Властите в Полша взеха решение да увеличат максималната разрешена скорост по магистралите и пътищата от републиканската пътна мрежа. С настъпването на 2011 година, в Полша водачите на МПС ще могат да се движат с 140 км/ч. по аутобаните и с до 120 км/ч. по останалите извънградски пътища.
Мнението на полските чиновници, относно това решение е, че с неговото въвеждане в сила ще бъдат намалени задръстванията, като това по-никакъв начин няма да се отрази на безопасността на водачите и пасажерите в автомобилите.
По този начин Полша се нарежда в челото на своеобразната класация на "най-бързите страни в Европа". Ще припомним, че в началото на лятото правителството на Италия прие поправка в закона за движение по пътищата, която влезе в сила от 30 юли. Едно от основните нововъведения в нея беше увеличаването на максималната скорост за движение по магистрали от 130 на 150 км/ч.
Германия си остава лидер по този показател, защото на доста от магистралите там няма никакво ограничение на скоростта. Пътната мрежа в гореописанети страни обаче е далеч по-добра от нашата. В България максимално разрешената скорост на магистрала и извънградски първокласен път е съответно 130 и 90 км/ч. От болшинството водачи обаче, тези ограничения не се спазват.
Споделете вашето мнение по въпроса дали трябва да бъде увеличена скоростта в България или трябва да се изчака подобряването на пътната ни инфраструктура, а до тогава да се засили контрола и нарушителите да бъдат наказвани по-сериозно.
30 Декември, 2010 12:43 21 775 115
За разрешената скорост по магистралите
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ico
Коментиран от #16
15:58 08.09.2011
2 mttsg
Коментиран от #7
15:58 08.09.2011
3 bravo
Коментиран от #4
15:58 08.09.2011
4 xaus
До коментар #3 от "bravo":
Значи никъде няма да го въведат :D15:58 08.09.2011
5 Явката
140 км - магистрала
100 км - извънградска мрежа
Коментиран от #91
15:58 08.09.2011
6 Калоян
Коментиран от #56
15:58 08.09.2011
7 sss
До коментар #2 от "mttsg":
След коментара на колегата mttsg, не виждам какво друго може да се напише по темата (за съжаление).15:58 08.09.2011
8 Fiestata91
15:58 08.09.2011
9 Hivder
15:58 08.09.2011
10 brei
15:58 08.09.2011
11 набора
АЗ СЪМ ТВЪРДО "ЗА" увеличаването на скоростта !!!
15:58 08.09.2011
12 tudurtu
15:58 08.09.2011
13 зрънчо
15:58 08.09.2011
14 Mr.Zion
Нито шофьорите спазват пътни знаци и сфетофари, нито пешеходците спазват правилата за движение.. Ако карам с повече от 50 в някой град, рискувам да убия някой точно след 5-10 мин. ... Не само пътища трябва за тая работа, ами и малко Респект,мозък,възпитание и спазване на реда! Това важи с най-голяма сила за нашата страна .. Във всичко сме последни, но в това да се избиваме на пътя един друг сме в най-челните класации и то за страна с нашите мащаби и нашето население ..
Мислете!
15:58 08.09.2011
15 ttt
15:58 08.09.2011
16 mitko
До коментар #1 от "Ico":
i do ovelichavane na katastrofite15:58 08.09.2011
17 OkaY
15:58 08.09.2011
18 тони
15:58 08.09.2011
19 рад
15:58 08.09.2011
20 kolio_vg
15:58 08.09.2011
21 rd
15:58 08.09.2011
22 passat
110-извънградско
150-аутобан
Коментиран от #23
15:58 08.09.2011
23 baven
До коментар #22 от "passat":
napylno saglasen15:58 08.09.2011
24 Todor
Коментиран от #33
15:58 08.09.2011
25 mazda
15:58 08.09.2011
26 mazda
15:58 08.09.2011
27 NO NAME
15:58 08.09.2011
28 sss
15:58 08.09.2011
29 batucada
Коментиран от #93
15:58 08.09.2011
30 M
15:58 08.09.2011
31 kusoagaki
15:58 08.09.2011
32 СПАС
15:58 08.09.2011
33 гост
До коментар #24 от "Todor":
Първо се научи да пишеш и после казвай какво да се прави.15:58 08.09.2011
34 гост
Задръстване на магистрала при нормални обстоятелства не съм видял.Това става преди влизане в населено място или при катастрофа,така,че не виждам смисъл да се вдига скороста.
15:58 08.09.2011
35 kolio_84
15:58 08.09.2011
36 Firestarter
15:58 08.09.2011
37 speed
15:58 08.09.2011
38 VOLVO C70
15:58 08.09.2011
39 FAST
15:58 08.09.2011
40 deo88
15:58 08.09.2011
41 shumi
15:58 08.09.2011
42 yamaha
15:58 08.09.2011
43 Ghost_town
магистрала- 130
извънградско-90
Вече не се карат лади жигулита карат се коли които спокойно се движат със 150 трябва поне в магистралите да се увеличи максималната скорост...
Коментиран от #55
15:58 08.09.2011
44 Mani
15:58 08.09.2011
45 Мартин
Коментиран от #109
15:58 08.09.2011
46 Tony
a kogato po4nat da nakazvat vsi4ki koito naru6avat zakona togava sam saglasen da ni nakazvat po seriozno!
15:58 08.09.2011
47 alexi2828
15:58 08.09.2011
48 takadaka
15:58 08.09.2011
49 арис
15:58 08.09.2011
50 Rusekov
15:58 08.09.2011
51 dankata
15:58 08.09.2011
52 DnNS
15:58 08.09.2011
53 Pepo
15:58 08.09.2011
54 GOGO
Привърженик съм на бързото каране. Това не означава движение с висока скорост. При конкретен път, натовареност на движението, атмосферни условия, автомобил и техническото му състояние, умения и професионален опит на водача и 30 км/ч., и 20 км/ч. могат да означават бързо каране. Усетът за разумна скорост /не висока или ниска!/ се придобива след изминаването на хиляди километри, с цената на горчивия опит от стотици преодоляни инфарктни положения по пътя. Обикновено, при извънградски условия, автомобил в добро техническо състояние, наличие на средства за гориво и – основен и най-важен фактор! – липса на контролни органи, моята “граница на разумното” е между 110 и 150 км/ч. Да съм в границите на разумното за мен означава аз сам да се пазя от останалите участници в движението. Ако те ме пазят – значи се движа неразумно и всяка стотна от секундата невнимание е риск в игра, в която залогът е човешки живот или най-малкото – скъпи ламарини.
Смятам, че от порядъка на 110-120 км/ч за пътищата от републиканската пътна мрежа и без ограничение за магистралите ще е добро решение за нас – шофьорите! Но ужасно лошо за КАТ и финасите на държавата! Между другото - болшинството от пътуващите се движат приблизително с тези скорости!
Искам да коментирам безсмислието на знаците ограничаващи скоростта под допустимите в момента! Защо един КРАЗ ще мине при ограничението с 50 км/ч. и, естествено, няма да бъде санкциониран, а едно Порше като мине с 80км/ч /но най-малко два пъти по-сигурно от КРАЗ-а като стабилност и спирачен път!/ - веднага ще отнесе глобата!
Утре, през мъгливия зимен ден, по заледения път като мина с 50км/ч през същото ограничение, няма да ме санкционират! И никой няма да се интересува от моята безопосност, а само от това – спазено ли е ограничението или не!
Не искам да говоря за безкрайните ограничения при пресичания с второстепенни пътища, при бензиностанции, отбивки, крайпътни капанчета! Но, кой е одобрил и съгласувал проектите и организацията на движението за всички тези конфликтни точки по пътя? Защо от КАТ и съответните органи не са изискали – за всяко пресичане, бензиностанция, отбивка, капанче – да се осигури необходимата видимост, така че всеки да може при възникнала опасност своевременно да спре ПРИ РАЗРЕШЕНАТА ЗА ПЪТЯ СКОРОСТ!?!
Всички виждаме и знаем, че при липса на контролни органи, пренебрегването на знаците за ограничение на скоростта е тотално! Не вярвам – при тези условия – примерните шофьори да са повече от 10-15%. За съжаление, пълната обезценка на тези знаци води до друг неприятен момент! Всеки е минавал поне 100 пъти на ограничение с 20-30 км/ч над позволеното! Но, на 101 път се оказва, че забраната действително не трябва да се пренебрегва и само малцина успяват да се справят с по-високата скорост! Точно на такива места стават и голямите бели! Но, дали само шофьорите са виновни за това??
15:58 08.09.2011
55 Game ON
До коментар #43 от "Ghost_town":
Пич а в Америка знаеш ли какви коли карат? С какви двигатели и как само бедните и старите карат 4 цилиндрови коли. Болшинството е с V6 и V8.А знаеш ли какви са им ограниченията? На много места 35, 45 мили извън града. Най-високото което съм виждал е на магистрала 65 мили.
Ограниченията не зависят от възможностите на колите.
За мен реално
Град 50-60
Извън - 100
Магистрала 150
15:58 08.09.2011
56 Петър
До коментар #6 от "Калоян":
Съгласен съм с Коко :)15:58 08.09.2011
57 PlimP
15:58 08.09.2011
58 Петър
15:58 08.09.2011
59 Б.Борисов
15:58 08.09.2011
60 ......
15:58 08.09.2011
61 rrr
15:58 08.09.2011
62 TDI
15:58 08.09.2011
63 petrovi4
15:58 08.09.2011
64 agent07
15:58 08.09.2011
65 автомобилист
15:58 08.09.2011
66 S320 w220
15:58 08.09.2011
67 набора
ТРЯБВА ДА СЕ ВДИГНЕ СКОРОСТТА!
Коментиран от #69
15:58 08.09.2011
68 S320 w220
15:58 08.09.2011
69 gosho
До коментар #67 от "набора":
prav si kolega15:58 08.09.2011
70 majuna
15:58 08.09.2011
71 Pazo
15:58 08.09.2011
72 RTR
15:58 08.09.2011
73 mrrrr
15:58 08.09.2011
74 компетентен
15:58 08.09.2011
75 бесен
15:58 08.09.2011
76 dankata do 73 mrrrr
15:58 08.09.2011
77 Лазар Юрдакев
15:58 08.09.2011
78 petar
Коментиран от #80
15:58 08.09.2011
79 Ivanov
15:58 08.09.2011
80 Ivanov
До коментар #78 от "petar":
Напълно съм съгласен с теб!!!15:58 08.09.2011
81 ТРОШАЧА
15:58 08.09.2011
82 ники235
15:58 08.09.2011
83 ники235
на магистралата 210
15:58 08.09.2011
84 ,,,
Явно сте мвого заети да "мислите" за ограниченията на скоростта, че да не ви мине през акъла каква част от населението си поддържа автомобила на безопасно ниво?
Не с гуми с ДОТ 0100 и накладки от моргата ами с чисто нови, а останалото е на доизживяване! Псевдорейсъри с АГУ и ръждясала бутилка, които са пред изпадане от купето! На пътя никой не го интересува колко е здрава колата ти, а просто сме длъжни да пътуваме сигурно - за наше добро е!
КАТ - лично на мен не ми трябват - имам самосъзнание и не карам като изтърван!
Ограничения на скоростта - Градско (само на околовръстното - 70 км/ч) Извънградско 80 на отбивки и 100 попринцип, магистрално - 140 км/ч
15:58 08.09.2011
85 Spud
15:58 08.09.2011
86 dicho
15:58 08.09.2011
87 hbugbh
15:58 08.09.2011
88 Peter
15:58 08.09.2011
89 КАТ
Това естествено подтиква към корупция,оттам идва безнаказаността на нарушителите, a кръга се затваря с още по строги закони и глоби което води до ОЩЕ КОРУПЦИЯ!
15:58 08.09.2011
90 THUNDERBID
15:58 08.09.2011
91 paco
До коментар #5 от "Явката":
dori i 150 po magistralite 6te e dobre .. nali sega boiko gi stroi kato evropeiskite :P15:58 08.09.2011
92 docenta
15:58 08.09.2011
93 Mercedes is №1
До коментар #29 от "batucada":
По магистралата е добре да няма ограничения на скоростта , но това може да се направи на магистрали с повече от две ленти , а тези по които ще може още са в проект.И другото нещо което е ние нямаме нито колите които имат на запад нито пътищата.Конкретен пример е магистралата Бургас - Карнобат на която има НЕРАВНОСТИ така , че не искам да си помисля ако минеш с 250 км/ч какво ще стане.
Аз лично съм минавал с 150 км/ч и колата скача (мерцедес W210) , а не искам да си помислям какво ще стане с някоя малка кола.
15:58 08.09.2011
94 Maksito
15:58 08.09.2011
95 v
15:58 08.09.2011
96 CHOPARA
15:58 08.09.2011
97 gico
15:58 08.09.2011
98 Владо
15:58 08.09.2011
99 Ицо
15:58 08.09.2011
100 туимбълдън
15:58 08.09.2011
101 Shady
15:58 08.09.2011
102 VALTEROV
15:58 08.09.2011
103 graver
1) Забрана за движение на тежкотоварни МПС след 18.00 часа петък до края на уикенда. Това ще помогне много да се намалят ПТП-тата.
2)Засилен контрол на техническата годност на МПС-тата. Пълно е с дараци на по 30 + години. Това не са нкакви ретро автомобили. Това са кофчези на колела! По селата масово се кара който каквото има, без годишен прегелед, застарховка, за винетка пък въобще дума на е може да става.
3)По-добра пътна настилка. Нека поне по т.нар. първостепенна и второстепена пътна мрежа да е като при останалите европейски държави. Аз не очаквам чудеса. Разбира се че ще има дупки, но поне нека не се чудя в коя да скоча да не си потроша колата повече.
4) Въвеждане на минимална скорост по пътищата. Това го има на много места по света. Вече и от това имаме нужда.
Не ме редно ограничението да е 90 и ти да се движиш с 90 (+/- 5 км/ч), влизаш в завой и хоп изненада- дядо с 12-так с 45 км/ч и почваш да се чудиш ще успея ли да спра...
15:58 08.09.2011
104 Morientes
15:58 08.09.2011
105 EU
15:58 08.09.2011
106 Борис
15:58 08.09.2011
107 Georgi
15:58 08.09.2011
108 TUTU
15:58 08.09.2011
109 Ванко
До коментар #45 от "Мартин":
Точно в Германия глобите за превишена скорост са по-ниски и от България15:58 08.09.2011
110 joro
15:58 08.09.2011
111 G777
15:58 08.09.2011
112 minuvach
120 izvyngradsko
80 gradsko (bul. Bulgaria i Carigradskoto da ne sa v tazi kategoria)
kolite dnes niamat nishto obshto s tezi predi 20 godini. ogranicheniata v skorostite triabva da otraziavat tova.
Коментиран от #113
15:58 08.09.2011
113 Hivder
До коментар #112 от "minuvach":
В Япония имаш предвид маи маи :D15:58 08.09.2011
114 GOGO
Здрасти Владко,
Като покараш още няколко десетки хиляди километри – ще разбереш и ще научиш какво и кое убива на пътя! Ще разбереш, че скоростта не е тази, която е разрешената, а тази, която твоята глава е избрала! Ако главата ти е празна – може да караш с разрешената за магистрали скорост и между Шумен и Варна! Може да караш, но ще бъде за кратко! Може да караш с 90км/ч и между Чепърленци и някое съседно село! Може – но за кратко!
Затова и казвам, че не е скоростта, която убива – още повече, тази която ще е разрешена!
Скоростта, която те е убила е избрана от теб!!
Скороста, която е разрешена е друго нещо! Тя ме спасява от глобите на полицейските засади! А, те засадите, се намират на най-неворятни места, които обикновено нямат нищо общо с безопасността по пътя, а още повече и с нашата лична безопосност!
15:58 08.09.2011
115 Crdi
12:01 25.03.2019