17 Май, 2010 10:11 13 110 36

Пазарът в България: Mercedes - Benz SLS AMG

  • mercedes-benz sls amg-
  • mercedes benz

Модерният Пегас

Спортният двуместен автомобил е съчетание от авангардни технологии и класически спортни форми

В митологията Пегас е безсмъртен крилат кон, но в съвременното автомобилостроене мнозина свързват името с новото предложение на Mercedes-Benz, носещо обозначението SLS AMG. Основната характерна черта на този супер-спортно ориентиран автомобил са отварящите се нагоре врати тип Gullwing (в превод - крило на чайка). Те съвсем умишлено са заимствани от легендарния спорткар 300 SL.

SLS AMG видяхме за първи път миналата есен по време на автомобилното изложение във Франкфурт, а съвсем наскоро “крилатият кон” кацна и на родна земя. Презентацията на модела у нас беше на може би най-подходящото място - летището в село Лесново, близо до София.

Екстериор
Както вече споменахме, външният вид на SLS има за цел да възпроизведе част от облика на 300 SL. Иначе концепцията е типична за спортен роудстър. Почти двуметров моторен остек, плосък и максимално изтеглен назад кокпит за водача и пасажера до него и къса задна част с подвижно антикрило. Като към това се прибави и дълго междуосие и малки надвеси отпред и отзад, получава се изключително обтекаем и динамично изглеждащ автомобил. Връщайки се към темата за 300 SL, трябва да отбележим и приликата на широката радиаторната решетка на SLS с тази на легендарния роудстър. Като цяло външния вид е изключително интересен и определено динамичен.

Интериор
Емблематичните врати се отварят до ъгъл 70 градуса, предоставяйки лесен достъп до салона на иначе ниския спортен автомобил. Освен това формата им е такава, че не е нужно повече разстояние отстрани на колата за тяхното отваряне. Така, освен, че са ултраефектни, тези врати са и по-функционални. Що се отнася до салона, то той е уникална компилация от спортни и свръхруксозни елементи. Двуместният кокпит предлага много лукс, уникални мерки за безопасност и всевъзможна информация. Седалките са големи, оборудвани с отлична странична подръжка и, което е малко странно за спортен автомобил - са доста комфортни. Багажното пространство е символично, но за автомобил от подобен род това едва ли има някъкво значение. Една от впечатляващите иновации е AMG Drive unit, представляваща контролер, разположен в хоризонталната част на централната конзола и позволяващ на водача избор от един куп индивидуални настройки. Интерес представлява също така и формата на скоростният лост E-selekt. Тя е почти идентична с регулатора на тягата при реактивните самолети.

Двигател и ходови характеристики
SLS е разработен изцяло от придворното тунинг ателие AMG и впечатлява с почти изцяло алуминиевата си структура. От лекия метал са изработени както външните панели на купето, така и пространствената рама. Двигателят принципно е отпред, но спокойно може да се твърди, че автомобилът е от типа средномоторни. Дългият моторен отсек и монтирането на скоростната кутия в общ блок със задния мост позволява почти перфектно разпределение на масата. Последното е в съотношение 47 към 53 процента в полза на задната част. Интерес представлява и скоростната кутия AMG Speedshift DCT. Тя е с два съединителя, разполага със седем предавки, а максималното време за превключване е по-малко от 100 милисекунди.

Безспорно най-впечатляваща техническа иновация е 6.2-литров V8 агрегат на AMG. 571 к.с и 650 Нм въртящ момент просто спират дъха. Уникално ускорение и феноменален звук. Друга силно характерна черта за SLS е феноменалната устойчивост при влизане на автомобила в завои с висока скорост. От Mercedes се хвалят, че този расов агрегат харчи малко над 13 литра бензин на 100 километра пробег, но вие не залагайте на това. Всъщност за почитателите на подобен род возила, а и най-вече за тези, които ще си ги купят, едва ли разхода на гориво е от значение.

Цена
Този раздел е характерен за рубриката, но в случая едва ли има нужда от него. На всеки е ясно, че цената е свръхвисока, но повярвайте - има защо.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

V-образен осемцилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   6 208  куб. см
 Максимална мощност   420 Kw/ 571  к.с. при 6 800 об/мин.
 Максимален въртящ момент   650 Нм при 4 750 об/мин.
 Скоростна кутия   седемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване    11.3:1
 Маса на единица мощност   2.9 кг/к.с. (4.0 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 638 мм
  широчина 1 939 мм
   височина 1 262 мм
 Междуосие   2 680 мм
 Маса   1 695 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  176 л
 Вместимост на резервоара   85 л
 Разход на гориво:    
   градско 19.9 л/100км
   извънградско 9.3 л/100км
   комбинирано 13.2 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   3.8
Максимална скорост  км/ч.   317
Гуми отпред/отзад   265/35 R19 / 295/30 R20
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                              352 427 лв.

Базово оборудване

Кожен салон designo черна едноцветна, декоративни елементи от алуминий, ел. отопляеми AMG спортни седалки, AMG Performance мултифукционален волан с намален диаметър права долна част и хром пръстен, сребристи планки за смяна на предавка от алуминий, борд компютър, AMG DRIVE Unit с E-Select скоростен лост, инструментно табло с висящи стрелки, анимирана инициализация, седемстепенна LED индикация за превключване на по-висока предавка, скала до 360 км/ч, AMG меню вкл. RACETIMER, COMAND APS, мултимедийна система с HDD навигация, 4 GB памет за MP3-данни (музикален регистър), PCMCIA слот, DVD и LINGUATRONIC, комфортна климатична инсталация THERMOTRONIC, подлакътник и средна конзола с жабка, KEYLESS GO старт функция, термометър за външна температура, автопилот с ограничител на скоростта SPEEDTRONIC, фронтални и странични въздушни възглавници за шофьора и пътника, странични въздушни възглавници с допълнителна защита за главата, въздушни възглавници за коленете за шофьора и пътника, 3-точкови обезопасителни колани за шофьора и пътника с обтегачи и ограничители на силата, поставка за чаши, ел. стъкла с комфортна функция, датчик за разпознаване на заета пътническа седалка, компютър за сервизните интервали, AMG спортна ауспухова система, AMG спортно окачване, AMG SPEEDSHIFT DCT 7-степенна спортна автоматична скоростна кутия с 4 индивидуални програми и функция RACE START,  високоефентивна AMG спирачна система с композитни спирачни дискове, лети джанти AMG, би-ксенонови светлини вкл LED дневни светлини и адаптивни дълги светлини, електронна програма за стабилност (ESP), AMG променливо сервоуправление, адаптивна стоп светлина в LED-изпълнение, антиблокираща спирачна сиситема (ABS), ел. регулируеми и отопляеми външни огледала в цвета на купето, мигачи интегрирани във външните огледала , спирачен асиситент (BAS), алармена инсталация със защита против изтегляне и обемни датчици, дистанционно отваряне на задния капак, система за следене налягането на гумите, централно заключване вкл. бутон в купето, автоматично заключване при потегляне, стоп за мъгла, чистачки със сензор за дъжд, тонирани стъкла, електронен имобилайзер  и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    25 14 Отговор
    Защо го направиха по-грозен и по-бавен от SLR-а?!
  • 2 Rico

    29 0 Отговор
    Защото е по-достъпен, ето продава се в БГ и баровците ще могат да си го купят.
  • 3 AUDIMAN

    18 23 Отговор
    Малко грозничък ми се струва
  • 4 papur4o

    10 22 Отговор
    ne si zaslujava mangizite
  • 5 sls

    22 11 Отговор
    ТВА Е ЕДНА ОТ НАЙ-УНИКАЛНИТЕ КОЛИ БЕ ХОРА
  • 6 M_Power

    14 12 Отговор
    Време е да създадат нещо с по - раздвижен и не толкова консервативен дизайн и за по-млади хора. Стига с тия олигофренски старовремски черти.
  • 7 M_sux

    19 9 Отговор
    pi4ago kato ne ti hareswa si karai teenagarskoto bwm za 100 xilqdi vutre s plastmasite i ne se pritesnqwai za nas koito hareswame starovremski avtomobili
  • 8 karl benz

    12 7 Отговор
    T"va e kolata
  • 9 M_Power

    12 11 Отговор
    Ауу, по-спокойно де... Не съм виновен, че караш ракла 124ка или 123ка дето дедо му на Хитлер се е возил в нея и сега си припознал приликата, и се възхищаваш на поредната повърня, която Мерцедес смятат шедьовър.
  • 10 коце

    8 2 Отговор
    които кажи че це ел е за стари хора не знам .
  • 11 коцето

    10 5 Отговор
    124 2.5 диэел 5000 бмв 525 98 г -5500 защо е така винаги времето показва
  • 12 „Бенц и Ко. Райнише Газмоторен-Фабрик, Манхей

    13 4 Отговор
    Това е истинския дух на Мерцедес от 50-те години !!! R E S P E C T !!!
  • 13 M_sux

    11 8 Отговор
    karam C klasa i moga da ti kaja che nikoga nqma da karam druga kola osven mercedes ;) i koito e karal mergel znae za kakwo govorq
  • 14 M_Power

    9 7 Отговор
    коцето, искаш да ми кажеш, че ако имаш 5500 лв би ги дал за 124ка 2.5D, който за да изкачи баира на Тракия преди тунел Траянови Врата трябва да включиш на 1ва и 5 пъти да му долееш водица, защото иначе ще премръца, пред БМВ 525, което сам знаеш колко по - напред е във всяко едно отношение. Просто нещата са несъизмерими, не си криви душицата...
  • 15 M_Power

    9 4 Отговор
    Друг е въпроса, че работя в Балкан Стар и наистина знам за какво говоря, M_sux, понеже имам доста наблюдения върху Мерцедесите. Също така и откакто баща ми имаше една от най-големите трагедии на автомобилостроенето - Е 230 W210 от 97-98 година. Това жалко подобие на кола рядко излизаше от сервиза...
  • 16 garo

    7 4 Отговор
    vinagi sam haresval BMW i vinagi bih predpo4el BMW pred MERCEDES ama tase dobra opredeleno mi haresva
  • 17 qeww

    6 4 Отговор
    m_power neznam ama ti mai4i samo izlaga6 Балкан Стар mn golqm rabira4 si
  • 18 AMG

    7 5 Отговор
    Хората са избрали тая кола да е на всяко състезание в най-скъпия спорт F1! защо никога не е имало бе ем ве или алди кажете бе селски тарикати
  • 19 Психично_болен

    7 1 Отговор
    M_power 6.2-литров V8 агрегат на AMG. 571 к.с. БАВНО ? твоя голф 2 ка по бърз ли е ? ХаХа смешник ти ако седнеш в такъв мерцедес ша са насереш от кеф ....
  • 20 Night Rider

    7 2 Отговор
    M_power не знам до колко работиш в Балкан Стар, но само да ти напомня, че 250D няма проблем с прегряването на мотора, 90 кончета серийно и просто няма как да върнеш на 1ва че да изкачваш, но има и друго кирливите TDS-ки на БМВ, особенно 2.5 се славеха като пукащи глави, изключително лесно прегряващи, изкочили бутала и т.н. и то най-честата причина - прегряване... така че смешните TDS-ки отивай да ги хвалиш на мангалите в Индия, там още са с рикши, може да им допадне едно такова чупещо се БМВ ! За здравината на 123&124 на Мерцедес няма да говорим, еталон за качество в цял свят !
  • 21 BAHKO

    6 2 Отговор
    Pi4ove ne se karaite za gluposti.Bjah na test drive-a,karah go i vaob6te ne e zle avtomobila.Na konusite se darje6e adski stabilno i na pravata uskori dosta prili4no.Hubavoto e 4e e atmosferen dvigatel s tolkova kone.Nai hubavoto ot vsi4ko oba4e be6e tova 4e na ednata grupa ima6e SL 500 i tova e istinskia avtomobil.Udovolstvieto da kara6 takava kola e unikalno i nesravnimo.A BMW i Mercedes fenovete 6te sa vinagi v spor koito njama re6enie za6toto dvata branda predlagat dosta razli4ni avtomobili nezavisimo 4e sa v edin i su6t klas.BMW proizvejda avtomobili koito da sa po sportni nezavisimo 4e sa stock,a Mercedes ti predlagat normalna kola za vozene i ako iska6 da kara6 sportna kola si vzima6 AMG. M_Power ne me interesuva kade raboti6 no 2.5 TDS e nai s4upenia motor praven njakoga i e nai golemia sram na BMW.Tova e porodeno ot fakta 4e v na4aloto na 90-te se smeniha injenernite ekipi na BMW s mladi kadri i ka4estvenite koli togava spriaha da se proizvejdat(dojivoten fen na E30) :))))
  • 22 Mercedes-Benz

    8 1 Отговор
    Въпреки че за мен Мерцедес е начин на живот,съжалявам донякъде,че пуснаха тази кола и спряха SLR! SLR беше супер-автомобил,на който конкуренция беше единствено Бугати Вейрон! Двигателя на SLR е един от шедьоврите на Мерцедес - Индекс: M113 5500 кубика с компресор,8 цилиндъра,625к.с. и невероятна динамика! Все още го слагат единствено в G55 KOMOPRESSOR за съжаление! Можеше да продължат да произвеждат SLR наравно с SLS,но какво да ги правиш - тъпи икономисти,вече гледат как печалба да правят,а не истински автомобили! Признавам,че до 2000 година имаше АВТОМОБИЛИ правени от инженери,след 2000 година колите ги правят счетоводителите! 70-те,80-те и 90-те години бяха златните времена на истинския автомобил правен за шофьора - Мерцедес W124 500E,600 SEL,560SL,560SEL,600SL! От БМВ - М3 е30,М5 e34,7 серия e32,e38! От Ауди Quattro,S2 и много други! Сега правят легени с хрибридно задвижване независимо от марката!
  • 23 orizzzzz

    3 1 Отговор
    Mercedes-Benz Въпреки че за мен Мерцедес е начин на живот,съжалявам донякъде,че пуснаха тази кола и спряха SLR! SLR беше супер-автомобил,на който конкуренция беше единствено Бугати Вейрон! Двигателя на SLR е един от шедьоврите на Мерцедес - Индекс: M113 5500 кубика с компресор,8 цилиндъра,625к.с. и невероятна динамика! Все още го слагат единствено в G55 KOMOPRESSOR за съжаление! Можеше да продължат да произвеждат SLR наравно с SLS,но какво да ги правиш - тъпи икономисти,вече гледат как печалба да правят,а не истински автомобили! Признавам,че до 2000 година имаше АВТОМОБИЛИ правени от инженери,след 2000 година колите ги правят счетоводителите! 70-те,80-те и 90-те години бяха златните времена на истинския автомобил правен за шофьора - Мерцедес W124 500E,600 SEL,560SL,560SEL,600SL! От БМВ - М3 е30,М5 e34,7 серия e32,e38! От Ауди Quattro,S2 и много други! Сега правят легени с хрибридно задвижване независимо от мarkata- mnogo si prav da ti kaja арката!
  • 24 4ipi

    5 3 Отговор
    vi6te sa ima dobri marki mercedes e nai dobrata BMW e sled neq tva sa 2 te marki koito se konkyrirat ADSKI Mnogo mercedes 51% bmw 49% tva e.. 1 to bie v 1 kategoriq dr. v druga.. mercedes imat Maybach bmw-rolls audi servizite samo imat.. tva e 1 dizainerska.Vseki ima pravo na vkys no gledam dobre se prodava poneje se int. mnogo ot Mercedesi 4eta dosta tva e ot mene
  • 25 M_sux

    5 2 Отговор
    brato na nikoi nqma da promenish mnenieto kato ti e kef si karai bwm nie kato sme bodali shte karame mercedesi :D
  • 26 mercedess

    2 3 Отговор
    mercedes slr e nai barziq avtomatik v sveta! i btw vijte kvo se slu4va s tapata m6 http://www.vbox7.com/play:54d77c2e tapiq mercedes ne6to e pred m6-cata a?? mercedes slr minava i ferrari enzo http://www.vbox7.com/play:54d77c2e nqma kvo da govora pove4e edinstvenno ford gt-40 i bugatti veyron mogat da minat slr-a!
  • 27 mercedess

    3 3 Отговор
    mercedes vs lamborghini lp670 http://www.vbox7.com/play:6599c0d1 xaxaxa
  • 28 benzinsider

    4 6 Отговор
    MERCEDES I VSI4KI OSTANALI!!!! tova e bratq tova e!!!!
  • 29 M_Power

    7 5 Отговор
    Еталона за качество си остава при 124ката в началото на 90тте години. Днешно време всичко лежи на стари лаври... Съгласен съм с всички, че 2.5 TDS на БМВ мотора не е от най-добрите, но за сметка на това 525d, който е след него е номер 1. СЕГА ИСКАМ ВСИЧКИ КОМПЛЕКСАРИ, КОИТО СИ КАРАТЕ ТАЛИГИТЕ С МЕРНИКА ОТПРЕД ДА ВИДИТЕ ТОЗИ ЛИНК: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year И ЗАВИНАГИ ДА ЗАМЪЛЧИТЕ!
  • 30 M_Power

    6 4 Отговор
    Една Легенда на автомобилостроенето от началото от 90тте се задвижва от 6.1L BMW 670 коня, която все още една от най-бързите СЕРИЙНО произвеждани коли в света. Но да се сетите ви го оставям за домашна работа. Психично_болен, Голфа за мен не съществува като избор за кола, просто заради селския пернишки статус, който е придобила.
  • 31 M_Power

    8 2 Отговор
    И спрете да пишете на маймуница, неграмотници, затова ви е българската азбука! Също така уважавайте буквата "Е", тя не е равна на "И". Така само на село.
  • 32 how_high6

    3 1 Отговор
    аве хора (за тез които викат,че колата е грозна) колата е уникат и си заслужава парите + не е по бавен от SLR'а, а бих твърдял точно обратното иначе немаше да е във "F1". И ако още си мислите, че колата е грозна намерете си огледало и са оглеждайте жащото в БГ за сега нема такава красота
  • 33 rigiya

    3 1 Отговор
    по красив е от SLR а максималната скорост е над 330
  • 34 vv

    1 3 Отговор
    do M_power ami v tazi tablica prez poslednata godina mercedes pe4elqt pove4e nagradi.BMW vzimat samo v klasa ot 2.5-4.0 koito e dosta nepopolqren pri benzinite
  • 35 sub

    1 1 Отговор
    nikoga ne sam haresval tiq prehvaleni smachkani bmw-ta, samo moga da kaja s edna duma MERCEDES i vsichko e qsno!
  • 36 batko

    1 0 Отговор
    imah 4estta da se povozq na SLS-a na test drive v k.k. Albena...
    nqmam dumi-strahotno be6e..