Екскурзиант в града
Новото японско предложение представлява градски субкомпактен автомобил с външност на всъдеход
Напоследък малките многоцелеви автомобили набират все по-голяма популярност. Така наречените “паркетни” всъдеходи завладяха голям дял от европейските пазари и този успех накара компаниите започнаха да мислят по-задълбочено в тази насока. Така по пътищата се появиха още по-малки автомобили, приличащи на всъдеходи. Най-яркият екземпляр в този сегмент е новото предложение на Toyota, наречено Urban Cruiser (едно от значенията на думата cruiser е екскурзиант). От известно време това малко автомобилче се предлага и у нас, въпреки че рядко се среща по родните пътища. Двигателите, които са на разположение, са два - бензинов и дизелов, а нивата на оборудване - три. Освен това системата 4х4 съвсем не е задължителна. Все пак ние избрахме да акцентираме на Urban Cruiser, оборудван с дизелов агрегат и AWD система.
Екстериор
Още от пръв поглед човек рзбира, че дизайнерите на Toyota съвсем не са лишени от своеобразно чувство за хумор. Това субкомпактно возило има чертите на истинските всъдеходи и предвид габаритите си изглежда малко странно.
Специалистите ще забележат, че във външния вид на Urban Cruiser ясно личат доста от чертите на два задокеански модела. Става дума за Toyota Ist, която се произвежда само с десен волан и за Scion xD. От друга страна обаче, формите не са чак толкова ръбати, като екстериорът е пригоден да пасне на претенциозния европейски вкус.
Като цяло Urban Cruiser притежава изразителен външен вид, поляризиращ мнението на потенциалните купувачи.
Интериор
За разлика от външния вид, салонът на Urban Cruiser не е толкова странен. Това е така, защото той е разработен в европейския център на Toyota и по-конкретно - в студиото ED2 в южна Франция.
Арматурното табло не впечатлява с авангардни решения и по-скоро наподобява това на немски автомобил. Точно пред погледа на водача е разположен голям аналогов циферблат, в който са интегрирани скоростомерът и оборотомерът. От двете му страни са останалите контролни индикатори, а на централната конзола са разположени управленията на аудиото и климатичната инсталация. Дотук добре, но проблемът идва от използваните материали. Те са и изглеждат евтини, като единственото хубаво е, че сглобката е на прилично ниво. Скърцания и паразитни шумове в купето липсват.
Останалата част от салона може да се нарече скучновата. Малки и твърдички седалки, трудно побиращи пет души. Отзад мястото за краката на пасажерите не е напълно достатъчно, но предвид габаритите може да се каже, че е в нормите за автомобили от този клас. Багажникът също не предлага голям обем, но пък за сметка на това е функционален, а делимата задна седалка може да увеличи значително вместимостта му.
Двигател и ходови характеристики
Въпреки предизвикващия усмивка работен обем, дизеловият D-4D е оптималният избор за подобно превозно средство. Двигателчето предлага прилична динамика и основно - икономичност. Единственият му лек недостатък е по-високото ниво на шум на празен ход. То обаче е туширано успешно от добрата шумоизолация на салона.
Окачването представлява усилен вариант на това на Yaris, което съвсем не е чудно. Urban Cruiser е изграден на платформата на Yaris, но за разлика от субкомпактната лека кола, се предлага и с пълноприводна трансмисия. По-конкретно става дума за Active Torque Control 4WD - максимално опростена система с електронно управляема многодискова муфа, автоматично заключваща задния мост при нужда. Тази система върши прилична работа, когато става въпрос за сняг, кал и черни пътища, но е неподходяща за off-road. Към последното твърдение отношение има и клиренсът на Urban Cruiser, който е сходен с този на леките автомобили.
Още един малък недостатък се явява кормилната уредба. Тя е снабдена с рейка и електросервоусилител, но при по-висока скорост воланът не е дотам информативен. Иначе мерките за пасивна и активна безопасност са на много високо ниво, а всички останали възли и агрегати са без особени забележки.
Цена
Вече стана дума, че Urban Cruiser се предлага и само с предно предаване. Подобен вариант, работещ с 1.33 Dual VVT-i агрегат, се предлага на цена 31 400 лв. с ДДС. Имайте предвид, че там оборудването съвсем не е богато. Най-скъпата версия струва 43 900 лв., а оптималната според нас е именно 1.4 D-4D AWD Luna.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 364 куб. см | |
Максимална мощност | 66 Kw/ 90 к.с. При 3 800 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 205 Нм при 1 800 - 2 800 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 16.5:1 | |
Маса на единица мощност | 14.6 кг/к.с. (19.9 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 3 930 мм | |
широчина | 1 725 мм | |
височина | 1 540 мм | |
Междуосие | 2 460 мм | |
Маса | 1 545 кг. | |
Допустимо натоварване | 460 кг. |
|
Обем на товарния отсек |
305 / 1 010 л | |
Вместимост на резервоара | 42 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 5.8 л/100км | |
извънградско | 4.4 л/100км | |
комбинирано | 4.9 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 12.7 | |
Максимална скорост км/ч. | 175 | |
Гуми отпред/отзад | 195/60 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 40 500 лв.
Базово оборудване
ABS+EBD+BA, Двустепени въздушни възглавници за водача и пътника, Странични въздушни завеси за предните и задните седалки, Регулируеми във височина предни фарове, Въздушна възглавница за коленете на водача, Тонирани стъкла с UV-филтър, Брони в цвета на купето, Подгряване на задното стъкло, Чистачка на задното стъкло (с пръскалка), Трета стоп-светлина, TRC & VSC (стабилизираща програма с контрол на сцеплението), Радио CD-плейър с MP3 и WMA (Windows Media Audio), Шест високоговорителя, Автоматичен климатик с филтър за чист въздух, AUX - жак за външни устройства, Кожен волан регулируем в дълбочина и височина с дистанционно аудио управление, Волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие, Кожена топка на скоростния лост, Регулиране във височина на седалката на водача, Мултиинформационен дисплей (бордкомпютър), Странични огледала и дръжки на вратите в цвета на купето, Оборотомер, Фарове за мъгла, Имобилайзер, Алуминиеви джанти с матово покритие, Централно заключване с дистанционно в ключа, Bluetooth свързване на мобилен телефон, Ел. странични огледала, Ел. стъкла, Плъзгащи се и сгъваеми задни седалки, Isofix система за закрепване на детски седалки, Система Easy Flat за изравняване на пода при сгънати задни седалки, Безконтактна система за отключване на автомобила и стартиране на двигателя, Пиротехнически колани и др.
Гаранция
5 години или 160,000 км (което настъпи първо), включително ходова част на автомобила.
Гаранция срещу перфорация от корозия: 12 години
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Pacho
15:50 08.09.2011
2 sony
15:50 08.09.2011
3 VW
15:50 08.09.2011
4 Ogi
15:50 08.09.2011
5 Oleg
15:50 08.09.2011
6 Въпрос
15:50 08.09.2011
7 ilian
15:50 08.09.2011
8 vfl
15:50 08.09.2011
9 TROSHACHA
15:50 08.09.2011
10 TROSHACHA
15:50 08.09.2011
11 към vfl
15:50 08.09.2011
12 vfl
15:50 08.09.2011
13 Искрен
15:50 08.09.2011
14 русенец
15:50 08.09.2011
15 Тончо
15:50 08.09.2011
16 pe6o
mnogo po dobre na vid ot tova
15:50 08.09.2011
17 edno karane
Вътре е доста тясно дори и да няма пасажери на задните седалки - да не говорим че за да сменяш опциите на боркомпютъра трябва задължително да спреш щото разбираш ли копчетатта са пред теб но на самия километраж и трябва да ги натискаш с химикалка - супер малки са !!!
И не на последно място няма нищо общо с какъвто и да било джип , просто една малка количка с двойно предаване -по добре е Ауриса, по широко е вътре и бутоните по таблото са малко по добре раположени но за съжаление - няма нищо общо с японски автомобил- да не говорим че кола на 4 месеца беше с похабена пластмаса и по таблото и вратите , какво ще стане след 10 години не мога и да мисля. А цената емного висока - 30 000 лева е авенсиса рабира се с най малкия двигател - но пък колаата е наистина супер. Та така. покарайте преди да се навиете де си купувате такава "японска кола "
15:50 08.09.2011
18 Георги
09:09 27.01.2019