Last news in Fakti

18 Февруари, 2012 12:08 25 173 55

Skoda се намести сред най-добрите

  • skoda-
  • volkswagen-
  • ford-
  • peugeot

 

По последни данни на аналитичната компания JATO Dynamics, страната в която се продават най-много нови автомобили си остава Германия. Интересното е, че втората позиция е отредена на Русия.
 
Що се отнася до автомобилните марки изненади в топ 3 също няма. Първото място в тази класация е за Volkswagen. След продукцията от Волфсбург се нареждат марките Ford и Peugeot.
 
Само за месец на територията на Европа (без да се броят продажбите в Русия) са реализирани 1.4 млн нови автомобили - резултат, който е по-слаб със седем процента в сравнение с аналогичния период от миналата година.
 
Най-продаваният модел е Volkswagen Golf, а след него следват моделите VW Polo и Ford Fiesta. Най-интересното обаче е, че в десетката на най-продаваните модели място намира и Skoda Octaviа.
 
Повечето модели от десетката бележат спад в продажбите си спрямо миналата година, като тези с ръст са три. Освен гореспоменатата Skoda Octaviа, по-добре се продават Ford Focus и VW Passat.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nemo 84

    8 1 Отговор
    mnogo iasno skoda e mnogo dobar i sravnitelno evtin avtomobil
  • 2 ооо

    3 12 Отговор
    Кое му е ясно. Учудващо е, че толкова скапан автомобил влиза в десетката. Но явно в тази криза цената си оказва влияние. То по тази логика и дачия ще влезнат скоро
  • 3 Атанас Велики

    11 0 Отговор
    И на мене Шкода ми харесва най-вече заради Супърба! Много съм доволен от тази кола! Според мен е по-добра от всичките и конкуренти, изостава само с емблемата!

    Коментиран от #9

  • 4 The Bear

    4 2 Отговор
    За съжаление от ръководството на концерна-майка решиха целенасочено да й намалят качеството, оборудването и екстрите и да премахнат възможността за внедряване на най-новите технологии на концерна в модели на шкода - уплашиха се за VW - почти всички модели на Шкода биха били предпочетени от прагматичния купувач извън Германия... Шкода Супърб бих я предпочел пред Пасат и Ауди със сигурност - и то във версия комби, с бежвия салон и разкошния зелен металик отвън - кола за душата - бърза, широка, икономична, красива, уютна - да изреждам ли още...

    Коментиран от #6

  • 5 Явор

    0 4 Отговор
    Супърб е качествена кола, безспорно, но е рядко грозна според мен.
  • 6 Kobester

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "The Bear":

    @4 Това си е твое мнение, съмнявам се някой да предпочете Skoda-та пред VW-а и Audi-то.
    @5 Superb е готина колица, отвън поне.

    Коментиран от #7

  • 7 The Bear

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Kobester":

    @6 - не се съмнявай - не забравяй че не съм казал "ако бяха на една цена" - шкодата е много по-евтина, а на практика получаваш същата базова техника... Освен това, ако следиш данните по авто-изданията - Супърб се оказва далеч по-надеждна от Пасат, и малко по - от Ауди А4. Аудито е клас по-тясно и малко от Супърба - той е на практика от калибъра на А6. Пасата и той отстъпва по размери и вместимост. Да - и Пасата и Ауди (А4 и А6) са по-красиви на външен вид от Супърба (заради големият преден надвес на шкодата и задните фарови на комби варианта) - но то оставаше и да е обратно Отвътре - по мой вкус Супърб е оформен по-красиво и стилно и от Пасат и от А4 и А6 - Пасат е по-беден и студен отвътре, а Ауди е прекалено натруфено и особено при А4 липсва симетрия и уют... Така че аз бих предпочел Супърб пред другите две - просто не ми трябва кола с тази концепция на момента - имам ван за едни цели и джип за други цели - малко множко ще ми дойде да си купя и комби от среден клас

    Коментиран от #11

  • 8 жужи

    5 1 Отговор
    И Супърба, но и Октавия нямат равни в своите класове в съотношението цена/качество!
  • 9 ВИП АМГ

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Атанас Велики":

    @3 to samo suparba stava za karane.Skoda e nai dobroto ot VAG
  • 10 незнаещ

    1 1 Отговор
    Сото гранде какво им е на по-малките модели на Шкода?
  • 11 Kobester

    0 4 Отговор

    До коментар #7 от "The Bear":

    @7 Нормално аудито да е по-тясно от Суперб-а. А4 е най-нисък клас(нещо като октавия) примерно, докато Суперба е най-високия клас на шкода(като а8 на ауди). Я сравни А8 и Супърб и пак ще си говорим. Мани го комбито, комбитата не ги и коментирам, не ми допадат. Супърб отвътре е красива и добре оформена, но на тъмно като светне това зеленото и....... направо ми бърка в мозъка, много ми е противно(и емблемата също), само заради тези 2 неща не бих си купил шкода никога. Мен пък по-натруфеното при ауди по ми харесва. За това и А8 ми харесва в пъти повече от ЕС класа. А8 има 50 копчета, всичко запълнено, направено, глезотиики, а-у, докато при ес класата има 10 копчета и другото нищо, табло. Новото А4 е малко грозновато отвътре, не са го направили много много. Старото беше по-хубаво(2002-2008).

    Коментиран от #12

  • 12 ВИП АМГ

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "Kobester":

    @11 kolko mnogo modeli na VAG si izbroil.kolko mnogo kenefi e proizvel tozi koncern.ujas.
  • 13 nasko

    2 2 Отговор
    Единственото от Skoda e Octavia Scout !
  • 14 бате Ицо

    3 1 Отговор
    Както казва Жужи по-долу,колите се оценяват по съотношението цена/качество,тоест какво получаваш за тези пари,колко ефективно си ги похарчил.В това отношение в момента в България Шкода и Дачия са ненадминати!Това не е мое откритие,а на инженерите от Auto bid,чета това списание редовно!
  • 15 PlimP

    3 3 Отговор
    auto bild :D, тея мизерници подкупни

    Коментиран от #16

  • 16 ВИП АМГ

    0 5 Отговор

    До коментар #15 от "PlimP":

    @15 po princip Auto bild dosta hvaliat VAG.neznam dali pari im davat ili nishto ne razbirat ot avtomobili no e fakt.
  • 17 ото

    1 3 Отговор
    ....се намести сред най - добрите по дървена возия.
  • 18 Automania

    0 3 Отговор
    Em spored mene zavisi vsqka marka si ima qkite modeli ima si i boklucite i defektite.No e vqrno tva 4e shkodata ne otstapva na srednite i visokite klasove na BMW Audi i MB.Oba4e nqma mqsto za sravnenie s A8,7-seriq i S-klasata
  • 19 хахахх

    2 3 Отговор
    Говорите наизуст! Някой от вас имал ли е Шкода изобщо!? Карали ли сте такава?...поддържали ли сте? То с ядене не става...трябва и акъл! Само с изрази а ла бай Ганьо далеч не се стига ;) Цял свят хората признават VAG като цяло,но все пак нали сме българи просто трябва да го оплюем! И за протокола...не нямам Шкода. Но съм имал и съм поддържал такава.Мога да я хваля много,както и да я плюя,но все пак си остава добър автомобил...по-добър от повечето японски ч...и ;)

    Коментиран от #30

  • 20 520 зендер

    2 2 Отговор
    Не съм имал шкода но мисля че е най-смислената от ВАГ.
  • 21 Скорпион

    4 0 Отговор
    За мен шкодата е vw един модел назад, но с малко по евтини пластмаси. Новата октавия е голф, а суперба пасат, само че с леко удължено междуосие, заради което има повече място вътре, най-вече на задната седалка и поради тази причина я причисляват към по-горния клас, където са А6, бмв-5, Е класата.
  • 22 Йордан Сечков

    3 2 Отговор
    Аз съм имал Шкода 105 л преди 20 години. Зимата където ходих, там никой не можеше. Задно и двигател отзад. Слагах една торба цимент е предия багажник, че да завива на леда.:) Мноог антифириз. Сипваше се отпред, за да стигне до мотора отзад. хаха
  • 23 аноним

    1 1 Отговор
    Шкода не са лоши - но са скъпи !
    Отворете портал за употр. автомобили и ще видите истината:
    --------------
    Ако са продавани Нови Шкоди ще има и Втора употреба ....е има втора употреба.но ...........Фабия!
    --------
    и НОВ ВНОС - който не е меродавен - в БГ няма Пазар за Октавия и Скаут,за Супърб - да не говорим..за Фабия - ДА !
    ---------
    Някой кофти баровец-купил Супърб си скубе косите при препродажба - никаква Цена не държат !
    ----------
    Завършвам с това,с което започнах - НЕ са лоши автомобили - но са Надценени - ЧЕсто ли срещате Октавия и Скаут по пътя??!

    Качеството НЕ продава - продава Психологията.......да купиш това,което кара съседът ,приятелят - а те НЕ купуват Шкоди
  • 24 Сравнете Цените

    1 2 Отговор
    на нова Октавия и НОВА ТОйота АВЕНСИС !!!
    ---------------
    познавате ли някой нормален-който би предпочел Шкода пред Тойота ??
    -------------
    Никой не купува Шкоди - поне не докато не станат поносими по Цена Октавия - Не повече от 25 000 лв.........иначе Грейт Уол ще ги отнесе като куцо пила домат..........и не само тях !

    за това Пускат подобни публикации - но с реклама не става - трябва оценка на ситуацията а тя не е в полза на Шкода
  • 25 nezavisim

    0 3 Отговор
    Карам към от 2 години шкода октавия фейс лифт никакви проблеми ,бензинова е,караш с 200 - много стабилна,просто стои като залепена на пътя .факта е че струваше 25 000 лв. Спрямо тойота авенсис натежа в полза на шкодата.Оказа се че не съм сгрешил ,качеството е по добро .При тойота плащаш за марка но не и за качество.И бих карал японски автомобил като направят цените катс в щатите това е реалната цена за тези автомобили

    Коментиран от #26

  • 26 Клаус Лешке

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "nezavisim":

    @25 За всички е ясно,че се шегуваш. Имаш чувство за хумор. Ама как го каза само:
    "Качеството на шкода е по- добро от това на тойота"

    Коментиран от #28

  • 27 Наско

    1 1 Отговор
    Гледам, че повечето коментари са отрицателни и все са писани от хора, които или не карат шкода или ако са карали то е било преди много време. Имам Шкода Октавия 1.9 TDI 90 к.с. комби от 2004 година. Купих я чисто нова от Еуратек на цена 14 400 евро, от всички екстри няма ел. стъкла и кожен салон, всичко друго е на лице. В момента колата е на 140 000 километра. Сменил съм четири пъти предни, един път задни накладки, два пъти дискове на предните спирачки, редовно сменявам масла филтри, веднъж ангренажен ремък и т.н. Това са все неща, които според мен са консумативи и не може да не бъдат сменени/ колата е с оригиналния акумулатор/. Един път в годината я карам в сервиза на Шкода в кв. Надежда на диагностичен преглед, колата не е мръднала. /Голям проблем е, че Шкода нямат фирмен сервиз в източната част на София. Примерно в Дружба би било много удобно, ако направят сервиз защото аз примерно живея в Панчарево, докато стигна до Надежда се виждам в приключение. Единственият проблем по нея е, че окачането е направено да вози по-меко и когато минете с по-висока скорост през неравност от рода на легнал полицай има голяма вероятност да счупите картера /на мен ми се случва на два пъти, но това е щета която се покрива от застрахователите/. Реших проблемът с две втулки, които се поставят отгоре на макферсоните и повдигат предницата с около 2 см в същото време натягат пружините. Продават се във фирмения магазин и са на цена от около 70лв. комплекта. Сменил съм доста коли до момента, като 9 или 10 от тях бяха BMW предимно пета серия, дори последното от тях още ми седи в двора Е-34 525i от 1992г. Пълен мъртвец, в Дару кар не можаха да открият какъв му е проблема със запалването и искаха да му сменят цялата електроника на цена на която може да се купи един сносен автомобил. Имал съм Фордове, VW, Рена, Пежа, Опели /в момента една от служебните ми коли е новата Зафира. Много добре върви, но на 70 000км имате задължителна смяна на целия съединител за една камара пари/. МОга да кажа, че откакто купих Шкодата се родих, няма такава кола. Тойота не съм карал и не мога да коментирам, но мой приятел кара Ленд Крюзър, закупен от магазина и има проблем с компютъра. По отношение на цената, мога да кажа, че като цена-качество това е едно от най-добрите предложения на пазара. Между другото, в един от коментарите виждам, че се прави сравнение между Шкода и Грейт Уол. Дайте да сравняваме автомобил с автомобил. Грейт Уол е от класа на Дачията, само дето в сравнение с него Дачията е супер луксозна. Друга тема е колко киломерта ще измине тази талига, преди да започне да прави проблеми. По отношение на това, че не са много офертите за Шкода втора употреба. Това е така, защото колите са добри, а когато една кола не ти прави проблеми, защо ще я продаваш. И чесно казано, изобщо не ми пука какви коли карат съседите и приятелите ми:))) Преди време, може би да, но вече съм надраснал тези неща:)))) Като станете на по 40 години, си спомнете думите ми:)))) Пожелавам много безаварийни километри на всички ви, независимо какви коли карате:))))

    Коментиран от #29

  • 28 аноним

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Клаус Лешке":

    @26
    ---------
    не трябва да забравяш,че навсякъде има форумисти на хонорар

    иначе Авенсис 1.6 бензин -срещу Октавия 1.6 бензин .........доста различни са
    ---------------------------
    Шкода ще продават ако си намерят таргета: Дачиа,Грейт Уол , Махиндра..- до тогава ще пълнят шоурума в Надежда с Надежда някой да купи........

    дори Турските Рено са поне два пъти по-добри от Шкода

    Шкода Скаут е на цената на Субару Легаси http://www.cars.bg/u219855........- е КАК ДА СТАНЕ ???
    ---------
  • 29 аноним

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Наско":

    @27
    ЦИТАТ : В момента колата е на 140 000 километра. Сменил съм четири пъти предни, един път задни накладки, два пъти дискове на предните спирачки,
    ------------------------------
    Ако за 140 000 км си сменил ЧЕТИРИ пъти предни накладки и ДВА комплекта спирачни дискове.............приятелю , не ставаш за рекламен агент

    Коментиран от #32

  • 30 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "хахахх":

    @19 cial sviat izbiagva VAG.samo ti jiveesh s misalta che tozi smotan koncern moje da pravi avtomobili.
  • 31 Наско

    2 1 Отговор
    Е на колко хиляди според теб се сменяват дисковете?!?!?! Аз ги сменявам през една смяна на накладки. Първата смяна на дискове беше свързана с изхвърлянето на почти нови накладки на около 4-5 000км, защото не спазих това правило и започна да ми тресе предницата при спиране в диапазона от 180 до 120 км/ч. Мислех, че е от баланса на гумите, но се оказаха дискове. Сега вече не чакам да започне да тресе, а като отида в сервиза за смяна на накладки директно сменявам и дисковете. Това са неща от които не бива да се икономисва. Последната смяна направих преди около месец, смятам че е съвсем нормално. А за реклама и дума не може да става:)))). Работата ми не е свързана нито с рекламния нито с автомобилния бизнес. Чисто и просто съм много доволен от колата:))))
  • 32 hienata

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "аноним":

    @29 Според мен ,колегата Наско си казва самата истина, няма какво да ви учудва ,че е сменил два пъти дискове за 1400 000. Аз на Опелчето също съм ги сменял 2 пъти,а накладки не си спомням, може би повече от 5, защото си избирам с мн. меко феродо. Шкодата, ако не робуваш на имена си прекрасен автомобил (особено ако е купен нов). Имам Авенсис, карал съм и Октавия и не намирам съществени разлики в обзавеждането и на двете (нямат кожа).
  • 33 hienata

    2 1 Отговор
    Като ,че ли ми е много ракията имах в предвид 140 000км по-долу:)))
  • 34 ото

    2 1 Отговор
    До 27 Щом Шкодата на Наско е чупила 2 пъти картер от "легнал по-
    лицай " не ми я хвали . Купи си Subaru Tribeca и никога няма
    да чупиш картер , отдолу цялата е покрита със метална защи-
    та .

    Коментиран от #35

  • 35 hienata

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "ото":

    @34 Само,че с парите за Subaru Tribeca ще си купи по една Шкода за делник и една за празник, и ще му останат парички да почерпи. Аз чупих картер на Нива,така че никой не е застрахован.

    Коментиран от #43

  • 36 Шкодилак

    1 2 Отговор
    Никога не трябва да се забравя превода на думата Шкода- жалко.От друга страна ако сте в Атина ще видите че там колегите на наште бакшиши карат основно Шкода Octaviaот старите.Никога Форд и френски коли.Може би японски и германски.

    Коментиран от #37

  • 37 ВИП АМГ

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Шкодилак":

    @36 garcite li davash za primer?hahaha ujas.
  • 38 Simo

    1 1 Отговор
    Съотношението качество-цена е много добро.Казвам го от опит. За 220000 км само веднъж съм сменил дискове и накладки.
  • 39 Ваг групата са излагация за ЕС.

    1 3 Отговор
    Колко балъци има по света, да си купиш копие на гоуф!Всички модели са еднаква платформа и различни стопове, гоуф, а3, голямо а3 демек а4, голямо а4, а6 и голямо а6, демек а8

    Коментиран от #40

  • 40 балък

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Ваг групата са излагация за ЕС.":

    @39 леко тарикат, ти сигорно и каруца неможеш да си направиш но знаеш кое е кола и кое не е.
  • 41 до шкодилак

    2 0 Отговор
    излагаш се брато..като не си бил никога в атина не говори...аз живея там 12години вече...и не си спомням да съм виждал шкода такси...(може и да има някъде)...но....основно бакшишите в атина карат мерцедес и тойота

    Коментиран от #44

  • 42 Чети бе галфон 40, самата Ваг си призна

    1 2 Отговор
    http://fakti.bg/avto/24423-audi-smena-dizaina
    Вижте си еднакъв дизай, всичко ви е еднакво, та даже ново студио създавате да са ви различни колите.Май ти си некой с ауди 80 от 1986 само стопове сменяте.
  • 43 ото

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "hienata":

    @35 чупил си картер на Нива , но не и от "легнал полицай" , разликата е голяма .

    Коментиран от #49

  • 44 Шкодилак

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "до шкодилак":

    41 Не съм фен на Шкода,но лично на мен много често ми се е случвало да се возя на таксита Шкода Октавия между Пирея и Атина.Странно нали.ЗАщото като съм ползвал услугите на такси в други гръцки градове съм се возил най-вече на Мерцедеси и Тойоти.Последният път тр да изпратя един французин колега до аеропорта. За твое инфо аз живях повече години от споменатите от теб само, че преди повече от22 години т.е още когато не си бил роден може би.
  • 45 flpa

    2 1 Отговор
    Имам ОКтавия 2008-а -3 години никкакъв дефект! Спретната с добър вид-препоръчвам я.

    Коментиран от #46, #51

  • 46 ото

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "flpa":

    @45 Сигурен ли си че колата ти е Октавия ?
  • 47 мондео

    2 1 Отговор
    до наско - ще дадеш 28000 лв. и няма да имаш ел. стъкла. аз карам мондео 1994 дето не мога да му взема и 1000 лв и си имам. какъв е смисъла от нова кола като е орязана. или си паралия и поръчваш екстрите, или карай 2 - ръка. и без това се обезценяват бързо.скъпо гаранц. обслужване .във фирмените сервизи колко пъти си оставил ел стъклата. най хубаво е новото, ама да е както трябва. не ми се обиждай знам, че е въпрос на гледна точка.парите ти са твои.жив и здрав.
  • 48 The Bear

    0 2 Отговор
    Много плюене, много тъпи коментари, големи надувковци и всезнайковци - а на повечето от вас джобовете са толкова празни, че като си сложите ръцете в джобовете преброявате само 11 пръста без нито една стотинка, навярно познавате колите от снимки и от заглеждане по паркингите. Като чета коментарите, съм сигурен, че повечето са далеч надолу от минималната възраст за книжка - отегчен съм Кой каквото и да говори - шкода е хит, продава се много, съотношение на цена-качество - на първите места, само суперлативи....
    Всички които плюят едни марки и боготворят други - да се замислят малко колко глупаво изглежда това, като в наше време има безброй марки и модели за всеки вкус, цвят, джоб, настроение и т.н. Всички се развалят... едни повече, други по-малко, но в края на краищата нещата са така измислени, че ремонтите на по-развалящите се са по-евтини, ремонтите на по-качествените са по-скъпи - накрая равносметката е близка... След 25-30 коли избирани след много четене на литература и статистика и много питане по сервизи и приятели разбрах - трябва да се разполага с пари, за да можеш да си избираш колата по размер, височина, цвят, брой седалки, и други потребителски капризи...
  • 49 hienata

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "ото":

    @43 Чупих го на околовръсното (близо до Ломско шосе) в дупка пълна с вода. На Тойотата го пукнах преди 2г в с.Косача (родното на Първанов) на "лежащ полицай" (има два без знак за това) + криви джанти и спукана гума.

    Коментиран от #50

  • 50 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "hienata":

    @49 tolkova si mojesh da karash

    Коментиран от #52

  • 51 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "flpa":

    @45 za tia 3 godini sigurno si minal 15000km.
  • 52 hienata

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "ВИП АМГ":

    @50 Приемам всякакво предизвикателство от тебе, на каквото и където искаш състезание. Ще те бия и в преносния и в буквалния смисъл на думата.
  • 53 Наско

    0 0 Отговор
    до Мондео #47 Има си причина за ел. стъклата:)))) За да има ел. стъкла трябваше да чакам с две седмици повече. Трябваше да избирам между ел. стъкла и да чакам доставка един месец, или да да е без тях и да ми я доставят с първия курс, защото имаха готова като цвят, климатик, цвят на таписерията, централно заключване и т.н. И като вземеш впредвид, че предишната ми кола я бяха откраднали няколко дена преди това, сещай се.
  • 54 ffc

    1 1 Отговор
    О_о Skoda правят коли ? :D и от кога тва ? аз имам познат с фабия 2011 за година влезе в сервиза им 40 пъти :D
  • 55 baihui

    0 0 Отговор
    най-смешния автомобил, марка, име и емблема.