Mercedes-Benz поднесе някои неприятни изненади на почитателите си през втората половина на 90-те години. Прочутата марка се бе сблъсквала с проблеми с качеството и в миналото, но винаги бе успявала да направи нужното, за да запази доверието на клиентите си. Лансираната през 1995 г. E-Klasse W210 обаче повлече крак с непознати дотогава слабости на изработката, които подрониха авторитета на трилъчевата звезда. В Щутгарт имаха нужда от модел, който да възстанови реномето на Mercedes-Benz с качество, надеждност и стил в най-добрите традиции на производителя. Намериха го в лицето на спортното купе CLK, което се появи в гамата две години по-късно.
Автомобилите с две врати обикновено служат за пример за непрактичност. Въпреки това германците успяха да продадат над 115 000 бройки от CLK, сериозна цифра за возило от този клас. На всичко отгоре моделът трябваше да завоюва позиции в категория, в която Mercedes-Benz нямаше представител до онзи момент, като се пребори с противник от калибъра на BMW 3-er Coupe. Макар мнозина и до днес да смятат, че щутгартският спортист е E-Klasse с две врати, CLK всъщност бе построен на платформата на C-Klasse. Майсторлъкът на дизайнерите обаче позволи на автомобила хем да поеме щафетата от старото купе C124, хем да привлече нови купувачи с доста по-ниска цена заради позиционирането си в по-долен клас. Добрата новина бе, че недоволни от цялата тази маркетингово-дизайнерска еквилибристика нямаше. В Щутгарт инкасираха нужните печалби, а на пазара излезе истински Mercedes-Benz, който затвърди целия престиж зад това име.
Объркването онези, които смятат CLK за двуврата Е-Klasse, има съвсем логично обяснение. С характерните си четири фара и стилистичното сходство на светотехниката отзад спортното купе действително прилича много на седана. Дизайнът обаче си остава единственото общо между двата модела. CLK може да се похвали с много по-добра антикорозионна подготовка на
каросерията
Моделът се произвежда единствено в Бремен и изненади с качеството на изработката са изключени. Наличието на ръжда говори недвусмислено не само за претърпяна авария, а и за начина, по който предишният собственик се е грижил и стопанисвал колата. Като цяло обаче в това отношение неприятностите са рядкост. Макар да попада в по-ниска ценова категория от идейния си предшественик C124, CLK си остава доста скъп автомобил. Почти сигурно е, че принадлежал на човек, който е имал възможностите да се грижи за него подобаващо.
Високото ниво на инженеринга и качествената изработка си личат и в
салона
на щутгартското купе. Типичното за марката сдържано оформление, добре премисленото използване на модерни технологични решения и изпипаните материали оставят твърде малко шанс за изнамиране на недостатъци. Един от малкото възможни проблеми засяга люка на покрива. Не би било зле при оглед да се провери състоянието на уплътненията. В редки случаи пропускат и развалят цялото впечатление. Това е малко странно, защото с покрива на лансирания година след купето кабриолет такива непрятности практически липсват. Все пак предпазливостта при толкова скъпа покупка никога не е излишна.
Специалистите са единодушни, че грешка с избора на
моторизация
за CLK не може да се направи. Единствените резерви са свързани с иначе великолепния V-образен 8-цилиндров двигател с мощност 279 к.с. Експлоатационните му разходи излизат прекалено солено, а и поддръжката изисква доста повече, отколкото четири- и шестцилиндровите мотори. Към тях се числят базовият двулитров агрегат с мощност 136 или 163 к.с. в зависимост от пълненето и 2.3-литровата машина с механичен компресор и 193/197 коня, която се сочи почти единодушно за оптимален вариант за модела. Отстъпва на 3.2-литровия V-образен шестак с 218 к.с. само по плавност на хода. Що се отнася до върховите модификации с емблемата на AMG с мощност 347 к.с., коментари трудно могат да бъдат правени в контекста на масовото автомобилостроене. Едно обаче е сигурно - всички двигатели са изключително здрави, надеждни и издръжливи. Проблеми са възможни само вследствие крайно немарливо отношение към поддръжката. Типичен пример за това е затлаченият горивен филтър, заради чиято пренебрегната смяна се нарушава притокът на гориво и се получават пробиви в работата на двигателя.
Показателен за качеството на изработката на CLK факт е, че проблеми с обичайно слаби за Mercedes-Benz места като силовото предаване на практика отсъстват. Омасленият диференциал, например, се среща крайно рядко. Същото важи и за шарнирните връзки на кардана, които са стара болест на щутгартската продукция.
За жалост дори CLK не успява да се спаси от бича на почти всички съвременни автомобили - неизправностите по
електрическата инсталация
и бордовата електроника. Дефектите, както и разходите по отстраняването им, са от най-широк спектър. Налагат се както евтини поправки на отказали електрически стъкла, така и доста по-солени инвестиции в ремонт на електрическите седалки с памет или подгряването им. В списъка попада и единичната чистачка, чийто механизъм струва безбожни пари, а има навика да се поврежда непоправимо. Звучи нелепо, че след толкова години опит с подобна конфигурация за почистване на предното стъкло в Mercedes-Benz така и не са успели да усъвършенстват конструкцията до нужната степен на надеждност и се налага преди покупка човек да проверява дали всичко работи както трябва, а след това да полага специални грижи, за които дори упътването мълчи.
При цена между 30 000 и 50 000 евро като нов CLK бе непостижима мечта за 99% от обикновените автомобилисти. Десет години след дебюта на модела той вече е по джоба на доста повече купувачи, макар че си остава едно от най-скъпите предложения в тази възрастова група. Щутгартското купе обаче се заслужава и последната стотинка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M_Power
15:56 08.09.2011
2 Viva Italy
Коментиран от #7, #10
15:56 08.09.2011
3 VW&Mercedes
15:56 08.09.2011
4 Peshec
Какво очакваш?Мерцедес е все пак.
се в бегачки се бяхте возили,че все има намирате кусури на другите марки..щом не са вашите любими
15:56 08.09.2011
5 Joro
15:56 08.09.2011
6 xaus
15:56 08.09.2011
7 KRAISO
До коментар #2 от "Viva Italy":
VIVA ITALY shto ne vzemesh da probvash ALFATA-dali tozi put puk nqma da zapali! buhahhaha15:56 08.09.2011
8 Bat Mitio
15:56 08.09.2011
9 Никола
"Само Мерцедес и всички останали" - 'що станЪ сегЪ ???
15:56 08.09.2011
10 didkata
До коментар #2 от "Viva Italy":
Viva tuk govorim za komfort a vutre merca e dosta po priqtel ot kolkoto italianskite plastmasovi saloni.Ka4estvo na materialite i perfektnata sglobka razpolagat 4ovek za put bez skurcane,trakane i drugi gluposti.15:56 08.09.2011
11 AWA
15:56 08.09.2011
12 do Viva Italy
Коментиран от #19
15:56 08.09.2011
13 ivo
az da ne sam sheih raskarah go vednaga
Коментиран от #14
15:56 08.09.2011
14 До иво
До коментар #13 от "ivo":
Значи колата е боклук, само защото харчи 19 ? Така ли ? А този двигател 193к.с. като го настъпиш, колко искаш да ти гори? 8? 10? Помисли малко и ще се сетиш!И пак не вярвам, че може да гори толкова. Кола 175к.с. гори 12/13 градско, тази е с няма и 20hp повече, няма как просто да гори 19! А може и ти да си бавноразвиващ се, знам ли .. :)Колата е страхотна!Следващата ми ще е такава! CLK 320 Kompressor !
15:56 08.09.2011
15 до 14
15:56 08.09.2011
16 ///AMG
Коментиран от #34
15:56 08.09.2011
17 MS
15:56 08.09.2011
18 Viva Italy
15:56 08.09.2011
19 Viva Italy
До коментар #12 от "do Viva Italy":
Що не доеш с твоя Мерцедес при мене хем да ти начупа празната глава хем после да ти фана грозния Мерцедес и точно за 5мин да му изкарам буталата на предния капак.Цункай жена ти от мене ако имаш такава и лягай да спиш,че утре овцете тебе чакат да ги водиш на паша.15:56 08.09.2011
20 Gh
15:56 08.09.2011
21 do Viva Italy
15:56 08.09.2011
22 a$
15:56 08.09.2011
23 G klasa
15:56 08.09.2011
24 do Viva Italy
15:56 08.09.2011
25 случаен
Кола за ценители:)
15:56 08.09.2011
26 Mercedes-Benz
15:56 08.09.2011
27 Viva Italy
15:56 08.09.2011
28 ///AMG
Коментиран от #29
15:56 08.09.2011
29 Viva Italy
До коментар #28 от "///AMG":
Любими мой тъпако къде се беше изгубил бееее.benz и той се скри та ми беше скучно без вас.Откъде знаете какво карам, колко пари имам иза какво имам и нямам не мога да рабера.Сигорно си медиум бе да те ... .Коментиран от #31
15:56 08.09.2011
30 Mercedes-Benz
15:56 08.09.2011
31 Mercedes-Benz
До коментар #29 от "Viva Italy":
Много голям ербап си бе мам*нцето ти,ама то в нета е лесно,аз даже не знам кво ти се връзват,като явно че си някое пишл*гарче дето баща му има италиянски кошник и заради това харесва жабарски коли,понеже няма възможност за друга.Заможните хора не карат италиянско моето момче,а само кварталните ''гъзари'' с мускули от химия биещи слаботелесни чекибойци по дискотечките тип ''Амор''.Под квартални гъзари,разбирайте Люлин,Младост,Надежда и другите гета,където най-голям гъзар си ако караш БМВ Е36 купе с тунинг ала ''бясен селянин'' и се пазарува само от Илиенци,за да си по-''джиджан'' и да ти се кефят кварталните ''принцески'' дето между краката миришат на развалена риба,които по-далече от Централна гара не знаят,а по центъра ходят само късно вечер или рано сутрин,за да не им се смеят!! Viva Italy я ми кажи като си толко отворен,що италиянските коли се обезценяват толкова бързо,дори френските държат цена???? Кажи бе мамин златен,нали са страшните ''коли''?? Много бягат,''качествени'' са,а кажи бе мух*ьо,ама ти не си и мух*ьо,ти си МУЛЬО??? Щял да бие,абе посерко,ти ако имаше малко мозък в кухата ти лейка щеше да говориш с факти,а не за бой. И съвет от мене,като не си в нета,а навънка не се отваряй че ако си някой мускулест апап с мускулчета пълни с водичка в резултат на пиенето на разни химии,ще се намери някой дето ше сгъне на 6,така че после в Пирогов да не знаят кое ти е гъ*а и кое тъп*та мутра,макар че то и сега без бой,сигурно в лицето си като цигански гъ*!!15:56 08.09.2011
32 jorostam
Статията е супер!
Поздрaви
15:56 08.09.2011
33 cobra 11
15:56 08.09.2011
34 cobra 11
До коментар #16 от "///AMG":
i na mene15:56 08.09.2011
35 Този коментар е премахнат от модератор.