27 Октомври, 2010 12:25 29 839 35

Автомобилът на старо: Mercedes-Benz CLK

  • mercedes-
  • mercedes-benz-
  • mercedes-benz clk

Mercedes-Benz поднесе някои неприятни изненади на почитателите си през втората половина на 90-те години. Прочутата марка се бе сблъсквала с проблеми с качеството и в миналото, но винаги бе успявала да направи нужното, за да запази доверието на клиентите си. Лансираната през 1995 г. E-Klasse W210 обаче повлече крак с непознати дотогава слабости на изработката, които подрониха авторитета на трилъчевата звезда. В Щутгарт имаха нужда от модел, който да възстанови реномето на Mercedes-Benz с качество, надеждност и стил в най-добрите традиции на производителя. Намериха го в лицето на спортното купе CLK, което се появи в гамата две години по-късно.

Автомобилите с две врати обикновено служат за пример за непрактичност. Въпреки това германците успяха да продадат над 115 000 бройки от CLK, сериозна цифра за возило от този клас. На всичко отгоре моделът трябваше да завоюва позиции в категория, в която Mercedes-Benz нямаше представител до онзи момент, като се пребори с противник от калибъра на BMW 3-er Coupe. Макар мнозина и до днес да смятат, че щутгартският спортист е E-Klasse с две врати, CLK всъщност бе построен на платформата на C-Klasse. Майсторлъкът на дизайнерите обаче позволи на автомобила хем да поеме щафетата от старото купе C124, хем да привлече нови купувачи с доста по-ниска цена заради позиционирането си в по-долен клас. Добрата новина бе, че недоволни от цялата тази маркетингово-дизайнерска еквилибристика нямаше. В Щутгарт инкасираха нужните печалби, а на пазара излезе истински Mercedes-Benz, който затвърди целия престиж зад това име.

Объркването онези, които смятат CLK за двуврата Е-Klasse, има съвсем логично обяснение. С характерните си четири фара и стилистичното сходство на светотехниката отзад спортното купе действително прилича много на седана. Дизайнът обаче си остава единственото общо между двата модела. CLK може да се похвали с много по-добра антикорозионна подготовка на

каросерията
Моделът се произвежда единствено в Бремен и изненади с качеството на изработката са изключени. Наличието на ръжда говори недвусмислено не само за претърпяна авария, а и за начина, по който предишният собственик се е грижил и стопанисвал колата. Като цяло обаче в това отношение неприятностите са рядкост. Макар да попада в по-ниска ценова категория от идейния си предшественик C124, CLK си остава доста скъп автомобил. Почти сигурно е, че принадлежал на човек, който е имал възможностите да се грижи за него подобаващо.
Високото ниво на инженеринга и качествената изработка си личат и в

салона
на щутгартското купе. Типичното за марката сдържано оформление, добре премисленото използване на модерни технологични решения и изпипаните материали оставят твърде малко шанс за изнамиране на недостатъци. Един от малкото възможни проблеми засяга люка на покрива. Не би било зле при оглед да се провери състоянието на уплътненията. В редки случаи пропускат и развалят цялото впечатление. Това е малко странно, защото с покрива на лансирания година след купето кабриолет такива непрятности практически липсват. Все пак предпазливостта при толкова скъпа покупка никога не е излишна.
Специалистите са единодушни, че грешка с избора на


моторизация
за CLK не може да се направи. Единствените резерви са свързани с иначе великолепния V-образен 8-цилиндров двигател с мощност 279 к.с. Експлоатационните му разходи излизат прекалено солено, а и поддръжката изисква доста повече, отколкото четири- и шестцилиндровите мотори. Към тях се числят базовият двулитров агрегат с мощност 136 или 163 к.с. в зависимост от пълненето и 2.3-литровата машина с механичен компресор и 193/197 коня, която се сочи почти единодушно за оптимален вариант за модела. Отстъпва на 3.2-литровия V-образен шестак с 218 к.с. само по плавност на хода. Що се отнася до върховите модификации с емблемата на AMG с мощност 347 к.с., коментари трудно могат да бъдат правени в контекста на масовото автомобилостроене. Едно обаче е сигурно - всички двигатели са изключително здрави, надеждни и издръжливи. Проблеми са възможни само вследствие крайно немарливо отношение към поддръжката. Типичен пример за това е затлаченият горивен филтър, заради чиято пренебрегната смяна се нарушава притокът на гориво и се получават пробиви в работата на двигателя.

Показателен за качеството на изработката на CLK факт е, че проблеми с обичайно слаби за Mercedes-Benz места като силовото предаване на практика отсъстват. Омасленият диференциал, например, се среща крайно рядко. Същото важи и за шарнирните връзки на кардана, които са стара болест на щутгартската продукция.
За жалост дори CLK не успява да се спаси от бича на почти всички съвременни автомобили - неизправностите по


електрическата инсталация
и бордовата електроника. Дефектите, както и разходите по отстраняването им, са от най-широк спектър. Налагат се както евтини поправки на отказали електрически стъкла, така и доста по-солени инвестиции в ремонт на електрическите седалки с памет или подгряването им. В списъка попада и единичната чистачка, чийто механизъм струва безбожни пари, а има навика да се поврежда непоправимо. Звучи нелепо, че след толкова години опит с подобна конфигурация за почистване на предното стъкло в Mercedes-Benz така и не са успели да усъвършенстват конструкцията до нужната степен на надеждност и се налага преди покупка човек да проверява дали всичко работи както трябва, а след това да полага специални грижи, за които дори упътването мълчи.

При цена между 30 000 и 50 000 евро като нов CLK бе непостижима мечта за 99% от обикновените автомобилисти. Десет години след дебюта на модела той вече е по джоба на доста повече купувачи, макар че си остава едно от най-скъпите предложения в тази възрастова група. Щутгартското купе обаче се заслужава и последната стотинка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_Power

    35 8 Отговор
    Голямото разочарование на марката - пълен с дефекти.
  • 2 Viva Italy

    34 6 Отговор
    Кажете ми,виждали ли сте по-скучен интериор от този.А тва е кола след 1997г.Аз 10мин. вътре и ше избягам с писаци.

    Коментиран от #7, #10

  • 3 VW&Mercedes

    8 10 Отговор
    CLK-to e dosta priqten avtomobil Viva Italy tozi interior ne tropa kato na tvoita 155-ca i M_Power koe mu e razocharovashtoto che ne razbrah.kolata si e hubava na koito ne mu haresva da si gleda rabotata
  • 4 Peshec

    5 4 Отговор
    Viva Italy... хайде пак ти ще избягаш :D
    Какво очакваш?Мерцедес е все пак.
    се в бегачки се бяхте возили,че все има намирате кусури на другите марки..щом не са вашите любими
  • 5 Joro

    30 6 Отговор
    На който не му харесва да си кара бангията и да си мисли, че кара автомобил...
  • 6 xaus

    22 2 Отговор
    Ne sam fen na markata no imat dobri popadeniq.Kolkoto do interiora vseki si ima vkus za tia neshta , az lichno sam se kachval po tochno sam karal edinstveno edna 190-ka koqto beshe dosta razdrankana i vapreki tova voziata beshe na dosta visoko nivo e pone za moeto skromno mnenie...
  • 7 KRAISO

    22 3 Отговор

    До коментар #2 от "Viva Italy":

    VIVA ITALY shto ne vzemesh da probvash ALFATA-dali tozi put puk nqma da zapali! buhahhaha
  • 8 Bat Mitio

    22 2 Отговор
    Imah takova kabrio i moga da kaja che ne e losha kola,vupreki 4e beshe 136ps i ne vurveshe pak kefa beshe golqm. A tova 4e nekoi do takava stepen se e fanatiziral v opredelena marka avtomobili i q bogotvori po cql den si e negov problem,az karam vsqkakvi koli,i taka moga da kaja koq kakvi predimstva i nedostataci ima,edno e da q gledash na kartinka drugo e da q podkarash.
  • 9 Никола

    6 20 Отговор
    Имат Мерцедесите недостатъци, не мълчете, Бенц-феновеееее....хахахаха
    "Само Мерцедес и всички останали" - 'що станЪ сегЪ ???
  • 10 didkata

    17 5 Отговор

    До коментар #2 от "Viva Italy":

    Viva tuk govorim za komfort a vutre merca e dosta po priqtel ot kolkoto italianskite plastmasovi saloni.Ka4estvo na materialite i perfektnata sglobka razpolagat 4ovek za put bez skurcane,trakane i drugi gluposti.
  • 11 AWA

    16 10 Отговор
    MERCEDES SA NAI DOBRITE,I DO DNES SA NENADMINATI
  • 12 do Viva Italy

    9 6 Отговор
    kaji mnogo znaiko koia italianska kola e lishena ot evtina plastmasa i skarcania.bravo li te po kefi ili legena Alfa 145 a muha.ili pak Lancia libra grozna i postna koshara sas defekti koito za otstraniavaneto se izrastvash kolkoto struva cialata koshnica.biesh rekordite po glupashtina na troshacha i kompania.a otnosno pisacite ti muhlio te shte sa prodiktuvani ot fakta che si osaznal che dori 15 godishen benz nemojesh dasi pozvolish.

    Коментиран от #19

  • 13 ivo

    6 11 Отговор
    palen bokluk harchi 19 benzin
    az da ne sam sheih raskarah go vednaga

    Коментиран от #14

  • 14 До иво

    18 3 Отговор

    До коментар #13 от "ivo":

    Значи колата е боклук, само защото харчи 19 ? Така ли ? А този двигател 193к.с. като го настъпиш, колко искаш да ти гори? 8? 10? Помисли малко и ще се сетиш!И пак не вярвам, че може да гори толкова. Кола 175к.с. гори 12/13 градско, тази е с няма и 20hp повече, няма как просто да гори 19! А може и ти да си бавноразвиващ се, знам ли .. :)

    Колата е страхотна!Следващата ми ще е такава! CLK 320 Kompressor !
  • 15 до 14

    11 4 Отговор
    Имам един приятел,който има същото 193к.с и му гори градско 16 ....
  • 16 ///AMG

    5 4 Отговор
    Мога да кажа, че това е един от най добрите и любимия ми Мерцедес !

    Коментиран от #34

  • 17 MS

    10 0 Отговор
    Имам такава...( CLK 230 comp 197 кс )от 4 години и никога не съм имал сериозни проблеми .Ако я подържаш както трябва всичко е наред .Лошото е ,че цените паднаха много и разни "мераклии" с пробити джобове взеха да си купуват:))...то за това и има недоволни и как да са ...купувате меко казано много зле подържани ,блъскани по 100 пъти автомобили :) Колкото до разхода , сменете си консумативите (ама не с китайски) и няма да ви гори 19/100 .При мене градското е 15 л 95 super обаче :))
  • 18 Viva Italy

    8 10 Отговор
    До тея дето ми говорат че италианските били с евтини пластмаси:А това с какво е беееееееееееее?По таблото не виждам нито кожа,нито алуминий,нито стъкло за естествено дърво да не говорим.Къде въобще сте тръгнали да ми обяснявате не мога да разбера.
  • 19 Viva Italy

    3 13 Отговор

    До коментар #12 от "do Viva Italy":

    Що не доеш с твоя Мерцедес при мене хем да ти начупа празната глава хем после да ти фана грозния Мерцедес и точно за 5мин да му изкарам буталата на предния капак.Цункай жена ти от мене ако имаш такава и лягай да спиш,че утре овцете тебе чакат да ги водиш на паша.
  • 20 Gh

    4 7 Отговор
    A ve kvo mi obqsnqvate vozil sum se i v tva i v novata samo 4e coupe-ta purvata generaciq nqma6e koja nqma6e ekstri ima6e samo el stukla i ogledla ni6to osobenno slab dvigatel a da ima6e i imitaciiki na karbon ot plasmasa smex pulen trqbva da si mnogo tup da dade6 tolko pari za taq ko4ina kato za po-malko moje6 da si vzeme6 saab 9-3 cabrio ot purvite deto 6te e full extri i samo deto nqma kop4e da ti bie kolata 6amari vutre
  • 21 do Viva Italy

    11 2 Отговор
    pichok izkashli da napravim jelana ot teb sreshta i dati schupia kapachkite evtiniak lulinski sas selska Alfa.dovedi i maikati da mi izmie Benza a ako stava moje i po edna bibitka da vratne evtiniak
  • 22 a$

    9 2 Отговор
    toia viva italy e miacha ot mivkata v Slatina a Alfata mu jalta na cvetcheta.rabotiat na mivkata sas maikamu i sestramu.za bashtamu neznam kakav e slucheia mai e obarnal chehlite chovka sas tia idioti v semeistvoto.
  • 23 G klasa

    6 3 Отговор
    gh no samo si se vozil nikoga niama da mojesh dasi pozvolish Benz zashtoto si ot nikata prosloika hora koito sa taka omizereni che sa na pat dasi posegnat
  • 24 do Viva Italy

    4 3 Отговор
    abe nali ti zabranih da pishesh muha
  • 25 случаен

    6 1 Отговор
    Хубаво си е Мерцедесчето, ама скъпа му идва поддръжката, не е за всеки джоб. Иначе цената му е доста прилична втора ръка вече.Купуването е лесно, трудното идва после с поддръжката.
    Кола за ценители:)
  • 26 Mercedes-Benz

    7 1 Отговор
    :)
  • 27 Viva Italy

    4 6 Отговор
    Сичките може да ми напрайте по една вувузела,заедно с майки сестри и дъщери.А ония дето иска среща с мене просто не подозира че може да седи 15мин. във въздуха само от тупаници.Ходете си набийте по една да свалите напшрежението че яко сте се надъхали мишоциййййййййййййй.Viva Italy колкото и да ви се иска никога нема да ви остави на мира докато продължавате тука да ми възхвалявате боклуци които не струват нищо.Айде като се решите за вувузели или бой чакам покана.
  • 28 ///AMG

    9 1 Отговор
    Що обиждаш бе палячо, боклук била колата ти дори нямаш пари да си вземеш Алфа 147 ходиш ми приказваш простотии палячоооо !

    Коментиран от #29

  • 29 Viva Italy

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "///AMG":

    Любими мой тъпако къде се беше изгубил бееее.benz и той се скри та ми беше скучно без вас.Откъде знаете какво карам, колко пари имам иза какво имам и нямам не мога да рабера.Сигорно си медиум бе да те ... .

    Коментиран от #31

  • 30 Mercedes-Benz

    12 2 Отговор
    Абе Viva Italy знаеш ли италиянска кола как пали?? Взимаш кибрит ''Зебра'' и една туба бензин от ''Петрол'' заливаш я отдалечаваш се и палиш(хубавото ще е да не се отдалечаваш само ако си фен на италиянските коли,за да се самозапалиш и ти самия и да свършиш едно добро дело)!!!!
  • 31 Mercedes-Benz

    12 2 Отговор

    До коментар #29 от "Viva Italy":

    Много голям ербап си бе мам*нцето ти,ама то в нета е лесно,аз даже не знам кво ти се връзват,като явно че си някое пишл*гарче дето баща му има италиянски кошник и заради това харесва жабарски коли,понеже няма възможност за друга.Заможните хора не карат италиянско моето момче,а само кварталните ''гъзари'' с мускули от химия биещи слаботелесни чекибойци по дискотечките тип ''Амор''.Под квартални гъзари,разбирайте Люлин,Младост,Надежда и другите гета,където най-голям гъзар си ако караш БМВ Е36 купе с тунинг ала ''бясен селянин'' и се пазарува само от Илиенци,за да си по-''джиджан'' и да ти се кефят кварталните ''принцески'' дето между краката миришат на развалена риба,които по-далече от Централна гара не знаят,а по центъра ходят само късно вечер или рано сутрин,за да не им се смеят!! Viva Italy я ми кажи като си толко отворен,що италиянските коли се обезценяват толкова бързо,дори френските държат цена???? Кажи бе мамин златен,нали са страшните ''коли''?? Много бягат,''качествени'' са,а кажи бе мух*ьо,ама ти не си и мух*ьо,ти си МУЛЬО??? Щял да бие,абе посерко,ти ако имаше малко мозък в кухата ти лейка щеше да говориш с факти,а не за бой. И съвет от мене,като не си в нета,а навънка не се отваряй че ако си някой мускулест апап с мускулчета пълни с водичка в резултат на пиенето на разни химии,ще се намери някой дето ше сгъне на 6,така че после в Пирогов да не знаят кое ти е гъ*а и кое тъп*та мутра,макар че то и сега без бой,сигурно в лицето си като цигански гъ*!!
  • 32 jorostam

    5 0 Отговор
    Защо сравнявате тия италянки с Мерцедес ми е много интересно няма никаква база на сравнение нито като конфорт нито като екстри, здравина и т.н. Аз карам CLK с 3200cc и мога да кажа, че съм много доволен от него и като вървене и като возия.

    Статията е супер!
    Поздрaви
  • 33 cobra 11

    3 1 Отговор
    tova e nai dobriq mercedes sled 124 za men super qk nqmam dumi da opi6a kolkome kefi i kakaf fen sam mu
  • 34 cobra 11

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "///AMG":

    i na mene
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.