Екологична тяга
Немците от Рюселсхайм пуснаха на пазара първият ван с турбодвигател на природен газ
Компактният ван Zafira е един от основните козове на немската фирма и лидер по продажби на марката. Заради изключителната му популярност в Европа, а и у нас, инженерите от Рюселсхайм решиха именно в този автомобил да бъде интегрирана системата CNG (Compressed Natural Gas), което в превод означава компресиран природен газ. Най-мощният автомобил, използващ за гориво природен газ, отбеляза своята пазарна премиера през 2009 година, а сега беше официално лансиран и на българския пазар. Представители на ммарката пристигнаха в България специално за да предоставят възможност на подбрани медии да изпробват автомобила. И докато повечето водещи компании наблягат на изключително сложни и недотам практични хибридни схеми, Opel решиха да предложат на своите клиенти доста по-простичко, но също толкова ефективно решение - Zafira на метан.
Екстериор и интериор
Външният вид на колата е същият като при стандартната Zafira. Класически форми без излишен авангардизъм - нещо, което се харесва и на българския водач на МПС. Стилният вид и елегантността се подчертават от ясно изразеното V-образно оформление на предната и задната част с типичния за моделите на Opel отчетлив ръб, изразеното издигане на страничната линия и меко снижаващата се назад аеродинамична форма на покрива.
Що се отнася до вътрешното пространство, може спокойно да се твърди, че именно то е в основата на успеха на Zafira. В салона ясно се виждат приличното качество на материалите, високото ниво на изпълнение и добрата ергономия. Основното, на което залагат немците обаче, е функционалността. Това важи с пълна сила и за модификацията Opel Zafira 1.6 CNG. Четирите газови резервоара са разположени отзад под купето и по никакъв начин не намаляват функционалността на автомобила. Системата Flex-7 и тук функционира безпроблемно. Освен, че не пречат резервоарите, са разположени на безопасно място, изработени са от висококачествени метали, като и горивопроводите са направени от неръждаема стомана.
Двигател и ходови характеристики
Продължавайки темата за резервоарите, трябва да отбележим, че заради тях масата на автомобила е по-голяма. Това обаче се отразява малко на пътното поведение на колата. Причината е, че окачването е съобразено с масата на автомобила. Освен това водачът и пасажерите на Zafira CNG не трябва да се притесняват за своята безопасност. Това беше потвърдено и от краш-тестовете на ADAC, които ясно показаха, че независимо дали удара е фронтален или страничен, газовите резервоари са детайлите с най-малка деформация. Това е така, защото са разположени в т.нар. неактивна зона на автомобила.
1.6-литровият турбо двигател разполага с мощност 150 к.с. и постига максимална скорост 200 км/ч, но се задоволява с разход от едва 5.3 килограма природен газ на 100 километра. Освен това отделя в атмосферата само 144 гр/км CO2. Tези показатели означават 60% по-висока мощност при разлика от само 6 грама по отношение на емисиите в сравнение с версията CNG с атмосферно пълнене. Освен че е екологичен, първият ван с турбодвигател на природен газ е и много икономичен. Изчислен на базата на цените на природния газ в България, пробегът от 100 километра струва 7.10 лв. Единственият недостатък са по-малкото на брой метанстанции в нашата страна, но това не е толкова сериозна пречка. Освен резервоарите за газ, Zafira CNG е снабдена с 14-литров бензинов резервоар. Превключването между двата вида гориво става абсолютно автоматично, но при желание може да се осъществи от водача само с натискането на един бутон, разположен на централната конзола. Zafira CNG Turbo може да измине пробег до 370 километра, като 14-литровият бензинов резервоар осигурява пробег от още 150 километра и гарантира необходимата гъвкавост при използване на наличната мрежа от газостанции.
Още един плюс за версията CNG е една технология, наречена monovalent. Благодарение на нея двигателят е оптимизиран за работа с природен газ, но може да използва и бензин. Агрегатът е снабден със специални бутала, клапани и легла на клапаните, както и отделни системи за впръскване на природния газ и бензина. Това води до изключително равномерна работа на мотора и при двата режима, като нито един от тях не е вреден за двигателя.
Цена
Zafira 1.6 CNG Turbo е по-скъпа с 1 300 лева от версията с турбодизелов 1.7-литров двигател с максимална мощност 125 к.с. На пазара има и по-евтини алтернативи, но те не използват евтиния природен газ. Простата аритметика показва, че разходите за изминаване на пробег от 100 километра с автомобил на природен газ CNG са средно 50% по-ниски от тези, на аналогичен по характеристики автомобил, използващ бензин. Така че, ако изминавате повечко километри на година, инвестицията, наречена Zafira 1.6 CNG Turbo бързо ще ви се отплати.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
Редови, четирицилиндров |
Работен обем |
1 598 куб. см |
Максимална мощност |
110 Kw/ 150 к.с. при 5 000 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
210 Нм при 5 300 об/мин. |
Скоростна кутия |
шестстепенна механична |
CO2 емисии |
139 г/км |
Маса на единица мощност |
11.6 кг/к.с. (15.8 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 4 476 мм широчина 1 801 мм височина 1 635 мм |
Междуосие |
2 466 мм |
Маса |
1 735 кг |
Допустимо натоварване |
570 кг. |
Обем на товарния отсек |
140 / 645 / 1 820 л |
Вместимост на резервоара за бензин |
14 л |
Вместимост на резервоара за газ |
21 кг |
Разход на гориво (газ): |
градско 7.1 кг/100км извънградско 3.9 кг/100км комбиниран 5.1 кг/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
11.4 |
Максимална скорост км/ч. |
200 |
Гуми отпред/отзад |
205/55 R16 |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена на Opel Zafira Enjoy 1.6 ecoFLEX Turbo CNG 45 375 лв.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цецо
15:53 08.09.2011
2 Viva Italy
15:53 08.09.2011
3 Киров
15:53 08.09.2011
4 Az
15:53 08.09.2011
5 Симеон
За подсилената ходова част - това са пълни глупости.
Със сметките дотук - истината - има много произведени части за сглобка на зефира 1.6 бензин не се продава,дай да и сложим метан и турбо и ще замаем още 10000 шарана да се набутат по 45000 лв.пък после до 6 месеца нов модел пък ти си плащай лизинга още 3-4 години.
Аман от рецидивисти и тарикати инъче колата е добра няма две мнения.
15:53 08.09.2011
6 M
15:53 08.09.2011
7 Viva Italy
15:53 08.09.2011
8 do viva italy
15:53 08.09.2011
9 gazdata
ako nqma6 rabota da ti dam lopata i kirka da izkara6 nqkoi lev,4e za koli xodi v banqta........
15:53 08.09.2011
10 zahara
15:53 08.09.2011
11 анонимен
За лична бензин или дизел.
Не харесвам нито газовите нито метановите инжекциони
15:53 08.09.2011
12 ицо
15:53 08.09.2011
13 gazdata
15:53 08.09.2011
14 nqkoi
Зафирата е много готина кола за шофиране (двигатели от 120 коня нагоре), освен това е доста надеждна както и астрата. Все пак 45000 лв са си много за този модел.
15:53 08.09.2011
15 ВДВ
15:53 08.09.2011
16 никои
15:53 08.09.2011
17 Чавдар
За такива като мен обаче, които не попадат нито в първата, нито във втората категория по-добре да си купят кола, която не е толкова икономична, но е по-евтина и с много екстри като например ДЕУ-то ЛЕГАНСА, която взех преди около месец за малко под 4000 лева. Има си почти всичките екстри и е доста луксозна. Какво като харчи 8 - 12 на 100 бензин. Нищо - просто ще я карам по малко, още по малко в града и пак ще давам малко пари за гориво. Ама поне ще си я карам.
Така или иначе няма да мога да спестя 50 хилядарки, нито пък мога да ги взема от банка след което да им връщам най малко два пъти повече.
15:53 08.09.2011
18 добрин
15:53 08.09.2011
19 iliyan
15:53 08.09.2011
20 viva na majkati .........
15:53 08.09.2011
21 nikolai
15:53 08.09.2011
22 nikolai
15:53 08.09.2011
23 коко панел
15:53 08.09.2011
24 kolio_vg
15:53 08.09.2011
25 Гост
13:12 05.02.2018
26 Алекс
05:25 09.02.2021
27 Алекс
05:29 09.02.2021