Френски чар
Елегантни извивки, скромни габарити и ефектно декоративно оформление са в основата на новата неординарна визия на DS3
Легендарният модел DS 19 навършва 55 години от създаването си, но все още си остава еталон за екстравагантен дизайн. Франсетата от Citroen решиха да не отлагат повече възможността да се заиграят с носталгичните чувства на феновете на “Богинята” и пуснаха на пазара модела DS3, явяващ се първият от цяла серия луксозно ориентирани автомобили.
DS3 представлява компактен автомобил от премиум сегмента и ще мери сили с алтернативи като Mini, Alfa Romeo MiTo, VW Beetle и FIAT 500. Той вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни реши да акцентира на най-икономичната версия - DS3 HDI 90 FAP Airdream So Chic.
Екстериор
Точното определение за външността на DS3 е френски чар. Автомобилът се характеризира с почти склуптурен релеф на страничните детайли, елегантна извивка на централната колонка, която е наречена “перка на акула” и изящно оформени детайли в предната и задна част на автомобила. Тази неординарна визия е подсилена и от цветовите нюанси. В по-високото ниво на оборудване таванът на DS3 е с цвят, контрастиращ на основния. Ефектното му декоративно оформление с винил още повече засилва авангардната визия.
Тематичното оформление на покрива е доста богато, като най-интересни са три от новите теми. Co design е разработена в духа на съвременното арт изкуство и разкрива Нюйоркската култура, като това става с препратки към илюстрациите на младите градски артисти. Според дизайнерите с декорацията Map се разкрива “френското осезание”, изразено с иконата на Париж.
Колкото до Plane, с тази визия французите ни потапят в света на видео игрите.
Всъщност вариациите са много и всеки може да персонализира автомобила си, като го направи почти уникален. И самата идея е точно такава. Мнозина сравняват новия DS със стила Art Deco, в който се подчертават ръчно изработените детайли, като опозиция на фабричното производство. Характеризира се с широка употреба на нови и често скъпи материали и се обръща внимание към детайла и изработката. Така най-кратко може да се опише екстравагантната визия на DS3, а относно това, дали дизайнерите са успели да вмъкнат черти от този модернизъм - преценете сами.
Интериор
Шофьорът и пътниците разполагат с достатъчно простор на нивото на раменете. Оптимално пространство се усеща и над главите на пасажерите. И въпреки че от вътрешното пространство струи лукс, все пак DS3 си остава малка кола, предимно за градска употреба, с всичките предимства и недостатъци на този клас.
Citroen DS3 се предлага като кола за петима души, но както е известно, повечето коли от този род побират на задната седалка само двама. При новият DS нещата са по-различни. Тук спокойно се събират трима пасажери, като естествено, комфорта на средния, е ограничен. Седалките не са големи, но се характеризират със сравнително добър комфорт. Впечатление при предните прави добрата странична поддръжка. Мястото за краката на водача и пътника до него е достатъчно - факт който обаче не важи за втория ред. За сметка на това багажното пространство е доста добро за автомобили от клас “B” - 285 литра. Освен това товарният отсек е функционален и разполага с голям отвор.
Няма как французите да не вкарат авангардни нотки и в уредите по арматурното табло. Този път обаче тези похвати са с мярка и освен че ефектът е постигнат, не е нарушена и информативността им.
Двигател и ходови характеристики
Под неординарната външност на автомобила се крият съвсем стандартни и типови инженерно-конструкторски решения. DS3 е построен на платформата на C3 и не впечатлява с кой знае какви ходови характеристики. Возията е сносна, спирачките си вършат работата, гамата от двигатели е на средно ниво. Интерес представлява разглежданият от нас 1.6-литров дизелов двигател от серията HDI. Основната му особеност и същевременно негово най-важно положително качество е икономичността. Въпреки, че е разработен с по два клапана на цилиндър, този двигател е изключително икономичен, като предлага доста добра динамика. Трябва да се отбележи и наличието на електронно стабилизираща програма в базовото оборудване.
С други думи, що се отнася до возия, комфорт и динамика, новия DS3 е типично градско автомобилче.
Цена
Тъй като DS3 е автомобил, насочен към премиум сегмента на субкомпактния клас, не трябва да се учудвате от по-високата цена. За сметка на това материалите са качествени, а на първо четене и сглобката изглежда добра. Така че, ако ви допада т.нар. френски чар и се нуждаете от градска, но имиджова кола, непременно обърнете внимание и на DS3.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: |
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър |
Работен обем |
1 560 куб. см |
Максимална мощност |
68 Kw/ 92 к.с. при 3 750 об/мин. |
Максимален въртящ момент |
230 Нм при 2 000 об/мин. |
Скоростна кутия |
петстепенна механична |
Степен на сгъстяване |
16.0:1 |
Маса на единица мощност |
12.5 кг/к.с. (17.0 кг/Kw) |
Габарити: | дължина 3 948 мм широчина 1 715 мм височина 1 458 мм |
Междуосие |
2 452 мм |
Маса |
1 155 кг. |
Допустимо натоварване |
н.д. |
Обем на товарния отсек |
285 - 980 л |
Вместимост на резервоара |
50 л |
Разход на гориво: |
градско 4.9 л/100км извънградско 3.4 л/100км комбиниран 4.0 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
11.5 |
Максимална скорост км/ч. | 182 |
Гуми отпред/отзад |
195/55/R16 |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / барабанни |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 37 000 лв.
Базово оборудване
ABS, REF - електронно разпределяне на спирачното усилие, AFU - система за подпомагане при внезапно спиране, ESP - електронна стабилизираща програма, въздушни възглавници: предни и странични тип завеса, допълнителни фарове за мъгла, регулатор и ограничител на скоростта (темпомат), кожен волан регулируем по височина и в дълбочина, борд компютър, аудио система CD RDS MP3, централно заключване с дистанционно управление, предни ел. стъкла, ел. огледала за обратно виждане, регулиране на седалката на водача по височина, система ISOFIX за поставяне на детскo столче, асиметрично делима задна седалка в съотношение 2/3 и 1/3, три задни подглавника, климатик, дневни LED светлини разположени от двете страни на предната броня, тонирани задни стъкла, вграден ароматизатор в купето, комфортно вътрешно осветление, декорации в блестящ черен цвят Noir Brillant, лети джанти, покрив и купе в два цвята и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M_Power
15:54 08.09.2011
2 TT
15:54 08.09.2011
3 Ogi
15:54 08.09.2011
4 България НЕ МОГА да обичам
заплата - 350-400 на месец.
Най-малката глоба 500 лв.
ЗАЩО СЕ РОДИХ В БЪЛГАРИЯ :(
ЗАЩОООООООО беееее божее :(
15:54 08.09.2011
5 учуден ;]
че това ви хааресва
лелее какви хора имало в тая България
не харесват теми за GTR за Lexus за най-новите BMW-та
Мерцедеси Аудита и Тойоти .. пък ми харесват
ситроен.. те тва е истинския боклук бате
вървете се прегледайте ;]]]
15:54 08.09.2011
6 КК
15:54 08.09.2011
7 Ogi
Коментиран от #19
15:54 08.09.2011
8 turboD
15:54 08.09.2011
9 учуден
15:54 08.09.2011
10 xo
15:54 08.09.2011
11 Никола
Ситроен не са палячовци като БМВ - през 2010 ще си направят 3-та,5-та,5-та GT и 7-ма серия напълно еднакви по екстериор и интериор.
Е, тука излъгах, съжелявам! Различават се само по размера.
ХАхахахах!
Знам, че това го знаят много малко хора, които НАИСТИНА се интересуват от всички марки като мен, а не като вас само от 3 (знаете кои), тогава ще разберете,че точно немските коли,които вие много си ги хвалите са с 10 год. по назад от японските (Лексус)по технологии.
Пожелавам ви да четете много повече информации за много повече автомобилни марки, както аз правя.
А, и Оgi, много си прав приятелю!
Карам C4 Grand Picasso.... ако извадите късмет да си купите или поне да покарате такава кола, тогава би трябвало да си давате мненията.
Последно, с което ще си посмислите, че лъжа:
Имам приятел фен на БМВ-та. Има две 5-ти серии, новата и старата.
Няма да ви казвам какво му беше изражението като влезе в Ситроена ми, камо ли като го возих.
Поздрави!
15:54 08.09.2011
12 за Никола
в "готиния" ти Ситроен си стой и не излизай от там, че по тоя начин показваш какъв си балък..
радвай им се .. и не се оплаквай, недей да оплююваш други марки и това е ..
големи екстри вкарват те тия ситроен бе бре .. какви мозъци само..
15:54 08.09.2011
13 DDT
15:54 08.09.2011
14 Никола
Не искам някой, който кара 316 на газ да ми казва, че се излагам с кола за 55 000 лв.
15:54 08.09.2011
15 Симо
15:54 08.09.2011
16 Ogi
15:54 08.09.2011
17 .
Пича с C4-ката докато я изплати ше струва 10 хиляди лева.Цените на тия френски боклуци падат на година двойно не случайно.
15:54 08.09.2011
18 Anonymous.
15:54 08.09.2011
19 Mercedes-Benz
До коментар #7 от "Ogi":
Ogi объркано момченце такова,според теб немските коли само 2ра ръка ли са,а глу*ако?? xaxaaxaxaxaxax15:54 08.09.2011
20 Една
15:54 08.09.2011
21 citroen
19:00 15.04.2012