26 Април, 2010 10:28 20 297 67

Пазарът в България: Dacia Duster

  • dacia duster e2 laureate-
  • dacia duster-
  • dacia-
  • skoda yeti-
  • toyota rav4-
  • duster-
  • qashqai

Рационалният избор

Новият кросоувър на румънците дебютира на нашия пазар в изпълнение с предно предаване

От доста време насам се говори за новият румънски автомобил с повишена проходимост, носещ названието Duster. Той вече е факт, а продажбите му у нас също стартираха. Няколко дни преди официалното лансиране на модела екипът ни направи обстоен тест-драйв на новия Duster. Версиите, които изпробвахме, бяха само с предно предаване и бензинов и дизелов агрегати. Първоначално на нашия пазар автомобилът ще се предлага само с две задвижващи колела, а от месец юни тази година в продажба ще бъде включена и 4х4 версията. Решихме сега да акцентираме на бензиновия вариант с предаване на момента само към предния мост, а когато бъде пуснат на пазара и Duster 4х4, ще насочим вниманието ви и към по-скъпия, но определено по-удачен дизелов агрегат. Всъщност последният  се предлага в две разновидности - и двете с обем 1.5 литра, но с мощност 86 и 110 к.с. По-слабата ще е за модификацията 4х2, а с по-мощната ще са екипирани 4х4 вариантите. Но да се върнем на темата Dacia Duster E2 Laureate 1.6 4x2.

Екстериор
От момента, когато Renault взе нещата в свои ръце, това е шестият автомобил с марка Dacia. Четирите разновидности на Logan - седан, MCV, VAN и Pick-up са функционални, но с недотам изпипан дизайн. След появата на Sandero обаче нещата се промениха. Субкомпактната кола изглежда съвсем по европейски и що се отнася до дизайн, не отстъпва на сериозните играчи в този клас. Сега на ход е кросоувърът Duster, който отново изненадва с много добро екстериорно оформление.

Визията на автомобила с повишена проходимост определено е насочена към т.нар. off-road аудитория - силно раздути надкалникови арки, груби черти и солидни форми. В долната част на каросерията е предвиден и ефектен пластмасов пояс, който освен че придава още по-голяма всъдеходна визия на автомобила, предпазва боята от дребни наранявания.

Стоповете  наподобяват тези на новата Micra, но определено пасват на задната на  част на Duster . Двойно оптичните фарове са големи и освен с неправилните си форми, впечатляват с т.нар. двуетажна структура. Още нещо, което играе роля за визията, е доста големият клиренс на автомобила. Високопозиционираната кола изглежда далеч по-масивно от Nissan Qashqai, въпреки че се прави на платформата на японците с индекс В. Като цяло екстериорът на Duster определено впечатлява.

Интериор
Много от елементите в салона са заимствани наготово от Sandero и Logan. Качеството на материалите не е най-доброто, но не забравяйте, че с този модел французите гонят определено най-ниския ценови диапазон. Въпреки това салонът е стегнат, а самата сглобка е на учудващо високо ниво. Уредите са основно аналогови, като информацията от тях се допълва с малки монохромни дисплеи. Приборите са конвенционално позиционирани пред водача и се характеризират с добра информативност. Интерес представлява пространството. Седалките не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и всички пасажери е повече от достатъчно. Багажникът е с нормален за подобен род автомобили обем. Ако не ви едостатъчен, той може да се увеличи значително чрез асиметрично делимата задна седалка. Иначе разликата в обемите между 4х2 и 4х4 версиите е 32 литра в полза на модификацията с предно предаване. Салонът предлага повече от добър комфорт, но определено си има и някои недостатъци. Така например воланът не разполага с възможност за регулиране в дълбочина, а остъклението е по-малко от необходимото, което леко “прихлупва” визуалния простор. Спестено е и от различни дребни елементи като ролетна щора над багажника, покривни пластмасови детайли на релсите на седалките и т.н. Това обаче не е дразнещо. Като цяло интериорът предлага всичко от първа необходимост, което съчетано с приличния комфорт и отличната функционалност превръща Duster в истинско SUV.

Двигател и ходови характеристики
Вече споменахме, че бензиновия агрегат не е най-удачният за иначе лекото купе. Той обаче е най-евтин и за цената си предлага прилична динамика и поносима икономичност. Интерес представлява скоростната кутия, която е разработена специално за Duster. Тя впечатлява с изключително къса първа предавка, което е едно от предимствата на автомобила в пресечена местност. Въпреки че клиренсът е по-висок от този на повечето алтернативи, крена в завоите не е осезателен. Това е постигнато чрез значително олекотяване на каросерията и максимално снижаване на центъра на тежестта. От друга страна, големият просвет е идеален за off-road терени. В последното имахме възможността да се уверим сами. Въпреки че изпробвахме версията с предно предаване, трябва да признаем, че тя се справи много добре в умерено тежък пресечен терен. Предполага се, че вариантът с четири задвижващи колела бързо ще се намеси в челото по проходимост на автомобилите от този клас.

Иначе возията не е твърда, спирачките си вършат работата отлично, а останалите мерки за пасивна и активна безопасност са на добро ниво.

Цена
Идентичен по размери с  Qashqai и позициониран някъде между Skoda Yeti и Toyota Rav4, Duster определено бие конкуренцията по цена. Тя обаче съвсем не означава, че румънският SUV отсъпва по качество и характеристики. Единствено по-бедното базово оборудване и липсата на разточителен опционен лист може да подразни по-взискателни клиенти. За останалите обаче именно Duster е рационалният избор.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ       

Двигател

   редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   1 598  куб. см
 Максимална мощност    77 Kw/ 105  к.с. при 5 750 об/мин.
 Максимален въртящ момент   148 Нм при 3 750 об/мин.
 Скоростна кутия   петстепенна механична
 Степен на сгъстяване   9.8:1
 Маса на единица мощност   11.8 кг/к.с. (16.0 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 315 мм
  широчина 1 822 мм
   височина 1 695 мм
 Междуосие   1 235 кг.
 Маса   1 429 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  475 - 1 636 л
 Вместимост на резервоара   50 л
 Разход на гориво:    
   градско 9.7 л/100км
   извънградско 6.4 л/100км
   комбинирано 7.5 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   11.5
Максимална скорост  км/ч.   164
Гуми отпред/отзад   215/65 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                           23 990 лв.

Базово оборудване

ABS - Антиблокираща спирачна система, AFU - Система за подпомагане при внезапно спиране, Подсилено окачване, Подвижен пепелник и запалка, Метална защитна кора под двигателя, Асиметрично делима задна седалка, Защита на пешеходци при удар, Автоматично осветление на багажника при отваряне, Електронен имобилайзер, Отопляемо задно стъкло и чистачка, Четири въздушни възглавници, Тонирани стъкла, Сигнализация за незакопчан колан на водача, Ниши за багаж в предните врати, Задни подглавници, Седалки със система за закрепване ISOFIX на двете странични задни места, Блокиране на задните врати за безопасност на деца, Двойно оптични фарове, Трета стоп светлина, Хидравличен серво-усилител за волана, Звукова сигнализация за забравени светлини, Предни триточкови предпазни колани, регулируеми по височина, Лампа с прогресивно изгасване на светлината и насочващ лъч за четене, Климатик и осветяема жабка, Предни фарове за мъгла, Радио CD 4х15 W с регулиране от волана, Брони в цвета на купето и черно, Регулируем волан по височина, Дръжки на вратите в цвета на купето, Регулируема по височина седалка на водача, Ел. управляеми и отопляеми външни огледала, Дистанционно управление на централното заключване, Ел. стъкла, Борд компютър, Въздуховод за задните места, Сигнализация за забравена отворена врата, Стилизирани стоманени джанти и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Веско

    23 4 Отговор
    Някой знае ли колко е клиренса? В статията не е посочен.
  • 2 AERO

    38 8 Отговор
    klirensa e 200 mm,idealna za sniag i grozdober:))))mnogo dobre izglezdashtasta kola za tezi pari,pochvam da se zamisliam za sledvashta kola!
  • 3 ---

    17 51 Отговор
    ЕВТИН БОКЛУК.
  • 4 rat

    34 10 Отговор
    кой, ти ли.
  • 5 Niky_p

    11 26 Отговор
    На външен вид го докарва криво, ляво, но вътре с извинение към любителите...за нищо не става....
  • 6 инж. Денчев

    31 5 Отговор
    Съотношението между цена и възможности е най-доброто за нашата страна. Много добра статия. Тази кола ще стане хит в БГ. С нетърпение чакам и теста на дизеловата 4х4 версия.
  • 7 Ogi

    25 11 Отговор
    Мога да кажа само едно и го запомнете: Това нещо просто няма конкуренция!!!
  • 8 haha

    12 22 Отговор
    bokluka!moe li za tolkoz pari da ti dadat kola s barabani otzad? i to se slavi kato chisto nova?exteriora ima krivo lqvo neshto vqrno v nego,interiora obache e smazvashto grozen - plastmasov bokluk!!!za tezi pari po dobre neshto vtora ryka,na tva ne se znae kfi pari sa mu chastite nali e frenska bangiq...
  • 9 Иван

    12 18 Отговор
    Абе всичко много хубаво ама 1.6 105 коня за джип 1500-1600 кила е пълен т*шак... То за кола е малко кво оства за джип. Няма да можеш да задминеш никой.
  • 10 4ipi

    12 15 Отговор
    lada 6te iskarvat SUV vidqh snimki dosta po dobre izglejda ot tova daje v p1ti :)
  • 11 ----

    14 22 Отговор
    За тези пари е по-добре, човек да си купи нещо втора употреба и каквото и да е "то" при всички случаи ще надживее тази евтина недомислица.
  • 12 Rock;n;roll

    31 7 Отговор
    значи първо колата тежи 1 200 кг и второ има и с далеч по-добър дизелов двигател. Естествено и по-скъп. Тази освен това е само с предно, така че не се различава кой знае колко от един Golf
  • 13 ----

    10 24 Отговор
    Разликата с Голфа е, че той има цена на вторичния пазар а Дачията просто няма такава.
  • 14 ME4KATA

    14 25 Отговор
    mnogo si prav :D.Za men Dacia = bokluk !!
  • 15 me4ev_77

    13 27 Отговор
    Значи аз да ви кажа - не си давам Голф-3а,ни за една дачия ,каквато и да е била нова ли ,пикап ли,хечбек ли.Карайте си "новите" коли там, аз пък да си свиркам.Да ви подсетя само преди няколко годинки като излезе нова Дачия и немците от Аутобилд я сравниха с 10г. Голф 4 на 100 000км?За резултатите се сетете вие - не са в полза на "новата кола"
  • 16 АЗ

    18 14 Отговор
    Я погледнете сайта на дачия за цените пък тогава говорете колко била евтина - версията с климатик и 4х4 задвижване бензин е 28 000 а дизел е 32 000. за тези пари списъка с екстри е следния механичен климатик ел стъкла 2 броя / само предни / централно заключване 4 еърбега ел.огледала с подгряване фарове за мъгла радио CD без МР3 Е кое му е евтиното?
  • 17 go6o

    9 20 Отговор
    ako pitate mene, daje i na vyn6en vid ne moje da go dokara.... 1,6 dvigatel4e za SUV- dosta rehavo zvu4i, s nqkakvi 10o konq- polovnata ot koito q gi ima, q gi nqma... koito si go kupi 6te sgre6i, ako pitate mene- ama vsy6tnost nadali nqkoi 6te kupi takava izdynka dee
  • 18 старо-лачено

    15 24 Отговор
    За 28 000 може да си купите 4 годишен мерцедес МЛ или 5 годишно БМВ Х5. Познайте кое ще ви достави повече удоволствие. Да не говорим че за 32 000 се взема гаранционен Хюндай СантаФе на 2 годинки и 50 000 км.
  • 19 TRG

    11 16 Отговор
    Ако това на клипа е пресеченият терен, че то в София има по пресечени улици от този селски път... Прилича ми на евтин градски джип с тези характеристики.
  • 20 --------

    15 22 Отговор
    Съгласен съм с коментара за МЛ и Х5. Да не говорим, че дори и втора употреба ще наджевеят Дачията в пъти. Абе какво въобще да коментираме тази измислица и пародия на автомобил. Да си блъскат главите тези, които биха си я купили!!!!
  • 21 RONI

    13 22 Отговор
    ТОТАЛНА ПРЪЧКА ТИП ШЕВРОЛЕТ КАПТИВА КАК СЕ КУПУВА ТАКАВА КОЛА ПРОСТО НЕЗНАМ
  • 22 321

    37 6 Отговор
    на нас ние вродено да имаме филосовско мислене,да даваме оценки и компетентни отговори на всичко а пък си нямаме понятие от нищо,имаме претенции и амбиции високи а възможности никакви,съгласен съм да даваме отрицателна оценка на чужд автомобил ако имаме същия клас наш автомобил на пазара,и след като нямаме наш автомобил и даваме отрицателна оценка това равносилно като да си говори луд с оная работа
  • 23 fi

    13 5 Отговор
    Няма по-хубаво нещо от новия автомобил момчета. Дай Боже вече да не ми се налага да купувам стара кола. Дачийката е много приятно возило, не виждам аналог на пазара, а относно Х5 и МЛ. Може да се поспори за кефа. Нали няма да дръннеш МЛ-а в някоя нива или някое дере? Относно частите, а познайте чии части са по-евтини. На Дачия/Рено или на Мерцедес! Днес карах 12 годишния Фиат на приятелката ми, онзи ден 11 годишния Опел на родителите ми...ужас! Как само чаках момента да седна в новичката си кола. Простете ми, но аз с удоволствие бих си купил тази Дачия. Най-евтината Шкода Йети е 28000 лева-1.2 с предно предаване. Дайхатсу Фероза 4х4 струва над 42000, Йети 4х4 над 38000...Най-скъпата Дачия е 32000. Е...
  • 24 NFS

    5 3 Отговор
    Ammmm mneniqta sa mnogo. Az li4no da na predstavqneto i na 23.04.2010g. testoviq avtomobil be6e 85hp bqhme 5 4oveka iii se predstavi dosta dobre . Naistina cenata e izumitelna ii za tova ot sredata na minalata godina vsi4ki pora4ki za DACIA DUSTER sa bili za Avstria i Germaniq edva predi mesec-dva BG se doredi da q predstavi na na6iq pazar . I se zamislete 100 000 km ili 3 god garanciq predlagana ot vsqka marka nooo karatae nova kola na izklu4itelna cena ;)
  • 25 rei

    30 3 Отговор
    mnogo istina ima v 22 komentar xora.as sam 1 pat na mesec v rumania .masovo se cara dacia xorata sa mnogo dovolni ot tia coli.i si ovajavat texnata stoca i xi4 neim puca 4e niacoi carvul ot evropa im dava losha ocenca na avtomobilite
  • 26 Joro 01

    19 2 Отговор
    Айде тия дето много разбират и особено са впечатлени от ВТОРА употреба автомобили да си спестят великите мисли относно НОВИ автомобили. Рено купи марката Дачия, построи последно поколение автомобилен завод в Румъния и прави нискобюджетни модели, които да са здрави, практични и евтини. Къде сложихте веднага мерки с Мерцедес и БМВ. Или не можете да четете. Имам личен Дачия MCV на близо 3 години и 90 000 км нищо не съм пипал освен консумативи, които са с удължен интервал, дизел е и макс разхода ми е 5 л./100 км. Преди година и сина си купи дизелово Сандеро и вече е на 30 000 км. и си кара и не му пука. Показателно е, че най-големите продажби са в Германия и Франция. А ние понеже сме с много голям социален статус гледаме на изгодното с пренебрежение.
  • 27 go6o

    5 12 Отговор
    ne vijdam koe im haresvate na tezi da4ii- sled kato edna da4iq na 5 godini tehni4eski i vizualno e kato 15 godi6na 6to gode dokazala se marka kola....taka 4e dori da da si q kupi6 nova tazi da4i1- 6te q kara6 2-3 godini i 6te si misli6 4e kara6 ne6to hubavo, no sled 2-3 godini kato po4ne da ti syzdava problemi samo 6te te e qd i 6te si bluska6 glavata.. a pyk i s tehnologiite sa mnogo napred gledam- pravqt monoinjekcioni..... 4e to tdvaise godi6niq mi kadet e s monoinjekcio, a te mi go predlagat na kola 2007 2008...
  • 28 Joro 01

    3 3 Отговор
    А относно цената се пропуска наличието на европейската хомологация Е1, която дава правото на данъчен кредит, т.е. без ДДС и необходимостта да се правят изменения и тарикатщини. И какво става с цената тогава???
  • 29 Joro 01

    8 3 Отговор
    И къде го видя този моноинжекцион бе пич. Или някой на някого каза в кварталната градинка на по биричка. А и както виждам не можеш да четеш, лили по точно предпочиташ тия от градинката. За разлика от тия дето говорят наизуст чисто новите автомобили си имат реална сервизно-гаранционна история и тя е факт. А гаранцията е 3 години или 100 000 км и аз съм написал по-горе много ясно и може да се провери. Ама на такива като теб не им изнася тази истина.
  • 30 bobi

    3 13 Отговор
    PULEN BOKLUK RUMUNSKA CIGANIQ KOQTO Q KARAT SAMO TAKSIDJIITE A NA SI4KI XORA KOITO KARAT DA4II ZA MEN SA PULNI SME6KOBCI I GRAM NE RAZBIRAT OT ISTINSKI AVTOMOBILI KATO BMW I MERCEDES
  • 31 Някой запознат с тези неща

    12 2 Отговор
    Чисто новият автомобил е 100 пъти по хубав от втората ръка.Защото си знаеш че е нов и няма нищо за поправка или ремонт!0км пробег или над 50 000км какво избирате? А относно Дачия Дъстер тя се предлага и с двойно задвижване при това на два пъти по изгодна цена от например:Skoda Yeti,VW Tiguan,Suzuki SX4,Nissan Qashqai и Renault Koleos-това са другите от този клас компактни SUV-ове!Duster икономичен автомобил за всеки ден и развлечения като селски OFF-Road! Извод:с този автомобил Dacia ще има успешен автомобил с качеството на Renault от 21-век! Успех!
  • 32 euro

    5 5 Отговор
    Колата е хубава, лошото е, че не е на 10години, тогава май ще има истински интерес..:)
  • 33 функман

    2 6 Отговор
    1 сравнение с френския и немския пазар са смешни страни с 59 и 79 млн. население, което е 10 пъти по-богато от българското. 2. Тази кола те ще я карат сигурно като втора, защото само идиот би тръгнал на дълъг път с нея(изглейда много дървена и неудобна) 3. Примерът с BMW и Mercedes-Benz е неподходящ,защото това са висок клас коли, на които смяната на консумативите, ремъците, гумите + 1 съединител са сигурно 50% от Dacia-та. 4. Един нов автомобил не е задължително, че ще бъде без проблеми. Пример: Ford Mondeo (1993-1996)
  • 34 funkman

    13 0 Отговор
    Ако някой си купи тази кола му пожелавам късмет и само положителни емоции:)
  • 35 крум

    43 2 Отговор
    момчета преди 2 години в нашата фирма купиха 3 броя логан дизел товарен вариант,занимавамесе с тарговска дейност, в момента 2-те са над 170 хл километра,освен обслужване накладки и гуми са сменени кормилни накрайници,сравнявам сервизните книжки с други европейски автомобили купени преди дачиите, ще се въздържа от коментар,само тия момчета дето им минава целия работен ден на път в тоя автомобол знаят за какво говоря,неси мислете че правя реклама на този автомобил той вече се доказа сам,и преди да пишете разни свободни сачинения се допитайте до хората които го използват,все пак да си имате ясна представа преди да давате компетентни мнения
  • 36 bahtavjipa

    6 20 Отговор
    това е френска кола от израелска ламарина и китаиска пласмаса сглобена от ромънски циггани по европеиски стандарти :) с две думи кочината
  • 37 ms

    14 1 Отговор
    moge dae vsi4ko ama e nova.aman ot stari morgi
  • 38 DR.DRE

    25 5 Отговор
    Dacia Duster определено не е създаден да измести ML, Х5, Q7, Touareg и т.н. Така че коментари от рода: По-добре Х5 на 4-5 години отколкото Duster са напълно профански. Това са коментари на хора, които явно или са много големи "паралии", или не въобще не са запознати с цените за консумативите и частите на ML, Х5, Q7, Touareg... С две думи, Duster е за авантюристи, любители на природата, "мераклии", които мислят рационално и искат да получат оптималния вариант за максимално достъпна цена. P.S. A коментари от рода, че Голф на 10 години е по-добре от нова Дачия са просто безумни. Не ми е ясно колко трябва да НЕ разбираш, за да говориш такива безбожни простотии. Така, че успех на всички с покупките и преди да си купите Баварец, Мерцедес или Ауди втора ръка, мислете колко ви е пълен джоба и дали сте достатъчно пораснали финансово! :)) Успех!
  • 39 Ogi

    16 2 Отговор
    Ами те затова си купуват Мерцедес, БМВ или Ауди втора ръка, защото не са пораснали финансово, а им се ще да изглежда, че са. Човек, който изкарва парите си с труд, няма да купи тия безобразно скъпи кьотуци, големи и груби джогани, за да добие вид на рецидивист от Изтока.
  • 40 ----------

    7 9 Отговор
    На външен вид изглежда доста нещастна, а отвътре е направо, слабо казано отвратителна. И с тези слаби двигатели съвсе не ми допада. А що се отнася за цената от 32 000лв. даже ми се струва направо огромна за тази "тояга".
  • 41 Ogi

    17 3 Отговор
    Пак ще говорим след няколко месеца, когато всеки втори SUV ще е Дачия Дъстър, а в Европа ще са продадени стотици хиляди. Да видим тогава дали колата е нещастна и отвратителна и кои ще са смешниците!
  • 42 Prudent

    23 3 Отговор
    Предпочитам да карам нова кола вместо втора/трета ръка "псевдо/турбо гъзарии", защото е сигурен, гаранционен и с предвидими разходи. Дори и лично да не си купя Дачия Д, считам че това е рационален избор за разумни хора с добри финансови възможности. От маркетингова гледна точка е отлично позициониран като време, сегмент и пазарен потенциал. Смятам, че тепърва ще излизат подобни модели - добро съотношение цена/качество и на други марки, включително и немски. Това е новият ред ... "Пари + интелектуална импотентност = ултралачена снобария с титанови подлакътници и двойни аспуси!" ... а вътре седи дрогирана маймуна, чието самочувствие е функция от периметъра на никелираните джанти на самоходния мутант. Е, тва е ..
  • 43 Zeman

    10 3 Отговор
    Пичове,няма нищо по-смешно от това ,да хвалите автомобили втора ръка.Дачийката си е прилична отвсякъде-доста фирми ще се ориентират към нея.Дай Боже всеки му нова кола-дори и румънска.А феновете на секън хендс-нека вече си замълчат.
  • 44 MAD@MAX

    2 8 Отговор
    KATO MINA S BMW.X5. KRAI NEGO WE MU PRSNA STAKLATA NA TOZI RUMNSKI BUKLUK
  • 45 новостаро

    2 4 Отговор
    Тъй като някой се изказа в защита на НОВИТЕ коли щото бил карал 11 годишен Опел да си кажа и аз гледната точка. Карам 2 годишен Форд / уж евтина марка / купен от МП за 30 000 на 65 000 км. Списъка с екстрите, качеството на материите, поведението на пътя, сигурността, пространството и т.н. са такива каквито никаква дачия не предлага. Като добавим че дачия логан има срамните 3 звезди на EURONCAP едва ли НОВИТЕ дачии са най-смисления избор. А за онзи който имал MCV и бил доволен - ами нормално да си доволен ако преди това си имал 10 годишна Астра. Виж ако беше имал 10 годишна Е-класа и от нея се качиш на нова Дачия - е нямаше да си доволен.
  • 46 Do Joro 01

    5 2 Отговор
    Жоро ще споделиш ли как двигателя се чува дори и на празни обороти а при 80 км/ч купето шуми като жигула, или за висококачествените пластмаси на таблото. Возих се на една такава MCV такси на 80 000 км по маршрут Варна - Златни пясъци - ами това нещо му липсва елементарно обезшумяване - при 80 км/ч шуми и двигател, и гуми и въздух. Добави и скърцане от пластмасите по дупките. Иначе за здравина - здрава е - опростена кола с малко елементи без капризна електроника - надеждна е. Ама е като оня виц - върши работа но не доставя удоволствие!
  • 47 Nekav

    2 5 Отговор
    Abe kvoto i da prikazvate chestno kazano ima prilichna viziq.Nema kvo da si krivite dushichkite.A otnosno dali novata bila 100 pyti po-dobra ot kola 2 ryka(kakto nekaf po-gore pisa)moje da se pospori...Staro(3-4-8 godishno),no dokazano.A novite tepyrva trqbva da se dokajat kolko shte izkarat i kolko detaila shte im badat smeneni garancionno ili sledgarancionno(za smetka na klienta).Neka minat 1-2 god.na ekploataciq pa togava go hvalete...:))) A otnosno 4x4 versiqta...-ima edno 4x4 na sveta-Subaru. Tolkoz.
  • 48 ЛЛЛ

    9 2 Отговор
    Много смешни мнения и сравнения четох. Мога да кажа следното карах дълго време служебна Дачиа Логан с прекрасен дизелов мотор. Съвсем приличен и МНОГО здрав автомобил. Но като екстри отстъпваше дори на 12 год ми Форд Ескорт..... Конкретно за този нов SUV на Дачия. Според мен е чудесен, като знам колко са здрави и икономични тия коли направо няма да пиша повече, че ще стане реклама. НО тука е уловката - 30 бона за ДАЧИЯ НИКОГА. Вярно хубав автомобил, но по добре 2ра ръка европейска ламарина отколкото нова с НАДУТА ДО НЕБЕТО цена правена за 3тия свят. Просто много надути цени за толкова прости коли. Айде да ги пуснат на половин цена да видите че и най- големите противници на тая щайга ще я купят, а разни МЛ, фронтери ще залежават по пернишко и дупнишко...
  • 49 321

    31 4 Отговор
    на някои хора чуството за реалност е закарняло или се е модифицирало в фантазйорско майсторство,нестига че никога несме виждали дустер в действие,някой от вас са получили прозрение че е с една дума боклук,добре това си е ваше мнение, но сте притеснени и то много данеби дустерчето да пожъне същия оспех като логан,сега се сещам че преди да излезе логан на пазара коментарите бяха велики,някой след 10 хиледи км щяха да насаждат кокошки пилета да чупят вътре друг явно галъбар беше сметнал колко равта може да скове вътре,да а ма не,в сверата на търговията и таксиметровите услуги натоварването е жестоко тоя автомобил се класира в челните места заради издръжливот и икономичност,ако така стане с дустера след няколко години просто няма да има какво да кажете,и най умното което може да направите е да си хванете ушите здраво и да си изгърмите главата в някоя стена да ви се наместят интегралните платки,белкем получите реален поглед върху нещата
  • 50 наско охрана

    8 0 Отговор
    ей пич ти да не си от нашите шофйори на рампата такива работи само вашия мозак може да роди
  • 51 jmikiriki

    2 22 Отговор
    Абе 321! Целия ти пост е едно изречение))) пп.-Никой не плюе Дъстъра,тъпо е да хвалиш нещо,което още не е минало и година експлоатация.Бъди по-умен и помисли преди да пишеш!
  • 52 Маx

    3 0 Отговор
    За 20 хилки толкова. Който има мерак на нещо хубаво да дава 70 хилки и да се кефи. Пък на другите дето карат дърти бангии като мене и нямат пари да си позволят нова кола - нека си позатраят малко :-). Ако става въпрос за екстри Дачията не може да се сравнява с моята 12 годишна бангия - климатроници, кожа, ел стъкла и др. и бързина. Да ама новото си е ново!
  • 53 Ludia_Alfonso

    1 0 Отговор
    За мен лично най-голямата глупост е да казвате на чисто нова кола- "боклук". Малко по-малка глупост е да сравнявате тази кола с кола по-голям клас дори от преди 15 години. Моето мнение е, че двигателите на Рено са доста добри, а евтините платформи на Дачия дават разумен вариант за нова кола. Така или иначе аз никога не бих си купил Дачия, просто защото искам да не е пластмаса, да има кожа, екстри и да ми е скъпо като отида в сервиз- това е част от целия кеф да караш голям клас кола.
  • 54 чичо Гошо

    20 0 Отговор
    Здравейте. jmikiriki-то искам да ми отговори на някои въпроси.Като почна да четеш постовете и стигна до 49.успя ли да разбереш нещо и помислили преди да пишеш.С кои думи 321 хвали дъстера.И това че бил написал едо изречение.На такива като теб цял ТОМ да им напишат пак няма мозака да им асимилира за какво се говори тук
  • 55 Янко

    18 0 Отговор
    321 Много го ме кефиш човек.Само незнам защо не казваш нищо да се защитиш.
  • 56 jmikiriki

    0 15 Отговор
    Мараба Чиче Гоше! :)))А теб да те питам-Ти какво написа по темата?
  • 57 Някой

    14 0 Отговор
    Аз пък ще си купя такава.
  • 58 цеко

    18 0 Отговор
    Абре jmikiriki ти дека виде че он хвали дъстера бе упинец.
  • 59 zaci

    0 0 Отговор
    че новата кола е най-хубава на света е вярно, но колко време ще изглежда, като нова при това качество на материалите и какво като е в гаранция, ако в сервиза за смяна на масло ще плащам по 300+ лева. аз лично не бих прегрешил с тази марка за тези пари.
  • 60 fikogg

    0 0 Отговор
    http://autoblog.bg/gallery/Lada-C-Cross-Concept-gallery1462/4
  • 61 jmikiriki

    0 5 Отговор
    Абе, ви перем у пенционерите и чичките.Хвалил-недохвалил,видел-недовидел.Кво се фанахте за думите бре.Кефете се на живота и се правете на разбирачи.
  • 62 fikogg

    0 0 Отговор
    super sa novite koli - ako 6te i dat4ij da e a pi6liovci kato vas kadeto nemojat da smetnat 2+2 bez kalkolator i se trepjt na vseki zavoi s tij ot novij vnos - ste golemi razbira4i
  • 63 bam bam

    2 0 Отговор
    Bravo! Rumyncite pak izbiha ribata,jipka za tezi pari nyama nikyde.A imaiki v predvid cenite na chastite na vsichko de e 4x4,dosta drugi distributori shte plachat.Abe kato iskate karaite si BMW X5 , ML i drugi HUBAVI NO IZKLUCHITELNO SKYPI ZA PODRYJKA 4X4.Zashtoto edin remont na skorostna ili razpredlitelna kutiya struva poveche ot Daciata.
  • 64 Иво

    0 0 Отговор
    Х-5 или МL за под 40хил. лева читави няма.Не говорете глупости а ходете и поразгледайте малко.Само четете в mobile разни смешни обявки нямаши нищо общо с реалноста.
  • 65 Иво

    1 0 Отговор
    А и последно най евтината Х5-ца нова струва 109 900лв не вярвате , че за 4-5 години ще падне до 30 хиляди нали.Сериозен човек който може да си позволи стандарта да си купи такъв автомобил (Х5 или ML)не ходи да плюе по Дачия или някоя друга марка
  • 66 VERGASER

    1 0 Отговор
    клиренсе – 210 мм у Duster 4х4 и 205 мм у Duster 4х2.

    Това е клиренса. Моя бус T3 е с клиренс 200 мм:)) Абе евтина кола, става и за извън пътя, но до някъде.
  • 67 Ribok

    1 0 Отговор
    Bashta mi ima Dacia Logan 2006 godina Disel 1.5 na 130000km i samo smenq konsumativite.