7 Юни, 2010 09:40 33 990 51

Пазарът в България: Dacia Duster 4x4 1.5 dCi

  • dacia duster-
  • dacia

Кандидат за МVР

4х4 предложението на румънците очарова с цена, проходимост, дизайн и икономичен дизелов агрегат

Титлата MVP е термин от спорта и в превод означава “най-ценен играч”. Тя обикновено се дава на най-комплексният и резултатен състезател в дадена отборна надпревара. Ако имаше такъв приз и при автомобилите, то новото предложение на Dacia определено щеше да е един от претендентите в класа на т.нар. “паркетни джипки”. Основните козове на Duster 4x4 са комплекс от даденостти, които я превръщат я в е един от оптималните варианти за евтин и същевременно проходим и функционален автомобил. В това можахме да се уверим след доста обстоен 1 000-километров тест-драйв, в който изпробвахме всички модификации на Duster. Преди малко повече от месец ви разказахме впечатленията си от бюджетната версия, оборудвана с бензинов агрегат и предно предаване. Сега ще спрем вниманието ви на най-наточената 4х4 версия на румънския кросоувър, екипирана с 1.5-литров дизел с мощност 109 к.с. и най-високо ниво на оборудване.

Екстериор
В предишният материал се спряхме по-подробно на визията на Duster. Ще припомним с няколко думи, че тя определено е насочена към т.нар. off-road аудитория - силно раздути надкалникови арки, груби черти и солидни форми. Основните видими разлики между версиите с предно и с 4х4 задвижване са две. Първата се крие в секторните предни светлини. При варианта с двойно предаване те са с черни рефлектори и изглеждат доста по-ефектно от стандартните. Втората разлика може да се забележи под задната броня. Последното ауспухно гърне на 4WD версията е напречно разположено. Иначе всичко останало е същото. Това обаче съвсем не означава, че пътните показатели са еднакви. Но за това малко по-късно.

Интериор
Най-добре екипираната версия разполага с климатик, ел.стъкла, бордкомпютър и управление на аудиото от волана - все неща, повишаващи комфорта в купето. Като опция се предлага и кожена тапицерия, която определено придава лукс. Като цяло, без да блести с авангардни решения, салонът на Duster впечатлява с комфорт и функциналност.

Сравнително евтини материали, но отлична сглобка, както и функционални и удобни седалки, са в основата на приятното усещане при пътуване. Уредите на арматурното табло са информативни и конвенционални, а багажникът съвсем не е малък. При нужда от повече пространство на помощ идва асиметрично делимата задна седалка. Мястото за краката на водача и останалите пасажери е оптимално за автомобил от този клас, а благодарение на сравнително високия таван визуален простор в салона не липсва. Много детайли от интериора са заимствани от други модели на алианса, но са добре паснати един спрямо друг. Основната разлика от версията с предно предаване се крие в кръгъл контролер, разположен в долната част на хоризонталната конзола, чрез който се превключват режимите на системата 4WD. Неговата употреба не е честа, но въпреки това мястото му не е от най-удачните. Това обаче не е съществен недостатък. Основният такъв при Duster e по-слабата шумоизолация на салона.

Двигател и ходови характеристики
Доста пъти сме ви разказвали за 1.5-литровия дизелов агрегат на Renault. Макар да разполага само с по два клапана на цилиндър, той е икономичен и притежава нужната тяга. При Duster 4x4 той е представен в по-мощното си изпълнение. Разликата се крие основно в турбото, което тук е с променлива геометрия на лопатките. Единственият му минус е по-високото ниво на шум. Иначе заради лекото купе предлага отлична динамика на автомобила. Този агрегат предава немалкия си въртящ момент през шестстепенна механична скоростна кутия, характеризираща се с много къса първа предавка. Именно тя е един от факторите за перфектната проходимост в пресечена местност. Освен нея, основна роля за off-road възможностите на автомобила играе и задният мост, разполагащ с диференциал и електромеханична муфа. Тази система работи самостоятелно, но е подпомагана и от ESP-то. Резултатите са впечатляващи. Проходимостта на Duster на пресечен терен е сред най-добрите в класа. Тя се дължи още и на високия клиренс, както и на късите надвеси. Иначе системата за предаване на момента има три режима на работа - 2WD, Auto и Lock. При първия движещи са само предните колела, докато при втория електроника предава тягата и към задния мост в зависимост от сцеплението на колелата. Режим Lock преразпределя въртящият момент в съотношение 50:50 между двата моста. Хубавото при него е, че може да работи до скорост 60 км/ч., докато повечето от алтернативите изключват lock режима при скорост между 30 и 40 км/ч.

Така комплектовано най-наточеното предложение от гамата Duster впечатлява с прилична динамика, добро поведение на асфалт и отлично такова в пресечена местност. Като казваме отлично, имайте предвид цената и класа, в който е позициониран Duster.

Цена
Стигнахме и до парите, необходими ви за претендента за MVP. Именно цената е един от факторите, определящи Duster като най-ценен играч на пазара на кросоувъри. Тя стартира от 19 990 лв. и финишира на 31 990 лв. с ДДС. Имайте предвид, че автомобила има заводски индекс N1, което автоматично може да свали 20% от цената, при положение, че притежавате фирма, регистрирана по ДДС. Но дори и без тази “екстра”, Duster си остава най-атрактивният в ценово отношение компактен кросоувър на българския пазар.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

редови четирицилиндров
        два клапана на цилиндър
 Работен обем   1 461  куб. см
 Максимална мощност    80 Kw/ 109  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   240 Нм при 1 750 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване   15.3:1
 Маса на единица мощност   12.6 кг/к.с. (17.1 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 315 мм
  широчина 1 822 мм
   височина 1 695 мм
 Междуосие   2 673 мм

 Маса

  1 369 кг.
 Допустимо натоварване    н.д.
 Обем на товарния отсек
  443 - 1 604 л
 Вместимост на резервоара   50 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.5 л/100км
   извънградско 5.3 л/100км
   комбинирано 5.6 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   12.5
Максимална скорост  км/ч.   168
Гуми отпред/отзад   215/65 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                                  31 990 лв.

Базово оборудване

ABS, AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, Стандартно отопление с 4 степени за регулиране и рециклиране на въздуха в купето, Подсилено окачване, Подвижен пепелник и запалка, Метална защитна кора под двигателя, Сгъваема задна седалка, Автоматично осветление на багажника при отваряне, Електронен имобилайзер, Отопляемо задно стъкло и чистачка, Въздушна възглавница за водача, Въздушна възглавница за пътника до водача с възможност за деактивиране, Странични въздушни възглавници за предните места, Тонирани стъкла, Хромиран елемент на оборотомер и километраж, Предни и задни триточкови предпазни колани, Сигнализация за не закопчани колани, Ниши за багаж в предните врати, Седалки със система за закрепване ISOFIX, Блокиране на задните врати за безопасност на деца, Двойно оптични фарове, Хромирана предрадиаторна решетка, Бордова диагностика, Трета стоп светлина, Хидравличен сервоусилител на волана, Подготовка за радио-оборудване, Звукова сигнализация за забравени светлини, Климатик, Предни фарове за мъгла, Радио CD 4х15 W с регулиране от волана, Брони в цвета на купето и черно, Регулируем волан по височина, Дръжки на вратите в цвета на купето, Регулируема по височина седалка на водача, Ел. управляеми и отопляеми външни огледала, Дистанционно управление на централното заключване, Джобове на гърба на предните седалки, Предни ел. стъкла, Асиметрично делима задна седалка, Борд компютър, Въздуховод за задните места, Сигнализация за забравена отворена врата, Стилизирани стоманени джанти, Филтър за твърди частици  и др.

Допълнително оборудване
ESP                                             850 лв.
Кожен салон                            950 лв.
Лети джанти                            650 лв.
Рейлинг на покрива                220 лв.

Гаранция - 3 години или 100 000 километра пробег

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DACIA=NEUDACIA

    19 39 Отговор
    Защо фирми, които не се научиха да правят леки автомобили, навлизат в клас, за който ще са им нужни около 50 год. ,за да догонят съвършенството на други (ако това въобще стане!)?
  • 2 Mr.Zion

    34 25 Отговор
    А кой си ти да казваш кои се е научил и кой не за правенето на Леки автомобили?! И на база на какво мислиш, че автомобилите Дачия не са добри?
  • 3 Ogi

    22 33 Отговор
    Dacia + 4x4 = Recycle Bin
  • 4 оооо

    32 18 Отговор
    Хора, който седят само пред компютъра и имат по два километра с пазарска количка да не дават мнение моля.Дачията си е добра за този клас и за парите
  • 5 mehanika

    24 17 Отговор
    Бих дал 35000 за Skoda Yeti и 38000 за Ford Kuga - но никога не бих дал споменатата сума в статията за Dacia Duster.
    Dacia- трябва да са евтини (там им е силата )но не виждам каде е евтиното тук ???????
  • 6 ewgaegs

    17 16 Отговор
    тва е пълна пародия!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 7 DACIA=NEUDACIA

    10 22 Отговор
    Mr.ZION като гледам колко разбираш от коли, съм сигурен какво е гаджето до теб.....хихиихихихи
  • 8 STEFAN

    11 14 Отговор
    OOOO извинявай, ти би ли си купил DACIA за тези пари? или би ги дал за XC90, TOUAREG.....DACIATA остава ли?
  • 9 speca

    18 19 Отговор
    тия мамалигари дето правят реплики на рено - четвърто качество би трябвало да продават горепосочения модел за не повече от 12000 лева с ДДС.за тези пари-31990 си купуваш десет годишен нисан патрул (15000лв)и с още толкова го рециклираш и ще го караш поне още 10 извън пътя ,докато въпросната дачия ще бъде бракувана след не повече от 2 години и то при шофиране в градски условия .ТОВА Е ЕДИН ПЪЛЕН Т.....
  • 10 georgi

    24 10 Отговор
    Колата си струва ! Не я плюите толкова, аз карам Pajero 98год и знам наистина какво е хубав джип. Но за тия пари и Dacia-та си струва. Говорите за 10 годишни коли, само че цената на частите после няма да е същата като тази на Dacia. Отделно казват, че за този модел са използвали само утвърдени технологий, така че и като качество трябва да са добри. Също така много от големите фирми предпочитат да купят нова кола и да имат включена гаранция и подръжка, единствената алтернатива на Duster е Лада Нива. Незнам колко от вас са се возили в Ладата, но съм 100% сигурен, че Дъстъра е много по-добър.
  • 11 няма по-добра кола от новата

    17 11 Отговор
    Разликата с 10 годишен нисан и Дачията е, че дачията е нова и като ти счупят стъклото я караш в оторизиран сервиз и ти слагат ново без разправии. При нисана или друга стара кола те пращат в кобра и ти слагат китайско стъкло, ама то няма да пасне естествено. След това си търсиш 2 месеца втора употреба за 3 пъти повече пари от това което ти дават по каското.
    Давам пример за стъкло, защото съм го изпитал, но това е за всякакви части.
  • 12 yoto_62

    17 11 Отговор
    тези които плюят дачия не са карали такава кола имаме два седем местни логана карат се като служебни коли едната е на 138000 км идо сега има два пъти смена на предни накладки и на 134000км сменихме един накрайник на кормилната щанга а знаете какви са родните пътища
  • 13 speca

    15 21 Отговор
    пак не ме разбрахте!карал съм дизелов логан ,който на 14000 км хвърли семеринга на кол.вал и беше с материали в салона по-скапани от на клио ,много шумен грозен и т.н.(единственото радостно нещо бе разхода на нафта)Този нов автомобил Дъстър е един пример за ниско качествена изработка за ширпотреба!Просто не го хвалете ,казах ви реалната му цена тряя да е около 12000 лв с ДДС - Както ви казах по-добре карайте 10 годишен патрул за 15000 лв и с останалите 16000 резерв ще го карате още 12 лета и когато патрула стане на 22 години ще струва 6 пъти повече от дачията (ако все още нее бракувана което ще ме очуди)Дъстъра е един масов автомобил за бедни комплексирани селяци ,които гледат най-евтиното,най-ниската лизингова вноска , но не осъзнават в какъв кенеф се качват!ЗА ТОВА БИХ КАЗАЛ КАРЙТЕ СИ ДАЧИИТЕ СЪС ЗДРАВЕ И БЕЗАВАРИЙНО НО НИКОГА НЕ ГИ ХВАЛЕТЕ И НИКОГА НЕ СИ МИСЛЕТЕ ЧЕ ТОВА Е АВТОМОБИЛ
  • 14 сашо

    12 7 Отговор
    За всеки влак си има пътници, смятам аз. На вид не е зле, има добро обурудване. Е да, качеството не е като на германската конкуренция в лицето на VW-group например, но за не чак толкова заможните източно европейци е приемлива за нов автомобил оферта. Все пак да не забравяме, че това е нисък клас автомобил нормално е ниската цена да отговаря на качеството. Въпрос на личен избор и приоритет - ново или старо. Аз лично не мисля че ще Duster-а ще достигне продажбите на Logan-а, но румънците са длъжни да опитат.
    /Не налагам личното си мнение на никого./
  • 15 нццлп

    20 9 Отговор
    Не харесвам дачия,но все пак техниката е на Рено,моторите са много здрави! неми хвалете Патрул ,който гори 20 греадско или пък фолксваген,който е на сервиз всеки месец! това е един ефтин автомобил и няма нужда от коментари,никой нени кара даго купуваме нали?
  • 16 zx

    23 7 Отговор
    И аз бих дал пари за едно Паджеро след 2003 вместо Дъстър, но...
    Понеже фирмата в която работя е дилър и на Рено - Нисан (Дачия), се возих на единия тестови автомобил. Не ми дават да ги карам, защото гледам как по-най-бързия начин да го изкарам извън пътя за тестове :)
    Та смел;омога да кажа, че освен приликата със Сандеро, този път хората са се погрижили доста повече а комфорта. Много по-добра музика, значително по-обезшумен, стой стабилно на пътя, вози изключително добре. Не трябва да забравяме, че двигателите на Рено-Нисан са отлични особено от към разход, за ходовата част, имаме служебни логани, които са и тестови "спукани" са от каране и ходовата част не е мръднала. Трансмисиите и диф. няма какво да коментирам все пак идват от Нисан.


    И все пак въпреки, че бих си купил 7-10 годишно Паджеро, Дачията определено ми направи положително впечатление.
  • 17 .

    17 7 Отговор
    Значи до момента съм виждал 4 Дъстъра,единия (който ми направи най-голямо впечатление) беше чисто бял изпипан(не тунингован,а просто прагове това онова),ей казвам ви,Дачията не е премиум кар,обаче този Дъстър беше спр красив,мн ми хареса,направо ми се прииска да имам такъв.На Дъстъра обаче имам една забележка,вратата на Багажника е точно копие на тази на Сандеро,което прави задницата спр грозна.Чудя се не можаха ли малко да я изпипат,нещо по-така?Много грози иначе красивата кола,отпред ми харесва.Тук видях някой да казва ,че имали 2 служебни дачии комби,и ние в нашата фирма имаме такива,казвам ви на 150 хл км,каране през дупки като невидели(шофъорите от фирмата)натоварени ,с хора, нямат мръдване,нищо не се е чупило по тях,а и возенето дори през най-страшните кратери от които те е страх да стъпиш пеша(може да пропаднеш) не се усещат както примерно на моята по-стара западна кола.Така,че плюене не плюене,Дациа,ако не друго,правят поне що годе издръжливи коли.И аз смятам ,че базовите им модели трябва да са с по-ниски цени,обаче .....
  • 18 lovets

    13 3 Отговор
    az si tarsia pajero 94-98 za lov,dalga baza kakvo mislite,ako ima kolegi s opit blagodaria
  • 19 наско охрана

    18 2 Отговор
    lovets.Ако ти трябва нещо само за лов това не е добър избор.Парите са си твои ти си знаеш,наясно си през какви терени се минава по време на лов.Pajero е добър джип в момента са много изгодни като цена, но ако питаш мен си вземи нещо руско колега.
  • 20 инж.Тенчев

    12 14 Отговор
    Това създание от Питещи за 31 990 лв + 950 лв ESP + 850 лв. кожен салон тотал 34 000 лв. с ддс закупено днес ще струва юни догодина 15 000 лева с ддс ако не е блъснато или удряно до тогава.

    За 35 000 лева се взема страхотно Йети с новият 1.8 фси
    с 6 ст. кутия мечта за Дъстър!!!
  • 21 lovets

    4 18 Отговор
    saglasen sam za ruskite djipove,no do kato stignem v gorata patuvam po 50-100 km,a s ruskite djipove e nevazmojno,gledah i HUnday Galoper i toi e dobra tsena,samo se kolebaia mejdy dizel i benzin
  • 22 щеката

    11 12 Отговор
    Йети е на по-висока цена при това базово оборудване, да не говорим, че прилича на баничарка, а не на истински кросоувър и да не говорим, че няма нищо общо с VW, нищо че се прави от тях
  • 23 Александров

    7 6 Отговор
    Много хубава и изчерпателна информация за това "румънско чудо". Чак ме впечатли.
  • 24 Viktor

    5 15 Отговор
    TOVA E KOLA ZA BOKLUKA SAMO 160 VDIGA MALEEEEEE HAHAHAHHA !!! DACIA LI E- NE MI Q HVALI 4IST BOKLUK
  • 25 hahah

    5 9 Отговор
    тука обаче никой не споменава нищо за сигурността на тази консерва. Със сигурност не дай боже се удариш с това с 50км/ч ще се размажеш като домат. Аз лично не бих рискувал моя живот и този на близките ми с тази ху.ня. Вземете си нещо на 5-6 години немско и знаете поне какво карате. Сигурност, комфорт и красота. Аз от румъния и хляб не бих си купил, камо ли такава кола. Според мен тия, които си купуват тези опасни коли трябва да ги съдят като обществено опасни.
  • 26 КИА РУЛЕЗ

    14 8 Отговор
    Абе комплексари . Какво му е на джипа бе?Нов на тези пари каде ще намерите?Браво на Дация!
    Ей такива комплексари който само за VW ми говорят не разбират че вече много производители напредват.Примерно новото КИА Соренто!Не е Туарег не е голф значи е боклук.Няма смисъл да се говори със комплексари!!!а
  • 27 321

    13 6 Отговор
    не е хубаво да се плюе нещо ново,хора които са виждали дустера само на снимка,и са качили първата мисъл която им е минала като мълния през тиквата няма как да повлияят на човека реалист,много е рано още да се хвали времето ще покаже
  • 28 123

    11 2 Отговор
    Да, Йети няма нищо общо с Фолксваген - не случайно специалистите бяха заключили, че всички недостатъци на Тигуана са отстранени при Йетито и чехите са са справили много по добре от германците.
  • 29 cuc

    13 4 Отговор
    mnogo dubr isgljda ot van sigorno ste vari nogo
  • 30 maksito

    5 7 Отговор
    Tazi kola e p1len,p1len boklyk B O K L Y K napravo za y k16ti kofata tazi kola e kato karysa ili katafalka daje na6ata karysa na selo e po xybava i ka4estvena tazi kola nqma da q vzema ako 6te da mi q dad1t bez PARI nqma da q vzema
  • 31 наско охрана

    14 3 Отговор
    maksito.Вече ми е ясно че от коли понятие нямаш не се напъвай на напразно да ни разсмиваш
  • 32 Nseries

    4 6 Отговор
    Бях много навит да си купя този модел ходих в предтавитеслтвото да видя автомобила на живо и останах страшно разочарован. Колата е ужасно зле........
  • 33 ingemar

    4 6 Отговор
    jip s 1.5 motor dali.....................
  • 34 TROSHACHA

    5 5 Отговор
    KOLEGI PURVO CENATA ZA BAZOV MODEL ZAPOCHVA OT 19.990lv.I AKO SE KUPI NA FIRMA SPESTIAVATE OSHTE -20% TAKA CHE CENATA SLIZA OSHTE PRILICHNO NADOLU!!!CHETETE PO VNIMATELNO I MISLETE!?I VTORO S TOVA TEGLO OT 1300cg.DALI NE E PO PROHODIM V KAL ILI PIASUK???ZA RAZHODA OT 6.5 GRADSKO SUSHTO DALI NE E SAMO DOBRO POJELANIE ZA MNOGO DRUGI PARKETNICI!? I DA NE ZABRAVIAME CHE GLOBALIZACIATA NAPRAVI TAKA CHE MNOGO KONCURENTNI FIRMI OBEDINIHA PROIZVODSTVATA SI.RENO+NISAN=DACHIA DUSTER.I NAKRAIA DA NE ZABRAVIAME DUMITE NA g-n FORD -NAI-HUBAVIA AVTOMOBIL E NOVIA AVTOMOBIL!!!!!!!(ne e chetivo za hora koito robuvat na marki)TRADICIITE NE SA TOVA KOETO BIAHA!!!
  • 35 Димо

    15 0 Отговор
    до-lovets -преди 2 години имах същия проблем като теб,водиха ме на отчет на едно място, ловувах на друго.Тогава с парите които разполагах си взех терано 2-ка 98г къса база,ако вече не си взел нещо мисля че това ти трябва, на мен ми допадна много.
  • 36 Мецан

    2 7 Отговор
    Няма защо да се коментира нещо, за което още няма статистика - нито от любители, нито от професионални издания. По проспекти на производителя всичко изглежда много добре, на външен вид също, коментарите на Ауто-билд и Ауто-мотор унд шпорт за вече познатите модели на Дачия са повече от добри - логично е да излезе нещо добро. А който и да е автомобил от друга марка при еквивалентно ниво на оборудване е по-скъп. Колкото до въпроса какво е по-добре да се избере - нов дъстър или стар доказан джип - това е въпрос на вкус (казало кучето и си облизало задника:)))
  • 37 Гаг Корнеич

    6 4 Отговор
    Дакията е нисък клас - ясно! Но евалата на румънчулята, че правят нещо. Ние правим таратанци. Румънците заслужават поздрави и за това (не е само заради това, че са част от Рено!)та заслужават поздрави и затова, че поне хората напират да се развиват. Виж руснаците грам желание нямат, язък им за това, че са техническа нация, язък им за многото фенове на Лада!
    По темата: 30 бона за Дакия нема да дам. Дакията е готина за 15-16 бона. За 30 бона ще си взема младо-младеничко японче или корейче и ще пея на глас!
  • 38 bezimen

    6 5 Отговор
    da ne bi da iskate da kajete 4e 10 godi6en razdrnkan pajero ili cx90..... sa po hubavi ot nov duster a
  • 39 speca

    5 11 Отговор
    казах ви тая дачия е един пълен боклук - стига сте писали измислици и спирайте коментарите Пак ви обяснявам че един 10 годишен японски джип (патрул , паджеро или лендкрузър)за 15000 лв + още 10 за резерв (части и ремонти) ще ви изкара още 10 години ,ще ви бъде 4 пъти по ефективен и полезен и след 10 години ще е в 4 пъти по-добро състояние от кирливата дачия и ще струва точно 4 пъти повече от нея!Тва че някви дилърчета на дачия ,бедни комплексари и чички дет от на лада 2107 или 22 годишен кадет се качват на нова дачия (реплика на рено 6 качество) пишат глупости е една груба еснафска проява ЗАТОВА ВИ КАЗАХ ДА СПРЕТЕ С НЕКОМПЕТЕНТНИТЕ СИ ИЗКАЗВАНИЯ - возете се в кенефите и мълчете не сравнявайте часовник Q&Q с BREITHLING и помнете че скъпото винаги излиза по-евтино Карам Лендкрузър дълга база 2006 година изминах 365000 км и съм сменял единствено 5 пъти накладки и 2 пъти дискове и в момента джипа ми струва повече от този Дъстър и ще измина още 365000 км и ще го карам докато вече вече ще има тригодишни дачии бракувани от оперативен лизинг
  • 40 321

    23 5 Отговор
    спецче, ти като говориш понякога не се ли усещаш че си противоречиш сам( и помнете че скъпото винаги излиза по-евтино), как реши че автомобил дето в последните няколко години се харчи като топъл хляб е боклук,или се мислиш за по-умен от собствениците на фирми, които имат над 30 дачии различни модификации, колкото до 10 годишните препоръчваш и сравняваш с нов гаранционен автомобил голям смях беше да знаеш,като гледам километрите които си минал за 3 години и 5 месеца,къде толко си обикалял не знам,моите са по цял ден на път,накрая на месеца като им гледам километрите са около 6500,но да си дойдем на думата,начи в момента ми препоръчваш кола дето е на 1милион км с сменени 15 пъти накладки и 6 пъти дискове,е няма да стане,избирам дустера,няма как мойто дете ти да си по тарикат,от хора дето са 100 гд по напред като манталитет и мислене,един автомобил след определени километри,от верен партньор се превръща в безпощаден бирник,тогава здраво мислещия човек го продава или подарява на познайте кой SPEC-BG
  • 41 стефан

    5 4 Отговор
    хохохоххоооо ама голем бой стана тука ейййй
  • 42 Борис

    10 7 Отговор
    Тия които плюват новия джип на дачия просто ги е яд,че други по-разумни хора ще карат кола която с нищо не отстъпва на техните германки и японки освен,че е мноооого по-евтина.Мисля,че Дъстъра е перфектен като съотношение-цена-качество.С радост ще го сменя с моята а4-нека някои друг да прави предница на всеки 10000км.
  • 43 speca

    7 13 Отговор
    321 цирея да ти излезнат на ..... комплексар Карай си кенефа и замълчи Аз карам автомобил не каруца.И помни нито един добре облечен бизнесмен не бе застрелян в дачия (хората карат каен ,бмв,мерцедес и т.н.)И никога не съм ти препоръчвал конкретно на теб дилърче на кенефи джип на 1000000 км с 15 смени на накладки и т.н.Просто бъди внимателен с изказванията си!колкото и плюсчета да маркирате(много странно -9 одобрения и само един коментар) кенефа си е кенеф! Изминал съм вече 370000 км защото имам пари , а тези еснафи дето си мислят ,че карат автомобил като се качат в дачия - много здраве и успехи им желая!Между другото дачия е автомобила с най-бързо падаща застрахователна стойност - 50% за две години - ЗАЩО ЛИ Ти просто не си на дневен ред!А ти бай Борисе вярно не си избрал подходяща кола (а4) но не се набутвай с тази кошница или по скоро преговаряй с вносителя за цена от 9-10 хил.лева с ДДС - нито лев повече и я карай само по тъмно в селата(за друго не става) да не ти се смеят хората!
  • 44 Шофьор

    14 9 Отговор
    Само не разбирам, що така "speca" дето е навъртял 370 000 км и има много пари се бута там, където не му е работа. Карай си Крузера и не се намесвай в темата. Карах вече два пъти Duster 4x4 dCi и то доста продължително. Карах го в гората, карах го и по улиците. Притежавам Рено Симбол от 2006-та и съм много доволен от него вече 62 000 км. След една година ще си взема Дъстър и въобще няма да ми пука за комплексари като "speca". Даже мога и да му тресна и Крузера и пак няма да ми пука. Да видим кой ще плати по-малко за застарховките.
  • 45 Шофьор

    15 8 Отговор
    Добавям и впечатленията ми от Дъстър 4х4 dCi - страхотни. Скорстна кутия - 6-степенна. На 5-та и 6-та има достатъчно сила да изтегля със 100 и 120 съответно. Двигателят е превъзходен - най-добрият дизел, който съм пробвал на Рено. Същото поведение има и Рено Флуенс. Дъстър е изключително стабилен - нарочно го вкарвах в дълбоки локви - нито дръпване на волана, нито заклащане, никакъв аква-планинг. Окачването е супер-балансирано и е доста по-добре от Нисан X-Trail, чиято предница тракаше нелогично по дупките. Пробвал съм и Дайхацу Териос от последните - окачването също тропа повече от на Дъстър и във волана се усещат хлабини като минаваш през каменист терен. Това при Дъстър го няма. Вкарах го на кална и мокра нива с не-голям наклон нагоре (10-15 градуса)и успя да излезе от нивата без никакво затруднение само в АВТО-режим, без да е нужно блокиране на централния диф. Автомобилът е превъзходен, чакам да намеря бензинов 4х4, за да преценя, кой ще бъде. Разходът на тестовия дизел за 1000 км беше 7,1 на бордовия комп. И това са само първите 1000 км, след това ще пада. Нека видим на Крузера, колко е разхода, а - 12?
  • 46 Янко

    16 7 Отговор
    ЗдРавейте, на всички! Проявявам интерес към този джип прочетох ви мненията имам някои въпроси: 1-ви- 321 -оточни с подробности за 10 годишните маркови какво точно имаш в предвид, 2-ри- до Наско пазача- ти колко разбираш от коли, 3-ти -инж.Тенчев- ти ме хвърли в шахххх, 4-ти -specо- ти дори каруца нямаш или ако имаш сигурно ще впрегнеш коня обратно, тия работи за километрите и за спирачните истории ги разправяй на баба си. Не тук във форума имам 2-ве стотици като твоя 2004 г от 21.06.10 до 01.07.10, може да си минал 5000, но както казва оня къде толко си обикалял или ако джипа не е купен от Чиполино и на всяка смяна на батериите си. Мислиш че сменяш накладки, такива като твоите съм ги слушал на маса. Когато след 5 домашни преварка гроздови мозъкът ти превключи на авариен режим, ако набарате някой да го хванете за слушател и ако ви удиса на ъкъла може да стигне до там, че като види дъстър на пътя ще се стряска, ще пищи и ще бяга в обратна посока благодарение на такива като теб.
  • 47 speca

    6 11 Отговор
    х..я ми Янко ,не правиш разлика между Лендкрузър 100 и 120 мисля !Това говори и колко си компетентен в случая!Заповядай в Сливен и виж джипа и сервизната книжка!Нямам време да се занимавам с шматки но мога да ти докажа всичко!аз не съм дилър на тойота и съм сигурен че качеството на митцубиши също е в пъти по-добро от това на тази баничарка която незнайно защо прехвалвате(единственото обяснение е че явно се мъчите да продавате)Ще видим един дъстър на 50000 км примерно дали вече няма да е на 60 % за рециклиранеА тоя дет треска крузери и се пише шофъор да внмаа кво пише !същото казвам и на Янко Нямам нерви да се занимавам с вас и помнете не ви познавам и няаам намерение да ви опозная(нищо лично) - просто не пишете глупости - който има нещо лично към мен ще му дам възможност - по всяко време на денонощието
  • 48 speca

    7 11 Отговор
    х..я ми Янко ,не правиш разлика между Лендкрузър 100 и 120 мисля !Това говори и колко си компетентен в случая!Заповядай в Сливен и виж джипа и сервизната книжка!Нямам време да се занимавам с шматки но мога да ти докажа всичко!аз не съм дилър на тойота и съм сигурен че качеството на митцубиши също е в пъти по-добро от това на тази баничарка която незнайно защо прехвалвате(единственото обяснение е че явно се мъчите да продавате)Ще видим един дъстър на 50000 км примерно дали вече няма да е на 60 % за рециклиранеА тоя дет треска крузери и се пише шофъор да внмаа кво пише !същото казвам и на Янко Нямам нерви да се занимавам с вас и помнете не ви познавам и няаам намерение да ви опозная(нищо лично) - просто не пишете глупости - който има нещо лично към мен ще му дам възможност - по всяко време на денонощието
  • 49 Шофьор

    5 4 Отговор
    Що да внимавам бе SPEC? Въпросът беше някой като ти тресне Крузера, дали Дъстър ще има по-малки застраховки (каско) или Крузер, било то 100 или 120. Много си повърхностен и първичен, щом реагираш така и се дразниш. Все тая ми е за теб, още веднъж те питам, какво правиш тук, че коментираш нещо, към което нямаш никакво влечение. Аз ти казах, че за мен, Дъстьр е перфектен, два пъти го карах, ще мине 50 000, ще мине и 100 000 км. За един лизингов период - 60 мес., като обикновен потребител аз минавам макс. 80 000 км. Не ме интересува, колко ще струва след 5 години, щото после с остатъчната стойност, ще си взема следващия - пак на лизинг. Карай си и 50 години, ако искаш, една кола, що се мориш да сравняваш магаре с дорест кон (според теб, а и според мен). Сравнението е неуместно. Ценя много Крузер, знам на какво натоварване са способни в Тунис по екскурзиите, но те там са друга разработка. Не мога да си позволя Крузер, щото и не виждам, за какво да ми трябва такъв. Знам кой автомобил какво струва и предпочитам да си взема това, което ми решава въпросите - Дъстър.
  • 50 Баретата

    3 3 Отговор
    Ей шофъор , май проблема ти е че си скъсан ,комплексиран,бедняк!Ти май пари за каско нямаш камо ли за Ленд Крузър.Ти май си като циганите дето ядат салам камчия вместо телешки шол и продължават да са горди и щастливи!Карай си миризливата румънска драгня и не пиши глупости.Май много бързо забравяте какво стана с производството на румънския джип АРО който уж бе хайкопи на Ленд Роувър Дефендър и бе захвърлян от собствениците на по 20-30000 км щот само дефекти дава!Същата ще е съдбата и на Дъстър
  • 51 4х4

    2 0 Отговор
    Повече от коментиралите са комплексари с напъни към грамадни немски джипове-даже не сте прочели основни неща за Дачията-като клиренса и-и ъглите на заход-ако ги сравните с данните на най-новите паркетници,направо ще обявите Дачията за Хамър-хората са направили наистина всъдеход-какво като не може да тегли ремаркета по два тона