Last news in Fakti

1 Юли, 2012 12:20 4 073 30

Електрическото Audi с рекорд на Нюрбургринг

  • audi-
  • r8-
  • r8 e-tron-
  • нюрбургринг-
  • рекорд

Суперкарът R8 e-tron постави нов рекорд за електромобил на Северната дъга на пистата "Нюрбургринг". Пилотът Маркус Винкелхок измина дистанцията от 20.8 км за 8 минути и 9.099 секунди, което е върхово постижение за кола, задвижвана с ток.



Audi R8 e-tron разполага с два електромотора със сумарна мощност 308 к.с. и въртящ момент 820 Нм. Захранва ги комплект йон-литиеви батерии с капацитет 49 кВтч. Купето е изработено от алуминий и въглеродни нишки, благодарение на които автомобилът тежи само 1 780 кг въпреки тежките акумулатори, разположени на мястото на трансмисионния тунел.



Серийната версия на електрическия суперкар ускорява от място до 100 км/ч за 4.6 секунди. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч, а зарядът на батериите стига за пробег от 215 км. За установяването на рекорда ограничителят на скоростта е бил пренастроен до 250 км/ч. Продажбите на R8 e-tron стартират през есента.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 уан

    3 1 Отговор
    "...теглото на автомобила тежи само 1 780 км"
  • 2 ФазаНула

    2 1 Отговор
    Ако имаше и най-малка представа от батерии, ел.мотори и коли задвижвани с тях, щеше да разбереш точно колко голямо е постижението.

    Коментиран от #3

  • 3 Tomas

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "ФазаНула":

    Човека според мен не е имал предвид, че 1780кг, а за начина, по който е написано самото изречение - "теглото.... тежи..... кМ" Теглото тежи е вид повторение(не съм сигурен, мисля че тафтология се наричаше), което е и излишно. Освен това кМ? килоМЕТРА? Трябва да е кГ(килоГРАМА) попринцип, но само попринцип де.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ГТР

    1 2 Отговор
    ниссан ГТР ще скъса това щото ускорява за 1,5 секунди до 100 и харчи 3 литра бензин на 100 пробег с 260км в час
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    klozet ot VAG pak se pane s niakakvi ptostotii.Audi izminava goliama chast ot km na patna pomosht.
  • 8 дидо

    2 2 Отговор
    ВИП АМГ ........... Ауди въвеждат нови технологии.......правят купе от алуминий и въглеродни нишки.........задвижват го с йон -литиеви батерии.....постигат ускорение до 100км/ч само за 4.6 и поставят рекорд .......Следователно са преди любимите ти марки.....Колкото и да се пенявиш ! И пак виждаш нещо отрицателно !
    Ако това беше рекорд на БМВ или Мерцедес щеше да изпишеш две страници тук да обясняваш на всички колко са добри и колко са напред твоите любими марки !
    Препоръчвам ти на такива статии да си много тих !
    В противен случай рискуваш хората тук да разберат "колко много разбираш от коли" и колко си праволинеен.....като "кон с капаци"

    Коментиран от #9

  • 9 ВИП АМГ

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "дидо":

    a az ti preporachvam dasi piesh medikamentite redovno.Audi praviat nai golemite l..na s koito chovek moje dase omaje.pak ti kazvam tova che si se kachil napravo ot moskvicha v Audito na brati koeto e mnogo ama mnogo darto te kara dasi mislish che e letiashta chinia a e edno troshlivo i neugledno jalko avtomobilche.adio i po spokoino che v tia jegi dane poluchish sarce tup.

    Коментиран от #11

  • 10 BMW,Mercedes benz

    2 3 Отговор
    тази долна марка не заслужава вниманието ми
  • 11 мухаха

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "ВИП АМГ":

    @9 Най-големите л..на правят Мерцедес, това че си се качил от Голф 2 на Бенз те кара да мислиш че е летяща чиния.

    Коментиран от #12

  • 12 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "мухаха":

    vijdam che nishto sam nemojesh da izmislish.

    Коментиран от #13, #17

  • 13 ADR

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "ВИП АМГ":

    И трите марки правят хубави коли безспорно.Аз карам Ауди от 15 години (различни модели),карал съм Мерцедеси и БМВ на приятели ,но най ми пасва Аудито.Като си се писал ВИП АМГ поне се научи да пишеш грамотно ,а не на маймуница.
  • 14 ха ха ха

    3 3 Отговор
    ха ха .Глупаците от Ауди не можаха с двигател от Ламборгини да направят рекорд с дървото R8 и сега се пробват с електрическа кола защото няма конкуренция.Другите фирми правят малки електрически коли Ауди се пънат на големи.В момента в който някой от другите големи реши да направи такава кола ще навре Ауди на кучето в ауспуха.
    Ауди винаги обичат да се състезават тама където няма конкуренция.

    Четири кръгли НУЛИ .

    Коментиран от #16, #18

  • 15 .....

    3 2 Отговор
    sega tezi s bmw-tata i mercedesite gi e qd .......
  • 16 дидо

    0 4 Отговор

    До коментар #14 от "ха ха ха":

    Четири кръга е и Олимпийския знак.......и оттам погледнато Ауди е Номер 1 !

    Коментиран от #19, #23

  • 17 дидо

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "ВИП АМГ":

    ВИП АМГ.... Основните ти коментари са епитети (ако знаеш какво е това) ! Един свястен довод не си изкарал до сега... !
    Даже и въображение нямаш !
  • 18 666

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "ха ха ха":

    Поне са измислили нещо полезно хората,а ти след като ги съдиш какво друго измисли?
  • 19 Иван Йовчев

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "дидо":

    Пич, Олимпийският знак е с пет кръга (син, черен, червен, жълт и зелен).

    Коментиран от #22

  • 20 polikop

    1 0 Отговор
    До "ВИП АМГ", пич научи се да пишеш като хората. А по въпроса кои са по-добри ще ти кажа, че щом преседява кола в сервиза значи е талига. Всички се трошат и това е заложено при производството. Пари само от продажби на нови возила не се правят.
  • 21 Спитфайър

    2 0 Отговор
    До коментар #12 от "ВИП АМГ":

    Пич, AUDI правят иновации в невиждани досега неща... Аз съм фен на BMW-то като цяло, харесва ми агресията му и задното предаване... Обаче не мога да си кривя душата, че AUDI работят много сериозно по въпроса за иновации и новооткрития... Не бъди, както каза колегата "кон с капаци" - всяка марка си има предимства и недостатъци... Или поне не си изкарвай комплексите тук, прекалено много станахте... Уви, AUDI отново изненадаха с тази колица, браво!
  • 22 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Иван Йовчев":

    Исках да кажа, че знака на Ауди прилича на Олимпийските кръгове, а не че са едно към едно ! Грешката в изписването е моя.
  • 23 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "дидо":

    Audi praviat samo klozeti a ......... kato teb se radvat na emblemkata im.xaxa
  • 24 мнение

    1 2 Отговор
    Дидо на мен знака на Ауди ми прилича на ОО-тоалетна.
    И не змнам за какви иновации говорите при Ауди.Електрически коли в серийно производство има отдавна.Просто хората ги правят икономични а не състезателни.Ако "Тесла" например реши ще подобри рекорда без никакъв проблем.
    Не забравяйте ,че R8 на Audi е по слабо и от Порше и от Вайпър и от Нисан и от още много други.
    Ауди е една посредствена марка и особено не качествена през последните години.

    Коментиран от #25, #27

  • 25 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "мнение":

    prav si otnovo.
  • 26 дидо

    0 0 Отговор
    Каква Тесла бе пич.....Тука говорим за автомобилна марка в серийно производство....къде са тези твои Тесли...нещо не ги виждам по улиците ! След време като ги пуснат ...ти си купи една Тесла...аз ще си карам Аудито R8
  • 27 дидо

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "мнение":

    А може ли тука да ни кажеш на всички ти каква марка кола караш ?
  • 28 OO-OO

    0 0 Отговор
    Дидо човека кара А6 и му е писнало от ремонти за това е толкова сърдит на Ауди.Едно приятелче скоро се разрева като му казаха колко струва ремонт на автоматик и окачване на този дръгел.

    И понеже виждам , че си типичния невеж фен на Ауди ти пускам малък цитат за "Тесла".
    Когато те произвеждаха серийно електрически коли Ауди не бяха въобще в час.
    The Tesla Roadster is a battery electric vehicle (BEV) sports car produced by the electric car firm Tesla Motors in California.

    The Roadster was the first highway-capable all-electric vehicle in serial production for sale in the United States in the modern era. Since 2008 Tesla has sold more than 2,300 Roadsters in 31 countries by June 2012.[3] Tesla began producing right-hand-drive Roadsters in early 2010.[4] The Roadster has a base price of US$109,000 in the United States, GB£86,950 in the United Kingdom, A$191,888 in Australia, and €84,000 in continental Europe.[5] As an electric vehicle, the Roadster also qualifies for several government incentives in many nations.[6][7]"

    Има и много други примери в които електрически коли са били в продажба много преди ОО-Ауди.

    И за последно пиша всички коли по бързи от таралясника R8 на Нюрбургринг.
    Много са както виждаш.

    1. Radical SR8LM 6:48.00 182 0 455 / 650 Michael Vergers
    2. Radical SR8 6:55.00 179 '05 363 / 650 Michael Vergers
    3. Gumpert Apollo Speed 7:11.57 172 '09 700 / 1200 Florian Gruber
    4. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:12.13 172 '08 600 / 1536 Dominik Farnbacher
    5. Lexus LFA Nurburgring Package 7:14.64 171 '12 570 / 1509 Akira Iida
    6. Donkervoort D8 RS 7:14.89 171 '05 350 / 600 Michael Duechting
    7. Porsche 911 GT2 RS 7:18.00 169 '10 620 / 1370 Timo Kluck
    8. Radical SR3 Turbo 7:19.00 169 '03 320 / 500 Phil Bennett
    9. Chevrolet Corvette ZR1 7:19.63 169 '08 647 / 1530
    10. Nissan GT-R 7:21.00 168 '12 550 / 1736 Nissan
    11. Chevrolet Corvette Z06 Z07 Package 7:22.68 168 '11 512 / 1394
    12. Gumpert Apollo Sport 7:24.00 167 '07 700 / 1200
    13. Nissan GT-R 7:24.22 167 '11 530 / 1736
    14. Maserati MC12 7:24.29 167 '04 632 / 1335 Marc Basseng
    15. Pagani Zonda F Clubsport 7:24.65 167 '05 650 / 1230 Marc Basseng
    16. Ferrari Enzo 7:25.21 167 '02 660 / 1365 Marc Basseng
    17. Nissan GT-R 7:26.70 166 '08 479 / 1740 Toshio Suzuki
    18. Porsche 911 GT3 RS 4.0 7:27.00 166 '11 500 / 1360
    19. Ferrari 458 Italia 7:28.00 166 '09 570 / 1485
    20. McLaren MP4-12C 7:28.00 166 '10 600 / 1434 Horst von Saurma
    21. Porsche Carrera GT 7:28.71 165 '03 612 / 1380 Marc Basseng
    22. Porsche 911 GT3 RS 4.0 7:30.00 165 '11 500 / 1360 Horst von Saurma
    23. Mercedes SLS AMG GT 7:30.00 165 '12 591 / 1620
    24. Porsche 911 GT2 7:31.00 164 '07 530 / 1440 Walter Rohrl
    25. Porsche 911 Turbo S 7:32.00 164 '10 530 / 1585 Walter Rohrl
    26. Pagani Zonda F 7:33.00 164 '05 602 / 1371
    27. Porsche 911 GT3 RS 7:33.00 164 '10 450 / 1400
    28. Koenigsegg CCX 7:33.55 164 '06 806 / 1456 Marc Basseng
    29. Koenigsegg CCR 7:34.00 163 '04 806 / 1418
    30. Audi R8 GT 7:34.00 163 '10 560 / 1520

    Коментиран от #29

  • 29 дидо

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "OO-OO ":

    Ти прочете ли статията или отиде направо към коментарите да понаплюеш малко Ауди ,защото те харесва да си говориш глупости?
    Става въпрос за "върхово постижение за кола, задвижвана с ток"
    Хайде първо да си отваряме очите и после да даваме смешни коментари !
    А този твой приятел с разваления автоматик....да не би да е чичо на вуйчото на един познат на един твой приятел или той го е прочел в някое рекламно списание на японски автомобили ?
  • 30 за дидо

    0 0 Отговор
    Дидо не пиши смешки.С коя кола се състезавало това Ауди , че е спечелило.Като няма други естествено ще е първо.Но понеже е тяралясник при колите с ДВГ не може да направи добро време.Просто е кола с кофти баланс.

    А за ремонт на окачване на А6 може да провериш ако не вярваш минимум 1500 лева . И понеже е скапано всяка година ти прихлопва нещо и си абонат в сервиза.
    Що се отнася до автоматиците им са пълен боклук , след 130 000 почват яки проблеми сервизите за автоматици са пълни с такива кошове.

    Така , че недей да се изказваш като нямаш поглед върху нещата.