3 Май, 2010 10:36 12 314 27

Пазарът в България: BMW 335i Coupe

  • bmw 335i coupe-
  • bmw

Снаряд от трети калибър

Новата купе версия на баварската тройка впечатлява с изключителна устойчивост на пътя и с типичната умопомрачаваща динамика

Преди време автомобилите с две врати, построени на същата платформа, както тези с четири, не се ползваха с голям интерес от страна на купувачите. Те бяха и по-евтини от четиривратите си аналози. Сега обаче нещата се промениха и т.нар. купета се ползват с по-голям имидж. Те са силен притегател за млади хора с активен начин на живот, които гледат малко по-егоистично на средството за превоз, а именно - комфорт на предните две места, доста по-спортна визия и повечко коне под капака. Автомобилните компании също разбраха тази тенденция и превърнаха купета в по-имиджови и респективно по-скъпи возила. Подобен е случаят и с баварската трета серия. Разликата в цените между версиите с две и четири врати и с аналогично оборудване и двигател е в порядъка на 10 000 лева. Въпреки това BMW 3er coupe си е класика след уличните рейсъри.

Съвсем наскоро баварската компания обнови тройката купе, а този автомобил вече е и на нашия пазар. Една от иновациите е наличието на новия трилитров двигател, разполагащ с несъвместимите доскоро системи TwinPower Turbo Technology, High Precision Injection и Valvetronic. Тестът, който направихме, беше на модификацията 335i, оборудвана именно с този мотор. Както може би предполагате, впечатленията ни са предимно положителни. Новата купе версия притежава изключителна устойчивост на пътя и разполага с умопомрачаваща динамика и с отлично стилизиран дизайн.

Екстериор
Това, което е променено спрямо предходния вариант, в никакъв случай не може да се определи като радикално. Леките козметични операции обаче са си свършили работатата и обновената тройка изглежда още по-агресивно и същевременно стилно. Най-видимите промени са свързани с новите въздухозаборници, интегрирани в предната броня. Иначе и фаровете са леко видоизменени. Задните светлини са снабдени с иновационна LED технология, а предния и задния надвес са минимално увеличени. Отпред това решение е взето заради по-добрата безопасност при евентуален сблъсък на автомобила с пешеходц, а отзад - заради пропорционално изглеждащата профилна линия. Интерес в задната част представлява и една имитация на дифузьор, разположена в долната част на бронята. Ролята му е само визуална и подчертава спортното излъчване на автомобила. Предвид всичко това може да се заключи, че външният вид е спортен и авангарден и определено не оставя равнодушни случайните минувачи.

Интериор
След като отворите вратата на спортното купе, ще останете доволно удивени от лукса, който струи от интериора. Всички елементи са пипнати почти до съвършенство. Фирмената идентичност в салона е запазена. Контролните уреди са на обичайните за новите модели на марката места и са силно информативни и същевременно конвенционални. За разлика от по-луксозно ориентираните модели на BMW при този волана е с по-малък диаметър и е малко по-дебел.

Усещането е за едно доста по-спортно и директно управление. Седалките също впечатляват със силно изразена странична поддръжка и с доста място за краката отпред. Отзад е малко по-тясно. Въпреки големите врати, там се влиза по-трудно и има място само за двама пасажери. Настанят ли се обаче, комфортът е на добро ниво. Багажникът е функционален, но не голям, а за практичността на товарното пространство помага и асиметрично делимата задна седалка.

Като цяло интериора не впечатлява с иновации, но типичната немска прецизност си личи от всеки детайл.

Двигател и ходови характеристики
Тук вече идва и най-интересната част. Редовият турбо шестак притежава характерен режещ звук, който е истинска симфония за ценителите. В комплект със по-спортно ориентираната седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя, нещата стават сериозни. Натиснете ли педала на газта, не се усеща никакво замисляне. Моменталното ускорение е толкова фрапантно, че може да остави без дъх неподготвените пасажери. Хубавото на този агрегат е, че освен, че е мощен, е и доста икономичен. Каталожните данни за разхода на гориво могат да се видят в таблицата, но за пробег от 800 километра комбинирано каране - градско и извънградско - показанията на бордкомпютъра бяха 10.5. Не си мислете, че сме карали икономично. На магистрлта на няколко пъти скоростомера превишаваше отметката 200, а в града рядко се намираше някой да тръгне по-бързо от нас от място. Казаното дотук обаче едва ли учудва някого.

Спортно настроен автомобил с твърдо окачване и 306 к.с. под капака е абсолютно достоен за подобни подвизи.

Най-същественото предимство на варианта 335i Coupe се вижда, когато попаднеш с автомобила на гладък планински път. Устойчивостта на колата в остри завои и просто уникална. Твърдата возия и ниския център на тежестта са в основата на това усещане, но явно има и нещо друго. Баварското купе е като залепено за асфалта и това е качеството, с което определено превъзхожда преките си конкуренти от Audi и Mercedes-Benz. Иначе управлението е изключително директно и прецизно, а спирачната система е на познатото за немците върхово ниво.

Цена
Както вече стана ясно, цената е по-висока от тази на версията с четири врати. Базовата стартира от 69 900 лв с ДДС, а изпълнението М струва 141 460 лв. Спрямо конкуренцията нещата са сходни и отново всичко опира до вкус имидж и предпочитания.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ     

Двигател

редови шестицилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   2 979  куб. см
 Максимална мощност   225 Kw/ 306  к.с. при 5 800 об/мин.
 Максимален въртящ момент   400 Нм при 1 300 - 5 000 об/мин.
 Скоростна кутия   седемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   10.2:1
 Маса на единица мощност   5.3 кг/к.с. (7.2 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 580 мм
  широчина 1 782 мм
   височина 1 375 мм
 Междуосие   2 760 мм
 Маса   1 615 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  430 л
 Вместимост на резервоара   63 л
 Разход на гориво:    
   градско 13.8 л/100км
   извънградско 7.0 л/100км
   комбинирано 9.5 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   5.7
Максимална скорост  км/ч.   250
Гуми отпред/отзад   225/45 R17 91 W
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                   92 300 лв.

Базово оборудване

Въздушни възглавници за предните места, Активни подглавници отпред, ABS, Шоков датчик, Двутонов клаксон, Динамичен контрол на стабилността (DSC), ASC+T, Изсушаване на спирачните дискове, Спирачна готовност при рязко отнемане на газта, Динамичен контрол на сцеплението (DTC), Въздушна възглавница за глава за предните и задните места, Странични въздушни възглавници за предните места вградени в седалката, Защита от страничен удар, Брони със сменяеми деформируеми елементи за удари до 15 км/ч, Външни детайли с цвета на купето включително брони дръжки на вратите и елементи
на покрива, Лети джанти, Runflat гуми, Runflat индикатор, Декоративни лайсни с надпис BMW M на праговете, М Спортно окачване, Сервоуправление,  Система за почистване на фаровете, Фарове за мъгла, Ксенонови фарове за къси и дълги светлини, Светлинна сигнализация при отключване на автомобила, Функция Follow-me-home, Дневни светлини, Динамични спирачни светлини, Ел. регулиране на седалките с памет, Спортни предни седалки с ел. настройка за ширината на облегалката, Подлакътник за предните места на централната конзола прибиращ се с отделение за вещи, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX за задните седалки, Задна седалка сгъваема и делима в отношение 60:40, Кожен волан, Мултифункционален волан, Регулиране на волана механично по височина и дължина, Климатроник, Тонирани стъкла, Алармена система, Централно заключване с дистанционно управление, Ел. стъкла, Подаващо устройство за предпазния колан за предните места, Отопляеми дюзи за чистачките, Бутон Start / Stop, Електронен имобилайзер, Асферични отопляеми странични ел. огледала, Скоби за закрепване в багажника, AUX-вход, Стерео озвучителна система с шест високоговорителя, бордкомпютър и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BMW

    19 16 Отговор
    идеално може да се ходи до Камор скоро
  • 2 BMW MANIQ

    12 11 Отговор
    moje moje pravilnoto mqsto si izbral kolega
  • 3 Някой запознат с тези неща

    12 17 Отговор
    Къде са суперспортистите на BMW? Няма ги,нали!?!ХаХа! Audi ни въудошевляват с R8,Porshe имат супер бързото 911turbo,а Мercedes направи супер автомобилат с крилати врати SLS,а BMW?Нямат нито обещаният М1 нито нещо още по сензационно!Имат М6 който е дпста тежък и спортен кабриолет с тежък твърд покрив(Z4).За какво?Правят разни тежки но мощни дрифт машини(М3,М5,М6 и дори MX6!)нищо повече!Така BMW приспада към масовите производители,Жалко!
  • 4 bo4a

    5 12 Отговор
    ami ami v top 20 super sportni bega4ki ima 2 bavareca 6 seriq mpower a ne vijdam mercedes4eta ili audita !!!
  • 5 Нико

    11 7 Отговор
    Съгласен съм с 3 коментар явно не съм единствения забелязъл, че най-големите "бегачки" нямат един суперкар дори в класа на по малките спортни автомобили като например Gallardo, F400 i R8 камоли в класа на SLR, Murcielago, Enzo, Carrera и други.
  • 6 Нико

    10 10 Отговор
    Нямам нищо против BMW напоследък правят доста качествени амтомобили, но са доста прехвалена марка по отношение на спортните си автомобили....
  • 7 BatBoikoBatmobila

    12 0 Отговор
    На това лично съм му се наслаждавал за няколко дена и смея да твърдя, че е един чудесен автомобил. Горещо го препоръчвам на хората, които могат да си го позволят. Пъргав, маневрен и стабилен на завои. Уникално попадение от страна на BMW с този модел.
  • 8 georgi

    13 2 Отговор
    И аз съм почитател на BMW, но да говорите "мерцедесчета" е несериозно :). Мерцедес има модели модели, които още нямат аналог от BMW. Говоря за SL, CL, CLS, SLS .. BMW e кралят на динамиката и спортното шофиране, но Мерцедес е кралят на лукса и комфрота. Отделно има модели, които не са по-бавни от BMW, но усещането не е толкова спортно. Мерцедес е за по-улегнали хора. BMW е за по-динамични, които искат да изпитат предела на възможностите на колата. Лошото е че доста от клиентите на BMW са разни сополанковци, които си мислят че като имат BMW са много велики и бързи.
  • 9 данчо

    2 5 Отговор
    щом си почитател на бмв гошо останиси такъв но дани наричаш сополанковци несъм сагласен да велики сме и сме бързи
  • 10 BRABUS

    6 5 Отговор
    КОЙТО ИМА ПОВЕЧЕ ПАРИ КАРА МЕРЦЕДЕС КОЙТО ИМА ПО-МАЛКО БМВ!
  • 11 пепи

    9 0 Отговор
    То може да се ходи до Камор само да мине кризата при мен,пък и да мине ще се замисля :) .Макар и сега да карам БМВ,много се чупят нещо.Карам зверски,но и подържам качествено,но нещо не им се отдава напоследък.Пък и при мен разхода на кола 2006г е в няколко пъти отгоре.Определено съм съгласен с БРАБУС за мерцедеса ;) по-добрата кола.Пари се намират,но определено Мерцедес е по добрата,но някак си не утива да я караш все с вратите на пред.
  • 12 вес

    5 5 Отговор
    Аз имам а4 2000година 1.9tdi 110к.с.и ми гори 6-7 градско,но имам голям проблем с носачите.Чупят се на 4-5 месеца и ми излизат около 500лв.Ангренажа също е голяма гадория защото трябва да се сваля цялата предница, като гледам и при а6 а същото, но пък съм много доволен от мотора на а4ката - много е пъргав
  • 13 roni

    5 4 Отговор
    bmw absolutno vsi4ki modeli ot 2003 do sega absolutno po ni6to ne se otli4avat kato vatre6en interior tova me drazni nai mnogo ina4e kato dvigateli imat bogata baza no nemoje da se sravnqt s mercedes
  • 14 Ставрев

    6 1 Отговор
    Много добро и изчерпателно материалче!
  • 15 lichkata_1

    1 9 Отговор
    Kfo mi govorite prostotii bmw malki klasove i neznam si kfo vbesih sa kato gi chetoh vashte tapi komentari... kfo samo mi govorite r8 slr i neznam si kfo.. emi BMW ima G-Power kajete mi nqkoi ot vashte Mercedesi ili BMW-ta f Klasa na 3-ka 5-tica ili 6-tica koeto moje da bie BMW G-Power ? 5-ta i 6-ca sa po 730 h.p obrabotvat gi za 760... G-Power 3 e 500- i 20 30 konq ... ne pomna sa ... tochno kolko beha...

    Коментиран от #27

  • 16 BMW Power

    4 8 Отговор
    Pichove stiga ste se izlagali we koito imal pari karal Mercedes koito nqmal pari karal BMW. V Bulgaria vsichki sa s izvrateno mislene. I dartite pensioneri s pari si vzimat Mercedesi shtoto e za olegnali pensioneri pred grob. Nito po krasota nito po barzina nito po pari nito po nishto Mercedesa ne e po dobar ot BMW BMW-to vinagi e bilo po dobriq avtomobil za po mladi hora. Tova che edno vreme roditelite vi sa imali 190-ki i ste si mislili che ste golemi gazari BMW vinagi e bil po Agresiven po sporten i po barz avtomobil. Mercedes nqmat extra koqto bmw da q nqma i .. po nishto ne prevazhojda BMW-to...
  • 17 данчо

    2 7 Отговор
    браво на bmw power за коментара точно така
  • 18 неро

    5 8 Отговор
    хахахахахахахахахахахахаха не се излагай бе смешник аз съм на 19 и карам НАЙ-новата С-класа с всички екстри и няма момиче което да не иска да се повози ;) ти си една панелна мишка и нищо повече кавали ще правиш
  • 19 M-B

    6 4 Отговор
    nero brat mnogo si prav trqbva da zi znaqt mqstoto teq mishoci. smeli ste samo v panelkite si be! kudeto e bmw, mercedes ot tam se vrushta!!
  • 20 Iwailo

    3 3 Отговор
    panelni mishki xhahhxa ei razglezeni neshtastnici towa che tate ima ot kade da darpa parichki i sa chudi kak da sa ottarwe ot tebe da ne mu wrankash na glawata ti e dal kliuchowete za s-klasata si te prawi golqm gazar li ? ako ne sa roditelite ti na 19 oshte nqmashe da si pochnal kursowe :)
  • 21 maistor4eto

    2 3 Отговор
    iwailo evala z sam stebe za6toto toi mi se prai nan koi sam az 4e texcnite imat nqkoi lev i i m tadat za koto si izkat i ve4e si mislqt 4e sa xvanali gospod za 6lifera ne se boite nali znaet4 ea kato padne6 ot visoko mnogo boli nero tova e speciqlno za tebe az nqmam ni6to oprtiv xorata koiti imat mnogo pari az imam takiva priqteli ama ne i za fuklovcitte za tocva ne si i nteresen na nikoi da znae6 i tova 4e vsi4ki ikai da se ka4at da se povozqt nqma da komentiram koi se ka4vat v takiva koli i iakat da se vozqt za da ne te obijdam preed xorata dano da se oseti6 i da ne se izlaga6.pove4e molqte ne e xubavo da ti se smeqt ne pi6i takiva raboti za6toto vsi4ki znaqt koi se ka4vat tyi lesno v takiva koli
  • 22 maistor4eto

    5 1 Отговор
    az li4no mnogo mi xaresvat bmw no naposledak nqma nikakvo raznoobrazie kato modeli prili4at si edna s druga za tova mai mai otivam kam mercedes da znaete
  • 23 -

    3 0 Отговор
    ТУКА ВСИЧКИ СТЕ НЯКВИ ГЛАДНИ ЖАЛКИ ЗАВИСТНИЦИ
  • 24 garebo

    1 3 Отговор
    За тези които казват че BMW нямат супер кари ще им кажа да гледат има няколко клипчета М6 срещу галардо.Познайте кой бие?М6 е по тежък ,има по малко коне и пак бие галардо!Аз съм сигорен ,че в близките 1 ,2 години BMW ще покаже на какво са способни и ще извадят няколко изродски машини.В скоро време ще излезе новата 6-та серия ,която няма да разочарова феновете ,ще излезе и М3 GTS ,който не знае какво нека провери ,а на коментара че който има повече пари си купува мерцедес а който има по малко BMW ще ви кажа че грешите много ,никога не бих си купил мерцедес освен спортните SL ,SLS немога да кажа ,че не са добри ,имал съм 5 BMW-та от които 3 чисто нови ,така че кажа само едно BMW rulzzz!!!!
  • 25 nikoi

    1 3 Отговор
    Spored men po-dobrite koli sa po starite bez zna4enie dali e mero ili e bmw. Tam opredeleno bmw-tata sa po-qkite ma6ini i nqmat konkurencq
  • 26 Smile

    5 0 Отговор
    Скъпи колеги, защо да спорите/спорим/ коя марка БМВ или Мерцедес е по-добра, бърза и т.н.Ами това са двете най-велики марки в света може би или едни от най-добрите.А то по принцип винаги в живота има нещо по-добро, ама винаги.Тогава нека харесваме и обичаме онова което можем да си позволим-панелка или тухла, къща или вила, младо момиче или жена, т.е. онова което имаме.Така е ис колата -просто трябва да обичаме онази кола , която сме избрали и да и се кефим.Всяка кола има своя чар, стига да се харесва на вас самите, а не на останалите.Карал съм и мерцедес-лукс, возия, елегантност.Карал съм и БМВ-агресивност, динамика, твърдост.И алфа ромео 156 и gtv съм карал преди-страхотен спортен дизайн и ускорение.Човек трябва да харесва онова , което има и да остави на останалите техните предпочитания.Затова сме различни, както са различни и различните марки.
  • 27 Mercedes-Benz

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "lichkata_1":

    Понеже не обичам да споря с БМВ кратуни,ще ти кажа само една марка - BRABUS,а моделите са Rocket,Bullit,Stealth и разбира се последната Е-класа на Мерцедес която е 800 коня.Чудно ми е защо всеки фен ми излиза само с тия G-poweri,що ли?? Може би щото само с тва могат да похвалят любимата си марка :) Поздрави!!