Last news in Fakti

9 Май, 2012 09:57 19 504 47

1.6-литров двигател за Mercedes-Benz E-Klasse

  • mercedes-benz-
  • e-klasse

Предстоящата догодина модернизация на E-Klasse няма да засегне радикално външността на модела, но ще включва сензационни нововъведения в технически план, твърди френското сп. L'Automobile Magazine.

Най-интригуващи са сведенията, че Mercedes-Benz смята да започне монтирането на 1.6-литров бензинов двигател на бизнес седана за първи път в историята му. Агрегатът носи вътрешнозаводски индекс M270, развива мощност от 156 к.с. и е взет от гамата на новата A-Klasse.

От Daimler се надяват модернизацията да позволи на E-Klasse да се задържи на конвейерите до 2015-а, когато предстои дебюта на новата генерация. За нея са предвидени цяла серия хибридни системи за задвижване и всевъзможни технологии от бъдещето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Турбинка

    3 2 Отговор
    Адмирации - бъдещето е в турбо-двигателите ;)

    Коментиран от #2

  • 2 Ganchev

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "Турбинка":

    1.6 мотор е крайно недостатъчен за това голямо купе. Конските сили в случая не са най- важното, въртящия момент едва ли е особено голям. Тия 156 коня не се знае на какви обороти се постигат, все пак това не е пистов мотор, а автомобил от бизнес класа, за ресурс на двигателч в комбинация с това купе да не говорим, още след няколко години ще започне да гори масло. Това е голяма грешка от страна на мерцедес, взаимстват малоуната политика на останалите автомобилни производители- МАЛЪК МОТОР- ВИСОКА МОЩНОСТ, това не е най- важното, ако можеше така, нямаше да се произвеждат по- големи кубатути.
    1.6 мотор не бива да се монтира на по- голчм автомобил от Голф примерно, за А-клас на мерцедес, от където е взаимстван е идеален. Това е все едно да впрегнеш куче да влачи рейс:) Това е мое мнение, ако засягам някой, моля да ме извини.
  • 3 nqkoi-si

    2 3 Отговор
    Съгласен съм с Ganchev изцяло!!!
  • 4 Камаз

    6 1 Отговор
    Същото като с E200CDI, но все пак се продава успешно, както предполагам ще се продава и този модел с 1.6 двигател. Ниски стойности на вредните емисии, ниски данъци, по-евтина поддръжка, може би и по-евтина цена в магазина. Който иска 500к.с. си купува съответната модификация и си раздава газ.... :)
  • 5 Ganchev

    5 2 Отговор
    Очаквам следващия хитов модел от Мерцеде. S- класа с иновативен 1000 кубиков двигател с 3 цилиндъра и 3 турбокомпресора с мощност 200 к.с. :))
  • 6 W210

    2 3 Отговор
    Ами според мен този двигател ще се кара в близост до червената зона и ще се нуждае от яко газ за да вдигне бързо скорост защото N/m ще са му максимум 300-350,съответно тука се вдига и разхода на гориво и болка на бензиностанцията ,това е мое мнение.
  • 7 човек

    3 4 Отговор
    Не всичко е до коне и турбини. Трябва си и кубатура. Този двигател 1.6 ще се износва бързо на това огромно купе. Тия искат още малко да сложат 1.8 На "S classe" зае.и ...... изглежда глобализма наистина и отвсякъде има само и единствено лоши страни!
  • 8 Радослав Радославов

    3 4 Отговор
    Каквото и да коментираме истината е 1 - ИНЖИНЕРИТЕ си знаят работата :) ТОЧКА ПО ВЪПРОСА.
  • 9 човек

    1 4 Отговор
    Проблема на много хора г-н Радославов, е че доверие на правителства, инжинери, лектори и новинари. Това е защото гледат телевизия и там им промиват мозъците. Ти си 1 от тях. Това е робско мислене, да нямаш мнение и да вярваш на всичко като чиста капка вода. 1.6 за близо 2 тона купе не е 'знаене на работата' ТОЧКА ПО ВЪПРОСА ;) ;) ;)
  • 10 човек

    3 6 Отговор
    И ще ти кажа каква им е целта да правят все по-малки двигатели с турбини, защото очевидно си глупак и сам не можеш да мислиш ама въобще г-н ДОВЕРИЕ! - По-малките двигатели с турбини са по форсирани капиш? - съответно се износват по-бързо, точно защото са форсирани хващаш ли!? - А защо им е на фирмите да произвеждат двигатели които се износват по-бързо!? Ами за да излизат по-бързо от употреба и да се продават все повече и повече нови коли, за сметка на купувача, за сметка на роба на едрия капитал - ти. Сега ще кажеш че и аз съм роб, ама няма да ми мине, защото аз мога да мисля, а ти използваш телезивора ти вместо главата си. Ти си 1 телевизор без собствено мнение - нямаш такова, то не съществува. Аман от роби
  • 11 алекс

    2 2 Отговор
    а дизайна какво ще кажете не е ли като старата ц класа направо всички мерцедеси всички аудита и бмвта си приличат като 1 модел
  • 12 НЕчовек

    4 2 Отговор
    Човек, не мислиш ли, че нещо много се палиш?!
    Като не те кефи Е160, отиваш и си купуваш Е65, караш си го с кеф, плащаш си за гяволъка и оставяш тъпите двигатели за балъците.
    Какъв е тоя зор да обясняваш на хората, какви били и какво трябвало да мислят?!
    За разлика от повечето грандомански българи, по европа хората се интересуват и от други неща, освен 0-100км/ч и максимална скорост, сещаш ли се?
  • 13 MBfan

    0 6 Отговор
    Този двигател се монтира и на Ц-класата на Мерцедес и проблеми няма.Аутобилд направиха 250хил.км. тест на този двигател и се оказа,че няма никакво износване.Тъй че недейте да говорите глупости как щял да се скапе като дори не сте карали Е-класа с такъв двигател.Забравете за онези Мерцедеси с двигатели които караха по 1млн.км.Бъдещето не е в малките турбо мотори,а в електричарките,а там няма как да спорите за кубатура.
  • 14 Ganchev

    4 4 Отговор
    Хората са казали: "от пръдня боя не става" Не може 1.6 литров мотор да влачи дълго време това тежко купе. Колегите са прави, тук в случая двигателя явно е консуматив,няма достатъчен ресурс за тази лимозина и няма да искара дълго, ще върви в червената зона на оборотомера и ще се износва бързо, ако ще с 10 турбокомпресора да бъде. ако се търси икономия, може да се направи хибридна версия с елекромотор и малолитражно двигателче като това, но няма нужда да се надува с турбо. Те и от Форд бяха разработили някакво 1.0 литрово моторче с 3 турбини които се включват полседователно на определени обороти, но това не е нищо ново, не са открили топлата вода, турбо е имало и преди 50 години, но трябва да се ползва рационално. Когато автомобила е състезателен и се цели да се извлече максимума от него, както при формула 1 например, там е допустимо да се надува до нечовешки параметри, на няколко състезани той се скапва и се подменя с нов (той си е избил парите за това време), но когато говорим за цивилен автомобил, това е по- скоро както казват колегите пазарна политика. За да бъде двигателя дълговечен, да има ресурс, трябва да има и работен обем съобразен с масата на автомобила, по възможност да бъде атмосверен и с голям въртящ момент, останалото е вятър и мъгла. Трябва да има някакъв баланс, да не се изнасилват нещата.
  • 15 petrol

    2 3 Отговор
    @Ganchev Не се габаркайте с новите турбо бензини!!!!
    Това 1,6 не е като онова от преди 10 г. Въртящия момент не вярвам да е под 240-250 Nm , което е достатъчно за базов модел, а и не всеки си купува кола за да фучи по пътищата. Второ - не си мисли че като е малолитражно и мощно задължително е високооборотно като пистов мотор и се скапва за 50 К км. Трето бензинките постигат висока динамика с доста по-малък въртящ момент от дизела. Ясен пример за това идва от сравнения в AutoBild между бензинови и дизелови двигатели: Мерцедес Е-класа 1.8 турбо бензин 204 к.с. срещу Е-класа 2,5 турбо дизел също с 204 к.с. Въпреки че въртящия момент на дизела е 500 Nm, а на бензина „само” 310 Nm резултатите им бяха равни по ускорение и еластичност. Същото и при Фокус 1.6 турбо бензин срещу Фокус 2.0 турбо дизел - 240 срещу 320 Nm и даже с някоя десета по-добра еластичност въпреки бензинчето има 80 Nm по-малко.
  • 16 Maurice

    1 3 Отговор
    Ей,много сте зле бе хора.Първо,вие не сте цел на Мерцедес,за да се интересуват от мнението ви. Второ,коментарите са ви от раздел "ромски притчи". Преди да дрънкате коментари за червени обороти,запознайте се с турбо двигателите. Макс. въртящ момент се постига при много по-ниски обороти от атмосверните. Освен това за постигане на идентични мощности,атмосферните ще са с доста по-голяма кубатура и съответно по-голям разход на гориво. Ами за тези 1 милион километра с големите ви атмосферки ще изгорите повече бензин,с парите за който може да се смени турбо двигателя с нов. Освен това живота на новите двигатели е далеч от вашите чугунени двигатели направени от материал от "Кремиковци".Аз имах Бенц 1,8 мех. компресор на 225 000 км. и го карах с 0W-30 масло без да ми гори нито капка през лятото.Ако вие си карате вашите кошове с масло от Приста или Лукойл за 3 лв/литър,съвсем нормално е да мислите че малолитражния турбо двигател ще се скапе след 50000 км. При правилна поддръжка на двигателя,спокойно може да бъде вечен.
  • 17 petrol

    3 2 Отговор
    @Ganchev и компания: В тия водещи компании не работят балъци. Излиза че инженерите не разбират от съотношение на въртящ момент, маса и т.н. Добронамерен съвет: Повече четете и се интересувайте, по-малко мислете на базата на факти от миналото.
  • 18 монти

    3 1 Отговор
    Може би тоя двигател да е за чистачките ,климатика и шибидаха.
  • 19 Mercedes-Benz

    1 1 Отговор
    М....мниците май слушат другите м....мници от рено и им се водят по акъла с малките кубатури,аз като казах че франсетата ще покварят Мерцедес не ми вярваха. Тоя мотор и сега го има в C-class там се води 180 Kompressor и е с механичен компресор. Абе като видят че никой не им купува гадния миксер ще се усетят,по-надолу дадоха пример с E200 CDI,еми тази модификация се купува предимно от такси компании и разни заблудени пенсионери,даже повечето възрастни хора в Германия, които карат тая кола са с мотори от порядъка на E250 CDI,E350 CDI,Е350,E500 и т.н. Дано има малки продажби с този двигател и дано се откажат от хибридите и продължат да произвеждат двигател с вътрешно горене ама на водород! Друго си е като натиснеш газта да изръмжи,а не някакво нефелно мърморене от електрическите мотори все едно караш електрокарче
  • 20 Име:

    2 2 Отговор
    Дефорсаците на москвич още се движат, но пък си остават скапани двигатели, има и други важни неща в направата на един двигател, не само кубатура и дали е турбо или не и колко коне изкарват от него. Що хонда 1.6 160к.с моторите дали се скапаха за 0 време а? След 20 години вече и още ги карат по пистити. Плюс това това е атмосферен мотор с по-високи обороти от турбо мотора и много голяма компресия постоянно, докато този 1.6 турбо мотор ще си движи доста километри с приличен разход, само дето тоя 2 тонен шлеп ще е доста мъртъв.
  • 21 кондофри иванов

    2 0 Отговор
    Ако си спомняте, още преди две години казаха, че Mercedes-Benz. Подписват с RENO. Точно за тези двигатели, като в замяна ще и помагат в разработката на големите двигатели. V-6 и V-8
  • 22 W210

    4 2 Отговор
    Под 2000 кубика това е мъка за душата !!!
  • 23 Данчо

    2 5 Отговор
    Няма по големи боклуци от Е класата

    Коментиран от #24

  • 24 G777

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Данчо":

    @23 Съгласен съм с тебе колега. Имам приятел в Германия който купи такава чисто нова. За една година беше 3 пъти в сервиз - дюзи и проблеми в електрониката
  • 25 E39

    3 5 Отговор
    най гадните кошове са мерцедесите
  • 26 JapanPower

    4 5 Отговор
    Защо не карат мерцедеси в Европа? Защото Албанските цигани са ги изкупили
  • 27 Путин

    3 6 Отговор
    Защо собствениците на мерцедес не обядват заедно? Защото сутринта са си пили заедно кафето в сервиза
  • 28 optimista

    3 3 Отговор
    кошер си ти мерцедес са една от най-добрите пройзводители на коли в света техните модели са винаги на светлини години пред другите
    такаче си смешен ти си кошер

    Коментиран от #30

  • 29 520 зендер

    1 1 Отговор
    Ако е базов мотора е нормално да е само 156кс.Щото в днешно време е нормално да се изцеждат поне към 180-200кс от 1.6литра.Много добре даже са го измислили.Пък и такава е тенденцията-бъдещето е в турбото.Тука гледам няколко умника са писали колко бързо ще се износва двигатела.Ама момчета-не го казвайте на нас а на инжинерите от Мерцедес,щото те дори и не подозират какво тотално износване ще има този турбоагрегат.Ей все ще се намерят разбирачи...Всъщност много добре са го решили да се позиционират с този мотор под границата от 163кс.Сигурно ще отговаря и на евро 6....Явно това ще е отговора на беемвеиския 1.6 турбо-150кс..
  • 30 Иванов

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "optimista":

    @28 малко си се объркал приятелю. Най добрите марки се съдят по това колко продажби имат и колко от моделите са им с приз "Кола на годината" - Мерцедес в нито едно от двете не играят. Други марки са както ти казваш Най-добрите

    Коментиран от #31

  • 31 Ганьо Балкански

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Иванов":

    @30 Ти в ред ли си... и фиат 500 беше кола на годината за 2008 в Европа... трябва да си ненормален за да мислиш, че като е кола на годината и наистина става нещо от него. И едно е да продадеш 1 млн. дачии логан, а съвсем друго 100х. ЕС класи. Ти кои мислиш са по-добри тия с дачиите щото са повече а ? Доста м..умно мнение си изтряскал.
    Като не ви харесва 1.6 може да си вземете Е350 или Е500 все пак и те ще се предлагат :)

    Коментиран от #33

  • 32 JapanPower

    2 3 Отговор
    Хехее до веселяка 28 . пакетите функции които ги има стандартно в японските и американските коли , при мерцедес се заплащат като допълнителна екстра. И ти на това ако викаш че са напред
  • 33 Иванов

    0 5 Отговор

    До коментар #31 от "Ганьо Балкански":

    @31 Естествено че Фиат 500 е по добър. Те са го казали хората - КОЛА НА ГОДИНАТА. Не съм чул някъде да са наградили мерцедес

    Коментиран от #36

  • 34 Дошо

    2 2 Отговор
    Къв е този Хюндай на снимките
  • 35 new_car

    3 1 Отговор
    Бомба си е колата.Хваляй старо,карай ново!!!Какво като са само 156 к.с.,колат не е много по тежка от VW pаsat,а там 140 к.с. се считат за предостатъчни.Всякаш всички караме коли от 200 коня нагоре,за всеки влак си има пътници.Въпроса е всеки да си направи правилно сметката,защото много пишман"баровци дето си остъргаха и последните стотинки я за Q7 4.2,я за GL 500 или нещо подобно,къде нов къде на старо,сега реват,че им горят по 30/100 градско.Ами обема иска да се запълни......
  • 36 Ганьо Балкански

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Иванов":

    @33 Евала, ти се изказа! Погледни в мобиле.де да видиш на по-колко км са изкарали например 10 годишните мерцедеси и погледни дали има оцелели фиати на по над 100к км, и тогава обяснявай кое е по-добро. Предпочитам този автомобил който кара по над 500к без проблем от този който на 120к е за боклука, ако ще и 80 пъти кола на годината да е.
  • 37 slavi

    2 1 Отговор
    ЕЕЕЕЕ Мерцедес е една от най-класните автомобили,доста уважавана марка поне за мен.Имат издънки особено въпросната А-класа ,нека не взимат нищо от нея.Може по традиция да изкарват пенсионерска версия,но слабите мотори не подхождат на марката.
  • 38 520 zender

    3 1 Отговор
    Абе аз немога да ви разбера,ревете че горивата са ви скъпи обаче този бенц със 156кс ви е малко.Както са написали някои ,има и по-мощни модификации.Но както и да е-все пак тук предимно изказват мнение децата които мечтаят не за базовата версия а за нещо от рода на АМГ или можеби БРАБУС,КАРЛСОН и др...
  • 39 520 zender

    1 0 Отговор
    Зада не бъда голословен бих казал че адмирирав и сегашното поколение на С класата-базовия модел е с достъпния 1.8 бензинов мотор който на всичкото отгоре се оказа и супер сполучлив.Това ми напомня на 190тката с нейния 1.8литров около 108кс двигател.Тоест,и на старо ще е достъпен за българските маниаци на бенца и визирам тоя саит специално M_SUX.Говоря за базов вариант Сото, а не за С АМГ 63
  • 40 така ще е

    0 0 Отговор
    Слагат 1.6 за да могат да ги продадат,по нисък данък,по малко гориво също и застраховка,а и по голям клас и комфорт.Хората това искат,иначе не се продават с големи агрегати.
  • 41 ВИП АМГ

    1 1 Отговор
    samniavam se v informaciata na frensko smeshno izdanie.ako e istina to e palna glupost E klasa s takav smeshen motor.istinata e goliamite motori.
  • 42 Дани

    0 3 Отговор
    Мерцедес станаха боклуци. Хаха. Тази компания продължава да затъва.На това купе му трябва дизелзе с голям въртящ момент и конски сили. Например Алфите имат 1.9 175 коня нафта. Това и трябва. Това ще е ба..и куцето пиле и след 150К има няма основен ремонт.

    Коментиран от #46

  • 43 aha

    2 1 Отговор
    BG kompleksar6tinata nqma granici :D na gol tumbak 4ifte pi6tovi vsi4ki iskat po 500 konq,malko da har4i ama kato q nastapi6 mnogo da otiva/tova e m..g..lski izraz/ zna4i da nabira barzo :D
  • 44 Фиатаджия

    1 1 Отговор
    Фиатът ми е на 19.5 години и на 275 000 км, ако преди това не са му спестили някоя и друга хилядарка. Ръждата по него е колкото по Опел в първата му година след завода и прави разход 12.5 на газ в градско в София. Няма ремонт на двигателя. Оцеляват колите, които се поддържат сносно и не се тормозят като за последно.
  • 45 гост

    2 0 Отговор
    Е.ати философите................
  • 46 ВИП АМГ

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Дани":

    @42 ti si poredniat laik v oblasta na avtomobilite.hvali italianski klozet a pliue nemskiat grand.zatavali mercedes haha.
  • 47 Киро Киров

    0 0 Отговор
    това като цяло е тенденция при повечето автомобилопроизводители предимно заради таксите, данъците и горивото