29 Март, 2010 11:35 16 333 14

Пазарът в България: Porsche Panamera Turbo

  • porsche panamera turbo-
  • mercedes-benz cls-
  • aston martin rapide

Бременната 911-ка

Уникална динамика и странна външност са отличителните черти на луксозния хечбек

Някои смятат, че дизайнерите на Porsche са консервативни заради доста сходния облик на цялата им моделна гама. Те определено държат на спортната визия и на фирмената идентичност, независимо от какъв клас е даденият автомобил. Още през 2002-ра, след появата на Cayenne, критиците започнаха да злорадстват, но впоследствие се видя, че спортният всъдеход на Porsche се превърна в истински бестселър. Сега следващата стъпка извън двувратите спортни автомобили се свързва с Panamera.

Тази кола на практика се явява четвъртата моделна линия в гамата на производителя след 911, Boxster/Cayman и Cayenne. Автомобилът е ярък представител на новоизлюпеният сегмент “купе с четири врати”, от който на пазара вече има немалко представители (Mercedes-Benz CLS и Aston Martin Rapide и т.н.)

Малко след появата си Panamera Turbo детронира Cadillac CTS-V и се превърна в най-бързия сериен автомобил с четири врати. Този автомобил се продава и в нашата страна, като модификациите му са пет - Panamera, Panamera S, Panamera 4, Panamera 4S и Panamera Turbo. Последната е най-мощна и най-бърза и именно поради тази причина решихме да акцентираме на нея.

Екстериор
Някои скептици наричат Panamera “бременната 911-ка” и не одобряват дизайна й. Отпред и отзад обаче това съвсем не и личи. Агресия и подчертана динамика излъчват всички детайли в предницата. Отстрани обаче Panamera си е типично Gran Turismo (GT) - факт, поради който автомобилът е критикуван от една част от най-върлите почитатели на марката. Ще повторим обаче, че така беше и с Cayenne. Нашето становище по-въпроса е, че Panamera е интересна смесица между луксозен хечбек и спортно купе с четири врати, като дизайнът е едновременно солиден и агресивен. Най-мощната разновидност Turbo се познава по предните въздухозаборници, а опционните жълти апарати отличават автомобилите с керамично композитни спирачни системи. Топ версията разполага и с ефектно антикрило, което променя позицията си в зависимост от режима на автомобила и от неговата скорост.

Интериор
Ако трябва да обърнем обстойно внимание на всички екстри от интериора, няма да ни стигне нито времето, нито мястото. Panamera притежава изключително луксозен салон, който наред с това е оформен в типичния за марката стил. Всички детайли се характеризират с уникална прецизност и качество. За сглобката няма две мнения - типичното за германците върхово ниво. Информационно-развлекателната система в автомобила също е впечатляваща, но тя сама по-себе си е тема на отделен материал. Иначе уредите са много, но в по-голямата си част са типични за немски лек автомобил. Пред водача са разположени пет застъпващи се циферблата, като централният е оборотомер. Четири от тях са аналогови, а един - цветен дисплей. Последният обслужва бордкомпютъра, навигацията и мултимедийната система. Предлаганата от тях и от останалите прибори информация е в изобилие, но е поднесена така, че да отвлича минимално вниманието на водача от пътната обстановка. Четирите места в купето са абсолютно идентични що се отнася до комфорт и екстри. Независимо дали шофирате, или сте пасажер отпред или отзад, комфортът е гарантиран. Интересно е оформена и високоразположената хоризонтална част на централната конзола, която започва отпред и достига до облегалката на задната седалка. Четирите кресла са удобни, но наред с това са снабдени с доста изразена странична поддръжка, характерна за спортните автомобили.
Въпреки всичкия лукс салонът на Panamera е функционален. Багажникът е достатъчно голям, а и сгъваемите облегалки отзад могат да увеличат значително обема му.

Двигател и ходови характеристики
Характерният за V-образен осмак звук е истинска наслада за ухото при Panamera Turbo, а сериозният въртящ момент просто оставя без дъх всеки, който натисне газта до край. Наред с това обаче Panamera се характеризира с много лесна управляемост. Трябва да се отбележи и отличното съвместно действие на всички системи в автомобила, които наред с перманентното предаване превръщат т.нар. курсова устойчивост във феноменален фактор. С други думи никакъв крен или поднасяне, уникално високи скорости и много мощ. По тези характеристики спокойно можем да кажем, че версията Turbo е доста по-близко до 911, отколкото до която и да е от разновиднсотите на Cayenne.

От останалите възли и агрегати, подпомагащи турбо осмака трябва да се отличи работата на седемстепенната роботизирана трансмисия Porsche-Doppelkupplung (PDK), която е дело на ZF и разполага с два съединителя.

Пневматичното окачване също е едно от предимствата на Panamera. Освен, че влияе значително на возията, има функция, която при ниска скорост повдига автомобила с 20 мм за да може спокойно да бъдат преодолени неравности от градски тип.

Цена
Няма как парите за най-бързият сериен автомобил с четири врати в света да са малко. Това е може би един от малкото минуси на този автомобил. Цената, особено за Turbo версията, е доста висока, но ако човек може да си я позволи, определено си заслужава.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 

Двигатели

V-образен осемцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   4 806  куб. см
 Максимална мощност   368 Kw/ 500  к.с. при 6 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   700 Нм от 3 500 до 5 000 об/мин.
 Скоростна кутия   седемстепенна роботизирана
 Степен на сгъстяване   10.5:1
 Маса на единица мощност   3.9 кг/к.с. (5.4 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 970 мм
  широчина 1 931 мм
   височина 1 418 мм
 Междуосие   2 920 мм
 Маса   1 970 кг.
 Допустимо натоварване   530 кг.
 Обем на товарния отсек
  432 / 1 250 л
 Вместимост на резервоара   100 л
 Разход на гориво:    
   градско 18.0 л/100км
   извънградско 8.9 л/100км
   комбинирано 12.2 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   4.2
Максимална скорост  км/ч.   303
Гуми отпред/отзад   255/45 ZR19 / 285/40 ZR19
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                      270 257 лв.

Базово оборудване

ABS, ESP, Автоматична скоростна кутия (PDK) Сервотроник, Капачки на колелата с цветно лого, Предни и странични въздушни възглавници отпред и отзад, Триупорен мултифункционален волан, Подгряване на волана, 2 прибиращи се поставки за чаши над жабката,  Комуникационна система (PCM) вкл. навигационен модул, Универсален аудио интерфейс (AUX, USB, iPod ), Парктроник преден и заден, Адаптивна осветителна уредба с LED, Адаптивно въздушно окачване, Алуминиеви прагове на вратите, Термично и звуко изолиращи ел. стъкла, Адаптивен темпомат, Автоматизирана щора на петата врата, Парктроник, Автоматизирана пета врата, Електрически теглич, Чистачка на задното стъкло, 19-inch Panamera Design джанти, Регулиране на седалката в 14 посоки включително пакет памет отпред, Регулиране на седалката в 8 посоки отзад, Подгряване на седалките отпред и отзад, Вентилация на седалките отпред и отзад, четиризоналин кломатроник, Таван в алкантара, Пакет осветление на интериора отзад, ISOFIX система за закрепване на детска седалка отпред до водача, Подвижен сепаратор на багажното отделение, Телефонен модул с безжична слушалка, Аудио система CD-/DVD-чейнджър, 6-диска, Гласов контрол, Интериорен пакет алуминий, Кожен салон и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 RRR

    24 0 Отговор
    Невероятна кола, но ноистина, както пише, цената и е малко соленичка
  • 2 TurboD

    8 28 Отговор
    Смешна кола, дизайнера сигурно е същия като на другото шокиращо "творение" Верту... Яко кич и безумие.
  • 3 Николай

    5 13 Отговор
    Тази кола определено не е мой тип. Безспорно ще носи удоволствие при шофиране, но единственото порше което си бих купил е 911. Отвътре е доста луксозно и може би на границата с кича. А багажника на фона на общите размери на колата не е много голям, така че не виждам смисъл да се изтъква като плюс. Просто никой няма да си я купи заради багажника :)
  • 4 антон

    15 2 Отговор
    да не забравяме че си остава порше
  • 5 Power

    6 4 Отговор
    Дразни ме, че изглежда като комби..!! В във външния вид можеха да се постараят повече..но интериора е превъзходен..няма такова чудо !!!
  • 6 emo

    7 3 Отговор
    Ми то си е хечбек, затова ти изглежда като комби - мен лично ме кефи. Заглавието на материала е много оригинално :)
  • 7 Ogi

    3 5 Отговор
    За порше е напредък, че правят кола с 4 врати, но багажникът е мижав и не става за семейна кола. Като вземем предвид и цената, това си е просто един карашък от спортен автомобил и лимузина. Много е далеч от стила, красотата и удобството на Мазерати Куатропорте, което копира.
  • 8 Malcho

    1 7 Отговор
    S TOZI MODEL SCHVABITE PRETSAKAHA LAMBORGHINI
  • 9 Pdriver

    6 2 Отговор
    Страхотна кола, но за татковци. Порше и лагерна количка да направят пак ще и се кефим.
  • 10 tostefo

    5 1 Отговор
    sa ostava i van da spretnat :)
  • 11 vv

    4 1 Отговор
    nesmqtam 4e bagajnika e tolkova malyk kato se ima predvid 4e na edno BMW 7 seriq e 500 litra a i edva li 6te ti se naloji da se prekara6 peralnq v nego za da e po golqm. Nikoi potencialen klient na tazi kola nqmada se interesuva kolko mu egolqm bagajnika
  • 12 васил

    3 2 Отговор
    просто 911 с 4 врати не се връзва.За тея пари можеш да си купиш S класа с доста екстри !!!!
  • 13 Ogi

    3 1 Отговор
    днес го видях на бул. "България", някое парвеню, което трябва да гние в пандиза, веднага го е купило. Прави впечатление най-вече защото никога не е имало Порше с 4 врати. И дизайна с удължаването са го докарали, но отпред и отзад си е същото. не се съмнявам, че е пипнато, но парите са много. Може да ги даде само човек, които не е работил за тях или ги изкарва твърде лесно.
  • 14 Наблюдател

    0 0 Отговор
    "Харесва ми,не ми харесва","за и против"Никой не се е качвал да кара,обаче яко критики:)))Маерати било по добро пише юзер,който вероятно притежава и двата автомобила,поради което е успял да ги сравни по качества...