Компактният спортист
Новото предложение на Peugeot залага на неординарен и стилен дизйн, отлично качество и стабилност в завоите
Това, че най-новото попълнение в гамата на Лъвчетата представлява специален автомобил с неординарен и запомнящ се дизайн, е ясно още от пръв поглед. За да се подсили този умишлено търсен ефект, от компанията избират за моделно обозначение индекса RCZ, с което автомобилът става единственият в гамата на Peugeot, в чието име няма число с една или две нули в средата.
Всъщност RCZ е построен на платформата PSA2 - същата, върху която е изграден и модела 308. Визията на Компактният спортист обаче е далеч по-впечатляваща. Моделът вече се предлага на българския пазар с две бензинови модификации и една дизелова. Тестът, който екипът ни направи, беше на дизеловия вариант RCZ 2.0 HDI. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Вече стана дума, а и от снимките е видно, че дизайнът е стилен и авангарден. По време на теста доста погледи на случайни минувачи се спираха върху автомобил. Явно е, че със своята визия RCZ определено привлича внимание.
Най-интересна всъщност е задната част на колата - силно раздути калници, ефектен псевдо-дифузьор и доста голяма хромирана ауспухна двуцевка - това са само част от интересните и иновационни елементи там. Детайл, на който трябва да се обърне специално внимание, е прибиращият се спойлер тип антикрило. Той се отваря автоматично при скорост над 70 км/ч, но може да бъде изваден и чрез бутон, намиращ се в хоризонталната част на средната конзола.
Още нещо, много впечатляващо от визията на RCZ, е неговата странична линия. Профилът на автомобила е изключително аеродинамичен, а чрез вълнообразните задно стъкло и таван се завършва стилната и същевременно необичайна визия на модела. Фирмената идентичност на RCZ пък е ясно видима от предната част. Там също не липсва агресия, но много от елементите напомнят моделите 207 и 308. Като цяло визията може да се определи като стилна и спортна.
Интериор
За разлика от бюджетните модели на марката, при RCZ салонът е изпипан почти до съвършенство. Качествената кожа на седалките и дори на арматурното табло е ефектно гарнирана с алуминиеви детайли (част от волана, скоростния лост, педалите и вътрешните прагове). Тази комбинация и стилните спортно ориентирани прибори на таблото придават усещане за лукс и спорт.
Предните две седалки се характеризират със силно изразена странична поддръжка, не са големи, но са ергономични и удобни. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Не така стоят нещата отзад.
Принципно RCZ представлява спортно купе със седалки по схемата 2+2, но задната прилича на тапициран леген.
Мястото за краката отзад е достатъчно само за деца в предучилищна възраст, а комфортът е достатъчен за кратки разстояния в града.
За сметка на това багажното отделение не е никак малко за автомобили от подобен род, като освен това е функционално и практично. Разполага с голям хоризонтален отвор, а делимата задна седалка може при нужда да увеличи обема му.
В обобщение можем да кажем, че вътрешното пространство е предназначено основно за двама души, луксозно е и същевременно комфортно. Качеството на материалите е на отлично ниво, а сглобката се доближава до определението много добра.
Двигател и ходови характеристики
Както вече стана ясно, тестваният от нас автомобил беше оборудван с двулитров дизелов агрегат с мощност 163 к.с. Този мотор предлага повече от отлична динамика, но предвид външността на автомобила, първоначалните ни очаквания бяха по-големи. За сметка на това е изключително икономичен. Скорстите и волана са прецизни и директни, подобно на тези при алтернативните спортни купета от типа на Audi TT.
Най-силно впечатление автомобилът прави не по магистрала, а по високопланински пътища с доста завои. Именно там се вижда силата на ниския център на тежестта, който наред с окачването, води до уникална стабилност. Истинско удоволствие е да управляваш RCZ по път с остри завои. Наклонът няма никаво значение, защото доста високият въртящ момент на дизела се справя просто перфектно.
Активните и пасивни системи за безопасност са без каквато и да била забележка. Спирачките са много добри, а поднасянето при включена ESP е почти невъзможно.
В обобщение ще кажем, че пътното поведение на автомобила надхвърли очакванията ни.
Цена
Има и по-евтини и по-мощни алтернативи, но те не притежават стилната осанка и ефектния дизайн на RCZ. Освен това, не трябва да се пренебрегва икономичния дизелов агрегат. Цената на RCZ се позиционира някъде в златната среда, но що се отнася до усещане, комфорт и емоции, френският компактен спортист не отстъпва дори и на утвърдения лидер Audi TT.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
Работен обем |
1 997 куб. см |
Максимална мощност |
120 Kw/ 163 к.с. при 3 750 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
340 Нм при 2 000 - 3 000 об/мин. |
Скоростна кутия |
шестстепенна механична |
Степен на сгъстяване |
16.0:1 |
Маса на единица мощност |
8.9 кг/к.с. (12.0 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 4 287 мм широчина 1 845 мм височина 1 359 мм |
Междуосие |
2 612 мм |
Маса |
1 445 кг. |
Допустимо натоварване |
н.д. |
Обем на товарния отсек |
321 - 639 л |
Вместимост на резервоара |
55 л |
Разход на гориво: |
градско 6.8 л/100км извънградско 4.5 л/100км комбиниран 5.3 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
8.2 |
Максимална скорост км/ч. |
220 |
Гуми отпред/отзад |
235/45 R18 W |
Спирачки отпред/отзад |
дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 55 861 лв.
Базово оборудване
ABS (Антиблокираща система) с електронно разпределение на спирачнoтo усилие, ESP (Електронна система за стабилност) и ASR (система против приплъзване) с възможност за дезактивиране, Hill Assist (помощ при потегляне по наклон), Двустепенни въздушни възглавници за водача и пътника на предната седалка (с възможност за изключване), Предни странични въздушни възглавници тип Торакс, Заден парктроник, Фарове за мъгла, Предни дневни светлини, Суперзаключване и селективно отключване, Автоматично заключване на вратите след потегляне, Предни спортни седалки с интегрирани подглавници, Предни пиротехнически и задни триточкови колани с ограничител на усилието, ISOFIX приспособления за детски седалки на задните места, Звукова сигнализация при забравени ключ в контакта или включени светлини, Звуков и светлинен сигнал при незакопчани или откопчани предни и задни колани, Комплект за ремонт на спукани гуми, Двузонов климатроник с филтър от активен въглен за полени и прах, Регулатор и ограничител на скоростта, Ел. сгъваеми и отопляеми външни огледала за обратно виждане, Бордови компютър, Електроусилвател на волана, Предни електрически стъкла с постепенно задвижване, Седалки водач и пътник регулируеми по наклон, Преден централен подлакътник регулируем по дължина, Монохромен дисплей, Радио RD4/CD/MP3 с шест високоговорителя допълнителен вход и управление от волана, Комплект свободни ръце Bluetooth и USB вход, Вътрешно осветление (огледалата в сенниците централната конзола, прагове на вратите и предните ниши за краката), Подвижен заден спойлер в две позиции (появява се и се скрива в зависимост от скоростта на автомобила или при задействане от водача), Спортни предна и задна брони в цвета на купето, Външни огледала за обратно виждане и основа на огледалата в цвета на купето, Ръкохватки на вратите в цвета на купето, Задни диодни светлини, Свръхтонирани стъкла, Предно многопластово акустично стъкло, Задно закалено и отопляемо стъкло с двойна издатина (вълнообразно), Лети джанти, Прагове на вратите педали и подложка за крака покрити с алуминий, Волан облечен в кожа, Арматурно табло със специално покритие, Ръкохватка на скоростния лост облечена в кожа и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M
15:54 08.09.2011
2 brat mi
15:54 08.09.2011
3 maksito
EVALLA na xorata bravo!
Mnogo qka e ina4e syper e.
Mnogo dobre yborydvaza za tazi kola i za tazi marka Peugeot.
15:54 08.09.2011
4 a
15:54 08.09.2011
5 TROSHACHA DO A
15:54 08.09.2011
6 ---
15:54 08.09.2011
7 Fero_B
15:54 08.09.2011
8 mttsg
15:54 08.09.2011
9 баце ЧОЧКО
15:54 08.09.2011
10 Хулиган
15:54 08.09.2011
11 жоро
15:54 08.09.2011
12 Golqm hui
15:54 08.09.2011
13 lud
15:54 08.09.2011
14 JTD
15:54 08.09.2011
15 Хулиган
15:54 08.09.2011
16 JTD
Тъпо е да сравняваш РЦЗ с ТТ, защото ТТ-то има строги, леко ръбести форми, докато РЦЗ е обло и издуто отвсякъде! ДРУГО: РЦЗ-то си "носи" всички гени на марката Пежо по отношение на дизайна и ми е супер чудно, че намираш общо с Ауди, освен формата - купе! Нещо да кажеш за покрива - коя кола има такъв? Ауди? Интериора е 1000% ПЕЖО, за справка поглени 308!!! Тука няма си кривя душата, ТТ има далеч по яко табло, а и като качество на изработка предполагам, че е по-напред!
15:54 08.09.2011
17 Хулиган
15:54 08.09.2011
18 JTD
15:54 08.09.2011
19 Km
15:54 08.09.2011
20 Evala na maloumnicite
15:54 08.09.2011
21 Nemec
15:54 08.09.2011
22 do nemec
15:54 08.09.2011
23 Здравелин
15:54 08.09.2011
24 няма значение
15:54 08.09.2011
25 a4
15:54 08.09.2011
26 s
15:54 08.09.2011
27 дицента
15:54 08.09.2011
28 fuck
13:15 07.12.2011