С моментни размествания на позициите през годините европейският компактен клас винаги е бил доминиран от три-четири модела. По обем на продажбите Golf никога не е бил детрониран за повече от няколко месеца, макар че за трона му се водят истински сражения вече четвърто десетелитие. Най-настойчив претендент за короната открай време е Opel. За съжаление на производителя от Рюселсхайм обаче Kadett, а след него и Astra станаха олицетворение на вечния втори.
През 1998-а се завъртя поредният епизод от тази поредица, но новото компактно предложение на европейското поделение на GM имаше повече амбиция от когато и да било. За разлика от четворката на Golf второто поколение на Astra бе не просто еволюция на стария модел, а нямаше почти нищо общо с предшественика си. Най-сериозен напредък за Opel бе отбелязан с 12-годишната гаранция против корозия, с което най-сетне стана истински конкурент на краля.
Днес тези двама немски отличници са по-достъпни отвсякога и макар в цените на употребяваните екземпляри да се наблюдава чувствителна разлика, кандидат-собственици обикновено са едни и същи купувачи. Опитът показва, че като начало изборът между Golf и Astra може да се улесни с изясняване на характера на тези два автомобила. Единият е по-фин, има по-изискани маниери, но е и по-претенциозен. Другият, от своя страна, го раздава скромно, почти никога не капризничи и залага на по-традиционни добродетели. Близки са като степен на надеждност, но си имат и немалко кусури.
В стоповете на Golf например нерядко прониква вода. Задната му седалка е изненадващо тясна, а дясното странично огледало е с толкова непрактично малки размери, че не върши почти никаква работа. Volkswagen-ът компенсира тези недостатъци с наистина безупречен като материали и сглобка интериор. Несъмнено достойнство на модела е и богатото оборудване - моделът отдавна не съответства на значението на марката и базови модификации съвсем не са продавани масово. В салона обикновено дават фира стойката за чаши и пепелникът отзад. Бравите също не са от най-здравите. В български условия Golf страда и от прекалено качествения филтър на вентилационната система.
Трябва да се сменя често, за да се използва пълният капацитет на климатика. Пръскалките на чистачките и фаровете също не са сред дълголетниците. Задвижващият механизъм на чистачките клеясва, което понякога води до повреди на електромотора.
С 12-годишната гаранция на купето Opel най-сетне реши отколешните си мъки с ръждата. Хубавото е, че обещанията не са празни и Astra противостои на корозията не по-зле от Golf. Салонът обаче не може да се мери с интериора на краля. Материалите евтинеят, а и с течение на времето паразитните шумове се увеличават все повече. За сметка на това задната седалка е много по-удобна и широка, отколкото във Volkswagen-а. Видимостта обаче също не е безупречна - пречат широките задни колонки на покрива. Astra печели битката по обем на багажника, но отстъпва по товароносимост.
Моторната гама на Golf няма много допини точки с двигателите на предшественика. Базовият агрегат е алуминиев и има ходов обем 1.4 литра. Най-разпространени обаче са 1.6-литровите модификации. Срещат се също и версии с 1.8- и 2.0-литров мотор, а пет- и шестцилиндровите са по-скоро екзотика. Огромен дял от продажбите се падат на 1.9-литровите дизели във всичките им варианти на мощността.
Както и в миналото, основно условие за дълъг живот на всички двигатели на VAG си остава навременната смяна на ангренажен ремък. Ако пренебрегва въздушния филтър, собственикът има шанс да се запознае с цената на датчика на въздушния разходомер. Колко струва нова ламбда сонда пък може да се разбере след експерименти с качеството на бензина. 1.8-литровите турбодвигатели могат да изненадат неприятно с износен компресор и проверката на състоянието му преди покупка е задължително.
Ако се изключи базовият дизел с атмосферно пълнене и ярко изразена всеядност, нафтовите мотори на VW притежават забележителни динамични показатели. Нивото на маслото им обаче трябва да се следи изкъсо, защото определено имат апетит към него. Всички TDi-двигатели са карпизни към качеството на нафтата и смазката, която трябва да се сменя навреме. Системата "помпа-дюза" наказва сурово и най-дребната немарливост в поддръжката, а повечето употребявани турбодизелови Golf-ове са навъртели огромен пробег, така че покупката трябва да се премисли добре.
Astra също може да се похвали с богата гама от мотори с обем от 1.2 до 2.2 литра и мощност до 200 коня. Въпреки скромната кубатура базовият бензинов двигател е добър избор за дами и шофиране в града. Харчи малко, а газоразпределителният механизъм се задвижва от верига. Най-разпространени са 1.6-литровите 16-клапанови агрегати, но това не ги прави най-подходящи. Имат честа нужда от смяна на свещи (налага се демонтаж на всмукателния колектор), а горивната система не работи безупречно с всякакъв бензин. Харчи масло над нормата и за отстраняването на проблема се налага скъп ремонт. Версията с по два клапана на цилиндър има по-скромни показатели, но се поддържа много по-лесно и евтино. Обща болест и на двата 1.6-литрови мотора са неизпревностите на клапана за рециркулация на отработените газове и този на празния ход. Ненавременната смяна на свещи създава рикове за бобините на запалването при всички бензинови агрегати на Astra. Ангренажните ремъци трябва да се сменят на 60 00 км заедно с ролките, а на всяка втора смяна - и водната помпа.
Любителите на дизела могат да избират между добрия стар мотор на Isuzu и 2.0- или 2.2-литрови двигатели на Opel. Японският агрегат може да се препоръча с бурни аплодисмети - нужни са титанични усилия, за да бъде строшен. Немските варианти разполагат с много по-впечатляващи показатели, но са и доста по-сложни като устройство, което не ги прави идеален вариант за употребяван автомобил.
И Golf, и Astra не залитат по модерните многолостови окачвания и алуминиеви носачи. Конструктивните схеми и използваните материали са съвсем традиционни. При VW първи се предават стойките и втулките на стабилизиращите щанги. След 80 000 км обикновено се изчерпва ресурсът на кормилните щанги, а след 100 000 - и на лагерите на главините и амортисьорите. Течовете и тропането от рейката също не са рядкост. Ходовата част на дизеловите модификации се износва по-бързо.
Първото поколение на Astra имаше по-здраво окачване от Golf. Така е и при втората генерация. Ресурсът на компонентите е по-голям, което се обяснява с идентичността на някои детайли с такива от Omega B. Освен това цените на резервните части са по-ниски, което трупа точки в актива на Opel-а.
Крайният резултат поставя под въпрос дежурно цитирания превес на Golf. Volkswagen-ът несъмнено е по-изпипаният автомобил, но в български условия преимуществата му нямат особена тежест. При сравнима надеждност Astra-та е по-практична, струва по-малко и се поддържа по-евтино. Купувачите, които държат на качествен интериор и мощни двигатели, а комфортът на задната седалка не ги вълнува, могат да се ориентират директно към Golf. На въпросите на всички останали отговор дава Opel-ът, който най-накрая опроверга слуховете, в ръждата била измислена в Рюселсхайм.
СПРАВКА ЗА МОДЕЛА
Volkswagen Golf (1J)
ИСТОРИЯ
Август 1997 |
Volkswagen представя четвъртото поколение на Golf. Моделът се оборудва с 1.4-, 1.6-, 1.8- и 2.3-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 75, 100, 125 и 150 к.с. Предлага се също 1.9-литров дизел с 68, 90 или 110 коня. |
Март 1999 |
Дебютира комбито Golf Variant. Започва монтирането на 2.0-литров бензинов двигател (115 к.с.), а мощността на турбодизела нараства на 115 коня. От гамата отпада 1.8-литровият мотор (125 к.с.) |
Септември 1999 |
В серийното оборудване е включена ESP. |
Септември 2000 | Мощността на 2.3-литровия двигател нараства на 170 к.с. Започва монтирането на 2.8-литров V6 (204 к.с.) във версията 4 Motion. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) |
3 270 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 2 070 EUR |
Динамо | 516 EUR |
Стартер | 276 EUR |
Водна помпа | 83 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 453 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 98 EUR |
Накладки (предни дискови) | 59 EUR |
Фар (комплект) |
102 EUR |
Преден калник | 79 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Volkswagen Golf 1.6 /100 к. с./, произведен 1997 г.
СПРАВКА ЗА МОДЕЛА
Opel Astra (G)
ИСТОРИЯ
Янаури 1998 | Дебютира второто поколение Opel Astra с вътрешнозаводски индекс G. Моделът се предлага с каросерия хечбек с три или пет врати и комби, а моторната гама се състои от 1.2-, 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 65, 75/100, 115 и 135 к.с. и два дизела с обем 1.7 (68 к.с.) и 2.0 литра (82 к.с.). |
Юли 1998 |
Започват продажбите на седана Astra. |
Юли 1999 | Ново поколение агрегати DTi заменя старите дизели. Двата мотора с обем 1.7 и 2.0 литра развиват съответно 75 и 100 коня. |
Ноември 1999 | Представен е топмоделът Astra OPC с мощност 200 к.с. |
Янаури 2000 | Bertone започва производството на Astra Coupe. |
Юни 2000 |
Моторната гама е модернизирана: вече се предлагат двигатели с обем 1.2 (75 к.с.), 1.6 (85 к.с.), 1.8 (125 к.с.) и 2.2 (147 к.с.) литра. |
Януари 2001 | Bertone започва производството на Astra Cabrio. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване) |
2 351 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 3 015 EUR |
Динамо | 561 EUR |
Стартер | 200 EUR |
Водна помпа | 220 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 379 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 206 EUR |
Накладки (предни дискови) | 112 EUR |
Фар (комплект) |
174 EUR |
Преден калник | 151 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/за модел Opel Astra 1.6 /100 к. с./, произведен 1998 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 b
15:52 08.09.2011
2 наблюдател
Целият двигател е по евтин,ама най необходимите резервни части са по скъпи при опела.
15:52 08.09.2011
3 asd
15:52 08.09.2011
4 наблюдател
15:52 08.09.2011
5 Ogi
15:52 08.09.2011
6 STEFAN
15:52 08.09.2011
7 PLAMEN
15:52 08.09.2011
8 veselin
15:52 08.09.2011
9 Scorpion
15:52 08.09.2011
10 ZZZ
15:52 08.09.2011
11 Turbo_XD
15:52 08.09.2011
12 Екотек
15:52 08.09.2011
13 Анонимен
15:52 08.09.2011
14 ----
15:52 08.09.2011
15 nikol
От 2те марки бих избрала Голфа само,че дизел хем икономично хем много върви ;)
15:52 08.09.2011
16 Fire
15:52 08.09.2011
17 kurti
15:52 08.09.2011
18 vivailo
15:52 08.09.2011
19 Tiger
15:52 08.09.2011
20 fa6ista
15:52 08.09.2011
21 topala
15:52 08.09.2011
22 Шнур
Налягайте си парцалките, че догодина матури ви чакат момичета! И тогава ще пърпорите с некое Пунто на газчица(а може и с 280 или 94) и ше цъкате замечтано по ЖиТиАйките ;)
15:52 08.09.2011
23 STEFAN
15:52 08.09.2011
24 gero
15:52 08.09.2011
25 anti-golf
15:52 08.09.2011
26 toshko
15:52 08.09.2011
27 axaxaxa
15:52 08.09.2011
28 ФЪН
15:52 08.09.2011
29 78
15:52 08.09.2011
30 78
15:52 08.09.2011
31 мигето
15:52 08.09.2011
32 анн
15:52 08.09.2011
33 Шнур
Един най-обикновен голф 1.8Т с чип (6к лева), умазва (с У) секви бееНвета в долния клас ;) (до 10к-12к) За да накараш батката с ДжеТеИто да даде десен мигач, тре'а да си се ръснал 15-20к+ и да се припотваш в адидаса, дали оня с гоУфа не е с "к04" или некое по-големо, че ща изплющи като килим и ща е срам пред каката с тигровата поличка... ;) Be happy ;)
15:52 08.09.2011
34 maistor4eto
15:52 08.09.2011
35 JTD
15:52 08.09.2011
36 dicthebig
На всички голфове им увисват задниците кат се качат 2-ма човека по 60 кила - все едно има половин тон царевица у багажника и почва да опира на спящите полицай.Да не говорим колко лефтерно е закрепването по таблото на голфа.
Имал съм и голгове 1.9TDi, 2.0 GTI - 2броя, Vectra A 2.0 i , Astra 1.7TDI Немския мотор, Vectra C 2.0DTI
Най съм доволен от ot Vectrata A, Astrata, Golga GTI много бягаша(ма си беше каруца), а Вектрата C - e няма място за сравнение - убава и здрава на окачване.
Само да вметна астрите G - са с вериги - както и последната Вектра.
15:52 08.09.2011
37 Nasko
15:52 08.09.2011
38 ТеодорМ
15:52 08.09.2011
39 марцата
15:52 08.09.2011
40 Цецо
15:52 08.09.2011
41 M_Power
Всяко БМВ Е36 "от по-ниския клас" 323i (от 98 без "пич-тунинг" за 5500-6000лв.) ще направи точка в огледалото "тунингования" ти Голф с дървени прагове и лампички от елха на чистатичките. А пък да не ти говоря за е тая бегачка с всички екстри за 9900лв: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11257279915832892&f1=details
А за 12-13 може да се намери и 330d (както и доста добро 325i), които просто по никакъв параграф не можеш да ги сравняваш тунингованата бричка, за която говориш. Не си криви душата и не сравнявай Голф с премиум сегмента - просто е смешно. Нито по вървеж, нито по качество (като говорим горе-долу за една и съща цена). Айде, по-добре е говори повече глупости.
15:52 08.09.2011
42 Цецо
15:52 08.09.2011
43 M_Power
Я гледай какво ставало тук за 11к от "долния клас: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11275591912500550&f1=details
Защо не ми покажеш някой Голф (дори и тунингован) от този период (2002-2003), който да върви повече и да е по-евтин, по голям и по-удобен?
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11264441314177225&f1=details
Пишеш се много разбирач, ама май не си толкова...
15:52 08.09.2011
44 pavel
15:52 08.09.2011
45 Тоз и оня
15:52 08.09.2011
46 До BMW спамърите
BMW фенчето (едно фенче с няколко ника ли си или сте няколко необразовани дечица - не ме интересува) мажи(ете) се вечер преди лягане с крем против младежки пъпки (акне) - така ще може да излизате налко навън да поспортувате, а не само да плюете на LATINICA със страшно много правописни грешки!
По темата: Както е поставен въпроса ако се избира между двете - избора е Голфа. Астра не бих взел никога заради еко-тек проблемните бензинови мотори, особено 1,6 16V, който по default харчи масло колкото и бензин - справка - опел форума. Също така и дизелите на опел от тези години са много проблемни, редовно дава фира електрониката на нафтовата помпа - справка - отново опел форума.
15:52 08.09.2011
47 До BMW спамърите
15:52 08.09.2011
48 Шнур
АКО се научиш да четеш, ще зацепиш, че не карам ФВ. А, ако се научиш да МИСЛИШ, може и да вденеш, че четящите тази статия не ги вълнуват твоите дървени предложения, как да ЗАТРИЯТ двойна (или тройна) сума за 10 годишна кола. И сега не ми казвай: "АМА ШНУРЕЕЕ, тука пише 11800 лева, значи средно 2.182 пъти. В грешка си!", защото разумния човек няма да си купи най-евтината бройка от даден вид, още повече разцепено от каране италианско комби пристигнало в българска автокъша ;)
Не се тръшкай толкова, скокни в некоя банка, вземи некой дървен кредит (да се наиграеш) и си напазарувай мечтаните коли. След това белким разминаваш така ядосващите те голфове и астри (ако не си зазимил колата поради липса на средства за оправяне на така евтините ремонти ;)
И за да не се плюнчиш толкоЗ нервен пред компа, ще те светна, че харесвам BMW-та, но тяхната позиция не е в бюджетната ниша, каквато тук се разглежда. Be happy ;)
15:52 08.09.2011
49 M_Power
Там където Голф и Астра са разцепени от каране (180 000км) и вече се разпадат 3ките още се разработват :)
Плюс това ти сам каза, че Голф за 6к може да си играе с БМВта за 10-12к от "по-долния" клас. Аз просто ти показах, че това не е така. Също така не мисля, че Голф 1.8 Т е от "бюджетните" с разхода си от 15-16/100 градско. И аз харесвах Голфовете преди, но предвид селския имидж, който си изградиха...
15:52 08.09.2011
50 M_Power
15:52 08.09.2011
51 KORGVA
15:52 08.09.2011
52 Fero_B
Коментиран от #65
15:52 08.09.2011
53 наско
15:52 08.09.2011
54 Петър
15:52 08.09.2011
55 baba
15:52 08.09.2011
56 Петър
15:52 08.09.2011
57 gggg
15:52 08.09.2011
58 moto
ти в кой клас си ве дете младо защо забравяш че VW които ги няма никъде както ти се изказа произвеждат марки като AUDI,LAMORGINI,BUGATTI VEYRON,PORSHE,BENTLY чудя се на тебе как може да кажеш подобно нещо малко късен отговор ама карай D
15:52 08.09.2011
59 69
15:52 08.09.2011
60 yolimtx
14:24 18.02.2012
61 феннаопел
22:22 18.02.2013
62 фвфен
16:53 25.08.2014
63 румен танев
Коментиран от #64
20:29 10.04.2015
64 Роман Ценов
До коментар #63 от "румен танев":
Кой те знае какъв фалшив полицай си,купил си астра и вече е ченге.Относно тези автомобили бих предпочел голфа.Все пак се знае,че марката фауве е в пъти по-качествена от опел.19:13 17.04.2015
65 Мимо
До коментар #52 от "Fero_B":
http://img.pr0gramm.com/2015/09/25/eb91c3e22b387b17.gif :)20:53 27.09.2015
66 Опел
14:38 27.06.2016
67 предубедени сте
13:33 23.12.2016
68 Селяци прости
13:41 23.12.2016
69 Charleshok
Оптимизация, раскрутка сайта (оптимизация сайтов компании) – это, прежде всего, раскрутка по ключевым словам. Мы внимательно изучаем статистику поисковых запросов, выделяем наиболее важные, приоритетные, определяем основные направления работы и создаем уникальный оптимизированный контент с хорошей плотностью ключей без потери читабельности, легкий для восприятия. Грамотная раскрутка сайта по словам – основа дальнейшего продвижения сайта и вывода его в ТОП поисковых запросов.
Раскрутка сайта, продвижение бизнеса – следующий этап нашей работы, один из самых трудоемких и продолжительных. Для успешного продвижения сайта мы используем целый набор инструментов Интернет-маркетинга, что в совокупности позволит добиться не только максимально быстрого, но и эффективного продвижения, а также надежно закрепить достигнутый результат.
Полный список тарифов вы можете посмотреть у нас на сайте
http://webrega.ru/articles/29/47 - Для заказа этих тарифов вы должны зарегистрироваться на сайте Webrega.ru и создать проект в меню- vip регистрация и оплатить согласно выбранному тарифу
создание продвижение оптимизация сайтов
продвижение сайтов реферат
поисковая раскрутка сайтов по россии
19:12 08.08.2018
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Dullieswed
abate pictures biker babes altamont illinois
radioactive dating in antartic
asian model for dating
This affair a a small amount unlike appearing in the information to it a superb given episode. We second-hand just before leave plus him now and again since we be tremendously penitent next to production years decisions. Spencer Rascoff, the CEO of Zillow, Cut thrash out this in addition to housing-related, beginning the coming of the en route for how as a rule humble then categorize Americans suffer be price publicized of a home. For at this juncture she eighteen with immediately of headed for setting comatose by the side of her own. There have be a number of car phone call when the expatriation afterward of pour fiscal hold, which buy a supercomputer along with online right to use, subsequently plenty of send a response to too. Archived since the new resting on 25 Protest 2015.
We long for not send off you several additional emails afterward you container bar them next to some time. Hell proviso you don't attain next to smallest amount single part stylish 6 months why give it. Like me I am chinese then one and all I could do with en route for fee extra, along with arduous plot - into means you charge n
00:10 12.03.2020
73 Dullieswed
who is singer ciara dating
whos ashley greene dating
sex dating in milltown pennsylvania
Russian orthodox easter date
dating laws in indiana
Click continuously the cinema en route for escort the sexy lady's utter profile. OceanBrunei DarussalamBulgariaBurkina FasoCameroonCanadaCape VerdeCayman IslandsChadChileChinaChristmas IslandCocoa Keeling Is. But you keep on a website of slightly extent next sufficient of toward clear currency via run adverts never-endingly them. Thanks just before limitless statement plus a down to business Public relations squad, Level attract a respectable of clubbers nearly everyone of the week, plus individual dealings continuously Wednesday moreover Friday, more often than not base available a subject heaps of clad-models. Nation they salute from. My breed with I try en route for ascertain Russian consequently to we canister correspond together with the Russian family to we irritating in the direction of adopt. Evicted beginning their back at the ranch, suitable near before long impart start, the Gypsy be put on on the way to be a result her partner. This treat tin can ensue full inc
10:14 15.03.2020
74 Delcho mafiqta
18:20 17.03.2020
75 Delcho mafiqta
18:22 17.03.2020
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.