На ход е новото, второ поколение на корейския бестселър Cee'd - азиатски автомобил, проектиран в и за Европа. Тази комбинация се оказва особено успешна при марката Kia, която благодарение на новия си дизайнер Петер Шрайер продължава да изненадва с актуални модели, все по-впечатляващи с дизайн. Именно новата визия и - естествено - значително подобреното качествно на израбтка отдалечиха страшно много марката от предишния й имидж на бюджетен производител. И така новият Cee'd е вече у нас и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв на модела. Ето и първите ни впечатления.
Екстериор
Въпреки че елементи, присъщи за останалите модели на марката, умишлено са интегрирани и във външността на новия Cee'd, в никакъв случай не може да се говори за обезличаване на модела. Тук става дума за умело съчетание на фирмена идентичност и нов собствен облик, който всъщност няма нищо общо с предходното поколение. Основен акцент от екстериора на Cee'd са новите предни светлини и характерната за марката радиаторна решетка, незнайно защо наречена "усмивката на тигъра", При новият Cee'd тази решетка има леко променена форма. Иначе като цяло всички линии от външността на автомобила са станали по-плавни, без резки граници между отделните детайли. Автомобилът е пораснал с пет сантиметра на дължина и е по-нисък с един сантиметър. Това и новите дизайнерски решения превръщат Cee'd в динамичен компактен автомобил, който определено може да мери сили с най-добрите в този сегмент.
Интериор
И докато външният вид е сравним с този на европейските хитове, интериорът на Cee'd определено ги превъзхожда. Особено в по-високите нива на оборудване салонът може да съперничи успешно на бестселъри от по-високия клас. Детайлите са изработени от скъпоизглеждащи материали, а самата сглобка е на много високо ниво. Салонът е отлично обезшумен, а просторът му е осезаем. Благодарение на увеличените габарити мястото за краката на водача и пасажера, както и това за задните пътници е увеличено съответно с 21 и 12 мм. Увеличението е незначително, но дискомфорт в купето липсва. Иначе уредите са информативни, като интерес представлява средният циферблат, който имитира аналогов прибор, но всъщност представлява електронен дисплей. Предните седалки са ергономични и впечатляват с добре изразена странична поддръжка, но не така стои въпросът отзад. Там облегалките са малко по-твърди, като това е и единственият същестевн недостатък в купето.
Двигател и ходови характеристики
Гамата от предлагани агрегати не е много богата и на практика изборът е ограничен до 1.4- и 1.6-литрови бензинови и дизелови мотори. Основно внимание заслужават по-мощните 1.6-литрови агрегати, които предлагат най-добро съотношение между икономичност, динамика и цена. Бензиновият мотор с работен обем 1.6 литра и обозначение GDI е икономичен и работи най-добре с новата трансмисия с два съединителя. Той обаче няма да допадне на водачите с по-агресивен стил на езда тъй като е малко муден в средните обороти. Дизеловият вариант обаче е без забележка и се справя отлично с масата на новия Cee'd.
Като плюс трябва да се отбележи и значително по-меката возия на новата генерация Cee'd. Хубавото е, че комфортът на водача и пасажерите е подобрен, като от това не страда стабилността на колата в завои. С други думи моделът е идеално балансиран и предвид качеството на изработка, функционалността и не на последно място атрактивната цена може да се заключи, че има реални шансове да повтори успеха на своя предшественик.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 bobi
13:13 19.06.2012
2 Симо
13:14 19.06.2012
3 Зако
13:22 19.06.2012
4 Икономов
13:25 19.06.2012
5 blabla
13:32 19.06.2012
6 123
Коментиран от #8
13:40 19.06.2012
7 Тони
13:46 19.06.2012
8 WOW
До коментар #6 от "123":
И аз не знам кой се опитвате да убедите в това, като вие самите не си вярвате. А колкото до колата, на дизайн са я издокарали, но като двигатели са пълна скръб заедно с Хюндай, просто в момента само с това привличат клиентите си. Веднъж тръгнах да разглеждам, продуктовата гама на Хюндай и се убедих, че те влагат пари само в дизайн явно. Двигателите бяха малки и с средна или ниска мощност!13:50 19.06.2012
9 Илко
14:17 19.06.2012
10 Боза
14:22 19.06.2012
11 Станимир Христов
14:31 19.06.2012
12 Иван Христолов
14:53 19.06.2012
13 KIA-FAN
14:56 19.06.2012
14 ahaha
15:18 19.06.2012
15 дойче веле
16:05 19.06.2012
16 Росен Христов
Страхотен дизайн. Едва ли има друга компания в момента, която така успешно и за толкова кратко време да налага марката на пазара - на едно с големите автомобилопроизводители.
16:40 19.06.2012
17 Марио
17:10 19.06.2012
18 логобот
Коментиран от #33
19:18 19.06.2012
19 520 зендер
19:44 19.06.2012
20 Петър
Едва ли са така разпространени у нас, както например Фиат, Форд, VW, Audi, Merzedes, BMW ?
Прав ли съм или...
Иначе колицата по-горе са я докарали, даже изглежда много добре !
19:50 19.06.2012
21 Петър
Едва ли са така разпространени у нас, както например Фиат, Форд, VW, Audi, Merzedes, BMW ?
Прав ли съм или...
Иначе колицата по-горе са я докарали, даже изглежда много добре !
20:02 19.06.2012
22 520 зендер
21:10 19.06.2012
23 golfa
21:53 19.06.2012
24 520 зендер
22:12 19.06.2012
25 не е за мен, за мен е
01:59 20.06.2012
26 doctora
Голф - 2 години гаранция
Мерцедес - 2 години гаранция
Киа - 10 години гаранция ;).....говорете си, не ми пречите...
07:44 20.06.2012
27 Ботев Пд
09:50 20.06.2012
28 Ime
09:52 20.06.2012
29 Гого
Без да съм такси , само първата година изминах 62-65 000 км. Никакви особени проблеми с колата - само консумативи. Изключително здрава кола и прекрасен двигател ! Преди това съм имал руски и немски автомобили от по-нисък и по-висок , но тази е много по-добра.
Ако посетите сайта на фен-форума ще видите , че не е много интересен - просто хората нямат големи проблеми и няма за какво да пишат.
Вероятно новото поколение Сийд ще е още по-сполучливо...
А за части - има и са на съвсем прилични цени.
Относно здравината на колите - колко от такситата са на КИА/Хюндай - по-голям тест аз не знам...
Коментиран от #42
11:03 20.06.2012
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 третокласник
12:17 20.06.2012
32 пич
Коментиран от #34
12:22 20.06.2012
33 pkl
До коментар #18 от "логобот":
Хаха, за тебе скъпия сегмент явно е Фолксваген. Успех13:00 20.06.2012
34 nik
До коментар #32 от "пич":
@32 em karai si 320 kata na 500 000km horata 6te karat nova s 0km pak ti edvam 6te i se otpravish13:01 20.06.2012
35 Дуду
Според мен, до 5 години ще останат само европейските премиум марки (те са некопируеми), а средния клас ще се борят за оцеляване.
13:03 20.06.2012
36 SILVER
13:13 20.06.2012
37 второкласник
оставям изводите за вас.
13:18 20.06.2012
38 Сие
13:41 20.06.2012
39 Бхд БхД
17:49 20.06.2012
40 непознат
Коментиран от #50
20:50 20.06.2012
41 аноним
------------------
Такива умници като вас вдигат цените - осъзнайте се,огледайте се,ослушайте се !!!
Всяка кола има ЦЕНА - вижте цените за нормални хора и тогава хвалете КИА http://bg.automobile.de/
----------
КИА не е лош автомобил , конкуренцията притиска всички , но КИА е надценен автомобил !КИА не продават в БГ .Както писа някой по-долу - я опитайте да продадете секънд хед КИА - нова - преминала на улицата е МИНУС 40 %
----------
Както навсякъде и при автомобилите има "Курс Купува и Курс Продава" - вразумете се и не режете клона на който седите!
-------------
за да влезе КИА на пазара в БГ - трябва поне ПЕТ год. да продават без печалба , да наводнят пазара,всяка трета кола трябва да е КИА - я проверете на сайта им - гаранционно обслужване на Спортидж е 3700 лв - къде е евтиноно тук - умняги
--------------
времето на МОТОТЕХНИКА отмина - всичко е ПАРИ
Коментиран от #46
05:14 21.06.2012
42 защо не помислиш ?
До коментар #29 от "Гого":
Коментар до #29:----------------------
oтносно здравината на колите - колко от такситата са на КИА/Хюндай - по-голям тест аз не знам...
-------------------
КИА са точно толкова здрави,колкото почти всички останали и това че са таксита не ги прави ПО-здрави!
Ще ти светна ламБата за нещо друго:
когато влязоха първите ХЮНДАЙ-Лантра - за "ОК-Супертранс" - цената на ХЮНДАЙ-Лантра в магазина беше около 24 - 26 000 лв
-----
въпр. ХЮНДАЙ-Лантра / ТАКСИ влязоха на цена около 13 000 лв
----
така стоят и нещата с КИА - Такситата
---
Живееш в капитализъм - всичко е в Цената
05:27 21.06.2012
43 като че ли ще ме запомниш
08:35 21.06.2012
44 като че ли ще ме запомниш
08:37 21.06.2012
45 Гого
Коректно си посочил , че ТО на Спортидж-а струва 3700лв. Само , че НЕКОРЕКТНО не си посочил , че става въпрос за ЦЕЛИЯ период на гаранцията , който е посочен 120 месеца= 10 години(някой друг да предлага такива гаранции???). С лееека математика - 3700/10=370 лв./год. 370лв /365дни = 1.01 лв/ден. Сигурно не е малко , но за този клас ... И ГАРАНЦИЯ 10(ДЕСЕТ) ГОДИНИ !!!! Все пак колата е за хора , които могат да си я позволят - умняга...
До коментар #42 :
- търговската политика на КИА Моторс Корея можем да си я коментираме , но трудно можем да я определяме...
- и на тази и на друга цена тези таксита без проблем са на по 300-500- че и повече холяди километри и си рабооотят.
- все пак темата е за Сийд и казвам ЛИЧНИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ от марката и модела. Много съм доволен , оправдава си парите и я препоръчвам на всеки !!!
Успех на пътя на всички !
11:00 21.06.2012
46 силвер
До коментар #41 от "аноним":
до аноним:погледни и цената на техническо обслужване и и на ново Пежо,фокус или Гоуф.Да ама цените им не са публикувани защото ще им секнат продажбите.Цената която цитираш е за срок от 7(седем) години на дизелов спотридж и то в софийскя сервиз.Колко мислиш че ще е на Тигуан или Куга..хахах?Я опитай да продадеш един ц4 или фокус нови преминали по улиците..надолу 50%, а не 40%.В крайна сметка КИА се хвали от хора които са полвали автомобила и пак биха заложили на марката а не от зяпачи по форумите и оказионите.Някои(само)от българите първо пишат и после мислят.
Коментиран от #47
11:01 21.06.2012
47 аноним
До коментар #46 от "силвер":
Коментар до #45:-----------
без да влизам в конфликт ,само ще добавя:
1-разгледахте ли немските цени ?? - разлика от 4 до 7 000 лв как ви се струва
2-вносителите на КИА , с по 150 продажби на година няма какво да губят - утре решават - утре Затварят а гаранцията - сещате се
имаме пример - ДАЙХАЦУ - доста по-добри автомобили , но приключиха!
не съм казал да не се купува КИА - когато се Купува - да се купува по Курс КУПУВА а на офертна цена - както и това обслужване за 3700 лв - да не е определено със закон от парламента ???
-----------
СПР.ТОЙОТА - при тях е безплатно обслужването за цялата гаранция , цените им не са много по-високи и дори така- НЕ ПРОДАВАТ !!!
просто времената са други - това исках да кажа !
12:34 21.06.2012
48 Гого
- с гаранцията на КИА няма проблем - тя е международна. Като/ако си тръгнат от България - ей го къде е Ниш , Скопие , Солун , Букурещ или Одрин (изток , запад , север , юг).
- 150 продажби , но на 300 заявени/произведени (хората чакат по 5-7 месеца за КИА - ако имат 1000 продажби за 10 000 произведени - тогава май ще са повече на загуба , нали ?
- пак казвам 3700 лв е ОБЩО цената за целия период на гаранция от 10 (ДЕСЕТ) години (не за 7 год.). Който не желае гаранцията сам си прави всичко и ТО ще му излезе по-евтино(няма да са 3700лв.).
- какви конфликти/заяждания , какви 5лв ??? Тук само си "чешем езиците/клавиатурите" ))))))
Само ми е интересно хора , които не са ползвали дадена марка/модел (без значение - не говоря за КИА и не визирам никого от тук) - как дават мнение , че "...тая кола е върха..." , или "..това е к..еф , щайга , боклук и т.н. ..." . Хора - всякакви , коли - всякакви , вкусове - всякакви , възможности - всякакви...
А , това с бирата ми харесва....
16:44 21.06.2012
49 силвер
15:30 22.06.2012
50 520 зендер
До коментар #40 от "непознат":
Никога няма да се върна към Ситроен-Може и да съм единичен случай но при положение че имах проблеми с износена кормилна реика съединител спирачки-непоправимо задно-гърне задно -какво ли още не....писна ми от Ситроен-вероятно съм случил боклук-но никога повече Ситроен..22:48 23.06.2012
51 непознат
10:43 24.06.2012
52 Xsara
Колкото до най - старият корейски автомобилен производител, това е - Ssang Yong, датиращи от 50-те години на миналия век, но в лек застой. След фалита на DAEWOO, поемат производството на техните вседеходи MUSSO и KORANDO с двигатели MERCEDES.
Вие ми дайте парите за нея, пък ако ще да изкара до второ употреба.
14:53 02.07.2012
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 napilim.pro
Мы делаем следующие работы
Монтаж напольного плинтуса из массива
Монтаж напольного плинтуса МДФ
Монтаж напольного плинтуса дюрополимер
Монтаж напольного плинтуса ПВХ
Монтаж напольного плинтуса ЛДФ
Монтаж потолочного плинтуса.
Монтаж напольного плинтуса из металла и т.д кроме камня.
Покраска плинтуса.
Монтаж напольных покрытий
Монтаж паркетной доски на подложку.
Монтаж ламината.
Монтаж винилового ламината
Монтаж инжинерной доски
Монтаж моссивной доски (с готовым покрытием)
Монтаж фанеры.
Монтаж галтелий и наличников.
По другим работам уточняйте!
гарантия на все виды работ.
Напилим.про
13:45 27.03.2021