Рационалният избор
Новият кросоувър на румънците дебютира на нашия пазар в изпълнение с предно предаване
От доста време насам се говори за новият румънски автомобил с повишена проходимост, носещ названието Duster. Той вече е факт, а продажбите му у нас също стартираха. Няколко дни преди официалното лансиране на модела екипът ни направи обстоен тест-драйв на новия Duster. Версиите, които изпробвахме, бяха само с предно предаване и бензинов и дизелов агрегати. Първоначално на нашия пазар автомобилът ще се предлага само с две задвижващи колела, а от месец юни тази година в продажба ще бъде включена и 4х4 версията. Решихме сега да акцентираме на бензиновия вариант с предаване на момента само към предния мост, а когато бъде пуснат на пазара и Duster 4х4, ще насочим вниманието ви и към по-скъпия, но определено по-удачен дизелов агрегат. Всъщност последният се предлага в две разновидности - и двете с обем 1.5 литра, но с мощност 86 и 110 к.с. По-слабата ще е за модификацията 4х2, а с по-мощната ще са екипирани 4х4 вариантите. Но да се върнем на темата Dacia Duster E2 Laureate 1.6 4x2.
Екстериор
От момента, когато Renault взе нещата в свои ръце, това е шестият автомобил с марка Dacia. Четирите разновидности на Logan - седан, MCV, VAN и Pick-up са функционални, но с недотам изпипан дизайн. След появата на Sandero обаче нещата се промениха. Субкомпактната кола изглежда съвсем по европейски и що се отнася до дизайн, не отстъпва на сериозните играчи в този клас. Сега на ход е кросоувърът Duster, който отново изненадва с много добро екстериорно оформление.
Визията на автомобила с повишена проходимост определено е насочена към т.нар. off-road аудитория - силно раздути надкалникови арки, груби черти и солидни форми. В долната част на каросерията е предвиден и ефектен пластмасов пояс, който освен че придава още по-голяма всъдеходна визия на автомобила, предпазва боята от дребни наранявания.
Стоповете наподобяват тези на новата Micra, но определено пасват на задната на част на Duster . Двойно оптичните фарове са големи и освен с неправилните си форми, впечатляват с т.нар. двуетажна структура. Още нещо, което играе роля за визията, е доста големият клиренс на автомобила. Високопозиционираната кола изглежда далеч по-масивно от Nissan Qashqai, въпреки че се прави на платформата на японците с индекс В. Като цяло екстериорът на Duster определено впечатлява.
Интериор
Много от елементите в салона са заимствани наготово от Sandero и Logan. Качеството на материалите не е най-доброто, но не забравяйте, че с този модел французите гонят определено най-ниския ценови диапазон. Въпреки това салонът е стегнат, а самата сглобка е на учудващо високо ниво. Уредите са основно аналогови, като информацията от тях се допълва с малки монохромни дисплеи. Приборите са конвенционално позиционирани пред водача и се характеризират с добра информативност. Интерес представлява пространството. Седалките не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и всички пасажери е повече от достатъчно. Багажникът е с нормален за подобен род автомобили обем. Ако не ви едостатъчен, той може да се увеличи значително чрез асиметрично делимата задна седалка. Иначе разликата в обемите между 4х2 и 4х4 версиите е 32 литра в полза на модификацията с предно предаване. Салонът предлага повече от добър комфорт, но определено си има и някои недостатъци. Така например воланът не разполага с възможност за регулиране в дълбочина, а остъклението е по-малко от необходимото, което леко “прихлупва” визуалния простор. Спестено е и от различни дребни елементи като ролетна щора над багажника, покривни пластмасови детайли на релсите на седалките и т.н. Това обаче не е дразнещо. Като цяло интериорът предлага всичко от първа необходимост, което съчетано с приличния комфорт и отличната функционалност превръща Duster в истинско SUV.
Двигател и ходови характеристики
Вече споменахме, че бензиновия агрегат не е най-удачният за иначе лекото купе. Той обаче е най-евтин и за цената си предлага прилична динамика и поносима икономичност. Интерес представлява скоростната кутия, която е разработена специално за Duster. Тя впечатлява с изключително къса първа предавка, което е едно от предимствата на автомобила в пресечена местност. Въпреки че клиренсът е по-висок от този на повечето алтернативи, крена в завоите не е осезателен. Това е постигнато чрез значително олекотяване на каросерията и максимално снижаване на центъра на тежестта. От друга страна, големият просвет е идеален за off-road терени. В последното имахме възможността да се уверим сами. Въпреки че изпробвахме версията с предно предаване, трябва да признаем, че тя се справи много добре в умерено тежък пресечен терен. Предполага се, че вариантът с четири задвижващи колела бързо ще се намеси в челото по проходимост на автомобилите от този клас.
Иначе возията не е твърда, спирачките си вършат работата отлично, а останалите мерки за пасивна и активна безопасност са на добро ниво.
Цена
Идентичен по размери с Qashqai и позициониран някъде между Skoda Yeti и Toyota Rav4, Duster определено бие конкуренцията по цена. Тя обаче съвсем не означава, че румънският SUV отсъпва по качество и характеристики. Единствено по-бедното базово оборудване и липсата на разточителен опционен лист може да подразни по-взискателни клиенти. За останалите обаче именно Duster е рационалният избор.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
редови четирицилиндров |
|
Работен обем | 1 598 куб. см | |
Максимална мощност | 77 Kw/ 105 к.с. при 5 750 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 148 Нм при 3 750 об/мин. | |
Скоростна кутия | петстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 9.8:1 | |
Маса на единица мощност | 11.8 кг/к.с. (16.0 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 315 мм | |
широчина | 1 822 мм | |
височина | 1 695 мм | |
Междуосие | 1 235 кг. | |
Маса | 1 429 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
475 - 1 636 л | |
Вместимост на резервоара | 50 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 9.7 л/100км | |
извънградско | 6.4 л/100км | |
комбинирано | 7.5 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 11.5 | |
Максимална скорост км/ч. | 164 | |
Гуми отпред/отзад | 215/65 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани/ барабанни |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 23 990 лв.
Базово оборудване
ABS - Антиблокираща спирачна система, AFU - Система за подпомагане при внезапно спиране, Подсилено окачване, Подвижен пепелник и запалка, Метална защитна кора под двигателя, Асиметрично делима задна седалка, Защита на пешеходци при удар, Автоматично осветление на багажника при отваряне, Електронен имобилайзер, Отопляемо задно стъкло и чистачка, Четири въздушни възглавници, Тонирани стъкла, Сигнализация за незакопчан колан на водача, Ниши за багаж в предните врати, Задни подглавници, Седалки със система за закрепване ISOFIX на двете странични задни места, Блокиране на задните врати за безопасност на деца, Двойно оптични фарове, Трета стоп светлина, Хидравличен серво-усилител за волана, Звукова сигнализация за забравени светлини, Предни триточкови предпазни колани, регулируеми по височина, Лампа с прогресивно изгасване на светлината и насочващ лъч за четене, Климатик и осветяема жабка, Предни фарове за мъгла, Радио CD 4х15 W с регулиране от волана, Брони в цвета на купето и черно, Регулируем волан по височина, Дръжки на вратите в цвета на купето, Регулируема по височина седалка на водача, Ел. управляеми и отопляеми външни огледала, Дистанционно управление на централното заключване, Ел. стъкла, Борд компютър, Въздуховод за задните места, Сигнализация за забравена отворена врата, Стилизирани стоманени джанти и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Веско
15:52 08.09.2011
2 AERO
15:52 08.09.2011
3 ---
15:52 08.09.2011
4 rat
15:52 08.09.2011
5 Niky_p
15:52 08.09.2011
6 инж. Денчев
15:52 08.09.2011
7 Ogi
15:52 08.09.2011
8 haha
15:52 08.09.2011
9 Иван
15:52 08.09.2011
10 4ipi
15:52 08.09.2011
11 ----
15:52 08.09.2011
12 Rock;n;roll
15:52 08.09.2011
13 ----
15:52 08.09.2011
14 ME4KATA
15:52 08.09.2011
15 me4ev_77
15:52 08.09.2011
16 АЗ
15:52 08.09.2011
17 go6o
15:52 08.09.2011
18 старо-лачено
15:52 08.09.2011
19 TRG
15:52 08.09.2011
20 --------
15:52 08.09.2011
21 RONI
15:52 08.09.2011
22 321
15:52 08.09.2011
23 fi
15:52 08.09.2011
24 NFS
15:52 08.09.2011
25 rei
15:52 08.09.2011
26 Joro 01
15:52 08.09.2011
27 go6o
15:52 08.09.2011
28 Joro 01
15:52 08.09.2011
29 Joro 01
15:52 08.09.2011
30 bobi
15:52 08.09.2011
31 Някой запознат с тези неща
15:52 08.09.2011
32 euro
15:52 08.09.2011
33 функман
15:52 08.09.2011
34 funkman
15:52 08.09.2011
35 крум
15:52 08.09.2011
36 bahtavjipa
15:52 08.09.2011
37 ms
15:52 08.09.2011
38 DR.DRE
15:52 08.09.2011
39 Ogi
15:52 08.09.2011
40 ----------
15:52 08.09.2011
41 Ogi
15:52 08.09.2011
42 Prudent
15:52 08.09.2011
43 Zeman
15:52 08.09.2011
44 MAD@MAX
15:52 08.09.2011
45 новостаро
15:52 08.09.2011
46 Do Joro 01
15:52 08.09.2011
47 Nekav
15:52 08.09.2011
48 ЛЛЛ
15:52 08.09.2011
49 321
15:52 08.09.2011
50 наско охрана
15:52 08.09.2011
51 jmikiriki
15:52 08.09.2011
52 Маx
15:52 08.09.2011
53 Ludia_Alfonso
15:52 08.09.2011
54 чичо Гошо
15:52 08.09.2011
55 Янко
15:52 08.09.2011
56 jmikiriki
15:52 08.09.2011
57 Някой
15:52 08.09.2011
58 цеко
15:52 08.09.2011
59 zaci
15:52 08.09.2011
60 fikogg
15:52 08.09.2011
61 jmikiriki
15:52 08.09.2011
62 fikogg
15:52 08.09.2011
63 bam bam
15:52 08.09.2011
64 Иво
15:52 08.09.2011
65 Иво
15:52 08.09.2011
66 VERGASER
Това е клиренса. Моя бус T3 е с клиренс 200 мм:)) Абе евтина кола, става и за извън пътя, но до някъде.
15:52 08.09.2011
67 Ribok
15:52 08.09.2011