    В профил ми прилича на Дачия-комби. Качеството вероятно е същото но цената двойна.
  • 18 tim

    2 16 Отговор
    izvinete 4e pi6a na latnica. Tea VW fenove sa mnogo zle i ne znam ama te mi prili4at na nqkva sekta!Kato si go hvalqt VAG-a i tva e. Tea shkodi4ki sa tolko otvratitelni 4e ne mi go pobira glavata! nai golqmatya na vw e tva, ama ko tolko to celiq vw. Karaite samo qponski tehniki i togava ne govorete za moskvi4i. Mnogo gadno suv-4e e tva yeti
  • 19 avgo

    10 2 Отговор
    най добрата комбинация на кола,джип,ван,качество на изработка и цена.Отпред напомня на рендж ровер,отзад на мл само че клати по малко и гори по малко
  • 20 avgo

    13 1 Отговор
    положително!
  • 21 ВАГ

    12 5 Отговор
    Японското беше качествено преди, качеството им непрекъснато върви надолу. Докато ВАГ правят все по-качествена продукция
  • 22 тончо

    2 9 Отговор
    Не се лъжете хора,това както повечето модели на шкода не стават за нищо,служебната ни кола е шкода румстър и не струва,не мога да кажа нищо хубаво нито за окачване,нито за возия,нито спирачки,нито горене не ми се изброява повече,само мога да кажа че никога не бих си купил нито такава,нито каква да е шкода
  • 23 Жорж

    10 2 Отговор
    Нищо им няма на Шкодите, супер са.Проблем имат хората,живеещи с предразсъдъците,че Шкода е същата стара соцмарка, правеща боклуци
  • 24 Умник

    11 2 Отговор
    "е същата стара соцмарка, правеща боклуци" Ей смешко, точно Шкода ли е соцмарката? Шкода е втория най-стар автомобилен производител в Европа (след Даймлер-Бенц) и е един от малкото автомобилостроители в света със над 100 годишна история. После, соц Шкодите могат да бъдат наречени боклуци само от някой ездач на някое велико руско творение, дето към този момент е смятал че е на върха на света яхнал бленуваната "руская машина" след 15 год чакане пред мототехника. Соцмарките могат само да си мечтаят за решенията приложени в Шкода Октавия, 1000 МБ, 100s 105/120Л да не говорим за Шкода Гарде и Рапид. Само че умници като теб сигурно дори не са и чували за тези коли
  • 25 PO-GOLQM UMNIK

    5 4 Отговор
    MOETO MOMCHE SKODA SI BQHA SMESHNI KOLI PO VREMETO NA SOCA, TI GI IZKARA TEHNOLOGICHNO CUDO:)NE MI OBQSNQVAI CHE BILI STARA MARKA, V EVROPA BESHE OBQVQVANA MNOGOKRATNO ZA NAI-SMESHNATA KOLA PREZ 70-TE I 80-TE. HARESVAM SAMO RAPIDE, DOBRE CHE VW GI KUPI INACHE SHTQHA DA PRODULZAT S FAVORITE OSHTE 15 GODINI:)))))))))))
  • 26 изумен

    4 5 Отговор
    Каква е тази цена?Това не е кола а детска играчка.Добра е само ако имаш сергия за плод_зеленчук за зареждане.Несериозно е да правите сравнения с японки,най вече тойоти Л.К
  • 27 Смешника

    4 7 Отговор
    Колите- и двете, и дачията и йети-то с смешнички. Тия от рено и тиа от ФАГ са съсдали за своите почитатели на марките поредната сиромашка радост и сега се опитват с клипове да ни впечатлят. Добре, че ги има японците!!!
  • 28 IKA

    0 2 Отговор
    Ето я истината: http://www.youtube.com/watch?v=6ZSgNMO7nU4&feature=related
  • 29 roomster

    8 1 Отговор
    Шкода не са лоши коли! Аз карам Румстер от 3 години и съм невероятно доволен! Тоя със служебната кола нещо се бърка, освен ако не говори за некое малко двигателче! 1.9 ТДИ ПД - разход 6.5 в града и 5.3 навън. Средна скорост извън града 120. Бих си купил Йети, ако малко свалят цената
  • 30 Niki

    5 1 Отговор
    бях на тест драйв и много ми допадна
  • 31 galya

    8 1 Отговор
    Големи философи .........
    Имам си Шкофичка Румстър от две години и половина ... не е базовия модел, ами ТД1,9, 105 коня и си е много пъргава и готина.
    Така, че от всичко прочетено до тук мога да заключа ... зависи много от Задволанното устройство .....
    Поздрави на всички и си карайте старите "морги" и завиждайте на тия с новите коли .... то това си е БГ черта ... национална ...
  • 32 ico

    2 4 Отговор
    Само да отбележа че в превод от чешки "Шкода" значи "Жалко" ....... е жалко YETI
  • 33 Anonymous.

    2 3 Отговор
    тази кола струва пари следователно не е за вас!!!!
  • 34 gost

    3 0 Отговор
    Парите за пътища идват от еврофондове, в еврофондовете идват главно от немски компании, от японските нищто май не идва, за къв чеп гениални ми българино ме агитираш за японска кола.
  • 35 Жана

    0 0 Отговор
    2 ра ръка са приемливи,много екстри не ми трябват,харесвам бял цвят,,,