4 Май, 2012 10:56 13 586 30

Концерните BMW и Daimler разработват идеалната градска кола

  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • visio.m
Техническият университет в Мюнхен стартира проект под название Visio.M, като идеята му е създаване на идеалната градска кола. По-интересното е, че партньори в този проект са едни от най-големите немски конкуренти в автомобилостроенето - BMW и Daimler. Освен тях в разработката се включват и компаниите Siemens и Continental.
 
Разработката Visio.M е сериозно финансирана и от германското правителство, което ще инвестира в проекта сумата от 10.8 млн евро. Идеята, както вече споменахме, е да бъде създадено най-доброто превозно средство за градски условия. То естествено ще представлява електромобил и без батериите ще тежи само 400 кг.

 

 

Новото градско автомобилче ще се задвижва от малък и възможно най-икономичен електродвигател, който ще разполага с мощност от едва 20 к.с. "Голямата маса изисква монтиране на батерии с голям капацитет, което води до значително по-висока крайна цена" - заяви пред медиите Маркус Линкамп, ръководител на проекта.

Освен това излишното тегло ще се отрази неблагоприятно и на динамичните характеристики на електромобила и именно поради тези причини се търси максимално олекотяване и икономичен електромотор. Батериите ще са с капацитет десет киловатчаса, като в състава им са включени йон-литиеви и въздушно цинкови елементи.

Електромобилчето, прототип на което беше показан миналата година във Франкфурт, ще може да изминава с едно зареждане 100 километра. Максималната му скорост ще 120 км/ч, а ускорението от 0 до 60 км/ч ще става за приличните 6.8 секунди.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Милен

    3 3 Отговор
    Интересен проект. Имайки предвид и концерните, които стоят зад бъдещата реализация на автомобила със сигурност успеха е гарантиран. Много хубаво, че двата най-добри концерна в света са се обединили.
  • 2 Silence

    1 1 Отговор
    Доста линии и елементи ги има във Volvo - вече използвани и в прототипи.
  • 3 noise

    1 2 Отговор
    да го бягаш туй волво...
  • 4 ahaha

    4 0 Отговор
    Interesno mie kade izpusnahte kalnicite na audi i kormiloto na audi? Daje pokriva e ot TT! kormiloto e to4no ot TTRS Audi! kakvo bmw? tova e Audi A1 s broni ot Kia Optima! Naistina si nqmate elementarna dizainerska kultura.
  • 5 Волф

    1 1 Отговор
    Ако бях тенекеджия сигурно щях да зная кой калник от какво е. Ти някой известен дизайнер ли си или просто разбираш от калници?
  • 6 Петър

    2 0 Отговор
    За какви "партньори" плещите като дизайна И НА ТРИТЕ АВТОМОБИЛНИ МАРКИ ИДВА ОТ ЕДНА-ЕДИНСТВЕНА (разбира се йезуитска) ФИРМА - MAGNA !

    Ония там са измислили всииичкоооо което ще видят потребителите до 2020-та, може и 2030-та година ! Нищо ново и по-различно няма да има ! Все една и съща база, все едни и същи концепции.

    Ако искате да знаете и НАИСТИНА ДА ВИДИТЕ НЕЩО ПО-РАЗЛИЧНО (т.е. конкурентно), ТО ВЗЕМЕТЕ ТА СИ ОБЪРНЕТЕ ПОГЛЕДА КЪМ ИЗТОК ! Там може и да ви изненадат (не)приятно с нещо СВРЪХ ! С енщо което ще им запари под задниците на ония от МAGNA !

    Щото аман от едно и също - хора еднакви, уж приятели - А СЕ КАРАТ и ТРЕПАТ НА ПОСОКИ ... щото единия бил с БМВ а другия с Ауди ? УЖАС !!!
    Но какво ли да се учудваме - това им е ЕДИНСТВЕНИЯ метод на еврейските - РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ !

    Ще се окаже май, че това НЕ Е Римско правило, ами пак някой фашист-йезуит го е импрегнирал ! Може би и затова пропадат империи, една след друга... разядени отвътре (разбирайте - РАЗЕДИНЕНИ ОТВСЯКЪДЕ, всеки за всеки е враг)...., но това е друга тема.

    п.с. Още преди 15г. имаше подобна налудничава идея - "Перфектния автомобил". Накрая се оказа че щял да струва беснословна сума. Отказаха се!
    Сега гледаме - колелото пак се е завъртяло и същите плямпат СЪЩИТЕ ГЛУПОСТИ ?! Ами да - няма нищо ново под Слънцето. А младите - само се трепят за оня дет духа !?

    Лудницата е пълна ! (но и няма как да е друго, в Кали Юга, все ще е така)
  • 7 Ts@r

    0 0 Отговор
    Няма лошо да е практично, но все пак да не забравят и външния вид, защото на избраженията изглежда все едно е дялкана с брадва.
  • 8 Киро Киров

    1 0 Отговор
    добре де такива прототипи много вече има, но май забравят че колите които са от този тип би трябвало да се ползват от обикновенни хора а не от милионери
  • 9 bmw

    0 1 Отговор
    mngo0 e predrufen interiora i vanshniq dizain neme kefe izob6t0o....
  • 10 милен миленев

    0 0 Отговор
  • 11 симеон

    1 1 Отговор
    с едно зареждане 100 км. не благодаря тенденциите са вече за 800 км. тия докато измислят колата и тя вече ще е за музея смешници да се поогледат наистина да видят какво правят хората и в какви срокове
  • 12 joro

    0 0 Отговор
    грозно
  • 13 смешка

    0 0 Отговор
    Калници от голф 4 волан от ауди задница от ситроен табло от астон мартин това е идеалния боклук
  • 14 Шейх Спиро

    0 0 Отговор
    Better on a Camel
  • 15 Шейх Спиро

    1 0 Отговор
    За Средния Изток се проектира соларна електрическа камила от среден пол, която ще може да превежда от арабски и английски, ще обменя валута и ще има дистанционно управление с GPS.
  • 16 Име:

    0 0 Отговор
  • 17 Име:

    0 0 Отговор
    Вижда се светлина в електромобилите. Но все още сме много изостанали откъм технологията на батерийте. Тежат много и бързо падат. Плюс това трябва да се вземе предвид че при производството им също става огромно замърсяване, та не се знае кое е по-екологично. После старите батерий са кофти отпадък, а и при зареждането им в мрежата токът идва от централите, които пък на свой ред замърсяват... така че екологичните проблеми вече стават много сериозни. Свърши ли нефта не ми се мисли....
  • 18 papagal

    0 0 Отговор
    kakav proekt be,tova e finansirane na munhenskiq tehni4eski universitet ot pravitelstvoto - da ne stoqt bez rabota,kato vijdat 4e qponci,koreici i koi li ne zapo4na da pravi po-ka4estveni i po-evtini koli !!!Prosto evrosauiza ne razre6ava direktno finansirane na 4astni kompanii ,kato bmw i daimler ;)
  • 19 Кало

    0 1 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=4AUurBnLbJw tova trqbva da e bude6teto.
  • 20 Нема Бира

    1 0 Отговор
    Като са BMW и Daimler защо са взели волан от AUDI бе????
  • 21 Еминем Фен

    1 1 Отговор
    Отпред прилича на Skoda покрива от Ауди ТТ и кормило от Ауди. Диоди тип Ауди.Седалки тип трабант

    Коментиран от #25

  • 22 666

    0 0 Отговор
    Kъм последните два коментара - момчета, абе вие четете ли въобще какво е изписано по-долу? Например пост номер 6 ?
  • 23 Виктор

    5 0 Отговор
    Парадокс е само за вас. Хората по света просто си правят бизнеса, а вие си се делете колкото си искате на мерцедеси, бмв-та, сини, червени, левски, цска.. малоумие
  • 24 ВИП АМГ

    1 1 Отговор
    nai dobrite zaedno.tova shte e super kola.
  • 25 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Еминем Фен":

    @21 shte ti se da prilicha na Audi mai.Audi mogat da praviat samo reklami i klozeti.
  • 26 НИКИ ХО..

    0 2 Отговор
    За тези който не знаят, AUDI е автомобилен производител който навремето фалира и VW го купи...
    Така че няма какво да говорим за луксозния VW. Те никога няма да са на крилете на BMW & MERCEDES-BENZ. Колкото и да се натискат да са при големите.
  • 27 Кирилизатора

    0 0 Отговор
    Ами те не се натискат да са при големите ,самото име на фолксваген говори ,че е народна кола , името му не звучи ексцентрично ,като Мерцедес или "баварише мотор веркен".Дори и най скъпия Кайен е излязъл от Волфсбург.Нали се сещаш ,чи Волфсбург е града на Фолксваген!?!?!?
  • 28 Кирилизатора

    0 0 Отговор
    От сега да ви кажа ,това е модел на Ауди изцяло.И въпреки ,че Фолксваген не се натискат , без да искат създават колата на бъдещето г-н Ники Хо
  • 29 Венцеслав Иванков

    0 0 Отговор
    Мдаа, не ни чака никак розово бъдеще... както е тръгнало, края на света е неизбежен
  • 30 niki

    0 0 Отговор
    Gluposti na tarkaleta sram shte me e da se kacha v tova neshto!