2 Август, 2010 09:40 8 710 28

Пазарът в България: Peugeot RCZ 2.0 HDI

  • peugeot rcz 2.0 hdi-
  • audi

Компактният спортист

Новото предложение на Peugeot залага на неординарен и стилен дизйн, отлично качество и стабилност в завоите

Това, че най-новото попълнение в гамата на Лъвчетата представлява специален автомобил с неординарен и запомнящ се дизайн, е ясно още от пръв поглед. За да се подсили този умишлено търсен ефект, от компанията избират за моделно обозначение индекса RCZ, с което автомобилът става единственият в гамата на Peugeot, в чието име няма число с една или две нули в средата.

Всъщност RCZ е построен на платформата PSA2 - същата, върху която е изграден и модела 308. Визията на Компактният спортист обаче е далеч по-впечатляваща. Моделът вече се предлага на българския пазар с две бензинови модификации и една дизелова. Тестът, който екипът ни направи, беше на дизеловия вариант RCZ 2.0 HDI. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
Вече стана дума, а и от снимките е видно, че дизайнът е стилен и авангарден. По време на теста доста погледи на случайни минувачи се спираха върху автомобил. Явно е, че със своята визия RCZ определено привлича внимание.

Най-интересна всъщност е задната част на колата - силно раздути калници, ефектен псевдо-дифузьор и доста голяма хромирана ауспухна двуцевка - това са само част от интересните и иновационни елементи там. Детайл, на който трябва да се обърне специално внимание, е прибиращият се спойлер тип антикрило. Той се отваря автоматично при скорост над 70 км/ч, но може да бъде изваден и чрез бутон, намиращ се в хоризонталната част на средната конзола.

Още нещо, много впечатляващо от визията на RCZ, е неговата странична линия. Профилът на автомобила е изключително аеродинамичен, а чрез вълнообразните задно стъкло и таван се завършва стилната и същевременно необичайна визия на модела. Фирмената идентичност на RCZ пък е ясно видима от предната част. Там също не липсва агресия, но много от елементите напомнят моделите 207 и 308. Като цяло визията може да се определи като стилна и спортна.

Интериор
За разлика от бюджетните модели на марката, при RCZ салонът е изпипан почти до съвършенство. Качествената кожа на седалките и дори на арматурното табло е ефектно гарнирана с алуминиеви детайли (част от волана, скоростния лост, педалите и вътрешните прагове). Тази комбинация и стилните спортно ориентирани прибори на таблото придават усещане за лукс и спорт.

Предните две седалки се характеризират със силно изразена странична поддръжка, не са големи, но са ергономични и удобни. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Не така стоят нещата отзад.

Принципно RCZ представлява спортно купе със седалки по схемата 2+2, но задната прилича на тапициран леген.

Мястото за краката отзад е достатъчно само за деца в предучилищна възраст, а комфортът е достатъчен за кратки разстояния в града.

За сметка на това багажното отделение не е никак малко за автомобили от подобен род, като освен това е функционално и практично. Разполага с голям хоризонтален отвор, а делимата задна седалка може при нужда да увеличи обема му.

В обобщение можем да кажем, че вътрешното пространство е предназначено основно за двама души, луксозно е и същевременно комфортно. Качеството на материалите е на отлично ниво, а сглобката се доближава до определението много добра.

Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно, тестваният от нас автомобил беше оборудван с двулитров дизелов агрегат с мощност 163 к.с. Този мотор предлага повече от отлична динамика, но предвид външността на автомобила, първоначалните ни очаквания  бяха по-големи. За сметка на това е изключително икономичен. Скорстите и волана са прецизни и директни, подобно на тези при алтернативните спортни купета от типа на Audi TT.

Най-силно впечатление автомобилът прави не по магистрала, а по високопланински пътища с доста завои. Именно там се вижда силата на ниския център на тежестта, който наред с окачването, води до уникална стабилност. Истинско удоволствие е да управляваш RCZ по път с остри завои. Наклонът няма никаво значение, защото доста високият въртящ момент на дизела се справя просто перфектно.

Активните и пасивни системи за безопасност са без каквато и да била забележка. Спирачките са много добри, а поднасянето при включена ESP е почти невъзможно.
В обобщение ще кажем, че пътното поведение на автомобила надхвърли очакванията ни.

Цена
Има и по-евтини и по-мощни алтернативи, но те не притежават стилната осанка и ефектния дизайн на RCZ. Освен това, не трябва да се пренебрегва икономичния дизелов агрегат. Цената на RCZ се позиционира някъде в златната среда, но що се отнася до усещане, комфорт и емоции, френският компактен спортист не отстъпва дори и на утвърдения лидер Audi TT.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател:        
 Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем        
1 997  куб. см
 Максимална мощност       
120 Kw/ 163  к.с. при 3 750 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
340 Нм при 2 000 - 3 000 об/мин.
 Скоростна кутия       
шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване       
16.0:1
 Маса на единица мощност      
8.9 кг/к.с. (12.0 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    4 287 мм
 широчина     1 845 мм
 височина     1 359 мм
 Междуосие       
2 612 мм
 Маса       
1 445 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
321 - 639 л
 Вместимост на резервоара     
55 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    6.8 л/100км
    извънградско    4.5 л/100км
    комбиниран    5.3 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  8.2
 Максимална скорост  км/ч.      
220

 Гуми отпред/отзад           

235/45 R18 W

Спирачки отпред/отзад 
дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                              55 861 лв.

Базово оборудване

ABS (Антиблокираща система) с електронно разпределение на спирачнoтo усилие, ESP (Електронна система за стабилност) и ASR (система против приплъзване) с възможност за дезактивиране, Hill Assist (помощ при потегляне по наклон), Двустепенни въздушни възглавници за водача и пътника на предната седалка (с възможност за изключване), Предни странични въздушни възглавници тип Торакс, Заден парктроник, Фарове за мъгла, Предни дневни светлини, Суперзаключване и селективно отключване, Автоматично заключване на вратите след потегляне, Предни спортни седалки с интегрирани подглавници, Предни пиротехнически и задни триточкови колани с ограничител на усилието, ISOFIX приспособления за детски седалки на задните места, Звукова сигнализация при забравени ключ в контакта или включени светлини, Звуков и светлинен сигнал при незакопчани или откопчани предни и задни колани, Комплект за ремонт на спукани гуми, Двузонов климатроник с филтър от активен въглен за полени и прах, Регулатор и ограничител на скоростта, Ел. сгъваеми и отопляеми външни огледала за обратно виждане, Бордови компютър, Електроусилвател на волана, Предни електрически стъкла с постепенно задвижване, Седалки водач и пътник регулируеми по наклон, Преден централен подлакътник регулируем по дължина, Монохромен дисплей, Радио RD4/CD/MP3 с шест високоговорителя допълнителен вход и управление от волана, Комплект свободни ръце Bluetooth и USB вход, Вътрешно осветление (огледалата в сенниците централната конзола, прагове на вратите и предните ниши за краката), Подвижен заден спойлер в две позиции (появява се и се скрива в зависимост от скоростта на автомобила или при задействане от водача), Спортни предна и задна брони в цвета на купето, Външни огледала за обратно виждане и основа на огледалата в цвета на купето, Ръкохватки на вратите в цвета на купето, Задни диодни светлини, Свръхтонирани стъкла, Предно многопластово акустично стъкло, Задно закалено и отопляемо стъкло с двойна издатина (вълнообразно), Лети джанти, Прагове на вратите педали и подложка за крака покрити с алуминий, Волан облечен в кожа, Арматурно табло със специално покритие, Ръкохватка на скоростния лост облечена в кожа и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M

    30 7 Отговор
    Peugeot TT
  • 2 brat mi

    15 8 Отговор
    prav si brat mi
  • 3 maksito

    19 4 Отговор
    Za pr1v p1t Peugeot da napravi edna xybava SPORTNA KOLA.
    EVALLA na xorata bravo!
    Mnogo qka e ina4e syper e.
    Mnogo dobre yborydvaza za tazi kola i za tazi marka Peugeot.
  • 4 a

    20 7 Отговор
    smesica mejdy TT i 350Z...
  • 5 TROSHACHA DO A

    6 8 Отговор
    DEISTVITELNO TOVA E SIMBIOZA M-DU TEZI DVE MARKI !OBACHE MNOGO KUSNO I NENUJNO !
  • 6 ---

    9 7 Отговор
    жена ми много ще се зарадва
  • 7 Fero_B

    4 11 Отговор
    gore-dolu kato za francuzi biva :D
  • 8 mttsg

    4 18 Отговор
    za 1 pat da napravqt grozna kola-otstrani e kato audi tt :(
  • 9 баце ЧОЧКО

    8 13 Отговор
    наистина адски много прилича в профил на ТТ, а задницата е като Nissan 350z .. но щом прилича на две такива коли значи би трябвало да става за нещо, ако забравим факта че са я правили франсета .. :]
  • 10 Хулиган

    26 8 Отговор
    НЯМА ПО-ДОБРО ОТ АУДИ ТТ В ТОЗИ КЛАС !!! Баце ЧОЧКО, ТИ МАЙЧЕ ХАРЕСВАШ ВСИЧКИ КОЛИ,НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА КОЯ МАРКА ПОДДЪРЖАШ. ИНАЧЕ КОМЕНТАРИТЕ ТИ В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ СА СМИСЛЕНИ И ОБОСНОВАНИ !
  • 11 жоро

    9 8 Отговор
    Si4ko sa otkradnali ot Audi TT i leko sa zamazali polojenieto.
  • 12 Golqm hui

    8 5 Отговор
    Tva kato edin dqdka onq den gledam kara si karuchkata i otzad lepnal edna emblema na opel i si misli che kara opel tva e sushtoto zeli sa TT hop emblemite na peugeot i aide nova kola na peugeot
  • 13 lud

    5 5 Отговор
    vqrno e che prelicha na TT ama pyk za 350Z pff samo zaradi stopovete li go reshihte tva? ama da kato vidite neshto novo koeto ne e nqkoe grozno bmw pluete... pyk ae varete sa samozalugvaite che ako vidite tva pejo na ulicata nqma da go zqpate i da sa pitate kvo e tva 4udo ... inache v internet golemi hora sa pravite mnogo jalko prosto za vas
  • 14 JTD

    11 8 Отговор
    Въпрос към всички дет си мислят, че тва приличало на ТТ и 350Z: Абе вие наркотици ли ползвате? Колата си има супер уникален стил и тва че е в един клас с немската скука не означава, че изглежда по същия начин!!! Събудете се малко, алоууу!
  • 15 Хулиган

    14 9 Отговор
    ОТГОВОР:НЕ,ПИЧ,НЕ ПОЛЗВАМ НАРКОТИЦИ,НЕ ПУША И НЕ ПИЯ! И ГЛЕДАМ РЕАЛНО НА НЕЩАТА,ЗА РАЗЛИКА ОТ НЯКОИ. ТИ РАНО СИ СЕ СЪБУДИЛ,НО НЕ ВИЖДАШ,ЧЕ ТОВА ПЕЖО СЕ ОТЛИЧАВА ОТ АУДИ ТТ ЕДИНСТВЕНО ПО РАЗДУВКИТЕ НА ПРЕДНИЯ КАПАК И КАЛНИЦИТЕ.СЛЕД КАТО СИ СЪБУДЕН ВИЖ В ИНТЕРИОРА КАК СА РАЗПОЛОЖЕНИ ОТВОРИТЕ ОТ КЛИМАТИКА И В КАКВА ФОРМА СА! А КАТО ПОЧНЕШ ДА ИЗЛИЗАШ ПО ЧЕСТО ОТ ВАС,МОЖЕ БИ ЩЕ ВИДИШ НА КАКВО Е СПОСОБНО АУДИ ТТ, ОСВЕН,АКО НЕ ГО КАРА НЯКОЯ ДАМА,РАЗБИРА СЕ !!!
  • 16 JTD

    7 3 Отговор
    Е кат не ползваш наркотици, не пиеш, не пушиш, ЗНАЧИ НЕ СИ НИКЪВ ХУЛИГАН! СБЪРКАЛ СИ НИКА, ПИЧ ;)

    Тъпо е да сравняваш РЦЗ с ТТ, защото ТТ-то има строги, леко ръбести форми, докато РЦЗ е обло и издуто отвсякъде! ДРУГО: РЦЗ-то си "носи" всички гени на марката Пежо по отношение на дизайна и ми е супер чудно, че намираш общо с Ауди, освен формата - купе! Нещо да кажеш за покрива - коя кола има такъв? Ауди? Интериора е 1000% ПЕЖО, за справка поглени 308!!! Тука няма си кривя душата, ТТ има далеч по яко табло, а и като качество на изработка предполагам, че е по-напред!
  • 17 Хулиган

    8 1 Отговор
    НАВРЕМЕТО БЯХ ! СЕГА ИМАМ СЕМЕЙСТВО И НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА С ГЛУПОСТИ !
  • 18 JTD

    7 0 Отговор
    За всяко нещо си има време! :)
  • 19 Km

    3 4 Отговор
    Abe dobre e za jena pone kato go schupi nqma da te e qd
  • 20 Evala na maloumnicite

    4 2 Отговор
    Poneje imah staroto TT sega imam noviqt model, moga da kaja Da prili4a na TT po tova 4e ima dve vrati maloumnici takiva ima malko obshto s profila, no puk nishto obshto s prednicata i zadnicata, karaite si moskvi4ite i nedeite si tovari glavite s tova da mislite da e..ba i maloumnicite!
  • 21 Nemec

    3 4 Отговор
    Hora, ne vijdate li 4e vsi4ko e vzeto ot audi TT i samo sa slojili farovete na pejo, dori i stopovete sa na TT i o6te nqkoi drugi neshta.
  • 22 do nemec

    2 3 Отговор
    Stopovete ne sa to4no na TT a sa leko izviti nagore.
  • 23 Здравелин

    4 3 Отговор
    Отвътре е абсолютен кенеф, ама външно направо е прибиване, по-красиво Пежо не бях виждал в серийно производство!!
  • 24 няма значение

    0 0 Отговор
    От всичко не ми стана ясно , защо "Пазарът в България" ако е за нови коли - да , но заглавието звучи тип " на старо" едва ли я има 2-ра ръка някъде, а още повече , сайта е за пазарът на старо.Нищо против ... просто ми звучи малко неуместно.
  • 25 a4

    1 6 Отговор
    Ne6tastno kopie na TT, jalki sa ...
  • 26 s

    1 2 Отговор
    peugeot 308 + TT = RCZ
  • 27 дицента

    4 1 Отговор
    пак до всички немци от село колата прилича на тт по това че е с четери гуми и с два фара,който е карал тт а вие не сте и няма да карате никога ще кажа тт друса много ама СТРАШНО МНОГО и се разваля през ден,а това пежо изглежда класа над тт но никой от нас не го е карал а вие разбирачи решихте че не става,как така от ващо село се извъдихте такива разбирачи ,не пишете селски мухабети ,моля....
  • 28 fuck

    0 1 Отговор
    Napravo si e Audi TT