Функционален спортист
Малкото градско комби с обозначение S се отличава с перфектна динамика и повишена функционалност
Модификацията Clubman представлява субкомпактно комби с четири врати. Звучи странно, но е така. Мнозина от специалистите сравняват наточената версия Cooper S с автомобилите от типа Shooting Break, но има и такива, които оспорват това твърдение. Където и да е позициониран, моделът Clubman е една от екзотичните коли по нашите пътища.
У нас най-разпространена е по-малката версия, но този път ние решихме да акцентираме на комби-варианта Clubman, при това в изпълнение Cooper S. Автомобилът, който тествахме, беше оборудван с автоматична трансмисия с възможност за превключване на предавките от волана и доста спортна окраска. Това, което веднага установихме е, че удоволствието от шофирането е същото, но функционалността е доста по-добра.
Екстериор и интериор
В предната си част Clubman е доста сходен с тривратото Mini. Разликите са в удължената база, наличието на малка врата от дясната страна на автомобила и странно отварящата се на две части задна врата. Този допълнителен отвор отстрани е предназначен за пътниците отзад. Между нея и предната няма колонка и тя се отваря само след като предната бъде отворена. Основното и положително качество е, че на пасажера отпред не му се налага да слиза, за да се качат пътниците отзад. А там, отзад, е доста по-широко отколкото в стандартното Mini. Двама възрастни пасажери могат да пътуват комфортно дори и на по-дълги разстояния. Багажникът не е голям, но пък е функционален и предлага оптимален обем за субкомпактен автомобил. Вратите към товарното пространство са две, всяка оборудвана с отделна чистачка и затварящи се една към друга. Това съвсем не е най-странното решение в автомобила. По отношение на екстериора е интересно да се отбележи, че и стоповете, и фаровете са закрепени към калниците, а в капака на моторния отсек и в задните врати са оставени отвори, за да не го покриват.
Вътре също има странни изпълнения, но те са сходни с по-малката версия. Основното, което се набива на очиу е огромният кръгъл циферблат, разположен в средата на арматурното табло. Неговата аналогова част е скоростомер, а вътре са позиционирани различни светлинни индикатори, както и тесен продълговат монохромен екран. Над волана пък е разположен по-малък инструмент, отчитащ оборотите в минута. В него е интегриран малък електронен дисплей, отчитащ работата на бордкомпютъра. Бутоните за ел. стъклата също са нетипични за конвенционалните автомобили. Те са монтирани в долната част на средната конзола и наподобяват самолетни бутони.
Като цяло външният вид е различен и в същото време сходен с този, на версията с три врати, но салонът е по-широк и функционален, особено в задната си част.
Двигател и ходови характеристики
Изпълнението Cooper S Clubman разполага с уникално мощен, предвид големината и масата на автомобила, двигател. Компанията предлага и още по-мощен вариант, наречен JCW. За последния сме ви разказвали в наши предишни материали, а субективният минус при него е, че е изключително високотехнологичен. Този на модификацията S предлага оптимална динамика, като в същото време е значително по-конвенционален.
Интерес представлява и шестстепенната автоматична трансмисия с функция Sport, която играе голяма роля за отличното ускорение на автомобила. Възможността за ръчно превключване на предавките от волана също е част от удоволствието да шофираш този малък спортист. Автоматичната скоростна кутия е опция за модела, но е идеална, предвид градско-спортният характер на Mini Cooper S Clubman.
С други думи, колата може да се кара и като нормална микролитражка, и като доста “нервен” спортен автомобил.
Цена
На пръв поглед не е никак ниска, но предвид качествените материали в салона и типичното за немците върхово изпълнение при сглобката, е оправдана. Към това трябва да се прибави и доста богатото базово оборудване, както и емблематичната марка. Така нещата си идват на мястото. Mini си остава имиджов автомобил, а във версията си Cooper S Clubman - и спортен, но сравнително функционален атлет.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
Работен обем |
1 598 куб. см |
Максимална мощност |
128 Kw/ 175 к.с. при 5 500 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
240 Нм при 1 500 - 5 000 об/мин. |
Скоростна кутия |
шестстепенна автоматична |
Степен на сгъстяване |
10.5:1 |
Маса на единица мощност |
7.3 кг/к.с. (10.0 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 3 958 мм широчина 1 683 мм височина 1 432 мм |
Междуосие |
2 639 мм |
Маса |
1 280 кг. |
Допустимо натоварване |
н.д. |
Обем на товарния отсек |
260 - 930 л |
Вместимост на резервоара |
40 л |
Разход на гориво: |
градско 7.4 л/100км извънградско 5.0 л/100км комбиниран 5.9 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
7.5 |
Максимална скорост км/ч. |
227 |
Гуми отпред/отзад |
195/55 R16 87V |
Спирачки отпред/отзад |
дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена на Mini Cooper S Clubman с ДДС 49 560 лв.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 807
15:54 08.09.2011
2 consumo
15:54 08.09.2011
3 Sako
15:54 08.09.2011
4 Стоян
15:54 08.09.2011
5 violet
15:54 08.09.2011
6 mar29
15:54 08.09.2011
7 TROSHACHA
15:54 08.09.2011
8 Mini Cooper S Clubman
Mini Cooper si e Mini Cooper.
Osobeno noviq Mini Cooper S Clubman si e mnogo qk za nqkoi.
15:54 08.09.2011
9 G klasa
15:54 08.09.2011
10 Delyan
15:54 08.09.2011