В автомобили на китайските марки Great Wall и Chery, продадени на австралийския пазар, е открит азбест, съобщава Bloomberg. Заради канцерогенния материал са отзовани над 23 000 автомобила или практически цялата реализирана продукция.
Кампанията засяга всъдехода Hover H5 (известен в Австралия като X 200 и X 240) и пикапите SA 220, V 240 и V 200 на Great Wall. Chery отзовава кросоувърите Tiggo и седаните M11 и J3.
Азбестът е открит в гарнитурите на двигателите и изпускателната система на засегнатите автомобили. На собствениците е препоръчано да избягват какъвто и да било самостоятелен ремонт или обслужване.
Попадането на частици азбест в дихателните пътища може да предизвика рак и тежки респираторни заболявания. Веществото е забранено в 55 държави по света. Пълната забрана на азбеста в Европейския съюз действа от 2005 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Bob
19:00 15.08.2012
2 А бе...
19:02 15.08.2012
3 Георги Бакалов
20:03 15.08.2012
4 левски
20:42 15.08.2012
5 бедно дупе
21:12 15.08.2012
6 ПАБЛО
21:57 15.08.2012
7 Димитър Димитров
21:58 15.08.2012
8 Абрахам
22:21 15.08.2012
9 сокове куинс
Коментиран от #19
22:33 15.08.2012
10 niki
23:08 15.08.2012
11 брей,брей
23:15 15.08.2012
12 JOE
23:32 15.08.2012
13 The Bear
Коментиран от #15
23:47 15.08.2012
14 prost
00:17 16.08.2012
15 niki
До коментар #13 от "The Bear":
Ne si naqsno s mnogo raboti!Procheti za kakvito i da bilo kitaiski raboti i togawa se izqvqvai!Коментиран от #17
00:19 16.08.2012
16 ВИКТОР СЛАВОВ
00:52 16.08.2012
17 The Bear
До коментар #15 от "niki":
Niki, Niki - май е време да излезеш от саксията в която живееш и да се поогледаш по света! Китайските боклуци които внасят българските търговци и се продават в твоята махала не са стока естествено - това е резултат от стремежа на търговците да предложат нещо евтино а да спечелят повече, така че грижливо и педантично са избрали на най-лошата китайска стока. Така беше навремето и с турските дрехи и обувки и с арабските стоки и т.н. В тези страни се правеха и много качествени еквиваленти, но бяха значително по-скъпи и нашите търговци не могат да изтряскат такива надцинки каквито на боклуците, а и ще им залежава стоката. С колите обаче въпросът стои по друг начин. Инвестицията в производство за износ се преценя много прецизно и се съобразява с изискванията на страните за които се изнася, защото при някакъв фал загубите са много големи - още повече се взема предвид и с кого ще се конкурира продукцията. Това не са фенерчета за по 10 цента, които ти пускат тук на 5 лева и при дефект загубата да е 10000-20000 лева за стоката и транспорта, това са коли, от които загубите биха били несъизмеримо по-големи. Пък и споменатите две марки имат добра репутация по света. Айде Niki, друг път да помисляш малко, а да не си отваряш устата ей тъй да си казал нещо умно!10:39 16.08.2012
18 saab
10:46 16.08.2012
19 saab
До коментар #9 от "сокове куинс":
до.....сокове куинс.....баба нора под прикритие :)....в защита на "бушон захаринчев"....защитава партийния бизнес.....:)
10:51 16.08.2012
20 гроздето кисело,казала лисицата...
15:16 16.08.2012
21 Ивайло Филипов
22:03 16.08.2012
22 elmo
17:26 17.08.2012
23 ддд
18:56 17.08.2012
24 ЛАЗ-България
06:56 17.09.2012