Поглед към зенита
Новият субкомпактен автомобил е изграден на нова платформа и впечатлява с още по-авангардни решения
Поглеждайки в енциклопедиите, можем да открием точно и кратко обяснение на думата “зенит”: това е най-високата точка от видимата небесна полусфера. С новото си творение C3 дизайнерите на Citroen са се опитали да ни дадат ясен поглед към именно към зенита. Новият C3 вече е и на нашия пазар, предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати и типично по френски отново впечатлява с авангардни решения. Акцентът ни пада върху версията 1.4 VTi 16V с ниво на екипировка Perfect. Това, според нас, е оптималният вариант между оборудване и цена.
Екстериор
Второто поколение на C3 е изградено върху севсем нова платформа на PSA. Това, което се набива на очи още от пръв поглед, е огромното ветроупорно стъкло. То продължава и в част от тавана, като дава възможност на водача за вертикален ъгъл на виждане, равен на 80 градуса. Това авангардно решение придава доста различен вид на автомобила. Самото стъкло не е разделено и представлява своеобразен стъклен купол. Този приом французите наричат Visiodrive.
В профил, въпреки познатите заоблени форми от предшественика, откриваме силует, доста близък до този на по-големия C4. Тонираните стъкла и “невидимите” B и C колонки увеличават визуалната площ на страничните стъкла и придават на автомобила значително по-стилен облик.
Като цяло екстериора е модерен и неагресивно изглеждащ или с други думи - градски автомобил, насочен основно към дамската аудитория.
Интериор
Едно от най-големите ни учудвания е, че в новия Citroen C3 не откриваме познатите за много от моделите на марката свръхавангардни решения. Тук няма неподвижна част на волана, нито електронни лентови скоростомери, нито каквито и да било други, меко казано, странни решения. Арматурното табло е модерно, но в същото време и конвенционално.
От сглобката на отделните детайли, както и от самите елементи (някои от тях) има какво да се желае още, но като цяло салонът е просторен и комфортен. Причина за лек дискомфорт са задните седалки. Те са по-твърди, без добре изразена странична поддръжка и с по-къси облегалки. Иначе багажникът е функционален, а благодарение на увеличената широчина на автомобила салонът, като цяло, е по-просторен.
Двигател и ходови характеристики
Двигателят, на който акцентираме, не е лош, но и от него има какво да се желае. Той е от фамилията двигатели Prince, рзработена съвместно с PSA и BMW. За града е особено подходящ, но при планинско шофиране му липсва тяга на ниските обороти. За добра динамика му е нужен по-високооборотен ритъм. Иначе стабилността в завои е много добра и само при силен страничен вятър може да се усети лека неустойчивост. Спирачките са на много добро ниво - информативен педал и мигновенна реакция. ABS-ът се включва навреме и прави спирачния път, оптимален.
Цена
Има и по-евтини алтернативи, но има и по-скъпи. C3 се позиционира малко над златната среда. За сметка на това опциите от допълнителното оборудване са на ниски цени, а автомобилът като цяло не е лош вариант за градски премоз.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
Редови, четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 397 куб. см | |
Максимална мощност | 70 Kw/ 95 к.с. при 6 000 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 135 Нм при 4 000 об/мин. | |
Скоростна кутия | осемстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 11.0:1 | |
Маса на единица мощност | 12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 3 941 мм | |
широчина | 1 728 мм | |
височина | 1 524 мм | |
Междуосие | 2 466 мм | |
Маса |
1 150 кг | |
Допустимо натоварване | 426 кг. | |
Обем на товарния отсек |
300 л | |
Вместимост на резервоара | 50 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 7.6 л/100км | |
извънградско | 4.8 л/100км | |
комбинирано | 5.8 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 10.6 | |
Максимална скорост км/ч. | 184 | |
Гуми отпред/отзад | 185/65 R15 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / барабанни |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 24 692 лв.
Базово оборудване
ABS, AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, предни и странични въздушни възглавници, хидроусилитер на волана с променливо усилие, предни ел. стъкл, ел. регулируеми странични огледала, централно заключване с дистанционно управление, борд компютър, индикатор за външна температура, автоматично заключване при потегляне, автоматично включване на габаритните светлини при внезапно спиране, звуков сигнал при незакопчан колан, система isofix за закрепване на детско столче, механично заключване на задните врати за деца, асиметрично делима задна седалка в съотношение60:40, жабка с осветление и вентилация, антена и окабеляване за аудио система, изход 12V, CD MP3 с управление от волана, шест високоговорителя, климатик, темпомат, допълнителни фарове за мъгла, кожен волан, плюшен салон, седалка на водача регулируема и по височина, осветление в багажното отделение, оборотомер, поставки за чаши и др.
Допълнително оборудване
ESP 716 лв.
Лети джанти 630 лв.
Боя металик 572 лв.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M_Power
15:53 08.09.2011
2 JTD
15:53 08.09.2011
3 Ogi
15:53 08.09.2011
4 Ogi
15:53 08.09.2011
5 JTD
15:53 08.09.2011
6 Ogi
15:53 08.09.2011
7 Линдрос
15:53 08.09.2011
8 0gi
15:53 08.09.2011
9 goshko
15:53 08.09.2011