Шведският производител на суперколи Koenigsegg представи в Женева обновена версия на своя топ модел Agera R. Автомобилът разполага с осем кардинално нови изменения, в това число и уникалните джанти он въглеродни нишки. Инженерите от компанията с гордост заявиха, че на практика отново са измислили автомобилната джанта, разработвайки я от нулата. Иновационните колела са наречени Aircore и са няколко пъти по-здрави и с 40 % по-леки от стандартните алуминиеви джанти.
Свръхлеките колела Aircore са изцяло изработени от въглеродни сплави, като в тях има един единствен централно разположен метален елемент. Цилиндрите на двигателя са покрити със супер специално нанопокритие, което за първи път се използва в сериен автомобил. Именно то позволява огромно снижаване от загубите на енергия при триене, като по този начин подобрява динамичните характеристики на мотора и в същото време влияе положително на разхода на гориво.
Хиперкарът е оборудван и с нов електронен блок, който управлява работата на мотора. Той е самостоятелно разработен от Koenigsegg. Освен това Agera R е снабден с фирмената система за стабилизация KES (Koenigsegg Electronic Stability). Следващото нововъведение е напълно новото задно окачване, което е обозначено с името Triplex. То е разработено съвместно с компанията Ohlins Racing. Още от иновациите са свързани с олекотената ауспухна система и повишената ефективност на задния дифузьор.
Страничните въздухозаборници на предната броня впечатляват с допълнителни спойлери, които при скорост над 250 км/ч увеличават силата на натиск с 20 килограма, като едновременно с това снижават коефициента на аеродинамично съпротивление. Двигателят пък се характеризира с повишени максимални обороти. Петлитровият осемцилиндров агрегат с два турбокомпресора развива стандартна мощност от 960 к.с. при 7 500 оборота в минута. Това е при положение, че работи с обикновен бензин с октаново число 95.
Ако в резервоара се налее бензин А98, мощността се повишава до 1 050 коня. Автомобилът работи и на биоетанол, като в този случай конските сили нарастват до умопомрачаващите 1 140. Тогава ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на Agera R 2.9 секунди. До 200 хиперкарът ускорява за 7.5 секунди, а до 300 - за 14.5 секунди. Още по-интересна е максималната скорост на автомобила. Според производителя тя е 440 км/ч, което е с 9 км/ч повече от световния рекорд на Veyron. Дали Agera R ще я постигне, ще покаже времето.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
12:32 13.03.2012
2 Клаус Лешке
13:11 13.03.2012
3 Паганел
13:12 13.03.2012
4 kUc
13:32 13.03.2012
5 Клаус Лешке
Стария нисан гтр срещу, "непобедимия" Вейрон!
13:32 13.03.2012
6 Георги Георгиев
13:33 13.03.2012
7 Тошко Станчев
13:37 13.03.2012
8 Даниел Петков
14:09 13.03.2012
9 човек
14:42 13.03.2012
10 london
14:59 13.03.2012
11 gost
15:18 13.03.2012
12 М_SUX
Коментиран от #24
15:19 13.03.2012
13 Тони
15:29 13.03.2012
14 ТИ ДА ВИДИШ
Най ми е смешна съпоставката :
Мерцедес SL- направили ковани джанти от алуминий... Алоо тя кована джанта се прави от как е измислена каруцата.
Кьонигсег - уникалните джанти от въглеродни нишки. Инженерите от компанията с гордост заявиха, че на практика отново са измислили автомобилната джанта, разработвайки я от нулата. Иновационните колела са наречени Aircore и са няколко пъти по-здрави и с 40 % по-леки от стандартните алуминиеви джанти.
15:42 13.03.2012
15 Bobi
15:46 13.03.2012
16 bugati
15:51 13.03.2012
17 ML 320 CDI
Ако в резервоара се налее бензин А98, мощността се повишава до 1 050 коня. Автомобилът работи и на биоетанол, като в този случай конските сили нарастват до умопомрачаващите 1 140.
15:52 13.03.2012
18 аааа
Само че трябва да споменем, че не са раборили същите инжинери по Bugattito които работят по днешните Golfove, и Polota.....
15:58 13.03.2012
19 jjj
16:19 13.03.2012
20 Коко Мартинов
16:20 13.03.2012
21 Коко Мартинов
16:20 13.03.2012
22 Тони
Bugatti Automobiles S.A.S.
1, Château Saint Jean
Dorlisheim
67120 Molsheim
France
16:59 13.03.2012
23 ......
17:42 13.03.2012
24 Станимир Христов
До коментар #12 от "М_SUX":
@12 ЕТОРЕ БУГАТИ не ти ли звучи малко Френско а?17:45 13.03.2012
25 veyron
Коментиран от #28
18:22 13.03.2012
26 radko
Христов etore bugati e italianec priselil se v francia kadeto za parvi pat proizvejda parvoto bugati posle germancite kupuvat markata a Do VEYRON parvo procheti za test pistata na bugati koito sa kupili samata [ista predi koenigsegg i ne im pozvoliavat da testvat kolite si a za skorosta tazi firma e edna ot nai dobrata v inovaciite i razvitieto no kato cqlo az lichno predpochitam ferrari admosverniq dvigatel e vinagi nai dobroto za avto manqcite
19:18 13.03.2012
27 Радо
*Нзн но Вейрон-а е станал база (лидер) за сравнение за всички ! Това говори достатъчно! Въпросният основател Богати е французин с италянско потегло.
Двигателя W в Вейрон е разработка на Ауди +10те охладилни радиатора (поне толкова бяха в първия Вейрон) , а това че във Франция са шили калъфките за облегалките много не ме касае.
А за въпросната писта Нюрбурринг (в Германия), да тя наистина е собственост на ВАГ, но досега не съм чул/чел да са отказали на някой да я използва!
Коментиран от #29, #38
20:05 13.03.2012
28 Спасимир Александров
До коментар #25 от "veyron ":
@25 Ако ти следваме логиката ще стигнем до заключението, че и Вейрона не е кой знае какво - 1200 коня с 4 турбота :D . Според теб, ако с 1 турбо голфа вади 1000 коня, то с 4 какво ще направи? Сигурно ще отиде до Луната :D Истината е, че и Вейрона, и Агерата са уникални автомобили, но неудобни в градски условия. Агерата впрочем е по-удобна, заради вратите, които се отварят и в тесни пространства, докато Бугатито хем е 2 метра широко, хем вратите са нормални и като паркираш между две коли не можеш да излезеш :D20:13 13.03.2012
29 Спасимир Александров
До коментар #27 от "Радо":
@27 Ehra-Lessien се казва пистата, на която е поставен рекорда на Вейрона. Тя има 9км права, като от двете страни завоите са под наклон, с цел излизане на правата с висока скорост. В Top Gear бяха казали, че тази писта е едно от двете места на света, където може да се достигне максималната скорост на Вейрон (не знам кое е другото). И на тази писта VW наистина не допускат други автомобили.Коментиран от #31
20:23 13.03.2012
30 Радо
Но да ми сравнявате суперлекото и малолитражно купенце на Агера с обширния салон на Вейрона и агресивната му визия ми .
20:26 13.03.2012
31 Радо
До коментар #29 от "Спасимир Александров":
@ 29 Съгласих се! Точно тази е проектирана и не е права а дъговидна , т.е. следи извивката на земното кълбо . Toчно там Вейрон прави рекордните 267.81 mph . НО съм виждал и други (AMG /Corvette) да я ползват , има и клипчета в тубата с тях на въпросната писта.20:36 13.03.2012
32 Нема Бира
Още факти:
- тази Agera R струва над 2,2 млн USD при 1,5 млн USD за Veyrona.
- Маруся са произвели над 700 автомобила до сега!
- 2,9с до 200км хич не е постижение при положение че е в силите и на GT-R.
така че Veyrona си е все още цар! ДОКАЗАН!!!
20:44 13.03.2012
33 Хамбар
22:44 13.03.2012
34 4ipi
23:13 13.03.2012
35 4ipi
23:14 13.03.2012
36 Evolution
01:09 14.03.2012
37 aneedaspeed
02:10 14.03.2012
38 МММ
До коментар #27 от "Радо":
@27 Радоспоменават го във филма по Н.Г. ,, мегазаводи - Кьонигсег" - за неразрешен тест на пистат става въпрос.
А Агера-Р е вече от две години на пазара с този мотор които работи с А95 и биоетанол.
Все пак показателите които дава Кьонигсег са с V-8мотор
а Бугати са синхронизирали V-8 + V-8= W-16. Не мисля, че са постигнали кой знае какво на практика. Всеки инженерен екип може да го направи.
07:16 14.03.2012
39 МММ
до @37
07:17 14.03.2012
40 Ts@r
14:13 14.03.2012
41 Дошо
23:25 14.03.2012
42 ооо
17:05 15.03.2012
43 Христо Цветанов
00:27 16.03.2012
44 като гост
11:11 16.03.2012
45 някой си
18:11 16.03.2012