Градски всъдеход
Увеличен клиренс и off-road визия са основните акценти в модификацията Stepway
Още при представянето на модела Sandero от компанията бяха изложили една странна модификация, разполагаща с по-различна визия. Основен акцент при нея беше ефектен бодикит, присъщ за автомобилите от класа на кросоувърите. Целта беше да се види реакцията на публиката за евентуално пускане на пазара на подобна версия. Явно французите са я одобрили, защото през май миналата година те официално показаха разновидността на Sandero, наречена Stepway.
Този автомобил вече е наличен и на нашия пазар, а основните разлики от неговия донор са свързани с увеличен клиренс и off-road визия. Моторната гама гама на Stepway разполага с набор от два двигателя - дизелов и бензинов - и впечатлява с ниска цена и доста прилично качество на изработка. Тестът, който направихме, засяга дизеловата версия, разполагаща с мощност от 70 к.с.
Екстериор
Вече стана ясно, че една от разликите на Stepway е свързана с визията. Спрямо класическото Sandero тази разновидност е с повишен с 20 мм клиренс, оборудвана е с ефектни лети джанти и разполага с интересен бодикит. Последният променя външността на колата, като наред с по-големия просвет я прави да изглежда като истински компактен кросоувър.
Още една от разликите е свързана с предните светлини. Тези на Sandero Stepway имат частично черни рефлектори - ефект, който придава повече динамика на автомобила. Иначе останалата част от външноста е идентична с тази на Sandero и впечатлява със стилни и същевременно модерни форми, присъщи за повечето автомобил от субкомпактния клас.
Интериор
Салонът впечатлява с простор и функционалност. Материалите са доста евтини и изглеждат така, но тяхната сглобка е на много високо ниво. Паразитни шумове и характерните за по-евтините коли поскърцвания тук няма. Уредите са конвенционални, предимно аналогови и изцяло разположени пред погледа на водача. Седалките не са големи, твърдички са, но дискомфорт не се усеща. Един от минусите е липсата на регулируем волан, като това не е компенсирано дори с вертикален реглаж на шофьорската седалка. Въпреки това по-високата позиция на водача е удобна. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но е сходно с пространството при алтернативите от този клас. Багажникът е функционален, а асиметрично делимата задна седалка може значително да увеличи обема му.
Като цяло салонът е максимално опростен, стегнат и функционален.
Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно Sandero Stepway се предлага с два двигателя - 1.6-литров бензин и тествания от нас 1.5-литров дизелов мотор. Нафтовата алтернатива е по-добрият, но и по-скъпият вариант за този автомобил. Въпреки това го препоръчваме, най-вече заради уникално ниския разход на гориво. Иначе мощността от 70 к.с. не предлага супер динамика, но пък е достатъчна за целевата група от т.нар. умерени водачи. Този агрегат е добре изпитан, предлага се в доста модели от гамата на Renault и Dacia, като още едно от предимствата му са ниските експлоатационни разходи. К9К моторът разполага с по два клапана на цилиндър, common rail и турбокомпресор. Всичко това води до равномерна и сравнително безшумна работа.
Що се отнася до окачването то е малко по-твърдо. Този факт се дължи на новите амортисьори, които компенсират крена в завои заради увеличения клиренс. Така возията не е мека, но е оптимална за подобен род автомобили. По-големият просвет обаче е идеален за родните пътища. На пръв поглед увеличението с 20 мм изглежда малко, но то е напълно достатъчно, за да може автомобилът да преодолява високи бордюри и с лекота да се справя с всякакви черни пътища.
Тези факти ни дават основание да изкажем мнение, че Sandero Stepway е добра алтернатива за градски автомобил е особено подходящ и за излети сред природата. Що се касае до движение с високи скорости, то Stepway не е най-удачният вариант. Това обаче в никакъв случай не означава, че не можете да се движите безпроблемно по магистралата с максилно допустимата скорост от 130 км/ч.
Цена
Марката Dacia отдавна вече е лидер сред т.нар. бюджетни автомобили. И модификацията Stepway не прави изключение. Бензиновата версия стартира от 17 950 лв с ДДС, а дизеловата е малко по-скъпа - 19 250 лв. Оборудването не е богато, но с изключение на климатик е включено всичко от първа необходимост. Така че ако сте от категорията умерени водачи, обичате риболова, например, но същевременно ви трябва субкомпактна градска кола, Sandero Stepway е едно от добрите предложения на нашия пазар.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигатели |
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 461 куб. см | |
Максимална мощност | 50 Kw/ 68 к.с. при 4 000 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 160 Нм при 1 700 об/мин. | |
Скоростна кутия | петстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 17.6:1 | |
Маса на единица мощност | 17.9 кг/к.с. (24.3 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 024 мм | |
широчина | 1 753 мм | |
височина | 1 550 мм | |
Междуосие | 2 588 мм | |
Маса | 1 216 кг. | |
Допустимо натоварване | 474 кг. | |
Обем на товарния отсек |
320 / 1 200 л | |
Вместимост на резервоара | 42 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 6.2 л/100км | |
извънградско | 4.8 л/100км | |
комбинирано | 5.3 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 16.7 | |
Максимална скорост км/ч. | 150 | |
Гуми отпред/отзад | 195/55 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ барабанни |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 19 250 лв.
Базово оборудване
ABS - Антиблокираща спирачна система, AFU - Система за подпомагане при внезапно спиране, Стандартно отопление с 4 аератора на таблото и рециклиране на въздуха в купето, Въздушна възглавница за водача, Отопляемо задно стъкло и чистачка, Въздушна възглавница за пътника до водача, Автоматично осветление на багажника при отваряне, Предни предпазни колани регулируеми по височина, Специална тапицерия Stepway, Три задни триточкови предпазни колани, Функционална задна седалка на втори ред, делима в съотношение 2/3 и 1/3, Три задни подглавника регулируеми по височина, Защита на пешеходци при удар, Ниша в централната конзола, Метална защитна кора под двигателя, Ниши за багаж в предните врати, Електронен имобилайзер, Радио CD 2х15 W, Блокиране на задните врати за безопасност на деца, Черна маска на предните фарове, Сервоусилване на волана, Предни фарове за мъгла, Бордова диагностика, SUV брони в цвета на купето и черно, Хромирани елементи под праговете на вратите, Дистанционно централно заключване на вратите и багажника, Хромирани дръжки на вратите, Надлъжни релси на покрива в черно и хром, Предни ел. стъкла, Хромиран накрайник на изпускателната система, Тонирани стъкла, Заключване на капачката на резервоара, Звукова сигнализация за забравени светлини, Лети джанти, Стандартно резервно колело и др.
Допълнително оборудване
Климатик 1 500 лв.
Кожен волан 100 лв.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Двигател | Редови четирицилиндров |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BatBoikoBatmobila
15:51 08.09.2011
2 BatBoikoBatmobila
Коментиран от #3
15:51 08.09.2011
3 6
До коментар #2 от "BatBoikoBatmobila":
от 0 до 100 км/ч, сек15:51 08.09.2011
4 васил
15:51 08.09.2011
5 Ime
15:51 08.09.2011
6 1.9 dci
15:51 08.09.2011
7 Енев
15:51 08.09.2011
8 Name
15:51 08.09.2011
9 1
15:51 08.09.2011
10 деп
15:51 08.09.2011
11 Стоянов
15:51 08.09.2011
12 Стоянов
15:51 08.09.2011
13 Sasho
15:51 08.09.2011
14 UUU
15:51 08.09.2011
15 Ogi
15:51 08.09.2011
16 TROSHACHA DO N-13
15:51 08.09.2011
17 boqn
15:51 08.09.2011
18 fi
15:51 08.09.2011
19 Карам Рено за сега...
15:51 08.09.2011
20 4
15:51 08.09.2011
21 ickata
15:51 08.09.2011
22 желязко
15:51 08.09.2011
23 Иван
15:51 08.09.2011
24 D.S
15:51 08.09.2011
25 Geno
15:51 08.09.2011
26 Рено форевър
15:51 08.09.2011
27 venci
15:51 08.09.2011
28 slavi
15:51 08.09.2011
29 Стоян +
15:51 08.09.2011
30 NewUser
15:51 08.09.2011
31 Петко
15:51 08.09.2011
32 s a
15:51 08.09.2011
33 ЦИЦЕРОН
21:32 20.05.2016