5 Март, 2019 11:02 8 165 28

Електрически Urus от Skoda

  • skoda-
  • vision iv-
  • женева 2019

Skoda се гмурка все по-смело в непознатите води на електрическата мобилност с нов секси кросоувър, който прилича по-скоро на продукт на Lamborghini. Vision iV е поредният концепт, построен на платформата MEB, и показва как ще изглеждат бъдещите електромобили на чехите.

Главна особеност в дизайна на прототипа е светещата полоса по цялата широчина на предницата, която съединява визуално светодиодните фарове. В бъдеще това дизайнерски решение ще стане отличителна черта на всички електрически "шкоди".

Отзад има неголям спойлер, C-образни стопове, осветена ивица на дифузьора и светещ надпис с името на марката. Впечатление правят също радиаторната решетка с вертикални ребра, камерите вместо странични огледала и 22-цоловите колела.

Акцентите в салона са новият волан с две спици, цифровият приборен панел и екранът на информационно-развлекателната система, който сякаш се носи във въздуха. Вентилационните отвори са снабдени с индивидуални сензорни панели за управление.

В нишата на централната конзола се побират два смартфона. Там те се включват автоматично към бордовата система и се зареждат чрез индукционен панел.

Skoda Vision iV се задвижва от два електромотора на всяка от осите. Сумарната мощност е 306 к.с., което позволява на чешкия електромобил да ускорява от 0 до 100 за 5.9 секунди. Максималната скорост е 180 км/ч, а батерията с капацитет 83 кВтч осигурява пробег от 500 км с едно зареждане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто спеца

    13 32 Отговор
    Е това може ли да е цвят за кола?

    Коментиран от #26

  • 2 GOLF R

    13 15 Отговор
    Дори и шкода задминаха вафла регео
  • 3 Haha

    21 8 Отговор
    Добре де каква е тази тенденция да слагат екрани вместо огледала немога да схвана първо тия камери се зацапват и няма да се вижда адекватно второ утре този екран ще изгори и опа 2-3 хилки за камери

    Коментиран от #6, #12

  • 4 Сектант

    15 46 Отговор
    Няма по голям гроб от тия шкоди,нито визия нито здравина,просто са бюджетни голфове.

    Коментиран от #18

  • 5 Разгеле

    27 6 Отговор
    Най-после започнаха да правят електромобили с добър външен вид. Преди години всеки електромобил изглеждаше на от някакъв урод. Дано голяма част от това излезе и на поточната линия, да не остане поредната красива картинка. SKODA няма да товари и цената на автомобилите си и се очаква народен електромобил, истинска конкуренция на Tesla.
  • 6 Morgoth

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Haha":

    Огледалата също се зацапват и след това се чистят по-трудно от една камера. Виж закърпването на камерата с огледалцето от чантата на жената за да можеш да караш докато я заведеш на сервиз вече няма е възможно. Но пък и вероятността някой да я счупи е по-малка, защото не настърчат като огледалото. Според мен е въпрос на свикване.
  • 7 123

    12 10 Отговор
    Да, новият дизайнер на Шкода продължава добрата традиция. Колата изглежда уникално. Вярно, че е концепт и вероятно истинския модел няма да е съвсем същия. Но, настоящите модели на Шкода почти точно повтарят концептите от преди няколко години, тоест има надежда да е доста сходно. Ако дава реален пробег около 400 км и цената му не надхвърли 100 000 лева направо ще е хит.
  • 8 Никой

    17 22 Отговор
    Невероятно. Всичко грешно в автомобилостроенето в една кола. Безсмислен "сув" тип х6 с скучен дизайн, големи грозни решетки, и цял фар отпред. Това е първата кола, която изглежда е направена без капка творчество.

    Коментиран от #9

  • 9 Решетка

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Никой":

    "Решетката" всъщност е бронята боядисана друг цвят. Електромобилите нямат нужда от толкова големи радиатори.
  • 10 Еха...........

    19 7 Отговор
    Тея от Шкода ако я направят ще избият рибата.
  • 11 Цени

    5 8 Отговор
    При положение, че тази година цената на Тесла модел У ще започва от 38500 долара, означава че по днешния курс започва от 66500 лв. На този фон шкода след х години на цена 100 000 лв ще е доста скъпа. По-вероятно е цената да е под 50 000 лв, което е много добре.

    Коментиран от #13, #27

  • 12 В. ЗАХАРИЕВ

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Haha":

    Ти го каза , 2-3 хилки за камери .. те ще си изларат гаранцията и ще се скапят след това, тенденцията в автоиндустрията е да се печели не толкова от бройка продадени автомобили, колкото от задължителни прегледи, диагностики, обслужвания и ремонти
  • 13 123

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Цени":

    Смешко. За Европа най-евтиния модел 3 на тесла без 4х4 и с най-малката батерия ще струва над 50 000 евро. Цените ги обявиха миналия месец. И това са цени с бонусите, които дават за електричките в някои държави като Германия и Франция. Тоест в България най-зле оборудваната тесла ще е над 120 000 лева и като трябва да си правиш годишното обслужване за 1000 евро ще ходиш до Виена, защото там е най-близкия сервиз. Вероятно цената на Урсуса ще е по-близо до 100 000, защото само батериите струват 50 000. Това да не ти е Ъп, Лииф или Туизи със 150 км. пробег.

    Коментиран от #15

  • 14 яаояао

    10 1 Отговор
    Хубаво си написал тая цена на тесла, но сега добави 20% ДДС и добави мито и цената ще скочи доста нагоре. Тия цени където ги пишеш се отнасят за САЩ, където няма ДДС и няма да плащат мито.
  • 15 Цени

    6 7 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Само където Шкода няма да се произвежда в САЩ, а в Европа. Когато Тесла направят завод тук, цените им ще са същите както в Щатите. И как точно обявиха цените на най-евтината батерия миналия месец, като най-евтината цена излезе тази седмица? Тази която струва 35 хиляди долара в Щатите тук в Европа ще струва 35000 евро. Обърни 38500 долара да речем към 40 000 евро и пак смятай.

    Коментиран от #17

  • 16 Цени

    8 4 Отговор
    Пък за цената на батерията направо стопли душите на всички антиелектрици. Тесла спряга цена на батерията още тази година по 100 долара на киловатчас. По какъв курс смяташ 8300 долара, че са равни на 50 000 лв? Докато излезе тази SKODA, цените ще са още по-ниски.
  • 17 123

    6 3 Отговор

    До коментар #15 от "Цени":

    Нищо не искам да обръщам в нищо. Има официални цени от миналия месец на тесла за Европа. Най-евтиния модел 3, с най-ниското оборудване струва над 50 000 евро. Не ме интересува какво оскъпява цената - може да е транспорт, акциз, ддс, печалби на търговците и т.н. И дори на направят завод в Европа цената няма да е същата, а значително по-висока. Защо според теб цената на бензина в щатите е по-ниска от тази в Европа. Ще има да чакаш евтини тесли в България. Знаеш ли, че добре оборудван Мустанг, продаван в щатите за 28 000 долара в БГ преди няколко години се продава от МП за 110 000 лева. А и защо изобщо сравняваш това недоносче модел 3 с Урсуса. Модел 3 е аналог в най-добрия случай на Октавия. А за батериите искам да отбележа, че производствената цена на тесла от 100 долара, ако е толкова, няма нищо общо продажната цена на крайния потребител. За оптимистите искам да кажа, че един прост акумулатор от 150 лева струва като производствена цена не повече от 30-40 лева. Другото са такси, такси, данъци, акцизи, гаранция, марж и още доста елементи.
  • 18 АПИ

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "Сектант":

    Предполагам не си се качвал на нещо по-ново от Шкода 120L. А колкото до бюджетния голф, то той е мнооого по-надежден и качествено направен от колкото бюджетното Рено(и самото Рено), което караш в паралелния си свят.
  • 19 Инжинера

    9 2 Отговор
    "Skoda се гмурка все по-смело в непознатите води на електрическата мобилност...", Алоооо 75% от локомотивите в България са на Шкода.

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Инжинера":

    И тролейи Шкода има доста.
  • 21 Д фен

    2 2 Отговор
    Егати и тавата за управление как се върти този волан бре
  • 22 бенц 6.3

    4 0 Отговор
    Ако найстина така изглежда колата.....може да заграби голямо парче от купувачите на Eл.автомобили в света!!Шкода доста напредна с качеството
  • 23 1234

    0 1 Отговор
    Заострено Х6!
  • 24 Иван

    2 0 Отговор
    Урус отпред, но си е в общи линии копие на Тесла Х, както визуално така и инженерно. И правилно. Няма кавко да откриват топлата вода. Ако не го направят те, ще го напрявт китайците. Те така или иначе ще го направят де. Така че Тесла Х с половин коне, на половин цена и ще върви като топъл хляб след 10 години. Ясно че и с половин пробег естественно, но тогава зарядни станции ще има бол ще се зражде за 15 мин. Не говорая за кочините от Унгария надолу, а за държавите от Унгария нагоре.
  • 25 туй беше

    1 0 Отговор
    Браво ! Ще си купя ако наистина така изглежда !
  • 26 Question

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Авто спеца":

    Къде е табелата на таксито ???
  • 27 12345

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Цени":

    Цените на Тесла в САЩ са добри, но в Европа са съвсем други, поради големите мита и ДДС. Например Тесла модел 3 в Европа струва около 55 хил. евро. Така, че цена около 100 хил.лв за тази Шкода няма да е висока.
  • 28 Абе

    0 0 Отговор
    В електрическата кола няма нищо истинско и никва тръпка освен доброто ускорение, иначе и на фона на ускорението пак си вие като тролей 1 посока ндк 😄 не мерси! Я си пррдставете кво ще ви се случи при някъв дефект на батерията... Не ме кефят и тва е и пари да ми дадът не бих карал (само служебна ако е се приема) нека разбичите ми обясняват колко са добри сега 😄😄