5 Март, 2012 10:35 3 545 15

GM сваля Chevy Volt от конвейера

  • gm-
  • chevrolet-
  • opel-
  • volt-
  • ampera

General Motors обяви, че преустановява производството на електромобила Volt заради катастрофално ниско търсене. Хечбекът дебютира в края на 2010-а и трябваше да стане един от първите масови модели с електрическо задвижване, но американците признават, че явно са надценили възможностите си.

Производителите са поставени в патова ситуация. Електромобилите са основен акцент на почти всяко голямо изложение в последните години, а пуснатите в серия модели автоматично се абонират за първите места в национални и световни конкурси.
 
От друга страна купувачите рядко обръщат сериозно внимание на електромобилите, което се отразява пагубно на Chevrolet Volt и евпорейския му близнак Opel Ampera. Моделът е номиниран за "Автомобил на годината", а по план GM трябваше да поризведе 60 000 бройки през 2012-а.
 
Продажбите обаче са смазващо слаби. През януари са реализирани едва 600 коли, а през февруари - 1 000. С пълен провал се увенча дори скромният производствен план от 10 000 бройки за миналата година. Тогава бяха продадени само 7 700 Volt-а.
 
В момента GM има на склад 3 600 непродадени електромобила и рискува да изпадне в свръхпроизводствена криза. Сглобяването на Volt/Ampera ще бъде преустановено на 19 март. Очаква се без работа да останат 1 300 служители.
 
Като основна причина за провала на масовите електромобили се сочи високата им цена. В Щатите Volt струва $41 000  ($7 500 се връщат на купувача под формата на данъчни облекчения), а европейската версия Opel Ampera излиза минимум 42 900 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кост

    1 5 Отговор
    ма как ше дам 43 000 евра?за 7-8 к евра си вземам една хубава лимозинка тургам си метан за 2к евра и карбонова бутилка и ето ти хибрит...ки са тез цени дет ги обявили 100 000 леа за електрокар
  • 2 VR4 TT

    2 0 Отговор
    Кеф. Никва пропаганда не е в състояние да продава нещо, което по принцип е непродаваемо.
  • 3 Лада

    1 1 Отговор
    Жалко, харесва ми тая кола ама... нямат си акциз за бензина американците за това е така... я да им сложат един ЕС акциз и ще почнат да се избиват за тия коли.
  • 4 Kobester

    1 0 Отговор
    А така, браво на тях. Няма по-гадно от малка кола (puke).
  • 5 Путин

    0 1 Отговор
    Стана ми тъжно. За жалост може би най-добрата концепция ще отстъпи място на абсолютни пр.дни, предлагани от другите производители. Дано поне Прохоров успее с неговоя e-mobil.
  • 6 BMW

    2 0 Отговор
    Дано спрат цялата глупост с тези електромобили, докато не се появят батерии, с които да минаваш 500км и да се зареждат за не повече от 15 мин. Аааа да, и да издържат поне 15 години, а не след 3 години да даваш нови 20к $ за нови. Ако не стане има и други алтернативи на нефта. Ауди имат програма за нулеви емисии чрез производство на въглеводородно гориво от водород. Изобщо най-добрият резервоар за водород е въглеводорода, дали ще го копаем или ще си го произвеждаме е все едно.

    Коментиран от #8

  • 7 Mercedes-Benz

    0 1 Отговор
    Една радостна новина! Ел. кенефите трябва да се забранят,неефективни са и убиват удоволствието от шофирането! Няма я тръпката,нито адреналина,за тия пари има перфектни автомобили,които ще са много по-ефективни от тая лагерница! Айде със здраве и не се оливайте в минусчетата,знам че в безсилието си само на това сте способни!
  • 8 VR4 TT

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "BMW":

    @6 Принцпно енергията от въглеводородите идва не само от горенето на водорода но и от това на въглерода. :) Но за останалото си прав, дори в бъдеще колите да са с електрическо задвижване, батерията пак ще е въглеводороди.
  • 9 tedavenger

    0 1 Отговор
    Много жалко, но наистина електромобилите са твърде скъпи. Дано по-скоро да настъпи някакъв пробив при батериите, че да възобновят производството
  • 10 мик

    0 0 Отговор
    абе не са скъпи ел.автомобилите..те прокарват нова ценова политика затова са с висока цена а не 4е са скъпи за производство
  • 11 Time

    0 0 Отговор
    Никога не съм си мислил, че ей така електричите ще се появят масово и за нула време ще изместят ДВГ, особено като се знае какъв интерес стои зад него. Но не живейте със заблудата, че тракащата смрадлива машинка е незаменима. Въпрос на време!
    @7 – най-големия минус си го сложи сам с начина на мислене. Не знам на колко си, но ако не си над 50-60 г. със сигурност ще преживееш раздялата със любимия си ДВГ. А за мислещите по друг начин удоволствието предстои :-)
  • 12 СЛАДУРИ!

    0 0 Отговор
    Ама ето ви една добра новина:
    спирането в завода в Hamtrack ще е планово между 19 март и 23 април, а колата ще се продава за в бъдеще и още как ;D
    Втора:
    Виж беемвета, алдита и мерцове за по 100 бона ще изчезват постепенно с горивото за по 5 лв литъра и ремъци+ролки за 5 бона. Защо?
    Ами последното находище в Саудитска Арабия стига пика тая година, сондите вече започват да смучат седименти и всичко отива в небето - пластмаси, битова химия, гуми, асфалт, просто всичко! И петролните коли ще изчезнат, понеже човешкият живот е по-важен. Защо?
    Трета: ;D
    Ами защото ЕК вече реши да започне да ги спира от градовете. Поетапно начало - още само след няколко години http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4142471
    Водородчето няма шансчета, Ако да си мислите обратното. Ама защо?
    Четвърта:
    В света не могат да се намерят няколко квадрилиона за изграждане тепърва на водородна инфраструктура. И да можеха - няма трайна и надеждна технология да се съхраняват тея бомби (разбирай бутилки) при под минус 253 градуса и нечовешко налягане! Бъдещето ПРИНАДЛЕЖИ на електромобилите, захранвани с ултракондензатори, всевъзможни керамични и наноструктурни батерии. Защо?
    Пета:
    Защото всяка бензиностанция и всеки дом имат контакт, всеки може да си произвежда ток - на покрива, на полето, в реката! Ел. колите имат бляскаво бъдеще у нас. Защо?
    Шеста:
    Защото по официално проучване на Фулчарджър Б-я през 2010-та: при 1млн. електромобила в БГ, консумацията на ток ще нарастне с 10% а към момента възобновяемият ток в България е над 9% ИЛИ тези 1 млн. коли на ток ще се движат почти без емисии! Петролните коли ще изчезнат като динозаврите! Защо?
    Седма-последна:
    Защото сегашните деца след време просто няма да позволят да съществува нещо, което бълва отрова, шум, мръсотия и ги трови. Защото ДВГ е примитивна история, има КПД 30% АМА В ЛАБОРАТОРИЯ ;D , иска И въздух, И вода, И масло И гориво, за да работи и пак не работи добре! Има 200 чарка, които се трошат отгоре надолу и после обратно. Защото е глух клон на еволюцията, изтормозена техника, която през цялото време се опитва да се саморазруши и най-накрая успява :D
    Защото моторът на Tesla Roadster Sport тежи ТОЧНО 52 кг и прави 288 КОНЯ! И има само една движеща се част - ротора.
    Е затва...
  • 13 факт

    0 0 Отговор
    GM НЕ сваля от койнвера Волт, а ВРЕМЕННО спира производството за да оптимизира складовата наличност поради намаленото търсене!
  • 14 dartyon

    0 0 Отговор
    Нищо против нямам електрокарите /с до 100-120км/ч / - какво е нужно на един стандартен потребител:
    1.Да изминава спокойно до 600км без зареждане
    2.Зареждането да не продължава над 30 мин
    3.Пълното зареждане на батерията да не надхвърля 5 US$
    4.Батерията да издържа до 5-6г.
    5.Базовата цена на електрокара да не надхвърля 15 хил. US$
    6.Общата потребителска цена за 5г. експлоатация да не надхвърля 20 хил US$ и пр...,
    т.е. присъединявам се към мислите на #12
  • 15 Бял човек

    0 0 Отговор
    Първите масови ел коли ще са китайски.
    Европейските, американските и японските продължават да са прекалено скъпи.
    А пазара е готов за електрически коли.
    Ако китайците пуснат ел кола под 12 000 евро с пробег 250км ще продадат 100 пъти повече от скъпата Опел Ампера.
    Ако имаме късмет, първите масови ел коли може да са Made in Lovech