12 Юли, 2010 12:49 36 473 27

Пазарът в България: Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

  • opel-
  • opel zafira-
  • opel zafira 1.6 cng turbo

Екологична тяга

Немците от Рюселсхайм пуснаха на пазара първият ван с турбодвигател на природен газ

Компактният ван Zafira е един от основните козове на немската фирма и лидер по продажби на марката. Заради изключителната му популярност в Европа, а и у нас, инженерите от Рюселсхайм решиха именно в този автомобил да бъде интегрирана системата CNG (Compressed Natural Gas), което в превод означава компресиран природен газ. Най-мощният автомобил, използващ за гориво природен газ, отбеляза своята пазарна премиера през 2009 година, а сега беше официално лансиран и на българския пазар. Представители на ммарката пристигнаха в България специално за да предоставят възможност на подбрани медии да изпробват автомобила. И докато повечето водещи компании наблягат на изключително сложни и недотам практични хибридни схеми, Opel решиха да предложат на своите клиенти доста по-простичко, но също толкова ефективно решение - Zafira на метан.

Екстериор и интериор
Външният вид на колата е същият като при стандартната Zafira. Класически форми без излишен авангардизъм - нещо, което се харесва и на българския водач на МПС. Стилният вид и елегантността се подчертават от ясно изразеното V-образно оформление на предната и задната част с типичния за моделите на Opel отчетлив ръб, изразеното издигане на страничната линия и меко снижаващата се назад аеродинамична форма на покрива.
Що се отнася до вътрешното пространство, може спокойно да се твърди, че именно то е в основата на успеха на Zafira. В салона ясно се виждат приличното качество на материалите, високото ниво на изпълнение и добрата ергономия. Основното, на което залагат немците обаче, е функционалността. Това важи с пълна сила и за модификацията Opel Zafira 1.6 CNG. Четирите газови резервоара са разположени отзад под купето и по никакъв начин не намаляват функционалността на автомобила. Системата Flex-7 и тук функционира безпроблемно. Освен, че не пречат резервоарите, са разположени на безопасно място, изработени са от висококачествени метали, като и горивопроводите са направени от неръждаема стомана.

Двигател и ходови характеристики
Продължавайки темата за резервоарите, трябва да отбележим, че заради тях масата на автомобила е по-голяма. Това обаче се отразява малко на пътното поведение на колата. Причината е, че окачването е съобразено с масата на автомобила. Освен това водачът и пасажерите на  Zafira CNG не трябва да се притесняват за своята безопасност. Това беше потвърдено и от краш-тестовете на ADAC, които ясно показаха, че независимо дали удара е фронтален или страничен, газовите резервоари са детайлите с най-малка деформация. Това е така, защото са разположени в т.нар. неактивна зона на автомобила.

1.6-литровият турбо двигател  разполага с мощност 150 к.с. и постига максимална скорост 200 км/ч, но се задоволява с разход от едва 5.3 килограма природен газ на 100 километра. Освен това отделя в атмосферата само 144 гр/км CO2.  Tези показатели означават 60% по-висока мощност при разлика от само 6 грама по отношение на емисиите в сравнение с версията CNG с атмосферно пълнене. Освен че е екологичен, първият ван с турбодвигател на природен газ е и много икономичен.  Изчислен на базата на цените на природния газ в България, пробегът от 100 километра струва 7.10 лв. Единственият недостатък са по-малкото на брой метанстанции в нашата страна, но това не е толкова сериозна пречка. Освен резервоарите за газ, Zafira CNG е снабдена с 14-литров бензинов резервоар. Превключването между двата вида гориво става абсолютно автоматично, но при желание може да се осъществи от водача само с натискането на един бутон, разположен на централната конзола. Zafira CNG Turbo може да измине пробег до 370 километра, като 14-литровият бензинов резервоар осигурява пробег от още 150 километра и гарантира необходимата гъвкавост при използване на наличната мрежа от газостанции.

Още един плюс за версията CNG е една технология, наречена monovalent. Благодарение на нея двигателят е оптимизиран за работа с природен газ, но може да използва и бензин. Агрегатът е снабден със специални бутала, клапани и легла на клапаните, както и отделни системи за впръскване на природния газ и бензина. Това води до изключително равномерна работа на мотора и при двата режима, като нито един от тях не е вреден за двигателя.

Цена
Zafira 1.6 CNG Turbo е по-скъпа с 1 300 лева от версията с турбодизелов 1.7-литров двигател с максимална мощност 125 к.с. На пазара има и по-евтини алтернативи, но те не използват евтиния природен газ. Простата аритметика показва, че разходите за изминаване на пробег от 100 километра с автомобил на природен газ CNG са средно 50% по-ниски от тези, на аналогичен по характеристики автомобил, използващ бензин. Така че, ако изминавате повечко километри на година, инвестицията, наречена Zafira 1.6 CNG Turbo бързо ще ви се отплати.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател:        

 Редови, четирицилиндров
четири клапана на цилиндър

 Работен обем        
 1 598 куб. см
 Максимална мощност       
 110 Kw/ 150  к.с. при 5 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
 210 Нм при 5 300 об/мин.
 Скоростна кутия       
 шестстепенна механична
 CO2 емисии       
 139 г/км
 Маса на единица мощност      
  11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    4 476 мм
 широчина     1 801 мм
 височина     1 635 мм
 Междуосие       
 2 466 мм
 Маса       
 1 735 кг
 Допустимо натоварване       
 570 кг.
 Обем на товарния отсек      
  140 / 645 / 1 820 л
 Вместимост на резервоара за бензин      
  14 л
 Вместимост на резервоара за газ      
  21 кг
 Разход на гориво (газ):        
  
  градско    7.1 кг/100км
    извънградско    3.9 кг/100км
    комбиниран    5.1 кг/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  11.4
 Максимална скорост  км/ч.      
  200

 Гуми отпред/отзад
 Спирачки отпред/отзад              

 205/55 R16
дискови вентилирани / дискови

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена на Opel Zafira Enjoy 1.6 ecoFLEX Turbo CNG                                    45 375 лв.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цецо

    26 1 Отговор
    По принцип не съм фен на метана, но тук нещата започват да изглеждат добре. Основните минуси като малкък пробег с едно зареждане и малка мощност тук са разрешени. Ако са верни данните 3.9 кг/100 км извънградско то с едно зареждане ще изкара 500 км, а и мощността е достатъчна.
  • 2 Viva Italy

    4 33 Отговор
    Хахахахахаха Opel няма такава бангия
  • 3 Киров

    17 3 Отговор
    "И докато повечето водещи компании наблягат на изключително сложни и недотам практични хибридни схеми, Opel решиха да предложат на своите клиенти доста по-простичко, но също толкова ефективно решение - Zafira на метан." - този цитат от текста казва всичко. Хубава и лесна за поддръжка кола. Браво
  • 4 Az

    10 8 Отговор
    За тая висока цена и... омлети ще трябва да прави :-)
  • 5 Симеон

    7 14 Отговор
    В момента версията на бензин струва на промоция около 28-30000 лв. - малко да смяташ си сметни колко години ще икономисваш за да покриеш 15-17000 лв.разлика от цената да транспортираш 500 кг.допълнително в колата , пък дали е безопасно четете внимателно.
    За подсилената ходова част - това са пълни глупости.
    Със сметките дотук - истината - има много произведени части за сглобка на зефира 1.6 бензин не се продава,дай да и сложим метан и турбо и ще замаем още 10000 шарана да се набутат по 45000 лв.пък после до 6 месеца нов модел пък ти си плащай лизинга още 3-4 години.
    Аман от рецидивисти и тарикати инъче колата е добра няма две мнения.
  • 6 M

    16 4 Отговор
    Tapak 500kg e tejestta koqto mojesh da pribavish oshte kato hora i bagaj,a ne tova koeto vozish postoqnno.Koito ne razbira molq da ne pishe komentari i to tolkova glupavi.
  • 7 Viva Italy

    9 14 Отговор
    Аз не разбирам от коли и за това съм фен на италиянските бангии като FIAT.
  • 8 do viva italy

    13 7 Отговор
    ei viva italy to si li4i 4e ne razbira6 ot koli shtoto si fen na fiat
  • 9 gazdata

    12 5 Отговор
    Viva Itali:be golqma selska pru4ka si xem se maitapi6,xem da si kajem istinata pokrai maitapa
    ako nqma6 rabota da ti dam lopata i kirka da izkara6 nqkoi lev,4e za koli xodi v banqta........
  • 10 zahara

    3 12 Отговор
    a opel po dobro ot fiat li e?sashtia spartanski ko6 troshliv i rajdiv.
  • 11 анонимен

    5 6 Отговор
    За служебна става.
    За лична бензин или дизел.
    Не харесвам нито газовите нито метановите инжекциони
  • 12 ицо

    8 2 Отговор
    супер е но,е малко скьпа.а пьк за фият -карайте си ги и майстори трябва да живеят
  • 13 gazdata

    5 2 Отговор
    zahara:tva FIAT kvo e konserva na kolela i kato smeni6 pove4e koli ot men i govorim za koli ne za makaroni i spageti zapovqdai da obsujdame,a za Opel nqma po zdrava karu4ka za na6ite puti6ta pak i Golf otstupva tam ama samo ritmo si karal ili nqkoq fregatka :)......
  • 14 nqkoi

    4 0 Отговор
    zahara Опел производство след 1995 година ръждив къде си виждал ?
    Зафирата е много готина кола за шофиране (двигатели от 120 коня нагоре), освен това е доста надеждна както и астрата. Все пак 45000 лв са си много за този модел.
  • 15 ВДВ

    6 0 Отговор
    Абе, колеги. Много сте интересни като започнете да се кахърите за цената, та за лизинга. Сякаш утре сте в шоурума. Щракате с пръсти по един на всеки и проблема е само цената. То който има пари ще си я купи и няма да придиря за 7500 Euro отгоре. Колата е много добро попадение на Опел, а и тези заводски уредби са къде по-за предпочитане от махленските майстори на газови уредби. Да се поучет и другите фирми, викам аз. При тия цени на бензин и дизел, това е отличен избор. Ако и тези експлотационни показатели са верни, какво му трябва на човек? Пък ние пак-нали знаете. Ще чакаме 10-на годинки.
  • 16 никои

    3 0 Отговор
    Добро решение! Дано скоро повече марки имодели да произвеждат такива хибриди. Тази криза и цените на горивата само ще инжектират инженерите да бачкат в подобвна посока. Ние като потребители сме ОК и това е!
  • 17 Чавдар

    3 0 Отговор
    Безспорно колата е много добра и си заслужава да се купи, но от този, който може да си я позволи и (или) който го одобрят за кредит.
    За такива като мен обаче, които не попадат нито в първата, нито във втората категория по-добре да си купят кола, която не е толкова икономична, но е по-евтина и с много екстри като например ДЕУ-то ЛЕГАНСА, която взех преди около месец за малко под 4000 лева. Има си почти всичките екстри и е доста луксозна. Какво като харчи 8 - 12 на 100 бензин. Нищо - просто ще я карам по малко, още по малко в града и пак ще давам малко пари за гориво. Ама поне ще си я карам.
    Така или иначе няма да мога да спестя 50 хилядарки, нито пък мога да ги взема от банка след което да им връщам най малко два пъти повече.
  • 18 добрин

    0 0 Отговор
    15000 лв. разлика се избиват за около 100000 км каране на газ. Според мен си заслужава
  • 19 iliyan

    0 0 Отговор
    FIAT - Fehler in allen Teilen - грешка във всички части
  • 20 viva na majkati .........

    1 0 Отговор
    toa smotaniq фен на фиат няма ли кой да го банне.
  • 21 nikolai

    0 0 Отговор
    vsiaka kola s fabri4na metanova uredba e mnogo dobra....nezavisimo ot markata
  • 22 nikolai

    0 0 Отговор
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=31&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuels=CNG&siteId=GERMANY&features=TAXI&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=128705704&pageNumber=1
  • 23 коко панел

    0 0 Отговор
    колата е много добра.но цената трябва да е4 500 лв.
  • 24 kolio_vg

    0 0 Отговор
    Мойта кола е Опел Вектра бензин/метан 1.6 16 v и върви перфектно на метан и бензин без проблеми превключва и работи равномерно и на двете,но има голямо НО-уредбатае монтирана в Италия,не в България от некадърни разбирачи,който гледат да си само при тях и да им тъпчеш гушите и расипваш колата!Моя съвет зимайте кола само внос от отвън :))
  • 25 Гост

    0 0 Отговор
    Здр.Двигателя с верига ли е?
  • 26 Алекс

    0 0 Отговор
    Зафирата на турбо метан си е голямо попадение и то всъщност да изпревари всички играчи на автомобили тези характеристики си напълно отговарят но българина е като оците ,съветвам ви само едно първо ползвайте тази ,,Загора и чак тогава пишете за нея аз вярвам че ще се се изненадате и то много и не забравяйте да пишете след това иначе няма да бъде честно и ще има много завист , а най лошото е че на Българина му е вродена тази завист,
  • 27 Алекс

    0 0 Отговор
    За всички Автоманяци с извинение ,,,Но Бъдете Честни за ОПЕЛА И Пишете