16 Август, 2010 10:46 18 265 21

Пазарът в България: Citroen DS3

  • citroen ds3,

Френски чар

Елегантни извивки, скромни габарити и ефектно декоративно оформление са в основата на новата неординарна визия на DS3

Легендарният модел DS 19 навършва 55 години от създаването си, но все още си остава еталон за екстравагантен дизайн. Франсетата от Citroen решиха да не отлагат повече възможността да се заиграят с носталгичните чувства на феновете на “Богинята” и пуснаха на пазара модела DS3, явяващ се първият от цяла серия луксозно ориентирани автомобили.

DS3 представлява компактен автомобил от премиум сегмента и ще мери сили с алтернативи като Mini, Alfa Romeo MiTo, VW Beetle и FIAT 500. Той вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни реши да акцентира на най-икономичната версия - DS3 HDI 90 FAP Airdream So Chic.

Екстериор
Точното определение за външността на DS3 е френски чар. Автомобилът се характеризира с почти склуптурен релеф на страничните детайли, елегантна извивка на централната колонка, която е наречена “перка на акула” и изящно оформени детайли в предната и задна част на автомобила. Тази  неординарна визия е подсилена и от цветовите нюанси. В по-високото ниво на оборудване таванът на DS3 е с цвят, контрастиращ на основния. Ефектното му декоративно оформление с винил още повече засилва авангардната визия.

Тематичното оформление на покрива е доста богато, като най-интересни са три от новите теми. Co design е разработена в духа на съвременното арт изкуство и разкрива Нюйоркската култура, като това става с препратки към илюстрациите на младите градски артисти. Според дизайнерите с декорацията Map се разкрива “френското осезание”, изразено с иконата на Париж.

Колкото до Plane, с тази визия французите ни потапят в света на видео игрите.

Всъщност вариациите са много и всеки може да персонализира автомобила си, като го направи почти уникален. И самата идея е точно такава. Мнозина сравняват новия DS със стила Art Deco, в който се подчертават ръчно изработените детайли, като опозиция на фабричното производство. Характеризира се с широка употреба на нови и често скъпи материали и се обръща внимание към детайла и изработката. Така най-кратко може да се опише екстравагантната визия на DS3, а относно това, дали дизайнерите са успели да вмъкнат черти от този модернизъм - преценете сами.

Интериор
Шофьорът и пътниците разполагат с достатъчно простор на нивото на раменете. Оптимално пространство се усеща и над главите на пасажерите. И въпреки че от вътрешното пространство струи лукс, все пак DS3 си остава малка кола, предимно за градска употреба, с всичките предимства и недостатъци на този клас.

Citroen DS3 се предлага като кола за петима души, но както е известно, повечето коли от този род побират на задната седалка само двама. При новият DS нещата са по-различни. Тук спокойно се събират трима пасажери, като естествено, комфорта на средния, е ограничен. Седалките не са големи, но се характеризират със сравнително добър комфорт. Впечатление при предните прави добрата странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пътника до него е достатъчно - факт който обаче не важи за втория ред. За сметка на това багажното пространство е доста добро за автомобили от клас “B” - 285 литра. Освен това товарният отсек е функционален и разполага с голям отвор.

Няма как французите да не вкарат авангардни нотки и в уредите по арматурното табло. Този път обаче тези похвати са с мярка и освен че ефектът е постигнат, не е нарушена и информативността им.

Двигател и ходови характеристики
Под неординарната външност на автомобила се крият съвсем стандартни и типови инженерно-конструкторски решения. DS3 е построен на платформата на C3 и не впечатлява с кой знае какви ходови характеристики. Возията е сносна, спирачките си вършат работата, гамата от двигатели е на средно ниво. Интерес представлява разглежданият от нас 1.6-литров дизелов двигател от серията HDI. Основната му особеност и същевременно негово най-важно положително качество е икономичността. Въпреки, че е разработен с по два клапана на цилиндър, този двигател е изключително икономичен, като предлага доста добра динамика. Трябва да се отбележи и наличието на електронно стабилизираща програма в базовото оборудване.

С други думи, що се отнася до возия, комфорт и динамика, новия DS3 е типично градско автомобилче.

Цена
Тъй като DS3 е автомобил, насочен към премиум сегмента на субкомпактния клас, не трябва да се учудвате от по-високата цена. За сметка на това материалите са качествени, а на първо четене и сглобката изглежда добра. Така че, ако ви допада т.нар. френски чар и се нуждаете от градска, но имиджова кола, непременно обърнете внимание и на DS3.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател:        
 Редови четирицилиндров
        два клапана на цилиндър
 Работен обем        
1 560  куб. см
 Максимална мощност       
68 Kw/ 92  к.с. при 3 750 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
230 Нм при 2 000 об/мин.
 Скоростна кутия       
петстепенна механична
 Степен на сгъстяване       
16.0:1
 Маса на единица мощност      
12.5 кг/к.с. (17.0 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    3 948 мм
 широчина     1 715 мм
 височина     1 458 мм
 Междуосие       
2 452 мм
 Маса       
1 155 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
285 - 980 л
 Вместимост на резервоара     
50 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    4.9 л/100км
    извънградско    3.4 л/100км
    комбиниран    4.0 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  11.5
Максимална скорост  км/ч. 182
Гуми отпред/отзад
195/55/R16
Спирачки отпред/отзад дискови вентилирани / барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                             37 000 лв.

Базово оборудване

ABS, REF - електронно разпределяне на спирачното усилие, AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, ESP - електронна стабилизираща програма, въздушни възглавници: предни и странични тип завеса, допълнителни фарове за мъгла, регулатор и ограничител на скоростта (темпомат), кожен волан регулируем по височина и в дълбочина, борд компютър, аудио система CD RDS MP3, централно заключване с дистанционно управление, предни ел. стъкла, ел. огледала за обратно виждане, регулиране на седалката на водача по височина, система ISOFIX за поставяне на детскo столче, асиметрично делима задна седалка в съотношение 2/3 и 1/3, три задни подглавника, климатик, дневни LED светлини разположени от двете страни на предната броня, тонирани задни стъкла, вграден ароматизатор в купето, комфортно вътрешно осветление, декорации в блестящ черен цвят Noir Brillant, лети джанти, покрив и купе в два цвята и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    9 10 Отговор
    Най-накрая нещо добро!
  • 2 TT

    23 9 Отговор
    Добра количка, ама френска
  • 3 Ogi

    25 14 Отговор
    Към предходния коментар - добра простотия, и то балканска. Ситроенът е супер, предишният модел - също.
  • 4 България НЕ МОГА да обичам

    21 2 Отговор
    Цена - 37 000 лв.
    заплата - 350-400 на месец.
    Най-малката глоба 500 лв.

    ЗАЩО СЕ РОДИХ В БЪЛГАРИЯ :(
    ЗАЩОООООООО беееее божее :(
  • 5 учуден ;]

    38 23 Отговор
    и какво казахте...
    че това ви хааресва
    лелее какви хора имало в тая България
    не харесват теми за GTR за Lexus за най-новите BMW-та
    Мерцедеси Аудита и Тойоти .. пък ми харесват
    ситроен.. те тва е истинския боклук бате
    вървете се прегледайте ;]]]
  • 6 КК

    18 12 Отговор
    Оги кой предишен модел бе, пиле шарено. Това е първият от тази луксозно насочена гама. Или визираш "Богинята"? Много си зле, пък изказваш мнение. Колата не е лоша, ама наистина да не беше френска. Никога няма да си купя френска кола. Моят съвет е: Чети материала и не коментирай
  • 7 Ogi

    22 15 Отговор
    Абе КК, ти Крив К.. ли си, та ме учиш да чета без ти да четеш? Ясно пише, че колата използва платформата на С3. И на кого му пука, че ти и тоя над тебе няма да си купите никога френска кола, като имате пари единствено за автомобил втора ръка?

    Коментиран от #19

  • 8 turboD

    14 3 Отговор
    Убиецът на Мини !
  • 9 учуден

    14 17 Отговор
    е.. може и милиарди да имам ама френска кола няма да си купя бе .. фреенчо !
  • 10 xo

    7 20 Отговор
    Подкрепям всички мнения без Оги. Единственото хубаво нещо което са измислили французите е френската л.
  • 11 Никола

    22 8 Отговор
    Хахаха.... ей, момченца малки и заблудени кога откриете интериорни и екстериорни различия, които ги имат Ситроен на всеки един модел при другите марки, тогава коментирайте!
    Ситроен не са палячовци като БМВ - през 2010 ще си направят 3-та,5-та,5-та GT и 7-ма серия напълно еднакви по екстериор и интериор.
    Е, тука излъгах, съжелявам! Различават се само по размера.
    ХАхахахах!
    Знам, че това го знаят много малко хора, които НАИСТИНА се интересуват от всички марки като мен, а не като вас само от 3 (знаете кои), тогава ще разберете,че точно немските коли,които вие много си ги хвалите са с 10 год. по назад от японските (Лексус)по технологии.
    Пожелавам ви да четете много повече информации за много повече автомобилни марки, както аз правя.
    А, и Оgi, много си прав приятелю!
    Карам C4 Grand Picasso.... ако извадите късмет да си купите или поне да покарате такава кола, тогава би трябвало да си давате мненията.
    Последно, с което ще си посмислите, че лъжа:
    Имам приятел фен на БМВ-та. Има две 5-ти серии, новата и старата.
    Няма да ви казвам какво му беше изражението като влезе в Ситроена ми, камо ли като го возих.
    Поздрави!
  • 12 за Никола

    16 34 Отговор
    въобще не съм си правил труда да ти чета смешния коментар пичага.. НИКОЛА ;]

    в "готиния" ти Ситроен си стой и не излизай от там, че по тоя начин показваш какъв си балък..
    радвай им се .. и не се оплаквай, недей да оплююваш други марки и това е ..
    големи екстри вкарват те тия ситроен бе бре .. какви мозъци само..
  • 13 DDT

    6 2 Отговор
    И все коментари, каращи тротинетки на по 100 000км +. Хора, купете си чисто нова кола...ей така,от магазина. Пък да поговорим тогава. Или цял живот ще съдим по боклуците от Западна Европа,които са залели пазарите ?
  • 14 Никола

    19 3 Отговор
    Момче, наистина си купи нова кола, тогава коментирай.
    Не искам някой, който кара 316 на газ да ми казва, че се излагам с кола за 55 000 лв.
  • 15 Симо

    4 16 Отговор
    Ми излагаш се. Пълен балък си да дадеш толкова много пари за подобна френска ч...я
  • 16 Ogi

    11 7 Отговор
    Кольо, зарежи ги! Такива гумени глави и със 100 кила дърва не увират. Както споменах в една друга тема, преди седмица се върнах от престой в южна Германия и видях, че новите Рено, Пежо и Ситроен се карат много и изпъкват с красивия си вид на общия фон. Ама те, германците, нали са загубени, та явно са се минали...
  • 17 .

    3 9 Отговор
    ХАХА лудница изкривиха ламарините сложиха 3 диода от пред една яка рекламна кампания и поредния боклук е готов за продажба.Всичко друго е дърварско и технологиите са от миналия век :D HDI калпавите мотори с LUCAS помпа и 2 клапана .... и PVC-та по таблото къде видяха луксозни материали :D само като му погледнеш радиото с CD и те напушва смях.Става ама 37000лв и то сигурно за най-опосканата версия :
    Пича с C4-ката докато я изплати ше струва 10 хиляди лева.Цените на тия френски боклуци падат на година двойно не случайно.
  • 18 Anonymous.

    2 9 Отговор
    боклука си е боклук знаете ли кога този ще се мери по здравина с немските точно никога
  • 19 Mercedes-Benz

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ogi":

    Ogi объркано момченце такова,според теб немските коли само 2ра ръка ли са,а глу*ако?? xaxaaxaxaxaxax
  • 20 Една

    2 0 Отговор
    Да ви имам проблемите^_^
  • 21 citroen

    2 0 Отговор
    който не е карал citroen ,най- добре да не дава коментари, карай те си тъпите боклуци на 1000 лв и си трайте бе злобари, по добро нещо то нова кола няма....