Годзила се завръща
В сегмента спортни автомобили уникалното купе е без ценови аналог на българския пазар
Първият Nissan с наименование GT-R се появява на бял свят през 1969 година, като индексът е прикачен към модела Skyline. Наточената версия на Nissan Skyline се прави до 1977-а, а името GT-R е съживено през 1989 със Skyline R32. Още преди това обаче австралийското издание Wheels лепва на тези автомобили прозвището Годзила.
През 2007 година на салона в Токио се състоя завръщането на Годзила. Тогава японците показаха уникален спорткар, наречен просто Nissan GT-R. От 2007-а до днес автомобилът счупи доста рекорди, но чак сега стартираха продажбите му у нас. Екипът ни имаше уникалната възможност да тества първи по родните пътища версията Nissan GT-R 3.8 V6 Premium - екземпляр, чийто аналог в сегмента спортни купета на българския пазар е единствено Porsche 911 Turbo.
Екстериор
За подобни автомобили англоговорящите използват израза “eye stopper”, което в превод означава “приковаващ погледа”. Един от най-ярките примери за това словосъчетание е спортното купе GT-R. Визията му е уникална, като в нея не са търсени изтънчени детайли и авангардни решения. С думите “агресия” и “скорост” най-точно може да се опише външният му вид. Въпреки тази агресивна външност, трябва съвсем чистосърдечно да признаем, че зрителното впечатление е доста по-слабо от усещането, когато седнеш зад волана.
Иначе впечатление като отделни екстериорни детайли правят задните кръгли LED светлини, изтеглените силно нагоре фарове и ефектният дифузьор под задната броня. Респект всяват и четирите ауспухни накрайника, както и огромният преден въздухозаборник. 20-цоловите ковани джанти и “прозиращите” под тях жълти апарати Brembo завършват картинката за един истински расов автомобил.
Интериор
Вътре нещата са пипнати много добре. Седалките са уникални с това, че притежават всички качества на подчертано спортно кресло, но в същото време са удобни и не изморяват. Мястото за водача и пасажера до него е изчислено оптимално, но отзад комфортът е ограничен. Това едва ли може да се окачестви като минус на автомобила, защото е факт за всички модели от този сегмент. Нещо интересно в тази връзка е доста голямото за подобен род возила багажно пространство.
Но да се върнем към същината на нещата. На пръв поглед на таблото преобладават аналоговите циферблати. Натиснете ли червения старт бутон обаче, централният дисплей показва 11 информационни екрана - 4 за избираеми стойности и 7 за заводски зададени параметри. На него се отчита какво ли не. Като се започне от налягане и температура на всички основни възли и агрегати и се стигне до отчитане на странично натоварване, ускорение и спирачно усилие. С други думи, ако трябва да изброим всички отчитани от борд компютъра стойности, няма да ни стигне нито времето, нито мястото.
Като обобщение ще кажем, че спортното усещане в салона се излъчва от всеки детайл и е достатъчно впечатляващо без дори да е запален моторът.
Двигател и ходови характеристики
Натиснете ли червения старт бутон директно, отивате в друго измерение. Уникален звук! Автомобилът притежава агрегат с два турбокмпресора, който е перфектно сработен с роботизирана шестстепенна трансмисия с два съединителя. Благодарение на системата ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split) максималният въртящ момент се предава по презумция към задния мост. В зависимост от пътните условия обаче той може да бъде прехвърлен до 50% към предните колела, като действието може да се наблюдава на дисплея.
Що се отнася до управляемостта, трябва да кажем, че воланът е директен и доста твърд при висока скорост. Стабилността е гарантирана от системата DumpTronic, разработена съвместно с Bilstein. Окачването има три режима - комфортен, нормален и “R”, при който спокойно могат да ви изпаднат пломбите. За сметка на това стабилността е уникална. Другите два спортни режима засягат трансмисията и електронно стабилизиращата програма. Ако включите и трите в положение “R” и натиснете до край педала на газта, GT-R произвежда най-умопомрачаващото ускорение за който и да е сериен автомобил. Още по-интересно става, когато отметката на скоростомера превиши числото 200. Ако тогава ви се наложи да доускорите, отново няма да имате никакъв проблем и така, докато ви стиска.
От друга страна трябва да кажем, че GT-R може да се кара и спокойно. Ако не ви е по-дълъг десният крак, автомобилът превключва предавките под 2 000 об/мин и спокойно може да бъде използван ежедневно. На подобен режим на каране обаче се устоява трудно.
В заключение ще кажем, че GT-R притежава страховита динамика и перфектна стабилност. Возията е твърда и некомфортна, но това едва ли вълнува някой, седнал зад волана на Годзила.
Цена
Спокойно може да се твърди, че е една от най-атрактивните за този сегмент. Освен това обслужването, като изключим спирачки и гуми, не е никак скъпо. Обичайната периодична смяна на консумативи струва 400 лв. Хубавото е, че в столицата вече има и одобрен за продажба и сервизиране на GT-R дилърски център. Желаещите да притежават подобен расов автомобил, могат да се възползват и от пробно шофиране. Освен това основният дилър на марката у нас “Нисан София” АД предлага и петпроцентна отстъпка от цената за налични екземпляри GT-R.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър |
Работен обем |
3 799 куб. см |
Максимална мощност |
357 Kw/ 486 к.с. при 6 400 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
588 Нм при 3 200 - 5 200 об/мин. |
Скоростна кутия |
шестстепенна автоматична |
Степен на сгъстяване |
9.0:1 |
Маса на единица мощност |
3.6 кг/к.с. (4.9 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 4 655 мм широчина 1 895 мм височина 1 370 мм |
Междуосие |
2 780 мм |
Маса |
1 750 кг. |
Допустимо натоварване |
н.д. |
Обем на товарния отсек |
315 л |
Вместимост на резервоара |
71 л |
Разход на гориво: |
градско 18.3 л/100км извънградско 9.1 л/100км комбиниран 12.4 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
3.6 |
Максимална скорост км/ч. | 309 |
Гуми отпред/отзад |
255/40/R20 / 285/35/R20 |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови вентилирани |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 161 374 лв.
Базово оборудване
ABS, EBD, NISSAN Brake Assistent, Вентилирани предни и задни спирачни дискове; спирачни апарати BREMBO, TCS- система срещу прибоксуване, VDC - система за контрол на динамиката и управлението с три режима: R /спортен/, Normal и изключен, USS (Uphill Start Support) - система за подпомагане потегляне от стръмен наклон, 6 въздушни възглавници - предни, странични и завеси, Деформационно устойчиво купе с усилвания във вратите, Активни подглавници, Енерго-абсорбиращи брони до 9км/ч, 3-точкови колани за всички места пиротехнически отпред, ISOFIX за закрепване на детско столче на задните седалки, Имобилайзер, Аларма, 4x4 електронна система от 100% задно предаване до 50:50 предно /задно предаване, Диференциал с ограничено приплъзване с коеф. на разликата 1,5, Алуминиево окачване с двойни носачи отпред, Многозвенно алуминиево задно окачване, Bilstein електронен пакет за промяна на окачването: режим R /спортен/, N /Normal/ и Comfort /комфорт/ - управление от центр. конзола, Двузонов климатроник, Филтър за въздуха в купето, Електронно контролируемо усилване на волана със зависимост от скоростта, Централно заключване с дистанционно отваряне, Интелигентен ключ, Старт/Стоп бутон за двигателя, Предни ел.стъкла, Ел. регулируеми отопляеми и сгъваеми странични огледала, Bluetooth hands free - устройство “свободни ръце” за мобилен телефон, Премиум аудио система BOSE CD/DVD Player MP3/WMA, RDS радио, Аудио пакет 11 високоговорителя и антена вградена в задното стъкло, 9.3 GB HDD - твръд диск за съхранение на музика, USB/ipod вход, Навигационна система с възможност за гласови команди, 7"- инчов LCD touch screen цветен дисплей, Мултифункционален инфо дисплей с 11 информационни екрана - 4 за избираеми стойности и 7 за зададени стойности, Система с информационен дисплей за отчитане налягането в гумите, Борд компютър, Kруиз контрол, Автоматични чистачки и фарове, Полихроматично огледало за обратно виждане, Кожен мултифункционален волан с регулиране по височина и дълбочина, Тапицерия от специално обработена кожа, Ел. регулируема в 8 направления седалка за водача, Подгряване на предните седалки, Кожен подлакътник м/у предните седалки с жабка, Поставка за очила, 3 броя поставки за чаши, Термометър за външна температура, Предупредителен сигнал за забравени светлини, Регулируеми по височина подглавници, Осветление в купето и багажното отделение, Спотове за четене, Сенници с осветление, Осветление във вратите, 12V изводи в централна конзола и в жабката в предния подлакътник, Алуминиеви педали, Скоростен лост - алуминий и кожа, Алуминиеви декорации по централната конзола и таблото, Алуминиеви дръжки на вратите от вътрешната страна на вратата, Пера за смяна на скоростите разположени зад волана и изработени от кожа и магнезий, Bi XENON- фарове (къси и дълги); Автоматична регулация нивото на фаровете, Устройство за миене на фаровете, Тонирани стъкла, UV и топлинен филтър на стъклата, Заден спойлер, LED задни светлини, Трета стоп светлина интегрирана в задния спойлер, Две по две странично разположени изпускателни тръби /диаметър 120мм/ изработени от неръждаема стомана, Брони и стр.отледала в цвета на автомобила, Външни дръжки на вратите в алуминий, 20" титаново сиви джанти от кован алуминий, Run flat летни гуми (Dunlop Self Supporting Technology) и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 koko-boksa
15:54 08.09.2011
2 ххх
15:54 08.09.2011
3 biz_boy
15:54 08.09.2011
4 баце ЧОЧКО
само забележете.. колко екстри включва пакета (Базово оборудване) ..
нямам думи, просто нямам !
15:54 08.09.2011
5 JTD
biz_boy: Доста пъти е мерен нисана на 1/4 миля и дава висока 11-ка, което е супер добро постижение благодарение на изродския старт!
15:54 08.09.2011
6 бай Миле
15:54 08.09.2011
7 стирка
15:54 08.09.2011
8 ванко
Коментиран от #64
15:54 08.09.2011
9 izroda
Коментиран от #18
15:54 08.09.2011
10 име
15:54 08.09.2011
11 Gogo
15:54 08.09.2011
12 бмв-маниак
15:54 08.09.2011
13 mile
15:54 08.09.2011
14 xplosioon
15:54 08.09.2011
15 xplosioon
15:54 08.09.2011
16 Здравелин
15:54 08.09.2011
17 Евгени
15:54 08.09.2011
18 waw
До коментар #9 от "izroda":
ooo kolko si prost....15:54 08.09.2011
19 K1Re7o
15:54 08.09.2011
20 Стойчев
Коментиран от #23
15:54 08.09.2011
21 SIMO
15:54 08.09.2011
22 ванко
15:54 08.09.2011
23 Евгени
До коментар #20 от "Стойчев":
Как ви звучи това-ремонт на скорости 20000Е.Проверена информация за нисан гтр внос от САЩ преди 6 месеца?А тези консумативи за 410 лв през колко км се сменят?Не съм фен,нито противник на нисанката,просто съм обективен.15:54 08.09.2011
24 баце ЧОЧКО
качете се на нова японска кола и.. карайте да виидим, колко ще карате вие ще умрете, ама няма да пипнете нищо по двигател скоростна кутия, че даже и ходова част...
едно 300-400 000 км нищо не се прави там.. той тръгнал да ми казва че струвала 20 000 евро.. ами стравни тогава с едно БМВ да кажем 5 серия дето не е от тоя клас.. сравни да видим...
но това че частите са скъпи не е никаква пречка, защото в крайна сметка не се прави ремонт всеки ден, дори и почти никога.. и накраая поговорката е най-вярна
СКЪПОТО ИЗЛИЗА ЕВТИНО .. !
15:54 08.09.2011
25 баце ЧОЧКО
качете се на нова японска кола и.. карайте да виидим, колко ще карате вие ще умрете, ама ще пипнете нещо по двигател скоростна кутия, че даже и ходова част...
едно 3-4 000 000 км нищо не се прави там.. аз тръгнах да казвам че струвала 20 000 евро.. ами сравних тогава с едно БМВ да кажем 5 серия дето не е от тоя клас.. сравних и видях-на БМВ е без пари!
но това че частите са скъпи не е никаква пречка, защото в крайна сметка аз нямам кола и не карам, дори и почти никога.. и накраая поговорката е най-вярна
ЕВТИНОТО ИЗЛИЗА .. АРЕ ДА НЕ КАЖА ОТ КЪДЕ!
15:54 08.09.2011
26 mile
15:54 08.09.2011
27 bozhidar_r1
15:54 08.09.2011
28 NISMO!!!AUTECH!!!
15:54 08.09.2011
29 NISMO!!!AUTECH!!!
Коментиран от #63
15:54 08.09.2011
30 баце 4о4ко :@:@
15:54 08.09.2011
31 ?
Коментиран от #34
15:54 08.09.2011
32 Nebrejnia
15:54 08.09.2011
33 баце 4о4ко :@:@
15:54 08.09.2011
34 mile
До коментар #31 от "?":
Ti, bratko moi su jaluk! Interesno mi e ti kakvo li kara6 , ta taq kola da ti e darvena i jalka! O, bezumnii idiote!!!15:54 08.09.2011
35 mile
15:54 08.09.2011
36 ?
До коментар #36 от "?":
te teb ve4e sa te zatvorili.da ne pi6e6 ot karlukovoКоментиран от #36
15:54 08.09.2011
37 mile
До коментар #37 от "mile":
abe dosta po-daleche sum ot karlukovo...Коментиран от #37
15:54 08.09.2011
38 azimuthsesanta
15:54 08.09.2011
39 xienata
15:54 08.09.2011
40 хонда маниак
15:54 08.09.2011
41 ?
15:54 08.09.2011
42 USA
15:54 08.09.2011
43 ванко
15:54 08.09.2011
44 mile
15:54 08.09.2011
45 ванко
15:54 08.09.2011
46 mile
15:54 08.09.2011
47 ivo
" pazaryt na upotrebqvani avtomobili v bg"
kakyv mu e pazara v bg? nqkoi 6te mi kaje li?
ne ostanaha koli da sravnqvate, 4e do gtr oprqhte
kolko ima v bg i kolko ot tqh sa v prodajba???
15:54 08.09.2011
48 Геш
15:54 08.09.2011
49 TROSHACHA
Коментиран от #53
15:54 08.09.2011
50 DANCHO_RACING
15:54 08.09.2011
51 Simo_gtr
15:54 08.09.2011
52 opsa
15:54 08.09.2011
53 Иво
До коментар #49 от "TROSHACHA":
Ако си умен и имаш пари никога не би ги дал за това нещо.А ако си толкова навит за тази играчка,ще си я докараш от САЩ за 40000$ на 1година.15:54 08.09.2011
54 хонда-фен
преди около година чух един лаф по телевизията: ако искаш да видиш как ще изглежда бъдещето отиваш в токио и гледаш за какво става на въпрос
15:54 08.09.2011
55 lud
15:54 08.09.2011
56 mustang
15:54 08.09.2011
57 vidjal
15:54 08.09.2011
58 Benedikt
15:54 08.09.2011
59 lago di garda
15:54 08.09.2011
60 rado
15:54 08.09.2011
61 rado
15:54 08.09.2011
62 данката
15:54 08.09.2011
63 piandeto
До коментар #29 от "NISMO!!!AUTECH!!!":
pi4 tyka si mn prav da padne6 ot 13 etaj ili ot 17 se 6e se gutne615:54 08.09.2011
64 :D
До коментар #8 от "ванко":
МИШКА СИ ТИ :D15:54 08.09.2011
65 GT-R
15:54 08.09.2011
66 GTR 4Ever
13:40 20.11.2012