14 Юни, 2010 10:01 8 482 14

Пазарът в България: Mazda6 2.2 CD 180

  • mazda 6-
  • mazda6 2.2 cd 180-
  • alfa-romeo 159

Спортист в костюм

Модернизираната версия е още по-агресивна и спортна, като в същото време запазва познатите качества функционаблност и комфорт

Статистиката сочи, че повечето собственици на Mazda6 купуват автомобила заради симбиозата от качество и функционалност. Предишното поколение на Mazda6, както и предшественикът 626 отдавна са извоювали статут на автомобили с качествена сглобка и респективно висока надеждност. Доскоро те не впечатляваха с дизайн. Това обаче се промени с появата на новата шестица. Въпреки, че дизайнът й е много добър, японците решиха да направят рестайлинг. Обновената “шестица” е вече на нашия пазар, характеризира се с много, но недотам забележими промени, и най-основното -  още по-агресивна и спортна визия. Тестът, който направихме, беше на най-мощната дизелова модификация - Mazda6 2.2 CD 180.

Екстериор
Най-основните промени по външния вид са в предната част на автомобила и по-конкретно в бронята. Тя е нова, характеризира се с изключително интересни въздухозаборници, а формата и е още-по-спортна. Емблемата на радиаторната решетка е по-голяма, а ефектните раздути калници в стил RX-8 са запазени. Тези промени, освен визуална, имат и още една функция. Чрез тях японците са успели да подобрят коефициента на въздушно съпротивление с една стотна.

Отзад нови, или по-скоро стилизирани, са светлините. Те са допълнени с хромирани елементи, придаващи им по-голяма изразителност. Като цяло “шестицата” е станала още по-спортна и същевременно стилна.

Интериор
Японците твърдят, че промените по автомобила са над 200. Всички те обаче представляват малки корекции, но на точното място. Подобен е случаят в купето. То впечатлява с качествени материали и отлична сглобка. Особено впечатление правят някои от опциите. Една от тях е комбинацията от кожа и текстил, с която са тапицирани седалките. С кожа са облечени страничните “бузи” на седалките, а основната част на креслата е покрита със специална 3D материя, която многократно увеличава вентилацията на гърба на водача и пасажерите. С тези седалки е немислимо да се изпотите, дори и в горещите летни дни. В това имахме възможност да се убедим след близо 1 000-километров пробег.

Иначе уредите са основно аналогови, но са допълнени и от електронни дисплеи. Тези пред водача са силно информативни и много ефектно осветени. В горната част на средната конзола е разположен допълнителен тесен и дълъг дисплей, който отчита работата на борд компютъра, климатичната инсталация и аудио уредбата. Единственият му минус е, че част от информацията е с по-дребен шрифт и може да отвлече до известна степен вниманието на водача.

Просторът в купето е осезаем, мястото за всички пътници и за водача е повече от достатъчно, а багажникът е удобен и функционален. В обобщение можем да кажем, че интериорът е модернизиран, вкарани са ефектни хромирани елементи и такива с модерния черен пиано лак, които заедно с качествените основни детайли придават усещане за стил и спорт.

Двигател и ходови характеристики
При рестайлинга японците са обърнали внимание и на агрегатите. Най-мощният дизел, с който беше оборудвана тестваната от нас кола, се е лишил от пет конски сили заради екологичните норми, но това въобще не се усеща. В комбинация с шестстепенната механична трансмисия той е в състояние да вдигне доста адреналина както на водача, така и на пътниците. Динамиката му е много добра, като по-важното е, че тя не е за сметка на повишена лакомия. Каталожните данни сочат 5.4 литра на 100 километра пробег, а след теста, който направихме (с включен климатик и по-тежък десен крак на водача), системата отчете среден разход 6.9 на 100.

Що се отнася до окачването, и там не се е разминало без корекции. Незнайно как, но японците са успели да го направят по-меко, като това не се отразява на стабилността на автомобила в завои. С други думи, возията е прецизно рафинирана, като са запазени спортните настройки на волана и окачването като цяло.

Цена
Тук също се забелязва още едно от предимствата на модела. Предвид гореизброените качества, както и базовото оборудване на модела, цената е изключително атрактивна. Тя стартира от 34 158 лв и достига до 57 075 лв. Опционното оборудване също впечатлява с приемливи цени. С други думи, доработената Mazda6 си остава типичен расов спортист, само че този път той е облечен в по-елегантен и модерен костюм. Така единствената пряка алтернатива на спортно ориентирания седан остава Alfa-Romeo 159. Останалите предложения на нашия пазар са по-консервативно настроени и насочени към по-улегнали водачи.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател

редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   2 184  куб. см
 Максимална мощност   132 Kw/ 180  к.с. при 3 500 об/мин.
 Максимален въртящ момент   400 Нм при 1 800 9 3 000 об/мин.
 Скоростна кутия   шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване   16.3:1
 Маса на единица мощност   8.4 кг/к.с. (11.4 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 755 мм
  широчина 1 795 мм
   височина 1 440 мм
 Междуосие   2 725 мм

 Маса

  1 510 кг.
 Допустимо натоварване    н.д.
 Обем на товарния отсек
  519 л
 Вместимост на резервоара   64 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.9 л/100км
   извънградско 4.5 л/100км
   комбинирано 5.4 л/100км
 Ускорение:    
 от 0 до 100 км/ч, сек   8.5
 Максимална скорост  км/ч.   218
 Гуми отпред/отзад   225/45 R18
 Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                          51 242 лв.

Базово оборудване

ABS/EBD/EBA - Антиблокираща спирачна система с разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент за екстремно спиране, DSC/TCS Системи за динамичен контрол на траекторията сцеплението и срещу прибуксуване, Въздушни възглавници: предни странични и завеси за всички места, Автоматични триточкови колани за всички места, SIPS - система с предпазни греди във вратите
срещу страничен удар, Активни предни подглавници предпазващи от травми при камшичен удар, ISOFIX Система за монтиране на детско столче, Климатроник със система за рециркулация на въздуха, Автоматично вдигане на стъклата при заключване, Мултифункционален волан регулируем по височина и дълбочина със сервоусилвател, Дневни светлини с ниворегулиране, Регулиране седалката на водача по височина и регулируема лумбална опора, Сгъваема и делима задна седалка 60:40, Централно заключване с дистанционно управление, Вграден имобилайзер, Ел. регулируеми външни огледала, ESS - автоматично включване на аварийните светлини при рязко спиране, Датчик за външна температура, Подлакътник между предните седалки, Отопляеми и ел. сгъваеми странични огледала, Електрохроматично огледало за обратно виждане, Фарове за мъгла, Сензор за дъжд, Сензор за фаровете, Кожен волан и кожена ръкохватка на скоростния лост, Дистанционно управление на аудио системата и фунциите на бордкомпютъра от волана,  HHA - система за подпомагане тръгване при наклон, Cruise Control, Борд компютър, Подгряване на предните седалки, Bi-XENON - ксенонови къси и дълги светлини с автоматично ниворегулиране, AFS - завиващи, адаптивни предни светлини следящи кривата на завоя, HiFi Аудио система BOSE® със Subwoofer и централен говорител Center Point с 8 високоговорителя, Bluetooth система с възможност за свързване до 7 телефона, TPMS Система за следене налягането в гумите, Парктроник, Тапицерия Кожа и “3D” дишащ текстил, Безконтактно отключване и заключване, Лети джанти Nagare дизайн 18”, LED задни светлини, Свръх тонирани задни стъкла 70%, Алуминиеви педали и др.
Гаранция - 6 години или 150 000 километра пробег

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киров

    15 6 Отговор
    Много добро представяне. Колата изглежда отлично, само цената и е по-височка, ама за това качество...
  • 2 Slavi

    10 11 Отговор
    ti kakvo iska6 za bez pari da ti q dadat kolko da e cenata 25-30k xaxa dobre si e cenata
  • 3 roni

    23 5 Отговор
    kolata e super
  • 4 gad

    4 7 Отговор
    (})
  • 5 posetitel

    8 3 Отговор
    Naistina kolata e super, karal sam po-staratawersija benzin, ama i cena nad 50 hil. si e dosta jaka, ima mnogo alternatiwi pri tezi ceni, a Slavi ako iska i gi ima izlishni, da plati i 100 hiljadi problema si e negow
  • 6 de

    1 20 Отговор
    пфф вие луди ли сте , невиждате ли , колко е жалка тази количка , отпред все едно че ще зареве още малко , а отзад все едно че съм я ритнал , а отвътре е пълна боза , материалите приличат на такива , като купени от магазин "Всичко по 1 лев" , двигателите също дават много дефекти , за малко повече пари си купуваш един Volkswagen Passat CC , с много по-добра визия,возия,комфорт,издържливост,двигатели и т.н. !!!
  • 7 anonimen

    14 4 Отговор
    ДО DE;ПРИЯТЕЛЮ МАЙ СКОРО НЕ СИ ЧЕЛ КОИ КОЛИ СА НАЙ ЗДРАВИ В ЦЕЛИЯТ СВЯТ СЛЕД РЕДИЦА ТЕСТОВЕ ТОВА СА ЯПОНСКИТЕ НА ПЪРВИТЕ 5-6МЕСТА,А ПАСАТА Е НЯКЪДЕ ДОСТА НАЗАД.И ТОВА СА ДАННИ ЗА ПОСЛЕДНИТЕ 5-6ГОД.
  • 8 de

    13 23 Отговор
    АЙДЕ АЙДЕ , ВИЕ МАЙ ЗАБРАВИХТЕ , ЧЕ МАЗДА И ТОЙОТА ИЗТЕГЛИХА ПО НЕЗНАМ СИ КОЛКО МЛН. КОЛИ С ДЕФЕКТИ , ТОВА ЧЕ ЯПОНСКИТЕ КОЛИ СА НАЙ-ЗДРАВИ СА САМО ГЛУПАВИ ПРИКАЗКИ. НЕМСКИТЕ КОЛИ СА НАЙ НАЙ ПО ВСИЧКО В СВЕТА , И ВСЕКИ ИНТЕЛИГЕНТЕН ЧОВЕК , ЩЕ ГО ПРИЗНАЕ , КАКВАТО И МАРКА ДА ХАРЕСВА !
  • 9 BMWmaniak

    17 3 Отговор
    до де: интелигентните хора по света карат лексус,инфинити,хонда-акура,тойота,бмв,мерцедес,кадилак,бентли а селяците като теб.....естествено голф,пасат и си мислят че карат най-здравите коли..не гледай българия тъпе.гледай америка,русия китай индия т.е най-големите пазари на автомобили в света,там 80% се карат японки но не защото са най-ефтини а защото цената отговаря на качеството, и те понеже са по-тъпи от теб и избират разни мазди тойоти където двигателите им дават дефекти и частите по таблото са купени от магазин за 1 лев...но не мисля че си толкова тъп май нарочно дразниш... хахахах..
  • 10 Benz

    11 5 Отговор
    da i v Rusia vaobshte ne karat Benz ili Bmw li be ushat?
  • 11 M_Power

    1 8 Отговор
    anonimen, я пак прегледай класацията, че нещо недовиждаш ми се струва. http://www.tbmagazine.net/avtonovini/bmw-sa-nai-nadezhdnite-avtomobili-spored-klasatsiya-na-adac.html

    http://www.bulgaria-news.bg/category/today/article/post31430.html

    Нещо не мога да видя много много японки тука. Не че усорвам здравината на японските кошници, но първа серия на БМВ е най-здрава в класа си...
  • 12 M_power e tupak

    9 1 Отговор
    ko mi dava6 germanskata klasaciq,pogledni svetovnata klasaciq.
  • 13 GTIV

    14 0 Отговор
    Prekrasna e kolata!!!!
  • 14 Краси

    0 0 Отговор
    Пожелавам на всички тук които имате пасати двоики да си купите 4-ки:))))и тогава да видите дървото..колко са супер надеждни Ще има да кършите пръсти по сервизите...щото кварталното маисторче ще е безпомощно....Колкото до великото БМВ...знаеме ги...пробваха те "валвтроник"да прявят нещо което при Тоиота е VVT-I но видяха че не им се отдава и се отказаха...бая годинки са назад в електрониката !!!!Повечето мнения са на некви дечурлига тука дето гледат БМВ,Мерцедеси,Фаитони..по списанията и мобиле и мечтаааят ли мечтаят ...нека мечтаят...и последно да ви кажа Проблема на Българина е самото му мислене и липсата на реална самооценка!!!