ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Сещам се за един виц за бившия канцлер Шрьодер защо не обичал Ауди.... Емблемата отпред му напомняла за провалените 4 брака. А сега, че четирите колела не могат да се движат .....
До номер 5 - Ти си невежата в случая. Тук сравняват аналогични модели, а олроуда въобще не се вписва в този сегмент на компактните кросоувъри. И какво ме боли, че било с халдекс, нали на решетката пише куатро. И разни като теб си взимат подобни прехвалени Аудита и какво се оказва в един момент - остават на място.
А Allroad е с торсен. X-drive е много по-съвършенна 4x4 система, но пък и по-капризна.
Реално и трите коли трябва да се справят еднакво бързо ако са с пуснато ESP, тестът явно е при спряно ESP, и така се вижда само системата 4х4 какво може.
BMW инвестираха много в своята система 4х4 и резултата е на лице.Аudi от 80-те са известни със системата Quatro и първи я внедряват в автомобилите си от всеки клас нейният проблем с недозавиване е известен . Мercedes просто гледат да ги има във всичко със своя голям асортимент от автомобили имат по нещо за всичко е някой път не толкова добро колкото им се иска. Истината е УАЗ защо не е променен толкова години ??? Съвършенството няма нужда от промяна :D :D :D
Загледайте се внимателно.Вижда се и при трите коли,че излизат от ролките,когато се измести предницата вдясно и гумата захапе леко стойката на ролките.И трите системи системи са ш.т и са далече от механично блокиран диф.
Като му блокирам диференциала на старото паджеро никой от тези не може да ми излезе насреща. Всички излизат като предните колела опрат в неподвижната част на стойките...
Много ги е яд феновете на Ауди, ей. Платен репортаж, незнам си къде опирало колелото... Абе вие не разбрахте ли, че Ауди не може да се мери по какъвто и да било критерий с иконите Мерцедес и БМВ. Това си е една по-скъпа ширпотреба.
Интересно защо на БМВ всичките тестове им се провеждат на паркинга пред мола?! Може би защото това е единственото място до което се смята, че ще се ходи с тая кола? Що не направиха един тест в сняг, кал или и двете?? Може би защото там ще окопаят със "съвършенната" им система. Жалко за балъците дето вярват на такива маркетингови трикове и като дойде първата по-сурова зима съжаляват! ;)
Бутали сте, щот явно не сте разбрали как се прави. Носите си ролки в багажника и като закъсате ги слагате под гумите и се измъквате (като във всички клипчета с БМВ). В реалния живот ролки няма, ама явно масата не се впечатлява от това.
MI TO NETA E PALEN S PODOBNI TESTOVE, AZ LICHNO SAM GLEDAL NQKOLKO I TO PREDI GODINI I VSE BAVARIA E NA VARHA..... TIQ S UDITATA SHE SE POBOLEQT SAVSEM AKO SE POOGLEDAT SERIOZNO!!!
VW не правят и участват в такива "тестове". Те се доказаха в рали Дакар, където не видях нито една от тия марки. Нищо против тях и аз си ги харесвам, но дайте да бъдем реалисти. Пък и колко джипа могат да теглят боинг 747 (който не вярва да провери в ютуба)
хахаха, дори си седи рекламното пано на БМВ отпред, естествено , че е манипулирано видео, все пак хората от скоро се занимават с 4x4 и искат да пробият на пазара при утрвъдеили се марки като Ауди и VW...евтин рекламен трик. Не им прави чест тази ефтина реклама.
жалко че няма и рейндж да го видим ,че много ме яд на тях как пуснха Х6 с сликове на пресечена местност и сняг ,ш...ни измамници ,при моделите 4х4 също има зна4ение на село караме едно паджеро със гуми за кал зимата в снега е пълна боза така се носи ,4е не е истина,всичко е до гуми
забелязахте ли каде се прави експеримента пред рекламна табела на БМВ. и като се замислим кои е наи големия конкорент на X-D.явно от БМВ са много отчаяни.
В реална обстановка на сняг и лед БМВ-то е просто смешно !
В гората няма ролки и стативчета !
Ако шофьора на Аудито си изключи ЕСП-то или дръпне ръчната един зъб просто за да създаде някакво съпротивление (което в реална обстановка винаги съществува) Аудито ще изкочи на момента.
xDrive е уникална по рода си система, нито куатрото нито матика могат да я докоснат. Това че печели БМВ незнам защо ядосва някой хора, все е едно са акционери там. Приемете го че просто са лидери и това .....пък как беше ...гроздето е кисело щото е високо . Кой както иска така да го разбира.
На БМВ им умря циганката дето ги хвали... Само дето куатрото е направено да те измъква от преспи а не от ролери пред мол-а, ако се запознаете с принципа на торсен-а ще разберете защо. А топ гиър най-добре показаха колко са адекватни Х3-ките и х6-ците извън пътя...
Тук може да видите един тест на който Quattro се представя просто потресаващо!!! http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68&feature=related
А ето и как се справя X-drive http://www.youtube.com/watch?v=Znb_0RPS9Eg&feature=related
ами как няма да се ядосват като xDrive е пълна боза. не можах да открия клипа в които харесваната марка от теб БМВ и то X5 на една педя сняг не можа да издрапа че се наложи 5-6 човека да го избутват беше жалка картинка.тази жалка картинка можеш да си я потърсиш да я видиш в нета и тогава коментирай жалкото xDrive.kуатрото може да не е най добрата(а една от най добрите)система но xDrive да се сравнява с нея.И дори при други такива експерименти но в списъка включени и японски 4х4 ,обикновено марката БМВ въобще не ги включват ,защото все още БМВ не са се доказали на пазара с такива качества .С бързина, ,лукс ДА, но като SUV не струва.
Не знам дали забелязахте ,че отстрани до така наречените "Джипове" има плакат на БМВ,и зад тези "Джипчета" има доста коли с марката БМВ.И ме съмнява дали това не е просто една антиреклама срещу Ауди и Мерцедес !!!Лично мнение :)
Клип няма да качвам, но всеки който живее близо до "панорамния" в Княжево моля да заповяда. Така като гледам поне още половин час няма да издрапа BMW 530i бежово-кафяво, от страни над калника има надпис X-drive, а т......ра се опитва вече от доста време да разбие гаража на някакъв човечец, за сега неуспешно,но както се е засукал нищо не се знае.
@34 първо в този клип използват Х1, а не както тук Х3 - разлика от земята до небето. Второ тук говорим за 2 колела във въздуха не за 3 разлика пак от земята до небето. Защо според теб са избрали Х1, а не Х3 ? Гумите не се знае дали са еднакви. И са само 2 колела във въздуха, защото от ауди знаят, че нямат шанс при три.
to quattroto o6te ot na4aloto e bezpomo6tno pri 3 vdignati kolela...ama q se zamislete v kakva situaciq trqbva da si za da ti se vdignati i 3-te kolela..bezmisleni sa tezi testove...kolite sa nepraveni za asvalt...ne za offroad...q vzemete GAZ 69 s blokaj na preden i zaden defirencial i gi sravnete...kakvo 6te izleze...4e gaz 69 e nai-prohodim...tova kakvo zna4i??? 4e e nai-hubav...nadali..
Абе какво ми ги хвалите тия паркетни "джипове". Нали сме ги виждали като тръгнат на лов из Родопите. Единствено УАЗ-ки и Нива издрапват. Тук-там някой Нисан или Land Rover. Субару-мубару, паджеро-маджеро, куатро-муатро, всичките остават долу. BMW-тата изобщо не смеят да го доближат този терен, защото им се пълнят спортните въздушни филтри с боклуци и следва ремонт на двигателя... Само руските машини се справят с истински offroad терен. За какво изобщо се дърпате за глупости. Това е тест в US, личи си, че е за да си вдигнат продажбите. Със същия успех кола със задно предаване и ограничено приплъзване на диференциала ще издрапа през тия смешни ролки в текущата им конфигурация. Т.е. "победителя" в тази реклама е предварително определен и може да бъде всеки един от тестваните. В конкретния случай се продава BMW, така че няма как да спечели Audi или Мерцедес, лошо е за продажбите :-)
Ура, 5 човека и кофа с пясък, много псувни, много бутане и оправихме човека. Изрично ме помоли (видя,че пиша на "букчето") да не пиша номера на колата (обеща да почерпи).
kolega v kraina smetka bavareca se pokaza za poreden pat iasno li4i 4e drugite 4po4 sistemi na sa tolkova dobre razviti niama zna4enie 4e ruskite ko6ove ot edno vreme 6te izdrapat na vsiakade ne viarvam da si kupi6 lada niva ili uazka neka badem realisti
kakvo iskate reklama na bmw vi6te kolko bmw ta ima samo te mi6kite mogat da izmislat takiva glupostikvo 6te kajete 4e quattro ili 4matic sa mo zle ot xdrive nema takova ne6to no ni5tro kolko to si iskat da pravqt reklami te bez teh kak 6te se dokajat
Абе никой ли не забеляза , че на мерца и bmw-то им врътваха малко воланите така , че да опрът гумите встрани от валяците , а на аудито не нагласена работа ! Такива тестове се правят с цел реклама и антиреклама
AUDI-вече ще се продават с лебедки.
MERCEDES-винаги ще е кола от класа, много стилна.
BMW - пак им показа към какво трябва да се стремят за да станат съвършени.
п.п. Собствениците на колите Рено, Нисан, Фиат и там подобни да си спестят коментари.
Извинявай, ама с Фиат-а много добре си ходя до магазина и не бих отишъл до там с Тойотата примерно. А тази зима се нагледах на BMW-та как не могат да качат един път до нас, на който всички въшки от типа на Рено Клио и Ситроен Саксо или Фиат Пунто си качваха без проблем. Лада Нива също без никакви грижи. В интерес на истината, една X5-ца се качи на трети-четвърти опит. От по-големите коли единствено един пич с Тойота Лендкрузър нямаше никакви грижи цяла зима. Тук обаче можеш да направиш разликата. Лендкрузър-а има Torsen T-3 централен диференциал със заключване, X5-цата няма заключване, има 38-62 (front-back) разпределение перманентно с някакви планетарни предавки. Със засилка, без засилка, едва се качват прехвалените баварци... Говоря за реални, Български зимни условия в подвитошката яка. Подскачайте колкото искате, аз знам какво беше цяла зима, кой имаше проблем и кой нямаше, защото всичко това ми беше пред очите. За другата зима ще взема една Нива в допълнение на останалите коли, за да ми е мирна главата. В същност най-много се смях с един FourMotion Пасат B5.5 (Torsen T-2). Като подпря на снега отдолу, нито напред, нито назад мърда. Върти 4 колела във въздуха и до там...
Всъщност AUDI отдавна не са правили нещо ново в 4х4. Q5 си е още с централен Torsen диференциал. Провалят се и на m-split тестовете. Време им е да се понапънат малко..
Помолих те да не се излагаш но ти предпочиташ да покажеш да си покажеш глупостта, ОК.
За човек с Фиат си много запознат с автомобили струващи колкото къщата ти. НЕКВО ИНЖЕНЕРЧЕ ли си, или вместо да бачкаш за пари четеш за колите?
фиятаджев, аз си карам БМВто вече 5-та година, а това е единствената ми кола, до сега не съм закъсвал, а ти продавай фиата, че след 1-2 години само джантите му ще стават за продаване.
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=related
Няма какво да се коментира повече..... :)
"AUDI-вече ще се продават с лебедки." хахаха това беше добро :)
А това съм го снимал пред Пикадили парк Варна . Може да видите супер страхотната система Х-драйв ...даже няма наклон...
Как ще се обяснява този клип от привържениците на БМВ просто не знам...Знам само че това не са ролчиците разположени на слънчице пред магазина на БМВ.....Ето го клипа
не че се заяждам,ама да ти е минало през акъла,че собственика е сиромах човек и няма пари за зимни гуми!?Преди няколко седмици,когато бяха снеговете,един такъв баровец точно с бяло Х5,едвам креташе пред мен на е79 и даже недаваше да го изпреваря,всеки път даваше газ и почва да "шари" из целия път и така до една преспа.Спираме да го избутаме и оп изненада-няма гуми(е има летни де) и си остана там да се оправя.Добре че беше на т.нар. магистрала Струма та е широко и не направи задръстване...много
искаме СУБАРУ, искаме СУБАРУ, има и други доста по-достойни джипове от тези трите, американецът си харесва лъскъвкото, къде е Рейндж или диско, паджеро и т.н., пък и на тея шемекерлъци много не им се връзвайте, докато не се качи човек да ги поюрка малко и трите на един и същи терен, леко със заключенията, ако зависеше от мен, щях да им сложа ролки и на 4-те колела и да докарам примерно едно дърто легаси или 80 куатро, които сигурно ще се справят по-добре
@79 То и сляп да си ще видиш че го е качил върху бордюра.За гумите не знам,но определено само танк може да излезе от такава ситуация.До бедните неинформирани да кажа,че Е46 няма Х-драйв а е снабдена с първия им опит за 4х4.Определено Алуди с неговото куатро не става и чеп за зеле.Не ме интересува че имали били по-проходими МПС-та.В този тест се сравняват преки конкуренти.То и Ситроен ДС3 има най-съвършената 4х4 система,но цената на този Citroen DS3 WRT е над милион евро и има 5 диференциала.
добре свършена работа ... от BMW дилъра представил видеото.... Спекула би могло да бъде всичко от предстваяне до коментар :) не знам само някога ауди да са били силни с "едно задвижващо колело" ? Сравнение би било коректно и след описание на системите при 3 - те коли (кави са принципите на задвижване, съединители и др. )..и в по-реални условия (снежец ...) :) а истинските условия не са тия дето са преднамерено направени на база на слабостите на една система... НА ФИНАЛА ОБАЧЕ Е ЗАДКОРМИЛНОТО У-ВО !
I LOVE IT, имаше подобни клипове с А8 куатро, което с 2 от гумите на асфалт и 2 на ролери не може да потегли а 7 ма серия със задно, със
задно със задните си гуми на ролери, след включването на блокажа ( електроннен като на м5 и м3 ) излезе при 1300 оборота.
Не искаме СУБАРУ,не искаме СУБАРУ!!! Стига с това Субару бе хора.Разбрахме че има много по-проходими коли от тези трите.Има си смисъл от този тест,защото това са преки конкуренти на пазара.И като цена и като качество и продажби. За какво ти е това Субару,когато има Лада Нива и УАЗ.Това не са типични offroad-er за ги сравнявате с такива.Освен това ако някой иска истински offroad-er,няма да си вземе нито един от трите на теста. Не всеки SUV трябва да е off road,както и не всеки лек автомобил трябва да е super sport car!!
...а не Ви ли прави впчатление , че 100% от сравнителните тестове, които рекламират BMW са направени на сухо и са в изкуствено създадени условия, където електрониката наистина работи по-добре от quatro- то ? Но какво от това? и защо една работеща система трябва да се "поправя" когато работи ;) Всъщност след 183000 км. с BMW в години с лоши зими не съм имал проблем (обут с гуми) Сега, след около 360 000 км. с AUDI съм малко по-доволен (без опция за нови гуми всяка година) .... но дори и това е лично впечатление което отговаря на моите навици на шофиране - практико идЕотски :)
не Асенчо не ни прави впечатление гледай това клипче и спри да се излагаш като пишеш глупости!!
http://www.youtube.com/watch?v=WCJMMXRpaMo&feature=related
nedeite samo prazni prikazki da govorite gledaite tozi klip i togava da pogovorim pak http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IMfUrS98Kbk
quattroto se e dokazalo i vse o6te e nai dobroto i vinagi 6te bade a samo da kaja 4e bmw sa mnogo dale4e ot istinata i sa mnogo nazad sas sistemata 4x4 tova e istinata da ne govorim 4e na naklon bmw i mercedes edva minavat sredata na rampata a audi quattro se ka4va do gore
@96 този клип е пълна порнография.При първия опит Алуди-то излезе с предните гуми от ролките и хвана сцеплението,а със задните гуми изобщо не мина през тези ролки. Колкото до втория опит се вижда как предните и задните гуми на Алудито боксуват едновременно и излиза а БМВ-то при същото положение не излиза.Извода е само един.Гумите са различни.А когато и 4-те колела са без сцепление,тогава само и единствено гумите спасяват,а не която и да е система за 4х4.Та ,с нищо не си интересен.
Шести това е изказване на много гладен, много беден и много завистлив Българин, собственик на Рено 19 с АГУ. Но за твое съжаление е единствената ти утеха.
Въпрос: Какво карат умните не роми невярващи в реклами?
Не ми отговаряй, аз знам, карате Рено, Шкода, Дачия или някаква друга тоалетна за 2-3000лв. Обаче сега като пуснат китайските смешки на изплащане за по 10-15г. ще им покажете на балъчетата с X5 и M5 какво се казва кола, нали.
Този тест се прави под наклон и тогава само Субару го минава.На равно повечето системи дори с 3 колела на ролки успяват да минат , но когато има наклон само ситемата на Субару успява да даде голям момент само върху едното колело понеже е симетрична.
Ту на клипа виждаме дилър на БМВ който рекламира стоката си , естествено е да изкара неговия продукт най хубав.
Що се отнася до куатро , тази ситема в момента наистина е най изостаналата на автомобилния пазар.
Немците не могат да направят толкова хубава система 4х4 както японците- това е моето мнение което се е доказало в последно време. Виждам куатро системите какво могат- на 10 см. сняг вият на умряло. Мецедесите изключвам само GLК класата и те са на почти същото ниво (малко по-добре). За баварците нямам някакви особени наблюдения защото рядко мога да ги срещна . За сметка на това тойотите и ходните доста добре се справят в големите преспи ( 2 пъти ме е вадил съседа с Land Cruiser-а ) Така че .....
TEXAS-BMW-до№102
(гост) Абе тексасец ти сигурно си много отворен като караш баварец а??? много ме дразните такива с бмв-та колко били гладни българите и че карали рено... ти по това ли съдиш човека??? по каква кола кара???ако е така то значи аз съдя че ти си м..... щото те се кефат като теб на бмв-та... а пък да ти кажа и още нещо относно твоя любим автомобил. иди на някоя гонка да видиш как много прехвалените баварци гаснат като свещи пред quattro-то... и ти говоря за аудита с много по малко коне... ама ти си дръж на твойта и карай да върви... е за това БЪЛГАРИЯ е на това положение
много фенщина има тук :) значи ауди никога не са били проходими автомобили, факт бмв са новобранци в тази технология, между 3те немски гиганта бмв се справи отлично, но както някой по долу спомена, в какви смешни ситуации може да видиш Х3 Х5, х6 не съм забелязвал да затъне, но Х5 съм виждал да го тегли опел фронтера от най-дървените фронтери :) не се кефя на японските автомобили но AWD на Субару е най-добрата 4х4 ситема , доказала се е в състезания и тестове и е световно призната! ролвърите също са доста проходими джипове ;) лада нива да споменем (руския танк) никой от вас не е виждал 4х4 бмв или ауди в състезание за проходимост, масово лада нива някой стар ролвър витарка (от по старите новите са градски кенефи)
За тези които сравнявате Audi с Bmw ! Не веднъж съм го казвал: "Няма място за сравнение". Bmw са много по-висок клас автомобили, така е било, така е, и като гледам май и за в бъдеще ще е така. Без да задълбавам много, а то няма и смисъл, давам ви лек пример от изминалата година. В колко категории Bmw са на първо място ? Ако искате проверете ! В колко категории Audi са на първо място ? Аз ще ви кажа, в нито една ! И това не го определяш ти Българино, ти "гражданино", а много по умни и вишестоящи хора от теб.
Това е най истинският тест за автомобили 4х4 който съм гледал. За мен най проходимото 4х4 трябва да е с блокировка на всички диференциали и ако едната гума прави 10 оборота всички да правят толкова . Това за сега го има само в руската техника мисля че Газ 66 (виетнамка) е точно така.
-ddd, колко хубаво е да не приемаш нещата лично :) да се замеряме с клипчета ли ?! Вече има достатъчно и в двете посоки. Карай си колата със здраве момче :)
На всички дървени философи дето не са прочели и 2 реда през живота си за 4х4 системите ще повторя......
Този рекламен трик (ролките) се ползва от БМВ за подобряване на продажбите. Снега и леда в гората все пак имат някакво съпротивление за гумите и въртящия мом. от двигателя се умножава по 3 към гумите със затруднение ...резултата е Аудито минава в реална обстановка от там откъдето БМВ-то не може и да мечтае....
Аудито ще излезе от тази ситуация дори без да се вкл. блокажа на дифа.Просто изключете ЕСП-то или дръпнете един зъб на ръчната за да създадете минимално съпротивление....ПОЗДРАВИ !
haha ima li smisul da se komentira :))) Audi e po dobro ot kudeto i da go pogledne6 ot kum sistema za 4x4 zabelqzahte li parkinga pulno e s BMW i reklamnata tabela na BMW estestveno 4e 6te napravqt Audi nekonkurenten na tozi test vse pak Audi stupvat na amerikanskiq pazar dosta zdravo i se opitvat vsq4eski ot strana na BMW da gi smajat
izvinqvam se 4e ne pi6a6a na kirilica
както винаги темите за бмв събират най много внимание ,предлагам на модераторите да пуснат една тема коя е по добра бмв,бенц или ауди и да ви гледам глупостите,особено на българите кадето карат коли с не повече от 150 коня и се радват на една 320,голф Гти ,астра гси, и японските талиги , кадето в бг почти няма сти или лансер ево ,да не говворим за нисан ,че совен някоя алмера 2.0 д с 66 коня и всички сипвате за 10 лв и карате по кварталите да ви видят 'газарията
Всеки си има обича неговата кола и за него тя е най бърза ,най проходима и всичко най най
Eстествено първото впечатление правят колата , жената, дрехите и държанието те са първото което се вижда. За това при теб идва големия ужас, когато слезеш от Реното. Прекъсвам кореспонденцията си с теб и ако имаш мозък поне колкото на едно синигерче няма да правиш жалки опити да я възобновиш. А сега отивай да бачкаш някъде, така ще имаш по-малко време да злобарееш.
Честно казано това не е никакъв тест тези машини трябва да се тестват в "Сибир" ! е добре де чак в Сибир не.Aма поне на сняг,кал,локви и.т. а тука сух асфалт и +35C
Колкото и смешни клипчета да пускат за наивници,то се вижда коя марка се движи без проблем зимно време-АUDI.А относно дърводелците от субару,нека не си вярват много и да не се мерят с автомобили от висок клас.
Явно дори и автора не разбира от коли,защото е нормално Аудито да се издъни като е базирано на 4motion,а не на quattro.И все пак защо не включат и Субару или дори SH-AWD на Хонда та да видим кой кой е.
TEXAS-BMW дразниш много(не е твоя работа кой какъв е и какво работи,дали човека е инженер или друго си е негова работа,и не давай оценка за социалното положение на хората... )
Колкото до статията е нагласено-лично мнение;
И да карам AUDI/доволен/
http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
http://www.youtube.com/watch?v=5UwOBKSHl-c
Пояснение:
1.първото клипче е есенцията от второто/което е и цялото/
2.второто клипче да не се гледа от хора със слаби сърца и фенове на BMW-тата.
http://www.youtube.com/watch?v=Znb_0RPS9Eg&feature=related...
Само да уточня,че съм фен на Субару,но не мога да отрека, че БМВто има добра система!Но най-много ме кефи как продължава спора между феновете на немските марки все едно са акционери,а не собственици на коли трета употреба.И да стане ясно Q5 не е с quattro,a с 4motion.Quattro е МОЖЕ БИ най-добрата система.
Радо добре го е казал:
Истината за QUATTRO задвижването факти и истории. Дъщерната фирма на Ауди quattro GmbH е основана през 1983 г. Седалището на фирмата е в Некарзулм. За нея работят 580 души. От 1996 г. е регистрирана и като автомобилен производител. Специализирана е в модификацията на серийни модели на Ауди, които биват изпращани в Некарзулм директно от заводите на Ауди.Прототип на базата на Ауди 80, в който да използва постоянно задвижване 4х4. През 1980 е готовият прототип е представен на ръководството на Фолксваген АД по време на тестове на зимни гуми и вериги в Австрия. Прототипът успява да изкачи заснеженият наклон с летни гуми. През лятото на същата година се провежда друг тест, в който прототипът единствен от всички други автомобили успява да изкачи мокра ливада с голям наклон. Скоро след това е дадена зелена светлина за серийното производство. Официалното представяне на Ауди quattro пред широка публика става на автомобилния салон в Женева през март 1980 г. Автомобилът е описан като сензация в пресата по целия свят.прави своя дебют. Нейните всички задвижващи колела и системата, обединено с централен диференциал е патентована с помощта на Fuji Heavy Industries Ltd. разработен съвместно със високо технологичната за времето Японска марка Subaru.За разлика от (Symmetrical AWD) системата (Quattro постоянното задвижване на четирите колела) остава не променена и до днес.Германците много се гордеят със тази система. Но голямо признание,залагат на Subaru, със своята близо половин вековна и история,от сериозните високо технологични разработки .Която е призната по цял свят със своите многобройни рекорди и иновации.Но това не значи че двете системи (QUATTRO) и (Symmetrical AWD)са еднакви, но са сходни .Напротив само първата система на Subaru която има и в други марки като Alfa 33 Q4 1983 Lancia Delta-Integrale Susuki и много други. Fuji Heavy Industries Ltd вече разработиха 10-то поколение (Symmetrical AWD) Това ще значи приблизително неколкократно подобри от другите и това се доказва в в тестовете в който се считат за пионери в тази област.Ето какво представлява и как действа на практика и какви са неговите предимства.Трансмисията, предаването към кардановия вал и задния диференциал са подредени в права линия зад двигателя, осигуряващи двустранна балансираност на всичките четири страни на автомобила с опростен дизайн и нисък център на тежестта. В допълнение, ако някое колело приплъзне, разпределението на въртящия момент се контролира автоматично. Всичко това дава спокойствието, че управлявате SUV, прочут със своя баланс и стабилност при всякакви условия.Три отличителни предимства.SUBARU BOXER.е с много по-нисък център на тежестта, което дава много по-малко странично движение на купето и по-голяма цялостна стабилност.По-малко вибрации.Вибрациите са намалени, защото буталата са разположени хоризонтално в противоположни посоки и взаимно си противодействат – за разлика от редовите или V-образните двигатели. Резултатът е по–тихо и приятно пътуване с оптималното ниво на комфорт.По-добро сцепление,SUBARU с предаването на мощност и към четирите колела се избягва недозавиването или презавиването, като това прави поведението на автомобила предсказуемо, накъдето и да решите да се отправите.quattro е система за пълноприводно задвижване, пусната в масово производство от Audi през 1980, е първата по рода си 4х4 система в лек автомобил. Осигурявайки голяма управляемост и стабилност на пътя Audi quattro, постига големи успехи в състезанията от Group B провеждани до 1985-а година. Има 4 поколения quattro, като при последните 2 е променяна главно електрониката. За среден диференциал при quattro е използван така наречения Torsen(TORque SENsing)По подобие на Subaru. С междуосев диференциал разполага механичната на Subaru докато автоматика се допълва многодискова фрикционна муфа. И за сметка на това ръчната има понижаващи предавки а на автоматика са вградени.И затова Subi-to е близко до големите (Off road) по проходимост липсва му малко клиренс.Уникалната му система ще го измъкне от почти всички ситоации.Схемата със симетрично подаване на въртящия момент съм двете оси в съотношение 50:50 в 100 процента в полза на предният и задният мост. Двойното предаване на Audi осигурява добра стабилност, което позволява вземането на завои с доста висока скорост. Когато обаче и четирите колела загубят сцепление, автомобилът става неуправляем. В това отношение Subaru-то има по-предвидими реакции. в съотношение 60:50, от въртящия момент се предава на предния мост,автоматично при по висока скорост. При автоматиците с тази задача е натоварен многодисков съединител с електронно управление. Той приплъзва по-рано и системата има време да предаде повече мощност на предния, което позволява да се възстанови зададената траектория на движение.Това са все трикове с които едни гърди напред пред конкуренцията.Subaru - ръчни трансмисии са с 50/50 вискозен тип централен диференциал; спортните модели включват планетарен диференциал с компютър регулиран затвор; моделите с автоматична трансмисия предаване имат електронно управление трансфер съединител променлива.Subaru Legacy , Outback , Impreza , Forester , Tribeca моделите с автоматична трансмисия предаване: механично предно задвижване, съединител заедно задната ос.Symmetrical AWD След въвеждане на Symmetrical All-Wheel Drive през 1972 г., Subaru постоянно своята напреднала технология, за да отговори на променящите се нужди на шофьорите по целия свят. А Subaru е проектиран от самото начало да се доставят на сцеплението и стабилността на задвижване на четирите колела, с двигател и задвижването по симетричен, линеен оформление. Мощността се насочват към четирите колела просто и директно, за естествено перфектен баланс и вродено чувство за контрол.
Мерцедес си имат един опционален пакет "off road pro" където си блокираш ръчно средният и задният диференциал а на някои модели и предният. А този тест е смотан защото ако е включено дори ESР- то и трите автомобила ще излезнат бързо от тази ситуация. А при ръчно блокирани диференциали това става на момента. Поросто видеото е нагласено и има маркетингова цел.
Все пак на този етап за off road все още се предпочитат коли с възможност за принудително блокиране на диференциалите.
Не случайно едни от най модерните армии в свта ползвт и до ден днешен Merceds G kalss , то и поръчките за армиите постоянно удължават периода за производството на този модел.
Сега пичове......аз съм с А6 ALLROAD и отговорно ви заявявам че като сме на сняг и лед например зимно време на Пампорово или Боровец ходим с приятели с БМВ-та Х-драйв да се кефим в околностите. Резултатите са плачевни за БМВ и хората го виждат нагледно това ....и си признават че Х-драйв е доста по-слаба система
ПОЗДРАВИ !
@149 ...Ще ти кажа, че много хора си карат Аудитата с турски или други измислени части за по-евтино и после плачат.......предницата била слаба.Направи си колата с оригинални части и ми се обади като се разбие. Второ- които си мисли, че само Аудито е скъпо а Мерцедеса и БМВ-то са евтини меко казано са наивни.
А няма да ви кажа , че Куатрото е изцяло механично и надеждноста му е огромна......докато ако ти се прецака Х-драйва или отиваш на ремонт на стойност една кола или го сменяш.
@150 shto kato izliza ot zavoda s turski chasti li e ta za 30000km niama nito prednica nito zadnica.skorostite na Audi turski li sa che ako skarat 100000km triabva da skachash do tavana ot radost.
@76
В5.5 не е направен за сибирски зими , а за нормална зимна обстановка просто е перфектен. Чудно ми ако 5 серия хдрайв или със задно , а може някой модел с предно опре на корем дали ше излезе ? Съмнявам се. Или да си организираме тест:)
Сото-Не съм чел другите 150 коментара-всъщност не ме и вълнува каква е системата на бмв-истинското бмв не трябва да е с двойно задвижване-всеки беемвист ще ти го каже.Останалите които закопуват бмв са аматьори незаслужаващи марката.БМВ трябва според моите схващания да е винаги със задно задвижване и винаги с форсиран бензинов или дизелов двигател.Според последната мода-битурбо-въплъщение на икономия при спокоен десен крак и ...мощност естествено.
@156.....Инженерите на БМВ просто нямат традиция в двойното предаване .....а с това изцяло електронно и ненадеждно 4Х4 си създават потенциални клиенти умишлено...това си е чиста печалба....от глупаците които си купуват Х-драйв.....гледайки нагласените им клипчета с ролки лятно време
БМВ на сняг и лед не го търси...казвам го от опит !
Най-доброто естествено е quattro,а останалите са ненадеждни и пълни с електроника.Зимата например е често явление да им замръзват датчиците,а от там цирка е пълен.Иначе това е манипулиран и рекламен клип на BMW и всеки карал quattro ще му се изсмее.
@162 I kato sum karal quattro kakvo misli6 4e ne zatuva li,novot 4x4 na audi ne stava za ni6to osobeno Q7 e pulen bokluk a posle BMW i MB nestavali za zimata sme6nicite VAG :D:D:D
@158 awe kaji mi na led koq kola 6te vurvi ako nqma gumi sus 6ipove.Samo znaete da pluete BMW i Mercedes.Kupi si novi i hubavi gumi za 4-te koleleta i togava vij,a ako i togava nestava togava nemoje6 da kara6 i si za kola s predno predavane ili 4x4
tova e palen t...k ot tapite bmw quattro power e nai dobrata 4x4 sistema 4etete malko a ne vqrvaite na tapiq video klip v vbox7 ima klip sre6tu klip na bmw vi6te go i togava hvalete bmw kalafi
quattro da no predi 98 godina sled tova stava elektronna sme6ka imal sum dosta koli taka che govorq ot opit purvata a6 3.0tdi 2008 vzeh minalata godina i kato se kefq i kato q bodnah v edna ki6a stoi na edno mqsto i si potuva kato titanik audi 90 2.3 benzin
Tova klipche e napraveno za da ispukne.. ekstrata xDRIVE ... Zashto.. tq e unikalna po sebe si tochno s tova, che moje da isprati signal tochno na tova kolelo.. koeto ima shans.. da izbegne tochno tazi situaciq !!! No .. tuka veche se porajdat redica drugi vuprosi.. Zashtoto 4 matica.. e kato paqk.. tam obache se sluchva neshto mnogo po udivitelno .. zabelejete .. sistemata na mercedes benz.. po kakuv nachin zavurtq vsqko 1no ot svoite kolela.. INDIVIDUALNO !!! .. 1noto spira.. drugoto produljava da se vurti.. Az mislq che situaciqta.. ako e po razlichna.. da kajem.. v snqg.. no v odvratitelni usloviq... trudno shte moje da se razbere koq ot 3te marki.. e naistina dostoina.. za 1vo mqsto !! NO ne pocenqvam BMW.. kakto i AUDI... Prostu tozi primer e malko... podvejdasht.. tova imam vpredvid !!
Тук на AUDI са оставили вкл. ESP а на BMW е изкл.
За това прозиводителя е сложил копче за вкл. и изкл.
В реални условия по Търновските баири и двете системи се справят по един и същ начин ;) Поздрави :)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
12:20 29.02.2012
2 M-POWER
12:23 29.02.2012
3 дедо стефчо
12:29 29.02.2012
4 Дошо
Коментиран от #141
12:30 29.02.2012
5 Слаба Статия
12:39 29.02.2012
6 киро
12:46 29.02.2012
7 Евалата
Коментиран от #173
12:53 29.02.2012
8 Speeder
Реално и трите коли трябва да се справят еднакво бързо ако са с пуснато ESP, тестът явно е при спряно ESP, и така се вижда само системата 4х4 какво може.
12:57 29.02.2012
9 CLK
12:58 29.02.2012
10 Ivo
13:05 29.02.2012
11 666
13:05 29.02.2012
12 Наблюдателен
Коментиран от #24
13:06 29.02.2012
13 мирослав борисов
13:14 29.02.2012
14 kabaka
13:26 29.02.2012
15 Виктор Георгиев
13:30 29.02.2012
16 papagal
13:35 29.02.2012
17 Камор
13:37 29.02.2012
18 kokop
Коментиран от #20
13:45 29.02.2012
19 аре бегай
13:47 29.02.2012
20 Виктор Георгиев
До коментар #18 от "kokop":
@18 или направо да минем на верижни машини :)13:47 29.02.2012
21 gost
И към авторите на статията - вярно ли написахте 'безпомощтно'?!!?
13:51 29.02.2012
22 Гост
Коментиран от #30
14:01 29.02.2012
23 антой
14:02 29.02.2012
24 Гост
До коментар #12 от "Наблюдателен":
@12 е напълно прав. Иначе и трите се представят еднакво зле ;(14:06 29.02.2012
25 Х-драйф
http://www.youtube.com/watch?v=yNIg_2rxEWo&feature=player_embedded
14:10 29.02.2012
26 пфффф
14:12 29.02.2012
27 VR4 TT
14:21 29.02.2012
28 я па тоя
14:22 29.02.2012
29 PURKO
14:27 29.02.2012
30 Даниел Атанасов
До коментар #22 от "Гост":
@22 Бате,много правописни грешки имаш.Не се мисли за много умен.14:35 29.02.2012
31 xxxxx
14:38 29.02.2012
32 Дрън-дрън
14:41 29.02.2012
33 IROC
14:42 29.02.2012
34 Дрън-дрън
Коментиран от #51
14:48 29.02.2012
35 гост
14:59 29.02.2012
36 Богдан
15:02 29.02.2012
37 Милен Николов
15:21 29.02.2012
38 sa6o
15:22 29.02.2012
39 дидо
В гората няма ролки и стативчета !
Ако шофьора на Аудито си изключи ЕСП-то или дръпне ръчната един зъб просто за да създаде някакво съпротивление (което в реална обстановка винаги съществува) Аудито ще изкочи на момента.
15:27 29.02.2012
40 Богдан до 38
15:28 29.02.2012
41 дидо
15:32 29.02.2012
42 гост
Коментиран от #62
15:33 29.02.2012
43 дидо
15:45 29.02.2012
44 Гост
15:48 29.02.2012
45 Гост
А ето и как се справя X-drive http://www.youtube.com/watch?v=Znb_0RPS9Eg&feature=related
15:53 29.02.2012
46 петар петров
16:04 29.02.2012
47 Г-н Димитров
16:04 29.02.2012
48 kukata
X-Drive
16:07 29.02.2012
49 Гост
16:07 29.02.2012
50 hienata
16:13 29.02.2012
51 Виктор Георгиев
До коментар #34 от "Дрън-дрън":
@34 първо в този клип използват Х1, а не както тук Х3 - разлика от земята до небето. Второ тук говорим за 2 колела във въздуха не за 3 разлика пак от земята до небето. Защо според теб са избрали Х1, а не Х3 ? Гумите не се знае дали са еднакви. И са само 2 колела във въздуха, защото от ауди знаят, че нямат шанс при три.16:13 29.02.2012
52 петар петров
16:18 29.02.2012
53 kukata
16:18 29.02.2012
54 babaviznae
16:24 29.02.2012
55 име като гост :Д
16:26 29.02.2012
56 nwo
16:32 29.02.2012
57 ...
16:34 29.02.2012
58 hienata
16:39 29.02.2012
59 гост
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&list=FLwdIlOrus1W6Lw79IOy_KDw&index=41&feature=plpp_video
16:44 29.02.2012
60 Zdravko
16:45 29.02.2012
61 ....
16:47 29.02.2012
62 Станимир Христов
До коментар #42 от "гост":
@42 ...ааа "лидери" казваш че са от bmw, ама във какво-във офроуд машини ли?16:50 29.02.2012
63 xdrive laino
16:57 29.02.2012
64 4ипи
17:13 29.02.2012
65 Insane
17:16 29.02.2012
66 asd
17:18 29.02.2012
67 Bobi
17:32 29.02.2012
68 TEXAS-BMW
MERCEDES-винаги ще е кола от класа, много стилна.
BMW - пак им показа към какво трябва да се стремят за да станат съвършени.
п.п. Собствениците на колите Рено, Нисан, Фиат и там подобни да си спестят коментари.
17:37 29.02.2012
69 G777
17:38 29.02.2012
70 Карача до №67
На тези ролки няма значение какво въртиш бе брат! Важното е да си в правилната кола.
17:43 29.02.2012
71 георги калчев
17:57 29.02.2012
72 Lindor
17:58 29.02.2012
73 @TEXAS-BMW
17:59 29.02.2012
74 fdfgg
18:03 29.02.2012
75 Нема Бира
18:19 29.02.2012
76 TEXAS-BMW до 73
За човек с Фиат си много запознат с автомобили струващи колкото къщата ти. НЕКВО ИНЖЕНЕРЧЕ ли си, или вместо да бачкаш за пари четеш за колите?
Коментиран от #153
18:19 29.02.2012
77 Христо Стоянов
18:28 29.02.2012
78 benz
Няма какво да се коментира повече..... :)
"AUDI-вече ще се продават с лебедки." хахаха това беше добро :)
18:28 29.02.2012
79 дидо
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag
Коментиран от #86
18:41 29.02.2012
80 дидо
Как ще се обяснява този клип от привържениците на БМВ просто не знам...Знам само че това не са ролчиците разположени на слънчице пред магазина на БМВ.....Ето го клипа
http://vbox7.com/play:e459a307
18:48 29.02.2012
81 дидо
18:51 29.02.2012
82 Клаус Лешке
19:04 29.02.2012
83 bg777777
19:17 29.02.2012
84 DBS
19:24 29.02.2012
85 PlimP
20:03 29.02.2012
86 Maurice
До коментар #79 от "дидо":
@79 То и сляп да си ще видиш че го е качил върху бордюра.За гумите не знам,но определено само танк може да излезе от такава ситуация.До бедните неинформирани да кажа,че Е46 няма Х-драйв а е снабдена с първия им опит за 4х4.Определено Алуди с неговото куатро не става и чеп за зеле.Не ме интересува че имали били по-проходими МПС-та.В този тест се сравняват преки конкуренти.То и Ситроен ДС3 има най-съвършената 4х4 система,но цената на този Citroen DS3 WRT е над милион евро и има 5 диференциала.20:04 29.02.2012
87 практик - идЕот :)
20:08 29.02.2012
88 ddd
20:12 29.02.2012
89 Georgi
задно със задните си гуми на ролери, след включването на блокажа ( електроннен като на м5 и м3 ) излезе при 1300 оборота.
20:14 29.02.2012
90 Maurice
20:15 29.02.2012
91 Асен Теофилов
20:19 29.02.2012
92 дидо
НА СНЯГ И ЛЕД СЕ ВЗЕМА АУДИ.....НАЗДРАВЕ !!!
Коментиран от #103
20:26 29.02.2012
93 MAZDA
20:44 29.02.2012
94 ddd
http://www.youtube.com/watch?v=WCJMMXRpaMo&feature=related
20:48 29.02.2012
95 МММ
скука
СОТО
го НЕМА
тука
20:51 29.02.2012
96 георги ганин
Коментиран от #101
21:10 29.02.2012
97 Велизар Лозанов
21:13 29.02.2012
98 георги ганин
21:16 29.02.2012
99 Марио
21:17 29.02.2012
100 ЕЕЕ
21:32 29.02.2012
101 Maurice
До коментар #96 от "георги ганин":
@96 този клип е пълна порнография.При първия опит Алуди-то излезе с предните гуми от ролките и хвана сцеплението,а със задните гуми изобщо не мина през тези ролки. Колкото до втория опит се вижда как предните и задните гуми на Алудито боксуват едновременно и излиза а БМВ-то при същото положение не излиза.Извода е само един.Гумите са различни.А когато и 4-те колела са без сцепление,тогава само и единствено гумите спасяват,а не която и да е система за 4х4.Та ,с нищо не си интересен.21:35 29.02.2012
102 666
21:52 29.02.2012
103 Human
До коментар #92 от "дидо":
@92 Доста правилно :-)Аз зимата не карам на ролки, мен ме интересува автомобила да се движи на сняг
21:56 29.02.2012
104 do maurice
Коментиран от #109
22:05 29.02.2012
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 TEXAS-BMW-до№102
Въпрос: Какво карат умните не роми невярващи в реклами?
Не ми отговаряй, аз знам, карате Рено, Шкода, Дачия или някаква друга тоалетна за 2-3000лв. Обаче сега като пуснат китайските смешки на изплащане за по 10-15г. ще им покажете на балъчетата с X5 и M5 какво се казва кола, нали.
22:36 29.02.2012
107 Vlado
22:37 29.02.2012
108 еее
Коментиран от #111
22:41 29.02.2012
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Jack Bauer
23:00 29.02.2012
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 SH-AWD
Ту на клипа виждаме дилър на БМВ който рекламира стоката си , естествено е да изкара неговия продукт най хубав.
Що се отнася до куатро , тази ситема в момента наистина е най изостаналата на автомобилния пазар.
23:24 29.02.2012
113 z_l_a_t_a_n
--- AUDI -
--- Mercedes-benc -
23:30 29.02.2012
114 Taxi
23:38 29.02.2012
115 Методи Методиев
23:44 29.02.2012
116 mitq1
(гост) Абе тексасец ти сигурно си много отворен като караш баварец а??? много ме дразните такива с бмв-та колко били гладни българите и че карали рено... ти по това ли съдиш човека??? по каква кола кара???ако е така то значи аз съдя че ти си м..... щото те се кефат като теб на бмв-та... а пък да ти кажа и още нещо относно твоя любим автомобил. иди на някоя гонка да видиш как много прехвалените баварци гаснат като свещи пред quattro-то... и ти говоря за аудита с много по малко коне... ама ти си дръж на твойта и карай да върви... е за това БЪЛГАРИЯ е на това положение
00:28 01.03.2012
117 ИВо
00:35 01.03.2012
118 gpъееах
съществува само едно "4x4" и то е AUDI QUATTRO!
00:41 01.03.2012
119 Виктор
01:00 01.03.2012
120 дани
штото от четирите им фара два се оглеждат за бензиностанции??? Аааааа.....за 4по4 ли???
01:11 01.03.2012
121 Георги Йорданов
03:36 01.03.2012
122 Дечо
03:48 01.03.2012
123 Dyak
07:46 01.03.2012
124 Цветозар Стойнов
09:06 01.03.2012
125 Aсен Теофилов
09:29 01.03.2012
126 дидо
Този рекламен трик (ролките) се ползва от БМВ за подобряване на продажбите. Снега и леда в гората все пак имат някакво съпротивление за гумите и въртящия мом. от двигателя се умножава по 3 към гумите със затруднение ...резултата е Аудито минава в реална обстановка от там откъдето БМВ-то не може и да мечтае....
Аудито ще излезе от тази ситуация дори без да се вкл. блокажа на дифа.Просто изключете ЕСП-то или дръпнете един зъб на ръчната за да създадете минимално съпротивление....ПОЗДРАВИ !
09:39 01.03.2012
127 gost13
izvinqvam se 4e ne pi6a6a na kirilica
09:53 01.03.2012
128 Bogdan
Всеки си има обича неговата кола и за него тя е най бърза ,най проходима и всичко най най
10:02 01.03.2012
129 gost13
a tuk se vijdat nai dobrite SUV 4x4
jalko 4e ne vidqh da ima ruska ma6ina a te mai sa si nai dobrite
10:05 01.03.2012
130 кенеф а4
10:25 01.03.2012
131 милен
10:29 01.03.2012
132 TEXAS-BMW №116
11:06 01.03.2012
133 Артинизис Георгиев
11:07 01.03.2012
134 Silence
11:20 01.03.2012
135 Димитър Тодоров
забележете този с Q-то как се прави на дявол ха ха смешник!
12:41 01.03.2012
136 минувач
12:43 01.03.2012
137 D.I.D
13:57 01.03.2012
138 Ur4x4
14:22 01.03.2012
139 Тенчев
14:41 01.03.2012
140 Пешо
15:07 01.03.2012
141 Пешо
До коментар #4 от "Дошо":
4motion=haldex,което не е най-добрата система за зимата,но за сметка на това е по-евтина.;))15:12 01.03.2012
142 Много зле
Колкото до статията е нагласено-лично мнение;
И да карам AUDI/доволен/
15:47 01.03.2012
143 Много зле2
http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo
http://www.youtube.com/watch?v=5UwOBKSHl-c
Пояснение:
1.първото клипче е есенцията от второто/което е и цялото/
2.второто клипче да не се гледа от хора със слаби сърца и фенове на BMW-тата.
16:19 01.03.2012
144 Пешо
Само да уточня,че съм фен на Субару,но не мога да отрека, че БМВто има добра система!Но най-много ме кефи как продължава спора между феновете на немските марки все едно са акционери,а не собственици на коли трета употреба.И да стане ясно Q5 не е с quattro,a с 4motion.Quattro е МОЖЕ БИ най-добрата система.
18:18 01.03.2012
145 ЦИТИРАМ
Истината за QUATTRO задвижването факти и истории. Дъщерната фирма на Ауди quattro GmbH е основана през 1983 г. Седалището на фирмата е в Некарзулм. За нея работят 580 души. От 1996 г. е регистрирана и като автомобилен производител. Специализирана е в модификацията на серийни модели на Ауди, които биват изпращани в Некарзулм директно от заводите на Ауди.Прототип на базата на Ауди 80, в който да използва постоянно задвижване 4х4. През 1980 е готовият прототип е представен на ръководството на Фолксваген АД по време на тестове на зимни гуми и вериги в Австрия. Прототипът успява да изкачи заснеженият наклон с летни гуми. През лятото на същата година се провежда друг тест, в който прототипът единствен от всички други автомобили успява да изкачи мокра ливада с голям наклон. Скоро след това е дадена зелена светлина за серийното производство. Официалното представяне на Ауди quattro пред широка публика става на автомобилния салон в Женева през март 1980 г. Автомобилът е описан като сензация в пресата по целия свят.прави своя дебют. Нейните всички задвижващи колела и системата, обединено с централен диференциал е патентована с помощта на Fuji Heavy Industries Ltd. разработен съвместно със високо технологичната за времето Японска марка Subaru.За разлика от (Symmetrical AWD) системата (Quattro постоянното задвижване на четирите колела) остава не променена и до днес.Германците много се гордеят със тази система. Но голямо признание,залагат на Subaru, със своята близо половин вековна и история,от сериозните високо технологични разработки .Която е призната по цял свят със своите многобройни рекорди и иновации.Но това не значи че двете системи (QUATTRO) и (Symmetrical AWD)са еднакви, но са сходни .Напротив само първата система на Subaru която има и в други марки като Alfa 33 Q4 1983 Lancia Delta-Integrale Susuki и много други. Fuji Heavy Industries Ltd вече разработиха 10-то поколение (Symmetrical AWD) Това ще значи приблизително неколкократно подобри от другите и това се доказва в в тестовете в който се считат за пионери в тази област.Ето какво представлява и как действа на практика и какви са неговите предимства.Трансмисията, предаването към кардановия вал и задния диференциал са подредени в права линия зад двигателя, осигуряващи двустранна балансираност на всичките четири страни на автомобила с опростен дизайн и нисък център на тежестта. В допълнение, ако някое колело приплъзне, разпределението на въртящия момент се контролира автоматично. Всичко това дава спокойствието, че управлявате SUV, прочут със своя баланс и стабилност при всякакви условия.Три отличителни предимства.SUBARU BOXER.е с много по-нисък център на тежестта, което дава много по-малко странично движение на купето и по-голяма цялостна стабилност.По-малко вибрации.Вибрациите са намалени, защото буталата са разположени хоризонтално в противоположни посоки и взаимно си противодействат – за разлика от редовите или V-образните двигатели. Резултатът е по–тихо и приятно пътуване с оптималното ниво на комфорт.По-добро сцепление,SUBARU с предаването на мощност и към четирите колела се избягва недозавиването или презавиването, като това прави поведението на автомобила предсказуемо, накъдето и да решите да се отправите.quattro е система за пълноприводно задвижване, пусната в масово производство от Audi през 1980, е първата по рода си 4х4 система в лек автомобил. Осигурявайки голяма управляемост и стабилност на пътя Audi quattro, постига големи успехи в състезанията от Group B провеждани до 1985-а година. Има 4 поколения quattro, като при последните 2 е променяна главно електрониката. За среден диференциал при quattro е използван така наречения Torsen(TORque SENsing)По подобие на Subaru. С междуосев диференциал разполага механичната на Subaru докато автоматика се допълва многодискова фрикционна муфа. И за сметка на това ръчната има понижаващи предавки а на автоматика са вградени.И затова Subi-to е близко до големите (Off road) по проходимост липсва му малко клиренс.Уникалната му система ще го измъкне от почти всички ситоации.Схемата със симетрично подаване на въртящия момент съм двете оси в съотношение 50:50 в 100 процента в полза на предният и задният мост. Двойното предаване на Audi осигурява добра стабилност, което позволява вземането на завои с доста висока скорост. Когато обаче и четирите колела загубят сцепление, автомобилът става неуправляем. В това отношение Subaru-то има по-предвидими реакции. в съотношение 60:50, от въртящия момент се предава на предния мост,автоматично при по висока скорост. При автоматиците с тази задача е натоварен многодисков съединител с електронно управление. Той приплъзва по-рано и системата има време да предаде повече мощност на предния, което позволява да се възстанови зададената траектория на движение.Това са все трикове с които едни гърди напред пред конкуренцията.Subaru - ръчни трансмисии са с 50/50 вискозен тип централен диференциал; спортните модели включват планетарен диференциал с компютър регулиран затвор; моделите с автоматична трансмисия предаване имат електронно управление трансфер съединител променлива.Subaru Legacy , Outback , Impreza , Forester , Tribeca моделите с автоматична трансмисия предаване: механично предно задвижване, съединител заедно задната ос.Symmetrical AWD След въвеждане на Symmetrical All-Wheel Drive през 1972 г., Subaru постоянно своята напреднала технология, за да отговори на променящите се нужди на шофьорите по целия свят. А Subaru е проектиран от самото начало да се доставят на сцеплението и стабилността на задвижване на четирите колела, с двигател и задвижването по симетричен, линеен оформление. Мощността се насочват към четирите колела просто и директно, за естествено перфектен баланс и вродено чувство за контрол.
21:10 01.03.2012
146 Препатил
Все пак на този етап за off road все още се предпочитат коли с възможност за принудително блокиране на диференциалите.
Не случайно едни от най модерните армии в свта ползвт и до ден днешен Merceds G kalss , то и поръчките за армиите постоянно удължават периода за производството на този модел.
21:35 01.03.2012
147 ВИП АМГ
22:09 01.03.2012
148 дидо
ПОЗДРАВИ !
Коментиран от #149
07:57 02.03.2012
149 ВИП АМГ
До коментар #148 от "дидо":
@148 ne spomenavash remontite koito pravish sled edin weekend s Audito.tam sashto neshtata sa plachevni.Коментиран от #150
11:56 02.03.2012
150 дидо
До коментар #149 от "ВИП АМГ":
@149 ...Ще ти кажа, че много хора си карат Аудитата с турски или други измислени части за по-евтино и после плачат.......предницата била слаба.Направи си колата с оригинални части и ми се обади като се разбие. Второ- които си мисли, че само Аудито е скъпо а Мерцедеса и БМВ-то са евтини меко казано са наивни.А няма да ви кажа , че Куатрото е изцяло механично и надеждноста му е огромна......докато ако ти се прецака Х-драйва или отиваш на ремонт на стойност една кола или го сменяш.
Коментиран от #151
13:04 02.03.2012
151 ВИП АМГ
До коментар #150 от "дидо":
@150 shto kato izliza ot zavoda s turski chasti li e ta za 30000km niama nito prednica nito zadnica.skorostite na Audi turski li sa che ako skarat 100000km triabva da skachash do tavana ot radost.13:48 02.03.2012
152 333333
пасати ми е на 3 г. без ядове. 4motion с торсен счупен не съм чул да има, докато с хелдекi май друга работа ша дойде:)
Коментиран от #154
18:04 02.03.2012
153 333333
До коментар #76 от "TEXAS-BMW до 73":
@76В5.5 не е направен за сибирски зими , а за нормална зимна обстановка просто е перфектен. Чудно ми ако 5 серия хдрайв или със задно , а може някой модел с предно опре на корем дали ше излезе ? Съмнявам се. Или да си организираме тест:)
18:32 02.03.2012
154 ВИП АМГ
До коментар #152 от "333333":
@152 troika radvam se za teb.ti si ot malkoto dovolni klienti na klozeta VAG.18:36 02.03.2012
155 520 zender
Коментиран от #156
22:11 02.03.2012
156 ВИП АМГ
До коментар #155 от "520 zender":
@155 mislish li che injenerite ot BMW sa po glupavi ot teb?Коментиран от #158
23:50 02.03.2012
157 520 zender
23:58 02.03.2012
158 дидо
До коментар #156 от "ВИП АМГ":
@156.....Инженерите на БМВ просто нямат традиция в двойното предаване .....а с това изцяло електронно и ненадеждно 4Х4 си създават потенциални клиенти умишлено...това си е чиста печалба....от глупаците които си купуват Х-драйв.....гледайки нагласените им клипчета с ролки лятно времеБМВ на сняг и лед не го търси...казвам го от опит !
Коментиран от #166
15:41 03.03.2012
159 joto
Коментиран от #160
21:24 03.03.2012
160 ВИП АМГ
До коментар #159 от "joto":
@159 pak si zabluden22:18 03.03.2012
161 Сейфи Мезлишев
02:12 05.03.2012
162 Torsen
Коментиран от #163, #165
17:45 05.03.2012
163 ВИП АМГ
До коментар #162 от "Torsen":
@162 Audito e nai kovti izbora.20:41 05.03.2012
164 дсссд
22:36 05.03.2012
165 Константин Дичев
До коментар #162 от "Torsen":
@162 I kato sum karal quattro kakvo misli6 4e ne zatuva li,novot 4x4 na audi ne stava za ni6to osobeno Q7 e pulen bokluk a posle BMW i MB nestavali za zimata sme6nicite VAG :D:D:D00:18 17.03.2012
166 Константин Дичев
До коментар #158 от "дидо":
@158 awe kaji mi na led koq kola 6te vurvi ako nqma gumi sus 6ipove.Samo znaete da pluete BMW i Mercedes.Kupi si novi i hubavi gumi za 4-te koleleta i togava vij,a ako i togava nestava togava nemoje6 da kara6 i si za kola s predno predavane ili 4x400:20 17.03.2012
167 1223
15:10 02.12.2012
168 Glavniq
11:16 16.12.2012
169 montior
11:32 20.12.2012
170 streetstep
За това прозиводителя е сложил копче за вкл. и изкл.
В реални условия по Търновските баири и двете системи се справят по един и същ начин ;) Поздрави :)
22:22 31.01.2013
171 AUDI A8 2012
08:17 30.12.2014
172 Turbo lover
13:22 17.04.2017
173 цццц
До коментар #7 от "Евалата":
тези паркетни тестове ги знаем.като се излезе в калта и снега bmw и mercedes
драпат като котка на ламарина..:)))
09:18 09.03.2018