Last news in Fakti

16 Май, 2012 12:21 32 310 38

Ето го новото Peugeot 208

  • peugeot-
  • 208

 

Както неведнъж сме споменавали, т.нар. автомобилен сегмент "В" набира все повече популярност. Малолитражките с компактни размери са предпочитани превозни средства от повечето европейци и заради атрактивните си цени неизменно запълват десетката за най-продавани автомобили в Европа. Французите от Peugeot са известни с това, че определено умеят да правят малки автомобили. Именно там е тяхната сила, но последният им опит с модела 207 беше пълен провал. Още повече, че предшествениците 205 и 206 бяха истински бестселъри. Сега от Peugeot се опитват да поправят грешката си. Французите правят това с новият субкомпактен модел, обозначен с индекс 208. Този автомобил вече е в България, а екипът ни направи обстоен тест драйв на основните модификации на 208-цата. Ето и първите ни впечатления от нея.

Екстериор
Външният вид на новото 208 определено е забележителен. Дизайнерите са се постарали добре, вкарвайки в екстериора доста авангардни решения, като наред с тях ясно личи фирмената идентичност на модела. В зависимост от нивата на оборудване разлики се откриват в радиаторната решетка, а версиите с три и пет врати се различават най-вече по оформлението на задната колонка. В екстериора са вкарани оптимално количество хромирани елементи, придаващи лукс и усещане за премиум марка. По замисъла на дизайнерите автомобилът трябва да символизира младост, индивидуалност и да предизвиква любов от пръв поглед. Още един важен приоритет, върху който са работили французите, е компактността на 208. Докато предшественикът 207 преминаваше гарабитна дължина от четири метра, размерите на 208 отново са намалени. Автомобилът е по-къс от 207 със 70 мм, които са постигнати основно от намаляване на предния надвес. 

Интериор
От друга страна значително по-грамотното оформление на салона го прави по-просторен, като цифровото изражение на този показател е плюс 50 мм в задния отсек и увеличено багажно пространство. Още нещо от изключителна важност е, че французите са успели значително да намалят масата на автомобила. В зависимост от нивото на екипировка и наличните двигатели общата маса на 208 е намалена със 110 – 173 килограма. Версиите с трицилиндрови двигатели тежат 975 кг. Главна особеност в интериорното оборудване играе воланът. Той е с видимо по-малки размери от тези на стандартно автомобилно кормило. Друг акцент в по-високите нива на оборудване е големият интегриран сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола. Останалите прибори са позиционирани пред водача, но заради специфичната си форма са малко по-неинформативни. Както и да бъде нагласена седалката и кормилото, част от приборния панел остава зад волана. Това обаче е единстевият недостатък на салона на новото Peugeot 208. Останалите неща от просторния салон са без забалежки - подобрено качество на материалите и на самата сглобка и отлична шумоизолация.

Двигатели и ходови характеристики
Моделът се предлага с богата гама от дизелови и бензинови агрегати, както и с два типа трансмисии - механична и т.нар. от французите пилотирана. Последната представлява стандартна скоростна кутия, която се управлява от робот и на практика изпълнява функциите на автоматична. Тя разполага и с ръчен режим на превключване, като той може да се осъществява и от лостчета на волана. Окачването е още една от приятните изненади. Настройките на шасито са сходни с тези на Citroen DS3 (208 се прави на същата база), но возията като цяло е по-добра. Тук инженерите са намерили оптималното съотношение между стабилност и комфорт. Автомобилът впечатлява с малък крен в завоите и наред с това притежава доста мека возия за коли от този сегмент. От двигателите трябва да бъдат отличени трицилиндровите бензинови агрегати и най-малкият четирицилиндров дизел. Те се характеризират с изключително нисък разход на гориво и с равномерна и доста прилична динамика. По-мощните агрегати естествено разполагат с доста по-добра динамика, но според нас оптимален вариант за 208 е версията 1.4 HDI.
 
Цена
Гореспоменатият дизелов вариант е особено подходящ и от гледна точка на цената. Той е по-скъп от базовата бензинова версия с около 4 000 лева, но определено ще се отплати на бъдещите си собственици. Иначе най-евтиното Peugeot 208 е оборудвано с бензиновото еднолитрово двигателче и се предлага у нас за 20 927 лв. с ДДС. Ето и цялата ценова листа на модела.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ужасен

    3 12 Отговор
    От един прекрасен и впечатляващ с визия автомобил с излизането на 206 стигнаха до това грозилище на колела
    И вън и особено интериора могат да си съперничат с най -гадното китайско недоносче !


  • 2 Станислав

    12 0 Отговор
    Това е твоето мнение по темата. Аз пък смятам, че това е достоен наследник на 206 и след провала на 207 ще дигне имиджа на марката
  • 3 лимонад

    0 11 Отговор
    егати дървото. и поне да бяха сложили някакво турбо на тоя 1.0 двигател
  • 4 Име:

    3 5 Отговор
    Не знам за вас. Но на мен лично този дизайн изобщо не ми харесва. От френските коли най-много харесвам пежо, но дизайна на клиото от 2010 ми харесва много повече. Това ми изглежда по-тясно и по-високо, а и като цяло силуета не ми харесва. Според мен един от най-добрите хечбеци по дизайн е пежо 205 гти (Все пак Пининфарина ).
  • 6 Citroen

    4 0 Отговор
    На мен не ми харесва предницата. Прилича на 3008, а неговата предница не е точно красива...
    Интериора бива дори изглежда приличен. Цената обаче ми се вижда малко височка. Базовата версия може да е с едни 1000евро надолу
  • 7 Георги Желев

    2 1 Отговор
    За мен 208 е симпатична градска и определено дамска количка. Цените обаче са малко по-високи от очакваните от мен. Базата трябва да е 17000 лв.
  • 8 йордан иванов

    3 2 Отговор
    Скъпо излиза тая въшка
  • 9 aha

    1 3 Отговор
    ami uspeh,no s tova tablo....nadali !
  • 10 Някой

    3 8 Отговор
    Не знам за какъв провал на 207 говорите, но 207 е в пъти по-добра от 206. По-красива, по-здрава и по-приятна за управление. Най-важното... не иска нов заден мост на 80 000км пробег.
    Новата 208 има супер грозно табло... направо не знам кой пияница го е проектирал...

    Коментиран от #31

  • 11 Даниел Петков

    6 3 Отговор
    На външен вид не ми харесва особено,но отвътре е уникална!
  • 12 Peugeot

    5 0 Отговор
    До "Някой" - Виж глобалните продажби на 206 и тези на 207 и ще разбереш за какъв провал говори автора на статията
  • 13 VW&Mercedes

    3 0 Отговор
    Bazata nqma kak da e 17000 lv.V tova Pejlence sa vlojeni hubavi materqli,lichi si ot pruv pogled vse pak ne e Logan.A puk za malka kolichka izglejda svejo i priqtno.Ako imah izlishni sredstva bih si go kupil za da go gjitkam v grada.Vse pak fransetata sa maistori na drebosucite.I da dobavq samo che ne smqtam 207 za proval.Prosto 206 e kultov vse edno E-Klasse W210 estestvenno che nemoje da povtori E-klasse w124.Ima modeli koito si ostavat lideri za svoeto vreme.
  • 14 ххх

    3 4 Отговор
    Не съм впечатлен.
    Силата на Пежо е именно в малките коли, а тази нещо не ми допада кой знае колко.
    Нито ми харесва ухилената предна радиаторна решетка, нито таблото (нпараво е ужасно), нито черните полирани в интериора пласмасви детайли, не маресвам силоета на колата. Никак не ми харесва и цената на автомобила!
  • 15 Милен

    5 1 Отговор
    Симпатично изглежда. Прилича доста на събратята си от Ситроен. Харесва ми на снимка. Интериора е доста раздвижен. Ще го видим скоро и по БГ пътищата.
  • 16 307

    2 8 Отговор
    хем грозно, хем скъпо
  • 17 сабри бисеров

    0 3 Отговор
    off puskaite v mobile.bg po b1rzo0
  • 18 Кирил

    3 1 Отговор
    Симпатяга е тази въшка! Бих си взел едно такова ... само таблото с приборите му е хакнато като стар двукасетъчен касетофон ...на таблото. Това малко издразни но на живо може да е по-добре.
  • 19 DEZIGN

    2 1 Отговор
    Отвън е прекалено издута. Едновременно къса и издута не е добро решение. Отвътре наподобява двуетажното арматурно табло въведено за пръв път от Хонда Сивик от 2004г., което така и не се наложи. Светещият дисплей на централната конзола определено ще разсейва водача при нощно каране - един неприятен, отвличащ вниманието светещ акцент.
  • 20 Кофти

    0 3 Отговор
    На мен лично 207 като дизайн повече ми допада :)
  • 21 Shefa

    2 0 Отговор
    Външно нещо не ме кефи...напоследък много се опитват да избягат от установените "норми" френските концерни,което според мен не им се получава!!!Иначе отвътре е много добре изглеждащо,ама това малко воланче...същото е и при Сеат Ибиза,която е в същия клас-волана изглежда ужасно!!!
  • 22 аноним

    0 2 Отговор
    Цитат : дизелов вариант е особено подходящ и от гледна точка на цената. Той е по-скъп от базовата бензинова версия с около 4 000 лева, но определено ще се отплати на бъдещите си собственици
    --------------------------
    няма начин да не им се отплати - при по-скъп дизел,по-скъпи масла и по-скъпа подръжка ще им се отплати на 32.13.3013 год
    ---------------
    българинът не задава въпроси , Не смята - щом му кажат че е по-евтино-той се хвърля като говедо
  • 23 fasfa

    3 0 Отговор
    По принцип не съм фен на марката, но точно този модел някак си ме грабна с външния си вид, който всъщност много наподобява на Citroen DS3 както пише в статията . Това е очаквано нали са "едно". Но тъкмо бях започнал да се радвам, че ще ми хареса дадено Peugeot и видях интериора му, тогава.....................ме зарадва още повече. Тъкмо вече се бях зарадвал, че Peugeot правят хубава кола и видях цената............... Еми 21 000лв е много за това Peugeot. 1.0 двигател със 68 к.с. много са му 21 000лв. За тези пари бих си взел Skoda Fabia, която с базово оборудване е даже 17 000 лв. някъде. Примерна цена от мен около 15 000 за 1.0 двигател с 68 конски сили.
  • 24 vice

    0 2 Отговор
    Фен съм на марката, но новите модели хич не ми харесват, ама никак! Не бих си купил ново Пежо. Новите модели имат неоправдано скъпа подръжка, скапани сервизи и кофти дизайн!
  • 25 mel0n

    1 2 Отговор
    Има нещо генерално сбъркано в това табло. Напомня ми на 309-та на баща ми... отпреди 10 години.

    Коментиран от #27

  • 26 Meno

    0 1 Отговор
    Като цяло в дизайна на колата има нещо сбъркано според мен- интериор и екстериор.Първо тази предна маска изобщо не я виждам на снимката- между предния капак и бронята.Тази предна лъскава лайсна нещо не се вписва.Фаровете наподобяват Ярис на Тойота,задните стопове ги биват,както и джантите.В интериора има нещо,но не е доизпипано като цяло.Като цяло колата продължава по това новите модели да не се харесват като цяло.
  • 27 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "mel0n":

    @25 ako tova prilicha na 309 znachi si za ochila.
  • 28 Стефан

    6 0 Отговор
    Големи мрънкала значи... Не може да очаквате хем да е хубава колата, хем да е евтина. Пежо са преценили, че е по-добре да направят колата с по-качествени материали, например пластмасата в интериора, ако е мека пластмаса, струва много повече, но пък е в пъти по-приятна на допир. Само дето това в България не се оценява. Примерно таблото на 307 е с мека пластмаса, а на Голф 5цата, в която се качих не беше, далеч по-добре се чувствах в Пежото. Ако пък са решили да сложат и на корите на вратите още повече се оскъпява. Но комфорта си идва с цена. А лъскавите лайсни, ако не са прекалено кичозни, а на 208цата не са, придават по-скъп вид на колата. На мен това Пежо много ми харесва, страхотно изглежда, а и мога да препоръчам HDI двигателя, наистина много много добър дизелов двигател, нисък разход и добра динамика, определено най-добрия дизел в този клас.
  • 29 Хаха

    2 0 Отговор
    На това Пежо бмв 1ва серия може да му лъска обувките...
  • 30 FMC

    1 0 Отговор
    Интересни мнения дотук. Изказвате се в двете крайности. Истината явно е някъде по средата. На мен лично ми допадат формите, но някои неща ми изглеждат доста нестандартно. Например многото чупки по предните и задни светлини, както и нелогичната за мен подредба на копчалъците по таблото. е, може и да е логична, но е нетипична за мен и това, с което съм свикнал. Например щесте копчета вляво от волана. Това е място, което по принцип не е подходящо дори и за коректор на фаровете, камо ли за по-важни системи. Единствено става да се сложи някой превключвател тип котлон за фаровете, че се работи по усет. Е, с малкия волан, може и да не е чак толкова лоша идея. Харесва ми това, че воланът е малък и стои ниско до краката. Определено обичам точно тая позиция, когато карам моята кола. Смъквам ниско долу волана и дърпам максимално към мен. Що се отнася до отвличащия вниманието дисплей...аз моя не го гледам, дори да е малко по-високо и от тоя. Чисто и просто когато човек шофира, върши всичко по усет - сменя музиката, настройва климатика, пуска темпомата, приема телефонни разговори и така нататък. Всичко това при мен не изисква никакво обръщане на внимание върху централния дисплей. Може би само една навигация би била полезна, но те нямат ли гласово водене или както се казва? Защо трявба да гледаме монитора в движение? За цената на дизела...съгласен съм за 3013 година. Това са малки автомобили и обикновено в Европа се купуват за лични, не за служебни. От тая гледна точка имаме 50-60 000 км за 4-5 години ( Германия), което е напълно недостатъчно да се избият тия 4000 лева. А тия 4000 лева водят и до по-високо автокаско. Както гаранцията е 5 години, няма как да се откажеш и от него. А 4000 лева повече водят до около 200 лева повече платени пари за застраховка "Автокаско" на година. Е, остатъчната стойност е по-висока и нещата донякъде се компенсират, но за мен е спорен момент покупката на дизел за нов личен автомобил. Що се отнася до возията...ами то отдавна в тоя клас всичко почна да вози "меко". Фиеста 2008 даде тон. Последваха я DS3, Polo и така нататък. Дори Алфа Ромео обърнаха внимание на меката возия, вместо на твърдото превземане на завои. Ако Пежо са направили още по-комфортна возия, браво. Що се отнася до "неуспеха" на 207...ами неуспех е. Все пак първото място бе сдадено в Европа на Фиеста и Поло. 207 се загуби някъде назад в класацията. Сигурно има защо. дали 208 ще успее...съмнява ме. Идва и новото Клио, а Германците обичат само Поло. Англичаните пък са влюбени във Форд така, че какво остава за потъналите в криза Франция, Испания, Португалия...?Нищо. Даже изгониха и Саркюзи, както обърнаха гръб и на 207.
  • 31 арно пижото

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Някой":

    10,700 евро, ако бях германец примерно щях да я взема на жената, готина количка, но тъй, като съм българин ще почакам 10 години и ще я купя като НОВ внос. :)
  • 32 PlimP

    0 2 Отговор
    не струва, 205 ше го тупа от всякъде, пък и забавлява повече :)
  • 33 Лео

    3 0 Отговор
    Ще ме прощавате, ама не виждам нищо лошо нито в силуета, нито в интериора. Някои детайли във външния дизайн изглеждат непривично, но нали погледът трябва да се закачи за нещо. Ниските волан и табло са супер след масовото правене на огромни табла като арки на летен театър. За цените не бива да се говори без да се познава автомобила - "Пежо" е реномирана марка и прави отрлични коли. Не съм съгласен и за дизеловите мотори. Да, нафтата поскъпна много, но разходът винаги е по-нисък от бензиновите и се избива. Взимате нова кола, която ще карате десетина години, а не втора ръка. Ако пък не карате, не я взимайте. При това изборът от двигатели е направо зашеметяващ. Пък който няма вкус за "Пежо", прав му път.
  • 34 Мариян Димитров

    0 2 Отговор
    neme kefi ne6to tva 208to otvatre kupeto ddzz
  • 35 Angel

    3 0 Отговор
    Само да ви кажа на всички Вие скептиците, днес имах шанса да пробвам това Пежо и сам Удивен... уникална кола, интериора е великолепен, екстериора също. Седалката е изключително удобна, таблото-фантастично, а скоростния лост вървеше като в масло. Лично аз изпробвах 1,6 със 120 к.с. страхотна кола!

    Единственото нещо което не ми допадна е малкият волан, малко ми се губеше в ръцете.
  • 36 FMC

    0 1 Отговор
    Незнам как ще избиете нафтата. ето, дори в последния брой на Ауто Билд има информация за средния пробег на германците, който е паднал на 13600 км годишно. Като имате предвид, че в града колите се карат дори по-малко, айде сега направете пак сметка, кога ще се избият 4000 лева. Имайте предвид, че икономията на гориво е около литър и половина спрямо бензина на 100 км. Автокаското е с около 150-200 лева по-голямо на годишна база. Остатъчната стойност на дизеловата модификация е по-голяма. За по-сигурно отворете mobile.bg и вижте средните цени на бензинови и дизелови автомобили Пежо 207 да кажем, понеже е най-близо до 208. Сметнете всичко това и пишете в тая тема какво сте получили. Нека не слагаме евентуалните разходи по ремонти след изтичане на гаранцията, а приемем, че автомобилите са надеждни и не се чупят през периода на експлоатация.
  • 37 PlimP

    1 1 Отговор
    Лео, да, това найстина е зашеметяващо малък избор от двигатели :), кво е това извращение 1.0 - 68к.с., тва да не е 106, няма да живее дълго тоя двигател, неписан закон е, че трябва да се бяга от най-малките двигатели, от тва въртящ момент ли ще търсиш, мощност ли, икономичност ли
  • 38 Лео

    3 0 Отговор
    Ти не гледаш ли таблицата, бе човек, та сочиш най-малкия мотор?! Има 1.2, 1.4, 1,6 в бензинови и дизелови варианти до 155 коня. Какво повече искаш за такава кола, като старите малолитражки стигаха до 45 коня и вършат отлична работа?! Аман от тунинговани парвенюта , аман!!!
  • 39 Вземи си Рено тунинг

    1 0 Отговор
    Вземи си Рено Туинго мн.съм доволен от тази кола ,а е и икономична както за гориво така и за поддръжка