8 Март, 2010 11:26 48 716 18

Пазарът в България: Toyota Urban Cruiser

  • urban cruiser-
  • toyota urban cruiser

Екскурзиант в града

Новото японско предложение представлява градски субкомпактен автомобил с външност на всъдеход

Напоследък малките многоцелеви автомобили набират все по-голяма популярност. Така наречените “паркетни” всъдеходи завладяха голям дял от европейските пазари и този успех накара компаниите започнаха да мислят по-задълбочено в тази насока. Така по пътищата се появиха още по-малки автомобили, приличащи на всъдеходи. Най-яркият екземпляр в този сегмент е новото предложение на Toyota, наречено  Urban Cruiser (едно от значенията на думата cruiser е екскурзиант). От известно време това малко автомобилче се предлага и у нас, въпреки че рядко се среща по родните пътища. Двигателите, които са на разположение, са два - бензинов и дизелов, а нивата на оборудване - три. Освен това системата 4х4 съвсем не е задължителна. Все пак ние избрахме да акцентираме на Urban Cruiser, оборудван с дизелов агрегат и AWD система.

Екстериор
Още от пръв поглед човек рзбира, че дизайнерите на Toyota съвсем не са лишени от своеобразно чувство за хумор. Това субкомпактно возило има чертите на истинските всъдеходи и предвид габаритите си изглежда малко странно.

Специалистите ще забележат, че във външния вид на Urban Cruiser ясно личат доста от чертите на два задокеански модела. Става дума за Toyota Ist, която се произвежда само с десен волан и за Scion xD. От друга страна обаче, формите не са чак толкова ръбати, като екстериорът е пригоден да пасне на претенциозния европейски вкус.

Като цяло Urban Cruiser притежава изразителен външен вид, поляризиращ мнението на потенциалните купувачи.

Интериор
За разлика от външния вид, салонът на Urban Cruiser не е толкова странен. Това е така, защото той е разработен в европейския център на Toyota и по-конкретно - в студиото ED2 в южна Франция.

Арматурното табло не впечатлява с авангардни решения и по-скоро наподобява това на немски автомобил. Точно пред погледа на водача е разположен голям аналогов циферблат, в който са интегрирани скоростомерът и оборотомерът. От двете му страни са останалите контролни индикатори, а на централната конзола са разположени управленията на аудиото и климатичната инсталация. Дотук добре, но проблемът идва от използваните материали. Те са и изглеждат евтини, като единственото хубаво е, че сглобката е на прилично ниво. Скърцания и паразитни шумове в купето липсват.

Останалата част от салона може да се нарече скучновата. Малки и твърдички седалки, трудно побиращи пет души. Отзад мястото за краката на пасажерите не е напълно достатъчно, но предвид габаритите може да се каже, че е в нормите за автомобили от този клас. Багажникът също не предлага голям обем, но пък за сметка на това е функционален, а делимата задна седалка може да увеличи значително вместимостта му.

Двигател и ходови характеристики
Въпреки предизвикващия усмивка работен обем, дизеловият D-4D е оптималният избор за подобно превозно средство. Двигателчето предлага прилична динамика и основно - икономичност. Единственият му лек недостатък е по-високото ниво на шум на празен ход. То обаче е туширано успешно от добрата шумоизолация на салона.

Окачването представлява усилен вариант на това на Yaris, което съвсем не е чудно. Urban Cruiser е изграден на платформата на Yaris, но за разлика от субкомпактната лека кола, се предлага и с пълноприводна трансмисия. По-конкретно става дума за Active Torque Control 4WD - максимално опростена система с електронно управляема многодискова муфа, автоматично заключваща задния мост при нужда. Тази система върши прилична работа, когато става въпрос за сняг, кал и черни пътища, но е неподходяща за off-road. Към последното твърдение отношение има и клиренсът на Urban Cruiser, който е сходен с този на леките автомобили.

Още един малък недостатък се явява кормилната уредба. Тя е снабдена с рейка и електросервоусилител, но при по-висока скорост воланът не е дотам информативен. Иначе мерките за пасивна и активна безопасност са на много високо ниво, а всички останали възли и агрегати са без особени забележки.

Цена
Вече стана дума, че Urban Cruiser се предлага и само с предно предаване. Подобен вариант, работещ с 1.33 Dual VVT-i агрегат, се предлага на цена 31 400 лв. с ДДС. Имайте предвид, че там оборудването съвсем не е богато. Най-скъпата версия струва 43 900 лв., а оптималната според нас е именно 1.4 D-4D AWD Luna.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател   Редови четирицилиндров
        два клапана на цилиндър
 Работен обем   1 364  куб. см
 Максимална мощност   66 Kw/ 90  к.с. При 3 800 об/мин.
 Максимален въртящ момент   205 Нм при  1 800 - 2 800 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване   16.5:1
 Маса на единица мощност   14.6 кг/к.с. (19.9 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 3 930 мм
  широчина 1 725 мм
   височина 1 540 мм
 Междуосие   2 460 мм
 Маса   1 545 кг.
 Допустимо натоварване   460 кг.
 Обем на товарния отсек
  305 / 1 010 л
 Вместимост на резервоара   42 л
 Разход на гориво:    
   градско 5.8 л/100км
   извънградско 4.4 л/100км
   комбинирано 4.9 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   12.7
Максимална скорост  км/ч.   175
Гуми отпред/отзад   195/60 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                          40 500 лв.

Базово оборудване

ABS+EBD+BA, Двустепени въздушни възглавници за водача и пътника, Странични въздушни завеси за предните и задните седалки, Регулируеми във височина предни фарове, Въздушна възглавница за коленете на водача, Тонирани стъкла с UV-филтър, Брони в цвета на купето, Подгряване на задното стъкло, Чистачка на задното стъкло (с пръскалка), Трета стоп-светлина, TRC & VSC (стабилизираща програма с контрол на сцеплението), Радио CD-плейър с MP3 и WMA (Windows Media Audio), Шест високоговорителя, Автоматичен климатик с филтър за чист въздух, AUX - жак за външни устройства, Кожен волан регулируем в дълбочина и височина с дистанционно аудио управление, Волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие, Кожена топка на скоростния лост, Регулиране във височина на седалката на водача, Мултиинформационен дисплей (бордкомпютър), Странични огледала и дръжки на вратите в цвета на купето, Оборотомер, Фарове за мъгла, Имобилайзер, Алуминиеви джанти с матово покритие, Централно заключване с дистанционно в ключа, Bluetooth свързване на мобилен телефон, Ел. странични огледала, Ел. стъкла, Плъзгащи се и сгъваеми задни седалки, Isofix система за закрепване на детски седалки, Система Easy Flat за изравняване на пода при сгънати задни седалки, Безконтактна система за отключване на автомобила и стартиране на двигателя, Пиротехнически колани и др.

Гаранция
5 години или 160,000 км (което настъпи първо), включително ходова част на автомобила.
Гаранция срещу перфорация от корозия: 12 години

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Pacho

    8 4 Отговор
    Джипчето е много приятно!
  • 2 sony

    5 4 Отговор
    ее нали е тойота-японско , трябва да е хубаво това нещо ама е точно обратното , това е 2-рия грозен автомобил произведен от Тойота,но за двигател- да не говорим те са много здрави,ама на вид те отблъсква.Първият грозен автомобил от Тойота за времето си според мен е първата Корола Версо 2002г.
  • 3 VW

    3 5 Отговор
    Добро джипованче - става за такси.Но предпочитам CrossGolf!
  • 4 Ogi

    10 0 Отговор
    Не е вярно, че е грозно. Напротив,прилича на много други, но не е грозно. Има далеч по-грозни японски автомобили. Това е направено с мярко и без азиатск8и залитания, затова е зобре. Стига да не заяжда педалът на газта.
  • 5 Oleg

    3 1 Отговор
    Смятам, че колата е ок, обаче цена от 40 000лв. в този сегмент е 30% по висока от очаванията на клиента. Напомням, че Гранд Витара /доказан SUV с традиции и прочие/ струва окло 34000лв. Тойотата трябва де окло 28000лв - 32000 за да пробие.
  • 6 Въпрос

    1 1 Отговор
    Добре де. Вие тествахте ли го или това е превеждан тест-драйв от английско издание?
  • 7 ilian

    1 1 Отговор
    Добре де Олег и как така реши,че TOYOTA е с "недоказани" традиций и SUZUKI е по добрата марка.
  • 8 vfl

    8 1 Отговор
    не съм съгласен че d-4d двигателя е шумен.Автора на статията нещо се е объркал.
  • 9 TROSHACHA

    1 0 Отговор
    SPOKOINO KOLEGI!HORATA SA DALI SUVSEM PRILICHNA GARANCIA-KARASH 5 GODINI ILI SE PADA PO 32.000KM. NA GODINA I SLED KATO E PRIKLIUCHILA GARANCIATA A S TOVA I CHUJDATA PODDRUJKA SE OTURVAVASH OT VOZILOTO.DA SI MU PRAVI SMETKATA SLEDVASHTIA SOBSTVENIK! TAKA GO PRAVIAT HORATA PO BELITE DURJAVI!!!
  • 10 TROSHACHA

    1 0 Отговор
    VW IZVINIAVAI NO DOKOLKOTO ZNAM TOZI ''CROSS GOLF'' MNOGO OTDAVNA SE E PRENESUL V "STRANATA NA SENKITE"AKO GOVORISH ZA "VW COUNTRY"TO ZNACHI STAVA VUPROS ZA POKOINIK!SORRY.
  • 11 към vfl

    2 0 Отговор
    Служебната ми кола е Тойота Корола Версо , и трака доста защото двигатела е със верига а не със ремък , както е при 2.0 TDI на Фолксваген.Там е много по-комфортно на 3000 оборота се чува като 2000 на Тойотата без майтап.Иначе двигателчетата d-4d са много здрави!
  • 12 vfl

    5 0 Отговор
    може,но мойта е авенсис 2.0тди и хората не могат да познаят дали е дизел или бензин т.е. работи много тихо.А веригата не вярвам да указва влияние върху тракането
  • 13 Искрен

    1 0 Отговор
    Двигателят действитгелно е по-шумен и то точно заради веригата. Това оказва влияние и автора не се е объркал. Относно голфа - кънтри и крос вариантите са съвсем различни, последният има и ново поколение на базата на шекстата генерация.
  • 14 русенец

    5 1 Отговор
    Абе 40 000 лв са страшно много за тази таратайка
  • 15 Тончо

    2 0 Отговор
    Цената е добра, за това което се предлага. Сузуки Гранд Витара не е конкурент на този малък сладур, защото е в друг сегмент - на СУФ-овете, а това е миниСУФ - тук са Сузуки СХ4, Фиат Седици, Панда 4Х4. И хайде да не сравняваме с Гранд Витарата дизел, чиято цена е по-висока, пък на това отгоре е и с мотор на РЕНО?! Тойота Ърбан Круизер си е чистокръвен японец отвсякъде.
  • 16 pe6o

    1 2 Отговор
    za 40 000 6te si vzema cross polo
    mnogo po dobre na vid ot tova
  • 17 edno karane

    1 2 Отговор
    Абе какво да ви кажа - голяма излагация според мен де !
    Вътре е доста тясно дори и да няма пасажери на задните седалки - да не говорим че за да сменяш опциите на боркомпютъра трябва задължително да спреш щото разбираш ли копчетатта са пред теб но на самия километраж и трябва да ги натискаш с химикалка - супер малки са !!!
    И не на последно място няма нищо общо с какъвто и да било джип , просто една малка количка с двойно предаване -по добре е Ауриса, по широко е вътре и бутоните по таблото са малко по добре раположени но за съжаление - няма нищо общо с японски автомобил- да не говорим че кола на 4 месеца беше с похабена пластмаса и по таблото и вратите , какво ще стане след 10 години не мога и да мисля. А цената емного висока - 30 000 лева е авенсиса рабира се с най малкия двигател - но пък колаата е наистина супер. Та така. покарайте преди да се навиете де си купувате такава "японска кола "
  • 18 Георги

    3 0 Отговор
    Някой да има представа бензиновият вариант производство 2011 със ремък или верига е?Благодаря!