31 Май, 2012 11:56 19 567 38

Кои коли се търсят най-много през 2012-а?

  • toyota-
  • ford-
  • prius-
  • focus-
  • corolla

 

Интересен факт показва статистика, цитирана от Bloomberg, за трите най-продавани автомобила в света от началото на годината. Данните касаят продажбите на нови коли в световен мащаб за първите четири месеца на 2012 година.
 
Любопитният факт е, че третото място се държи от хибриден автомобил - Toyota Prius. За първите четири месеца от годината японците са успели да продадат 247 230 екземпляра от модела. Ще припомним, че Prius е първият сериен хибриден автомобил в света.
 
Първата му генерация се появява на бял свят през 1997 година и в момента по пътищата се движи вече трето поколение на модела. По данни от февруари 2012 година от Toyota са продали 2.5 млн екземпляра от трите генерации на Prius.
 
Второто място в тазгодишната частична класация за най-продаван автомобил се държи от Ford. Призьорът е новото поколение Focus, от което от началото на годината до края на месец април са реализирани 277 000 екземпляра.
 
Явно японците от Toyota са успели да се преборят с последствията от опустошителното земетресение през месец март миналата година, защото първото място за най-продаван модел в света също се държи от тях. Моделът е Corolla, а продажбите му за 2012-а са 300 800.
 
Друго изследване показва, че при смяна на автомобила с нов собствениците на хибриди в САЩ си купуват превозно средство с традиционен двигател. Тези, които повторно си взимат возило с комбинирано задвижване, са само 22%. Собствениците на Prius обаче правят изключение.
 
Цели 44% от тях сменят стария си Prius със същия модел от следващата генерация.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 georgi

    1 5 Отговор
    Платена статия от кого .....................Тойота а а а а а а .........браво....
  • 2 FMC

    3 1 Отговор
    Нещо те дразни ли, Гога? Ето ти една класация за първите 3 месеца, където даже Prius ре на второ място, а Голф на... седмо. как ли е станало това?

    http://bestsellingcarsblog.com/2012/05/20/world-q1-2012-discover-the-top-100-best-selling-cars/
  • 3 лошо

    0 3 Отговор
    най много се търсят кенефите
  • 4 Гост

    5 1 Отговор
    Търси се качественото и практичното.Масата хора предпочитат надеждността и ниските експлоатациони разходи, както и новите технологии, които осигуряват това, което им е необходимо.Ганьо с това не е свикнал.По времето когато се внесоха първите германски коруби сравнявайки ги с Фиат Уно Ганьо реши, че това е най-доброто защото друго не е виждал.
    И сега всеки иска стар германски коптор с кожен салон, който се чупи всеки месец, а истински качествените автомобили не признава защото с тях не може да се прави на велик пред селската дискотека.
  • 5 йордан иванов

    2 2 Отговор
    Тойота винаги е била номер 1
  • 6 Тошко Станчев

    3 0 Отговор
    време е за нови автомобили с алтернативно гориво,за по-добро опазване на природата!!!
  • 7 BMW

    0 4 Отговор
    Само BMW карам от 10 години, никога нищо не ми се е чупило. Само консумативи.
  • 8 Mal ii

    2 2 Отговор
    Ами колега, явно не визираш новите коли... :-) "Качествено и практично"??? Нови коли?? За съжаление, от собствен опит знам, че колкото е по-проста една кола, толкова е по- надеждна (разбирай качествена). Може да ме вози като трактор, но не се разваля често, а ако закъсаш по пътя, има вероятност да си я ремонтираш и сам . Кажи го това за новите коли, при които без сервиз, специализирани инструменти и апаратура си обречен!
  • 9 тцтц лошо

    3 2 Отговор
    Защо ли в класацията няма немска щайга, как ме е яд че швабите немогат да направят кола като хората.
  • 10 Това е то.

    1 7 Отговор
    Нормално да е Номер 1. Винаги ще е номер 1. Но какви са причините за това. Ясно е, че са много и повечето от вас ще кажат - ми, че са най-хубавите и здрави коли. Но не е само това. В Америка около 80 % от собствениците на Тойота дори не подозират, че е японска марката. те си произвеждат огромните Тойоти и те си ги и карат ( консумират). Ясно е, че Хамерика е най-големият консуматор на Тойотите. и то са модели, които ние в Европа ще ги видим през крив макарон. В Европа преобладават Тойоти Корола, имащи модели от 2011 година, с които ако влезеш с над 120 км. в завой, може и да не излезеш. Или по-точно ще излезеж, но колата няма да е на асвалта а в канавката. Има една подробност, която не се знае от много хора - а именно. В Африка - визирам ЮАР - само Тойоти. Сервизните им условия са много добри и колите им вършат работа. Но защо са само Тойоти? Защото хората смятат европейците ( то си е и така де) за колонизатори и никой не търси Европейска продукция ( хората проявяват националност. Нещо, което при нас липсва). А за американска продукция да не говорим. Никога Африканец не би си купил американска кола. Япония по океана е близо и навремето още е навлязла на пазарите и се е установила и това е. Но кое е странното? В Африка има заводи на Тойота и да си купиш една Корола базова е много по-скъпа, отколкото да си купиш същата топ изпълнение от Япония + доставка с кораб. Но хората си купуват техните Тойоти. " Родно производство ". И не, че го искат ( кой иска да плати повече, пък да получи по-малко). Законите са им такива. Като идеш в магазина за авто части ти искат номер на шасито и като видят, че Тойотата ти не е Африканска и не ти продават части. Другото, което е за да си регистрираш Тойотата, купена от Япония, трабва поне 2 години да е ползвана в Африка, а това с техните закони е почти невъзможно. Това е то. Само Тойоти. Има и други марки коли но всички други взети заедно са 1/10 от Тойотите в Африка. Другите коли се карат предимно от Туристи (коли пад наем) или разни там командировани чужденци, неискащи да карат Тойота. Това е положението. Ако Япония не е била толкова близо до САЩ, тогава сега щеше да срещаме името и в някои енциклопедии по история. Не казвам, че са лоши коли. Всеки има право на избор. Всеки има вкус. А за пича, дето пише за Ганьо дето търси само стария немски кожен салон за да се прави на велик пред селската дискотека ще го попитам - Ако мина пред някоя дискотека ( чалготека ) в София (големия град) или от който там град си ще видя само качествени коли ли? Т. е. коли, които не са немски, така ли? Гражданите само качествените не-немски коли ли карат? Ако е така, то в Син Сити граждани не ходят, защото само немски щайги там. Ми, че То все слушащи промиващата мозъци чалга в родната столица бре. А ако мина през някое петричко селце и отпред наспирали фиатчета браво, мултипла, хонди Сивик или най-много някой Прелюд с джанти 8,5 J и т.н, то ще намеря къде е гражданското общество с качествените и не-немски автомобили, така ли? Как може пред Син Сити да не знаят какво да карат. Или ти си от т. нар. Топ център на нашата столица ( Топ центъра м/у другото е София). Ако не си от там, а от град Люлин, град Младост или село Бояна, Княжево и т. н. то ти си един от многото извън София (топ Центъра). Как така е възможно да има селянин, който е толкова умен, че да не си купи немска щайга? Ти си феномен.
  • 11 Иванов

    2 3 Отговор
    Имам хонда 2002г ,но се попиля да се чупи така,че не се възхищавайте много на японските автомобили .Мога да кажа от опит ,че немските и италианските никак не им отстъпват по здравина и качество.

    Коментиран от #12

  • 12 Митко Бойкин

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Иванов":

    @11 Напълно ме разочарова,Хонда се слави като една от здравите японки,от 2 години търся качествена хонда тук се продават само боклуци моге би!
  • 13 Марто

    4 0 Отговор
    относно хората който плуят по Хонда аз имам 2 и съм адски доволен едната е направо като магаре влачи носи и няма трошене но знаетели просто се грижа за тях няма лоша кола има лош собственик няма значение дали от Италия Германия Япония или др. важно е да си купиш кола по джоба и да я поддържаш добре и както трябва и тя ще бъде супер ако си някой мурдар и селинджър няма кола хубава за теб трактор да си земеш и на него ще му е... м....та порздрави е със здраве има много марки и модели за всички ;)

    Коментиран от #20

  • 14 каду

    4 0 Отговор
    малееейййй тук можеш сериозно да си увредиш сетивата ако прочетеш всичко по долу-хората ви казват кой е продал повече вие и вашето мнение няма как да промените графиката и мисленето на примерно американците -та айде родопските китеници през глава и тихоооо....
  • 15 Борчо

    4 0 Отговор
    В най разглезения авто пазар този на емирствата, такситата са
    Тойота Камри, просторни и с невероятни климатици. А най масовия джип е Тойота Ландкруизър, но 8 цилиндров. Това са доказани машини, жалко че са недостъпни по разбираеми причини за нас.
  • 16 520 zender

    1 0 Отговор
    За качеството на Тойота знаеме.Но не ще да бяга.Още ми става смешно брат ми като го скъса един Голф ТДИ.Междо другото брат ми има Авенсис дизларка..А сега по темата.Не съм изненадан специално за Приуса.Добра семеина кола макар и на висока първоначална цена която оправдава всеки вложен лев.Според мен този модел за сега е най-полезния и успешен хибрид.Единствен минус-бавен и муден според моите схващания за модерен семеен автомобил.
  • 17 ВИП АМГ

    0 2 Отговор
    nai mnogo se kopuvat smeshnite malolitrajki.
  • 18 520 zender

    2 1 Отговор
    Еми нормално е да се копуват малолитражки.Те пък Тойото какви лимозини имат..Или всичко голямо са го прихвърлили в Лексъс..
  • 19 лошо

    1 0 Отговор
    Аз съм ентусиаст кенеф братлета
  • 20 Хондата

    0 5 Отговор

    До коментар #13 от "Марто":

    @13 Точно хонда не ми хвали,брат ми докарва коли и с него заминах да търся кола,от познати в чужбина намерихме една много запазена сивик от 2005г на 80 000км предница мотор стегната и пъргава,в българия на 150 000км вече смених амортисиори,климатика отказа,две лампички на таблото постоянно светят,а на компютъра показва всичко ок.Един ден на магистралата със 140км в час минах 100км а колата изгори 15литра бензин,след това пак на компютър пак на сервиз и всичко било ок,на следващата сутрин запалих и двигателя блокира незнам защо а маслото беше най качественото дето му слагах,и на предишните ми коли,и винаги беше на макс.Отогава вече японско никога!!!!
  • 21 kkk

    3 1 Отговор
    Форд в момента е най-добрия избор. Форд имат огромно развитие от преди 15-20 години,така че моля не искам сега да ме засипете с басни за форда и козата и циганина. Не говорим за 20 годишни ескорти,а за новите фокуси и мондео,които са едни отлични коли. Както виждате изпреварват Народното Купе/което винаги е била една дървена и много надценена кола/
  • 22 520 zender

    1 2 Отговор
    ккк-Имах Мондео-136кс.Много се чупииии.Пък колко ръждясва ...Просто не разполагам с толкова време да ти опиша. И изобщо не е премиум-дори и джиа.Но по-добра ми изглежда Фиеста с нейните дизелови двигатели.Доста са икономични..

    Коментиран от #33

  • 23 бмв

    3 0 Отговор
    аз пак имах бмв 318 но почна да се чупи прекалено много и го продадох
  • 24 Emil

    2 1 Отговор
    i az imah BMW e 30 520 benzin pulen kenef mnogo se 4upi i go prodadoh...
  • 25 FMC

    5 0 Отговор
    Щом стана дума за Форд, аз да напомня, че в момента най-добрата покупка е предния модел на Фиеста ( след 2002-2003 година). каквото и да е ставало със старите Ескорти и Мондео, тоя модел на Фиеста ( а и Фокус 1, 2) отсрамиха Форд през миналото и това десетилетие! Ако говорим за голяма набутвация, то това в момента е надцененото Поло в тоя клас - чуплива кола с висока цена заради името си в Германия. А Фокус скри шапката на Голф миналата и тази година, защото под това име се продава вече по цял свят, а не както преди само в Европа.

    520 zender, трябва да си избиеш от главата вече ония 10-15 годишни кочини, дето купувахме преди време. Ако сме европейци, нека се държим и като европейци. Всеки може да вземе 10-15 годишна кола на 170 000 км по километраж и да каже, че тая марка е боклук. И как няма да е боклук, като километражът му е превъртян поне 150 000 км назад, а тук се внасят наистина само боклуците от Европа, карани много, много като служебни автомобили или залети от някоя голяма вълна. Иначе, няма как да се продадат, защото ако си направиш една справка колко средно струва един добър автомобил на старо в Германия ще разбереш, че по-добрият избор би бил купен в България нов автомобил, понеже при нас новите автомобили са доста по-евтини от новите в Германия. Как според теб един скъп, германски автомобил се продава тук на толкова атрактивна цена? Само задавам въпроси, намери отговорите сам. Тогава почвай да плюеш по тоя или оня автомобил.
  • 26 dockera

    2 0 Отговор
    едно голямо браво FMC точно така е както си го написал но явно в българия са толкова невежи, че няма до къде просто....върнат километраж едно скапано пране и тея бреййй колата много запазена била..свети отвсякъде :)
  • 27 До FMC

    0 1 Отговор
    520 zender кара някакво БМВ 5-ца на 12 а може и повече години и се е убил да я хвали в тоя форум. Нищо лично но след като съм му чел мненията според мен няма как да даде обектовна оценка. Много е притсратстен.
  • 28 TOYOTA

    0 1 Отговор
    TOYOTA
  • 29 Дядо поп

    0 2 Отговор
    Дачия естествено.Ха ха ха .ще се спукам от смях.Знаете ли защо всички Фордове имат на задното си стъкло повече реотани от другите коли? За да е топло на ръцете на собствениците им като ги бутат зимата.Ха ха ха.Някой сменял ли е съединител на Мондео или пък да му се е налагало да сваля кормилна рейка?По добре да не ви се налага.А знаете ли че на зъбното колело на коляновия вал което върти агренажния ремък няма шпонка заводски.Е и това ако не е гениално решение.Много можем да си говорим за тези кашони но ме заболяха пръстите .Айде чао за сега.

    Коментиран от #34

  • 30 razbira4i

    0 0 Отговор
    Tuka kato gledam samo razbira4i pak . Samo kydeto sigorno nikoi ne stypval v USA da vidi ford modeli koito v evropa gi nqma ... otvorete malko na ford za USA i pak prikazvaite
  • 31 препатил

    0 0 Отговор
    някога през 90-те имах Форд Орион 1,6 Д, гореше под 4/100 и не се повреждаше ама никак. След това покарах малко Проуб и Фокус, и нещо охладнях към марката. След 3 залитания по други марки, почнах наново да позаглеждам Фордовете. Критерият ми е един - безпроблемно и икономично поддържане. И повече гумени лайсни по броните и вратите.
  • 32 Дядо поп

    0 2 Отговор
    Абе разбирача тук американски Фордове няма .Има само немски которници които нямат нищо общо с великия Хенри Форд.Махни ги тези бангии.
  • 33 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "520 zender":

    kolega ne pliui Mondeo.kupil sam za slujebno edno Mondeo kombi i e dosta zdrava kola.Ford poslednite godini sase razvili dosta.
  • 34 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Дядо поп":

    pak si zduhal garniturata.
  • 35 520 зендер

    0 0 Отговор
    ВИП АМГ-Аз говорех за първото поколение Мондео което през 1993-та година замени Сиерата.Моето беше 2.0-136кс.Ти сигурно си мислиш за последния модел..Не бе човек-аз тогава нямах кинти и сополите си да обърша..
  • 36 Венцеслав Иванков

    0 0 Отговор
    Хората предпочитат японски автомобили! Доказателство, че човечеството еволюира...
  • 37 4321

    0 0 Отговор
    ЯПОНСКИТЕ КОЧИНИ НЕ СТАВАТ ЗА НИЩО.ТЕ СА КЕНЕФИ.
  • 38 mustermann

    0 0 Отговор
    Аз пък карам японски коли откакто имам книжка. Стари, по-стари и последно си купих чисто нова. До момента съм нямамал АБСОЛЮТНО никакви проблеми. Разбираш ли.