30 Март, 2010 11:12 104 252 61

Автомобилът на старо: Corolla или Civic

  • toyota corolla-
  • honda civic

Лесно могат да се изтъкнат достатъчно аргументи да се предпочете японски автомобил  - дори в клас, който носи името на Golf. С това обаче колебанията на купувача далеч не се изчерпват. Toyota Corolla и Honda Civic са два от най-популярните модели от Япония, но от една страна не се произвеждат там, а от друга са толкова сходни като концепция, че през 2001 г. взеха да си приличат дори на външен вид. Имената им отдавна са се превърнали в синоними на качество, а репутацията им не успяха да подкопаят дори работниците в британските заводи в Бърнастън и Суиндън, където се сглобяват най-продаваните модификации с каросерия хечбек за европейските пазари.

И така, Toyota или Honda? Разбира се, решението в крайна сметка зависи от предпочитанията на купувача. Двата модела поддържат приблизително еднакви цени на вторичния пазар, но Corolla определено се намира по-лесно. Това се обяснява не само със съотношението в продажбите на автомобилите като нови, а и с промените в маркетинговата концепция на Civic. Седмата генерация на бестселъра бе преориентирана в доста по-голяма степен към семейните купувачи, отколкото към традиционните почитатели на спортни хечбекове. Междуосието на Honda-та превъзхожда с 8 см базата на Toyota-та, а подът е абсолютно равен заради липсата на трансмисионен тунел. Това прави Civic-а много по-удобен и просторен, което не можеше да се каже за предишните поколения на модела. Предимствата му си личат и при пряко сравнение между багажните обеми.

Макар и произведени във Великобритания, двете японки не страдат особено от чуждестранната сглобка.

Каросериите
им разполагат с напълно адекватна антикорозионна подготовка и ръжда липсва дори при коли от най-ранните серии. В редки случаи кафеникави петна могат да се появят само по вратата на багажника на Honda-та. Като цяло обаче наличието на корозия говори за удар и некадърен ремонт и при двата автомобила. Прилики между тях отчитат дори краш-тестовете, при които Corolla и Civic набират еднакъв брой звезди - по 4.

В пренаселен клас като Голфовия опитите за пестене се наказват сурово и пропуските в оборудването на японските конкуренти са малко. И двата модела разполагат с централно заключване, имобилайзер, ABS, електрически усилител на волана, въздушни възглавници и ел. пакет в базовото оборудване. Corolla-та обаче излиза едни гърди напред със страничните еърбегове, а през 2003-та дръпва допълнително със стандартно монтираната ESP. Civic-ът отговаря единствено с доста по-често срещаният климатроник вместо ръчните регулатори на Toyota-та.

Сходствата между моделите продължават в

салона
Качеството на изработката и материалите е еднакво високо, но впечатлява по различен начин. Civic-ът има оригинален интериор, а скоростният лост е изнесен на арматурата. Corolla-та пък разполага с контролни уреди Optitron, които светват при включване на двигателя. По-практична като вътрешна архитектура определено е Honda-та, на чиято задна седалка във варианта с пет врати спокойно могат да се возят трима пътници, а батажникът поема над 80 литра повече. По-консервативното интериорно оформление на Toyota-та се допълва от влошена видимост настрани заради широката предна колонка на ветроупорното стъкло. За сметка на това Civic-ът има доказан конструктивен недостатък - къса се жилото на капачката на резервоара, което прави отварянето му възможно само след разглобяване на облицовката на багажника. При Honda-та са отчетени и повече проблеми по електрическото оборудване, което налага щателна проверка на всички бордови помощници преди покупка.

Една от причините за по-успешните продажби на Toyota в Европа несъмнено са дизеловите

двигатели
Липсата на собствени разработки по онова време накара Honda да започне монтирането на нафтови агрегати от Isuzu в седмото поколение на компактния си хечбек. 1.7-литровият мотор с мощност 100 к.с. получава изключително ласкави оценки за надеждността и експлоатационните си качества, но модификации, оборудвани с него, практически не се намират на вторичния пазар. Дизеловите "короли" от своя страна са доста масови предвид общия дял от продажбите като нови и също могат да се препоръчат горещо. За предпочитане са 2.0-литровите версии с 90, 100 или 116 к.с., макар че и малкият 1.4-литров двигател с 90 коня демонстрира изненадващо жив за кубатурата си нрав. Възможните дефекти, които ги застрашават, обикновено са резултат от неправилна поддръжка.

Почти пълно единомислие цари между инженерите на Toyota и Honda по отношение на бензиновите мотори. Corolla и Civic не само се оборудват с еднакви като ходов обем агрегати, а и разполагат с почти еднакви мощностни характеристики. Базовите 1.4-литрови мотори развиват 90 и 97 к.с. съответно, а 1.6-литровите - 110 коня. Разлика има само при върховите модификации. От Toyota залагат на 1.8-, а от Honda на 2.0-литрови машини (160/200 срещу 192 к.с.). Тези версии обаче така или иначе рядко влизат в полезрението на купувачите. Далеч по-важни от потребителска гледна точка са особеностите на "нормалните" бензинови двигатели, снабдени и в двата случая със системи за променливо газоразпределение. Както E-VTEC, така и VVT-i функционират абсолютно безотказно при полагане на елементарни грижи и своевременна смяна на маслото. Газоразпределителният механизъм в моторите на Honda обаче се задвижва от ремък, който се нуджае от смяна на всеки 120 000 км, докато Corolla спестява грижи и разходи с ангренажна верига. В пряко сравнение обаче двигателите на Civic като че ли вземат известен превес с надеждността и издръжливостта си. Статистиките отчитат течове на масло от капака на клапаните при бензиновите агрегати на Toyota-та след 100 000 км и завишена чувствителност към качеството на горивото, която се изразява в нестабилна работа на празни обороти и спад в мощността.

Corolla и Civic показват еднакви недостатъци на механичните

трансмисии
Рано или късно и при двете японки започват да се износват опорните лагери на първичния и вторичния вал. Ето защо при пробно шофиране преди покупка трябва да се обърне внимание за неестествени звуци от скоростната кутия или най-добре да се вложи някой лев за специализирана диагностика. Четиристепенните автоматици от своя страна служат безотказно и при Toyota-та, и при Honda-та. За целта обаче се нуждаят от своевременна смяна на маслото на 40 000 км за Corolla и на 60 000 за Civic, като за втория модел трябва да се използва само фирмената смазка ATF-Z1.

Конструктивни сходства между двете японки има и в

ходовата част
За разлика от еднаквата схема с МакФерсони отпред обаче, Honda-та разполага с многолостово окачване отзад вместо "полузависимата" греда на Toyota. По-сложното решение при Civic оскъпява поддръжката, тъй като носачите се продават в комплект с втулките. Освен това на всеки 40-50 000 км се налага реглаж на сходимостта не само на предните, а и на задните колела. В това отношение задният мост Corolla-та практически не бърка в джоба на собственика, което не може да се каже за предния. И двата модела се отличават с изключителна издръжливост, но Honda-та се нуждае от инвестиции в скъпи детайли за ходовата част примерно след 200 000 км, докато при Toyota-та износването на ключови компоненти в комплект настъпва след приблизителен пробег от около 150 000. Накрайниците на кормилните щанги издържат по 100-120 000 км и при двата модела, а електрическите усилители на воланите им се смятат за напълно безпроблемни.

Всеки потенциален купувач на Corolla и Civic трябва да знае, че японките не са от най-евтините за поддръжка автомобили в Голфовия клас. За щастие се нуждаят от ремонти изключително рядко.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Toyota Corolla (E12)

ИСТОРИЯ     

Декември 2001
Дебютира деветата генерация на Corolla. Моделът се предлага с три бензинови двигателя с обем 1.4, 1.6 и 1.8 литра с мощност 97, 110 и 192 к.с. съответно. Двулитровият дизел развива 90 или 110 к.с. Серийното оборудване включва ABS и четири еърбега

Май 2003

В оборудването са включени странични въздушни възглавници отпред и отзад. По-мощната версия на дизеловия двигател получава допълнителни 6 к.с.
Февруари 2005 Топверсията е снабдена с компресор, в резултат на което мощността нараства на 224 коня

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
2 950 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 795 EUR
Динамо 565 EUR
Стартер 445 EUR
Водна помпа 175 EUR
Ауспух (комплект) 350 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 230 EUR
Накладки (предни дискови) 120 EUR
Фар (комплект)

220 EUR

Преден калник 450 EUR

Цените са за оригинални резервни части посправочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Toyota Corolla 1.6 /110 к. с./, произведен 2003 г.

 

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Honda Civic (EP1/EP2/EP3...)

ИСТОРИЯ

Март 2001
Дебютира седмото поколение Honda Civic. За адвижване са предвидени бензинови мотори с обем 1.4 и 1.6 литра и мощност 90 и 110 к.с.

Юли 2001

Представена е топверсията Type-R с двулитров атмосферен мотор с мощност 200 к.с.
Декември 2001 Започва монтирането на 1.7-литров турбодизел на Isuzu със 100 к.с.
Октомври 2003 Моделът е подложен на фейслифт. В серийното оборудване е включена ESP. Представена модификацията Type-S със 160 к.с. и хибридна версия с 1.3-литров мотор (83 коня)

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
2 000 EUR
Скоростна кутия (механична) 1 800 EUR
Динамо 320 EUR
Стартер 290 EUR
Водна помпа 80 EUR
Ауспух (комплект) 120 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 230 EUR
Накладки (предни дискови) 60 EUR
Фар (комплект)

140 EUR

Преден калник 90 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел   Honda Civic 1.4i  /90 к. с./, произведен 2001г.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димитър

    37 4 Отговор
    Корола-определено според мен.
  • 2 Сако

    17 15 Отговор
    Аз пък съм отявлен привърженик на Honda. Само японска сглобка без каквито и да било турски и английски компромиси. Honda е истинското японско качество, което превъзхожда всички други. Това е лично мнение и не задължавам никого с него.
  • 3 Туре

    10 15 Отговор
    Несъмнено Хонда Сивик е много по добър автомобил от Тойота Королата по голямо качество здравина особенно за българските пътища
  • 4 Corolla

    14 7 Отговор
    За мен е Королата,просто уникална кола,има ли сме всякакви коли немски,италиански,френски и всяка една от тях беше добра с по нещо си,но когато си взехме японска,точно с този D4D разбрахме къде точно е истината... А иначе признавам за тази Хонда-нито съм я карал нито съм се возил в нея,но ако трябваше да избирам бих избрал Королата,не защото имаме такава,а просто защото дизайна и по ме привлича,както и уникалния и дизелов двигател. Въпреки това не засягам никого с мнението си. Колкото до това с пътищата си е много разтеглива тема и няма кола дето да издържи на нашите пътища.Нашата за тия 60000 км дето сме навъртели с нея за момента не е имала проблем,само смяна на консумативи.
  • 5 aha

    5 4 Отговор
    spored men koito e po4itatel na diesel 6te vzema toyota,koito na benzin honda ina4e na van6en vid si prili4at
  • 6 имам и двете

    6 6 Отговор
    Имам Тойота Корола 2006 1.4 бензин и Хонда Сивик 2008 1.8 бензин. И двете са на по 25,000км с изключението че на Тойотата отпред почнаха да се чуват прищраквания от предния мост на колата и след като я закарах на диагностика в Тойота ми казаха че това идва от спирачните елементи и че това било НОРМАЛНО за королата и забележете за НАЙ новия АВЕНСИС. Странна работа е да дадеш 30,000 лева за кола коята на 30,000км почва да трака и ако човек иска да се вътри с още 600 лева тракането ще изчезна за още 30,000 км.
  • 7 goshko

    14 7 Отговор
    korolata e po-dobra xondata e ima mnogo gadno t1blo korola e po-zdrava i po-nadejna no kato prednica me kefi pove4e hondata
  • 8 vuw

    26 4 Отговор
    Хондата със сигурност не е по-лоша кола, но дизайна й е ужасен, особено интериора. Иначе и двете са много здрави и качествени.
  • 9 vw

    2 35 Отговор
    Абе маанете ги тия трошки бее , предпочитам Голф 5 или Опел Астра същата година!
  • 10 germany cars

    16 28 Отговор
    abe mahnete se s tiq qponski koli.si4kite sa pulno durvo !!!!nemskata kola si e nemaka kola!
  • 11 HONDA

    3 7 Отговор
    HORICA AS IMAM HONDA SIVIK 2004 1.7 CTDI GORIMI SREDEN RASHOD 3.5 MNOGO BARZO NABIRA NQMAM NIKAKVI PROBLEMI S ISPREVARVANETO MNOGO SAM DOVOLEN NO E MNOGO VAGNO DA IMA6 DOBAR MAISTOR KOITO RAZBIRA INA4E 6TE TI SE E.E MAI...... 6TE TI SKASAT ZADNIKA O PLA6TANE NADQVAM SE AKO IMA HUBAV SEZON DA E 6ITNA I DA SI ZEMA AKORD 2004 DIZELAK NO ZA SPORA I DVETE KOLI SA HUBAVI ZAVISI KOI KOQ MARKA HARESVA PAK ZA MOM4ETO KOETO PREDPO4ITAL GOLF 5 DA GO SRAVNQVA S NOVIQ SIVIK I NOVATA KORALA TAKA4E USPEH
  • 12 vfl

    17 3 Отговор
    до №6 Не е нужно да даваш 600лв,или си оправяш скобите на накладките или усилваш музиката.Ако само тракането ти е проблема си перфектен.Тайотата е супер.D-4D е най-добрия дизел (без 2001-2003). ;)
  • 13 jm

    4 4 Отговор
    awe honda we hora honda ako ne vaz na gaz
  • 14 stefan

    2 0 Отговор
    mqma smisal da gi sravnqvame i dvata avtomobila si varshat perfektno rabotata.zdravi moshtni na dobri ceni samo chastite sa malko skapi xax ama ina4e si4ko drugo e super
  • 15 HONDA

    3 4 Отговор
    4ASTITE SA SKAPI AKO SA AKO SA ORIGINALNI 4E MA KOQ KOLA NESA AKO SA ORIGINALNI
  • 16 JacK

    4 3 Отговор
    Koqto i da izberete ot 2-te nqma da sge6ite....Ka4estvo i izdr1jlivost tova e...Maka 4e hondata ima po-evtina potdr1jka..
  • 17 имам и двете

    17 1 Отговор
    до номер 12. само това е проблема. в тойота ми казаха, че могат да затегнат спирачните елементи но това щяло да изхабява по-бързо накладките. иначе 1.4 бензин е двигател който ако излезеш на магистралата и почваш да изпитваш затруднения при изпреварването защото този двигател е малък за това купе. иначе е много пъргав и икономичен. гори към 5.5 в градско ако не я силиш и може би към 4 извън градско. Нека феновете на немските коли да ми кажат кола от същия клас и купе която да има същия разход. немските коли ако нямат турбо са пълен прът. качете се на ауди 1.8 и се качете на хонда сивик 1.8 и двете без турбо и ще видите къде на германците им куца технологията. мойта хонда къса коли които имат 2.2 двигатели и то без проблем. който невярва го късам по всяко време.
  • 18 нямам и двете

    8 6 Отговор
    Нямам и двете, карам рено, защото има евтина поддръжка, евтина кола. Сега мисля да сменя реното с Тойота Ярис, но смятам ,че цените за резервните части ще са поне 2-3 пъти по високи от тези на реното. Какво ще кажете за Яриса?
  • 19 MAZDA

    16 9 Отговор
    Mazda e mnogo po dobra i ot dvete
  • 20 d-dre

    4 3 Отговор
    karam toyota corolla 2004g.kupih ja nova.ne sum imal nikakvi grigi!nalivam benzin i karam s goljamo udovolstvie.poznajte pak kakva shte bude sledvashtata mi kola?
  • 21 Corolla

    7 4 Отговор
    Към номер 12.Давай към Ярис и не се чуди!Това е единствената малка кола,за която съм чувал да е толкова издържлива.Напиши тук в мобил статия за Ярис и ще разбереш за какво става въпрос.
  • 22 Toyota Corolla 1.4

    10 4 Отговор
    Аз мисля да върна тойота королата която имам от 2006 и да си доплатя за чистак бърсак нов Ярис от Тойота. За мойта почти чисто нова Тойота Корола със сервизна книжка и е само на 30,000км с двигател 1.4 бензин ми дават 16,500 лева и трябва да доплатя към 7,000 лева за Ярис. Така че ако някой си търси супер кола на 30,000км която току що е разработена да остави съобщение и ще се разбереме за телефон. Иначе Тойота сигурно ще я пуснат на 17,900.
  • 23 1280

    13 17 Отговор
    Mercedes tova e!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 24 1280

    3 5 Отговор
    kolata!!!!!!!!!!!!
  • 25 DDD

    2 27 Отговор
    IAPONSKI KOSHOVE!SAMO AUDI,BMW I MERCEDES
  • 26 DDD

    15 5 Отговор
    NASHIAT AVENSIS NA 15000KM MU PRAVIHA OSNOVEN REMONT!!!I KAZAHA CHE BILO NORMALNO EDNA CHIST NOVA KOLA DA GORI PO 2/3 LITRA MASLO NA EDNA SMIANA.A AUDITO MI-1.9TDI NE PIPA IZOBSHTO MASLO I TO NA 200 000KM.
  • 27 germancarssuck

    6 21 Отговор
    zavri si shibanoto audi niakude na tumno. takiva morgi razvaliat samo gledkata i zamursiava vuzdoha. nemskite ti boklutzi niamat nikakva elektronika ve kaval. sichko na sveta e japanese be selio. aide hodi si kupi nekoia chast za audito che otdavna mu e izteklo vremeto i osven tova i chisto novo da mi go davat niama da go vzema. ei takiva balutzi samo se nabutvat i poddurgat ikonomikata na germania ama kvo da se pravi.
  • 28 do №27

    12 12 Отговор
    kolega 6ti kaja samo 4e Audi e klassi nad taq barliva honda
  • 29 HONDA

    28 16 Отговор
    kogat audi naprvavqt dgip kato lankruzera da mi se obadat
  • 30 SYB

    7 13 Отговор
    Tova e tapata psihika na balgarina ot nemskite koli po dobri nqmalo Tezi glupaci nikoga ne sa karali pove4e ot Golf2 Kadett kapka ili Mercedes123 Az sa6to sam fen na japan car Za sajeienie nova ne moga da si pozvolq no 6te se opitam da vzema 2ra raka Haresvam mnogo Mazda3 i v sedan i v hathback variant Priemam saveti
  • 31 Corolla

    32 14 Отговор
    До човека дето е фен на Аудитата.Само да ти кажа че нашата Corolla е дизелова 90 конски сили и ускорява от 0 до 100 за 10,9 сек,а точно преди 2 дена в Бургаския мол гледах характеристиките на една А3-ка и те са:бензин 125 конски сили от 0 до 100 за 12,2 секунди.Нещо да кажеш? Пък да не говорим за Ленд Круузъра,който е един от малкото останали истински джипове и нито Q7,нито Х5,нито Тюарег могат да се сравнят с него.
  • 32 DDD

    9 11 Отговор
    kak niama da sa zdravi iaponkite kato gi karat samo slivi.ia gi daite na niakoi da gi kara kakto triabva.
  • 33 doDDD

    5 2 Отговор
    Za mene DDD e nai goliamata sliva. Po hubavi koli ot Accura i Lexus niama be selio. Edno Audi harchi 2 puti poveche kolkoto edna Honda ili Toyota ot sushtia klass i poddrugkata i struva dva puti poveche i nakraia se okazva che takiva seliovtzi kato tebe sa se nabutali. A kolegata po gore da sravniava Accura s Audi a ne Honda s Audi. Ei mnogo zabludeni hora ima v Bulgaria.
  • 34 NIPPON

    15 9 Отговор
    Олигофрени селски, къде се бутате тук с разни голфове и астри?!?! Статията е за автомобили, не за каруци и кошници!!!
  • 35 HONDA

    6 8 Отговор
    evala doDDD pravilno go kaza dage i moga da kaga 4e megdu noviq akord i novata audi a4 honda e mnogo po qka
  • 36 Самурай

    5 3 Отговор
    Аз, господа, вече 30 години карам кола и лично за мен няма значение вече толкова бързината, понеже понаправих някоя и друга годинка, колкото комфорта на пътуването и атмосферата в колата да ми създава самочувствие. Това всичко го казвам, понеже личния ми избор, като гледам колите, е Тойота Корола. И аз мисля като колегата vuw, че повече ми допада интериора на Королата. Иначе като моторизация и двете са на необходимото ниво.
  • 37 levroni

    13 4 Отговор
    имам mazda 323 и bmw 320 2001 година и мога да кажа, 4е от немските автомобили по-големи боклуци НЯМА !!!! Маздата я карам като луд и нямам никакви проблеми, докато bmw-то.........2500 лева за 8 месеца !!! Мисля, 4е няма смисъл от коментар !!! Мечтата ми е honda accord cupe v6 2008 !! Не искам да 4уя за немски автомобил пове4е !!! Да си ги карат малоумниците !!! Дано да продам по-бързо тази кошница(bmw) !!!!
  • 38 Homer

    5 4 Отговор
    Тойотите са здрави, но скучни. Никоя кола не може да ти достави такова удоволствие, както Хондата. Друг е въпросът, че 7-мата генерация на Сивик е може би най-несполучливата до сега.
  • 39 Corolla

    6 3 Отговор
    До Homer...Не съм съгласен с теб,както Тойотите така и Хондите имат скучни модели.Както Тойотите така и Хондите имат модели които доставят удоволствие-Супра и Селика при Тойота,както S2000 и NSX.Така че и при двете коли е така.
  • 40 BarBa

    3 4 Отговор
    HONDA
  • 41 Anonymous.

    9 7 Отговор
    Единствено дизайна на японските коли хронично им куца. Разбира се имат един модел, който съчетава технологично качество и здравина с красив и неостаряващ дизайн - Honda Prelude четвърта генерация. Селяните да си карат голфовете на път към свинарниците!
  • 42 plamen

    4 9 Отговор
    taka do N37 gledam 4e mnogo narejda6 markata BMW koqto e nai dobrata marka spored mene v momenta sam gord sobstvenik na bmw 520i predi da si vzema bmw imah MAZDA6 e izvinqvam se ama takav bokluk kato mazda 6 nqma nikade hvarlih nad 6 000 lv za remont za malko pove4e ot godina ako qponskite koli sa mnogo hubavi kakto kazva6 vseki 4ovek s polojenie 6te6e da kara qponska kola a ne mercedes ili bmw xaxaxa BMW FOREVER
  • 43 ninjaassassin

    8 2 Отговор
    до пламен...извинявай пич ама говориш глупости мазда6 е един от най-успешните модели на японците и това че ти не си имал късмет с твоята която сигурно и е взета душата,проблема си е твой да си гледал...а колкото до хората с положение на повечето места в света баш тузарите карат бентлита,ролсове, и забележи лексусикоято си е японска кола и тука там мерцедес бмв почти не можеш да видиш, имам 5 познати с бмв и 5-та постоянно нещо ремонтират по тях
  • 44 VBCJX

    4 8 Отговор
    Факти-Корола 1.4 бензин(2001) от 17 км до 89000км 3 пъти в сервиз ( съединител, ел.инсталация+компютър, реглаж 3 пъти)около 3000 лв.. Аsтра 1.6 класик (2005) 11км-92000км 0 пъти в сервиз, реглаж 1 път, окол 100 лв. Само факти и сервизните книжки.
  • 45 ТояОния

    4 1 Отговор
    Реално всеки си хвали своето,
    но като цяло старите Тойоти бяха доста по здрави и никой няма да го отрече (королата 02-04 влиза в тази категория като от 1.4 D-4D, като двигател не съм чул някой да се оплаче, а се монтира в 2-3 шасита)
    Хонда продължават да подържат качество за бензиновите си двигатели над всички други и просто качите ли се в една Хонда ви се променя изискването за кола(да не говорим за 2.2 CTDi just use google).
    Немските като идея Голф 4 все пак за този клас коли говорим дава чуство за качество и здравина най-вероятно по окачване няма равен на здравина на возия не искам да коментирам, но все пак досега нито един познат с VW бензинов вдигател не съм чул да се похвали... Дизела им е здрав и то най-вече говорим за SDI който просто... познат 400 хил. км сменя масло с масло от друга служебна кола и това животно върви и си пее...
    За BMW 330D-google , Audi просто си вземи VW :D (ще го кажа така заслужава ли си за части на VW да се дават цени на AUDI ??? по спемен А4 2.5 TDI 650++ лв. колянов взех си същия за някав бус VW същият двигател за 120 лв. по-малко - ремъка се скъса какво да се прави)
    Реално проблемите с японските коли е да намериш сервиз майстор в БГ, който да знае какво прави и да не ти одере кожата...
  • 46 руди

    9 9 Отговор
    От 1.5год.имам хонда сивик 1.6 vtec модел 2001г. ощо взето не съм доволен от колата .Много шумен двигател над 90км/час. На място м/у 900и1200 оборота се получава силна вибрацея в купето вибрират волан,предните седалки и педалите.Шуми и ходовата част.
  • 47 pimpas

    9 6 Отговор
    Харесвам в японките това че са здрави но дотам.
    Дизайна им е доста зле да не говорим за някои неща в итерьора които са си едни и същи от 10год.ТАЙОТА залага на повече продажби,а ХОНДА губи от спортния си дух които преди беше едно от основните лица на марката.
    Затова за момента (а мижеби и за в бъдеще)залагам на БМВ!
  • 48 ари

    12 11 Отговор
    който не е карал хонда,не знае отговора....преди година си купихме хонда-црв и тая година искаме още една кола ....но само хонда пак ми харесва.....
  • 49 niko

    12 14 Отговор
    само хонда...най-добрата машина...а за немското порно неам думи..пълни боклуци..
  • 50 еu

    2 28 Отговор
    Бягайте далеч ог японското- дефект след дефект и много грозно - Германскo или италианско в краен случай - японското е за чалгафенове и селски бекове !
  • 51 еu

    1 19 Отговор
    между двете японски каруци коя е по-ужасна не знам - знам , че и двете са супербоклуци и супергрозотии - все едно да избирам между чумата и холерата - егати липсата на избор !!!
  • 52 Хонда

    11 0 Отговор
    Хонда си е Хонда. Имаме БМВ 5 и продадохме Хонда Сивик 97', сега си купувам Хонда Сивик 2003, махам БМВто и взимам Акорд 2006. Който иска да кара БМВ и Ауди, на мен ми дай Акура и Лексус..
  • 53 любо

    18 0 Отговор
    Доста мнения прочетох,ще изразя и моето.Първата ми кола след демокрацията беше тойота взех я седем годишна,карах я 13г,като за това време съм сменил бензинова помпа,амортисьории един накрайник на рейката.След нея купих ауди 100,което ме съблече.Следнего взех тойота карина,която вече е на 27г без да харчи масло,по нея съм сменил амортисьори и бензинова помпа.Накладките не ги слагам в разходите.Междувременно си купих голф 4*4 ,скъса ме от пари-продадох го на загуба.До преди няколко дни имах тойота карина 94г 2,0i,перфектен автомобил.Жена ми има астра 97г хлопа и ръждясва от всякъде,само да я продам и повече няма да си купя такъв боклук.Сега събирам пари за корола или сивик след 2000година.Това е истината.
  • 54 s-m

    14 0 Отговор
    Който иска да си кара колата,да заложи на японското.Който иска да кисне по сервизите да си вземе НЕМСКА,ФРЕНСКА или ИТАЛИЯНСКА кошница.Имал съм и хлОпел и Бмв(Бангия М....л Вози) и мазда и мицубиши,НЕМСКИТЕ БУКЛУЦИ ПРЕГРЯВАХА И НЕ ПАЛЕХА -ПОСТОЯННО!!! ПРОСТО ЯПОНЕЦА СИ Е ЯПОНЕЦ НЯМА ТРОШЕНЕ ТОВА ЖИВОТНО,!
  • 55 Петър

    14 0 Отговор
    Вече 3 години карам Тойота Корола 1.4 VVT-i седан (японска сглобка) и като цяло съм много доволен. Окачването е изключително здраво, возията е добра, определено по-добра от тази на хондата, голфовете и т.н, оборудването е прилично, а двигателя, дори и след 200 хил. км., продължава да иска само смяна на маслото. Препоръчвам 1.6 VVT-i двигател, защото 1.4 е слаб, ако возиш хора или багаж.
    Хондите са хубави коли, отлични двигатели, далече пред немските, но са по-ниски и отвътре са много по-дървени от Тойотите - пластмаса навсякъде и си личи от километри, че са пестили от материали (продългават да го правят и с най-новите модели хонда). Има голямо значение дали колата е произведена в Япония или някъде другаде. Като цяло съм за Тойота, защото е изключително надежден и невзискателен автомобил - никога няма да те остави на път.
    А за състезателите препоръчвам да си вземат Toyota Corolla 1.8 VVT-il 192 к.с. и нека някой ми посочи по-добър спортен автомобил (цена / качество) от тази. Българите предпочитат БМВ, Ауди и другите немски боклуци, защото ги правят с големи двигатели и са мощни, но това не означава, че съответният спортен модел на Хонда или Тойота е по-лош.
    Скъпи части за японски автомобили? Къде?! На 170 хил. км. смених съединител с оригинален японски за 250 лв + 120 лв работа, накладки / дискове Брембу (най-доброто на пазара) съотвено 40-50 лв и 70-80 лв. И обърнете внимание, говорим само и единствено за КОНСУМАТИВИ, не за резервни части, които да заменят счупените - просто счупени няма. Успех на ентусиастите с бмв-тата :)
  • 56 Rubycon

    11 0 Отговор
    Японското си е японско хора само JAPAN
  • 57 елена

    0 0 Отговор
    Здравейте,някой ще ми каже ли на каква позиция да оставя скоростния лост на Хонда Сивик Хибрид Автоматик-аз го оставям на последна,но ми се струва,че двигателят много бучи? Там има букви,ако може на коя буква да се посочи
  • 58 Мерцедес

    0 8 Отговор
    Има два автомобила на тази земя - Мерцедес и всички останали.
  • 59 ГТЕ

    1 0 Отговор
    Гледам подръжката на Хондата е по-евтина по тази таблица. В Бг обаче е точно обратното.
  • 60 гуьо

    0 5 Отговор
    Нито едната , нито другата.
    Това са кошници от среден клас , силно прехвалени в последтиге години.
  • 61 dgrdhr

    1 0 Отговор
    abe ti za volvo cuval li si mnogo zdrava