21 Юни, 2010 12:02 17 892 27

Пазарът в България: Volkswagen Touareg

  • volkswagen-
  • vw

Повелителят на пустинята

Новият немски SUV впечатлява с качество, отлично пътно поведение и увеличени off-road възможности

Туарегите са африкански народ, който до края на деветнайсти век управлява голяма част от пустинята Сахара. Известни са със суровия си вид и репутацията на непобедими войни, а немският концерн Volkswagen неслучайно избира това име за своя най-голям високопроходим автомобил.

Още с появата си през 2002 година Touareg впечатлява с възможностти, както на пътя, така и извън него. Сега на ход е втората генерация на модела, който се характеризира с типичното за немците високо качество на изработка, отлично пътно поведение и още по-добри off-road възможности. В това имахме възможността да се убедим по време на обстойния тест драйв, който вносителя на марката организира у нас. Впечатляващ беше маршрутът в пресечена местност из Родопите, където видяхме истинските предимствата на новия Touareg извън асфалтираните пътища.

Втората генерация на Touareg вече се продава у нас, а ето и по-конкретно първоначалните ни впечатления от автомобила.

Екстериор
Touareg е още един от примерите за новата стилистична философия на “народните автомобили”. Целта на дизайнера Клаус Бишоф е била на базата на новата дизайнерска ДНК на Volkswagen да придаде на Touareg още по-елегантно излъчване. От друга страна е запазена и приемствеността от предшественика. Основен акцент в предницата са новите LED светлини, придаващи авангарден вид на автомобила. Те са 15 на брой и са разположени в U-образна форма около основния фар. Така новият Touareg е фирмено идентичен, разпознаваем и в същото време доста модернизиран. Линиите са меки и елегантни, но същевременно излъчват мощ и агресия.

Благодарение на по-малката височина на каросерията, късите надвеси и динамичната линия на страничните прозорци, автомобилът не изглежда масивен. Каросерията е леко “вталена” в областта на вратите, като по този начин между предните и задните колони се образува плавно заоблена линия, придаваща стилно и същевременно, атлетично излъчване.

Интериор
В оформлението на интериорния облик на Touareg е подходено още по-меко. Дизайнерите следват максимата приемственост и усъвършенстване. Основно внимание в салона е обърнато на качеството на изпълнение. Като се има предвид пословичната немска прецизност, трябва без колебание да признаем, че и този път всичко е на много високо ниво. Материалите са изключително висококачествени, а сглобката - перфектна.

Седалките са удобни и сравнително големи, като впечатление правят многото на брой регулировки във всички посоки. Това с пълна сила важи и за втория ред. Интерес представлява и регулирането на страничните поддържащи детайли от креслата, които наред с оптималната лумбална опора са в основата на комфорта на водача и пасажерите.
За разлика от много от алтернативите, новият Touareg и този път остава петместен. Това до голяма степен повишава комфорта на пътуващите. Мястото за краката и отпред, и отзад е повече от достатъчно, а багажното отеление впечатлява с обем и функционалност. Новост е регулируемата в предно-задно положение задна седалка, която е още един плюс в полза на функционалността на интериорното пространство.

Уредите са информативни и са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.

Двигател и ходови характеристики
Оптималният според нас агрегат за подобен автомобил е именно предоставеният ни за тест трилитров дизел. Той е мощен и същевременно икономичен. Справя се еднакво добре както на магистрала, така и в пресечена местност. Сработен е перфектно с иновационната осемстепенна автоматична скоростна кутия ZF, която от своя страна поразява с бърз кикдаун и в същото време почти неусетна смяна на предавките. Максималният въртящ момент се предава и на четирите колела през междуосев диференциал Torsen и “раздатка” без понижаващи предавки. Тази отдавна изпитана система върши работа, но от компанията предлагат и по-сериозна. Тя е включена в допълнителното оборудване и се нарича 4XMotion. Разполага с понижаващи предавки и принудителен блокаж на централния и задния диференциал. Опционна е и още една екстра, наречена пневматично окачване. Благодарение на него, водачът може да избира режим на твърдост на окачването в зависимост от ситуацията (comfort, sport и normal), както и да регулира клиренса. При тежки пресечени местности автомобилът може да се повдигне на 300 мм от земята. Много малко от алтернативите на Touareg (по-точно само една от тези, които се продават у нас) може да достигне подобно увеличение на пътния просвет.

Както всеки автомобил, и този колкото и да е прецизно изработен, си има своите недостатъци. При новият Touareg същественият е свързан именно с окачването. Автомобилът се държи отлично на магистрала, извън асфалта, но на планински път със завои кренът му е по-голям от необходимото. Дори и в режим sport каросерията се накланя в завои и возията остава по-мека от необходимото.

Цена
За класа, в който е позициониран, и предвид качеството и нивото на оборудване, можем да кажем, че цената на новия Touareg е атрактивна. Интересно е още, че спрямо предходното поколение тя не е повишена. С други думи, ако си падате по луксозни SUV машини, то “Повелителят на пустинята” определено има какво да ви предложи.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател

 V-образен шестцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   2 967  куб. см
 Максимална мощност   176 Kw/ 239  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   550 Нм при 2 000 -  2 250 об/мин.
 Скоростна кутия   осемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   16.8:1
 Маса на единица мощност   9.1 кг/к.с. (12.3 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 4 795 мм
  широчина 1 940 мм
   височина 1 709 мм
 Междуосие   2 893 мм

 Маса

  2 174 кг
 Допустимо натоварване    н.д.
 Обем на товарния отсек
  520 - 1 642 л
 Вместимост на резервоара   85 л
 Разход на гориво:    
   градско 8.8 л/100км
   извънградско 6.5 л/100км
   комбинирано 7.4 л/100км
 Ускорение:    
 от 0 до 100 км/ч, сек   7.8
 Максимална скорост  км/ч.   218
 Гуми отпред/отзад   235/65 R17
 Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                                     94 200 лв.

Базово оборудване

4MOTION, ESP, ABSplus, EBD, TSS - електронна система за контрол на стабилността при теглене, UCL - кормилен асистент при недозавиване на автомобила, ARP - електронна система против преобръщане на автомобила, RBS - перманентно почистване на спирачните дисковете от вода, BRD - превантивно увеличаване на спирачното усилие при вероятно аварийно спиране, FBS - допълнително увеличаване на спирачното усилие при няколко непосредствени спирания, TCS - електронна система за контрол на сцеплението, EBC - електронна система за контрол на оборотите на двигателя, HBA - хидравличен спирачен асистент, HDAA - асистент при изкачване и спускане по наклон, Електронна ръчна спирачка с Auto Hold функция, DPF - филтър за твърди частици за дизелови двигатели, Електронен имобилайзер, Две предни въздушни възглавници на мястото до водача изключваема, Странични въздушни възглавници отпред, Въздушни възглавници тип “Завеси”, Активни подглавници, ISOFIX - подготовка за закрепване на две детски седалки на 2-ри ред седалка, Електронна защита за деца срещу отваряне на задните врати, Автоматично прекъсване на горивото при злополука, Автоматично включване на аварийните светлини при аварийно спиране, Предупредителен сигнал при непоставен колан на водача, Резервно колело спестяващо място с компресор, Крик и инструменти, Аптечка и светлоотразителен триъгълник, Фарове за мъгла със статична светлина в завой, Лети джанти, Вградена антена в задното стъкло, Тонирани стъкла, Регулиране на предните седалки по височена, Мултифункционален кожен волан с 3 спици, Преден подлакътник с кутия за вещи и извод за 12V, Задна седалка асиметрично делима 40:20:40 регулируема по дължина, Жабка с осветление заключване и климатизация, Двузонален климатроник с разделено регулиране на температурата, Мултифункционален централен дисплей, Механично регулируем волан в дълбочина и по височина, Ел. отопляеми странични огледала с функция прибиране, Радио CD MP3/MP4-плейър със CD-чейнджър за 6 диска и 8 високоговорителя, Вход за външни аудиоизточници AUX IN, Система за рекуперация на спирачната енергия, Старт-стоп функция на двигателя, Предни и задни ел. стъкла, Темпомат, Електромеханично сервоуправление на волана в зависимост от скоростта (Servotronic), Аеродинамични чистачки с програмируем интервал, Сензор за дъжд, Aвтоматично затъмняване на вътрешното огледало, Централно заключване с дистанционно управление и сензор за автоматично отваряне при удар, Система за измиване на фаровете, Извод за 12V в средната конзола отпред и отзад и в багажника, Предупредителен сигнал при неизключени ел. консуматори, Трета стоп-светлина и др.

Допълнително оборудване

Пакет “висока проходимост”                                   3 392 лв.

Въздушно окачване                                                    5 400 лв.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nikola

    9 38 Отговор
    tova e mnogo dobra kola .. nikoi nemoje da napraviii po dobra ov VW
  • 2 HW

    9 16 Отговор
    Холцваген...
  • 3 kkkoko

    14 8 Отговор
    hahah , kolega kakvo zna4i nikoi 130000 broia sa vurnati za nedeistvashti spira4ni aparati....i dr...masa defekti...cenata ot 140 se sgromoliasva naminimum 45000za 2 3 god...poddrujkata e koshmarna...i vse pak si mislia 4e idva re4 za jeep 4x4...
  • 4 Sako

    12 7 Отговор
    Много е хубав този нов туарег, а и както става ясно не е лош и като проходимост
  • 5 niko

    14 0 Отговор
    Добър дизайн, но за проходимост може да се оповаваш само на версията 4хMotion, която е с два блокажа и редуктор. Тя е и по - скъпа разбира се, но иначе за какво ще плащаш толкова пари за паркетен лъв ???! Колкото до надежността му - само времето ще да покаже до колко надежно е новото предложение на компанията...
  • 6 AMG

    9 0 Отговор
    сензор за автоматично отваряне при удар - малко недоизмислено тука.Ако няма накакът датчик на автомобила който да разпознава кога колата пада примерно по склон и вратите недай си боже се отворят в тоя момент а трябва да са затворени ... ще стане леш да си е*е майката .. иначе като цял автомобила е много хубав и специално за България,такова ти трябва ;-)
  • 7 toyota LK

    14 6 Отговор
    Немска красота!!!!хААА!!!!Само за паркетни лъвчета!!!!Ако говорим за истински джип,а не за гъзария то има само един "ЛАНД КРУЗЕР" на ТОЙОТА.Традиция и постоянно усавършенствана от МАЛКИТЕ япончета.
  • 8 JTD

    13 1 Отговор
    Джипа е много хубав, няма какво да си кривим душата. Ако купувача Х не държи непременно на "дупе марка" - Порше, БМШ, Ауди, Мерц., Инфинити и Рейнж Р, то Туарега за тия пари е убиец оферта!!!
  • 9 г

    8 9 Отговор
    гольемио голф.
  • 10 yri

    6 2 Отговор
    dobar vanhen vid mnogo skapa podrajka.....istinskiat djip e G-klas
  • 11 viper

    5 14 Отговор
    poredniq bokluk...4udq dali imat o6te takiva nedoizmisleni karu4ki...?..pulen kenef:)
  • 12 VW

    8 5 Отговор
    Супер е джипа на мен ми харесва,а на тези ограничените които плюят марката само мога да кажа,че Volkswagen Group са собственици на: Audi, Bentley Motors, Bugatti Automobiles,Lamborghini, SEAT, Škoda така,че говорете си
  • 13 G.T.

    5 4 Отговор
    Velicolepen avtomobil.Az imam sastia avtomobil model 2004g.
  • 14 Sunji

    8 5 Отговор
    Истинско удоволствие е да имаш такъв джип. Бизнес излъчване, сигурност и мощ. Който може да си го позволи да не му мисли.
  • 15 jeep

    2 6 Отговор
    istinata e edna vsi4ki nemski choruci sa ednakvi zaoblili farovete i nov model za teq pari 6te si vzemq noviq grand cherokee pone e po razli4en ot predi6niq
  • 16 toyota

    3 3 Отговор
    koito razbira shtesi vzeme toyota ... nqkoi land cruzer4ee ili v8
  • 17 D

    0 3 Отговор
    vqrno e 4e stava duma za race touarega no za6to kato sa tolkova veliki toyota i land rover ne pe4elqt paris - dakar? A razbira se touarega ot magazina si e nai ve4e za asfalta koito go iska za offroad da si pora4a modifikacii.
  • 18 kuku

    1 5 Отговор
    Az sam karal Grand cherokee 2004 godina i vednaga sled tova Touareg 2006 ne 4e e lo6o cherokito no Touarega opredeleno e dosta po dobar a cenata e gore dolu edna i sa6ta. Sa6to taka az sam biv6 sportist i moga da kaja 4e nai obektivni sa sportnite sastezaniq ne konkursite za krasota, ne klasaciite za nai dobra pesen i nai dobar film, ne klasaciite na iskustvovedite. Vsi4ko tova e subektivno to e rezultat na li4noto 4ove6ko pristarstie, obektivno e edinstveno i samo sportnoto sastezanie, kadeto hronometar4eto ot4ita koi e po po nai. Imam predvid Parij - Dakar razbira se koi go pe4eli ne si spomnqm ama mai 3 pati pored ili izob6to ot kogato u4astva v sastezanieto.Setihte li se koi?
  • 19 Mdaa

    6 1 Отговор
    Даа КУКУ сещаме се че туарега започна да печели когато на паджерото му писна да печели и малко поохлабиха хватката . Много интересно как и по какви критерий реши , че туарега е по добър от черокито ?Едните са правили джипове още преди хитлер да разпореди да се прави народна кола . И се почва с костенурките . А на Дакар туарега повече прилича на танк , отколкото на това лъскавото на снимката горе.Имат едно единствено общо и това е името .Хубавото е че най-накрая са се сетили за бавните предавки . Като кара чероки и туарег направи ли ти впечатление кой има и кой няма бавни скорости ? Абе май-повече ти е харесал цвета на туарега...
  • 20 Touareg

    5 1 Отговор
    Touareg-a е може би най-добрият вариянт за Българските пътища, и като екстри, и като изпълнение, и като поведение и възможности на пътя , и като цена, не на последно място. Едно нещо ми е правило впечатление, а именно много стабилен при завоите. При модела 2.5 ТДИ, torque-а е мисля че 400Nm при 2000 оборота само!!, което, ако не се лъжа е най-високото постижение при 2000 оборота от всички джипове в този клас и двигател. Доста сериозно постижение! Също, доколкото си спомням беше гласуван най-добьр off road преди години в САЩ. А също ми се струва че Touareg-a е най-повдигнат отдолу в сравнение с другите от неговия или по горният клас, като Ауди, БМВ, Мерц, Порше и т.н.
  • 21 Дрек

    7 3 Отговор
    Айде стига с тея грозни замърсяващи околната среда брички бре. Спрете да крадете! и оставете средства за изграждане на нормални европейски пътища.Тогава няма да ви се налага да карате грубоватите селяндурски всъдеходи.
  • 22 PK1111СО

    5 3 Отговор
    ТУАРЕГ-а е за Туареги .........и Перничани :)
  • 23 СДС

    4 4 Отговор
    Мога да кажа - карах такова нещо- като проходимост е ГОЛА ВОДА. Имам и лада нива 1983г - нищо общо. Като удобство да но като поведение НЕ. Да не казвам, че като беше гаранционнен му сменяха скоростната кутия
  • 24 W12 VW

    1 0 Отговор
    VW NAJDOBITE MASHINI vw miko ne zamenve
  • 25 mo

    1 0 Отговор
    tvaj dzip je c class da vidite dzip vw iza a class
  • 26 VW

    3 0 Отговор
    The best car VW Vw vw.......
  • 27 VW

    1 0 Отговор
    http://spisanie.mobile.bg/djipove/na-hod-e-noviiat-volkswagen-touareg.html