19 Юли, 2010 10:44 14 591 37

Пазарът в България: Renault Megane RS

  • renault megane rs-
  • megane trophy-
  • renault sport

Френски деликатес

Най-наточената версия на Megane впечатлява с компактни размери, агресия и много мощ

Ако погледнем в енциклопедиите какво точно означава думата деликатес, ще разберем, че тя произлиза от френски. Dеlicatesse е рядко, вкусно ястие, което обичайно не е за наяждане.
За пореден път, но в автомобилен вариант, нещо подобно правят французите от Renault, вадейки на пазара новия Megane RS. Това, както се досещате, не е автомобил, който разчита на много продажби, а представлява специално изпълнение, предназначено само за ценители. Екипът ни имаше възможността да се убеди в твърдението на родна земя, където беше представено новото поколение на Megane RS (Renault Sport). Ето и впечатленията ни.

Екстериор
За разлика от предшественика, новият наточен хечбек е станал далеч по-агресивен. При оформлението на външността френските инженери ползват мотиви от концепцията Megane Trophy. Типично за расов автомобил и новият Megane RS разполага с огромен въздухозаборник в предната броня. Под него се намира и ефектен спойлер с интегрирани диодни светлини. Последният напомня на този от болида на марката във Формула 1.

Що се отнася до задната част, тя впечатлява с трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представляват дифузьора и ефектният заден спойлер. Като цяло версията RS прилича на Megane  Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна.

Интериор
Във вътрешността на автомобила също има какво да ви грабне окото. Салонът е издържан в жълто-черни цветове, а спортните седалки и хромираните детайли допълнително внушават усещането за много спорт. Иначе седалките не предлагат комфорта на стандартен пътнически автомобил. Те са ергономични, твърди и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Всъщност, този който би избрал подобен автомобил, едва ли ще се притеснява за това. За него далеч по-важно би било арматурното табло, например. Уредите са доста интересни. Най-впечатляващ е т.нар. R.S. Monitor или иначе казано - онборд телеметрия. Това е оборудване, което обикновено се асоциира със спортни модели от по-висок клас. Други естетични акценти са основният цвят в интериора, който е въгленово черно, което отлично контрастира с фона на оборотомера, издържан в Sport Yellow и кожения волан Sport с жълти декоративни шевове. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите.

Наред с всички тези елементи, които предразполагат към типичен спортен автомобил, в Megane RS има и немалка доза функционалност. Багажното пространство не е малко, а сгъваемата задна седалка може да го увеличи допълнително.

Това обаче в случай, че ви се наложи.

Двигател и ходови халактеристики
Най-интересни са трите режима на работа на автомобила. Основният се активира при стартирането на двигателя. Включват се ESP, ASR тракшън контролът, както и спирачният асистент за критични ситуации. Така автомобилът е идеален за ежедневна употреба. При режим Sport стабилизиращата система оставя повече свобода на водача. Този режим се активира чрез кратко натискане на бутона ESP на арматурното табло. Системите ESP и ASR остават активни, но се намесват в по-късен момент, като позволяват контролирано поднасяне на колата до определен момент. Режимът off не е за всеки. Той напълно изключва спомагателните системи, а настройките на педала на газта позволяват по-бърза реакция на двигателя. Предназначен е основно за писта и опитни водачи.

Още нещо много интересно е, че новият наточен Megane се предлага в две изпълнения. Sport, което осигурява идеалния баланс между динамика и ежедневно шофиране и версията Cup. Тук присъства и диференциалът с ограничено приплъзване, който осигурява отлично сцепление и със сигурност ще се хареса на тези, които обичат да се забавляват на писта.

Що се отнася до мотора, той също няма да ви остави равнодушни. Двулитровият 16V двигател от ново поколение (F4Rt) с турбо притежава мощност 250 к.с. и предвид лекото купе и спортните настройки на шасито придава на автомобила умопомрачаваща динамика.

Megane RS разполага с изключителна спирачна мощ. Благодарение на спирачните апарати Brembo с по четири цилиндъра и 340-милиметровите вентилирани спирачни дискове, привеждането на бързия автомобил в покой не е никакъв проблем.

Цена
Както споменахме в началото на материала, тук не говорим за бюджетен автомобил, а за своеобразен автомобилен деликатес. Той естествено не е евтин, но пък има защо. Отлично качество на изработката, скъпи материали в купето и високотехнологични агрегати правят шофирането с RS истинско забавление.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ      

 Двигател:        
 Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем        
1 998  куб. см
 Максимална мощност       
184 Kw/ 250  к.с. при 5 500 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
340 Нм при 3 000 об/мин.
 Скоростна кутия       
 шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване       
8.5:1
 Маса на единица мощност      
5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    4 299 мм
 широчина     1 848 мм
 височина     1 435 мм
 Междуосие       
2 639 мм
 Маса       
1 462 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
377 – 971 л
 Вместимост на резервоара     
60 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    11.5 л/100км
    извънградско    6.7 л/100км
    комбиниран    8.4 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  6.1
 Максимална скорост  км/ч.      
  250

 Гуми отпред/отзад           

225/40 R18 92Y

Спирачки отпред/отзад 
дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                           52 900 лв.

Базово оборудване

Анти-блокираща система на колелата ABS, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията ESP, Система за тракшън контрол ASR, Система против недозавиване CSV, Автоматично активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, Предни фронтални адаптивни въздушни възглавници за водача и пътника до него (с възможност за деактивиране на пътническото място), Предни странични въздушни възглавници предпазващи гръдния кош и таза, Странични въздушни възглавници тип завеса предпазващи областта на главата, Сигнализация за незакпочан колан на предните места, Система за закрепване на детската седалка ISOFIX на предното пасажерско място и двете задни странични места, Регулатор/ограничител на скоростта (круз контрол), Система за подпомагане паркирането на заден ход, Триточкови колани на задните места регулируеми по височина с ограничители на натоварването, Обтегачи на коланите на задните места, Предни подглавници от ново поколение регулируеми в 4 посоки, Задни подглавници регулируеми по височина, 4-бутални спирачни апарати Bremo предни, Предни импулсни ел. стъкла със система против прищипване, Осветление на тавана за предните места, Осветление на тавана за задните места, Чистачки на предното стъкло регулируеми според интензитета на дъжда, Чистачка на задното стъкло, Отопляемо задно стъкло, Автоматично активиране на чистачки и фарове (сензори за дъжд и светлина), Система за измиване на фаровете, Странични огледала отопляеми ръчно сгъваеми черни, Централно заключване, Електронен имобилайзер, Подготовка за монтаж на алармена система, Карта Renault “Свободни ръце” за дистанционно заключване/отключване на автомобила и безключово стартиране на двигателя, Малоразмерна резервна гума и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TRG

    50 5 Отговор
    Много е красиво :)
    По принцип не робувам на никакви марки... ако една кола изглежда добре последното нещо което ме интересува е марката.
    Така,че тази кола е супер яка за мен нищо че е рено:)
  • 2 2

    0 26 Отговор
    Вместимост на резервоара за газ
  • 3 Kris

    20 2 Отговор
    хмм и аз на това Вместимост на резервоара за газ
    21 кг
    се учудих тва щте е спр яко да си я купиш с газ
  • 4 biz_boy

    23 1 Отговор
    Това за "Вместимост на резервоара за газ
    21 кг " е останало от предишната статия мисля че беше за Опел Зафира на метан.
  • 5 biz_boy

    27 4 Отговор
    Иначе без да съм голям фен на Рено мога да кажа че това е супер резачка по ускорение е като Порше Бокстер 2.7, а като цена е доста по-тънко.
    http://catalog.auto.ru/catalog/cars/porsche/boxster/#boxster_986
  • 6 Турбо - гАзар 1.8Т

    18 3 Отговор
    Сигурно е ПеУнишка - спортна скъпа кола на ГАЗ :)

    Шегичка - най-вероятно е грешка на автора на статията :)

    Иначе е супер красива, да, наистна е красавица :)
  • 7 JTD

    22 9 Отговор
    Един от най-добрите хот хечове на пазара! Дано повече бройки се купят у нас, защото гледката е доста приятна :)
  • 8 aza

    17 24 Отговор
    kolata ne e losha no za 52 900 lv. ne bih si vzel takava i 30 000 lv. da e pak nqma da si q vzema.
  • 9 автор

    26 7 Отговор
    fifth gear - сравнение с focus rs и vw scirocco - изяде ги.Въпрос на предпочитания е дали я харесваме но това не омаловажава факта , че е най-добра в класа си.
  • 10 Пантата

    17 9 Отговор
    Познавам автомобила в детайли, мога да кажа, че е единственият автомобил от този клас със система за следене на телеметрията отделно и Renault Sport Dynamique Managment System, а също така и единственият сериен автомобил от този клас заедно с NISSAN GTR, със система за динамична настройка на педала на газта и за любителите на истинксо спортното каране 3 те режима на ESP са много полезни.
    Все пак RENAULT знае как да произвежда спортни автомобили и доказателство за това има достатъчно, а най вече F1 и WSR /World Series by Renault/.
  • 11 Zagorka

    13 24 Отговор
    Opel Astra OPC & Vw Golf R32 , са доста по-добри , сигурен съм в това !!!
  • 12 benz

    15 4 Отговор
    bravo vajna e cenata za uspeha na tozi avtomobil
  • 13 C20LET

    7 24 Отговор
    Kopirat Opel Astra OPC , koqto e 2 pyti po-eftina mislq , i po ka4estvena vyv vsqko edno otno6enie...
  • 14 TDI

    14 10 Отговор
    Hubavo e renoto i harakteristikite mu sa prekrasni dizaina sa6to e dobar na men li4no mn mi haresva interiora no ako si kupuvam podoben avtomobil za tazi cena bih si vzel VW Shirocco ili pak ne6to izpitano kato subaru impreza malko po stari4ka 6te no 6te e po dobra spored men.
  • 15 До C20LET

    32 0 Отговор
    Не бих казал че Astra GTC OPC Z20LEH (240 к.с.) е по-евтина - 54 118 лв базова цена.
  • 16 vlaoo

    16 14 Отговор
    КОЛАТА Е НЕВЕРОЯТНА А НА ФЕНОВЕТЕ НА НЕМСКИЕ БАРАКУДКИ МОГА ДА КАЖА ДА НЕ ЗАВИЖДАТ ТОЛКО МНОГО
  • 17 до Ц20 лет

    11 6 Отговор
    АИде стига с тоя опелски Лет а????Тва да не са калибрите и астрите турбо!!!!1
    Като говорим за СПОРТ, предполагам се интересъувашп малко от рали състезания.Отговори си сам на въроса последните години колко РЕНА се карат в клас супер 2000, и супер 1600> и колко е броя на опелите в тея класове, а и в световнитералита.Колко да е , няколко изпилени ХЕ-та, други нвма.Реното го познавам в детайли, и мегана и клио 3 рс, каръл съм ги достатъчно, и мога да ти кажа че са доста над това което изглеждат, и досъа надминават очакванията.Иначе рено не бих си купил никога, но за вариянт РС не бих се замислил въобшще!!!
  • 18 XE TURBO

    7 16 Отговор
    а ВЕ аз карам ХЕ турбо, распилено яко, назлобено на бар и половина с лет бутала.Опцетата ги млатя,, турботата ме кантарят чат пат, а по стария меган СПорт турбо каде е рс и тои, него го шамаря като нищо., предния модел.И тоя да ми излезе и него ще го опукам, клио спорт и него.Кво като имат един як мотор рено Ф4РТ.
    Надъхън съм и на такъв да скачм

    Коментиран от #36

  • 19 mitko

    7 6 Отговор
    otzad prelicha malko na ALFA BRERA
  • 20 4ekiq

    8 13 Отговор
    Ave vii ka4valili ste se na novite rendeta, mai ne, samo snimki gledate i filosovstvate.. Pylen bokluk e tva, i laguni i megani sa taralqsnici. Poziciqta na sedene e mn stranno izpravena, vytre e pylno dyrvo, volana ne e dostaty4no 4uvstvitelen i elektronikata 6te ti se precaka sled 3 god. Pylen bokluk, koito sled 2 leta nqma da moze6 da mu vzeme6 polovinata pari. Spekla frenska karu4ka... Blqh
  • 21 Stefo

    8 15 Отговор
    Abe frenskite avtomobili ne struvat ... kakvo mi govorite za F1 ili WSR tam vsi4ko e izpipano a v seriinoto proizvodstvo frenskite koli ne stavat, skypi 4asti, gniqt na poraziq, kolko oceleli frenski avtomobili na pove4e ot 10 godini se sreshtat po pytishtata ... togava kakvo da govorim
  • 22 до Пантата

    8 5 Отговор
    Панта карай лагунката с десния волан и не се прави на разбирач хахаха

    Коментиран от #34

  • 23 Чочо

    9 3 Отговор
    за пръв път да ми хареса нещо френско !!
  • 24 micro16v

    8 2 Отговор
    Направо са взели двигателя от Red Bull и са го пъхнали в мегана заедно с едно турбо :D
  • 25 peugeot

    3 14 Отговор
    Пълен френски кенеф! Ако искате френско си купете пежо. Всички копират външния вид на пежата. Ако не сте карали Пежо не знаете какво е кола, а само какво са кенефи като немските и японските.
  • 26 мъж с големи т...ци

    1 6 Отговор
    http://test-drive.automedia.bg/peugeot-308-20-16v-hdif.785
  • 27 мъж с големи т...ци

    5 7 Отговор
    Развалиха дизаина стария Меган беше сто пъти по-хубав! А този си е типичен френски кенеф по визия, нещо като Пежо и новите ситроени.
  • 28 peugeot

    6 10 Отговор
    Не знам за Пеуник, обаче сганта в Студентски град ще се израдва на този курник. Само дано да не ползват ауспуха за да си вкарват някои части, защото до там им стига интелекта.
  • 29 gazdata

    0 5 Отговор
    Sasedite ot Makedoniq kazvat..brato kola so ma4ka,so bor4e na re6etkata ne mi trebat...:)
  • 30 lud

    0 0 Отговор
    luda rauto
  • 31 grub

    2 3 Отговор
    Sega v Opel imat promociq:davat gi s telopodava6to.......v bagagnika....aide begaite 4e ne ostanaha.......
  • 32 astrata

    0 4 Отговор
    taq kola pri4a na unaq mi rabota v profil.taka 4e koito iska ve4e znam 4e mu haresva van6niqt vid taka 4e da zapvqdva da sedne da useti na muisei jejala.
  • 33 IVO

    2 0 Отговор
    Уникална кола-много яка....ама не е за селяни комплексари.Мааааааааааарш боклуциииииииииииииии
  • 34 Пантата

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "до Пантата":

    Абе баи х.й, никога не съм карал и няма да карам Лагуна с десен волан, да, карам от време на време Лагуна Купе с 4 контрол.
    Пълни лаици са половината драскачи, повече е излишно да коментирам, смешно е просто.
    Сравнявате несравними неща.
    Добре че Опел има 9 титли при конструкторите на двигатели за F1.
    Тази година кой пак спечели - Red Bull с Renault двигател.
    Аре...
    НЕСРАВНИМИ.
  • 35 Тони_RS

    2 0 Отговор
    Не бих казал че уцелиха най-добрия възможен дизайн. В процеса на разработка имаше версия много по-хубава, но жалко. Сега чакаме новият шеф на дизайна да пооправи нещата - вижда се от концепцията Dezir. Не че е лош, но Рено винаги са се отличавали с нестандартния си дизайн, а този е близък до други марки. За мен обаче е важно, че зад ламарините се крие истински спортист - данните за колата дори малко заблуждават, действителността е още по-страшна и брутална и същевременно болезнена за много други марки с огромни претенции.
    Мисля, че Рено видимо изпреварват голяма част от конкурентите си и много хора вече го осъзнават.
    Навсякъде по света марката печели уважение, а компактните спортисти са №1. При нас ценителите са все още малко, но тенденциите се обръщат и това е радостно. Фактите са неуспоримо в полза на РеноСпорт!
    Колкото и конски сили да вадят всички останали - те на са всичко. Тук говорим за криви на въртящият момент, диференциали, скорости, шенкели, окачване и спирачки, които в комбинация правят този автомобил недостижим.
  • 36 assaas

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "XE TURBO":

    karash karucha kiqk mnogo ze zamechta :D
    bas lova che si nekaf selqnin s neko kadet i se praish v internet na takaf kade nesi detinqk are laji nekoi ot deckata gradina
  • 37 Incognito

    0 0 Отговор
    Жестока машина, за парите си няма какво да му стъпи на малкия пръст. Аз карам БМВ щото ми допада, но мисля че за 52 хил. лева продават единичка с 1.4 мотор 100 коня !!!, Ауди А3 1.0 също 100 коня 57 000 лв., Голф 2.0 дизел струва 53 000 лв !!!Евала Рено !!!Страхотен автомобил, просто убива всеки конкурент за парите си, без изключение !