26 Май, 2010 09:59 85 797 62

Автомобилът на старо: Mazda6 vs. Honda Accord

  • mazda6-
  • honda accord

През 70-те и 80-те години на миналия век европейците и американците трудно различаваха японските автомобили. С малки изключения в онези времена нямаше особено значение дали става дума за Nissan, Toyota, Honda или Mazda. Тези марки все още не бяха популярни извън родината си, а недотам сполучливият дизайн на колите им си приличаше до такава степен, че за обикновения западняк бе също толкова трудно да разпознава азиатските модели, колкото и да назове поименно министрите от кабинета на Ясухиро Накасоне само по снимка.

Времената обаче се менят и някогашните новаци отдавна са сред най-силните играчи в автомобилната индустрия. От скромно-неугледния дизайн на японските коли също са останали единствено спомени. Понякога обаче сходствата във физиономиите на някои от тях все така объркват европееца. На автосалона в Париж през 2002-ра много от посетителите кръстосваха между щандовете на Mazda и Honda, за да схванат разликите между новата "шестица" и седмото поколение на Accord. След 8 години двата автомобила може да обърка само пълен дилетант, но приликите в свъсения хищен "поглед" на фаровете, във формата на радиаторна решетка и в атлетичният силует все още се набиват на очи.

На пръв поглед между Accord и 6 може да се сложи знак за равенство и заради други особености. Двата модела са ориентирани към еднаква клиентела и залагат на спортен имидж. Целят се в купувачи с активен начин на живот и обещават динамика на пътя. Honda-та обаче е по-скъпа както като нова, така и на вторичния пазар. Може да се намери във версия седан и комби, но не се произвежда с

каросерия
хечбек, какъвто предлага Mazda. При пряко сравнение между двата автомобила започва да личи на какво се дължи разликата в цената. Купето на Accord е сглобено безупречно и не дава никакви шансове на корозията, докато "шестицата" проявява някои слабости - главно по пода и веждите на задните калници. През 2005-а Mazda модернизира модела и проблемите с ръждата са решени, но при оглед на коли, произведени преди фейслифта, не е зле да се внимава за поразени участъци. Корозия по каросерията на Honda-та пък е недвусмислено свидетелство за удар и некачествен ремонт.

С по-солидна изработка се отличава и

салонът
на Accord. Интериорът му е оформен е по-сдържано, докато при "шестицата" изглежда по-ярко и динамично. Материалите също са по-качествени при Honda-та, но чисто сибуктивно Mazda-та създава по-силно усещане за уют. Сглобката е на ниво и при двата модела, а оборудването работи с типична японска прецизност и безотказност.

Единственото дребно изключение са неизпревностите на датчика за наличие на пътник на предната седалка при някои "мазди" отпреди модернизацията. "Шестицата" определено отстъпва на Accord по отношение на звукоизолацията.

Преградата на моторния отсек, задните арки на колелата и вратите пропускат много повече шумове. Обща особеност и на двата автомобила е недотам добрата видимост назад, която се дължи на вирнатата кърма.
Honda-та и Mazda-та предлагат аналогичен вътрешен обем. На задната седалка могат да се возят и по трима пасажери, макар че пълен комфорт се гарантира само на двама. Достъпът до салона дава лека преднина на "шестицата" заради по-тесните задни врати на Accord. Същото важи и за багажника. Разликата от 50-ина литра не се усеща толкова остро, но задният капак на Honda-та отстъпва по практичност и височина на борда.

Справка с каталожните данни на двата модела дава преднина на Mazda. "Шестицата" се оборудва с повече и по-разнообразни

двигатели
сред които има и V6 от Ford. От друга страна в Honda никога не са разчитали на количество. Accord се екипира само с три мотора, но пък за сметка на това удачно подбрани така, че да покриват потенциалните нужди на максимално широк кръг купувачи. Honda-та очаквано печели предимство и по отношение на динамиката. Нейните задвижващи агрегати имат по-висока литрова мощност, което гарантира на модела по-впечатляващи характеристики въпреки пасива от 100-150 кг. Думата си казва и системата за изменение на фазите на газоразпределението. Такава липсва при двулитровите мотори на Mazda до 2005 г. Дизеловите модификации са сполучлив избор и въпреки че Honda няма традиции в тази област, нафтовите модификации на Accord се препоръчват от всички.

Съществени забележки се чуват много рядко за двигателите и на двата автомобила. Обслужването им обаче не е от най-евтините. Accord се нуждае от регулиране на клапаните на всеки 45 000 км заради липсата на хидравлични компенсатори. По заводски спецификации неговите мотори трябва да се експлоатират със свещи с иридиеви накрайници, които не са никак евтини, а в български условия издържат по 40 000 км. Добре е да се следи за чистотата на радиаторите на Honda-та (на охлаждането и климатика). Ако питите им се затлачат с мръсотия, възниква риск от прегряване.

Ако се изключи комби-вариантът на Mazda6 с двойно предаване, който се среща доста рядко, и двата модела са типични представители на масовия среден клас с преден задвижващ мост. Honda е един от малкото производители в световен план, които продължават да разработват сами автоматичните си

скоростни кутии
Това може би обяснява не само по-голямата им механична здравина в сравнение с аналогичните възли при Mazda, а и далеч по-съвременните им характеристики. Автоматите на Accord разполагат с адаптивна програма, която се настройва към стила на водача, и освен това са напаснати много по-добре към особеностите на двигателите. "Шестицата" се оборудва с "мързелива" трансмисия, която има само 4 предавки и понякога изненадва неприятно с неработоспособрост на две от тях. Ако предишният собственик и бил почитател на активния пилотаж, не са изключени и проблеми със синхронизаторите на 3-та и 4-та скорост на шестстепенната механична трансмисия.

Двата японски модела са ориентирани към динамичния стил на шофиране, което обяснява настройките на

ходовата част
Honda-та обаче стига по-далеч в спортните амбиции и се отличава с по-шлифовано пътно поведение в гранични режими. Нейната стабилизираща система също е по-"либерална" и се намесва по-рядко, отколкото при Mazda. "Шестицата" отстъпва по ходови качества, но би се харесала повече на по-улегнали водачи.

Accord печели повече точки по отношение на здравината на ходовата част. Капиталовложения радко се налагат преди навъртането на 120 000 км, а основните детайли по предницата издържат по 200 000 и повече километра. "Шестицата" изисква дребни ремонти като смяна на втулки на стабилизаторите на всеки 60 000 км. Като цяло обаче също може да се похвали със здраво шаси, което няма нужда от ремонти поне 150 000 км.

Accord и 6 са колкото еднакви, толкова и различни автомобили. Всяка от двете японки си има предимства и недостатъци. Mazda-та отстъпва като качество на изпълнението и ходови характеристики, но струва по-малко и се поддържа по-евтино. Honda-та пък не е толкова практична и вози по-твърдо, но печели състезанието с чудесните двигатели, по-модерните технологични решения и най-вече с образцовата надеждност.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

Mazda6 (GG/GY)

ИСТОРИЯ

Юни 2002 Започват продажбите на Mazda6, наследник на 626. Моделът се предлага във версии седан, хечбек и комби. За задвижване се предлагат бензинови двигатели с обем 1.8, 2.0 и 2.3 литра и мощност 120, 141 и 166 к.с. съответно. Двулитровият турбодизелов агрегат има модификации със 121 и 136 к.с. Предлага се и комби с двойно предаване и мощност 162 к.с.
  
Септември 2005
Дебютира спортната версия MPS с 260 к.с
Септември 2007 На автосалона във Франкфурт е представено второто поколение на модела.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
4 790 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 880 EUR
Динамо 930 EUR
Стартер 430 EUR
Водна помпа 385 EUR
Ауспух (комплект) 380 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 195 EUR
Накладки (предни дискови) 165 EUR
Фар (комплект)

150 EUR

Калник 410 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mazda6 2.0 CD /136 к. с./, произведен 2002 г.

 

Honda Accord (CL7/CL9)

ИСТОРИЯ   

Януари 2003 Започват продажбите на седмото поколение Honda Accord. Моделът се предлага с каросерия седан или комби и 2.0 и 2.4-литрови бензинови двигатели (155 и 190 к.с. съответно). На японския и някои европейски пазари се продава също модификацията Type R с двулитров двигател K20A с мощност 220 коня.
  
Септември 2003
Моторната гама се обогатява с с 2.2-литров турбодизел с Common rail и мощност 140 к.с.
Ноември 2005 Моделът е подложен на лека модернизация.
Март 2008 Дебютира осмата генерация Accord.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване)
4 686 EUR
Скоростна кутия (механична) 3 052 EUR
Динамо 534 EUR
Стартер 408 EUR
Водна помпа 289 EUR
Ауспух (без катализатор) 321 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 368 EUR
Накладки (предни дискови) 85 EUR
Фар (комплект)

160 EUR

Калник 375 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Honda Accord 2.0 /155 к. с./, произведен 2003 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 петър

    66 12 Отговор
    Японските коли са супер. И двете ме кефят, но хондата е просто несравнима.
  • 2 Миро

    49 10 Отговор
    Japanese car!!!
  • 3 posetitel

    53 9 Отговор
    За хондата нямам впечатления, не я познавал, ама миналата година имах щастието да покарам почти нова шестица с мотор 2,3 автомат, усещането е невероятно, бъкана е с екстри, поведението на пътя е безупречно в сняг, в лед и в какво ли не, дава среден разход около 8 на сто комбинирано, което за този клас е мечта при немските бензини. Японските коли са върха на сладоледа.
  • 4 jdm

    48 6 Отговор
    От край време това, което японеца прави за 1-ца пари, останалите го постигат с 3 пъти по големи суми.
  • 5 АП

    32 5 Отговор
    Имал съм щастието да измина не малко километри с Мазда 6,2004 година, 2.3 двигател, автоматични скорости, 167 коня, 4х4. Както каза №3, усещането е страхотно. При двигателя няма никакво замисляне, сменя скоростите много плавно, задвижването на 4-те колела дава страхотна стабилност. Разход между 8,5 и 9,5 л средно като почти постоянно карах с включен климатроник. Неговата работа също беше перфектна и въобще забравяш за него. Много добра кола!
  • 6 ddinchev

    56 8 Отговор
    Дълго време избирах между Mazda6 2004-2005 diesel и Honda Accord 2004 diesel. Предимно по обяви от тук, mobile.de. След няколко тест-драйва и преусмислен бюджет взех Accord-а. Колата е просто по-добра, управлението е по-приятно, дизеловия двигател е много по-динамичен и много по-икономичен, но на съответната цена. Mazda6 от въпросния период може да се вземе за около 11-12 хиляди лева, докато Акорда, който взех успях да спазаря на 16. Не съжалявам и за миг, но ако парите просто не ви достигат, не се колебайте за 6-цата. Разликата в цената от 20-25% оправдава разликата във възможностите на автомобила и сделката отново е страхотна. Ще отбележа, че преди това имах по-стар немски автомобил и направих тест драйвове и четене за други немски автомобили от същия клас и цена (12-16 бона) - никога повече няма да си взема немска кола.
  • 7 german no1

    11 103 Отговор
    ot dvete izbiram nemska kola ;).qponcite da si pravqt televizori,koli ne mogat da pravqt i tova e
  • 8 Rogi

    20 6 Отговор
    Да незабравяме,че преди години 2литровия дизел на Мазда беше двигател на годината.
  • 9 Sfsvxch

    10 85 Отговор
    kogato teq koli napravqt starta na BMW ili luxa na Mercedes togava moga i da si vzema takava kola ama do togava vaobshte zashto habite cqla statiq za teq baraki
  • 10 vasil

    45 9 Отговор
    do:Sfsvxch -abe tapak sqka honda 1.6 6te zeme starta na bmw do 150 konq,a da ne govorim za honda 1.6 vitec 160 konq deto bmw-to trqq da e m-power 4e da se meri s neq! aman ot fanatici i semkadjii!
  • 11 xa

    42 2 Отговор
    До № 9 1. БМВ/Мерседес струват доста повече и въобще не са сравними автомобили с Хонда и Мазда 2. Въпреки по-високатаа цена на БМВ/Мерседес, те показват повече повреди според всички статистики. Така, че в общи линни купувайки БМВ/Мерседес плащаш за лукс, но не и за качество. Въпрос на избор... Освен това на цени сравними с БМВ/Мерцедес има Лексус, който от много години води класациите извън Европа.... на немците вече им аставаа само имиджа от едно време.... Аз харесвам и двете коли от статията. Съгласен съм, че Хондата е по-динамична, но само не разбрах как според повечето статистики Мазда 6 1.8 бензин няколко години подред бе най-здравата кола, а сега се оказва че Хондата е по-напред....
  • 12 BOBI

    6 78 Отговор
    DO NOMER 10 SME6KO NQMA TAKAVA XONDA KOQTO DA DRUPNE KAKTO I DA BMW 318 IS ILI PUK BMW 320 I QPONSKI KENEFI
  • 13 Цветан

    37 3 Отговор
    Всъщност, колегата е прав - една Хонда със същите или малко по-малко коне винаги ще дръпне БМВ-то и е логично. Хем е с предно предаване, при което загубата на мощност по пътя към колелата е по-малка и второ един и същи клас винаги в хондата има по-малко ламарина :lol: Аз лично имам доста вървящо за годините си е36 320и купе и мога да го потвърдя. Т'ва важи за т'ва поколение бмв-та и хонди де...за новите не знам :)
  • 14 shony

    41 1 Отговор
    Само да кажа че няма немска кола която да бие създаденото от Сойчиро ХОНДА .И ако ви интересува как казват на 'honda nsx' мога да ви кажа ,наричат е ферари-убиеца така че не ми хвалете bmw-ta i mercedesi
  • 15 Rumen

    35 5 Отговор
    Имам акорд екзекутив-дизела - 2005г. и да ви кажа не го сменям ни за бмв, ни за мерцедес... който 1 път се е качил на такава кола знае за какво става въпрос...
  • 16 mazda

    42 2 Отговор
    Японците са по дисциплинирани работници и естественно да правят по-добре колите си и по качествено от някой турчин или сърбин гастарбайтер в Германия.
  • 17 Цветан

    8 44 Отговор
    Последните двама направо се изхвърлиха като ч...я на мокър пЕсък! :D :D :D Ела да те повозя в E320CDI 4matic '07 Avantgarde 5 минути да видим как ще се чувстваш като седнеш обратно в хондата. Нищо против колата нямам, даже си е много добра, но просто няма място за сравнение с БМВ/Мерцедес :)
  • 18 M_Power

    6 42 Отговор
    BMW са номер 1 в автомобилните технологии... Винаги мачкат във всяко едно отношение още от едно време - BMW E30 от 80тте години M 2.3L мотор 215 коня - 0-100 - 6.7сек. Няма Хонда, няма Мазда... Друг някой производител да е направил сериен дизел 2.0L 204к.с (BMW 123d)? Баварците винаги са били еталон как се правят спортни коли.
  • 19 HONDA

    23 2 Отговор
    http://vbox7.com/play:d3431a26 Иди и виж какво става с твойто любимо БМВ :)
  • 20 posetitel

    40 1 Отговор
    Не знам защо се изкривява темата на разговора и дали аз не съм донякъде причината за това, но доколкото е отразено в статията това са семейни седани, едва ли имат нещо общо със спорта и тук по важното според мен е да се обърне внимание на съотношенията цена-качество-надеждност-експлоатация, а не толкова до това кой за колко секунди вдига 100 километра, това по-скоро са показатели за дрисльовци, които се правят на михаелшумахеровци по нашите пътища, щото нямаме ред и закони за такива като тях.
  • 21 Roro

    3 29 Отговор
    Само искам да спомена някои неща за Mazda6.Значи подръжката и е страшно скъпа, само за смяна на консумативи трябва да приготвите някоя др хиледарка, а пък ако се счупи нещо,частите и са масса пари, по скъпи са от тези на mercedes,затова че не ми ги хвалете тея яконки.За хондата не сам запознат с нещата ама аз не бих си купил такава кола....
  • 22 VTEC

    31 1 Отговор
    До #12 - Бобчо, човека ти казва за 1.6 vtec!!! А ти говориш за неква 318is 140 hp... Стига с тия смешни бм Фета бееее... Излизай по-често.
  • 23 gost

    1 2 Отговор
    N18 Mislq 4e ima6e predi 6-7 godinki Opel Vectra OPC 1,9D 192k.c.
  • 24 M_Power

    5 33 Отговор
    HONDA, не сме в детската градина. Всички тук сме наясно, че тази Хонда никога не може да дръпне на M6 - просто и е правен тунинг в на бай Киро гаража и след една гонка седи още една седмица там, за да я върнат от клинична смърт. Просто виж заводските показатели и ще ти стане ясно. Тая Ходна повече от 270-280 по заводски характеристики не може, докато М6 отива до 330 (без електронен ограничител). Схващаш ли за какво ти говоря? С тоя тунинг може да се впечатлява само на село. Плюс това мога да ти постна хиляда клипчета, където BMW бие някоя Хондичка и обратното - това просто не е показател. http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/honda/nsx/ http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/bmw/m/
  • 25 ddinchev

    54 1 Отговор
    Жалко е как хора, които не могат да си позволят повече от 15 годишна барака, които са си взели да се гъзарят пред ученичките с пилене на гуми, говорят за 5-6 годишни модели семейни автомобили. Като притежател на дизеловия Accord 2004 Executive, мога да кажа, че ми е през оная работа какъв старт има някоя си E36-ца '95 или каква била возията на E320 '07 Avangarde. Защо ли? Защото първата не може да предложи капка от комфорта на хондата, а втората струва 3 пъти повече. Тук не става дума за Германия или Япония, става дума за това какво могат да ти предложат в СЪЩИЯ ПАЗАРЕН СЕГМЕНТ (семеен автомобил) за СЪЩИТЕ ПАРИ.
  • 26 Обективен

    35 1 Отговор
    Момчета, спорите за много странни неща. Хората сравняват Хонда и Мазда - а вие веднага намесихте Мерцедес и БМВ. Като цяло, аз съм привърженик на Мерцедеес, но нека ви кажа нещо - не съм от хората, които казват Мерцедес и всички останали, или от тези които казват, че БВМ не стават за нищо. Напротив - всяка марка си е за определен тип клиенти. Мерцедес е за хора, които предпочитат повече лукс, сигурност(защото темата сигурност за Мерцедес е религия), стабилност на пътя. БМВ е за хора с по-спортни нагласи към шофирането. А въпросните 2 коли за коитo пише в статията - те просто са ориентирани към хора с по-малък бюджет при избора на нов автомобил, и въпреки това са 2 чудесни автомобила. Не забравяйте - за всеки влак си има пътници.
  • 27 бай Иван

    28 2 Отговор
    До 21 Roro, имам голямото съмнение, че си запознат с поддръжката на Мазда 6. Кажи кое по-точно е по-скъпото в поддръжката и! Ще отговоря вместо теб, защото знам, че няма да го направиш. Нищо не е по-скъпо. Всеки може да се обади в Стар Моторс и да попита. Аз лично поддържам тази кола 6-та година и цените са абсолютно нормални, като за фирмен сервиз. Освен консумативи за тези 6 години и 140 000 км. нищо друго не съм пипал. Дори съединителя и дисковете на спирачките още не са сменяни. Преди това съм имал фордове, опели, фоксвагени и аудита. Пълна скръб от към поддръжка. Все нещо е счупено и все нещо трябва да се прави. Откакто имам Мазда се родих. Няма какво да пипна по нея. скуката. Ако някой обича да човърка по колите си никога да не си взема Мазда! :)
  • 28 lud

    31 5 Отговор
    Знаете ли какво ще ви кажа... който са хвали с БМВ-то си или Мерцедеса колко били мощни и надеждни да варят на Божура да ги мерят докато не умрът...Пък на хората с Хонда Акорд мога да им кажа да си ги карат с удоволствие защото съм се возил в хонди и по специално в такъв акорд 155 к.с. бензин и мога да кажа че е много голяма резачка !
  • 29 Koenig_Special

    29 1 Отговор
    do HONDA 19. Dobre im go pokazva6 na vsi4ki da vidqt istinskite avtomobili kakvo pravqt. Fen sam na BMW no na visokiq klas,no Japan pravqt unikalni avtomobili i nqma koi da mi go uspori!
  • 30 honda DOLUUUU

    3 32 Отговор
    hora det ne sa karali BMW ne sa karali se edno kola pak za MISHOCITE koito si mislqt 4e mazda i honda sa koli mogat sam da sa izperat v parviq rab koyto vidqt do tqh
  • 31 Цецо

    5 30 Отговор
    Специално към Бай Иван! 6 години имаш Мазда преди това си карал стари дрънгели кво ми се пениш карал бил и аз преди 6 години карах сдухани мазди и хонди на по 10 години и те давах проблеми и от тогава карам само немските класики Мерцедес, БМВ и Ауди и ми излизат на същата цена консумативите като на твоята Мазда и съм много доволен! Бил карал Бай Иван преди 6 години някакви си дрънгели стари купил си Мазда нова и цъфнал! Твоята Мазда сега хубаво, че си призна, че нищо не си и сменял приготви парички за смяна на доста неща, защото един път почне ли да се обажда край няма!
  • 32 dacho

    23 2 Отговор
    Типично по български! Две мнения и на третото започват обидите. Харесваш, не харесваш, ама защо ще се обиждаме. И в този бълвоч не може да разбереш, кое в едната е по хубаво от другата. Имам чувството, че някои въобще не са чели темата. При тази ситуация не искам да казвам нищо са моя пасат. Харесвавм всички коли които бяха намесени в дискусията, но карам VW. Другата кола, 14 по ред ще е мазда 6, харесва ми. Не робувам на марка, но е интересно, как хора, карали само една марка автомобили дават категорични, най вече негативни оценки за много други. Никога не казвай никога!!
  • 33 Цветан

    32 2 Отговор
    Няма смисъл да се спори. Всеки човек има 1 кола, в която се чувства най-добре, без значение от каква марка е. На мен например БМВ 3-ката ми лепва като на циганин шамар, ако мога така да се изразя. :) Сядам, рекарото си ме гушва, всичко ми е разположено точно там, където ми е най-удобно, двигателят звучи точно както на мен ми харесва и т.н. - душевен оргазъм при всяко потегляне. :) И дори това да беше най-боклучивата марка и да се трошеше през ден, пак щях да си я карам, 'щото лично за мен по-важен от fun фактора няма! :) п.п. Пожелавам на всеки да намери колага, която най-добре му пасва и да може да си я позволи ;) Лека нощ!
  • 34 groso

    5 25 Отговор
    kakvo govorite gluposti.Bmw i Mercedes po zle ot iaponskite avtomobili.neshto mai ste ludi.da iaponskite ko6ove sa nadejdni i ne chak tolkova troshlivi no po grozni ot tiah po dizain ot van i vatre sa edinstveno koreiskite .nemskia avtomobil i to nai veche Bmw i Mercedes sa rasovi avtomobili koito vseki koito gi opluva e komleksar koito nemoje da si gi pozvoli.
  • 35 Benz

    5 28 Отговор
    Kopuvaite pragove i vejdi za iaponskite rajdi
  • 36 Honda

    25 2 Отговор
    Honda - без думи :) Това е колата :)
  • 37 Teo

    22 0 Отговор
    Всяка стока си има купувачи, всяка кола се разваля рано или късно, така че който има пари за Мерцедес да си го купува и си го кара с удоволствие (на съответната цена). Аз карам Мазда 626GF и съм доволен, ресурса на частите е огромен и колата е сглобена и функционира перфектно. Вярно е, че е по-шумна и по-твърдо вози, но всичко е компромис (най-вече зависи от бюджета). Статията е много обективна и си правете изводи а не се дърляйте коя била по-добра - японската или немската кола
  • 38 aklds

    3 7 Отговор
    kade otivate s tii qponski koshove ne znam kak moji tolko idioti da se saberete na edno mqsto da mi sravnqvate BMW i Mercedes s mazda i honda vas ludi li sa va e...i
  • 39 почти безпристрастен

    29 2 Отговор
    Цитат: “Немските автолюбители не са особено доволни от продукцията на родната автомобилна промишленост и предпочитат японски марки, сочи традиционното допитване на списанието на германския автомобилен клуб " Motorwelt". Тази година мнението си дадоха 55 000 респонденти, като гласовете им подредиха на първите пет места "Субару", "Тойота", "Хонда", "Мазда" и "Дайхатцу". От германските концерни най-предна позиция заемат "Порше" (шесто място) и БМВ (8 място). В топ десет няма други местни марки. Читателите на "Моторвелт" поставяха оценки по германската петобална система, в която единицата е най-високата оценка. Те класираха колите на база тяхната цена, експлоатационни качества, технически характеристики и сервизно обслужване. В крайна сметка "Субару" спечели с обща оценка от 1.19 пункта, а поледната 32-ра позиция беше заета от "Смарт". Народният автомобил – "Фолксваген" пък беше поставен на незавидното предпоследно място. При класацията на автомобилите, без фактора сервизно обслужване, германците са изразили най-голямо задоволство от "Порше", втората позиция е за "Субару", а третата за "Хонда". Организаторите на класацията отбелязват, че "Порше" беше на първо място миналата година и в общата класация."
  • 40 Пристрастен

    8 2 Отговор
    Имам акорд дизел 2005.. до сега при мен е навъртял малко по-малко от 100 000 км. и съм сменил 1 път задни накладки и филтри разбира се (накладките бяха за смяна като я купих) и масло.. нищо друго (опа и 1 крушка на стопа на задното стъкло), имам познат който взе същата за служебна - като я купи беше на 200 000 км. сега вече е на почти 400 000 и се кара и сега като служебна (всеки знае как се язди служебна кола в БГ) - и досега е сменял само накладки и масло (включая филтрите).. Хондата е бетон отвсякъде - лично мое мнение, неангажиращо никого... P.S. имал съм и BMW и AUDI и VOLVO, но хондето за сега е N1 за мен, поздрави на всички.
  • 41 Nasko

    11 1 Отговор
    Здравейте!
    Не знам защо, но повечето негативни мнения горе, са написани на латиница. Явно някой хора са неграмотни и не могат да пишат на български език и зад латиницата прикриват простотията си.
    Скъпи неграмотни фенове на стари немски бараки!
    Тази статия е обективен журналистически анализ на два японски автомобила.
    KАРАЙТЕ СИ ГОЛФОВЕТЕ и прочие автомобилчета и не давайте мнение там, където никой не ви го иска.

    Имам Aкорд 2004 бензин автоматик. Чудесна е.
  • 42 наско

    5 2 Отговор
    хонда акорт е истинската кола :)
  • 43 duhai

    4 8 Отговор
    as karam lada mi6oci xaxaxxaxa
  • 44 SSSSS

    2 7 Отговор
    MNOGO HARESVAM QPONSKITE KOLI IMAM HONDA 2005 CIVIK DIZEL POBARKA ME OT REMONTI DANO GOSPOD DA SE SMILI NAD MEN I DA USPEQ DA Q PRODAM QVNO KASMETA MI E BIL TAKAV NALI KAZVAT GENA I KOLA SE ZIMA NA KASMET 6TE SI KUPQ NQKOQ STARA BARAKA S EVTINA PODRAGKA PONE DA MI VAR6I RABOTA PAK AKO MI PADNAT PARI4KI 6TESI KUPQ NQKOQ NOVA DO 20 BONKI MIR NA VSI4KIIIII
  • 45 хонда фен

    9 2 Отговор
    Чета тук за разни ВMW-а и Мерцедеси тръгнали да сравняват коне и магарета защо не сравните мерцедес А и В класата със Сивик като ще сравнявате така що не ги сравнявате немските си курници с Акура или Лексус защото даже не сте чували за тях, ами я погледнете какви продажби се реализират зад океана или те хората в САЩ са тъпи, можеби за това карат Акура и Лексус да ви обясня ли защо бай ти Ганьо е фен на немските курници защото преди 15год авто джамбазите ги беше страх да внасят японки и обясняваха как немските автомобили са най добрите карам японски автомобили от 12год и няма да седна в европейски курник никога повече и нищо че съм фен на любимата марка Хонда в момента карам Мазда-6 и ви питам кой немски автомобил в този сегмет може да отговори на Акорда или 6-та няма такъв просто швабите лежат на стари лаври от преди 40год и произвеждат същите курници
  • 46 виктор

    7 2 Отговор
    Еми Хондата е доста по добра,иии защо подяволите пише че маздата е с по евтини части при положение че в приложения каталог частите на Хондата са по евтини :Д
  • 47 Mike

    7 3 Отговор
    Honda Accord !!!
  • 48 Дошо

    8 2 Отговор
    BOBI пич.БМВ-тата са абсурдно смешни по отношение на динамиката бе пич.Всяко 150 коньово БМВ ще гледа задния номер на разни ГСИ и ГТИ, а за японките да не говорим.А4 1.8Т прави всички БМВ с мотор до 2.5 включително СМЕШНИ.
    Вчера ходих на Пловдивския панайр.Вече знам каква ще е следващата ми кола.Ще сменя Ауди-то само живот и здраве да е за Хонда Акорд.Прекрасна е.И дизайн и качество надвишаващи цената си спрямо европейските премиум марки.
  • 49 Б.Б.

    3 0 Отговор
    Пичове , сравнявайте дизел с дизел и бензин с бензин. А не два автомобила с различен двигател. Логично е ,че дизеловият автомобил ще е с по-скъпа подръжка - по сложно устройство на двигателя и т н. На мен лично маздата ми харесва повече. Карам тази дето е с мотор 143 коня и 360 НМ въртящ момент , който в аналогичният модел на хонда е 340 при това при по голям двигател като обем - 2.2. Също съм се возил в хонда и мога да каже че е много добра,макар и не колкото маздата. И двете коли кефят много!
  • 50 dan

    5 2 Отговор
    Samo Hondaaaaa !!!!!!!!
  • 51 EU

    3 23 Отговор
    ВСЕ ЕДНО ДА ИЗБИРАШ МЕЖДУ ЧУМАТА И ХОЛЕРАТА -ЯПОНСКИ ТАРАТАЙКИ - СРАМНИ БОКЛУЦИ

    Коментиран от #58

  • 52 пробвал

    11 0 Отговор
    Имах Акорд 2006.Страхотна кола.Карах я 120 000 километра и нищо не смених освен масло.Няма дори опит за ръжда.Страхотна стабилност на пътя дори при скорости над 200.А ако не караш над 90 -100 разхода пада дори под 6.Хонда е страхотна кола.Горещо я препоръчвам на всеки ,който не е опитвал тази марка.
  • 53 a7776

    8 2 Отговор
    незнам кои знае и кои не знае но хонда 2,2 дизела е номер 1 в класа си от 2004г. аз карам хонда2006 феислифта в момента колата ми е на 300 000 км. сменил сам само горни и долни 6арнири които струваха об6то 220лв с труда станаха на 300лв наскоро малко е бутнах и на диното показа скромните 238к.с. и не се давам на по4ети никои на пътя с лекота отива на 4800об. сами си смиатаите колко варви /само едно пояснение не сам смениал турбото 3000 об.-173км.по GPS/ и разхода е много прели4ен при нормално каране 120-140 разхода е4.8-5.2 зависи колко хора се возият никога няма да сменя марката
  • 54 дидо

    8 1 Отговор
    Залагам на хондата тя е номер 1
  • 55 Japan_Fan

    7 2 Отговор
    Доста добра статия!
    И двете коли са еднакво добри според мен-основно става въпрос на вкус.Акорда е малко по-динамичен,но малко!
    Но наистина в този клас много малко Евро-автомобили могат да предложат подобно съотношение: качество-цена.
    Карам Митцубиши Галант-2000г.
    Преди това (не броя руските таратайки)само европейски коли-Опел Аскона,Астра,Вектра-Б,разни там Гоуфове....
    Но от както се качих на японски автомобил,не си помислям да го сменя с някакъв евро-аналог,по простата причина ,че няма такъв.....
    Просто човек като се запознае с японския начин на живот и мислене,ще му стане ясно какви автомобили произвежда....
    Следващият ми автомобил ще бъде 100 % Хонда или Мазда....,тъй като няма Галант след 2003 г.
  • 56 vanko

    3 1 Отговор
    В маздата вече няма нищо японско, чист форд си е!
  • 57 Вайпър

    0 6 Отговор
    Маздата е по-близко до моя вкус (особено, ако говорим за комби и хеч). Иначе седанът на Акорд е по-добре от двата. Бих взел Шестицата просто защото интериорът и е доста по-красив от по-мрачния на Хонда, а това е което ще виждам аз през повечето време! Мечта ми е МПС изпълненито, но докато събера пари ше изгние :). В момента карам Волво В40 2000 и когато седна в на брат ми Акорда от същата година направо се депресирам. След 10 години, когато Акорда поизгние, Волвото ще си е същото - факт.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Гост

    1 1 Отговор
    Към м-power,абе убвец а ти чул ли си некой немски кенеф от 90те години от 1600куб.да е извадил фабрично 163кончета не се излагай повече купи си мерцедес или бмв и си доживотен абонат на сервизите,ама и затова има спсение като си купиш ХОНДА
  • 61 anti shvaba

    1 1 Отговор
    германските бракми освен VW не стават за нашите пътища къде се напъват тея де хвалят BMW - да ходят да си правят двигатели за самолетчета каквото са правили когато са се пръкнали или по скоро за дронове че сега това набира популярност.Аудитата нема какво да ги коментираме отиваш във сервиза оставяш колата отиваш болницата дигаш блузата и избираш кой орган да ти извадят да си платиш безбожния ремонт.Аз карам хонда от по старите и като първа кола 4 години не бях дигал капака и даже не знаех от къде се вдига докато един ден не реших да я закарам на профилактичен преглед в един сервиз.
  • 62 Ха ха

    0 2 Отговор
    Немските кошове имат готини кристални предни стъкла, а японките огромни стопове за да могат по дълго да ги виждат как изчезват в далечината БМВ -джии и мерцедесаджии