6 Юли, 2010 12:23 52 437 74

Автомобилът на старо: VW Passat vs. Ford Mondeo

  • vw passat-
  • ford mondeo

Както Passat, така и Mondeo имат армии от поклонници, готови да спорят до изнемога кой от двата модела е по-добрият избор. Достатъчно аргументи в своя полза има всеки от лагерите. Макар да са преки конкуренти, VW-то и Ford-ът са доста различни като концепция и изпълнение. Passat-ът въплъщава тевтонските разбирания за строгост и представителност, а Mondeo-то набляга на оригиналността и практичността, вместо на престижа. Снимките и каталожните данни обаче имат малко допирни точки с реалностите на експлоатацията в български условия, а именно нейните особености вълнуват мераклиите за приличен немски седан на възраст до 10 години.

Впрочем споменаването на класическата триобемна

каросерия
е коректно само по адрес на Passat. Mondeo може да се намери и в модификация хечбек с умело замаскирана като капак на багажника пета врата. Комби версиите на Ford-а не са особено разпространени, което не може да се каже за универсалите на VW. И двата модела разполагат с поцинковани купета, но въпреки това си имат проблемни зони, които трябва да се проверят преди покупка. При най-старите екземпляри на Mondeo, произведени преди рестайлинга от 2003-та, нерядко се появява ръжда по шевовете на праговете и рамките на вратите, а при Passat корозира капакът на багажника около лампите над регистрационната табела. Освен това пластмасовите капаци на фаровете на VW-то се надраскват лесно, което влошава ефективността им.

Видимостта от мястото на водача търпи критики и при двата автомиобила. Собствениците на Mondeo се оплакват от малките странични огледала. Същите критики се чуват и към Passat, но само за по-компактното дясно огледало. Задницата на Ford-а пък е доста вирната и маскира габаритите.

Рядко има разочаровани от нивото на оборудване при двата модела. Дори базовите модификации са добре екипирани, а на вторичния пазар често попадат и скъпи версии.

Салонът
на VW-то е оформен в същия стил, като външността. Интериорът е сдържан и класически, което много от почитателите на конкурентни марки определят като скука. Mondeo, от своя страна, залага на по-оригинални дизайнерски решения. Главното преимущество на кьолнския модел е по-големият запас от място пред задната седалка, обусловен от по-дългото междуосие. За сметка на това просторът в Passat-а е по-осезаем. Отзад в него могат да се три пътници при пълен комфорт. Volkswagen-ът има и по-добра звукоизолация на салона. В Mondeo-то проникват повече шумове от двигателя, работата на окачването и гумите. Слаби места в салона на Ford-а са фиксаторът на предния подлакътник и бравата на жабката. Волфсбургският модел има други проблеми. При по-старите екземпляри не са рядкост повредените релета на мигачите, интегрирани в модул с бутона за ава¬рийните светлини. Mondeo има по-голям багажник (500 срещу 475 литра), но товарният отсек на Passat-а е по-удобен в ежедневието заради по-широкия отвор.

Изводите от сравнението на каталожните данни за двата автомобила се потвърж¬дават от практиката. VW-то превъзхожда конкурента си по динамика. За най-неудачни се смятат 1.8-литровият

двигател
на Mondeo с мощност 110 к.с. и двулитровите Passat-и със 115 коня. Причината обикновено е завишеният разход на масло. Всички агрегати на Ford са чувствителни към качеството на горивото, на което се дължат проблемите с помпите, дюзите и свещите. Лошото искрообразуване пък уврежда бобините. След 80-100 хил. км бензиновите двигатели на Mondeo започват да "съл¬зят" от капака на клапаните, които се нуждаят от реглаж на приблизително същия пробег. Това не важи за шестцилиндровите мотори и дизелите, които са снабдени с компенсатори. За сметка на това Ford-ът се ползва от безспорното предимство на ангренажните вериги вместо ремъците, които могат да създадат толкова главоболия при Volkswagen-а. Отгоре на всичко двигателите на Passat-а са разположени надлъжно, което налага разглобяването на цялата предница за сервизирането на газоразпределителния механи¬зъм. Слаби места на волфсбургските мотори с индекс 1.8Т и V6 са индивидуалните бобини на запалването, гарнитурата на механизма за изменение на фазите на газоразпределението, а след 150 000 км - и предният семеринг на коляновия вал. Препатили съветват горещо да се проверява чистотата на маслопровода на турбокомпресора на всеки 30 000 км, чието запушване води до проблем със смазването му. За по-удачни се смятат четирицилиндровите турбодизели с обем 1.9 литра. При всички модификации се износват предните опорни там¬пони на двигателя.

Двата модела са преобладаващо представени на вторичния пазар от версиите с предно предаване. За разлика от Mondeo обаче Passat може да се открие и със задвижване на четирите колела. При това вместо електроната многодискова му¬фа Haldex, използвана при Golf/Bora, по-големият им роднина разполага с истински междуосев диференциал Torsen, както при quattro на Audi, с чиято А-четворка дели платформа. Модификациите 4Motion не са кой знае колко по-скъпи и могат само да бъдат препоръчани.

Трансмисиите
монтирани на двата модела са практически идентични като тип. Освен традиционните кутии с механично превключване се монтират и два вида автомати - обичаен хидротрансформаторен с 4 предавки и петстепенен Tiptronic с възможност за ръчно управление на скоростите. Слабо място при Mondeo са семерингите на полуосите, които нерядко протичат след 70-80 000 км. Обикновеният автоматик и механичката трансмисия на VW-то са безпроблемни, което не може да се твърди за Tiptronic-а. След пробег над 150 000 са отбелязани  немалко повреди на блок на клапаните и предавателни пакети.

С твърда возия се отличават и Passat, и Mondeo. Същото важи и за стегнатата и доста информативна кормилна уредба. Такива настройки осигуряват на двата модела стабилно и предвидимо пътно поведение при висока скорост.

Окачването
им обаче се различава чувствително като конструкция. Ford-ът има МакФерсони отпред и многолостова схема отзад, с каквато инженерите са снабдили предницата на Passat. В зависимост от типа на задвижването VW-то разполага или с полузависима греда, или с напълно независимо задно окачване. Обслужването на ходовата част излиза солено и при двата автомобила, защото всички втулкии тампони се продават в комплект с носачите (изключение прави задният мост на Passat-ите с предно предаване). В български условия по-голям ресурс показва окачването на Mondeo. Неговата предница издържа до 150 000 км, докато долните носачи на Volkswagen-а се предават след 80 000. След още 20 000 обикновено се нуждаят от смяна и горните. На пазара се предлагат и неоригинални резервни части за Ford-а, но техният ресурс изобщо не може да се мери с истинските. Задната многолостова схема на кьолнския модел също изкарва по 150 000 км, но пък втулките на стабилизиращата щанга издържат поне трой¬но по-малко. Независимият заден мост на версиите 4Motion на Passat обикновено служи по 100-ина хиляди км, а обикновените модификации с предно предаване практически не се нуждаят от ремонти по задницата.

В крайна сметка излиза, че измежду двата немски модела трудно може да се посочи категоричен победител по критериите на купувача на вторичния пазар. Нито Passat, нито Mondeo са идеални, но пък всеки от тях притежава несъмнени качества, които всеки трябва да претегли сам.

àêòî Passat, òàêà è Mondeo èìàò àðìèè îò ïîêëîííèöè, ãîòîâè äà ñïîðÿò äî èçíåìîãà êîé îò äâàòà ìîäåëà å ïî-äîáðèÿò èçáîð. Äîñòàòú÷íî àðãóìåíòè â ñâîÿ ïîëçà èìà âñåêè îò ëàãåðèòå. Ìàêàð äà ñà ïðåêè êîíêóðåíòè, VW-òî è Ford-úò ñà äîñòà ðàçëè÷íè êàòî êîíöåïöèÿ è èçïúëíåíèå. Passat-úò âúïëúùàâà òåâòîíñêèòå ðàçáèðàíèÿ çà ñòðîãîñò è ïðåäñòàâèòåëíîñò, à Mondeo-òî íàáëÿãà íà îðèãèíàëíîñòòà è ïðàêòè÷íîñòòà, âìåñòî íà ïðåñòèæà. Ñíèìêèòå è êàòàëîæíèòå äàííè îáà÷å èìàò ìàëêî äîïèðíè òî÷êè ñ ðåàëíîñòèòå íà åêñïëîàòàöèÿòà â áúëãàðñêè óñëîâèÿ, à èìåííî íåéíèòå îñîáåíîñòè âúëíóâàò ìåðàêëèèòå çà ïðèëè÷åí íåìñêè ñåäàí íà âúçðàñò äî 10 ãîäèíè.
Âïðî÷åì ñïîìåíàâàíåòî íà êëàñè÷åñêàòà òðèîáåìíà
êàðîñåðèÿ
å êîðåêòíî ñàìî ïî àäðåñ íà Passat. Mondeo ìîæå äà ñå íàìåðè è â ìîäèôèêàöèÿ õå÷áåê ñ óìåëî çàìàñêèðàíà êàòî êàïàê íà áàãàæíèêà ïåòà âðàòà. Êîìáè âåðñèèòå íà Ford-à íå ñà îñîáåíî ðàçïðîñòðàíåíè, êîåòî íå ìîæå äà ñå êàæå çà óíèâåðñàëèòå íà VW. È äâàòà ìîäåëà ðàçïîëàãàò ñ ïîöèíêîâàíè êóïåòà, íî âúïðåêè òîâà ñè èìàò ïðîáëåìíè çîíè, êîèòî òðÿáâà äà ñå ïðîâåðÿò ïðåäè ïîêóïêà. Ïðè íàé-ñòàðèòå åêçåìïëÿðè íà Mondeo, ïðîèçâåäåíè ïðåäè ðåñòàéëèíãà îò 2003-òà, íåðÿäêî ñå ïîÿâÿâà ðúæäà ïî øåâîâåòå íà ïðàãîâåòå è ðàìêèòå íà âðàòèòå, à ïðè Passat êîðîçèðà êàïàêúò íà áàãàæíèêà îêîëî ëàìïèòå íàä ðåãèñòðàöèîííàòà òàáåëà. Îñâåí òîâà ïëàñòìàñîâèòå êàïàöè íà ôàðîâåòå íà VW-òî ñå íàäðàñêâàò ëåñíî, êîåòî âëîøàâà åôåêòèâíîñòòà èì.
Âèäèìîñòòà îò ìÿñòîòî íà âîäà÷à òúðïè êðèòèêè è ïðè äâàòà àâòîìèîáèëà. Ñîáñòâåíèöèòå íà Mondeo ñå îïëàêâàò îò ìàëêèòå ñòðàíè÷íè îãëåäàëà. Ñúùèòå êðèòèêè ñå ÷óâàò è êúì Passat, íî ñàìî çà ïî-êîìïàêòíîòî äÿñíî îãëåäàëî. Çàäíèöàòà íà Ford-à ïúê å äîñòà âèðíàòà è ìàñêèðà ãàáàðèòèòå.
Ðÿäêî èìà ðàçî÷àðîâàíè îò íèâîòî íà îáîðóäâàíå ïðè äâàòà ìîäåëà. Äîðè áàçîâèòå ìîäèôèêàöèè ñà äîáðå åêèïèðàíè, à íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð ÷åñòî ïîïàäàò è ñêúïè âåðñèè.
Ñàëîíúò
íà VW-òî å îôîðìåí â ñúùèÿ ñòèë, êàòî âúíøíîñòòà. Èíòåðèîðúò å ñäúðæàí è êëàñè÷åñêè, êîåòî ìíîãî îò ïî÷èòàòåëèòå íà êîíêóðåíòíè ìàðêè îïðåäåëÿò êàòî ñêóêà. Mondeo, îò ñâîÿ ñòðàíà, çàëàãà íà ïî-îðèãèíàëíè äèçàéíåðñêè ðåøåíèÿ. Ãëàâíîòî ïðåèìóùåñòâî íà êüîëíñêèÿ ìîäåë å ïî-ãîëåìèÿò çàïàñ îò ìÿñòî ïðåä çàäíàòà ñåäàëêà, îáóñëîâåí îò ïî-äúëãîòî ìåæäóîñèå. Çà ñìåòêà íà òîâà ïðîñòîðúò â Passat-à å ïî-îñåçàåì. Îòçàä â íåãî ìîãàò äà ñå òðè ïúòíèöè ïðè ïúëåí êîìôîðò. Volkswagen-úò èìà è ïî-äîáðà çâóêîèçîëàöèÿ íà ñàëîíà.  Mondeo-òî ïðîíèêâàò ïîâå÷å øóìîâå îò äâèãàòåëÿ, ðàáîòàòà íà îêà÷âàíåòî è ãóìèòå. Ñëàáè ìåñòà â ñàëîíà íà Ford-à ñà ôèêñàòîðúò íà ïðåäíèÿ ïîäëàêúòíèê è áðàâàòà íà æàáêàòà. Âîëôñáóðãñêèÿò ìîäåë èìà äðóãè ïðîáëåìè. Ïðè ïî-ñòàðèòå åêçåìïëÿðè íå ñà ðÿäêîñò ïîâðåäåíèòå ðåëåòà íà ìèãà÷èòå, èíòåãðèðàíè â ìîäóë ñ áóòîíà çà àâàðèéíèòå ñâåòëèíè. Mondeo èìà ïî-ãîëÿì áàãàæíèê (500 ñðåùó 475 ëèòðà), íî òîâàðíèÿò îòñåê íà Passat-à å ïî-óäîáåí â åæåäíåâèåòî çàðàäè ïî-øèðîêèÿ îòâîð.
Èçâîäèòå îò ñðàâíåíèåòî íà êàòàëîæíèòå äàííè çà äâàòà àâòîìîáèëà ñå ïîòâúðæäàâàò îò ïðàêòèêàòà. VW-òî ïðåâúçõîæäà êîíêóðåíòà ñè ïî äèíàìèêà. Çà íàé-íåóäà÷íè ñå ñìÿòàò 1.8-ëèòðîâèÿò
äâèãàòåë
íà Mondeo ñ ìîùíîñò 110 ê.ñ. è äâóëèòðîâèòå Passat-è ñúñ 115 êîíÿ. Ïðè÷èíàòà îáèêíîâåíî å çàâèøåíèÿò ðàçõîä íà ìàñëî. Âñè÷êè àãðåãàòè íà Ford ñà ÷óâñòâèòåëíè êúì êà÷åñòâîòî íà ãîðèâîòî, íà êîåòî ñå äúëæàò ïðîáëåìèòå ñ ïîìïèòå, äþçèòå è ñâåùèòå. Ëîøîòî èñêðîîáðàçóâàíå ïúê óâðåæäà áîáèíèòå. Ñëåä 80-100 õèë. êì áåíçèíîâèòå äâèãàòåëè íà Mondeo çàïî÷âàò äà "ñúëçÿò" îò êàïàêà íà êëàïàíèòå, êîèòî ñå íóæäàÿò îò ðåãëàæ íà ïðèáëèçèòåëíî ñúùèÿ ïðîáåã. Òîâà íå âàæè çà øåñòöèëèíäðîâèòå ìîòîðè è äèçåëèòå, êîèòî ñà ñíàáäåíè ñ êîìïåíñàòîðè. Çà ñìåòêà íà òîâà Ford-úò ñå ïîëçâà îò áåçñïîðíîòî ïðåäèìñòâî íà àíãðåíàæíèòå âåðèãè âìåñòî ðåìúöèòå, êîèòî ìîãàò äà ñúçäàäàò òîëêîâà ãëàâîáîëèÿ ïðè Volkswagen-à. Îòãîðå íà âñè÷êî äâèãàòåëèòå íà Passat-à ñà ðàçïîëîæåíè íàäëúæíî, êîåòî íàëàãà ðàçãëîáÿâàíåòî íà öÿëàòà ïðåäíèöà çà ñåðâèçèðàíåòî íà ãàçîðàçïðåäåëèòåëíèÿ ìåõàíèçúì. Ñëàáè ìåñòà íà âîëôñáóðãñêèòå ìîòîðè ñ èíäåêñ 1.8Ò è V6 ñà èíäèâèäóàëíèòå áîáèíè íà çàïàëâàíåòî, ãàðíèòóðàòà íà ìåõàíèçìà çà èçìåíåíèå íà ôàçèòå íà ãàçîðàçïðåäåëåíèåòî, à ñëåä 150 000 êì - è ïðåäíèÿò ñåìåðèíã íà êîëÿíîâèÿ âàë. Ïðåïàòèëè ñúâåòâàò ãîðåùî äà ñå ïðîâåðÿâà ÷èñòîòàòà íà ìàñëîïðîâîäà íà òóðáîêîìïðåñîðà íà âñåêè 30 000 êì, ÷èåòî çàïóøâàíå âîäè äî ïðîáëåì ñúñ ñìàçâàíåòî ìó. Çà ïî-óäà÷íè ñå ñìÿòàò ÷åòèðèöèëèíäðîâèòå òóðáîäèçåëè ñ îáåì 1.9 ëèòðà. Ïðè âñè÷êè ìîäèôèêàöèè ñå èçíîñâàò ïðåäíèòå îïîðíè òàìïîíè íà äâèãàòåëÿ.
Äâàòà ìîäåëà ñà ïðåîáëàäàâàùî ïðåäñòàâåíè íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð îò âåðñèèòå ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå. Çà ðàçëèêà îò Mondeo îáà÷å Passat ìîæå äà ñå îòêðèå è ñúñ çàäâèæâàíå íà ÷åòèðèòå êîëåëà. Ïðè òîâà âìåñòî åëåêòðîíàòà ìíîãîäèñêîâà ìóôà Haldex, èçïîëçâàíà ïðè Golf/Bora, ïî-ãîëåìèÿò èì ðîäíèíà ðàçïîëàãà ñ èñòèíñêè ìåæäóîñåâ äèôåðåíöèàë Torsen, êàêòî ïðè quattro íà Audi, ñ ÷èÿòî À-÷åòâîðêà äåëè ïëàòôîðìà. Ìîäèôèêàöèèòå 4Motion íå ñà êîé çíàå êîëêî ïî-ñêúïè è ìîãàò ñàìî äà áúäàò ïðåïîðú÷àíè.
Òðàíñìèñèèòå
ìîíòèðàíè íà äâàòà ìîäåëà ñà ïðàêòè÷åñêè èäåíòè÷íè êàòî òèï. Îñâåí òðàäèöèîííèòå êóòèè ñ ìåõàíè÷íî ïðåâêëþ÷âàíå ñå ìîíòèðàò è äâà âèäà àâòîìàòè - îáè÷àåí õèäðîòðàíñôîðìàòîðåí ñ 4 ïðåäàâêè è ïåòñòåïåíåí Tiptronic ñ âúçìîæíîñò çà ðú÷íî óïðàâëåíèå íà ñêîðîñòèòå. Ñëàáî ìÿñòî ïðè Mondeo ñà ñåìåðèíãèòå íà ïîëóîñèòå, êîèòî íåðÿäêî ïðîòè÷àò ñëåä 70-80 000 êì. Îáèêíîâåíèÿò àâòîìàòèê è ìåõàíè÷êàòà òðàíñìèñèÿ íà VW-òî ñà áåçïðîáëåìíè, êîåòî íå ìîæå äà ñå òâúðäè çà Tiptronic-à. Ñëåä ïðîáåã íàä 150 000 ñà îòáåëÿçàíè  íåìàëêî ïîâðåäè íà áëîê íà êëàïàíèòå è ïðåäàâàòåëíè ïàêåòè.
Ñ òâúðäà âîçèÿ ñå îòëè÷àâàò è Passat, è Mondeo. Ñúùîòî âàæè è çà ñòåãíàòàòà è äîñòà èíôîðìàòèâíà êîðìèëíà óðåäáà. Òàêèâà íàñòðîéêè îñèãóðÿâàò íà äâàòà ìîäåëà ñòàáèëíî è ïðåäâèäèìî ïúòíî ïîâåäåíèå ïðè âèñîêà ñêîðîñò.
Îêà÷âàíåòî
èì îáà÷å ñå ðàçëè÷àâà ÷óâñòâèòåëíî êàòî êîíñòðóêöèÿ. Ford-úò èìà ÌàêÔåðñîíè îòïðåä è ìíîãîëîñòîâà ñõåìà îòçàä, ñ êàêâàòî èíæåíåðèòå ñà ñíàáäèëè ïðåäíèöàòà íà Passat.  çàâèñèìîñò îò òèïà íà çàäâèæâàíåòî VW-òî ðàçïîëàãà èëè ñ ïîëóçàâèñèìà ãðåäà, èëè ñ íàïúëíî íåçàâèñèìî çàäíî îêà÷âàíå. Îáñëóæâàíåòî íà õîäîâàòà ÷àñò èçëèçà ñîëåíî è ïðè äâàòà àâòîìîáèëà, çàùîòî âñè÷êè âòóëêèè òàìïîíè ñå ïðîäàâàò â êîìïëåêò ñ íîñà÷èòå (èçêëþ÷åíèå ïðàâè çàäíèÿò ìîñò íà Passat-èòå ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå).  áúëãàðñêè óñëîâèÿ ïî-ãîëÿì ðåñóðñ ïîêàçâà îêà÷âàíåòî íà Mondeo. Íåãîâàòà ïðåäíèöà èçäúðæà äî 150 000 êì, äîêàòî äîëíèòå íîñà÷è íà Volkswagen-à ñå ïðåäàâàò ñëåä 80 000. Ñëåä îùå 20 000 îáèêíîâåíî ñå íóæäàÿò îò ñìÿíà è ãîðíèòå. Íà ïàçàðà ñå ïðåäëàãàò è íåîðèãèíàëíè ðåçåðâíè ÷àñòè çà Ford-à, íî òåõíèÿò ðåñóðñ èçîáùî íå ìîæå äà ñå ìåðè ñ èñòèíñêèòå. Çàäíàòà ìíîãîëîñòîâà ñõåìà íà êüîëíñêèÿ ìîäåë ñúùî èçêàðâà ïî 150 000 êì, íî ïúê âòóëêèòå íà ñòàáèëèçèðàùàòà ùàíãà èçäúðæàò ïîíå òðîéíî ïî-ìàëêî. Íåçàâèñèìèÿò çàäåí ìîñò íà âåðñèèòå 4Motion íà Passat îáèêíîâåíî ñëóæè ïî 100-èíà õèëÿäè êì, à îáèêíîâåíèòå ìîäèôèêàöèè ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå ïðàêòè÷åñêè íå ñå íóæäàÿò îò ðåìîíòè ïî çàäíèöàòà.
 êðàéíà ñìåòêà èçëèçà, ÷å èçìåæäó äâàòà íåìñêè ìîäåëà òðóäíî ìîæå äà ñå ïîñî÷è êàòåãîðè÷åí ïîáåäèòåë ïî êðèòåðèèòå íà êóïóâà÷à íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð. Íèòî Passat, íèòî Mondeo ñà èäåàëíè, íî ïúê âñåêè îò òÿõ ïðèòåæàâà íåñúìíåíè êà÷åñòâà, êîèòî âñåêè òðÿáâà äà ïðåòåãëè ñàì.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 dancho0

    35 52 Отговор
    forda
  • 2 germany

    50 39 Отговор
    Естествено , че избирам Пасата , много по-комфортен е и е по-здрав ! Мондеото ми наподобява на голяма Дачия Логан.
  • 3 пасат

    50 25 Отговор
    Пасата 1.9ТДИ 110кс 4х4 изпълнението с коженият салон :P
  • 4 бля бля

    45 35 Отговор
    то няаа място за сравнение.. да бягате с тоз форд :/
  • 5 PASSAT

    40 25 Отговор
    Според мен няма нищо по което да се сравнят.
    Баща ми си купи преди месец пасат 5 1.9тди 131 кс.
    Вози перфектно и удобно,харчи малко,върви много.
  • 6 xTry

    48 19 Отговор
    Лично съм карал и двата модела,който са изброени и определено бих се спрял на Пасата.Много по широк е и возиата му много по добра,а и мотора му е много по мощен и икономичен(говоря за дизеловия мотор).Много хубава статия.Нека има много такива за напред.
  • 7 Mad Man

    68 36 Отговор
    Форда на 100%.Пасата с осем алуминиеви носача които се трошат на 1,5г. и ремонта им е 1500лв.От тоя Пасат бягайте далече.
  • 8 кукуто

    10 46 Отговор
    френски боклуци
  • 9 vic

    44 31 Отговор
    Който си има понятие от техника ще се спре на мондеото.Този прехвален пасат няма нищо общо с стария,надежден и здрав пасат,такъв боклук като него и А4 и дачия не могат да сътворят
  • 10 asd

    34 37 Отговор
    Как сравняват форд със vw...

    Къде къде VW е по-добрата марка и модел от forda!!!

    (Единствено от Опел се зарадвали,че на пазара излиза нова марка на име FORD,защото сега има по големи боклуци от Опел)
  • 11 Ivaylo

    39 24 Отговор
    Форд-а .. VW не е това което беше .. Определено за нашите условия избирам Форд-а .. и като цена и като визия за мен е по-добър вариант .. :)
  • 12 dsa

    37 6 Отговор
    Статията като цяло ми харесва, но са пропуснати някои неща - ценови сегмент, резервни части, поддръжка. Много зависи и на каква кола си попаднал - история, предишен собственик и т.н.
  • 13 kraskata

    32 11 Отговор
    emi az imah pasat i na 10 000 km po na6te puti6ata si pla6tah po 1000-1500 lv za oka4vane i dr problemi si imah a imam poznat koito si ima ford i si kara 4oveka sipva si nafta i si kara az sa poburkah da pravq :((
  • 14 Ogi

    14 32 Отговор
    Боклук vs Боклук!!!
  • 15 папас

    20 22 Отговор
    хубаво само че традиция да се казва че форда е като ромите не се разболява направо умира само пасат и е икономичен имам 1.9 тди никакъв проблем проблема е само разположението на мотора нищо друго
  • 16 pe6o

    27 7 Отговор
    Po princip sum za VW ama specialno toq model passat ne e za na6te putishta s teq aluminiewi nosa4i ne e rabota. Ama samo tova mu e kosura.
  • 17 Zk

    15 45 Отговор
    От двете по-добре Рено Лагуна :)
  • 18 benz

    20 17 Отговор
    ot frenskitge opredeleno renault e nai loshia izbor a ot nemskite opel,audi i vw.poslednite dve sa loshi ne zashtoto sa kovti ot kam komford vozia uskorenie a zashtoto imat izkluchitelno slaba hodova chast a avtomaticite im sa pod vsiakakva kririka.opela pak e spartanski i s nai neudobnite sedalki a renault sa vsichko na kup plus dopalnitelni problemi s elektronikata.izberete benza
  • 19 kkkkkk

    24 10 Отговор
    Който няма възможност да поддържа А4/Пасат да си земе форд, фиат, или някакво там. алуминиевите носачи са сложени с цел и това е с цел много по класно и меко возене, поради нашите окаяни пътища лесно си заминават. Ако бяха безцелен леснотрошещ се боклук щяха още в следващите модели да го махнат, но това не се случва. Просто обикновения българин не е с толкова голям джоб и заплата и затова не си заслужава имайки предвид пътищата ни от такава кола колкото и меко да вози
  • 20 mani

    17 6 Отговор
    pich tezi nosachi sa kenef ama savremenite proizvoditeli bez izkluchenie tarsiat prodajbata na chasti.a za patishtata niama da komentiram palen kenef.stiskam palci na premiera da izpalni obeshtaniata si i da se pochuvstvame i nie malko pone evropeici.
  • 21 ?

    21 21 Отговор
    ford za da si gord a vw e za mangetata i pernichanite.
  • 22 TDI

    21 6 Отговор
    Az opredeleno bih vzel passata no mislq 4e i forda ne e lo6 ina4e.Kolkoto do vaprosnite nosa4i da ne mislite 4e pak forda ima po dobra hodova 4ast a osven tova ako gledame pati6tata na na6ata mila strana mislq 4e sa samo za moskvi4 ili lada .
  • 23 pernichanin

    22 28 Отговор
    Бегай с тоя Форд бе!Само VW!
  • 24 аз

    32 23 Отговор
    VW пасат е голям боклук слабо окачване скъпи части грозна визия определено FORDA е за предпочитане
  • 25 big

    15 4 Отговор
    imali vaobshta niakoi avtomobil ot markite koito hvalite mishoci
  • 26 Georgi

    2 14 Отговор
    Da nee Mercedes ili bmw
  • 27 nikolai

    9 6 Отговор
    Georgi mechtaesh ti za iztinski avtomobili ama niama.klasirash se max passat 2
  • 28 ruzvelt

    5 9 Отговор
    gosho ne namesvai bogovete v avtomobilostroeneto v spora mejdo posredstvenite koptori
  • 29 Mondeo

    36 6 Отговор
    Аз карам такова мондео от 40 000 км, сменил съм ябалковиден болт... Автомобилът е на 150 000 в момента. Двигателят е 2.0 tddi Помпа-дюза, не е давал проблеми. Когато го взех сменил тампон на двигател (260лв) и аксиална лагер-помпа (280лв). Доволен съм от автомобила много. Возията е прилична, стабилен е и доста удобен за пътуване.
    Преди това имах и пасата и от него бях доволен но за 15000 км, се скъсах от ремонти по "страхотните" Халоминиеви носачи. Като цяло форда е по-добрият избор според мен.
  • 30 406fan

    10 28 Отговор
    Opredeleno sum za pasata..iskam da napomnq koi e nai-HUBAVIQ FORD- Prodadeniq :) sami si napravete izvodite :P
  • 31 M_Power

    29 10 Отговор
    Абе, хора VW превъзхождал Форд по динамични характеристики?! Я пак си помислете... освен, че като окачване Мондеото е по-здраво, по нищо не отстъпва като поведение на пътя.
    2.0 TDCI vs. 1.9 TDI - напълно идентични динамични характеристики, даже Мондеото има с 20Нм по-висок въртящ момент.
    2.2 TDCI, който е 4-цилиндров по нищо не отстъпва на по-мощния (180к.с., да не говорим за 150к.с.) 2.5 TDI , който е и 6 цилиндров на всичкото отгоре... така че Перник просто замълчете...
  • 32 tvt555

    26 5 Отговор
    Карал съм и двата автомобила. Ford-а ми харесва повече. По динамичен, по-бърз и по-безпроблемен. Разходът на гориво и при двата модела е еднакъв - 8-9 дизел на 100 при сериозно каране. Личният ми автомобил е VW.
  • 33 dimi

    14 5 Отговор
    vw ot kakto e s ukachvane na Audi i skutii na audi se nasra totalno
  • 34 volvo karach xc90

    16 4 Отговор
    novite fordove niamat nishto obshto sas starite klozeti.mojebi tova e markata edinstvena koiato podobri kachestvoto za razlika ot drugite proizvoditeli koito celiat prodajbata na chasti i nishto drugo.a ot kam serviz sa nomer1 .moto phoe naiztina e klasi ot kam obslujvane v sravnenie s drugite servizi.v balkan star slujitelite te gledat kato cheli si im zadaljen neshto i to nai veche priemchicite-izkluchvam priemchika v serviza za JEEP zashto tam sa ok.v daru car sashtata rabota dali si s rover ili bmw bez znachenie sediat i te gledat kato cheli si niakoi dosadnik i im narushavash spokoistvieto,v Mirkat pak postoiano si izmisliat che neshto ti ima po kolata.unitreid pak vse niamat tova koeto ti triabva abe vaobshte balgarska rabota.evala na moto phoe.
  • 35 benz

    17 5 Отговор
    vw stanaha kato audi dobar dizain i filma svarshva.
  • 36 roni

    17 2 Отговор
    kolegi tyk pove4eto ot vas ne sa karali nito edna ot 2marki.pove4eto ste na mnenie 4e vw e mnogo po dobrata kola no ne e taka za6toto novite vw s tova oka4vane i elektronika sa dosta skapo udovolsvie a i kakto kazvat nqkoi kolegi novite fordove nqmat ni6to ob6to sas starite
  • 37 VW

    7 5 Отговор
    Сравнете цените на двата автомобила.Форд мондео е с доста по ниска цена но не е по-добър от Пасата,защото пасата си държи цената и има много по-здрав двигател.И двете коли имат недостатаци,пасата има здрав двигател но окачването не е чак толкова добро, а Мондеото има скапан двигател но върви като танк.
  • 38 DDD

    9 6 Отговор
    GROZNA KOLA PASATA PO TAPA KOLA NQMA FORDA E PO HUBAV POGLEDNAT OT VSI4KI TO4KI
  • 39 трошки

    4 5 Отговор
    Купи си форд и ще знаеш имената на всички майстори.А то и всички коли след 97-98 г произведени се трошат по нашите пътища като за световно.Заводите де да знаят че ще ги караме офроуд.А и взеха да ги правят по незидръжливи,много пластмаса, олекотени и не толкова здрави части.Затова карайте коли преди 97 год,:)))))) примерно- Фолквагон Гоуф 2
  • 40 ФФ

    20 6 Отговор
    Един голям + за Мондеото..повръща ми се от Vw и от голфаджии..замислете се кои е най-продаваният автомобил в момента за Европа , именно форд фиеста, а от Top Gear е установено,че форд фокус рс е най-добрият хечбег с предно , така че Vw в коша :)
  • 41 Ivan

    4 12 Отговор
    awe hora kakvi poklonici na Ford we tova e ko4ina ne e avtomobil, te ford ne znaqt 4e pravqt avtomobili sigurno !!!!!!!!!
  • 42 Mondeo

    20 1 Отговор
    VW Каква кола караш и кой ти каза, че двигателите на Форд са скапани? Сервиз ли държиш? Минали ли са ти двете коли през ръцете? Колко твои приятели са карали такива коли? Дай малко информация после казвай кой двигател е скапан. Пасата държи цена, следователно сега го зимаш на една и после го продаваш на друга, форда го продаваш по-евтино, но и го взимаш по-евтино!говорим за 2ра ръка не за нов...
    "трошки"- Ти от кога караш форд и от с колко майстори се запозна? В горния пост написах от колко км го имам и какво съм сменил.(Внимавам с дупките, не ги целя на поразия...).
  • 43 Mondeo

    29 2 Отговор
    Защо ли си мисля, че тук се пише главно от хора ,които 1) нямат 18г и в голямото междучасие се карат на кой баща му какво кара, и какво той ще кара...
    2) Абсолютно некомпетентни хора карали само една или максимум 2 коли, със страшно ограничен светоглед и с информация от "селския майстор" и слухове и легенди...
    Не говоря конкретно за тази тема, като цяло всички постовете по всички статии са преобладаващо заядливи, обидни и страшно грешни...
    Не желая да се правя на разбирач, но да пишеш на всякаде, какво си чул, видял или са ти казали, не ме навежда на мисълта, че тук пишат хора , които имат желание са споделят мнения и мисли отностно автомобилостроенето, а хора с комплекси и прекалено много свободно време.
    Не желая да обиждам няколкото човека, които са дали своето обективно мнение, основано на опит.
    За останалите направо... думи нямам... жалко за добрата стария!
  • 44 ФФ

    12 1 Отговор
    напълно си прав колега
  • 45 duf

    4 16 Отговор
    razumnia chovek ne vkarva kushtata si ford i ciganin
  • 46 dimov

    17 3 Отговор
    а главата на глупавият ражда безсмислени поговорки ^
  • 47 ergo

    5 10 Отговор
    ford-nameriha go murtav na putia
  • 48 gt

    9 17 Отговор
    sobstvenik sum na serviz,radosten sum che ima tolkova pochitateli na ford...blagodaria vi vie pravite jivota mi po dobar.
  • 49 Анонимен

    11 1 Отговор
    До 10 - asd:
    Много грешиш!!! Не може да се твърди, че Опел и Форд произвеждат боклуци!!! Ако беше така, едва ли щяха да съществуват толкова години (около 110)! Така, че замислете се какво пишете, че са смешни такива изказвания.
    А по темата мога да кажа, че за българските пътища бих избрал Мондео с дизелов двигател. Никак не е лош като избор. При други обстоятелства обаче, Пасат определено надделява!
    P. S.: Колегата от 43 мнение, е прав!!! Няма толерантност, а само обиди!!!
  • 50 Mondeo

    7 0 Отговор
    gt Какви фордове и какво им ремонтираш?
    Сподели нещо?
  • 51 no_name

    3 2 Отговор
    пичове, за съжаление нямам пари да си позволя все още кола, звучи банално, но баща ми купи преди 3 години този пасат 1.9 тди 131 к.с. (2001-2002) И аз като шофьор съм го карал не малко. Возията е страхотна, мотора е надежден, но електрониката е много хлабава. Не знам за другите колеги, обаче нашия пасат когато го купихме беше с един куп забележки по електрониката. Форд никога не съм карал, нямам и намерение да карам. Просто не съм фен на марката. Колкото до окачването на пасата... вече е на 140 хил. км (ужким като го взехме беше на реални 85 хил.), все още не е тропнала колата, не е мръднала. Единственото нещо, което се смени на тази кола, и то още когато се купи беше водната помпа, понеже предавала богу дух след 150 хил. км.
  • 52 HAAS

    4 5 Отговор
    Така,като собственик на пасати през изминалите 12 години мога да кажа,че по добър и класен автомобил за тези пари няма.Пасат Б3 и Б4 са здрави като мулета.А вече Б5/Б5.5 както в случая проблема им е само в този алуминиеви носачи,а като цяло модела за годините е перфектен естествено трябва да е някой читава бройка а не утрепан от каране в германия като служебен автомобил!За това мога да кажа Евалата Фолсваген за този чудесен модел наречен ПАСАТ!
  • 53 :)

    6 8 Отговор
    От чиста техническа гледна точка ФОРД неси взимайте.Имам познати който работят в мотопфое и поради тази причина ви давам този съвет.Форд и циганин зимата неработят!
  • 54 Анонимен

    8 1 Отговор
    Това за зимата са пълни глупости! Много ми е интересно, ззщо тогава имам 3 познати с автомобили Форд, които от години си ги карат и лято и зима. Досега не съм чул да са имали някакви сериозни проблеми с каквото и да е. Единият от тях кара Ескорт вече цели 11 години и като го знам какъв шофьор е, с такова откачено каране по нашите разбити пътища, колата е още жива и здрава. Другият ми познат кара Форд от 5 години и не се оплаква от нищо. Третият кара Фиеста от 2002 година и единствената сериозна инвестиция, която направи по колата, беше пребоядисване, понеже беше понадрана. Тези хора все още продължават да си карат колите и не им дреме за такива изказвания и скептици като някои от вас тук, които си мислят, че по-хубав автомобил от Фолксваген няма! Хора, отворете си очите и вижте, че има и други марки, а не е само една!!! Живи и здрави!
  • 55 Mondeo

    8 1 Отговор
    ":)" Ти какво мислиш, че става зимата с Фордовете, в гаражи ли мислиш, че ги прибираме. Хахах.
    Такива мнения просто вадят усмивката на лицето ми.
  • 56 Peugeot_Dobrich

    3 10 Отговор
    Работя В сверата с автомобили от дълги години... и наблюденията ми са,че свеки избягва марката FORD и набляга на VW.Както Всяка кола си има предимства, така и недостатъци..Но при форда недостатъците са твърде повече,от колкото има произведени модели.. И да не забравяме все пак кой е най-хубавия FORD (продадения) :)
  • 57 908_Hdi_FAP

    2 12 Отговор
    Някой, да е виждал автомеханик да кара Форд? Прав е колегата оТ Добрич... но да го допълня малко. Форд и циганен зимата работят ли ? Сами си отговорете на тоя въпрос ;)
  • 58 ford focus

    4 0 Отговор
    glupaci,imah focus 1.8 tdi 2 godini.varvi bezproblemno,bez kakvito i da e remonti.ikonomicen i izklucitelno stabilen na patja.palni gluposti sa ce e kalpava kola,sminil sam pone 30 avtomobila i po nishto ne odstapva na drugite seriozni marki !
  • 59 passat 5

    1 7 Отговор
    Ford i ciganin ne boleduvat,napravo umirat
  • 60 passat

    1 5 Отговор
    ford i bremenna u4eni4ka sa sram za ku6tata
  • 61 abudhabi

    6 1 Отговор
    Ейй страшни баналсности изпонаписахте, форда по зле от опел, боклук vs боклук... толкова ви разбират главите и се базирате на слухове. Форд си е Форд, престанете с тия комерсиялни германски кочини, дето не може да съберете пари като се счупи нещо да го подмените, ама нали всички знаеме немско и айде... хахаха няма да влизам в подробности, заставам плътно зад Мондеото! п.с Форд като цяло се чупи с пъти по- малко от VW, а ако се счупи през годините, поне ще намериш пари да го смениш!
  • 62 buhh

    4 0 Отговор
    ne samo raboti ford prez zimata, mi sum siguren 4e vinaagi 6te zapali s 1 gradus po- nadolu ot va6te pasati!
  • 63 fight_fire_with_fire

    9 1 Отговор
    Хич не ме учудва факта, че има толкова много народ, които освен да изтърсят някакъв тъп шаблонен лаф за зимата, цигани и бременни, който явно им звучи интересно, друго не им идва в "тиквите". Май пернишкия манталитет е много заразен, още повече, че обикновено върви в комплект с правописни грешки. Ясно е какви "разбирачи" и "майстори" пишат и въхваляват винаги "Народната Кола" - VW.
    Дали са обаче са карали Passat и/или Mondeo - съмнявам се. На тях тия коли просто не им прилягат, те по-скоро мечатят да притежават Golf, ама по-"барнат", ако може и сигурно само са слушали селски изказвания по темата в кварталната кръчма след някоя ракия.
    Сигурен съм, че Passat-а е хубава кола. Не съм карал такава и няма да давам мнение за нея.
    Ще дам пример с Mondeo. Kарал съм Мондео 4 години, бензин. Комфортно, вози меко, седалките са много ергономични. В сервиз е влизало само за смяна на термостат и температурен датчик. Останалото - профилактика и смяна на консумативи. Разход на масло - никакъв. Не е имало зима или лято в които да не запали от половин оборот на стартера! Климатика и парното работят без грешка, охлажда или топли за секунди!
    Хайде със здраве!
  • 64 анонимен

    6 0 Отговор
    Здравейте аз лично карам вектра 2001 дизел но имам приятел който имат и форд и пасат форда го карат доста повече защото пасата постоянно нещо му ства окачването основно също турбо и електроника побъркаха се да го правят и при покупката му дадоха доста сериозна цифра за разлика от форда
  • 65 Форда

    7 0 Отговор
    Имал съм ги и двата автомобила. Форда е в пъти по добрата и здрава кола. С този Пасат имах само главоболия. Мондеото го продадох на 280 000 км. без никакви ремонти, само консумативи. Сега карам от новото Мондео и мога да ви кажа, че е още по добър автомобил. Вече е на 75000 км. Не съм сменял още предни накладки. Супер автомобил!
  • 66 Моndeo

    3 2 Отговор
    До Peugeot_Dobrich Вие в Добрич си карайте трошливите като солети пежа. Ние в София ще си караме железните Мондеа.
  • 67 форд мондео

    8 0 Отговор
    карам мондео 1994г. за 4 години съм сменил два лагера, като втория смени първия,правете си изводи какви части ментета. останалите три не съм пипал.сменена биалетка. като я взех смених само масло без да сменям ремъци.маслото не е сменяно от 4 години.понеже след мен ще ходи на скраб не я пазя , и си върви колата, много съм доволен.като сметна колко съм спестил от масло и ремъци и колко съм дал за ремонти, и за колко го купих, как няма да съм доволен.а някой ако иска да доде зимата да сложи една торба пари на капака да види как пали неподържан фордов двигател. така че щом двете коли са с изравнени качества форда печели заради по ниската цена.ако бях дал много пари за форда щях ли да си позволя да не сменям масло.нали на пасата ще гледаш да му вземеш нещо, а аз от мондеото нищо не търся. колкото още изкара , още по доволен ще съм. щото някой пасатаджия за носачи и масло е дал пари колкото аз съм дал за колата плюс потдръжката.
  • 68 Коментатор

    5 0 Отговор
    Карал съм и двата автомобила и мога да споделя моето мнение. Лично аз предпочитам мондеото , много по разумна цена , много по издръжлив на Българските пътища. Направете си сравнение погледнете цената на форд мондео и на този пасат за едни и същи пари мондеото е далеч по напред от този пасат, вярно е пасата също е доста добър автомобил но лично аз като един Българин които знае колко са заплатите тук, бих избрал мондеото .
  • 69 Хюсеин Ереджебов

    5 1 Отговор
    Искам само да отбележа. Че не само отрицателни факти има и към двата автомобила но, до колкото прочетох статиите и от други различни форуми, се вижда че Mondeo то е с повече плюсове. И както се казва - цитирам: "Който кара Ford той е Горд..."
  • 70 Роман Ценов

    1 5 Отговор
    Пасата разбира се това форда не е кола,казвам го въпреки,че джипът ми носи емблемата на форд,но същност е нисан терано 2. Затова съм му намерил предница и волан от терано и ще я сменя.
  • 71 Йордан

    5 0 Отговор
    Който не е доволен от форд явно е попаднал на някоя карана от италиански фирми а после дотрошена от някой циганин. Ние сменихме фиати, пежа, аудита и бмв -та , всичко това е скраб пред форда. Форда го взех 2004 на 45000км , само едни биелетки съм сменил , двигател Зетек 101 коня , супер икономичен , няма капка да просълзи, сега има газ , комби е цели легла събира без проблем, а с газта е направо безплатна возия, амбицирах се да пиша защото видях много зевзеци тука да пишат дето нищо не разбират.

    Коментиран от #73

  • 72 Пешо

    0 3 Отговор
    По-добро от Гоуфу нема!
  • 73 Денис А.

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "Йордан":

    Добър ден господа разбирачи.Карам Ford Mondeo mke 2001 -115hp 2.0 tddi.Kupil sum go na 218000 sega e na 308 000,predi tova pone e prevurtan sus 150 000km nazad=458000.kolata pochti na polovin milion km ,sus smenqni samo konsumativi 2 bialetki i nakladki.Osven gorivo drugo nd she,gori perfektno po 6.1l izvungradsko i 7.3l kombiniran razhod,kara se po 100km minimum na den 2 puti sedmichno po nad 250km i nqma chupenka,bez da pravq nikakva reklama kazvam samata istina, s tozi temp za sledvashtata godina i predstoqt pone 35-50 000 oshte.Ta koito kakvoto iska da si kara Ostavqm komentar da si sverite chasovnicite. :)
  • 74 barlivia

    0 0 Отговор
    Аз карам Форд мк3 2000/16к. 2004г.много добре оборудвана и приятна за каране кола.