10 Май, 2010 09:35 26 803 30

Пазарът в България: Fiat Punto Evo 1.4

  • fiat punto evo 1.4-
  • punto evo-
  • punto-
  • fiat

Дишай свободно

Наследникът на Grande Punto впечатлява с обновен екстериор, изцяло преработен салон и двигатели от ново поколение

През последните шест години италианската компания Fiat дръпна много в технологично отношение. Допреди това италианците наблягаха основно на дизайн и не се стремяха да интегрират в автомобилите си последните нововъведения от автомобилостроенето. След появата на Multijet стана ясно, че фиатовските инженери не спят.

През есента на миналата година, във Франкфурт Fiat показаха обновеното Grande Punto. То вече се казва Punto Evo, впечатлява с обновен екстериор, изцяло преработен салон и най-важното - двигател от ново поколение. Става въпрос за версията  1.4 16V, явяваща се родоначалник на двигатели с вътрешно горене, разполагащи с революционна система за контрол на всмукателните и изпускателните клапани MultiAir.

Екипът ни направи доста обстоен тест на всички нови версии на Punto Evo, но сега ще акцентираме на най-интересната Punto Evo 1.4 16V MultiAir Racing.

Екстериор
Промените по външният вид могат да се определят като козметична операция. Evo не се различава коренно от предшественика си. Новите брони, разсичащи радиаторната решетка на две, както и променената форма на предните светлини, правят Еvo леко по-миловидно изглеждащ. Приликата с Maserati вече е доста по-малка. Интерес представляват и задните светлини. Дизайнерите от Centro Stile са си поиграли доста с тях и резултатът е налице. Диодни L-светлини придават авангарден и модерен облик на новото Punto. В обобщение екстериорът може да се определи като освежен.

Интериор
Тук промените са доста повече. В салона са използвани много елементи от Bravo, които са идеално паснати с тези от Grande Punto. В резултат на това салонът е станал много по-стилен и същевременно спортен. Един от недостатъците се крие в предните кресла. Те не са особено големи и не разполагат с добре изразена странична поддръжка. При продължително пътуване могат да са причина за лек дискомфорт. Всичко останало обаче е без особени забалежки. Качеството на материалите е значително подобрено, а самата сглобка е на много високо ниво. Уредите са основно аналогови, но се допълват от стилни монохромни дисплеи. Основните са разположени пред водача и се характеризират с отлична информативност. Багажникът е в рамките на нормалното за класа и впечатлява с функционалност. Обемът му може значително да се увеличи, благодарение на асиметрично делимата задна седалка. Като цяло - функционално и изискано издържано интериорно пространство.

Двигател и ходови характеристики
Бензиновите двигатели от старото поколение са добре изпитани, икономични са, но не предлагат отлична динамика. Дизелът е преработен основно и впечатлява с липсата на познатата от Grande Punto турбо дупка. Както вече споменахме, най-интересен е 16-клапановият агрегат MultiAir. Това е агрегат от ново поколение, като сега накратко ще се опитаме да обясним основната му иновация.

На пръв поглед 1.4-литровият бензинов агрегат е същия. Необичайното е т.нар електрохидравлично управление на всмукателните клапани. Още по-интересното е, че досега никой не го е правил. Всмукателните и изпускателни механизми са от изключително значение за съвременните агрегати и поради тази причина много от компаниите се опитват да съсредоточават усилията си именно в тази насока . Легендарният VTEC на Honda и баварския Valvetronic са досегашните законодатели в бранша, но сега на сцената се появи и MultiAir.

Като се замисли човек, управлението на клапаните не би трябвало да е сложна работа, но на практика нещата са различни. От Fiat са решили нещата така: специален електромагнитен вентил замества стандартния разпределителен вал на клапаните. Хубавото тук е, че задвижването на клапаните вече става независимо от коляновия вал, подбира се най-удачния момент и агрегата “диша свободно”. В резултат се наблюдава подобрение на циркулацията на въздуха и на ефикастността на горене, които водят до увеличение на максималната мощност на двигателя, повишаване на въртящия момент при ниски обороти и в същото време - намаляване на консумацията на гориво.

Тази теория имахме възможност да изпитаме и на практика, която до голяма степен потвърди сухите факти. Много прилично ускорение, учудващо нисък разход и отлична еластичност на мотора. Освен това при двигателите MultiAir е налична е система start/stop, която още повече подобрява икономията на гориво, но на фона на този иновативен мотор изглежда банално.

Действието на окачването не показа промяна, колата е стабилна, като същевременно возията не е твърда или иначе казано намерен е оптимален баланс между комфорт и стабилност.

Цена
Модификациите на Punto Evo варират в ценови диапазон от 20 000 до 30 000 с ДДС. Оптималният, според нас, вариант е този, на който акцентираме, но ако вашето мнение не съвпада с това, то изборът от модификации съвсем не е малък. 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ 

Двигател

редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   1 368  куб. см
 Максимална мощност   77 Kw/ 105  к.с. при 6 500 об/мин.
 Максимален въртящ момент    130 Нм при 4 000 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване   10.8:1
 Маса на единица мощност   10.9 кг/к.с. (14.9 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 065 мм
  широчина 1 687 мм
   височина 1 490 мм
 Междуосие   2 510 мм
 Маса   1 150 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  275 - 1 030 л
 Вместимост на резервоара   45 л
 Разход на гориво:    
   градско 7.5 л/100км
   извънградско  4.7 л/100км
   комбинирано 5.7 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   10.8
Максимална скорост  км/ч.   185
Гуми отпред/отзад   185/55 R15
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                               26 290 лв.

Базово оборудване

ABS + EBD, Предпазна въздушна възглавница за водача, Предпазна въздушна възглавница за пътника до водача, Предпазна въздушна възглавница за коленете на водача, Странични въздушни възглавници, Централно заключване на вратите с дистанционно управление, Ел. отопляеми външни огледала, Eлектроусилител на волана, Регулируем по височина и в дълбочина волан, Задни подглавници, Брони в цвета на купето, Задни светлини с LED технология, Имобилайзер с променлив код Fiat CODE II, Резервна гума с нормален размер, Противопожарна система (FPS), Регулируеми по височина фарове от мястото на водача, Трета стоп светлина, Запалка и пепелник, Отопление на задното стъкло и чистачка, Климатроник с поленов филтър, Регулируема седалка на водача по височина, Датчик за външна температура, Асиметрично делима задна седалка в съотношение 40/60, Допълнителни фарове за мъгла, Специално цветно покритие на арматурното табло, Борд компютър, Радио със CD и Mp3, управление на аудиото от волана, Волан и скоростен лост облицовани с кожа, Оборотомер , Ел. Стъкла, Система start/stop, Лети джантии  и др.

Гаранция - 3 години или 100 000 километра пробег

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нико

    12 6 Отговор
    не ставаш... отпадаш......
  • 2 Niko

    10 7 Отговор
    не е лош,...но за толкова много пари не заслужава!за тези пари голф 6 се зима
  • 3 Mitko

    7 4 Отговор
    Italianskoto si ostava italiansko godno samo 3god. iposle hodene po makite......
  • 4 tiko

    28 8 Отговор
    въпросния Гоуф се взима за 4 бона отгоре, на всичкото отгоре и с двигател-недоразумение 80к.с. модела не е лош но за градско.на дълъг път седалките схващат.
  • 5 Цецо

    35 1 Отговор
    Колата е доста добра като цяло, цялата гама двигатели са доста иновативни. Що се отнася до размерите не е особено просторна, но това не е кола от Голф класа, а по-скоро от горната част на по-долния сегмент.
  • 6 gogo

    5 5 Отговор
    Kakvo i e dobroto na taq kola za 30 hilqdi nikoga nqma da si pomislq daje i da e poslednata kola na sveta nqma da e kupq.Nito varvi nito e gazarska i zakvo mi e vatre e super prosta.Edin mercedes ot 2000 godina e mn po gazarski ot toq italqnski bokluk.Tuk rabotata e samo i edinstveno ABART teq 1.4 ne mi gi hvali....
  • 7 NIKO

    4 6 Отговор
    фиат са смешки и нико п**ро спри да ми взимаш ника
  • 8 Riator

    6 9 Отговор
    Много пари за нищо! Фиат винаги са били едно нищо!
  • 9 dodo

    13 1 Отговор
    kolata ne e losha, no cenata i e leko zavishena.
  • 10 dodo

    7 1 Отговор
    kolata ne e losha, no cenata i e leko zavishena.
  • 11 123

    8 2 Отговор
    Бих казал доста симпатичен и иновативен автомобил! За тези люде с коментарите "смешка" и "нищо" бих казал само 111 години исторая има този концерн! Ако са произвеждали за тези години "смешки" и "нищо" едвали са щели да просъществуват толкова време! Отнсно цената бих казал сеизмерима с тази на конкуренцията, проста справка със сайтовете на офицялните вносители и респективно на модели кото Polo, Corsa,207,C3 потвърждава думитеми.Базовите цени са около 20000 лв. За човека който го тресе гАзЪрията нямам коментар! За мое съжаление вече се съмнявам да има производител който да прави коли които да нямат проблеми след 3-та година въпреки гръмките гаранции от по 5 години примерно!
  • 12 ---

    1 8 Отговор
    Много е зле!За тези пари къде къде...
  • 13 forca italy

    3 5 Отговор
    karaite si falvetata i si traite vaob6te nedeite da se izkazvaite po tazi tema neprosvetene fen4eta na nemskite tojgi ha ha ha
  • 14 forca italy

    13 3 Отговор
    a tozi komentator e mnogo nareden tipi4no za bai ganio pak vazhvaljva nemskite tojgi bez da ima kakvato da e informacia
  • 15 forca italy

    16 3 Отговор
    pak tipi44nite izkazvanij otnosno italiankite na bai ganio za poreden pat se obejdavam 4e te predstava si njmat za kakvo stava vapros za6toto i te samite ne znajt istoria na samite avtoproizvoditeli tipi4ni tapungeri naredeni s ni6to ne mogat da me iznenadat klouni ha haa aha ha ha zakleti fenove na nemskite tojgi
  • 16 maksim

    5 1 Отговор
    Nemskite toqgi ne stavat za begachki imam fiat Uno i gi pravq smeshni golfovete v moq klas hahaha
  • 17 RA$O

    3 10 Отговор
    Vitec na HONDA i vsi4ki ostanali bokluci
  • 18 васил

    3 6 Отговор
    значи кво да ви кажа тая система изобщо не може да се каже ,че е иновативна щото не е некво гениално хрумване,което са го открили италианците.ако наистина е добра тази система ще си купя кола с нея единствено,когато немците направят своя такава,а щом не се е появила в S-класата значи вероятно няма да има такава! ПС:забележете,че всички иновации ,които се появят в S-kласата след няколко години биват внедрени в другите коли(това не го казвам аз,а хората от топ гиър)
  • 19 as

    2 1 Отговор
    kupih q biva no ne e mnogo mo6tna
  • 20 1

    1 0 Отговор
    Като за 1.4 105к.с си е много добре, а и разхода на гориво е добър
  • 21 forca italy

    4 2 Отговор
    za vsi4ki fenove na italiankite na 15 april v kalojnovo pista drakon grad plovdiv da se 4uvstvat i fen4etata na nemski tojgi pokaneni za da vidat za kakvo stava vapros az li4no drugata sedmica 6te ida na falvetata za da im zapalj po edna sve6ti4ka ha ha ah aha ha ha
  • 22 Ludia_Alfonso

    13 0 Отговор
    Бензинът при компкатен градски автомобил го остави, той е за големи коли или извън града. Дизелът ще е голяма работа, със сигурност на първите места по икономичност.
  • 23 punto

    6 1 Отговор
    супер са си фиатите,особенно този модел на пунто.карам от доста време само фиати и съм много доволен,какво толкова за немските коли като и те дават доста дефекти.каквато и ще да е колата не е ли поддържаш всичко се разваля,няма немско,ита лианско и така нататък.от едно време си е останал у бъгарина само за немските автомобили,че са по здрави ,но не е така.всичко е в подръжката колеги.
  • 24 fiat

    2 0 Отговор
    verno kolega i az imam 2 italianki uno-D i punto-TD dovolen sam vinagi gi natiskam podarjam gi remaci masla po istenski no karasli tekezarskata ako ste i(z)klasa da bade nema da iztrae
  • 25 Driver

    3 0 Отговор
    Az karah edno vreme FIAT UNO model 86-ta karburator i drugo osven da nalivam benzin i da smenqm maslo ne sum pravil.
  • 26 nikos 1954

    6 0 Отговор
    ИМАМ ТРИ ФИАТА,А ПРИ ФИАТИТЕ СЕ РАЗВАЛЯТ САМО НЕМСКИТЕ ЧАСТИ КОЙТО СА ВЛОЖЕНИ В ТЯХ.РАВНОСМЕТКАТА СИ Я НАПРАВЕТЕ САМИ.
  • 27 Златин Славчев

    1 0 Отговор
    strahotna kola
  • 28 Златин Славчев

    1 0 Отговор
    imah fiat punto 2003 ta mega dovolnia sam 1,2 - `60 konq beshe begachka s mn dobra voziq i dobro kachestvo 4 na sto izvan gracko bezin
  • 29 Иво

    2 0 Отговор
    Уникаална машина е новото Ево! Имам такъв 1.4 16V 105к.с, просто е удоволствие да се кара, нямам никакви забележки за модела!
  • 30 Куровед

    0 0 Отговор
    Колата е отлична.