Френски деликатес
Най-наточената версия на Megane впечатлява с компактни размери, агресия и много мощ
Ако погледнем в енциклопедиите какво точно означава думата деликатес, ще разберем, че тя произлиза от френски. Dеlicatesse е рядко, вкусно ястие, което обичайно не е за наяждане.
За пореден път, но в автомобилен вариант, нещо подобно правят французите от Renault, вадейки на пазара новия Megane RS. Това, както се досещате, не е автомобил, който разчита на много продажби, а представлява специално изпълнение, предназначено само за ценители. Екипът ни имаше възможността да се убеди в твърдението на родна земя, където беше представено новото поколение на Megane RS (Renault Sport). Ето и впечатленията ни.
Екстериор
За разлика от предшественика, новият наточен хечбек е станал далеч по-агресивен. При оформлението на външността френските инженери ползват мотиви от концепцията Megane Trophy. Типично за расов автомобил и новият Megane RS разполага с огромен въздухозаборник в предната броня. Под него се намира и ефектен спойлер с интегрирани диодни светлини. Последният напомня на този от болида на марката във Формула 1.
Що се отнася до задната част, тя впечатлява с трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представляват дифузьора и ефектният заден спойлер. Като цяло версията RS прилича на Megane Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна.
Интериор
Във вътрешността на автомобила също има какво да ви грабне окото. Салонът е издържан в жълто-черни цветове, а спортните седалки и хромираните детайли допълнително внушават усещането за много спорт. Иначе седалките не предлагат комфорта на стандартен пътнически автомобил. Те са ергономични, твърди и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Всъщност, този който би избрал подобен автомобил, едва ли ще се притеснява за това. За него далеч по-важно би било арматурното табло, например. Уредите са доста интересни. Най-впечатляващ е т.нар. R.S. Monitor или иначе казано - онборд телеметрия. Това е оборудване, което обикновено се асоциира със спортни модели от по-висок клас. Други естетични акценти са основният цвят в интериора, който е въгленово черно, което отлично контрастира с фона на оборотомера, издържан в Sport Yellow и кожения волан Sport с жълти декоративни шевове. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите.
Наред с всички тези елементи, които предразполагат към типичен спортен автомобил, в Megane RS има и немалка доза функционалност. Багажното пространство не е малко, а сгъваемата задна седалка може да го увеличи допълнително.
Това обаче в случай, че ви се наложи.
Двигател и ходови халактеристики
Най-интересни са трите режима на работа на автомобила. Основният се активира при стартирането на двигателя. Включват се ESP, ASR тракшън контролът, както и спирачният асистент за критични ситуации. Така автомобилът е идеален за ежедневна употреба. При режим Sport стабилизиращата система оставя повече свобода на водача. Този режим се активира чрез кратко натискане на бутона ESP на арматурното табло. Системите ESP и ASR остават активни, но се намесват в по-късен момент, като позволяват контролирано поднасяне на колата до определен момент. Режимът off не е за всеки. Той напълно изключва спомагателните системи, а настройките на педала на газта позволяват по-бърза реакция на двигателя. Предназначен е основно за писта и опитни водачи.
Още нещо много интересно е, че новият наточен Megane се предлага в две изпълнения. Sport, което осигурява идеалния баланс между динамика и ежедневно шофиране и версията Cup. Тук присъства и диференциалът с ограничено приплъзване, който осигурява отлично сцепление и със сигурност ще се хареса на тези, които обичат да се забавляват на писта.
Що се отнася до мотора, той също няма да ви остави равнодушни. Двулитровият 16V двигател от ново поколение (F4Rt) с турбо притежава мощност 250 к.с. и предвид лекото купе и спортните настройки на шасито придава на автомобила умопомрачаваща динамика.
Megane RS разполага с изключителна спирачна мощ. Благодарение на спирачните апарати Brembo с по четири цилиндъра и 340-милиметровите вентилирани спирачни дискове, привеждането на бързия автомобил в покой не е никакъв проблем.
Цена
Както споменахме в началото на материала, тук не говорим за бюджетен автомобил, а за своеобразен автомобилен деликатес. Той естествено не е евтин, но пък има защо. Отлично качество на изработката, скъпи материали в купето и високотехнологични агрегати правят шофирането с RS истинско забавление.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
Работен обем |
1 998 куб. см |
Максимална мощност |
184 Kw/ 250 к.с. при 5 500 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
340 Нм при 3 000 об/мин. |
Скоростна кутия |
шестстепенна механична |
Степен на сгъстяване |
8.5:1 |
Маса на единица мощност |
5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 4 299 мм широчина 1 848 мм височина 1 435 мм |
Междуосие |
2 639 мм |
Маса |
1 462 кг. |
Допустимо натоварване |
н.д. |
Обем на товарния отсек |
377 – 971 л |
Вместимост на резервоара |
60 л |
Разход на гориво: |
градско 11.5 л/100км извънградско 6.7 л/100км комбиниран 8.4 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
6.1 |
Максимална скорост км/ч. |
250 |
Гуми отпред/отзад |
225/40 R18 92Y |
Спирачки отпред/отзад |
дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 52 900 лв.
Базово оборудване
Анти-блокираща система на колелата ABS, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията ESP, Система за тракшън контрол ASR, Система против недозавиване CSV, Автоматично активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, Предни фронтални адаптивни въздушни възглавници за водача и пътника до него (с възможност за деактивиране на пътническото място), Предни странични въздушни възглавници предпазващи гръдния кош и таза, Странични въздушни възглавници тип завеса предпазващи областта на главата, Сигнализация за незакпочан колан на предните места, Система за закрепване на детската седалка ISOFIX на предното пасажерско място и двете задни странични места, Регулатор/ограничител на скоростта (круз контрол), Система за подпомагане паркирането на заден ход, Триточкови колани на задните места регулируеми по височина с ограничители на натоварването, Обтегачи на коланите на задните места, Предни подглавници от ново поколение регулируеми в 4 посоки, Задни подглавници регулируеми по височина, 4-бутални спирачни апарати Bremo предни, Предни импулсни ел. стъкла със система против прищипване, Осветление на тавана за предните места, Осветление на тавана за задните места, Чистачки на предното стъкло регулируеми според интензитета на дъжда, Чистачка на задното стъкло, Отопляемо задно стъкло, Автоматично активиране на чистачки и фарове (сензори за дъжд и светлина), Система за измиване на фаровете, Странични огледала отопляеми ръчно сгъваеми черни, Централно заключване, Електронен имобилайзер, Подготовка за монтаж на алармена система, Карта Renault “Свободни ръце” за дистанционно заключване/отключване на автомобила и безключово стартиране на двигателя, Малоразмерна резервна гума и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 TRG
По принцип не робувам на никакви марки... ако една кола изглежда добре последното нещо което ме интересува е марката.
Така,че тази кола е супер яка за мен нищо че е рено:)
15:53 08.09.2011
2 2
15:53 08.09.2011
3 Kris
21 кг
се учудих тва щте е спр яко да си я купиш с газ
15:53 08.09.2011
4 biz_boy
21 кг " е останало от предишната статия мисля че беше за Опел Зафира на метан.
15:53 08.09.2011
5 biz_boy
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/porsche/boxster/#boxster_986
15:53 08.09.2011
6 Турбо - гАзар 1.8Т
Шегичка - най-вероятно е грешка на автора на статията :)
Иначе е супер красива, да, наистна е красавица :)
15:53 08.09.2011
7 JTD
15:53 08.09.2011
8 aza
15:53 08.09.2011
9 автор
15:53 08.09.2011
10 Пантата
Все пак RENAULT знае как да произвежда спортни автомобили и доказателство за това има достатъчно, а най вече F1 и WSR /World Series by Renault/.
15:53 08.09.2011
11 Zagorka
15:53 08.09.2011
12 benz
15:53 08.09.2011
13 C20LET
15:53 08.09.2011
14 TDI
15:53 08.09.2011
15 До C20LET
15:53 08.09.2011
16 vlaoo
15:53 08.09.2011
17 до Ц20 лет
Като говорим за СПОРТ, предполагам се интересъувашп малко от рали състезания.Отговори си сам на въроса последните години колко РЕНА се карат в клас супер 2000, и супер 1600> и колко е броя на опелите в тея класове, а и в световнитералита.Колко да е , няколко изпилени ХЕ-та, други нвма.Реното го познавам в детайли, и мегана и клио 3 рс, каръл съм ги достатъчно, и мога да ти кажа че са доста над това което изглеждат, и досъа надминават очакванията.Иначе рено не бих си купил никога, но за вариянт РС не бих се замислил въобшще!!!
15:53 08.09.2011
18 XE TURBO
Надъхън съм и на такъв да скачм
Коментиран от #36
15:53 08.09.2011
19 mitko
15:53 08.09.2011
20 4ekiq
15:53 08.09.2011
21 Stefo
15:53 08.09.2011
22 до Пантата
Коментиран от #34
15:53 08.09.2011
23 Чочо
15:53 08.09.2011
24 micro16v
15:53 08.09.2011
25 peugeot
15:53 08.09.2011
26 мъж с големи т...ци
15:53 08.09.2011
27 мъж с големи т...ци
15:53 08.09.2011
28 peugeot
15:53 08.09.2011
29 gazdata
15:53 08.09.2011
30 lud
15:53 08.09.2011
31 grub
15:53 08.09.2011
32 astrata
15:53 08.09.2011
33 IVO
15:53 08.09.2011
34 Пантата
До коментар #22 от "до Пантата":
Абе баи х.й, никога не съм карал и няма да карам Лагуна с десен волан, да, карам от време на време Лагуна Купе с 4 контрол.Пълни лаици са половината драскачи, повече е излишно да коментирам, смешно е просто.
Сравнявате несравними неща.
Добре че Опел има 9 титли при конструкторите на двигатели за F1.
Тази година кой пак спечели - Red Bull с Renault двигател.
Аре...
НЕСРАВНИМИ.
15:53 08.09.2011
35 Тони_RS
Мисля, че Рено видимо изпреварват голяма част от конкурентите си и много хора вече го осъзнават.
Навсякъде по света марката печели уважение, а компактните спортисти са №1. При нас ценителите са все още малко, но тенденциите се обръщат и това е радостно. Фактите са неуспоримо в полза на РеноСпорт!
Колкото и конски сили да вадят всички останали - те на са всичко. Тук говорим за криви на въртящият момент, диференциали, скорости, шенкели, окачване и спирачки, които в комбинация правят този автомобил недостижим.
15:53 08.09.2011
36 assaas
До коментар #18 от "XE TURBO":
karash karucha kiqk mnogo ze zamechta :Dbas lova che si nekaf selqnin s neko kadet i se praish v internet na takaf kade nesi detinqk are laji nekoi ot deckata gradina
15:53 08.09.2011
37 Incognito
10:12 18.09.2017