26 Юли, 2010 11:16 11 790 10

Пазарът в България: Mini Cooper S Clubman

  • mini cooper s clubman-
  • mini

Функционален спортист

Малкото градско комби с обозначение S се отличава с перфектна динамика и повишена функционалност

Модификацията Clubman представлява субкомпактно комби с четири врати. Звучи странно, но е така. Мнозина от специалистите сравняват наточената версия Cooper S с автомобилите от типа Shooting Break, но има и такива, които оспорват това твърдение. Където и да е позициониран, моделът Clubman е една от екзотичните коли по нашите пътища.

У нас най-разпространена е по-малката версия, но този път ние решихме да акцентираме на комби-варианта Clubman, при това в изпълнение Cooper S. Автомобилът, който тествахме, беше оборудван с автоматична трансмисия с възможност за превключване на предавките от волана и доста спортна окраска. Това, което веднага установихме е, че удоволствието от шофирането е същото, но функционалността е доста по-добра.

Екстериор и интериор
В предната си част Clubman е доста сходен с тривратото Mini. Разликите са в удължената база, наличието на малка врата от дясната страна на автомобила и странно отварящата се на две части задна врата. Този допълнителен отвор отстрани е предназначен за пътниците отзад. Между нея и предната няма колонка и тя се отваря само след като предната бъде отворена. Основното и положително качество е, че на пасажера отпред не му се налага да слиза, за да се качат пътниците отзад. А там, отзад, е доста по-широко отколкото в стандартното Mini. Двама възрастни пасажери могат да пътуват комфортно дори и на по-дълги разстояния. Багажникът не е голям, но пък е функционален и предлага оптимален обем за субкомпактен автомобил. Вратите към товарното пространство са две, всяка оборудвана с отделна чистачка и затварящи се една към друга. Това съвсем не е най-странното решение в автомобила. По отношение на екстериора е интересно да се отбележи, че и стоповете, и фаровете са закрепени към калниците, а в капака на моторния отсек и в задните врати са оставени отвори, за да не го покриват.

Вътре също има странни изпълнения, но те са сходни с по-малката версия. Основното, което се набива на очиу е огромният кръгъл циферблат, разположен в средата на арматурното табло. Неговата аналогова част е скоростомер, а вътре са позиционирани различни светлинни индикатори, както и тесен продълговат монохромен екран. Над волана пък е разположен по-малък инструмент, отчитащ оборотите в минута. В него е интегриран малък електронен дисплей, отчитащ работата на бордкомпютъра. Бутоните за ел. стъклата също са нетипични за конвенционалните автомобили. Те са монтирани в долната част на средната конзола и наподобяват самолетни бутони.

Като цяло външният вид е различен и в същото време сходен с този, на версията с три врати, но салонът е по-широк и функционален, особено в задната си част.

Двигател и ходови характеристики
Изпълнението Cooper S Clubman разполага с уникално мощен, предвид големината и масата на автомобила, двигател. Компанията предлага и още по-мощен вариант, наречен JCW. За последния сме ви разказвали в наши предишни материали, а субективният минус при него е, че е изключително високотехнологичен. Този на модификацията S предлага оптимална динамика, като в същото време е значително по-конвенционален.

Интерес представлява и шестстепенната автоматична трансмисия с функция Sport, която играе голяма роля за отличното ускорение на автомобила. Възможността за ръчно превключване на предавките от волана също е част от удоволствието да шофираш този малък спортист. Автоматичната скоростна кутия е опция за модела, но е идеална, предвид градско-спортният характер на Mini Cooper S Clubman.

С други думи, колата може да се кара и като нормална микролитражка, и като доста “нервен” спортен автомобил.

Цена
На пръв поглед не е никак ниска, но предвид качествените материали в салона и типичното за немците върхово изпълнение при сглобката, е оправдана. Към това трябва да се прибави и доста богатото базово оборудване, както и емблематичната марка. Така нещата си идват на мястото. Mini си остава имиджов автомобил, а във версията си  Cooper S Clubman - и спортен, но сравнително функционален атлет.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател:        
 Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем        
1 598  куб. см
 Максимална мощност       
128 Kw/ 175  к.с. при 5 500 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
240 Нм при 1 500 - 5 000 об/мин.
 Скоростна кутия       
шестстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване       
10.5:1
 Маса на единица мощност      
7.3 кг/к.с. (10.0 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    3 958 мм
 широчина     1 683 мм
 височина     1 432 мм
 Междуосие       
2 639 мм
 Маса       
1 280 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
260 - 930 л
 Вместимост на резервоара     
40 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    7.4 л/100км
    извънградско    5.0 л/100км
    комбиниран    5.9 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  7.5
 Максимална скорост  км/ч.      
227

 Гуми отпред/отзад           

195/55 R16 87V

Спирачки отпред/отзад 
 дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена на Mini Cooper S Clubman с ДДС                                                       49 560 лв.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 807

    22 7 Отговор
    Мойте почитания за минито но за тази цена съгласете се има доста алтернативи!Въпросът е кой какво търси?
  • 2 consumo

    7 16 Отговор
    slojete na poso4enia razhod na gorivo kam 4-7-9 litra dori otgore i 6te e veren :) tva e mnogo tupa kola 4esno,adski mnogo gori,postoianno se razvalq i ve4e suglasete se e na dosta godinki,ne e neprehodna kato classi4eskoto mini ot 60'te ,taka 4e koito iska neka si tro6i glavata,4estito i sus zdrave....poddurjkata e kato na bmw 750Li hahah
  • 3 Sako

    4 6 Отговор
    807 кои са тези доста алтернативи с по 180 к.с. на субкомпактно купе
  • 4 Стоян

    7 6 Отговор
    Ситроен ДС 3
  • 5 violet

    5 8 Отговор
    kenef strashen
  • 6 mar29

    6 2 Отговор
    Гъзарийка си е,не може да се отрече
  • 7 TROSHACHA

    4 5 Отговор
    MNOGO E SIMPATICHNO NO E ZA ZAPADNA EVROPA.TUK SI NIAMAME PUTISHTA ZA TOLKOVA NISICHKA KOLA!
  • 8 Mini Cooper S Clubman

    3 5 Отговор
    Kakto po nagore TROSHACHA spomena v1v B1lgariq nqma takiva p1ti6ta za tazi kola kadeto da se kara spokoino i b1rzo.
    Mini Cooper si e Mini Cooper.
    Osobeno noviq Mini Cooper S Clubman si e mnogo qk za nqkoi.
  • 9 G klasa

    5 0 Отговор
    troshach mi kupisi traktor shte ti pasne dobre i shte ti otiva na ochite.
  • 10 Delyan

    0 4 Отговор
    Примерно един Lexus за тия пари...