Такаши Яманучи, генерален директор на Mazda, потвърди слуховете, че ръководството активно проучва възможностите за коопериране с голям производител на автомобили, който да помогне за оцеляването й. Компанията отчете чисти загуби за $1.29 млрд. за 2011 г., което е най-слабият й финансов резултат от 2001-ва насам. Отрицателното салдо тормози Madza четвърта година поред.
Причина за тежкото състояние на концерна е не само земетресението от миналия март, а и укрепването на йената. Mazda изнася за чужбина най-голям процент от продукцията си сред останалите японски производители, което я прави уязвима от колебанията на валутните курсове.
Ситуацията се влошава допълнително от решението на Ford да намали дела си в Mazda от 33% за контролния пакет акции до по-малко от 4 на сто в периода между 2008 и 2010 г. Това лишава японците от сериозен източник на финансиране и средства за строежа на завод в Мексико.
По думите на Такаши Яманучи "Mazda разглежда всякакви алтернативи за партньорство". Наблюдатели тълкуват това изказване като готовност за предоставяне на лиценза за новата технология за икономия на гориво Skyactiv.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чбчб
11:39 16.02.2012
2 александър живков
12:01 16.02.2012
3 lklkl
12:26 16.02.2012
4 Дошо
Фолксваген не трябва да ги доближава.Всеки друг ама не и ВАГ.ТИя може да им вдигната продажбите ама във всяко друго отношение, че ги съсипят, особено от към качество.
12:27 16.02.2012
5 хуйчо
12:40 16.02.2012
6 nikito_blend
12:44 16.02.2012
7 Ники Николов
12:53 16.02.2012
8 Jpn
13:05 16.02.2012
9 liubo
14:16 16.02.2012
10 ТАМАГОЧИ
14:32 16.02.2012
11 грейт ман
14:38 16.02.2012
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 graver
Дано намерят сериозен партньор защото са качествени автомобили. Имам двама приятели с Мазда и наистина са здрави и сигурни.
А и ще ме е яд ако спрат развитието на ванкеловия двигател, че само те останаха да се мъчат с него.
15:25 16.02.2012
15 пешо
15:29 16.02.2012
16 323
15:32 16.02.2012
17 дим
16:34 16.02.2012
18 peter
16:55 16.02.2012
19 puta madre
17:22 16.02.2012
20 stanley
17:50 16.02.2012
21 Иво
Най-малко повреди са регистрирани в автомобили Мазда!
19:00 16.02.2012
22 Loshia
19:04 16.02.2012
23 slavi
Коментиран от #24
19:17 16.02.2012
24 sdf
До коментар #23 от "slavi":
@23 Ти не четеш ли че нямат нищо с Форд (5% дял само). Ако Форд ги управляваха нямаха да имат такива проблеми19:49 16.02.2012
25 хаха
20:53 16.02.2012
26 хари!
20:59 16.02.2012
27 лоша работа
Жалко за добрата кола , но все пак нека не прибързваме.Може големите братя от Хонда и Тойота да помогнат.
21:58 16.02.2012
28 nikito_blend
22:06 16.02.2012
29 Фил
22:08 16.02.2012
30 Bobi
22:15 16.02.2012
31 Димитър Цветанов
22:34 16.02.2012
32 Ненц Ненцов
22:45 16.02.2012
33 323bg
22:52 16.02.2012
34 МХ-3
22:52 16.02.2012
35 МХ-3
22:58 16.02.2012
36 ббл
23:00 16.02.2012
37 Нема Бира
23:02 16.02.2012
38 москвич
23:03 16.02.2012
39 ккк
23:09 16.02.2012
40 Муле
Знам сега каква помия ше се излее ама все пак истината требее а се каже:
- Тойота - спрямо това което съм видял изключително чупливи(королата е тотален лидер). Авенсис е най- скучния и недодялан автомобил произвеждан от големите пройзводители.
Честно казано според мен тойота са най - слабия измежду японските пройзводители
- Нисан , мицубиши- това са си френски автомобили
- Хонда, Мазда и Сузика - прилични са, но нищо особено
- Субаро - добри ама жадни и грозни
Къде видяхте свърхестествени и божествени неща в тия талиги?
Коментиран от #44
23:25 16.02.2012
41 коста
02:33 17.02.2012
42 Клаус Лешке
06:57 17.02.2012
43 Лада
07:46 17.02.2012
44 nikito_blend
До коментар #40 от "Муле":
@40 и аз съм на същото мнение само че за vw audi mercedes bmw, но всеки с вкуса си.Коментиран от #46, #48
09:48 17.02.2012
45 Най сетне
16:14 17.02.2012
46 Муле
До коментар #44 от "nikito_blend":
@44 приемам, че е така. Ясно е че има субективен фактор при избора на автомобил или каквато и да е друга покупка.Не е тайна също че копуването на автомобил е лоша инвестиция , поради което винаги при покупка съм гледал да не робувам на марка а на комбинацията общо състояние - цена. Вишнаги съм имал европейски автомобили , но при някои от покупката имаше вероятност да купя японски , но нямах късмет с общо състояние.
С течение на годините се отвратих от японските автомобили и то не защото са толкова лоши , а затова защото постоянно някой ми обяснява колко са перфектни.
В същото време виждам чисто нови тойти дето постоянно се развалят(служебни коли, като има доста немски също), поддръжката им е по скъпа от на ауди , аз имам личен пасат б5.5 за 2,5 години без абсолютно никакъв проблем. Защо трябва да вярвам че PD двигателя не е добър, че окачването vw е супер слабо, а японките са супер здрави ? Аз виждам едно, а вие ми натрапвате друго!!!
Коментиран от #53
17:50 17.02.2012
47 520 zender
20:52 17.02.2012
48 ВИП АМГ
До коментар #44 от "nikito_blend":
@44 tochno mazda e nai golemiat iaponski bokluk.Коментиран от #59
21:15 17.02.2012
49 Дошо
Коментиран от #51
21:19 17.02.2012
50 ххххххх
Коментиран от #52
11:55 18.02.2012
51 ВИП АМГ
До коментар #49 от "Дошо":
@49 BMW e dosta po goliama marka ot Mazda.12:05 18.02.2012
52 ВИП АМГ
До коментар #50 от "ххххххх":
@50 koito iska darvena kola si kopuva iaponska.12:06 18.02.2012
53 nikito_blend
До коментар #46 от "Муле":
@46 Разбирам те, на мен също ми е натрапвано че немските са най-добрите коли, нещо с което не съм съгласен. Да сме живи и здрави и всеки да кара това което иска.16:24 18.02.2012
54 520 zender
Коментиран от #55
16:50 18.02.2012
55 nikito_blend
До коментар #54 от "520 zender":
@54 плюс половин литър масло на 1000 км. Но пък е голям кеф.18:54 18.02.2012
56 520 zender
22:48 18.02.2012
57 Путин
01:33 19.02.2012
58 nikito_blend
i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) се различава от останалите аналогични системи по това, че не използва батерии за съхраняване на енергията, нито маховик, а суперкондензатори. Ползата при тях е, че се зареждат и разреждат изключително бързо, че имат голям капацитет и че цикълът им на живот е дълъг. Те не могат да съхраняват енергията за дълъг период от време, но това не е и толкова съществен проблем при системите за регенериране на спирачната енергия.
Архитектурата на i-ELOOP включва алтернатор, чието напрежение варира от 12 до 25 волта, двуслоен кондензатор и преобразувател на напрежение от 25 към 12 волта. При връщането на педала на газта алтернатора подава напрежение към кондензатора, което за да се извлече максималната ефективност от системата, достига до 25 волта. Самият кондензатор може да бъде напълно зареден за секунди, след което натрупаната в него електроенергия се подава към преобразувателя на напрежението, за да бъде намалено то до 12 волта и впоследствие подадено към останалата електрическа система на автомобила.
Иначе дизайна на новата 6-ца много ми харесва.
10:40 19.02.2012
59 Клаус Лешке
До коментар #48 от "ВИП АМГ":
@48 Бъркаш се нещо, от къде ли идва тази твоя заблуда?Коментиран от #60, #62
11:09 19.02.2012
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 razbirko
13:57 19.02.2012
62 ВИП АМГ
До коментар #59 от "Клаус Лешке":
@59 smeshko si ei22:33 22.02.2012
63 todor velikov
11:54 25.02.2012