General Motors обяви, че преустановява производството на електромобила Volt заради катастрофално ниско търсене. Хечбекът дебютира в края на 2010-а и трябваше да стане един от първите масови модели с електрическо задвижване, но американците признават, че явно са надценили възможностите си.
Производителите са поставени в патова ситуация. Електромобилите са основен акцент на почти всяко голямо изложение в последните години, а пуснатите в серия модели автоматично се абонират за първите места в национални и световни конкурси.
От друга страна купувачите рядко обръщат сериозно внимание на електромобилите, което се отразява пагубно на Chevrolet Volt и евпорейския му близнак Opel Ampera. Моделът е номиниран за "Автомобил на годината", а по план GM трябваше да поризведе 60 000 бройки през 2012-а.
Продажбите обаче са смазващо слаби. През януари са реализирани едва 600 коли, а през февруари - 1 000. С пълен провал се увенча дори скромният производствен план от 10 000 бройки за миналата година. Тогава бяха продадени само 7 700 Volt-а.
В момента GM има на склад 3 600 непродадени електромобила и рискува да изпадне в свръхпроизводствена криза. Сглобяването на Volt/Ampera ще бъде преустановено на 19 март. Очаква се без работа да останат 1 300 служители.
Като основна причина за провала на масовите електромобили се сочи високата им цена. В Щатите Volt струва $41 000 ($7 500 се връщат на купувача под формата на данъчни облекчения), а европейската версия Opel Ampera излиза минимум 42 900 евро.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кост
10:52 05.03.2012
2 VR4 TT
11:37 05.03.2012
3 Лада
12:36 05.03.2012
4 Kobester
15:57 05.03.2012
5 Путин
17:37 05.03.2012
6 BMW
Коментиран от #8
17:43 05.03.2012
7 Mercedes-Benz
17:57 05.03.2012
8 VR4 TT
До коментар #6 от "BMW":
@6 Принцпно енергията от въглеводородите идва не само от горенето на водорода но и от това на въглерода. :) Но за останалото си прав, дори в бъдеще колите да са с електрическо задвижване, батерията пак ще е въглеводороди.18:22 05.03.2012
9 tedavenger
20:14 05.03.2012
10 мик
03:31 06.03.2012
11 Time
@7 – най-големия минус си го сложи сам с начина на мислене. Не знам на колко си, но ако не си над 50-60 г. със сигурност ще преживееш раздялата със любимия си ДВГ. А за мислещите по друг начин удоволствието предстои :-)
11:49 06.03.2012
12 СЛАДУРИ!
спирането в завода в Hamtrack ще е планово между 19 март и 23 април, а колата ще се продава за в бъдеще и още как ;D
Втора:
Виж беемвета, алдита и мерцове за по 100 бона ще изчезват постепенно с горивото за по 5 лв литъра и ремъци+ролки за 5 бона. Защо?
Ами последното находище в Саудитска Арабия стига пика тая година, сондите вече започват да смучат седименти и всичко отива в небето - пластмаси, битова химия, гуми, асфалт, просто всичко! И петролните коли ще изчезнат, понеже човешкият живот е по-важен. Защо?
Трета: ;D
Ами защото ЕК вече реши да започне да ги спира от градовете. Поетапно начало - още само след няколко години http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4142471
Водородчето няма шансчета, Ако да си мислите обратното. Ама защо?
Четвърта:
В света не могат да се намерят няколко квадрилиона за изграждане тепърва на водородна инфраструктура. И да можеха - няма трайна и надеждна технология да се съхраняват тея бомби (разбирай бутилки) при под минус 253 градуса и нечовешко налягане! Бъдещето ПРИНАДЛЕЖИ на електромобилите, захранвани с ултракондензатори, всевъзможни керамични и наноструктурни батерии. Защо?
Пета:
Защото всяка бензиностанция и всеки дом имат контакт, всеки може да си произвежда ток - на покрива, на полето, в реката! Ел. колите имат бляскаво бъдеще у нас. Защо?
Шеста:
Защото по официално проучване на Фулчарджър Б-я през 2010-та: при 1млн. електромобила в БГ, консумацията на ток ще нарастне с 10% а към момента възобновяемият ток в България е над 9% ИЛИ тези 1 млн. коли на ток ще се движат почти без емисии! Петролните коли ще изчезнат като динозаврите! Защо?
Седма-последна:
Защото сегашните деца след време просто няма да позволят да съществува нещо, което бълва отрова, шум, мръсотия и ги трови. Защото ДВГ е примитивна история, има КПД 30% АМА В ЛАБОРАТОРИЯ ;D , иска И въздух, И вода, И масло И гориво, за да работи и пак не работи добре! Има 200 чарка, които се трошат отгоре надолу и после обратно. Защото е глух клон на еволюцията, изтормозена техника, която през цялото време се опитва да се саморазруши и най-накрая успява :D
Защото моторът на Tesla Roadster Sport тежи ТОЧНО 52 кг и прави 288 КОНЯ! И има само една движеща се част - ротора.
Е затва...
05:42 07.03.2012
13 факт
11:38 07.03.2012
14 dartyon
1.Да изминава спокойно до 600км без зареждане
2.Зареждането да не продължава над 30 мин
3.Пълното зареждане на батерията да не надхвърля 5 US$
4.Батерията да издържа до 5-6г.
5.Базовата цена на електрокара да не надхвърля 15 хил. US$
6.Общата потребителска цена за 5г. експлоатация да не надхвърля 20 хил US$ и пр...,
т.е. присъединявам се към мислите на #12
15:52 07.03.2012
15 Бял човек
Европейските, американските и японските продължават да са прекалено скъпи.
А пазара е готов за електрически коли.
Ако китайците пуснат ел кола под 12 000 евро с пробег 250км ще продадат 100 пъти повече от скъпата Опел Ампера.
Ако имаме късмет, първите масови ел коли може да са Made in Lovech
22:20 09.03.2012