Автомобилът на старо: Ford Connect

Публикувана: 20 Май, 2010 13:37
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 19850
  • Автомобилът на старо: Ford Connect снимка #1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ

    Откак баничарките се отделиха в самостоятелен клас автомобили през втората половина на 90-те, популярността им сякаш не спира да расте. Преди появата на Peugeot Partner/Citroen Berlingo и Renault Kangoo те бяха просто товарни версии на компактни модели. След шумния успех на френските модели производителите осъзнаха, че се е отворил цял нов сегмент, към който интерес вече проявяват не само занаятчии и дребни търговци, а и обикновени потребители.

    Така само за няколко години почти всяка голяма компания бе принудена да разработи собствена баничарка, а в дневния ред на журитата, раздаващи престижни награди, изведнъж се появи категорията "Ван на годината". През 2003 г. безапелационен победител в нея стана изцяло новият Ford Connect. Той спечели титлата International Van of the Year 2003 с 20 от 20 гласа, прегазвайки конкуренцията.

    Макар от тогава да са изминали 7 години, моделът все още се произвежда и по всичко личи, че няма да се пенсионира скоро. Продава се в две версии с чисто утилитарно и товаро-пътническо предназначение с имената Transit и Tourneo.

    Единствената съществена разлика между тях е броят на местата и наличието на задни прозорци вместо ламарини. Разбира се, "бачкаторът" и "многофункционалният" му вариант се целят в доста различна клиентела, което определя и немалко нюанси в оборудването. Като цяло обаче Connect си остава работен кон, който изпълнява и цивилни функции

    по силата на пазарната мода и търсенето. Сглобява се в заводите на Ford в Коджаели, Турция, и Крайова, Румъния, а в гените му може да се открие наследство от първото поколение на Focus, на чиято платформа С170 е изграден.

    Connect е една от най-масовите баничарки в България, но се среща относително рядко в обявите за продажба, като цените варират в изключително широки граници. По силата на логиката това бе трябвало да означава, че собствениците на модела са доволни от него и го продават или при крайна амортизация, или по финансова принуда.

    Ако се съди по статистиките за дефектите на Tourneo/Transit, подобна ситуация е съвсем закономерна.
    Подобно на повечето баничарки от ново поколение, Connect глези пътниците си с непознато допреди 10-ина години ниво на комфорта и ергономията. В това отношение товаро-пътническият Ford превъзхожда почти всичките си конкуренти. Просторът в кабината е в такова изобилие, че капацитетът на вентилационната система често не достига в по-студени дни. Моделът се произвежда с две версии на

    каросерията
    с различно междуосие. Първата е дълга 4 278 и висока 1 814 мм, а полезният товарен обем достига 2.8 м3. Близо кубик повече поема варантът с дължина 4 250 мм, който освен това е и по-висок с около 7 см. Купето разполага с доста прилична антикорозионна подготовка, но подобни автомобили нерядко попадат в леки произшествия и не е зле да се оглеждат за ръжда вследствие механични наранявания.

    Салонът
    на Connect не се опитва да крие изначалното предназначение, за което е проектирана колата. Широките предни врати улесняват достъпа дори с дебели работни дрехи, а материалите са грубовати и удароустойчиви. Сглобката си я бива - особено предвид утилитарния характер на возилото, а ергономията не се различава почти по нищо от тази на лек автомобил. Воланът е малък и се регулира, също както и седалките. Скоростният лост също е на обичайното място, а предавките се превключва като в Mondeo. Разочарова единствено дебелината на предните колонки, която влошава видимостта, и липсата на чистачки за задното стъкло при някои по-бедно оборудвани версии - отвесната кърма на Tourneo/Transit се зацапва много лесно наличието на такава "екстра" е абсолютно наложително. По-капризните купувачи няма да харесат също явни икономии като липса на пепелник или фабричния касетофон с евтини говорители в базовите модификации, но не бива да се забравя, че Connect все пак е предназначен повече за работа, отколкото за удоволствие. Ford-ът компенсира бачкаторските си недостатъци с изключителна гъвкавост на интериора (задната седалка се сгъва и демонтира разделно в съотношение 60:40), може да се намери с различки конфигурации на вратите, а салонът е осеян с всякакви джобове, ниши и полици за дребни вещи. Дори базовите версии са екипирани с две въздушни възглавници, като опция на някои по-скъпи екземпляри са монтирани и странични надуваеми завеси, а немалко баничарки разполагат с климатик и двусекционни странични огледала с електрическа регулировка, които са изключително удобни при маневриране.

    Двете модификации на Connect се оборудват с общо три

    двигателя
    Бензиновият Duratec с обем 1.8 литра и мощност 115 к.с. и въртящ момент от 160 Нм практически не се среща на вторичния пазар, в което няма нищо необяснимо. Автомобили с такова предназначение се купуват най-вече с дизелови мотори, които предлагат много по-адекватни тягови характеристики и икономия на гориво. Най-продаваните модификации на Tourneo/Transit са екипирани с 1.8-литров TDCi с мощност 90 или 110 к.с. (220 и 250 Нм съответно), който е разработен съвместно с PSA. Значително по-рядко може да се попадне на "малкия" Duratoq TDDi със същия работен обем, но с мощност 75 коня, който се предлага само на някои пазари. Всички дизели има система за впръскване на горивото Common rail, която не понася особено добре експерименти с качеството на нафтата. Главоболия от финансово естество може да докарат и горивните помпи с високо налягане, при които се наблюдава увеличаване на броя на дефектите в коли на възраст четири-пет години. Препоръчително е преди покупка баничарката да мине на преглед при специалист, който да диагностицира състоянието на впръскващата система и степента на амортизация.
    Приликите с

    ходовата част
    на Focus оказват само положително влияние върху Connect. Оценката важи както за ходовите характеристики, така и за надеждността на окачването. По-впечатляващото в случая с товаропътническия Ford обаче си остава пътното поведение, което по никакъв повод не загатва за наличието на ресори в задния мост. Баничарката може да се похвали с направо забележителна за такъв автомобил управляемост и стабилност.

    В крайна сметка въпросът с покупката на Connect опира не до думата "дали", а до "как". Моделът притежава отлични експлоатационни качества и надеждност, но предлагането на вторичния пазар е прекалено оскъдно.

    СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

    Ford Tourneo/Transit Connect

    ИСТОРИЯ

    Януари 2003 Започват продажбите на Ford Connect. Товаро-пътническият автомобил се продава в две модификации - Tourneo и Transit - с остъклена или метална кабина. Предлагат се бензинов двигател с обем 1.8 литра (115 к.с.) и турбодизели със същата кубатура (75, 80 и 110 коня.

     

     

     

    ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

    Двигател (без оборудване)
    3 850 EUR
    Скоростна кутия (механична) 1 760 EUR
    Динамо 260 EUR
    Стартер 340 EUR
    Водна помпа 165 EUR
    Ауспух (комплект) 290 EUR
    Спирачни дискове (2 бр. предни) 200 EUR
    Накладки (предни дискови) 100 EUR
    Фар (комплект)

    160 EUR

    Преден калник 320 EUR

    Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел   Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi /90 к. с./, произведен 2003 г.

     

    Въвеждане на коментар към статията
    Име (като гост):


    Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА

    Визуална кептча
    Какви предимства ще
    имам като регистриран?
    Коментар:
    Много екстри за регистрирани потребители
    Коментари към статията
    vogee
    (гост)

    Неутрално
    19 Отговор
    imam cannekt za prodavane az sam vtori sobstvenik na 145 hiledi kilometara smenilsam remaci masla tamponi diskove i naklatki sas izolaciq e na tavana i vratite special car Sterio HERZ ot visok klas prednite broni sa na nay noviq model boqdisani orginalnite si stoqt kolata e sas diagnostika i po4istvane na dyuzite imam i dokoment ot serviz na for i delfi prosto e unikalna koyto q zakupi shte e mnogo dovolen pishete ako nqkoy se interisuva
    Оценка:
    -0 +0

    Модератор

    Неутрално
    18 Отговор
    Този коментар е премахнат от модератор
    Оценка:
    -0 +0

    kioro
    (гост)

    Неутрално
    17 Отговор
    kakvo razbira6 pod ne e koiznae kakva :) 4e ve4e na 100000 smenih dvigatela :)
    Оценка:
    -3 +0

    ивчо
    (гост)

    Неутрално
    16 Отговор
    Какво пак сте се сдавили като кучета бе!!аа ми то нормално да има такива които харесват тази "баничарка" и такива които не я харесват!То верно от моиито по убаво нема...ама вие сте мноо яко на двата полюса едните от сервис не излизали,другите не знаели къде бил сервиза..Та ето и моето мнение аз карам такъв служебен (не е мои личен)в фирмата има 14 някои правят проблеми други не чак толкова.Интересен факте е наи здрави са на наи-немърливите шофиори,а тези които ги галят кат писани яица са проблемни.Аз мисля че си е до дадения автомобил ....как да ви кажа карал съм всичките още като нови,просто мисля че е добър товарен автомобил,но качетвото на изработката не е еднакво и при 14-те.Това е.
    Оценка:
    -1 +8

    rado
    (гост)

    Неутрално
    15 Отговор
    Купихме такава от Мото Пфое точно тези от БТК беше на 27000 км сега е на 77 000 км ,ремонт не сме правили за товарна кола ,а за розходка е много добра ,да возията не е много добра ,но все пак да не збравяме за какво е направена чист работен кон ,нашата е с вградена печка така ,че в студените дни няма проблем със загряването .Не съжаляваме че направихме този избор.
    Оценка:
    -2 +9

    dinko
    (гост)

    Весело
    14 Отговор
    Колата си е мхого добра,всичко зависи от задволанното чучело и подръжката която не е койзнай каква
    Оценка:
    -2 +9

    крис
    (гост)

    Гневно
    13 Отговор
    Карал съм Партнер, Берлинго и сега Конект вече е на 12000 км. Разхода и на двете първите беше по-малък. Партнера с 1.9 чист дизел - 90к.с. върви като Конекта и гори по-малко. Возията на Конекта е като на Трабант, въпреки че ми е постоянно натоварен с около 400 кг. Отопление просто няма. От Мото пфое казват вземете си печки,салона бил голям. А никой не обръща внимание че колата загрява след около поне 15 км. Ами къде отива оптималната температура за двигателя и съответно ресурса му? Ами обдухването на предното стъкло? При смяна на гумите забелязах вече ръбчета на спирачните дискове на 10 000 км. Ами багажника за тавана? Пък колко синини имам на челото от закопчалките на задните врати... Само климатика му е силен и е с по-голям обем от Партнера. С няколко думи ако ми кажат връщай го и си взимай Партнера въреки че е на 340000 км веднага съм съгласен.
    Оценка:
    -10 +14

    divcho
    (гост)

    Неутрално
    12 Отговор
    за тези които са доволни от форда;форд и циганин не се разболяват те омират изведнаж
    Оценка:
    -10 +11

    аисман
    (гост)

    Неутрално
    11 Отговор
    има ли кола само с + ,аз имам 2 такива и само дългата полуоска на 1 съм сменил ,вече 110000 я карам върви добре и в малък град разхода е 7 ,за товарното ,вози добре има само 2 ремака и ангренажна верига от коляновия вал до дизел помпа те са 2 поколение с сименс система 1 поколение са с делфи и имат на окло 150-200 хил проблем с 2 от дюзите ,но това не е от нашата нафта проблема го има и в турция и германияя
    Оценка:
    -7 +4

    djany
    (гост)

    Весело
    10 Отговор
    kupeh si ford connect na 200 000 hl kolometara bil e slujeben kolata e vav mene ot godina i sam minal 50000kl kilometara osven dva tanpona na stabilizirashtata shtanga nesam baral nishto kolata unikalna beka4ka ot sqkade sas 1 ton karam 180 po magistralata na nishto ne ostipva na lekite koli
    Оценка:
    -7 +17

    cranck
    (гост)

    Неутрално
    9 Отговор
    abe ima nekvi tuka deto ne razbirat ot tovarni koli,tova e kola za rabota a ne S-Klasa,ako tursite udobstvo si kupeta kola ,tova e nai zdravata bani4arka za rabota,sekvi frenski i italianski laina sum karal te sa za vozene ne za rabota taka4e gospodata tuk sa dosta nekompetentni kakvo e kola za rabota,tova e nai zdravata bani4arka
    Оценка:
    -8 +17

    Gele
    (гост)

    Весело
    8 Отговор
    Колеги карам такава служебна от близо година и всеки ден се товари с над 1 т. досега не сме имали проблеми с ходова част и двигател. Кара се само градско и съм много доволен от разхода на гориво.
    Оценка:
    -6 +32

    Коко
    (гост)

    Весело
    7 Отговор
    Имам 9 такива автомобили и смея да твърдя, че няма по-здрава баничарка на пазара. Имал съм Френски, Италиански, но такъв "катър", като Кънекта няма. Влизат в сервиз само за консумативи а другите марки не излизат от там. В близко бъдеще ще ги сменя всичките за Форд. Няма по здрава баничарка.
    Оценка:
    -9 +33

    VIS
    (гост)

    Весело
    6 Отговор
    Ford Connect e edin ot nai-dobrite i na prakti4nite avtomobili sazdavani v poslednite godini. Karatakav slujeben za dve godin az li4no sam mu navartql nad 25 000 km -patni4eska versiq s mnogo ekstri koqto lesno i barzo stava rabotna kola.Oficialnata informaciq e 950 kg tovaronosimost, a az li4no vsqka sedmica sam se pribiral s 1.7 1.85 kg. Kakto varvi prazna taka varvi i palna. Nisak razhod na gorivo. Mnogo zavisi kak se kara i ot kakav 4ovek. karal sam q do 110 000 km i osven dve bialetki drugo ne e smenqno, no za na6ite pati6ta tova e nai malkoto
    Оценка:
    -11 +33

    Vasqta
    (гост)

    Весело
    5 Отговор
    Карам Connect.От него съм доволен - перфектен разход на дизел, много пъргава, сравнително здрава ходова част от пред..за от зад е без грешка. Не мисля да се разделям с него скоро. Това е колата за работа. Имал съм и Рено трафик пак след 2003 година...пълен боклук..скорости, ходова част ,..
    Оценка:
    -9 +28

    misho
    (гост)

    Неутрално
    4 Отговор
    i trima ste tupi gospoda i nishto ne razbirate ot koli tuka samo luji moje da prochete chowek tova e nai zdrawata kola na sweta
    Оценка:
    -23 +23

    Corolla
    (гост)

    Гневно
    3 Отговор
    Возил съм се на такава...направо съм очуден от доброто ревю тук!"Била комфортна" абе по едно време ми се случи така че 2 поредни месеца,почти всеки ден да пътувам в тази баничарка в продължение на 15 минути...Е няма по кофти возия от това тия 15 минути път ми се виждаха като нон-стоп влакче на ужасите,седалките са толкова дървени,че дори тези дето са отзад в товарния отсек бяха доста по удобни.Да не говорим че всяка малка неравност(понеже е много ниска колата) те раздрусва целия,то представете си само на нашите дупки как върви колата.Та покрай нея намразих още повече марката.Моя съвет:Стойте далече от тази кола!И все пак ако искате евтина служебна товарна кола,то препоръчвам ви Dacia Logan(и тях много много не ги харесвам,но като за товарене всеки ден си вършат перфектно работата) най-вече защото е много по-висока,както и има ниска цена.
    Оценка:
    -29 +18

    Lacho
    (гост)

    Неутрално
    2 Отговор
    Карам такава служебна, много е зле, много дефекти до 100 000км, на 110 000 смеси маслото с антифриза поради дефект в охладителя на маслото като в сервиза казаха, че е често срещано явление, а утре ще влиза отново в сервиза за смяна на някъв тампон на скоростната кутия която имам чивството че всеки момент ще падне
    Оценка:
    -24 +19

    wladoal
    (гост)

    Неутрално
    1 Отговор
    БТК неможе да си разкара колите?
    Оценка:
    -22 +31

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

    Вход за регистрирани потребители
    Гуми с отстъпка
    Сезон:
    Размер:        
    Марка:
    Вид автомобил:
    Бисерите на известните
    Google+ Publisher Последвайте ни в Google+