4 Май, 2010 11:35 69 316 72

Автомобилът на старо: E-Klasse или A6

  • mercedes-benz e-klasse-
  • audi a6

Съществува аксиома, според която средният европейски клас си има крал открай време и всички останали модели са просто претентенти за короната му. През 80-те и особено през 90-те години на миналия век обаче ситуацията се промени. Mercedes-Benz E-Klasse се сдоби със свирепи конкуренти, чието качество и технологично ниво им даваха пълно право да оспорят лидерската позиция на шутгартската лимузина. Настъплението на новите предложения от BMW и Audi съвпадна с края на ерата W124 и дебюта на недотам безупречния му наследник W210. Почитателите на класиката бяха изненадани от непознати до този момент проблеми с качеството, дизайнът на "очиларката" смути мнозина от тях, а баварската 5-а серия и инголщадската А-шестица взеха да трупат точки, които в крайна сметка ги изведоха пред Mercedes-Benz по продажби към днешна дата в премуим категорията.

Днес всеки от трите модела може да се намери за 10-20 процента от първоначалната си цена, а да се спори кой е най-добрият е загуба на време. За купувача на вторичния пазар има далеч по-голямо значение опитът от експлоатацията на тези луксозни лимузини, които присъстваха само в мечтите на повечето българи преди 15 години. Предпочитанията към определена марка рядко вършат работа при такъв избор. Всеки от моделите има своите силни и слаби страни, но докато Mercedes-Benz W210 и BMW E39 следват относително сходна конструкторска философия, Audi с неговото предно или двойно предаване се отличава, което има значение в родните пътни и климатични условия. Така за непредубедения кандидат-собственик остава въпросът "Класиката или новата звезда?" E-Klasse или A6?

Решението на проблема като че ли дава елементарно сравнение между цените на употребяваните екземпляри на еднаква възраст. Mercedes-ът струва към 1 000 евро повече. Роля за това играе както престижът на марката, така и цените на модела като нов. На евтините "очиларки" по правило трябва да се гледа с подозрение, особено ако са дизелови. Немалко от употребяваните екземпляри са на прага на пълната физическа дезинтеграция след вярна служба като таксита. Обикновено такива коли са прясно пребоядисани, а тапицерията им изглежда като нова, защото е сменена изцяло.

С навлизането в детайлите логиката "щом е по-скъпо, значи е по-добро" се топи бързо. Е-Klasse губи категорично от А6 при пряко сравнение между качествата на

каросерията
W210 си навлече гнева на почитателите на марката още в първите години след старта на продажбите, когато се оказа, че е първият Mercedes-Benz от десетилетия, който ръждясва. Audi-то от своя страна разполага с безупречно сглобено купе, което практически не се поддава на влиянието на времето заради двустранното поцинковане. А6 обаче също си има кусури. За намаляване на масата на автомобила предният и задният капак са изработени от алуминий, който не подлежи на качествен ремонт в случай на удар, а цените на резервните детайли са доста солени. При оглед трябва да се провери и работата на чистачките. С годините задвижващият им механизъм клеясва и понякога блокира. При Benz-а пък се препоръчва тест на ксеноновите светлини, които губят ефективност с времето.

Автомобили от ранга на A6 и E-Klasse разполагат с пребогато оборудване по дефиниция. Изключително трудно може да се попадне на кола от двата модела, която да няма климатроник, пълен набор от еърбегове и всякакви глезотии.

Нерядко в

салона
има кожена тапицерия, вградена навигационна система и телефон. Като надеждност бордовата електроника на Benz-а и Audi-то минава за сравнима - оплакванията съвсем не са редки и от двата автомобила. Това прави обстойната проверка на всички възли абсолютно задължителна. Качеството на изпълнение дава лек превес на A6. Материалите в неговия интериор изглеждат малко по-скъпи, сглобката е една идея по-солидна, а оформлението не звучи така консервативно. Инголщадската лимузина печели и по отношение на пространството, макар видимостта назад да се влошава от вирнатата задница. Audi-то има по-голям багажник (не важи за версиите quattro), а след модернизацията от 2001 г. задната седалка може да се сгъва за увеличаване на товарния обем още повече. При E-Klasse такава опция се предлага само срещу допълнително заплащане и не се среща често.

Двете германски лимузини предоставят практически неограничен избор от

моторизации
Общото за всички двигатели на Audi е ангренажният ремък, който задължително трябва да се сменя най-много на 100 000 км заедно с обтягащите и направляващи ролки, за да се избегнат сериозни главоболия. Силно се препоръчва процедурата да включва и монтаж на нова водна помпа, която се задвижва от същия ремък. Газоразпределителният механизъм на немалка част от силовите агрегати разполага със система за промяна на фазите, чиято работоспособност зависи от качествени смазочни материали и своевременната им смяна. Препатили собственици на една от най-масовите модификации 1.8Т съветват да се подменя маслопроводът на турбокомпресора на всеки 30 000 км, тъй като в противен случай той коксува и може да повреди нагнетателя. При шестцилиндровите мотори е добре да се погледне за течове на масло от капака на клапаните и предния семеринг на коляновия вал. Статистиките отчитат също дефекти на кабелите на свещите и бобините на запалването. Дизеловите двигатели предлагат отлични експлоатационни характеристики и се радват на голяма популярност, но мераклиите не бива да забравят, че тези автомобили съвсем не са първа младост и обикновено са навъртели сериозен пробег, а ремонтът им може да бъде разорителен.

Моторите на Е-класата от своя страна разчитат на ангренажна верига, което означава по-малко периодични разходи по смяна на ремък. Един от най-разпространените двигатели - 2.0 литра, 136 к.с. - се слави с капризния датчик на кислородния разходомер и пробивите в работата на електрониката на педала на газта. При шестцилиндровите бензинови агрегати не са рядкост течовете на масло от гарнитурата на главата и запушените дюзи на инжекциона.

След пробег от 120-150 000 км при тях също има навик да отказва разходомерът на въздуха. Най-големите мотори с 8 цилиндъра "се справят" учудващо бързо не само с окачването, а и с хидравличните си опори. За цената на обслужването им пък едва ли има смисъл да се говори. За сметка на това дизеловата школа на Mercedes-Benz защитава реномето си, макар че за сравнение с надеждността на някогашните нафтови динозаври от Щутгарт не може да става дума. В случая с W210 важи правилото "колкото по-просто, толкова по-добре".

Прието е да се смята, че предното предаване има повече практически достойнства в ежедневната употреба от задното. Audi обаче печели съревнованието и при версиите с два задвижващи моста. Системата quattro изисква много по-малко поддръжка от 4-Matic, чието обслужване много механици сравняват с това на два автомобила едновременно.

Скоростните кутии
на двата автомобила са достатъчно надеждни, независимо от типа. Изключение правят трансмисиите MultiTronic на Audi, произведени през 2000-2001 г., които страдат от капризна управляваща електроника, дефектни помпи и понякога дори не подлежат на поправка.

Както лесно може да се допусне, E-Klasse предлага доста по-комфортно

окачване
а настройките на ходовата част на А6 са ориентирани към водачи с по-динамичен стил на шофиране. Практиката показва, че предният мост на Audi-то издържа повече, отколкото този на Benz-а, а при задния важи обратното. И в двата случая обаче потенциалният собственик трябва да свикне с мисълта, че поддръжката на окачването няма да бъде евтина.

Това всъщност важи като цяло и за двата модела. Цените на резервните части и обслужването все пак са по-високи за Mercedes-а, което прави Audi-то по-прагматичния избор. От друга страна, тази подробност никога не е впечатлявала почитателите на класиката.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Mercedes-Benz E-Klasse (W210)

ИСТОРИЯ

Май 1995
Дебютира новата E-Klasse (W 210) на Mercedes-Benz. Моделът се оборудва с три бензинови (2.0, 2.3 и 3.2 литра, 136, 150 и 220 к.с.) и два дизелови двигателя (2.2 и 3.0 литра, 95 и 136 к.с.)
Януари 1996 Започва монтирането на 2.8- и 4.2-литрови бензинови мотори (193 и 279 к.с.), както и на 2.9-литров турбодизел (129 к.с.).
Април 1996
Представена е комбиверсията T.
Декември 1996
Дебютира модификацията с четири задвижващи колела 4-Matic.
Март 1997 Е 280 и Е 320 получават ново поколение V-образни шестцилиндрови двигатели с мощност 204 и 224 к.с. съответно. В гамата е включена и турбоверсия на трилитровия дизел (177 к.с.)
Септември 1997
Модернизиран е V-осмакът на 4.3-литровата модификация. Изборът от мотори се обогатява с 2.4-литров V6 (170 к.с.).
Юли 1998 Започва монтирането на нов дизелов 2.2-литров двигател с мощност 102 или 125 к.с. (200 CDi и 220 CDi).
Юли 1999 Моделът е модернизиран, а гамата попълват 200 Kompressor (163 к.с.), Е 240 (170 к.с.), Е 270 CDi (170 к.с.) и 320 CDi (197 к.с.)

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
6 464 EUR
Скоростна кутия (механична) 1 788 EUR
Динамо 506 EUR
Стартер 306 EUR
Водна помпа 160 EUR
Ауспух (без катализатор) 776 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 245 EUR
Накладки (предни дискови) 118 EUR
Фар (комплект)

197 EUR

Преден калник 142 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mercedes-Benz E 230 /150 к. с./, произведен 1995 г.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Audi A6 C5 (Typ 4B)

ИСТОРИЯ

Март 1997
Започват продажбите на новото Audi A6 с фабричен индекс 4В. Предлагат се три бензинови двигателя с обем 1.8, 2.4 и 2.8 литра и мощност 150, 165 и 193 к.с. съответно. Монтира се и старият 1.9-литров турбодизел със 110 к.с.

Септември 1997

Започва оборудването с 2.5-литров TDi-агрегат с мощност 150 к.с. Модификациата се екипира с шестстепенна скоростна кутия.
Декември 1997 Най-малкият двигател започва да се предлага във версия с атмосферно пълнене и мощност 125 коня.
Януари 1998 Дебютира комбито A6 Avant.
Януари 1999
Моторната гама се обогатява с 2.7-литров V-образен шестак с два турбокомпресора (230 к.с.) и 4.2-литровия V8 от флагмана А8 с мощност 300 коня.
Юли 1999 Представена е топверсията S6 с мощност 340 к.с.
Ноември 1999 Мощността на 2.5-литровия TDi нараства на 180 к.с.
Май 2001
A6 е модернизиран. Започва монтирането на два нови мотора - 2.0 (130 к.с.) и 3.0 (220 к.с.).
Април 2002
Стартират продажбите на суперспортния RS6 с два турбокомпресора и мощност 450 к.с.
Септември 2004 Започва производството на ограничена серия от 999 комбита RS6 Plus с 480 к.с.

 

 

 

 

 

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
3 434 EUR
Скоростна кутия (механична) 2 371 EUR
Динамо 545 EUR
Стартер 347 EUR
Водна помпа 79 EUR
Ауспух (комплект) 586 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 112 EUR
Накладки (предни дискови)  83 EUR
Фар (комплект)

164 EUR

Преден калник 130 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Audi A6 2.4  /165 к. с./, произведен 1997 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 aha

    3 4 Отговор
    mnogo vqrna statiq!Kato vidqh edna E klasa 97g kolko rajda ima i se uspokoih ot rajdata po vektrata mi 97 :D
  • 2 aha

    7 2 Отговор
    Истина е А6 = 2000 лв. на година.
  • 3 Abarth

    3 8 Отговор
    Тия шестици не са за БГ, много хубава кола е но ако пътищата бяха по-добри, иначе алуминиевите носачи се торшат жестоко. Тая па четериочка е тотално сбъркана кола.
  • 4 Nikolay

    6 8 Отговор
    ем...Аудито за мене е по-добрата и надеждна кола.
  • 5 jo

    7 7 Отговор
    audito e po dobro
  • 6 MM

    5 9 Отговор
    Mercedesa e nai nai nai dobroto ;) 1 kola mercedes drugite sa podobie na koli ;)
  • 7 go6e

    3 3 Отговор
    audio mi po xaresva na v1n6en vid i kato stoika na p1tq v1preki 4e s1m golqm fen na benz-a
  • 8 mercedes

    8 4 Отговор
    MERCEDES I VSI4KI OSTANALI! 1 e markata i tq e MERCEDES!
  • 9 XeQtR

    7 8 Отговор
    A6 това е колата ;)
  • 10 audiman

    7 9 Отговор
    AUDITO E MNOGO PO DOBRO MNOGO
  • 11 Цецо

    6 4 Отговор
    Дизайна на Ауди А6 е по агресивен от този на очиларката! Ауди А6 е избора на по младите , а по възрастните и улегнали хора биха предпочели мерцедеса, НО и това може да бъде оспорвано!!! Моя личен избор А6 с най мощния дизелов мотор, куатро и автоматик след 2003!!!
  • 12 Dobata

    5 3 Отговор
    I 2-te koli sa qki, no za men Mercedesa e po qk !
  • 13 444

    3 2 Отговор
    kakvoto i da predpochetat i v dvata sluchaia sa nabutani sus solidni sumi za elementarni konsumativi,tezi avtomobili ne sa za vseki dori i vtora upotreba kakto v sluchaia,ama guzariata si e gazaria,neka da si chupiat glavite i da hodiat s po 5 leva v djoba:)
  • 14 a.u.d.i.

    3 6 Отговор
    Mercedes praviha koli. Veche ne. Tradiciite sa za tova da se menqt. Audi i nichto drugo!
  • 15 Vantage

    5 2 Отговор
    Браво, пич. Аз искрено се забавлявам на вчерашни дупенца, които си напазаруват Е, А6 или 5-ца и после не ходят на кафета, щото нямат една стотинка в пробитите от гореспоменатите коли джобове :) Който има пара да поддържа висок клас кола, да го прави ;)
  • 16 wow

    1 3 Отговор
    preppochitam a6-cata pone spored men e mn. hubava i po-dobra ot mercedesa.
  • 17 333

    4 1 Отговор
    kupi si audi da stane6 montior ot li4en opit go kazvam :)
  • 18 Цецо

    6 1 Отговор
    Както каза един човек,който много уважавам във връзка със скъпите автомобили - Който има мустаци има и мерак да ги подържа!!! Запомнете това!!!
  • 19 go6ko

    1 4 Отговор
    audito e po krasivo i po no a mercedesat e grozen osobeno otpred no mislq 4e mercedesa e po-nadejden
  • 20 power

    4 1 Отговор
    E Class 300TD 177к.с. Това е истината!
  • 21 smeshnika

    13 4 Отговор
    i dvete koli ne sa za predpo4itane v BG. kupete si Japonki ili koreiki!!!
  • 22 PLAMEN

    42 8 Отговор
    i dvata avtomobila sa palna boza mercedesa e nai groznata kola proizvejdana nqkoga a A6 ima stoika i fason samo4e podrajkata i e U J A S samo 6te kaja 4e taq kola ima 9 optqjni rolki i 2 angrenajni remaka stava vapros za 2.5tdi kato slojim i vodna pompa =2500 s prednizata trqbva mnogo da se vnimava za6toto e mnogo 4upliva govorq ot li4en opit a i tq e edski skapa razhoda na 2.5 tdi 150konq e nad 11na 100km gradsko 'tova ako e ikonomiq zdrave mu kaji'a i samiq motor e mnogo kaprizen li4no az bih prepora4al BMW 520 E39 benzin mnogo ka4estven i krasiv avtomobil koito nqma takiva razhodi ot kam podrajka kato na AUDI A6 motora e s veriga razhoda v grada e okolo 12 nai mnogo 13 na 100km dvigatelq e mnogo bez6umen a i samata kola vozi mnogo meko BMW TDS NE E ZA PREPORA4VANE a na koito mu se kara evtina kola s evtina podrajka i jelqzna hodova 4ast da si vzima opel vectra
  • 23 mrcbz

    3 1 Отговор
    karay mercedes i gleday si rabotata -
  • 24 Emo

    7 1 Отговор
    Статията е изключително неверна и подвеждаща! Аудито има невероятно скъпо обслужване- на дизелите смяната на ангренажа изисква сваляне на цялата предница и минимум 2000лв. Цената на алуминиевите носачи също е над хилядарка и издържат много малко. На Мерцедеса единственият проблем е ръждата. Всичко друго е в + за купувача на старо- ангренажна верига, стоманени носачи, яки мотори. Много такива Мерцедеси има таксита, а такива А6 няма!
  • 25 вр

    4 1 Отговор
    Най-добре е да си я изкараш от магазина пък каквато и да е (е естествено с изключение на Тата Нано и някоя Дачиа)...Аз лично карам Ауди А6 Авант и мога да кажа,че е свързано с доста пари това удоволствие. тъка че ако някой иска кола от този клас първо да си помисли :)
  • 26 benz

    1 1 Отговор
    imam E,a predi tova imah C i 190D.I audi-to ne e za izhvarliane -osobeno R8.No da ne zabraviame 4e ima 2 vida avtomobili-Mercedes i ostanalite
  • 27 Денди

    2 8 Отговор
    Браво PLAMEN, просто повечето хора в България нямат достатъчно пари да карат коли дори втора употреба! Съветват някои преди да пишат комнтари да изчетат цялата статия. И японските коли не са добро решение за България, просто много бързо ръждясват!
  • 28 obi kenobi

    3 1 Отговор
    w210 е един от най-добрите модели на Мерцедес, найстина някой от екземплярите страдат от ръжда но това са само някой ... като цяло това е една доста добра кола, един истински Мерцедес. Колкото до А6 - добър но обречен винаги да е втора цигулка, слаби спирачки, проблемни дизелови мотори, турбини, окачване, бързо захабяващ се интериор ... добра кола, мислена но определено към онзи момент все още не достатъчно конкурентна на Мерцедес. Както винаги съм казвал избора на кола и предпочитанията са нещо много лично ...
  • 29 damqn

    1 27 Отговор
    abe za men audi a6 e po dobro osobenno otkam dizelite.vozil sam se na edno takova 2.5tdi150konq golqma hala be6e
  • 30 m1ro

    3 1 Отговор
    me4oka si e me4ok :-)
  • 31 Аудист

    28 1 Отговор
    Ауди е супер кола, само да не се кара в БГ. Имам А4-ка 2001-ва TDI PD 116hp. Е не и се натроши предницата на тая кола. Купих я нов внос от Италия и за 2,5 години и почти 60 хиляди километра окачването и го правя 3 пъти, а цифрите са нечовешки. А6-цата пък е с още по големи разходи и като цяло е същото толкова трошлива. За мерцедеса нямам мнение, не съм карал/имал ..
  • 32 Jordan

    1 19 Отговор
    Е купете си Фиат пунто тогава, нарочно го карам из дупките спълна газ и нищо му няма, а и частите - евтини, и ръждата тръгва чак след 15-тата година.
  • 33 roni

    8 1 Отговор
    vijte sq mom4eta za na6ite pati6ta e nai dobre da si vzeme6 qponski avtomobil imam honda civik 97 do sega ve4e 1 godina ni6to i nqma nito prednica nito zadnica(amortisiori) sam pravil taka4e tezi germanski ma6ini da si gi karat v germaniq
  • 34 Danko

    22 1 Отговор
    Имал съм и 6ца 1,8Т и е класа 300д, в момента карам бмв5 е39 520. Та да споделя опита си- колите си ги докарвам сам от Германия и ги избирам да са читави, но независимо колко читава е една кола 2ра ръка си иска поддръжка. 6цата специално откъм предница.... просто не ми се говори 2бона на година са малко по наще дупки, бензиновите мотори са добри, 2,5тди... забравете, 1,9тди е по добър избор. Е класата- здрава ходова част, корави дизели, проблемна електроника, като цяло малко странен дизайн, но с две думи надеждна машина която си тежи на мястото. БМВто- според мен ненадминато спортно усещане, 2,0мотора харчи очудващо малко за бензинка и то на бмв, ходовата част е здрава но не повече от на е класата, но в сравнение с а6 е танк. От 3те коли най мо допадна БМВто лично на мен- специално за по млад човек то е колата.
  • 35 ilin

    1 17 Отговор
    a6 e po dobra ..
  • 36 vlad

    20 1 Отговор
    ще дам личния си пример.карам въпросната очиларка 2 години и 30хил км.с мотор 2,5 чист дизел,изключително корав и непретенциозен към масла и гориво мотор,ремонта по мотора ми е 1 свещ,зимата я паля като бензин,нито подгрявам ,нито нищо-кибрит!окачването съшо е доста кораво и не мога да кажа че е кой знае какви цифри.Колата обаче си гние бая и има безкрайни ел.проблеми-прозорци,габарити и т.н. лампи.вози много комфортно и стабилно,зимата обаче си е мъка.За тези 2 години застраховки+амортизация ми е към 5 бона,смятайте преди да купувате,плащането почва след покупката.Имам приятел с А4 от съшата година и частите са по дебели от тези на Е класата,представям си А6:(
  • 37 Някой запознат с тези неща

    21 8 Отговор
    Ауди или Мерцедес?Въпрос от десетилетия!Мерцедес е с по икономичен двигател но и по немощен,а и дизайнат му е много старомоден и не би се харесал на никокго който не е фен на марката.Ауди А6 изглежда много по мъжествено и уверено в себеси!По отношение на качеството също Ауди има надмощие!Материалите са по скъпи а сглобката е много по добра! Моят съвет:ако сте все ще млад/а или се чувствате така вземете Ауди А6 със бензиновият 2.0,не по немощен от него.Нека А6 да е произведено след 2002 защото тогава качеството се подобри още повече,и ще бъде по добре да го вземете от Германия и от първа ръка тъй като са по евтини от там а изборът-по голям!Същите неща въжат за Мерцедеса но той да бъде след 2003 тъй като преди това качеството на сглобката бе некачествено
  • 38 Ivo_Bari

    5 1 Отговор
    А Е клас W211 2003г за какво става въпрос за А6 ли???
  • 39 tdifen

    1 3 Отговор
    pove4eto komentari sa vapros na pristrastiq koito kakvoto si hvali a ako vi se kara kola s evtina potdrajka si kupete moskvi4 ili jigula za 300lv ne smenq6 ne6ta po prednicata a smenq6 cqlata kola i gotovo
  • 40 Corolla

    15 1 Отговор
    Само да попитам един въпрос...А защо не е добавен и третия съперник(БМВ 5та серия)?Не че съм фен...просто питам от чисто любопитство.А да си кажа и мнението по темата и двете коли ме изплашиха до смърт с тези си експлотационни разходи...и честно казано не бих предпочел нито една от двете...
  • 41 WE55

    26 1 Отговор
    za tri godini hvarlih 5000 lv po audi a6 bratmi sas o4ilarkata e kade, kade po dobre okolo 1000 leva za drebolii , oba4e bashtata kara 124 250d 4is motor 8 godini i ne e barnal.... a kagete mi kva e tay kola .
  • 42 bai atanas

    20 2 Отговор
    samo glupak shte prenebregne Mercedes i shte vzeme Audi kenef
  • 43 boce

    26 1 Отговор
    2.5TDI 150 konia e nai skapania dizel koito mojete dasi kupite
  • 44 :)

    37 1 Отговор
    Имам такава Е класа и гарантирам, че като цяло е много по-здрава от Аудито.Сравненията са на база моята и на приятели техните Аудита.Окачването на Бенца е много здраво. Интериора и екстериора е по-тежкарски и консервативен, доката на Ауди е по младежка.Въпреки, че при оборудване Авангард с бяла кожа и черен махагон Мерцедеса е по-шик поне за мен. Като сглобка интериора на Бенца е много по-надежден от А6.Моторите на Мерцедеса са много по-здрави и непретенциозни от личен опит твърдя особено 2.9турбо дизел.А в тази статия са се изцепили.Дизелите на Мерцедес винаги са били много надеждни друг е въпроса, ако някой попадне на такси над 1000000 километра пробег.Моите уважения към марката, но Ауди не съм виждал над 400000 хил. километра в добри състояние да не кажа движение.Минусите на Мерцедеса са електрониката и гниенето при определени модели. За возия няма какво да говорим, ако Мерцедес не са занимарили дадено качество през годините то 1000% е комфорта!А като край и двете коли си искат стабилна подръжка, на Мерцедеса е по-сносна.Така, че който си купи ,както някой спомена едва тогава започват разходите!!! Това е непрофесионално мнение на база 3 годишна експлоатация, а не празни приказки, като не задължавам никого на съгласие с него.
  • 45 toni

    18 1 Отговор
    imam mercedes 220cdi 2001godina bil e taksi no go vzex na sravnitelno malki kilometri 280000 sega e na 340000 i za tiq 60000km celiq mi razxod po poddrajkata na kolata e ne pove4e ot 1000lv akolata si e v idealno sastoqnie kogato q kupix predi 2 god ne i rabotexa 3 podgreva4ni sve6ti koito ne sam smenql i do dnes ve4e 2 zimi pali bez problem i na temperaturi ot po -10,-15c taka 4e za men mercedes i ni6to drugo
  • 46 mirko

    1 11 Отговор
    imam A6.vzeh go na 200 000km sega e na 420 000 i za tova vreme sum smenql samo remuci i abs...ima edna malka podrobnost koqto vsi4ki zabravqte predi da si kupite audi...purvo ne gledaite nai evtinite obqvi i vtoro zaduljitelno audito trqbva da e zglobqvane vuv GERMANIQ...A ne v Belgiq ili drugite strani kadeto se pravqt...a 6to se otnasq do oka4vaneto,po na6ite puti6ta ni trqbvat tankove gospoda :) ako horata koita pravqt tazi kola...sa znaeli 4e 6te doide v bg...sigorno izob6to nqma6e da q napravqt...blagodarq vi i 4ao
  • 47 mercedes

    1 1 Отговор
    лично мое мнение-след 97-98г. това неса коли колкото са по нови толкова проблемите по големи пример mercedes w124-w210. аз лично карам w210 и нищо общо с w124 предполагам че и при audi е така
  • 48 Боян

    2 1 Отговор
    Аз съм имал 3 Мерца - две 124-ки Е220 купе и 300СЕ-24 кабрио, сега карам С220CDI w209. Винаги ще карам Мерц. Но, точно това Ауди е впечатляващо. Явно по онова време много са се опитвали да догонят Мерцедес 124 и са успели изключително добре. Първата А6-ца и предшестващата и 100-ца са нещо като 124-ката на Мерцедес. Особено впечатляващи и без аналог от конкуренцията са моделите Quattro. Особено впечатляващ е и агрегата 2.5 TDI 5-цилиндров редови. Преди няколко дена с мой приятел ходихме в провинцията с такова 2.5 TDI Quattro, при средна скорост 140 даде разход 6,5 на сто, видях го с очите си. Моето 220 CDI при тая скорост дава 10. Сглобката вътре в купето на Ауди изключително добра, единствената не-Мерцедес кола с подобно качество. Няма боядисани пластмаски, както е в следващите А6-ци. Кокпита е най-красивия, който съм виждал въобще на кола. Друго много важно нещо, което в статията не е отбелязано е, че за привържениците на автоматика изборът Ауди автоматично отпада. Всеобща истина също е, че Мерцедес никога не са имали кадърна ръчна скоростна кутия. Ама на кой му пука, Мерца си сака да е автоматик
  • 49 mrs

    3 5 Отговор
    Mercedesa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 50 жоро

    3 6 Отговор
    SAMO MERCEDES-BENZ .. !
  • 51 жоро

    2 2 Отговор
    hora tiq koli ne sa za BG.. koito ima pari da si zima samo i edinstveno mercedes G klasa
  • 52 Audi 80

    14 2 Отговор
    G-klas tva pyk ako e DJIP (deto nemoje edin kalen bair da izkachi okopa se celiq) vsichki koli sled 1996g. stanaha troshlivi i se pravqt taka za da ima prodajbi. Audi e dobra kola kato cqlo Mercedes e klasika v janra a BMW e zlobarcheto tezi 3 marki nemogat da se sravnqvat vsqka e proizvedena za opredelen otrasal hora. Audi vpechatlqva s dizaina i interiora i hubav 3.0 TDI motor , Mercedesa limuzina dobra voziq shiroka kola i drazneshtoto dylgata mucuna. Az karam Audi 80 (qice) 1.6 75 konq. kolata mi e kupena na 25.02.1986g. ot zavoda i e karana samo v BG (stariq dvigatel s novo kupe i 5-stepenna skorostna kutiq) tova e korava kola. Mercedes 190 i 124 tova sa zdravi koli. A6 e chupliva sys skypi chasti , Mercedesa pyk rqdko se chupi no imat malko problemi s elektronikata i naftovite pompi. Obojavam Audi kato marka no v tozi sluchai bih predpochel Merdjo po-malko razhodi i po-dobra voziq :)
  • 53 Audi 80

    2 14 Отговор
    Otnosno #44 :) moito audi e na nad 600 000 i oshte vyrvi da ti kaja. Ako iskate mi vqrvaite no predi 2 godini smenih vodnata pompa.
  • 54 dolly

    2 1 Отговор
    MOM4ETA IMAH I DVETE E250D 4IST DIDEL I A6 .AUDITO E MNOGO SKYPO ZA PODRYJKA I SE 4UPI.ZA 2GODINI DADOH KYM 9000LV PO SERVIZI POMPA IZGORQ REYK SKYSAH UJAS NAI 4UPLIVIQ A-L KOITO SYM IMAL. A PO O4ILARKATA NI6TO MASLA,FILTRI.NAFTA I GAZ,DAJE V4ERA SE 4UH S 4OVEKA NA KOGOTO SI PRODADOH E KLASATA ISKAH DA SI Q KUPQ PAK AMA TOI MI OTKAZA BIL MNOGO DOVOLEN
  • 55 PLAMEN

    4 1 Отговор
    AUDI A6 2.5TDI E NAI GOLEMIQ BOKLUK NA ZEMQTA S IZKLY4ITELNO SKAPA PODRAJKA I RAZHOD NA GORIVO PO GOLQM OT BENZINOVA KOLA 150 KONQ :-)MERCEDESA E MNOGO PO ZDRAV AMA S CQLOTO MI UVAJENIE KAM MARKATA LI4NO ZA MEN E IZKLY4ITELNO GROZEN ABE OB6TO VZETO NITO EDNA OT DVETE KOLI NE STAVA AUDITO E S BEZBOJNO SKAPA PODRAJKA TRQBVA DA SI GOLQM FEN NA MARKATA I DOSTA ZAMOJEN ZA DA PODARJA6 TAKAVA KOLA SPORED MOITO SKROMNO MNENIE BMW E 39 E NAI DOBRIQ IZBOR I ZADALJITELNO BENZIN ILI AKO E DIZEL TRQBVA DA E SLED 2001 GODINA VSI4KO OSTANALO E KOMPROMIS
  • 56 Дански

    6 0 Отговор
    Като гледам коментарите за пореден път се убеждавам, че в България всеки разбира от всичко и дава акъл според собствената си кола. Според мен инжинерите проектирали тези машини са много по наясно с нещата от нас и основните причини за недоволство са две : 1. Проблемните пътища и НАЧИНА НА КАРАНЕ : аз имам А6 / 2,5 тди, 163 к.с.мултитроник 2003/ за 2 години не съм сменял нищо по окачването, само един маншон. За това време служебния ФИАТ Панда 4по4, 2007 го обезкостих и 2 пъти правихме предница, която не е никак евтина. Извода е начина на каране намалява страшно много повредите по окачването и двигателя / всеки с А6 като прави по 4-5 кикдауна на ден ще виси в сервиза всяка година, няма как . 2. Когато купувате А6 или БМВ 5-ца или Мерцедес Е клас, първо не взимаите от БГ, тук всички са с превъртени километражи/ адски много по 100-200 000 назад /, кола от такъв клас за 5 години навърта обикновено 250-350 000 км. Не гледайте най-евтините страници с обяви, тези от Италия и Румъния / в мобиле.де / , вземете нещо около 100 000 км, от първи собственик, с изряден Тюф и сервизна книжка от ГЕРМАНИЯ. После направете пълно обслужване в качествен сервиз / повечето не го правят или отиват в гаража под тях, маслото например е 0W30,а не 5или 10. Причината в че всеки иска хубава кола, но и да е най-евтината от предлаганите и взема такава на 300-400 км. Моята препоръка е ако взимате А6 : до 100000 км , след 2002г. , ако е дизел 2,5 тди, 163 к.с., никакви 150 , за мултитроника е риск, 16 цола джанти и перфектен сервиз. Разхода е 10,3 градско / София / и 7,5 извънградско, само с хубава нафта. Успех на всички !!!
  • 57 djuli

    5 1 Отговор
    Когато аудито навърти 1 500 000 км. на колкото е моята W 210 немско такси и още върви, тогава може да съпоставяме.
  • 58 e36eee36

    1 0 Отговор
    imam A6; HORA DA VI KAJA; KOLATA NAPRAVO LETI; NA MAGISTRALATA NE MERCEDESI; A BMW MI E PROTIVNIK SAMO
  • 59 mitaka

    0 1 Отговор
    външния вид е въпрос на вкус,на мен лично очиларката си ми харесва много ,ама много повече.Много солиден автомобил-и отвън и отвътре,за здравина въобще няма смисъл да говорим,а проблемите при W-210 с ръждата съм чел ,че са решени при автомобилите произведени след 1998г.
  • 60 иван

    2 1 Отговор
    за 2 година смених бмв 520i,ауди а6 2.5тди и сега съм с мерцедес е290тд.мерцедеса не ми харесваше като го взех но,сега съм мн.доволен.никакви проблеми,наполовина разход на гориво 6.5/100,за теглото и разхода си върви мн. добре.моята е от испания и няма ражда,само не харесвам твърдата возия на авангарда.бмв-то гореше много а не вървеше а аудито...дадох мн. пари за мотор,турбо ск.кутия и ходова час и гореше 11-12.това е от моя опит с колите.
  • 61 pachoo

    0 1 Отговор
    imam mercedes E200 2005 taxi i v momenta e taxi na 280 xilqdi kilometra. ne se chupi izobshto ! Imam sushto i S320 197 k.s. otvutre mnogo zapazena facelift stopove farove , no staria motor. Na 175 000 kilometra vzeta 2004 ot purvi sobstvenik , a samata kola e 2002 godina. Vpechatleniqta mi sa , che Mercedesa e nai zdravata kola . Imam i BMW x5 3.0 D 184 konq . Ot edna godina ne se e chupila , no si ostavam veren fen na Mercedes !
  • 62 bace Sande

    3 1 Отговор
    Mercedes E- class- солиден автомобил, здрав, надежден и луксозен. BMW 5- красив, темпераментен атлет. AUDI A6- .... бе винаги ше си е некъв компромис между двата титана. Не ме разбирайте погрешно- това е мнение на човек с Opel Omega B, разумна инвестиция за човек, който не иска да е бляскав и да "отглежда" некво парче ламарина, с по-дебела годишна издръжка от тази на бивша жена след поредица от изневери
  • 63 merc 190e

    1 1 Отговор
    Да сте чули и видяли някьде Ауди да е навьртяло 1 000 000 км
  • 64 w124

    1 0 Отговор
    Ba6ta mi ima6e audi a6 2.5 tdi 150hp 1999g naistina krasiva kola dosta macki sum svalil s neq :D :D no naistina mn tro6liva i dosta skupa za podrujka smqnata na masla i remaci struva6e okolo 1000 lv o6te kogato q kupihme i se sto6i skorostnata kutiq koqto e tiptronik remonta be6e 3 hilki imahme q godina i poluvina nakraq ba6ta mi ne izdarja i q prodade sega imame mercedes e 300 td 177hp 1999god i naistina kogato q vzehme ne mi haresva6e no sled kato ba6te mi q poveri az da se grija za neq stana dosta hubava kola imame q edna godina ve4e naistina mn mn mn mn zdrava kola dosega ni6to ne sme pipnali po neq osven ot men kozmeti4ni remonti rajda nikakva dokaraha q ot ispanie i neznam moje i tova da si ima zna4enie koloto do vurvene spored men bqga dosta pove4e ot audito ni ni6to 4e e s 200 kila blizo ot gore i nakraq dosta dosta zdrav avtomobil kato se ima nadpredvid 4e se kara v bulgariq i to ot 19 godi6en pi6legar:D nakratko Mercedesa si e mercedes :)
  • 65 Quattro

    0 0 Отговор
    Nishto losho nemoga da kaja i za dvete marki avtomobili.Dobri sa ima dobra viziq estestveno audito e perfektno ot kum tazi chast.Edinstveno koeto moga da kaja az karam audi a6 2.5TDI Quattro 1999g. i sum mnogo dovolen zimata v tozi snqg e vurha ot dosta vreme ne sum go vkarval v serviz za nqkakuv remont prosto maslo filtri i na 60k remaci i rolki za mercedes dosta loshi neshta se chuvat ot maistori estestveno za modeli sled 2000godina.Ne che karam audi ama moga smelo da kaja che nadmina mercedes.Za tiq kadeto mnogo govorqt audi 2.5TDI e bokluk im pojelavam nqkoi den da mogat da si go pozvolqt (vupreki che veche cenite sa dosta nadolo) ta da sprat da pliuqt po koli koito samo mogat da si mechtaqt da imat.Za horata koito sa se sprqli na a6 2.5TDI moga da kaja da vnimavat kakva shte vzemat i kolkoto se moje po malko karana i problemite otpadat za dosta vreme napred vse pak kakvoto i da e kola na mnogo kilometri i nepoddurjana nqma kak da bude chitava.
  • 66 w124

    1 1 Отговор
    spored men cenite i na dvete koli v momenta sa dosta niski no v momenta e taka sus vsi4ki kolo i misla 4e tova 6te se probeni skoro i samo da kaja za tezi koito nqmat dopir i do dvete koli i sa gi vijdali samo v mobileto na snimki ne vijdam kvo pi6at po forumite i se pravat na razbiria4i i pluqt kolite i dvete se imat plusovete i minusite za v germaniq bezporno vsi4ki nemci predpo4itat audi a6 no da ne zabravqme 4e nie sme v bulgariq
  • 67 manager

    1 0 Отговор
    Имам щастието да притежавам и двете марки! Ауди А6 2002 2.5 TDI i Mercedes 220 CDI 2005. Впечатлението ми е, че добре поддържаната кола дава по-малко дефекти. Мерцедес дава несравним комфорт при шофиране и по-малък разход, както и никакви дефекти за 100 000км пробег до сега, но и Аудито след основно обслужване и подмяна на доста ключови части не отстъпва по здравина. И двете коли не са по джоба на всеки и не трябва да се прави компромис с цените и качеството на маслата и частите при обслужване.
  • 68 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    Предпочитам Е-класата,тия Аудита съм чувал,че са големи буклуци изобщо не съм фен на Ауди.Карал съм такава А= с най-якия мотор 4.2 куатро авант,303 коня и няма такъв ряз спрямо Мерцедес S420 W140,който е около 25-30 коня по-слаб.Този същият с това Ауди го пуснаха със синът ми и неговото БМВ 540 тоуринг е39 на 700метра спринт и в началото Аудито дръпна,но БМВ-то го стигна и го победи.БМВ-то е 286 коня.Но това е въпрос на вкус.
  • 69 Лупи

    0 3 Отговор
    Аз не мога да разбера как така аудито е с безумно скъпа поддръжка при положение, че има голям избор от сервизи и двигатели и не може да се обобщи генерално тъй като разликата между отделните модификации е огромна.
    Ами ауди А6 1,9 TDI е с двигател от Голф 4 извинявайте ама какво скъпо има в поддръжката на 15 годишен дизел вкарван в половината коли на WAG групата? Части по морги бол, разход перфектен, динамика ок за нормално каране, комфорт прекрасен за кола с цена съизмерима с пасат и голф. Кое е скъпото тук? Окачването? Пълен комплект окачване за цялата предница е 200 паунда с 2 години гаранция... айде моля ви се то бива глупости ама... Да вземи си 2.5 tdi с мултитроник, отиди в официалния сервиз да смениш каквото те ти кажат и може да платиш цената на колата още с първото си влизане ама за тая работа трябва и акъл! Иначе още от 90-те години се знае на запад, че БМВ 5-та серия е флагмана на бизнес класа автомобили до към 2004-та, където Ауди много дръпна от към дизайн и окачване. Мерцедес умря 95-та година т.е. истинския мерцедес за да се роди марка не превъзхождаща с нищо останалите големи немски автомобилопроизводители.
  • 70 test

    0 0 Отговор
    Поздравления за статията. :)
    Тъкмо си търсех информация Ауди или Мерцедес, 1996-1998 г.
    Благодаря!
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Audi A6

    0 0 Отговор
    A6 1.8T куатро ей това е колата !!!