Най-високо оценен модел в класацията за надеждност в клас "Луксозни спортни коли" на J.D. Power and Associates за 2004 и 2006 г. и постоянно участие в челната тройка, една от "Десетте най-добри" коли според "Car and Driver" за 2000, 2002, 2003 и 2004 г., номер едно в анкетата на "Top gear" за 2004, 2005, 2006 г., първа награда в категорията от 1.8 до 2.0 литра на конкурса "Международен двигател на годината" от 2000 до 2004-а... Списъкът с наградите на Honda S2000 може да заеме цели страници, а с регионалните призове - и доста повече. Откак бе представен през април 1999 г., малкият японски роудстър не престава да предизвиква вълнение както сред специалистите, така и сред обикновените автолюбители. Създаден, за да отпразнува 50-годишнината на компанията, S2000 продължи традициите на свръхлеките спортисти с моделен индекс S от 60-те и стана най-скъпата Honda в Северна Америка. Това изобщо не му попречи да се продаде в над 58 800 бройки само в Щатите и повече от 100 000 по цял свят - огромна цифра за толкова строго таргетирано возило.
Причините за този феноменален успех обаче се коренят именно в иначе ограничаващата специфика на колата. Почитателите на германското, британското и италианското автомобилостроене може да възразят, но ако понятието "роудстър" трябва да се илюстрира с някой съвременен модел, S2000 просто остава без конкуренция. На пазара определено има по-мощни и бързи открити коли с две места, но нито една от тях не доставя по-пълно удоволствие от шофирането и онова, което японците наричат "Midship Amusement" - забавлението от кола със средноразположен двигател. Когато то е подплатено с абсолютно безупречна като надеждност механика, постиженията на малката Honda започват да изглеждат съвсем логични.
За осем години производство S2000 претърпя съвсем малко промени. Когато нещо работи, няма нужда да се поправя. Крайно консервативно и нетипчно за стила им, за цялото това време японците си позволиха само леки ретуши по
каросерията
През 2002 г. отстраниха един от малкото недостатъци по купето - "найлоновият" прозорец на гюрука бе заменен от по-малък, но стъклен и с размразители. Така дори най-свирепите критикари млъкнаха по въпроса с видимостта назад, която неминуемо се влошаваше заради помътняването на стария материал. От тогава насетне измененията имаха само козметичен характер. През 2004-а стандартните 16-цолови колела бяха заменени от 17-цолови, леко бяха пипнати броните, усъвършенствани бяха светлините, а накрайникът на ауспуха стана овален. Толкова. По каросерията просто нямаше какво да се подобрява.
През последните години прословутото японско качество позагуби от блясъка си, въпреки че колите на самураите продължават да водят в класациите за надеждност. За спада са виновни най-вече задграничните им предприятия, където стандартите са занижени в сравнение с "родните". В случая с S2000 няма и помен от такава опасност. До 2003 г. роудстърът се сглобява във фабриката на Honda "Таканезава" в Точиги заедно с NSX, а после в Сузука. Това обстоятелство дава напълно изчерпателно обяснение за изключителната надеждност на модела. Онова, което изумява, е как точно азиатците успяват да го постигнат с толкова високотехнологична конструкция като тази на S2000, връх в която безусловно се явява изумителният
двигател
на роудстъра. В японската си спецификация този двулитров агрегат развива 184 kW (250.2 к.с.), което го прави най-мощният спрямо работния обем бутален мотор с атмосферно пълнене в серийно производство със 123 к.с. на литър. Носи фабричното обозначение F20C и се монтира изцяло зад предния мост на роудстъра. С тази хватка инженерите са успели да постигнат абсолютно идеално разпределение на масата между предните и задните колела в съотношение 50:50. На някои пазари се предлага и разновидност на F20C с обозначение F22C1 и ходов обем от 2.2 литра, но без чувствителни изменения в мощността, която варира от 240 коня за Европа до 243 за Америка и вече споменатите 250 за Япония. Общото за всички версии на двигателя са невероятните работни режими, в които се постига пикът на мощността (между 8 500 и 8 600 об./мин.) и въртящия момент (между 6 200 и 7 500 об./мин.). Такива стойности подхождат по-скоро на спортен мотоциклет и нямат аналог в едросерийното автомобилостроене, което е нож с две остриета. От една страна роудстърът на Honda предлага наистина неописуема динамика и пътно поведение. От друга обаче кривите на мощността и въртящия момент (чиито нютонметри са по-малко от конските сили) изискват от водача почти състезателни умения, за да удържа роудстъра в завой. Свръхтехнологичният агрегат не търпи никакви експерименти с правилата за сервизиране и наказва жестоко всеки опит за шмекеруване, пропуски в поддръжката или некачествени консумативи и гориво. В зависимост от стила на каране гълта между 10 и 14 литра на 100 км, което може да се смята за съвсем приемливо за автомобил от такава категория.
Един от недостатъците на комбинацията от екстремно форсиран двигател като този на S2000, задно предаване и лека каросерия е силната склонност към презавиване. През 2004 г. Honda започва да монтира серийно гуми Bridgestone RE-050 и преработва геометрията на
окачването
в опит да подобри стабилността на автомобила. Намалени са допустимите отклонения в надлъжното подравняване на гумите при натоварване в завой. Променени са също така характеристиките на пружините и амортисьорите. Въпреки това японският роудстър изисква по-внимателно отношение, майсторско боравене с предавките и немалко време за привикване с особеностите на шасито, което има по-скоро състезателни настройки. В противен случай забавлението зад волана на S2000 лесно може да се смени с доста по-неприятни емоции. Що се отнася до ресурса на ходовата част, той е напълно съизмерим с този на автомобилите от останалата гама на Honda. Издържа дълго и се ремонтира скъпо.
През 2006 г. S2000 излезе окончателно от света на конвенционалните технологии. Моделът се сдоби с електронен контрол на газта. Системата drive-by-wire използва електромеханичен възбудител и симулатор за усилието, прилагано върху педала. В оборудването бе включена и стабилизираща програма. Дори с тези нови
електронни помощници
на борда обаче японският роудстър демонстрира абсолютен непукизъм към проблемите, с които се сблъскват собствениците на повечето съвременни автомобили, а това си е забележително постижение на фона на постоянните оплаквания от надеждността на все по-сложните автомобилни системи.
Автомобилите на Honda по принцип не са от най-евтините на вторичния пазар, а S2000 е направо шампион по ниско обезценяване. Този роудстър обаче си струва всяка стотинка. С него японските инженери са надминали себе си в технологичния екстремизъм и надеждността. Мераклиите обаче трябва да са наясно, че покупката на модела съвсем не изчерпва инвестицията в него. S2000 се нуждае от квалифицирана поддръжка, която не е никак евтина. Освен това моделът е любима играчка на стрийт рейсърите и към покупка трябва да се подхожда с крайно изострено внимание и предпазливост.
ИСТОРИЯ
Honda S2000 (AP1)
Април 1999 | Honda отбелязва 50-ата си годишнина с представянето на нов роудстър от серията S, произвеждана през 60-те години. |
Октомври 1999 |
Започват продажбите на S2000. Моделът се предлага в една-единствена модификация с 2.0-литров четирицилиндров двигател с мощност 240 к.с. |
Февруари 2002 | Стъклен прозорец на гюрука заменя найлоновия. Найкои елементи от външното оформление претърпяват модернизация. Моделът постига четири звезди на краш тестовете на EuroNCAP. |
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател |
6 398 EUR |
Скоростна кутия (механична) | 9 190 EUR |
Динамо | 575 EUR |
Стартер | 429 EUR |
Водна помпа | 373 EUR |
Ауспух (без катализатор) | 800 EUR |
Спирачни дискове (2 бр. предни) | 456 EUR |
Накладки (предни дискови) | 200 EUR |
Фар (комплект) |
355 EUR |
Калник | 430 EUR |
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Honda S2000 /240 к. с./, произведен 2000 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хулиган
15:54 08.09.2011
2 Линдрос
15:54 08.09.2011
3 Heinz
15:54 08.09.2011
4 Умен
15:54 08.09.2011
5 жоро
15:54 08.09.2011
6 koli
15:54 08.09.2011
7 ELM
15:54 08.09.2011
8 ELM
Коментиран от #48
15:54 08.09.2011
9 ELM
15:54 08.09.2011
10 doELM
Тиграта може да излгежда малко спортна кола но повярвай ми карал съм такова чудо по неудобна и некачествена кола няма!!!Да не говорим ,че за размерите си харчи прекалено много!!! Сега имам БМВ Е46 и то голям двигател и ми харчи по малко ?!>?!>?!
Явно си от дървените философи които карат ХлОпел и си мислят,че това е марката :D :D :D
Мога да ти кажа,че тая хонда е 1000 пъти по добра от който и да било Хлопел!!!
15:54 08.09.2011
11 katerica
15:54 08.09.2011
12 Zenn
приятелю разбирач,
тук става въпрос за мощност извлечена от единица работен обем на двигателя.Т.Е.:
250кс/2л=125кс/л (Honda S2000)
525кс/6,3л=83,3кс/л (твоя мечтан мергел)
15:54 08.09.2011
13 roni
15:54 08.09.2011
14 Иван
15:54 08.09.2011
15 баце ЧОЧКО до ELM
иначе конкретно.. винаги съм мечтал за такава кола
ако сте заинтересувани по темата напишете просто
HONDA s2000 във vb0x и гледайте.. за какво си говорим.. гледайте стартове, гледайте хората как ги въртят.. и после пак напишете някой друго коментарче.. .... ако имате смелост тогава да напишете нещо против HONDA.. ай със здраве ! ;]
15:54 08.09.2011
16 emo
15:54 08.09.2011
17 Emil
15:54 08.09.2011
18 todorkondov
15:54 08.09.2011
19 cecko qponeca
15:54 08.09.2011
20 Soti1
15:54 08.09.2011
21 до умендо
15:54 08.09.2011
22 simich
15:54 08.09.2011
23 simich
15:54 08.09.2011
24 Пламен
15:54 08.09.2011
25 balistik
Относно С2000, страхотен автомобил, щом се прави само в заводите в Япония, значи качеството на изработка ще е безупречно
15:54 08.09.2011
26 Стоян
15:54 08.09.2011
27 VTEC
Ако ще е друга марка ще е също японска!!!
15:54 08.09.2011
28 VTEC
15:54 08.09.2011
29 Пламен
15:54 08.09.2011
30 Fisher
И за какво иде реч:
Браво, изключително коректно отношение от страна на продавача към купувача, при това и двамата добре известни във форума.
Направо съм изумен, как е възможно компетентен по всички теми и във всяко отношение, така да се изгаври с друг добре известен тук участник. Та само като се следи от време на време е ясно, че проблемите с тази кола няма да се премълчат, а може да излязат и нови. Та то времето му минава само в писане тук и ремонти по колата. Първото, което ми дойде на ум е, защо този човек си продаде точно тук и на еди кой си колата? Не, че не е срамота да го продаде без да се афишира за тези пари и като излезе колата във форума да чете постове и да дава акъл, кое как се прави. А може и да не успее. Тук са му се доверили. Чудя се. Това не му е първата кола. За такива пари се сяда и се кара и не се започват ремонти от първия ден, та даже и бонус пълен резервоар се дава. Не се прави така. Най-малкото се изложи. Проблемите трябва да се казват, в по-голямата част те са ти били известни и не да се премълчават. Убеден съм, че не си знаел за всичко, но много, много си премълчал!. Как мислиш , ще те вземат ли на сериозно от тук нататък? Това последния автомобил ли ще е, който продаваш? А може би това е начинът ти на живот?
15:54 08.09.2011
31 Darius
15:54 08.09.2011
32 Mario
Днес ги гледахме и не можахме да измислим причината. Не са запушени, а помпата изглежда да дава прилично налягане. Някой да има идея?
15:54 08.09.2011
33 kozan auto
Ще те посъветвам да вкараш налягане в пръскалките обратно на посоката на пръскане.намери компресор,извади маркучлето от съдчето на течността,уплътни около отвора на пръскалките и "газ" на всяка от тях!Ако си подложиш дланта на края на маркучлето,което си разкачил,че се изненадаш какво ще се издуха!
Можеш да повториш и потретиш операцията,като преди всяко подаване на налягане с компресора подключваш маркучлето,пръскаш,пак разкачаш,пак надуваш.
Пиши после има ли ефект.
Поздрави:
Мехмет Козан
15:54 08.09.2011
34 Mario
15:54 08.09.2011
35 xxx
15:54 08.09.2011
36 S 2000
15:54 08.09.2011
37 Хулиган
15:54 08.09.2011
38 elprimo87
Коментиран от #49
15:54 08.09.2011
39 баце ЧОЧКО
ТИ и много други изостанали ! ;]
15:54 08.09.2011
40 баце ЧОЧКО
АЗ и много други изостанали кът мйене! ;]
15:54 08.09.2011
41 masons
15:54 08.09.2011
42 иван
15:54 08.09.2011
43 REXTREX
15:54 08.09.2011
44 4i4o An4o
15:54 08.09.2011
45 motofreza
P.S. A puk amg63 dogodina shte e detroniran ot Aston Martin s celi 750 koncheta.
15:54 08.09.2011
46 MX-5
И ако някой ден имате шанс да се качите на расов японски автомобил,ще разберете колко сте били глупави до сега.
Аз имам HOHDA CR-V и MAZDA MX-5 (джип за зимата и кабрио за лятото).
Невероятни машини,доставят страхотно удоволствие и изобщо,ама СЪВСЕМ не се развалят.Сменял съм само масла,ремъци и накладки...нищо друго,а карам зверски,като луд.
Рядко сменям предавка под 5000 оборота,на сфетофарите се изстрелвам пръв,'щтот ме дразнят тутките с голфчетата.Завоите ги взимам на 2 колела,или със задницата напред (за Маздата)...
Не че няма по бързи коли,просто побеснявам като ми се туткат отпред...
Е, па как не се счупи нещо по тези японки,как не се износи и амортизира дори едно болтче,или маншонче???
Двигателите и на двете са идеално чисти,няма и следа от омасляване...абе просто изумен съм от японското качество и прецизност.
Преди това карах само немски коли,сега ги намразих.
И надъханите пишлемета дето се хвърлят на беемвенца и мерцедесчета...само ги съжалявам...
КОЛКО СА ЗАБЛУДЕНИ ГОРКИТЕ !!!
15:54 08.09.2011
47 гошко
15:54 08.09.2011
48 99
До коментар #8 от "ELM":
....ма ти си прост..като галош бе,селянин...ша пръснеш..на мама ти оная работа...качвал си се ти на нещо подобно,бегай си прави чекия..15:54 08.09.2011
49 Гост
До коментар #38 от "elprimo87":
Ами така е вече Мерцедес е е.ати боклука.А на оня шматко отдолу а побелялата коса - пич пишеш и си отговаряш сам.Мислиш ли, че средноинтелигентен човек ще ти повярва?
11:00 04.01.2013
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.