Както Passat, така и Mondeo имат армии от поклонници, готови да спорят до изнемога кой от двата модела е по-добрият избор. Достатъчно аргументи в своя полза има всеки от лагерите. Макар да са преки конкуренти, VW-то и Ford-ът са доста различни като концепция и изпълнение. Passat-ът въплъщава тевтонските разбирания за строгост и представителност, а Mondeo-то набляга на оригиналността и практичността, вместо на престижа. Снимките и каталожните данни обаче имат малко допирни точки с реалностите на експлоатацията в български условия, а именно нейните особености вълнуват мераклиите за приличен немски седан на възраст до 10 години.
Впрочем споменаването на класическата триобемна
каросерия
е коректно само по адрес на Passat. Mondeo може да се намери и в модификация хечбек с умело замаскирана като капак на багажника пета врата. Комби версиите на Ford-а не са особено разпространени, което не може да се каже за универсалите на VW. И двата модела разполагат с поцинковани купета, но въпреки това си имат проблемни зони, които трябва да се проверят преди покупка. При най-старите екземпляри на Mondeo, произведени преди рестайлинга от 2003-та, нерядко се появява ръжда по шевовете на праговете и рамките на вратите, а при Passat корозира капакът на багажника около лампите над регистрационната табела. Освен това пластмасовите капаци на фаровете на VW-то се надраскват лесно, което влошава ефективността им.
Видимостта от мястото на водача търпи критики и при двата автомиобила. Собствениците на Mondeo се оплакват от малките странични огледала. Същите критики се чуват и към Passat, но само за по-компактното дясно огледало. Задницата на Ford-а пък е доста вирната и маскира габаритите.
Рядко има разочаровани от нивото на оборудване при двата модела. Дори базовите модификации са добре екипирани, а на вторичния пазар често попадат и скъпи версии.
Салонът
на VW-то е оформен в същия стил, като външността. Интериорът е сдържан и класически, което много от почитателите на конкурентни марки определят като скука. Mondeo, от своя страна, залага на по-оригинални дизайнерски решения. Главното преимущество на кьолнския модел е по-големият запас от място пред задната седалка, обусловен от по-дългото междуосие. За сметка на това просторът в Passat-а е по-осезаем. Отзад в него могат да се три пътници при пълен комфорт. Volkswagen-ът има и по-добра звукоизолация на салона. В Mondeo-то проникват повече шумове от двигателя, работата на окачването и гумите. Слаби места в салона на Ford-а са фиксаторът на предния подлакътник и бравата на жабката. Волфсбургският модел има други проблеми. При по-старите екземпляри не са рядкост повредените релета на мигачите, интегрирани в модул с бутона за ава¬рийните светлини. Mondeo има по-голям багажник (500 срещу 475 литра), но товарният отсек на Passat-а е по-удобен в ежедневието заради по-широкия отвор.
Изводите от сравнението на каталожните данни за двата автомобила се потвърж¬дават от практиката. VW-то превъзхожда конкурента си по динамика. За най-неудачни се смятат 1.8-литровият
двигател
на Mondeo с мощност 110 к.с. и двулитровите Passat-и със 115 коня. Причината обикновено е завишеният разход на масло. Всички агрегати на Ford са чувствителни към качеството на горивото, на което се дължат проблемите с помпите, дюзите и свещите. Лошото искрообразуване пък уврежда бобините. След 80-100 хил. км бензиновите двигатели на Mondeo започват да "съл¬зят" от капака на клапаните, които се нуждаят от реглаж на приблизително същия пробег. Това не важи за шестцилиндровите мотори и дизелите, които са снабдени с компенсатори. За сметка на това Ford-ът се ползва от безспорното предимство на ангренажните вериги вместо ремъците, които могат да създадат толкова главоболия при Volkswagen-а. Отгоре на всичко двигателите на Passat-а са разположени надлъжно, което налага разглобяването на цялата предница за сервизирането на газоразпределителния механи¬зъм. Слаби места на волфсбургските мотори с индекс 1.8Т и V6 са индивидуалните бобини на запалването, гарнитурата на механизма за изменение на фазите на газоразпределението, а след 150 000 км - и предният семеринг на коляновия вал. Препатили съветват горещо да се проверява чистотата на маслопровода на турбокомпресора на всеки 30 000 км, чието запушване води до проблем със смазването му. За по-удачни се смятат четирицилиндровите турбодизели с обем 1.9 литра. При всички модификации се износват предните опорни там¬пони на двигателя.
Двата модела са преобладаващо представени на вторичния пазар от версиите с предно предаване. За разлика от Mondeo обаче Passat може да се открие и със задвижване на четирите колела. При това вместо електроната многодискова му¬фа Haldex, използвана при Golf/Bora, по-големият им роднина разполага с истински междуосев диференциал Torsen, както при quattro на Audi, с чиято А-четворка дели платформа. Модификациите 4Motion не са кой знае колко по-скъпи и могат само да бъдат препоръчани.
Трансмисиите
монтирани на двата модела са практически идентични като тип. Освен традиционните кутии с механично превключване се монтират и два вида автомати - обичаен хидротрансформаторен с 4 предавки и петстепенен Tiptronic с възможност за ръчно управление на скоростите. Слабо място при Mondeo са семерингите на полуосите, които нерядко протичат след 70-80 000 км. Обикновеният автоматик и механичката трансмисия на VW-то са безпроблемни, което не може да се твърди за Tiptronic-а. След пробег над 150 000 са отбелязани немалко повреди на блок на клапаните и предавателни пакети.
С твърда возия се отличават и Passat, и Mondeo. Същото важи и за стегнатата и доста информативна кормилна уредба. Такива настройки осигуряват на двата модела стабилно и предвидимо пътно поведение при висока скорост.
Окачването
им обаче се различава чувствително като конструкция. Ford-ът има МакФерсони отпред и многолостова схема отзад, с каквато инженерите са снабдили предницата на Passat. В зависимост от типа на задвижването VW-то разполага или с полузависима греда, или с напълно независимо задно окачване. Обслужването на ходовата част излиза солено и при двата автомобила, защото всички втулкии тампони се продават в комплект с носачите (изключение прави задният мост на Passat-ите с предно предаване). В български условия по-голям ресурс показва окачването на Mondeo. Неговата предница издържа до 150 000 км, докато долните носачи на Volkswagen-а се предават след 80 000. След още 20 000 обикновено се нуждаят от смяна и горните. На пазара се предлагат и неоригинални резервни части за Ford-а, но техният ресурс изобщо не може да се мери с истинските. Задната многолостова схема на кьолнския модел също изкарва по 150 000 км, но пък втулките на стабилизиращата щанга издържат поне трой¬но по-малко. Независимият заден мост на версиите 4Motion на Passat обикновено служи по 100-ина хиляди км, а обикновените модификации с предно предаване практически не се нуждаят от ремонти по задницата.
В крайна сметка излиза, че измежду двата немски модела трудно може да се посочи категоричен победител по критериите на купувача на вторичния пазар. Нито Passat, нито Mondeo са идеални, но пък всеки от тях притежава несъмнени качества, които всеки трябва да претегли сам.
Âïðî÷åì ñïîìåíàâàíåòî íà êëàñè÷åñêàòà òðèîáåìíà
êàðîñåðèÿ
å êîðåêòíî ñàìî ïî àäðåñ íà Passat. Mondeo ìîæå äà ñå íàìåðè è â ìîäèôèêàöèÿ õå÷áåê ñ óìåëî çàìàñêèðàíà êàòî êàïàê íà áàãàæíèêà ïåòà âðàòà. Êîìáè âåðñèèòå íà Ford-à íå ñà îñîáåíî ðàçïðîñòðàíåíè, êîåòî íå ìîæå äà ñå êàæå çà óíèâåðñàëèòå íà VW. È äâàòà ìîäåëà ðàçïîëàãàò ñ ïîöèíêîâàíè êóïåòà, íî âúïðåêè òîâà ñè èìàò ïðîáëåìíè çîíè, êîèòî òðÿáâà äà ñå ïðîâåðÿò ïðåäè ïîêóïêà. Ïðè íàé-ñòàðèòå åêçåìïëÿðè íà Mondeo, ïðîèçâåäåíè ïðåäè ðåñòàéëèíãà îò 2003-òà, íåðÿäêî ñå ïîÿâÿâà ðúæäà ïî øåâîâåòå íà ïðàãîâåòå è ðàìêèòå íà âðàòèòå, à ïðè Passat êîðîçèðà êàïàêúò íà áàãàæíèêà îêîëî ëàìïèòå íàä ðåãèñòðàöèîííàòà òàáåëà. Îñâåí òîâà ïëàñòìàñîâèòå êàïàöè íà ôàðîâåòå íà VW-òî ñå íàäðàñêâàò ëåñíî, êîåòî âëîøàâà åôåêòèâíîñòòà èì.
Âèäèìîñòòà îò ìÿñòîòî íà âîäà÷à òúðïè êðèòèêè è ïðè äâàòà àâòîìèîáèëà. Ñîáñòâåíèöèòå íà Mondeo ñå îïëàêâàò îò ìàëêèòå ñòðàíè÷íè îãëåäàëà. Ñúùèòå êðèòèêè ñå ÷óâàò è êúì Passat, íî ñàìî çà ïî-êîìïàêòíîòî äÿñíî îãëåäàëî. Çàäíèöàòà íà Ford-à ïúê å äîñòà âèðíàòà è ìàñêèðà ãàáàðèòèòå.
Ðÿäêî èìà ðàçî÷àðîâàíè îò íèâîòî íà îáîðóäâàíå ïðè äâàòà ìîäåëà. Äîðè áàçîâèòå ìîäèôèêàöèè ñà äîáðå åêèïèðàíè, à íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð ÷åñòî ïîïàäàò è ñêúïè âåðñèè.
Ñàëîíúò
íà VW-òî å îôîðìåí â ñúùèÿ ñòèë, êàòî âúíøíîñòòà. Èíòåðèîðúò å ñäúðæàí è êëàñè÷åñêè, êîåòî ìíîãî îò ïî÷èòàòåëèòå íà êîíêóðåíòíè ìàðêè îïðåäåëÿò êàòî ñêóêà. Mondeo, îò ñâîÿ ñòðàíà, çàëàãà íà ïî-îðèãèíàëíè äèçàéíåðñêè ðåøåíèÿ. Ãëàâíîòî ïðåèìóùåñòâî íà êüîëíñêèÿ ìîäåë å ïî-ãîëåìèÿò çàïàñ îò ìÿñòî ïðåä çàäíàòà ñåäàëêà, îáóñëîâåí îò ïî-äúëãîòî ìåæäóîñèå. Çà ñìåòêà íà òîâà ïðîñòîðúò â Passat-à å ïî-îñåçàåì. Îòçàä â íåãî ìîãàò äà ñå òðè ïúòíèöè ïðè ïúëåí êîìôîðò. Volkswagen-úò èìà è ïî-äîáðà çâóêîèçîëàöèÿ íà ñàëîíà.  Mondeo-òî ïðîíèêâàò ïîâå÷å øóìîâå îò äâèãàòåëÿ, ðàáîòàòà íà îêà÷âàíåòî è ãóìèòå. Ñëàáè ìåñòà â ñàëîíà íà Ford-à ñà ôèêñàòîðúò íà ïðåäíèÿ ïîäëàêúòíèê è áðàâàòà íà æàáêàòà. Âîëôñáóðãñêèÿò ìîäåë èìà äðóãè ïðîáëåìè. Ïðè ïî-ñòàðèòå åêçåìïëÿðè íå ñà ðÿäêîñò ïîâðåäåíèòå ðåëåòà íà ìèãà÷èòå, èíòåãðèðàíè â ìîäóë ñ áóòîíà çà àâàðèéíèòå ñâåòëèíè. Mondeo èìà ïî-ãîëÿì áàãàæíèê (500 ñðåùó 475 ëèòðà), íî òîâàðíèÿò îòñåê íà Passat-à å ïî-óäîáåí â åæåäíåâèåòî çàðàäè ïî-øèðîêèÿ îòâîð.
Èçâîäèòå îò ñðàâíåíèåòî íà êàòàëîæíèòå äàííè çà äâàòà àâòîìîáèëà ñå ïîòâúðæäàâàò îò ïðàêòèêàòà. VW-òî ïðåâúçõîæäà êîíêóðåíòà ñè ïî äèíàìèêà. Çà íàé-íåóäà÷íè ñå ñìÿòàò 1.8-ëèòðîâèÿò
äâèãàòåë
íà Mondeo ñ ìîùíîñò 110 ê.ñ. è äâóëèòðîâèòå Passat-è ñúñ 115 êîíÿ. Ïðè÷èíàòà îáèêíîâåíî å çàâèøåíèÿò ðàçõîä íà ìàñëî. Âñè÷êè àãðåãàòè íà Ford ñà ÷óâñòâèòåëíè êúì êà÷åñòâîòî íà ãîðèâîòî, íà êîåòî ñå äúëæàò ïðîáëåìèòå ñ ïîìïèòå, äþçèòå è ñâåùèòå. Ëîøîòî èñêðîîáðàçóâàíå ïúê óâðåæäà áîáèíèòå. Ñëåä 80-100 õèë. êì áåíçèíîâèòå äâèãàòåëè íà Mondeo çàïî÷âàò äà "ñúëçÿò" îò êàïàêà íà êëàïàíèòå, êîèòî ñå íóæäàÿò îò ðåãëàæ íà ïðèáëèçèòåëíî ñúùèÿ ïðîáåã. Òîâà íå âàæè çà øåñòöèëèíäðîâèòå ìîòîðè è äèçåëèòå, êîèòî ñà ñíàáäåíè ñ êîìïåíñàòîðè. Çà ñìåòêà íà òîâà Ford-úò ñå ïîëçâà îò áåçñïîðíîòî ïðåäèìñòâî íà àíãðåíàæíèòå âåðèãè âìåñòî ðåìúöèòå, êîèòî ìîãàò äà ñúçäàäàò òîëêîâà ãëàâîáîëèÿ ïðè Volkswagen-à. Îòãîðå íà âñè÷êî äâèãàòåëèòå íà Passat-à ñà ðàçïîëîæåíè íàäëúæíî, êîåòî íàëàãà ðàçãëîáÿâàíåòî íà öÿëàòà ïðåäíèöà çà ñåðâèçèðàíåòî íà ãàçîðàçïðåäåëèòåëíèÿ ìåõàíèçúì. Ñëàáè ìåñòà íà âîëôñáóðãñêèòå ìîòîðè ñ èíäåêñ 1.8Ò è V6 ñà èíäèâèäóàëíèòå áîáèíè íà çàïàëâàíåòî, ãàðíèòóðàòà íà ìåõàíèçìà çà èçìåíåíèå íà ôàçèòå íà ãàçîðàçïðåäåëåíèåòî, à ñëåä 150 000 êì - è ïðåäíèÿò ñåìåðèíã íà êîëÿíîâèÿ âàë. Ïðåïàòèëè ñúâåòâàò ãîðåùî äà ñå ïðîâåðÿâà ÷èñòîòàòà íà ìàñëîïðîâîäà íà òóðáîêîìïðåñîðà íà âñåêè 30 000 êì, ÷èåòî çàïóøâàíå âîäè äî ïðîáëåì ñúñ ñìàçâàíåòî ìó. Çà ïî-óäà÷íè ñå ñìÿòàò ÷åòèðèöèëèíäðîâèòå òóðáîäèçåëè ñ îáåì 1.9 ëèòðà. Ïðè âñè÷êè ìîäèôèêàöèè ñå èçíîñâàò ïðåäíèòå îïîðíè òàìïîíè íà äâèãàòåëÿ.
Äâàòà ìîäåëà ñà ïðåîáëàäàâàùî ïðåäñòàâåíè íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð îò âåðñèèòå ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå. Çà ðàçëèêà îò Mondeo îáà÷å Passat ìîæå äà ñå îòêðèå è ñúñ çàäâèæâàíå íà ÷åòèðèòå êîëåëà. Ïðè òîâà âìåñòî åëåêòðîíàòà ìíîãîäèñêîâà ìóôà Haldex, èçïîëçâàíà ïðè Golf/Bora, ïî-ãîëåìèÿò èì ðîäíèíà ðàçïîëàãà ñ èñòèíñêè ìåæäóîñåâ äèôåðåíöèàë Torsen, êàêòî ïðè quattro íà Audi, ñ ÷èÿòî À-÷åòâîðêà äåëè ïëàòôîðìà. Ìîäèôèêàöèèòå 4Motion íå ñà êîé çíàå êîëêî ïî-ñêúïè è ìîãàò ñàìî äà áúäàò ïðåïîðú÷àíè.
Òðàíñìèñèèòå
ìîíòèðàíè íà äâàòà ìîäåëà ñà ïðàêòè÷åñêè èäåíòè÷íè êàòî òèï. Îñâåí òðàäèöèîííèòå êóòèè ñ ìåõàíè÷íî ïðåâêëþ÷âàíå ñå ìîíòèðàò è äâà âèäà àâòîìàòè - îáè÷àåí õèäðîòðàíñôîðìàòîðåí ñ 4 ïðåäàâêè è ïåòñòåïåíåí Tiptronic ñ âúçìîæíîñò çà ðú÷íî óïðàâëåíèå íà ñêîðîñòèòå. Ñëàáî ìÿñòî ïðè Mondeo ñà ñåìåðèíãèòå íà ïîëóîñèòå, êîèòî íåðÿäêî ïðîòè÷àò ñëåä 70-80 000 êì. Îáèêíîâåíèÿò àâòîìàòèê è ìåõàíè÷êàòà òðàíñìèñèÿ íà VW-òî ñà áåçïðîáëåìíè, êîåòî íå ìîæå äà ñå òâúðäè çà Tiptronic-à. Ñëåä ïðîáåã íàä 150 000 ñà îòáåëÿçàíè íåìàëêî ïîâðåäè íà áëîê íà êëàïàíèòå è ïðåäàâàòåëíè ïàêåòè.
Ñ òâúðäà âîçèÿ ñå îòëè÷àâàò è Passat, è Mondeo. Ñúùîòî âàæè è çà ñòåãíàòàòà è äîñòà èíôîðìàòèâíà êîðìèëíà óðåäáà. Òàêèâà íàñòðîéêè îñèãóðÿâàò íà äâàòà ìîäåëà ñòàáèëíî è ïðåäâèäèìî ïúòíî ïîâåäåíèå ïðè âèñîêà ñêîðîñò.
Îêà÷âàíåòî
èì îáà÷å ñå ðàçëè÷àâà ÷óâñòâèòåëíî êàòî êîíñòðóêöèÿ. Ford-úò èìà ÌàêÔåðñîíè îòïðåä è ìíîãîëîñòîâà ñõåìà îòçàä, ñ êàêâàòî èíæåíåðèòå ñà ñíàáäèëè ïðåäíèöàòà íà Passat.  çàâèñèìîñò îò òèïà íà çàäâèæâàíåòî VW-òî ðàçïîëàãà èëè ñ ïîëóçàâèñèìà ãðåäà, èëè ñ íàïúëíî íåçàâèñèìî çàäíî îêà÷âàíå. Îáñëóæâàíåòî íà õîäîâàòà ÷àñò èçëèçà ñîëåíî è ïðè äâàòà àâòîìîáèëà, çàùîòî âñè÷êè âòóëêèè òàìïîíè ñå ïðîäàâàò â êîìïëåêò ñ íîñà÷èòå (èçêëþ÷åíèå ïðàâè çàäíèÿò ìîñò íà Passat-èòå ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå).  áúëãàðñêè óñëîâèÿ ïî-ãîëÿì ðåñóðñ ïîêàçâà îêà÷âàíåòî íà Mondeo. Íåãîâàòà ïðåäíèöà èçäúðæà äî 150 000 êì, äîêàòî äîëíèòå íîñà÷è íà Volkswagen-à ñå ïðåäàâàò ñëåä 80 000. Ñëåä îùå 20 000 îáèêíîâåíî ñå íóæäàÿò îò ñìÿíà è ãîðíèòå. Íà ïàçàðà ñå ïðåäëàãàò è íåîðèãèíàëíè ðåçåðâíè ÷àñòè çà Ford-à, íî òåõíèÿò ðåñóðñ èçîáùî íå ìîæå äà ñå ìåðè ñ èñòèíñêèòå. Çàäíàòà ìíîãîëîñòîâà ñõåìà íà êüîëíñêèÿ ìîäåë ñúùî èçêàðâà ïî 150 000 êì, íî ïúê âòóëêèòå íà ñòàáèëèçèðàùàòà ùàíãà èçäúðæàò ïîíå òðîéíî ïî-ìàëêî. Íåçàâèñèìèÿò çàäåí ìîñò íà âåðñèèòå 4Motion íà Passat îáèêíîâåíî ñëóæè ïî 100-èíà õèëÿäè êì, à îáèêíîâåíèòå ìîäèôèêàöèè ñ ïðåäíî ïðåäàâàíå ïðàêòè÷åñêè íå ñå íóæäàÿò îò ðåìîíòè ïî çàäíèöàòà.
 êðàéíà ñìåòêà èçëèçà, ÷å èçìåæäó äâàòà íåìñêè ìîäåëà òðóäíî ìîæå äà ñå ïîñî÷è êàòåãîðè÷åí ïîáåäèòåë ïî êðèòåðèèòå íà êóïóâà÷à íà âòîðè÷íèÿ ïàçàð. Íèòî Passat, íèòî Mondeo ñà èäåàëíè, íî ïúê âñåêè îò òÿõ ïðèòåæàâà íåñúìíåíè êà÷åñòâà, êîèòî âñåêè òðÿáâà äà ïðåòåãëè ñàì.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dancho0
15:53 08.09.2011
2 germany
15:53 08.09.2011
3 пасат
15:53 08.09.2011
4 бля бля
15:53 08.09.2011
5 PASSAT
Баща ми си купи преди месец пасат 5 1.9тди 131 кс.
Вози перфектно и удобно,харчи малко,върви много.
15:53 08.09.2011
6 xTry
15:53 08.09.2011
7 Mad Man
15:53 08.09.2011
8 кукуто
15:53 08.09.2011
9 vic
15:53 08.09.2011
10 asd
Къде къде VW е по-добрата марка и модел от forda!!!
(Единствено от Опел се зарадвали,че на пазара излиза нова марка на име FORD,защото сега има по големи боклуци от Опел)
15:53 08.09.2011
11 Ivaylo
15:53 08.09.2011
12 dsa
15:53 08.09.2011
13 kraskata
15:53 08.09.2011
14 Ogi
15:53 08.09.2011
15 папас
15:53 08.09.2011
16 pe6o
15:53 08.09.2011
17 Zk
15:53 08.09.2011
18 benz
15:53 08.09.2011
19 kkkkkk
15:53 08.09.2011
20 mani
15:53 08.09.2011
21 ?
15:53 08.09.2011
22 TDI
15:53 08.09.2011
23 pernichanin
15:53 08.09.2011
24 аз
15:53 08.09.2011
25 big
15:53 08.09.2011
26 Georgi
15:53 08.09.2011
27 nikolai
15:53 08.09.2011
28 ruzvelt
15:53 08.09.2011
29 Mondeo
Преди това имах и пасата и от него бях доволен но за 15000 км, се скъсах от ремонти по "страхотните" Халоминиеви носачи. Като цяло форда е по-добрият избор според мен.
15:53 08.09.2011
30 406fan
15:53 08.09.2011
31 M_Power
2.0 TDCI vs. 1.9 TDI - напълно идентични динамични характеристики, даже Мондеото има с 20Нм по-висок въртящ момент.
2.2 TDCI, който е 4-цилиндров по нищо не отстъпва на по-мощния (180к.с., да не говорим за 150к.с.) 2.5 TDI , който е и 6 цилиндров на всичкото отгоре... така че Перник просто замълчете...
15:53 08.09.2011
32 tvt555
15:53 08.09.2011
33 dimi
15:53 08.09.2011
34 volvo karach xc90
15:53 08.09.2011
35 benz
15:53 08.09.2011
36 roni
15:53 08.09.2011
37 VW
15:53 08.09.2011
38 DDD
15:53 08.09.2011
39 трошки
15:53 08.09.2011
40 ФФ
15:53 08.09.2011
41 Ivan
15:53 08.09.2011
42 Mondeo
"трошки"- Ти от кога караш форд и от с колко майстори се запозна? В горния пост написах от колко км го имам и какво съм сменил.(Внимавам с дупките, не ги целя на поразия...).
15:53 08.09.2011
43 Mondeo
2) Абсолютно некомпетентни хора карали само една или максимум 2 коли, със страшно ограничен светоглед и с информация от "селския майстор" и слухове и легенди...
Не говоря конкретно за тази тема, като цяло всички постовете по всички статии са преобладаващо заядливи, обидни и страшно грешни...
Не желая да се правя на разбирач, но да пишеш на всякаде, какво си чул, видял или са ти казали, не ме навежда на мисълта, че тук пишат хора , които имат желание са споделят мнения и мисли отностно автомобилостроенето, а хора с комплекси и прекалено много свободно време.
Не желая да обиждам няколкото човека, които са дали своето обективно мнение, основано на опит.
За останалите направо... думи нямам... жалко за добрата стария!
15:53 08.09.2011
44 ФФ
15:53 08.09.2011
45 duf
15:53 08.09.2011
46 dimov
15:53 08.09.2011
47 ergo
15:53 08.09.2011
48 gt
15:53 08.09.2011
49 Анонимен
Много грешиш!!! Не може да се твърди, че Опел и Форд произвеждат боклуци!!! Ако беше така, едва ли щяха да съществуват толкова години (около 110)! Така, че замислете се какво пишете, че са смешни такива изказвания.
А по темата мога да кажа, че за българските пътища бих избрал Мондео с дизелов двигател. Никак не е лош като избор. При други обстоятелства обаче, Пасат определено надделява!
P. S.: Колегата от 43 мнение, е прав!!! Няма толерантност, а само обиди!!!
15:53 08.09.2011
50 Mondeo
Сподели нещо?
15:53 08.09.2011
51 no_name
15:53 08.09.2011
52 HAAS
15:53 08.09.2011
53 :)
15:53 08.09.2011
54 Анонимен
15:53 08.09.2011
55 Mondeo
Такива мнения просто вадят усмивката на лицето ми.
15:53 08.09.2011
56 Peugeot_Dobrich
15:53 08.09.2011
57 908_Hdi_FAP
15:53 08.09.2011
58 ford focus
15:53 08.09.2011
59 passat 5
15:53 08.09.2011
60 passat
15:53 08.09.2011
61 abudhabi
15:53 08.09.2011
62 buhh
15:53 08.09.2011
63 fight_fire_with_fire
Дали са обаче са карали Passat и/или Mondeo - съмнявам се. На тях тия коли просто не им прилягат, те по-скоро мечатят да притежават Golf, ама по-"барнат", ако може и сигурно само са слушали селски изказвания по темата в кварталната кръчма след някоя ракия.
Сигурен съм, че Passat-а е хубава кола. Не съм карал такава и няма да давам мнение за нея.
Ще дам пример с Mondeo. Kарал съм Мондео 4 години, бензин. Комфортно, вози меко, седалките са много ергономични. В сервиз е влизало само за смяна на термостат и температурен датчик. Останалото - профилактика и смяна на консумативи. Разход на масло - никакъв. Не е имало зима или лято в които да не запали от половин оборот на стартера! Климатика и парното работят без грешка, охлажда или топли за секунди!
Хайде със здраве!
15:53 08.09.2011
64 анонимен
15:53 08.09.2011
65 Форда
15:53 08.09.2011
66 Моndeo
15:53 08.09.2011
67 форд мондео
02:22 14.06.2012
68 Коментатор
16:24 09.03.2013
69 Хюсеин Ереджебов
12:23 11.04.2013
70 Роман Ценов
19:24 17.04.2015
71 Йордан
Коментиран от #73
18:50 23.10.2015
72 Пешо
13:47 31.10.2016
73 Денис А.
До коментар #71 от "Йордан":
Добър ден господа разбирачи.Карам Ford Mondeo mke 2001 -115hp 2.0 tddi.Kupil sum go na 218000 sega e na 308 000,predi tova pone e prevurtan sus 150 000km nazad=458000.kolata pochti na polovin milion km ,sus smenqni samo konsumativi 2 bialetki i nakladki.Osven gorivo drugo nd she,gori perfektno po 6.1l izvungradsko i 7.3l kombiniran razhod,kara se po 100km minimum na den 2 puti sedmichno po nad 250km i nqma chupenka,bez da pravq nikakva reklama kazvam samata istina, s tozi temp za sledvashtata godina i predstoqt pone 35-50 000 oshte.Ta koito kakvoto iska da si kara Ostavqm komentar da si sverite chasovnicite. :)18:45 12.08.2017
74 barlivia
21:59 02.08.2019