Last news in Fakti

14 Септември, 2012 11:55 18 587 69

Колко плащаме за марката?

  • bmw-
  • audi-
  • mercedes-benz-
  • porsche-
  • volkswagen-
  • toyota-
  • hyundai

Едва ли някой си прави илюзии, че с покупката на автомобил получава само четири колела, двигател и каросерия. Емблемата на предния капак символизира имидж и носи престиж. Колко надплаща купувачът за удоволствието да притежава определена марка кола и кой производител продава най-скъпо бранда си?

Отговор на този въпрос дава проучване на Центъра за автомобилни изследвания в Университета Дуисбург-Есен. Според резултатите от него най-солено излиза синьо-белият пропелер. Германските купувачи на BMW плащат средно 4 325 евро над себестойността на колата за имидж.

Докладът посочва, че баварците са лидери по оперативни печалби в голямата немска тройка. През първото полугодие на 2012-а от Audi са печелили по 4 242 евро от всяка кола, а Daimler - по 3 621 евро.

Щутгартският гигант обаче има добри шансове да промени ситуацията. Според немски автомобилни журналисти печалбата на Mercedes-Benz ще се увеличи съществено след старта на продажбите на новата A-Klasse.

Сред луксозните автомобили също цари пълно превъзходство на немските производители. В този пазарен сегмент е отчетен и рекордът по печалба от всяка продадена кола. Porsche взема от клиентите си по 16 826 евро за емблемата на предния капак.

Единственият американски производител, който реализира печалба над 1 000 евро на продаден автомобил, е Chrysler (1 436 евро). Приблизително по толкова взема и Hyundai, което обяснява защо корейските коли поскъпват от година на година. Значително по-малко печелят най-големият немски производител Volkswagen (916 евро) и световният лидер Toyota (845 евро).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цветомир Попов

    4 2 Отговор
    Нямам думи!
  • 2 Дошо

    8 1 Отговор
    Няма такова нещо!
    Печалбите им са от порядъка на 30% и нагоре!

    Коментиран от #10

  • 3 raptor

    6 2 Отговор
    По-информативно щеше да е ако дадат печалбата в проценти от стойността на 1 автомобил. Така не мога да преценя колко плащам за марката. Защото примерно, ако 1 мерцедес е средно 4 пъти по-скъп от една тойота, излиза, че плащам за марката мерцедес, толкова колкото и за тойота... Но е очевидно, че при порше наистина е най-висока... Чудно ми е за ферари и ламборджини кви са цифрите...
  • 4 Arid

    4 2 Отговор
    Dage pove4e ot 30% e pe4albata ot Edna kola AMA Kvi sa procentite za Imig koitO pla6tame????
  • 5 Борчо

    4 0 Отговор
    Около 30% е печалбата от един произведен автомобил среден клас. Цената се формира не толкова от вложените материали и агрегати, колкото от времето на производство. Колкото по-бързо, т.е. по-автоматизирано се произвежда един автомобил, толкова е по-евтин.
  • 6 БМВВВВВВВ

    1 2 Отговор
    Ето защо наричат VW народна кола. 4 325 евро? Интересно от какво BMW разработват емблемите си?
  • 7 Аман от разбирачи

    0 1 Отговор
    5000% процента даже са им печалбите, разбирачи такива. Щото няма конкуренция на тоя пазар и те имат монопол и могат да си печелят колкото си искат. Ах, колко сте зле! Що не почнете да произвеждате вие коли, няма да сте толкова лакоми, само по 20% ще печелите и ще правите по-евтини Аудита - Дошауди, даже може да си кръстиш марката!
  • 8 Тони

    7 0 Отговор
    Цените на BMW, AUDI и MERCEDES-BENZ са горе-долу еднакви в различните класове. Така, че е въпрос на предпочитание коя от трите марките ще избереш.
  • 9 Клаус

    2 3 Отговор
    Затова разумните хора карат японски коли. Вложен най- голям ресурс, и постигане на най- ниска себестойност на крайния продукт.
  • 10 Дошо e и..от

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    О Доше върви ли Микрата бе. Не пиши за немски коли, те са за мъже с космати крака :)
  • 11 9999

    1 7 Отговор
    бмв,мерцедес,ауди и те са коли като пежо и алфа ромео и фиат само заради емблемата са по скъпи се продават иначе няма нищо специално в тах

    Коментиран от #13

  • 12 аха

    11 0 Отговор
    само дето алфа ромео и фиат, са по-скоро недвижимо имущество, отколкото коли :)
  • 13 пълни глупости

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "9999":

    Айде де като не си се качвал в премиум немска машина не пиши глупости.
  • 14 ХАЙРО

    0 2 Отговор
    плащате за нищо хората ви мамят с тези грозни и чупливи марки като бмв и ауди-мерцедес не броя щото е истинска кола!
  • 15 sda

    1 0 Отговор
    То затова пише "средно". За S класата примерно, която е 4 пъти повече от тойота ще платиш доста повече от приблизителните 4000 евро ...
  • 16 бобо

    5 3 Отговор
    Както казват майсторите - "Добре, че са Аудитата, че да има какво да работим!"
  • 17 Мики Уики

    1 0 Отговор
    Е, направете някакъв извод де, тойота и vw ли да купуваме? :)
  • 18 Нема Бира

    1 0 Отговор
    В учебниците по маркетинг пише, цитирам:
    "Един продукт се състои от 1/3 knowhow, 1/3 материали, 1/3 труд."

    Всеки може да си направи извода от какво пестят японци, китайци, малайзийци и т.н. Не случайно производство като Чешкото е най-подходящо за Източно Европа!

    Коментиран от #20

  • 19 George

    2 1 Отговор
    Абе верно ли сте толкова глупави или се правите ? И вие и журналиста писал тази статия! Марки като БМВ,МБ и Ауди печелят повече защото нямат чак толкова големи загуби. Заводите им са винаги били най-ефективни и модерни. БМВ даже имат завод за производство на карбонови влакна и т.н. за да намалят разходите си. Слагат колкото се може на повече модели един и същ двигател та да избият голяма част от разходите за създаването на този двигател. Затова такива марки печелят повече! Другите купуват двигатели (всички други без ФВ и горе изброените купуват двигатели) и имат доста разходи! Помислете преди малко да пишете бре, емблема купували хаха, да не мислите, че едно Пагани Зонда струва 1 милион НЕЕЕЕ! А защо Пагани нямат такъв процент печелба - еми отговора е ясен - купуват двигателите си от Мерцедес ей така наготово!

    Коментиран от #21, #28

  • 20 сссс

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Нема Бира":

    И все пак, всички грамотни знаем, че крайният продукт на японците е по- качествен от тези на останалите автомобилни производители.
  • 21 Да бе да

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "George":

    Тойота ли купува двигатели или не използва еднакви двигатели в моделите си? Я се махай от тук, и лягай под някоя ръждива баварка да и ремонтираш за поред път задното окачване.
  • 22 BMW

    0 6 Отговор
    Плащаш за иновации всичко ново го измислят БМВ ,а другите просто правят лошо копие и го пускат на половин цена.

    Коментиран от #27

  • 23 BMW sucks

    2 0 Отговор
    №22 Ти базикаш ли се?
    Единственото нещо което са измислили BMW е емблемата си, дори и нея несъм сигурен, че те са я измислили.
  • 24 Бял човек

    4 0 Отговор
    Келеши, това че имате БМВ на 100 години не ви прави баровци
    Прави ви мизерници с дърто БМВ
  • 25 аха

    5 0 Отговор
    Слушай #23 - прав е! BMW са нещо като Apple - добили са култов статус сред нискообразованата измет и комплексарите.
    Нито имат развойна дейност, нито са някакви революционери. Залагат на емоционалния, а не на разционалния купувач.
    Японците залагат на праисторическа техника от 80-те години на 20-ти век, но пък по-този начин си изграждат имидж на надеждни.
    И тук, както във всеки друг бизнес, марките се различават по-подхода. Клиентите пък - по приоритетите.
    В съотношение цена-качество, особено когато се взема предвид остатъчната стойност, побеждават във всяко сравнение средно-позиционираните ценово марки, като Фолксваген или Тойота примерно - затова и те са най-продавани в света. При ФВ не плащаш много за марката, парите за марката ги даваш при Ауди - 30% повече, за абсолютно същата техника ;)
  • 26 Nikoi

    3 4 Отговор
    Повечето технологии в автомобилното производство са от Мерцедес брат. Като им гледам дъртите модели, тва са коли направени с най-малко 10 години напред. Имали са много добри инженери. Ако искаш да разбереш какво ще има една кола след 10 15 години погледни Мерцедес S-класа!

    Коментиран от #29, #35

  • 27 Nikoi

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "BMW":

    Предния ми коментар беше до номер 22
  • 28 comment

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "George":

    Хайде да си пием редовно хапчетата, а? Кой италиански производител или френски или японски или американски купува двигатели? Купуват шведите, испанците, чехите, а китайците пък направо ги крадат.
  • 29 comment

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Nikoi":

    Това, което меркелите имат за супер високи суми редица производители вграждат в по-скромни коли горе-долу по същото време. R19 '89 върви с ел стъкла и огледала и 6 точкова аудио система на Филипс с управление от волана. 11 години карах такава, само че струваше в пъти по-малко от дивите немски дараци.

    Коментиран от #39, #40

  • 30 гошофиато

    0 0 Отговор
    гаранция ви давам че няма нечупливи коли от последните 3-5год,схемата е друга и фита ще ремонтираш и бмвто ще ремонтираш въпроса е че ремонта на едното струва колкото другото,сещате се кое и как,са ако си газар мн ясно че няма да бръмчиш в фиат,ама един непретендиращ човек които иска да кара кола "безплатно",и не го тресе газарията няма проблем.И след като всички познати си накупиха сравнително нови бмв и МБ вече трърдо реших да се насоча към "алтернативните марки",карам италианска кола но просто по новите им модели някак си не ми допадат с изключение на 159,но там сигорно поддръжката е с-класа пиниз,та определени все повече заглеждам киа,хиундай и прочие.поздрави
  • 31 ВИП АМГ

    1 6 Отговор
    abe bednyaci s 1000lv zaplata ne se kara bmv dori 20g za da karate bmv triabva da ste bogat i iziskan gospodin kato mene s debel porfeyl i bankova smetka s goliama suma ot evro za 100g napret sas zaplatata ot bay tosko vremeto preporicvam da karate golf dvoyka

    Коментиран от #32, #48

  • 32 comment

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "ВИП АМГ":

    Пубер неграмотен, ти да мълчиш на коневръза там!!!
  • 33 алфа фанатик

    1 1 Отговор
    абе гашници карате 20 годишни bmw та и се мислилите за големите п.тко развода4и караите alfa 156 за този модел години нема!!!!!!
  • 34 кик

    0 1 Отговор
    абе погледнете новата Съ клас на меро има дребни и дразнешти нешта, толкова ли не могат да сложат на всеки модел от гамата хромиран накрайник на ауспуха?на гадното халди 8 Без зна4ение от двигателя вси4ки ауспуси завършват с хромирани накрайници докъто при меро требва допълнително да го поръ4аш което е гадно и отблъсквашто при бмв е по съштия на4и та това са елементарни и дразнешти нешта....а има и още
  • 35 Пейо Пеев

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Nikoi":

    Mnogo pravilno !!!
  • 36 фен

    1 1 Отговор
    Какво се карате и обиждате БМВ си е марка и то със традиции,не напразно първият Макларан Ф1 е със техен двигател.Друг евъпроса че евтина кола няма каквато и марка да е иска подръжка.Всички марки коли са хъбави стига да не им ставате роб и да ви е по джоба :)))
  • 37 bosshoss

    0 0 Отговор
    а за българските дупки,най вече в враца няма една здрава улица.
  • 38 bosshoss

    0 1 Отговор
    х5 е моя звяр
  • 39 Nikoi

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "comment":

    ХАХА друго не ти казвам
  • 40 Nikoi

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "comment":

    И вземи събери малко пари и си купи КОЛА най-накрая!
  • 41 Goshicha

    0 0 Отговор
    Pari da ima, drugoto e lesno!
  • 42 Народен

    2 1 Отговор
    До коментар #31 от " ВИП АМГ":

    Комплексите на други места! Много ми е интересно какво значение има дали "парите" ти са в Евро или Лева. Нещо стойността ли се променя, какво става?

    Коментиран от #47

  • 43 Камен Кръчмаров

    1 1 Отговор
    Не е луд който изяжда зелника, а който му го дава
  • 44 LELELE

    1 0 Отговор
    Момче как можеш да сравняваш БМВ и Алфа Ромео!!!! Алфа 156 е най евтината кола защо ли щото е трошка, да бегачки са ама са най ненадежните. Бих карал 20 годишно БМВ отколкото Алфа 156 защото БМВто ще изкара още 20 години. Смешник купил си Алфата онзи ден и си се превъзбудил нещо. :D
  • 45 Opop

    0 0 Отговор
    Винаги съм знаел че притежателите на БМВ са глупаци и си дават парите за нищо. Вземи си 20г строшляк за повече пари щото е "здраво" хахаха. Божее прибери си вересиите....
  • 46 до 36

    1 0 Отговор
    Колега първият макларън Ф1 е направен по подобие на Хонда NSX и двигателят е взет от БМВ защото Хонда е отказала да разработва мотор за коли с такава малка бройка.
    БМВ е давало мило и драго за да го мислят за спортна марка и за това е разработило двигател въпреки че не е било рентабилно.

    И естествено тези загуби ги плащат глупаците после които си купуват БМВ с най голяма надценка заради емблемата.

    Иначе ако погледнеш историята на моторните спортове БМВ е много зле и почи няма титли губело е дори срещу Рено и Форд.

    Всичко е една реклама , баварците с нищо не блестят за да искат толкова пари.
  • 47 ВИП АМГ

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Народен":

    kolega draskachat s moiat nik e mnogo kompleksiran,nemu obrashtai vnimanie.
  • 48 ВИП АМГ

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "ВИП АМГ":

    za poreden pat se pokazvash kato kompleksiran i mnogo tap.

    Коментиран от #49

  • 49 Еминем Фен

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "ВИП АМГ":

    Az lichno po tup ot teb neznam. Mislish si che Mercedes e nai velikata kola da ama ne. Tq e mnogo zad BMW i AUDI

    Коментиран от #52, #54

  • 50 ВИП АМГ

    3 3 Отговор
    Само мерцедес!

    Коментиран от #53

  • 51 ха ха ха

    4 1 Отговор
    Koe Audi бе?Всичките са боклуци с кашкавалено окачване и части от Фолксваген.Само дето Фолксваген струва наполовина и се чупи по малко.
    Статията много добре го показва.Тойота и Фолксваген са колите за които плащаш цена най близка до реалната.Кенефите на БМВ и Ауди са пример как глупаците плащат за една емблема без реална стойност.
    Айде карайте си дараците и си мислете че карате нещо различно.Различна е само емблемата и парите които плащате на дебелите дупенца по маркетинг отделите и на секретарките които обслужват всички нужди на шефовете. Такива наивници като вас им плащат заплатите на тия паразити. Нищо не плащате за технология инженерен труд защото това проучване ги е включило в разходите за производство на модела.Всички останали пари са точно за да дебелеят разни паразити на ваш гръб.
    Да сте живи и здрави да ги храните.
  • 52 БУМЕР КАМОР

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Еминем Фен":

    ne butai AUDI pri BMW.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 ВИП АМГ

    0 3 Отговор

    До коментар #49 от "Еминем Фен":

    Audi e klozet nomer 1.praviat nai troshlivite koshove.
  • 55 готин

    1 0 Отговор
    Не знам как грозното Е30 се смята за класика, като и ново е било грозно, за разлика от Е20, което си е красиво отвсякъде?
  • 56 Няма такъв :)

    2 2 Отговор
    До ВИП АМГ нема да споря,но искам да ти кажа,че от много време ти следя коментарите и ще ти кажа едно само ! ТИ СИ ТЪП :)

    Коментиран от #59

  • 57 до предния

    0 2 Отговор
    Той може да е тъп, ама и ти си тъп.
    Интернет превръща хората в д...ли повече и от телевизията, факт!
  • 58 БУМЕР КАМОР

    1 1 Отговор
    BMW e marka koiato si zaslujava vseki cent.
  • 59 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Няма такъв :)":

    tapiat ne sam az a ti.iavno te interesuvat postovete mi shtom gi sledish a i podrajavash.taka che tixo
  • 60 do 58

    1 3 Отговор
    Както се вижда БМВ е марката която най не си заслужава парите.

    ФАКТ.
  • 61 Михаил

    0 1 Отговор
    "Интернет превръща хората в д...ли повече и от телевизията, факт! "
    Така е, Интернет е съсипал не един-живота.
  • 62 Focus 4eva

    5 0 Отговор
    Ами марката явно е много важна, щом хората купуват грозните Тойоти вместо симпатичните Daihatsu, или грозните Шкоди и VW вместо Сеат.
  • 63 недялко ангелов

    1 1 Отговор
    samo BMW tova e markata
  • 64 ОТЕЦ НАФАРФОРИЙ

    2 1 Отговор
    ДОКАТО ИМА ТЕЛЕТА ЩЕ ИМА И КАСАПИ,СВЕТА ЩЕ СЕ СВЪРШИ БАЛЪЦИТЕ НИКОГА,А В БЪЛГАРИЯ СЕ СРЕЩАТ НАЙ-МНОГО,СТРАНАТА С НАЙ-МНОГО ФЕКАЛКИ И ФЕКАЛОЯДИ:)))))

    Коментиран от #65

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 руснака

    2 0 Отговор
    ало, журналисти! това не е "плащане за имиджа", това е печалба на производител! средно БМВ струва около 50 000евро, колко процента та 4500? дали е МНОГО да имаш под 10% печалба от производството???
  • 67 да ама не

    2 0 Отговор
    Ами Мерцедес и той струва около 50 000 евро но не е с такава надценка.Така че не ти се връзва теорията.
    Още погледни Тойота и Хюндай . Оределено Хюндай не е по скъп но надценката му е по голяма.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Даниел Марко

    1 0 Отговор
    Изобщо не разбирате от себестойност на автомобили и трябва да ви изнеся 2ова лекция, а никой няма да ми плати за това.