Бизнес класика
Новият баварски седан впечатлява със стил, уникално качество на изработка и иновативен бензинов двигател
Всеки автомобилен сегмент си има по един или два класически автомобила, по които се равняват всички. В т.нар. среден клас, и по-точно в неговия горен сегмент, борбата открай време е между петата серия на BMW и Е-класата на Mercedes-Benz. И докато щутгартци експериментираха с малко по-различна визия на новата си E-klasse, то баварците върнаха част от старите форми, които се оказаха доста по-удачни от спорните творения на Крис Бенгъл.
Новата пета серия беше представена в края на миналата година, а сега вече е и у нас. Екипът ни успя да направи доста обстоен тест-драйв, при това на версията с иновационния трилитров бензинов агрегат, разполагащ с турбокомпресор BMW TwinPower Turbo, новаторска система с технология twin-scroll, в комбинация с Valvetronic и директно впръскване. Както се предполага за подобен автомобил, впечатленията ни са предимно положителни, но все пак, като всяка друга кола и тази си има недостатъци. Ето за какво става дума.
Екстериор
Както вече споменахме, външо новата петица е далеч от разбиранията на бившия дизайнер Бенгъл. Сегашният шеф дизайнер на BMW Ейдриан ван Хойдонк ориентира моделът към стилистика, позната сред специалистите като органична.
С други думи: хармонични пропорции, плавни линии и подчертана обтекаемост. Интерес представляват емблематичните за марката “бъбреци”, които подобно на новата седма серия са почти вертикално разположени. Стоповете пък впечатляват с иновационна LED технология. Динамичните спирачни светлини светят с различна сила според приложеното спирачно усилие.
Онези, които са на “ти” с марката, няма как да пропуснат и знаменитата извивка на страничните задни стъкла, позната като Hofmeister Kink. Този екстериорен елемент присъства неизменно в серийните баварски автомобили още от 1959 година. Още нещо интересно се крие в окраската на автомобила. В зависимост от това, дали автомобилът е тъмен на цвят или светъл, на очи се набиват различни детайли и той изглежда по различен начин. Все пак, според нас, тъмните нюанси му подхождат повече. Като цяло визията напълно отговаря на определението бизнес класика.
Интериор
Предният панел е доста сходен с този на новата седма серия и на луксозния хечбек 5-er GT. По оборудване седана също се доближава до по-високо позиционираните 7-er и 5-er GT. Уредите са силно информативни, основна роля за което играят добре познатите аналогови циферблати, които заедно с централноразположеният електронен екран предават на водача много повече от необходимата му информация, като наред с това вниманието се отвлича минимално. За последното важен фактор е и т.нар. iDrive контролер, снабден с допълнителни бутони за бърз достъп.
По-добрата навигация на уредите се дължи и на завъртяната към водача централна конзола - една от забежките към миналото, но доста удачна за водача. Тя обаче е свързана и с един от малобройните недостатъци на автомобила. Заради нейното разположение мястото за краката на пасажера отпред и по-конкретно за левия, е ограничено. За пълен комфорт е необходимо силно изтегляне на седалката назад, което от своя страна води до притеснение на седящия отзад. Иначе всичко останало е без забележка. Качеството на сглобката, както и на материалите, е на върхово ниво.
Багажникът е функционален и с оптимален за този клас обем. Въпреки концепцията седан, облегалките на задната седалка се сгъват и могат да увеличат товарното пространство. Екстрите, включени в базовото оборудване, са повече от достатъчни, а за по-претенциозните опционното екипиране на новата петица е просто безкрайно.
Двигател и ходови характеристики
Новата пета серия на баварците се предлага в четири бензинови и два дизелови варианта. Както вече стана ясно по-горе, тестът, който направихме, засяга иновационния редови шестак, носещ индекса N55. Този мотор се характеризира с уникален звук на високи обороти и с много ниски децибели на празен ход. Динамиката му е умопомрачаваща, като най-хубавото е, че не е за сметка на висок разход на гориво. Самият турбокомпресор е конструиран по системата twin scroll (двоен охлюв) и обезпечава изключително бързо двигателя с необходимата мощност. Това, комбинирано със системите Valvetronic (електронно контролирани фази на газоразпределението) и HPI (непосредствено впръскване на горивото под високо налягане), превръща този високотехнологичен агрегат в иситнски звяр.
Автомобилът, който изпробвахме, беше оборудван и с ултрамодерната осемстепенна автоматична трансмисия, при която, ако не следите показанията на оборотомера, трудно ще разберете кога се превключват предавките. Последното важи за нормалния режим на работа, но тя притежава и спортен. Освен това ако решите да сменяте скоростите ръчно, е предвиден и дублиращ механизъм, състоящ се от удобно позиционирани зад волана лостчета.
Окачването (опционно) може да бъде регулируемо. То разполага с четири режима, които се сменят само с натискане на един бутон. Комфорт, нормал, спорт и спорт+ осигуряват поведение на автомобила за всякакви ситуации и стилове на шофиране.
В заключение може да се каже, че новата петица разполага с уникално пътно поведение, а в изпълнението 535i - и с умопомрачаваща динамика.
Цена
При този автомобилен клас крайната цена, спрямо тази на преките алтернативи, зависи много от базовото оборудване. Иначе цените при Mercedes-Benz, Audi и Lexus са сходни, като всичко опира до предпочитания и вкус. Ако можете да си го позволите и предпочетете синьо-бялата емблема обаче, едва ли ще сбъркате. Върхови технологии и отлично качество - така най-кратко може да се опише новата баварска бизнес класика.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
редови шестцилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 2 979 куб. см | |
Максимална мощност | 225 Kw/ 306 к.с. при 5 800 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 400 Нм от 1 200 до 5 000 об/мин. | |
Скоростна кутия | осемстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 10.2:1 | |
Маса на единица мощност | 5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 899 мм | |
широчина | 1 860 мм | |
височина | 1 464 мм | |
Междуосие | 2 968 мм | |
Маса | 1 775 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
520 л | |
Вместимост на резервоара | 70 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 11.9 л/100км | |
извънградско | 6.4 л/100км | |
комбинирано | 8.4 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 6.1 | |
Максимална скорост км/ч. | 250 | |
Гуми отпред/отзад | 225/55 R17 97W | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ дискови вентилирани |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 98 900 лв.
Базово оборудване
Динамичен контрол на стабилността (DSC), ABS, Функция Follow-me-home, Регулиране на предните светлини, Фарове за мъгла, Сензор за дъжд и сензор за автоматично управление на светлините, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX, Централен подлакътник за задните места с отделение за съхранение, Стандартни предни седалки електрическо регулиране за височина и наклон на облегалката, Кожен волан с три спици, Регулиране на волана по височина и дължина, Мултифункционален волан, Автоматична двузонова климатична инсталация, Тонирани в зелено слънцезащитни стъкла, Алармена система, Асферични отопляеми странични огледала електрически регулируеми, Бутон за централно заключване, iDrive контролер, Електронен имобилайзер, Ел. стъкла, Отопляеми дюзи за чистачките, Стартиране на двигателя без ключ, Скоби за закрепване в багажника, Комплект инструменти, AUX-вход, Бордови компютър, Стерео озвучителна система с 6 високоговорителя, Runflat гуми, Въздушни възглавници, Активни подглавници, Спирачен асистент, Шоков датчик, Лети джанти, Спирачка при паркиране с автоматична функция за задържане, Servotronic сервоусилител на управлението, Регенерация на спирачната енергия, Турбокомпресор BMW TwinPower Turbo с технология twin-scroll Valvetronic и директно впръскване, Автопилот със спирачна функция, Динамични спирачни светлини според приложеното спирачно усилие и др.
Допълнително оборудване
Кожен салон “Dakota” 3 964 лв.
Dynamic Damper Control, динамичен контрол на амортисьорите 2 564 лв.
Автоматична скоростна кутия Steptronic 4 339 лв.
Ксенонови фарове за къси и дълги светлини 1 834 лв.
Гаранция
BMW Service Inclusive - 5 години / 100 000 км - включва периодичните обслужвания на автомобила
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Power
15:51 08.09.2011
2 Фен
15:51 08.09.2011
3 Симов
15:51 08.09.2011
4 ....
15:51 08.09.2011
5 АМГ
15:51 08.09.2011
6 asdf
15:51 08.09.2011
7 Az
15:51 08.09.2011
8 Никола
15:51 08.09.2011
9 M3
15:51 08.09.2011
10 spas
15:51 08.09.2011
11 geca
Коментиран от #41
15:51 08.09.2011
12 MAN
15:51 08.09.2011
13 kir4o
15:51 08.09.2011
14 BMW?
15:51 08.09.2011
15 Петър
15:51 08.09.2011
16 Sasho
15:51 08.09.2011
17 Георгиев
15:51 08.09.2011
18 Jony
15:51 08.09.2011
19 shaci
15:51 08.09.2011
20 DIZEL
15:51 08.09.2011
21 dancho
15:51 08.09.2011
22 hrsto
15:51 08.09.2011
23 TROSHACHA
15:51 08.09.2011
24 TROSHACHA
15:51 08.09.2011
25 SS
15:51 08.09.2011
26 figo
15:51 08.09.2011
27 mhm
15:51 08.09.2011
28 sako
15:51 08.09.2011
29 kris
15:51 08.09.2011
30 TROSHACHA DO FIGO
15:51 08.09.2011
31 best power
15:51 08.09.2011
32 Целев
15:51 08.09.2011
33 pak tuk
15:51 08.09.2011
34 figo
15:51 08.09.2011
35 ninja
15:51 08.09.2011
36 LuSss
15:51 08.09.2011
37 Viper
15:51 08.09.2011
38 G-power
15:51 08.09.2011
39 krezo
15:51 08.09.2011
40 djee
15:51 08.09.2011
41 Дошо
До коментар #11 от "geca":
Явно не си карал представител на друга марка с такава мощност и затова си мислиш, че върви като самолет.Същност е астматик като почти всички други БМВ-та15:51 08.09.2011
42 zigo
15:51 08.09.2011