Last news in Fakti

5 Май, 2012 12:16 47 083 54

Тунинг на зелен Москвич

  • москвич-
  • 408

 

Всички сме свикнали, когато се заговори за автомобилен тунинг да си представяме модерни автомобили с много конски сили под предния капак. Има обаче хора, които разбират въпросното понятие по друг начин. Един от тези люде е руснакът Евгени, който решава да доработи не каква да е кола, а класически Москвич 408, производство 1967-а.
Той, за разлика от ретро ценителите, не се стреми към напълно оригинален вид, а внася в автомобила своето виждане за това как трябва да изглежда. Моделът 408 се появява на бял свят през далечната 1967 година и незнайно защо получава прозвището "Стилният гангстер". Именно тази тематика подтиква Евгени към тунинг на точно този модел.
Преди година и половина Евгени (фамилията му не се споменава) купува стар Москвич и се захваща за работа. Първото, което прави е да разглоби колата на съставните и части. Така става ясно коя от тях може да се отремонтира и кои трябва да се сменят с нови. Автомобилът е бил боядисан в типичното зелено, но Евгени го пребоядисва в доста по-стилното според него черно.
Двигателят остава една от малкото оригинални части по колата, но и той е подложен на пълен основен ремонт. След интервенцията моторът запазва своя работен обем от 1.4 литра и мощността си от 50 к.с. Сменени са обаче системата за охлаждане и механизмите предаващи движението от скоростния лост към трансмисията. Последната също е нова и е петстепенна.
По екстериора са сменени още броните, реставрирани са стандартните метални джанти, като са боядисани в червено. На тях са монтирани гуми с бял кант и оригинални хромирани тасове. Хромирани са и новите брони, и радиаторната решетка, и страничните огледала за обратно виждане. Монтирани са нови фарове, а салонът е основно претапициран с бяла и червена кожа. Ефектът се вижда от снимките.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СССР

    16 0 Отговор
    Интересно хрумване, черен москал с бяло-червен кожен салон. Само как звучи, а, но и също толкова добре изглежда колата
  • 2 Кирил Червенков

    1 13 Отговор
    oxoooooo..4e otjivelica e tazi karuca
  • 3 Jefry

    11 2 Отговор
    good job
  • 4 Митко

    11 2 Отговор
    Мен пък ме кефи
  • 5 москвич

    7 4 Отговор
    До автора на статията. Уважаеми господине виждали ли сте оригинална 408ца ? Явно не сте, след като пишете че е с нови хромирани брони, та това са си оригиналните брони.

    Коментиран от #10

  • 6 кико

    3 0 Отговор
    а ти каква каруца караш бе юначе
  • 7 aha

    2 1 Отговор
    Дядо ми имаше такъв москал и като го видя някъде (тъй като не се среща често напоследък) се сещам за него.С едни хубави 20'' на спици и да подскача ще е супер.Москала прилича на един стар модел кадилак,а волгата на един стар плимут.
  • 8 джорето

    2 0 Отговор
    Добро е чирепчето,но мотора можеше да е поне 75 коня.Яки са,може и 100 коня да поеме...
  • 9 optimista

    0 10 Отговор
    абе не е лошо ама си е кошница ама пълна боклук само за скраб виж да ми хвалиш някое яко бмв да ама мохера си е заводски боклук
  • 10 Maurice

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "москвич":

    @5 А оригиналните хромирани брони не могат ли да се заменят с нови хромирани брони.Никъде в статията не видях да се казва че броните са от Брабус и са хромирани от WEST COAST CUSTOMS.Казва се че тасовете са оригинални и са хромирани.За тях защо не повдигаш въпрос?? Вземи да обърнеш внимание над писанията си,а не само да бълваш мозък тук и там!!
  • 12 москвич

    2 4 Отговор
    Някой нещо много се засегна май? Първо, мозък не може да се „бълва", за разлика от това което явно късно снощи сте погълнали в големи количества и не ви позволява да осмислите това което четете. Наистина статията е написана много непрофесионално и явно това ви подвежда да пишете глупости.В допълнение на предишния ми коментар до редактора бих добавил,че броните и тасовете са никелирани „но какво ли разбира тоя" би добавил някой.Не съм искал да обиждам никого просто съм обективен за които се извинявам.

    Коментиран от #13

  • 13 талига

    1 7 Отговор

    До коментар #12 от "москвич":

    @12 Аре ве наистинали ? На кого му пука твоето мнение,тука сме анонимни.А тоя боклвук изобщо не си заслужава освежаването,и това не е тунинг а рестевряция.
  • 14 koko

    3 0 Отговор
    hubava e i nai vajnoto sas zadno e i dakolkoto si spomniam s mnogo mnogo dalgi skorosti
  • 15 520 зендер

    3 0 Отговор
    Никак не е лоша колата но можеше да се преработи по-агресивно двигатела.Дори и по онова време 50кс бяха малко за Москвич.
  • 16 Христо Николов

    4 1 Отговор
    Maurice евала брат, а този анонимния "москвич" всички фенове на мобиле да си го сложат на о... работа и да продължават да си четат хубавите материалчета тук. поздравления и на автора за интересната статия
  • 17 Браво!

    6 0 Отговор
    Страхотна е! Голям труд е вложено. Салонът е уникален.
  • 18 skier

    5 1 Отговор
    Ей,тук в готиното форумче има един двама хейтъри, които само спамят. "Москвич" като не ти харесват материалите тук пали с 200 и изчезвай. Не ни занимавай с твоите простотии, плииз. Материалът е супер интересен, айде прочети подобен в ауто билд или в другите подобни поръчкови издания. Ще прочетеш ама друг път.
  • 19 Кофти

    1 5 Отговор
    И какъв е смисълът на подобен "тунинг" ? Както някой беше написал - това е по-скоро реставрация. Но с тези 50 коня просто цялото начинание се обезмисля. Не, че е лоша колата, но не е нищо особено, просто един дърт Москвич с нова тапицерия... Е и?
  • 20 лошо

    0 4 Отговор
    За нищо не става това,стига сте замърсявали планетата с тези дърти катъри
  • 21 атю

    1 1 Отговор
    имахме същия само че бял и с двг 412 баща ми го купува 1969г чисто нов от мототехника много вървеше по книжка пишеше бенз. мин. 93 октана цяла изт.европа и италия 1981г. без проблем
  • 22 Умиротворител

    4 0 Отговор
    Браво, добра работа. Да споделя, че на времето чичо ми имаше такава и на нея се учих да шофирам (неофициално де). после ние имажме Жигула и сравнението между двете би било в полза на Москвича, ако не беше наистина слабия мотор. Купето му е по-широко и по-удобно, вози къде по-добре от Жигулата, но да имаше и нейния двигател... Няма смисъл да се правят сравнения с днешните коли, а ако някой хвърли пари и труд за един Москвич - защо не?! Пък и това е Русия, То и в България да сте видели тунинг от тия дето ги гледаме по Дискавъри. Нека не забравяме за продънените си гащи и да не избиваме комплекси по форумите. Сигурен съм, че ако се съберем тези които пишем тук ще направим достоен парад на колите втора, трета и т.н. ръка в БГ. Тия дето, могат да си позволят нови БМВ, Мерцедес и т.н. или не пишат по форумите (нали нямат време от правене на пари) или изобщо не могат да пишат (то за да правиш пари не винаги е необходимо да си грамотен), така че оставаме другите, които ценим добрата информация и тъй и ще си отидем от тоя свят любопитни. Бъдете здрави и утре на всики Георги и Гергани - ДА ВИ Е ЖИВО И ЗДРАВО ИМЕТО!
  • 23 Plimp

    4 0 Отговор
    както го гледам се сещам за Георги Парцалев и филма "С деца на море"
  • 24 ььь

    3 0 Отговор
    Това не е тунинг, а реставриран олдтаймер.
    А тапицерията може да я направи всеки тапицер, стига да извадиш пари за хубава кожа.
  • 25 едноокия

    4 0 Отговор
    много добре се е получило.браво!а москвичите по онова време си бяха много корави машини.личи си защото някои ги карат все още.
    един двигател на москвич може да изкара поне две купета без сериозен ремонт.това означава поне 20 години!
  • 26 Петър

    4 0 Отговор
    Получил се е много добре този олдтаймер. Без аварйно каране много километри.
  • 27 Жоро

    3 8 Отговор
    Пълни глупости!!! Сравнете го с автомобил от Европа или Америка от същото време и ще видите че това е абсолютна загуба на време и труд.
  • 28 николай маринов

    7 1 Отговор
    Не разбирам защо се нервите бе хора . Човекът се е потрудил и е направил нещо наистина добро . Хайде възстанови една стара бракма да видиш колко време , пари , труд и нерви се искат и тогава давай оценки.
  • 29 Варненеца

    1 2 Отговор
    Пак си остава джуган.
  • 30 илия

    1 1 Отговор
    много е добър
  • 31 ЗБ

    4 1 Отговор
    Някой явно трябва да си изясни какво значи tuning, преди да използва термина в публикации (и особено в заглавия).

    А на пича с москвича му свалям шапка за реставрацията. Защото явно може да мисли. И не само може, а и го прави. Освен което има вкус, има усет за стил и умее да уважава автентичното. Все неща, които липсват на огромното мнозинство "тунингаджии".
  • 32 Явор Кръстев

    2 0 Отговор
    Много добре изглежда москвата но ако можеше кончетата да да са малко повече щях да се размечтая
  • 33 Само ЦСКА

    1 1 Отговор
    http://www.cardesign.ru/articles/history/2012/04/27/5236/
  • 34 galiboy

    5 0 Отговор
    да харесва ми много си падам по старите автомобили имат излъчване,харизма...
  • 35 фен на ретро

    0 3 Отговор
    Изглежда добре но къде му е тунинга щото аз не видях
  • 36 koko

    0 2 Отговор
    кофти лошо и жоро eeeeeii golemi ste zagubenyaci beeee
  • 37 русоф

    2 0 Отговор
    МЕЧТА
  • 38 Име:

    4 0 Отговор
    Добра реставрация. Имам малки забележки към интериора но всичко изглежда доста добре като се има в предвид каква е колата. На последната снимка се вижда че не са много прави вратите и калниците (малко са на вълни) и фугите на вратите не са много напаснати, но това е така при всички руски коли , тази изглежда доста добре, може би от завода като е излязла не е била по-добра.
  • 39 ььь

    3 0 Отговор
    Човека просто е намерил запазен "осмак" и го е стегнал...
  • 40 Сила

    2 3 Отговор
    реставрация на автомобил се смята когато всичко е напълно оригинално. Всичко останало е доработка или тунинг. Само ще запитам разбирачите дали са виждали оригинален черен москвич 408?
  • 41 bob

    7 0 Отговор
    тези които казват че това е нищо да си дигнат дирниците и да направят нещо подобно ако успеят да си извадят ръцете от г.зовете
  • 42 Горскиа Горскиа

    4 1 Отговор
    evala mu na picha s moskvicha shtom moje da prai da prai a tezi na koito ne im haresva da ne si praqt truda da komentirat
  • 43 dadaO

    0 3 Отговор
    ne vijdam tuning ...
  • 44 алекс бук

    2 1 Отговор
    как намираш части за това
  • 45 Адоф Хитлер

    3 1 Отговор
    Едно време нали знаете как са избирали в завода коя кола да е за износ и коя да остане за вътрешния пазар.Затваряли са вътре една котка и ако на другата сутрин котката е вътре колата отива за износ а ако е избягала колата остава за вътрешния пазар.
  • 46 рукатакушики

    0 1 Отговор
    Ей хора не виждате ли, че москвата на двете снимки е с различни джанти. На първата е с червени, а на втората е с оригиналните бели метални. Нищо особенно не е сътворено или тунинговано. Поне аз така мисля и споделям мнението на останалите, които мислят като мен.
  • 47 КРАЛИ МАРКО1

    2 0 Отговор
    СТРАШНА КОЛА КАРАЛ СЪМ ТАКАВА 10 ГОДИНИ БЕЗ НИКЪКЪВ ПРОБЛЕМ "бензина тогава стуваше 17 стотинки за литър"
  • 48 КаЛитК0

    2 0 Отговор
    евала на пичагата!! мен ми е мечта да реставрирам някое старо возило,но ще трябват доста усилия и пари
  • 49 любо

    1 0 Отговор
    първо прочетете статията и тогава оплюваите видяното браво на пича за търпението което е проявено
  • 50 Личо

    0 0 Отговор
    много жалко че спряха производство комшията го кара вече 40 г неговия и ходи на всакаде с него са тия дето ги продават пластмасовите я си ги представете след толко години http://svejo.net/86987-Unikalni-Kadri-Ot-Faliraliq-Zavod-Na-Azlk-Vbox7
  • 51 Дядо Гуньо

    1 1 Отговор
    Учудвам се как може някой да забие толкова пари в такава скапана кола?Това не е ретро защото не му достигат поне 30години. а дори и тогава няма да е ценно защото е един масов руски боклук който никога не се е ползвал с любовта на народа а напротив купуван е само поради липсата на избор.Според мен тези москвичи трябва да бъдат изтребени до крак и повече дори на не се говори за тях.А тези които все още продължават да карат такива мосвичовозила явно имат сериозен проблем.

    Коментиран от #53

  • 52 т колев

    2 0 Отговор
    хвали старо,карай ново
  • 53 хейтърите на сапун

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Дядо Гуньо":

    @51 а на мен ми е чудно как още се намират такива образи като тебе с промити мозъци!?! 90те свършиха пич, не си интересен вече, така че не се прави на много умен!

    Москала си е есктра, такива и в България са произвеждали Рила 1400! Автора на статията явно влиза в drive2.ru Там скоро тоя москал беше избран за кола на деня.

    Коментиран от #54

  • 54 Дядо Гуньо

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "хейтърите на сапун":

    @53 Ми що не вземеш да си купиш един такъв москал бе Хейтър на балсам Такива рила 1400 са ги произвеждали само в България и още ги има по 500лв така,че направо можеш да си вземеш две та да дадеш една и на детето си ако не те е срам.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.