Last news in Fakti

13 Март, 2012 12:20 19 481 45

Новият Koenigsegg е по-бърз от Bugatti Veyron

  • koenigsegg-
  • bugatti-
  • agera r-
  • veyron

 

Шведският производител на суперколи Koenigsegg представи в Женева обновена версия на своя топ модел Agera R. Автомобилът разполага с осем кардинално нови изменения, в това число и уникалните джанти он въглеродни нишки. Инженерите от компанията с гордост заявиха, че на практика отново са измислили автомобилната джанта, разработвайки я от нулата. Иновационните колела са наречени Aircore и са няколко пъти по-здрави и с 40 % по-леки от стандартните алуминиеви джанти.
Свръхлеките колела Aircore са изцяло изработени от въглеродни сплави, като в тях има един единствен централно разположен метален елемент. Цилиндрите на двигателя са покрити със супер специално нанопокритие, което за първи път се използва в сериен автомобил. Именно то позволява огромно снижаване от загубите на енергия при триене, като по този начин подобрява динамичните характеристики на мотора и в същото време влияе положително на разхода на гориво.
Хиперкарът е оборудван и с нов електронен блок, който управлява работата на мотора. Той е самостоятелно разработен от Koenigsegg. Освен това Agera R е снабден с фирмената система за стабилизация KES (Koenigsegg Electronic Stability). Следващото нововъведение е напълно новото задно окачване, което е обозначено с името Triplex. То е разработено съвместно с компанията Ohlins Racing. Още от иновациите са свързани с олекотената ауспухна система и повишената ефективност на задния дифузьор.
Страничните въздухозаборници на предната броня впечатляват с допълнителни спойлери, които при скорост над 250 км/ч увеличават силата на натиск с 20 килограма, като едновременно с това снижават коефициента на аеродинамично съпротивление. Двигателят пък се характеризира с повишени максимални обороти. Петлитровият осемцилиндров агрегат с два турбокомпресора развива стандартна мощност от 960 к.с. при 7 500 оборота в минута. Това е при положение, че работи с обикновен бензин с октаново число 95.
Ако в резервоара се налее бензин А98, мощността се повишава до 1 050 коня. Автомобилът работи и на биоетанол, като в този случай конските сили нарастват до умопомрачаващите 1 140. Тогава ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на Agera R 2.9 секунди. До 200 хиперкарът ускорява за 7.5 секунди, а до 300 - за 14.5 секунди. Още по-интересна е максималната скорост на автомобила. Според производителя тя е 440 км/ч, което е с 9 км/ч повече от световния рекорд на Veyron. Дали Agera R ще я постигне, ще покаже времето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    3 4 Отговор
    Хахахаха малка фирма нарита германския боклук дело на огромния концерн ВАГ
  • 2 Клаус Лешке

    7 0 Отговор
    Освен, че е по- бърз от Вейрона е и по- приятна, като дизайн. Честито на заможните пилоти, които ще си я позволят.
  • 3 Паганел

    2 1 Отговор
    Важното е да се продава...Щото те и руснаците направиха "Маруся"и продадоха 3 автомобила,така че с големите шега не бива...
  • 4 kUc

    4 0 Отговор
    Идеална за българия , здрави джанти значи няма да има проблеми с дупките :)
  • 5 Клаус Лешке

    0 0 Отговор
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uoEJR3mRTek&feature=relmfu[/youtube]


    Стария нисан гтр срещу, "непобедимия" Вейрон!
  • 6 Георги Георгиев

    3 0 Отговор
    Просто е прелест, дай боже всекиму да има такова бижу.
  • 7 Тошко Станчев

    2 0 Отговор
    Ба. тая кола тя ще литне ве!!!!
  • 8 Даниел Петков

    3 0 Отговор
    Браво!Много ми харесва!Дано и по завоите да е стабилна и ще е наистина по-добра от Вейрона!
  • 9 човек

    5 0 Отговор
    Дошо, Buggati не е германска фирма, това че е купена впоследствие от VW, не значи че е немска......поне да правеше нещо смилено в нета, да се образоваше, а ти седиш и цял живот пишеш коментари в някви сайтове, с общи приказки. Бая са ти промили мозъка
  • 10 london

    4 1 Отговор
    BRAVO na Koenigsegg
  • 11 gost

    2 0 Отговор
    Дошо,Дошооо вятър те вее на бял кон....
  • 12 М_SUX

    0 1 Отговор
    № 9 Бугати си е точно НЕМСКА ФИРМА НА ВАГЕНИТЕ.... това че е създадена от италиано не е от значение в момента

    Коментиран от #24

  • 13 Тони

    1 1 Отговор
    Бугати се произвежда във Франция
  • 14 ТИ ДА ВИДИШ

    1 0 Отговор
    Нещо такова трябваше да се очаква от големи фирми като Мерцедес, БМВ, Ферари ама не видиш ли човека с малката фирма и с поне 300 000 пъте по малко капитал им показва посоката.
    Най ми е смешна съпоставката :
    Мерцедес SL- направили ковани джанти от алуминий... Алоо тя кована джанта се прави от как е измислена каруцата.
    Кьонигсег - уникалните джанти от въглеродни нишки. Инженерите от компанията с гордост заявиха, че на практика отново са измислили автомобилната джанта, разработвайки я от нулата. Иновационните колела са наречени Aircore и са няколко пъти по-здрави и с 40 % по-леки от стандартните алуминиеви джанти.
  • 15 Bobi

    2 0 Отговор
    "Нито една марка преди или след Bugatti не е била така пряко свързана със спорта, не е така явно превъзхождала другите, както Bugatti между двете световни войни. От 1925 до 1927 г. Bugatti печели всичко в което участва - 1851 състезания, от изкачване на планини до Grands Prix, като много често автомобилите на марката заемат и трите челни позиции в състезанието.Toва се дължи в голяма стемен на превъзходните двигатели, които Еторе Бугати конструира. През 1926 г. Bugatti печели 12 състезания от вригата Grands Prix, а също пет поредни пъти е номер едно на много популярното по това време състезание-обиколката на остров Сицилия, Targa Florios. Автомобилите Bugatti са популярни благодарение на тяхната мощност, надеждност, на вниманието отделяно от конструкторите при създаването на всеки детайл. Bugatti произвежда автомобили победители, а именно те са и най-популярни сред купувачите, обхванати от една нова за времето спортна автомобилна мода. Или с други думи Bugatti между двете световни войни се равнява от днешна гледна точка на Porsche и Ferrari взети заедно. "
  • 16 bugati

    1 3 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=AAhXQpONH54 ---> бугатито вдига 434 км. и тая барака може и да го бие на top seed с 6км. обаче bugattito винаги ще го изяде на драг(Veyron Super Sport ускорява от 0-100км/ч., но твърдят, че той е по-бърз от стандартния модел, на който са му необходими 2.2сек. ).........и ако някога се кача в кола която вдига над 400км. със сигурност ще гледам да е немска....
  • 17 ML 320 CDI

    0 1 Отговор
    ГОЛЯМ ФИЛМ.Петлитровият осемцилиндров агрегат с два турбокомпресора развива стандартна мощност от 960 к.с. при 7 500 оборота в минута. Това е при положение, че работи с обикновен бензин с октаново число 95.



    Ако в резервоара се налее бензин А98, мощността се повишава до 1 050 коня. Автомобилът работи и на биоетанол, като в този случай конските сили нарастват до умопомрачаващите 1 140.
  • 18 аааа

    3 1 Отговор
    За всички, които спорят кой проивежда Bugatti Veiron (The Bugatti Veyron EB 16.4 is a mid-engined grand touring car, developed by German manufacturer Volkswagen Group)
    Само че трябва да споменем, че не са раборили същите инжинери по Bugattito които работят по днешните Golfove, и Polota.....
  • 19 jjj

    0 2 Отговор
    Bugatti e frenska firma po princip i novite pak se proizvejdat v francia ni6to 4e ot dosta vreme kompaniata e sobstvenost na VAG.
  • 20 Коко Мартинов

    2 3 Отговор
    Koenigsegg може да не се окаже по-бърза с няколко км/ч но е адски красива кола.Това дърво Вейрон с неговите звездни цифри може само да се поклони пред тази Агера Р !
  • 21 Коко Мартинов

    1 3 Отговор
    Koenigsegg може да не се окаже по-бърза с няколко км/ч но е адски красива кола.Това дърво Вейрон с неговите звездни цифри може само да се поклони пред тази Агера Р !
  • 22 Тони

    0 0 Отговор
    До аааа произвеждат го французи във Франция.Чия собственост е,е друг въпрос

    Bugatti Automobiles S.A.S.
    1, Château Saint Jean
    Dorlisheim
    67120 Molsheim
    France
  • 23 ......

    0 0 Отговор
    до номер 5 Сабри Джамал добър клип си сложил ! ама нисана пак пада !!! въпреки че финишира първо веирона го бие със скоростта си !!!
  • 24 Станимир Христов

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "М_SUX":

    @12 ЕТОРЕ БУГАТИ не ти ли звучи малко Френско а?
  • 25 veyron

    0 2 Отговор
    mi te koenigsegg osven da se hvalqt realni rezultati ne pokazvat ... Още по-интересна е максималната скорост на автомобила. Според производителя тя е 440 км/ч ... kakvo ozna4ava spored proizvoditelq ... neka go pokajat ... i si mislq 4e pri tazi skorost tegloto na avtomobila malko ili mnogo gubi zna4enie ... mai aerodinamikata e po vajna kakto i samata mo6tnost ... a koenigsegg-a e malko po malomo6ten ... osven tova veyrona e kola koqto moje da se kara na vsqkude ... moje bi dori i v gradski usloviq nqma da e neponosima ... predizvikatelstvoto pri veyrona e da se napravi burza kola koqto e i udobna i da izdurji pone 20 godini karane ... a ina4e konski sili se iztiskvat lesno s golqmo turbo ... 1000 konq i ot golf4e mogat da se izkarat ... drug e vuprosa kolko 6te izdurji golf4eto na karane i t.n. + tova 4etoh 4e napravata na edin veyron struva na volkswagen 4 - 5 mln evro a gi prodavat za 1 mln ... no VAG mogat da si pozvolqt da gubqt pari za6toto imat mn drugi pe4eliv6i marki, dokato koenigsegg ne pravqt ni6to drugo - te s tazi kola pe4elqt ... smqtaite kolko struva da se napravi i kak e napravena edna tqhna kola ... veyrona e prekrasna kola koqto za sujalenie mnogo malko hora mogat da si pozvolqt... no pone moga da i se vuzhi6tavam ... i mislq 4e imenno veyrona e po dostoen za vuzhi6tenie

    Коментиран от #28

  • 26 radko

    0 0 Отговор
    DO- Светослав
    Христов etore bugati e italianec priselil se v francia kadeto za parvi pat proizvejda parvoto bugati posle germancite kupuvat markata a Do VEYRON parvo procheti za test pistata na bugati koito sa kupili samata [ista predi koenigsegg i ne im pozvoliavat da testvat kolite si a za skorosta tazi firma e edna ot nai dobrata v inovaciite i razvitieto no kato cqlo az lichno predpochitam ferrari admosverniq dvigatel e vinagi nai dobroto za avto manqcite
  • 27 Радо

    0 0 Отговор
    Koeningsegg правят страхотни бегачки, но точно на тази Агера Р някак си ми липсва агресивната визия като за расов хиперкар.
    *Нзн но Вейрон-а е станал база (лидер) за сравнение за всички ! Това говори достатъчно! Въпросният основател Богати е французин с италянско потегло.
    Двигателя W в Вейрон е разработка на Ауди +10те охладилни радиатора (поне толкова бяха в първия Вейрон) , а това че във Франция са шили калъфките за облегалките много не ме касае.

    А за въпросната писта Нюрбурринг (в Германия), да тя наистина е собственост на ВАГ, но досега не съм чул/чел да са отказали на някой да я използва!

    Коментиран от #29, #38

  • 28 Спасимир Александров

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "veyron ":

    @25 Ако ти следваме логиката ще стигнем до заключението, че и Вейрона не е кой знае какво - 1200 коня с 4 турбота :D . Според теб, ако с 1 турбо голфа вади 1000 коня, то с 4 какво ще направи? Сигурно ще отиде до Луната :D Истината е, че и Вейрона, и Агерата са уникални автомобили, но неудобни в градски условия. Агерата впрочем е по-удобна, заради вратите, които се отварят и в тесни пространства, докато Бугатито хем е 2 метра широко, хем вратите са нормални и като паркираш между две коли не можеш да излезеш :D
  • 29 Спасимир Александров

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Радо":

    @27 Ehra-Lessien се казва пистата, на която е поставен рекорда на Вейрона. Тя има 9км права, като от двете страни завоите са под наклон, с цел излизане на правата с висока скорост. В Top Gear бяха казали, че тази писта е едно от двете места на света, където може да се достигне максималната скорост на Вейрон (не знам кое е другото). И на тази писта VW наистина не допускат други автомобили.

    Коментиран от #31

  • 30 Радо

    0 1 Отговор
    То проблема да ти е паркирането като имаш такъв автомобил : )
    Но да ми сравнявате суперлекото и малолитражно купенце на Агера с обширния салон на Вейрона и агресивната му визия ми .
  • 31 Радо

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Спасимир Александров":

    @ 29 Съгласих се! Точно тази е проектирана и не е права а дъговидна , т.е. следи извивката на земното кълбо . Toчно там Вейрон прави рекордните 267.81 mph . НО съм виждал и други (AMG /Corvette) да я ползват , има и клипчета в тубата с тях на въпросната писта.
  • 32 Нема Бира

    0 0 Отговор
    Б..и колко простотия отново във форума, при това неука. Koenigsegga-a е хубава кола и доста ще се опъне на Veyrona, обаче за да станеш цар първо трябва да детронираш стария, което шведите се опитват да направят от години ама само на приказки! Освен Ehra-Lessien има и Nardo в Италия. Най-евтино обаче ще им излезе na соленото езеро до Salt Lake City USA. Защо не са я тествали за рекорд те да си кажат

    Още факти:
    - тази Agera R струва над 2,2 млн USD при 1,5 млн USD за Veyrona.
    - Маруся са произвели над 700 автомобила до сега!
    - 2,9с до 200км хич не е постижение при положение че е в силите и на GT-R.

    така че Veyrona си е все още цар! ДОКАЗАН!!!
  • 33 Хамбар

    0 0 Отговор
    Уникално красива и бърза кола но е само за хора дето имат толкова много пари че изобщо не мислят какво купуват с тях а го купуват само защото друг няма да може да си го позволи . Иначе с парите от тая кола можеш да си купиш такова количество безумни резачки . Колкото и да е перфектен тоя автомобил може да се кара само на писта и то не коя да е писта . То са резервации , превоз дотам и за кво да я изпънеш като хората и то задължително нещо в нея ще изпращи и следва един баснословен ремонт . Да не говорим че за половин час макс ще хвърлиш и четерите гуми за още половин ще хвърлиш и половината спирачна система , за още половин заминава и половината окачване , за още половин следва ремонт и диагностика на двигателя . И за кво един опитен пилот може да го побърка с един дърт тунингован Скайлайн или някоя Супра дето цялата струва колкото едната му джанта . И най кофтито е че те ще се приберат на самоход докато това ще си ходи на платформа . Абе да го докарам до там че да го мисля дали да си купя това или нещо друго
  • 34 4ipi

    0 1 Отговор
    Vayron
  • 35 4ipi

    0 0 Отговор
    Vayron < Koenigsegg(може би най изпипаната кола правена някога!!!!)
  • 36 Evolution

    2 0 Отговор
    Щом успяхте да намерите кусури и на тази кола ясно ми е колко разбирате от коли и какви "производители" сте ;DD
  • 37 aneedaspeed

    0 1 Отговор
    GT-R N1 . . .
  • 38 МММ

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Радо":

    @27 Радо
    споменават го във филма по Н.Г. ,, мегазаводи - Кьонигсег" - за неразрешен тест на пистат става въпрос.
    А Агера-Р е вече от две години на пазара с този мотор които работи с А95 и биоетанол.
    Все пак показателите които дава Кьонигсег са с V-8мотор
    а Бугати са синхронизирали V-8 + V-8= W-16. Не мисля, че са постигнали кой знае какво на практика. Всеки инженерен екип може да го направи.
  • 39 МММ

    0 0 Отговор
    грешка
    до @37
  • 40 Ts@r

    1 0 Отговор
    Най-накрая някой хубав автомобил да замести този Golf на суперавтомобилите - Bugatti Veyron
  • 41 Дошо

    0 3 Отговор
    Новият Koenigsegg е по-бърз от Bugatti Veyron , това не са японски автомобили и затова ги гледам с презрение . За мен и Koenigsegg и Bugatti Veyron са боклуци и няма да се хабя да ги критикувам
  • 42 ооо

    0 0 Отговор
    Дошо,Дошооо не чуваш петлите!!!
  • 43 Христо Цветанов

    0 0 Отговор
    Тук се забелязват много икони на българската култура като Сото Гранде и Дошо ....
  • 44 като гост

    0 0 Отговор
    Абе този Дошо не се ли подвизаваше с едно айго навремето?Беше забавен тогава.....или греша?
  • 45 някой си

    0 0 Отговор
    Дошко дълго време спамеше в аутомедиа, но доста хейт изяде от там ;(