11 Февруари, 2011 11:23 15 317 81

По-рядко ли караме колите си?

  • пробег-
  • анкета-
  • горива-
  • криза

Българинът роптае срещу високите цени на горивата, но не кара по-малко. Това сочат резултатите от анкетата на www.mobile.bg. Близо 40% от гласувалите водачи изминават между 10 000 и 20 000 км годишно с личните си возила, колкото навъртат колегите им в далеч по-богати европейски страни. Според статистиките средният годишен пробег на автомобилите в Германия и Австрия, например, не надхвърля 13 000 км.

По колко километра изминавате на година?

Между 5 000 и 10 000 км пък изминават близо една трета от шофьорите в България. Това означава, че ежедневният им пробег варира от 14 до 27 километра. При цена на бензина от около 2.30 лв. и примерен разход от 10 л/100 удоволствието да кара колата си срещу 3.20-6.20 лв. на ден си позволява всеки трети роден автомобилист.

Съвсем немалък брой от участниците в анкетата признават, че навъртат над 20 000 км с личните си автомобили на година въпреки икономическата криза. Съпътстващите я финансови затруднения явно не засягат близо 25% от българските шофьори.

Най-скромна се оказва групата на онези, които изминават под 5 000 км годишно. Колко от тях се ограничават принудително от съображения за пестене и колко разполагат със служебни автомобили, може само да се гадае.

Като цяло обаче българските автомобилисти не се вписват съвсем в световната тенденция на намаляващ средногодишен пробег, която се наблюдава от 90-те години на миналия век насам. През 1993-а немците са навъртали по 14 200 км годишно, а през 2003-та пробегът вече е 13 500. Спад отбелязват и французите. През 2001-ва те са изминавали по 14 000 км на година, докато през 2009-а цифрата е намаляла до 12 500. Даже американците, които се смятат за световни шампиони със средногодишен пробег над 23 000 км, карат все по-малко от 2008-ма насам. Повечето изследвания по темата сочат цените на горивата за основен фактор за глобалния спад.

Всъщност заключението, че българинът не се ограничава особено, когато пълни резервоара на колата си, не се нуждае от статистическо потвърждение. Ежедневните задръствания по улиците на големите градове илюстрират достатъчно красноречиво транспортните приоритети на нашенеца. Известното облекчение на трафика през последните две години се дължи по-скоро на намалелия брой работни места в резултат на стагнацията в икономика и строителството в частност.

Ситуацията по улиците напомня доста на картината в кръчмите. Криза или не, заведенията са пълни. А оплакването винаги ще си остане национална черта на българския характер.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mancho

    25 12 Отговор
    "Българинът роптае срещу високите цени на горивата, но не кара по-малко" Ами не е така. Ако имахте проучване от миналата година - да, правете анализи. Освен това 13 000 е точно в същия интервал (10 000 - 20 000); и 13 000 е средно за всички водачи (в Австрия), а не за 1/3 от тях само (както е при нас). Средно за ВСИЧКИ водачи в БГ ще се получи сигурно доста под 10 000 км/година.
  • 2 Дошо

    33 16 Отговор
    Близо 40% от гласувалите водачи изминават между 10 000 и 20 000 км годишно с личните си возила, колкото навъртат колегите им в далеч по-богати европейски страни. Според статистиките средният годишен пробег на автомобилите в Германия и Австрия, например, не надхвърля 13 000 км.

    Аха да и по обявите в други те държави гледам коли на 2 години на 65-70000км, пък тук всички коли идват на 120-130000 на 10-12 години.Айде стига тъпотий.Като почнат да ни говорят колко сме добре и сме като европаиците и направо ми ида да почна да раздавам шамари на политици и журналисти.Ччччшшш ало хората в тая държава не са дошли от Марс, знаят какво става!

    Коментиран от #5

  • 3 бахър

    28 0 Отговор
    Точно така е, освен това в Германия и Австрия имат нормално метро, супер влакове и т.н. Някой пътувл ли е София-Варна с влака да види как е?
  • 4 Пловдив

    23 2 Отговор
    Аз лично съм изминал 8 хил. км. за миналата година,но колата е за това да бъде карана,нали? А не да стои за красота в гаража или на паркинга. Що се отнася до тия пусти цени,едно и също ли е да сравняваш 2 евро за литър на 2 -3 хиляди евро заплата и 1 евро за литър на 500-600 лв. заплата?! Аз лично съм с LPG и този проблем поне на този етап не ме касае,но въпросът опира до принципа.
  • 5 Караиванов

    28 24 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    А, бе пиле-шарено. Омръзна ми да ти чета простотиите и непрекъснатото ти песимистично настроение към написаното. Ти мазохист ли си или се чудиш къде да избиваш комплекси. Като не ти харесват материалите тук, ми просто не влизай. Има толкова много други сайтове.
    Иначе по-отношение на материала е точно така. Колкото и да изтъняват портмонетата ни ние българите си продължаваме да караме. Ама няма нищо лошо в това.

    Коментиран от #15

  • 6 svetlio

    3 4 Отговор
    na maika vi v putkata kavali grozni varnete starata cena na benzina !
  • 7 Николай Захов

    18 2 Отговор
    Този сайт се посещава от хора, които или се занимават с коли или са фенове....логично е да карат повече...но това не е представителна извадка....криза има

    Коментиран от #8

  • 8 Стоян Иванов

    14 5 Отговор

    До коментар #7 от "Николай Захов":

    Абе фенове, фенове, ама като ти е празен портфейла и детето няма какво да яде дали ще сипваш бензин
  • 9 Николай

    2 3 Отговор
    Няма да задълбавам защо автора в статията си прави глупави и неадекватни изводи - бях малък още (по социалистическо време)- когато се повтаряше максимата, че автомобила не е лукс, а необходимост. Е, ами какво излиза - че сме нормални хора. И доста отдавна караме колите си по необходимост. А това е към автора на статията - Не яж вече, Пенчо, вдигнали са цените на манджата...
  • 10 Марто

    41 3 Отговор
    Статията е напълно вярна. Аз лично съм изминал 11000км с колата си за изминалата година, но със всяко повишаване на цената на бензина я карам все по-рядко или по-икономично. Като гледах една статия че бензина ни е най-евтин в Европа, 1.1 евро за литър и затова щял да поскъпва за да се изравни с останалите страни, а заплатите ни кога ще се изравнят със тези в другите държави?!
  • 11 Стоил

    14 4 Отговор
    Вижте какво. Хората от мобиле едва ли искат да ни убедят, че криза няма. Те просто казват, че въпреки нея българинът продължава да кара автомобилите си. И това не са данни от крайна инстанция, просто тяхно проучване, което е интересно, а според мен е и вярно.
  • 12 user

    41 1 Отговор
    Статистически ако аз ям само пиле, а ти само зеле - двамата ядем пиле със зеле, а това не е вярно ! Обобщенията в тази статия са подобни - това че караме колите си, не означава че бензинът ни е евтин - просто се лишаваме от друго, за да караме колите си, защото без тях не може да се върши работа. Криза има - усеща се навсякъде, лишенията са повече, но това не се отчита при подобни проучвания.

    Коментиран от #13

  • 13 Стоян

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "user":

    Абсолютно си прав, но и статията е написана в същия дух.
  • 14 Мариан

    35 3 Отговор
    Българина, ако не си кара колата, не знам как ще се придвижва със страхотно организирания масов транспорт. Да не говорим,че ние в България караме яко на газ, това не е взето предвид в проучването! И друго - двама души, ако пътуват с кола, им излиза ПО-ЕВТИНО, отколкото с автобус например. София-Пловдив - 13-14лв билетчето + 1,5 маршрутка в София + 1лв билетче в Пловдив = 16лв. При 9/100газ 140км = 12,6л = ~15лв. Даже и на сам човек му е по-евтино! Така че изминатите километри на българина си имат логично обяснение. :)

    Коментиран от #22

  • 15 Дошо

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Караиванов":

    Виж к'во и от писимистите има полза.Оптимистите са направили самолета, а писимистите парашута ;-)
  • 16 go6o

    4 2 Отговор
    ne putuvam mnogo no za poslednite 6est meseca mi se naloji da hodq do sofiq i pleven trygvaiki ot varna-opedeleno dvjenieto e kakto mi e razpravql dqdo mi edno vreme- q vidi6 edna kola na 10 minuti, q ne- taka 4e horata sa se ograni4ili i to mnogo
  • 17 Дддд

    31 1 Отговор
    Със сигурност се кара по-малко, съжалявам, но това изследване не е въобще представително. То какво излезе, ядем колкото чужденците, караме колкото тях, голям % живеем в собствени апартаменти, кръчмите ни пълни, безработицата ни една от най - големите, а заплатите най - ниските. Ние сме Е.АТИ ПИЧОВЕТЕ!

    Коментиран от #20

  • 18 Николай

    33 0 Отговор
    Не забравяйте, че в България колата все още е показател за финансово състояние и схващането на повече хора е, че ако си караш колата значи си ОК. Има хора, които през зимата не си отопляват жилищата, ядат евтин хляб и кисело мляко, купуват си обувки за по 25 лева, НО не слизат от колата си!
    Не са малко тези хора.
  • 19 M

    16 1 Отговор
    Статистика или стъкмистика?
    в интернет ли проведохте изследването? а да ви е хрумвало че баща ми никога няма да влезе в интернет? и че кара по 3000км годишно?
    всъщност какво значение има.. ако искате акуратна статистика вземете данни от shell, omv, lukoil за продадените количества.. може да се окаже че ще смените надписа в километража по-горе!

    Коментиран от #21

  • 20 Селянин - Столичанин

    9 5 Отговор

    До коментар #17 от "Дддд":

    Аз пътувам редовно в центъра на София и мога смело да кажа, че задръстванията са същите както итпреди 3-4 години. Така, че незнам дали е представително или не, но твърдението на мобиле е абсолютно вярно
  • 21 Адаша

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "M":

    този надпис е направен като каламбур бе, аман от прости хора без чувство за хумор
  • 22 maistor4eto

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "Мариан":

    mnogo si prav kolega no tiq mi6oci ne go rabirat i tui ni bilo evtino unui ni bilo nai evtino v evrosaiuza ama az pitam ami zplatiteeeeeeeeeeeeeeeeeeee ??????????????
  • 23 123

    15 0 Отговор
    Не вярвям да има здраво мислещ човек който да каже, че българинът кара повече от германеца че дори и на равно с него! Това просто няма как да стане! Това е по скоро статистика за хората ползващи интернет и не отговаря на действителността!

    Коментиран от #25

  • 24 PlimP

    13 2 Отговор
    ob6testveniat transport e super smotan, kato se kombinirat dalgi patuvania(pak i tezi v grada) ot 2 ili 3-ma du6i s edin avtomobil(da ne govorim za 4-ma)vinagi izliza po spriamo drugite alternativi, li4niat mi primer, plovdiv-sofia, za da vzema ot aerogarata priatel, tragnahme 3-ma (maika mu , sestra mu i az) i se varnahme saotvetno 4-ma s 2 saka bagaj, razhodat na avtomobila koito karam be6e 8.6L/100km propan-butan i to pri skorost ot kolo 150km/h (+/- 10km/h), pri bezavariino patuvane e max 3h ot vrata do vrata, posle kak da se ka4a na avtobus, spored prosta i leko zavi6ena smetka 30lv za gorivo i amortizacia 10,15lv da pribavim, pak izliza na smetka ostaviame na strana spesteni nervi, vreme, udobstvo i t.n., a otnosno zadrastvaniata, tiah gi ima samo v golemite gradove, i to za6toto sa predvideni primerno za po 300 000 avtomobila a te v pikovite 4asove s aprimerno 500 000, a tova prodeleno ne e problem na potrebitelia, to vsa6tnost e to4no negov, no e predizvikan ot levacite deto ni opravliavat :X, abe v BG osven li4en trans. drugo niama, posle 6to sme karali mnogo, mi kvo da hvar4im li, teleporti o6te ne sa6testvuvat pone oficialno de, to po taia logika osven da si reznem venkite nadalgo durgo ne ni ostava, a dumata ZAPLATA e mrasna duma, kato izliza ot na6ta usta
  • 25 Роската

    14 0 Отговор

    До коментар #23 от "123":

    Колега, прав си. Ама ако направят заплатите като в Германия, не колкото тях, ами и повече от тях ще се карат тия коли (съдя по себе си и удоволствието, което ми доставя шофирането). Естествено, че ще предпочитам да си ползвам колата да си върша работата, вместо да ползвам претъпкания градски транспорт, ама докато работим за по 400-500лв и в студа ще стоим на спирките да чакаме рейсовете.
  • 26 Anonymous.

    29 2 Отговор
    тая анкета мога да ви кажа , че не е от наи обективните , защото като гледам коментарите на хората които вземат участие в 70% от темите на саита .. то съм убеден че половината чакат да вземат книжка за да се качат на жигулитата на бащите си , другата половина са селски бекове с масови 3-ки 2-ки и сякви други бмв-та и голфове и за тях е мно голяма гъзария да маркират че карат по милион километра щото са бекове реално не минават повече от 10 000 - 15 000 ;) това ми е мнението по въпроса

    Коментиран от #33

  • 27 V

    5 1 Отговор
    Dokato gradskiq transport e otvratitelen, nerodoven i za smetka na tova skup, vseki 6te predpo4ete da se vozi s kola, dori da mu struva pove4e
  • 28 vw

    14 0 Отговор
    Ако имаше някаква алтернатива на колата,то с удоволствие бих я ползвал.Във В.Търново няма навсякъде и тротоари покрай пътя,основно кал и дупки. В по-малките градове и автобуси няма,как да не зависим от колите си. Или колко смел трябва да е човек,за да си пуска детето по неосветени и лишени от тротоари пътища да се прибират от училище. На фона на това има и много келешчета,които до съседния блок ходят с кола,а работят на минимална заплата,ако въобще работят. Изкривена е психиката на хората,колата в нашата държава трябва да е за необходимост, а реално се купува за някакъв смешен статус.
  • 29 cerber

    14 4 Отговор
    tazi statistika e palna glupost!!!!!!!!!
    4udq se koi rejisior e izmisli i tezi danni mogat li da se dokajat vaob6te
    sa6tiq rejisor koito be6e poblikuval i statistikata za gorivata mai e napravil i tazi
    otkade nakade re6iha 4e v BG e nai evtin benzina
    6to taq statistika ne pokaza litrite koito moje6 da zaredi6 sas edna minimalna zaplata v BG i litrite koito moje6 da zaredi6 sas edna minimalna zaplata v Germany!!!!!!!!!!!!!!
  • 30 rezak

    6 2 Отговор
    kr14mi p1lni samo pet1k i s1bota ne e kato predi sqka ve4er koi kvot 6te da govori, kato e kriza dai da mrem a? 6i na izbiqt ujjj politici bogati i al4ni. Tova ne e darjava be cql svqt protesti, nas ni t1p4at i vse pove4e m1l4im gotov s1m i az da izlqza na protest za po-dobro b1de6te
  • 31 леле мале

    28 0 Отговор
    Пълна глупост... Този който е нарпавил тази статия не живее в БГ
  • 32 JORDAN CHILINHIROV

    27 2 Отговор
    ALOOO NA6IAA .. KOITO E PRAVIL TOZI MATERIAL USAZNAI SE KADE SE NAMIRASHH MOLQTE AVTOMOBILI V GERMANIA,HOLANDIA,AVSTRIA I T.N NE GLEDA6 LI NA KAKVI KILOMETRI SA I NA KOLKO GODINI TAM GI RAZPUKVAT OT KARANE I VARTQNE NA KILOMETRI TAQ KOLA NEZNAE KADE SE NAMIRA NE VIJDATE LI CHE KOLA NA 5 .6 GODINI E NA 400.000 KM 6TOTO VARTQT PO 12.000 HILQDI NA GODINA NALI hAHA (NA6TA DARJAVA PRAVI SEX S NARODA SI)
  • 33 Kiro

    8 4 Отговор

    До коментар #26 от "Anonymous.":

    Ти като не си бек кажи каква кола караш, че ми е интересно. Хората в България имат пари за такива коли и такива карат. Като станат заплатите по 2000 евро тогава ще караме само S-класи.
  • 34 невинтересува

    15 1 Отговор
    Поредната некадърна спекулация!!! Защо няма статия с данните колко е струвал бензина, нафтата, газ, като се има предвит колко е струвал барела преди и съответно горивата тогава, и да видим сега как стоят нещата !
  • 35 foxterier

    12 1 Отговор
    DA KARAME PO RIADKO CENITE SA IZVANZEMNI .V EDNA STRANA KATO UKRAINA GORIVOTO E S LEV I DVAISE PO EVTIN KAK TAKA NIE KARAME NA TOLKOVA SKAPO GORIVO NA I NIE SME SI VINOVNI. V GARCIA IM MAHNAHA GORIVOTO ZA SELSKO STOPANSTVO I IZLIAZOHA VEDNAGA NA PROTEST A NIE SAMO PRIKAZVAME I NI6TO
  • 36 $

    19 2 Отговор
    Да бе! В Германия и Австрия карат по 12 000 км.,ама на месец!!!
  • 37 bash maistora

    6 1 Отговор
    kakva e tazi pornografiq
  • 38 WKK

    9 1 Отговор
    Колеги незнам дали има такава държава дори и на ДРУГИЯТ свят.А и какви горива ни наливат е УЖАС.Че взели да ни питат колко караме като километри.Ами то не е тяхна работа на тези хиени ами да се вземат в ръце и даги разръчкат онези главорези дето продават на литър а го купуват на килограм че да се пооправят нещата ама каааааак та те са в един КЮП бе братлета и как тогава .Че то ГАРГА НА ГАРГА око не вадииииииии.Да ГИ.
  • 39 .

    2 3 Отговор
    От тук може да гледате онлайн телевизия ето и сайта onlaintv.ovo.bg
  • 40 Anonymous.

    1 4 Отговор
    човек нищо против колите , но просто имам наблюдения над шофери на следните возила и определена група типажи надделява :) затова визирам тях иначе карам тойота в нормален ценови диапазон , не става въпрос за никакви с класи а за манталитет на определена група шофери :)
  • 41 Иванов

    6 1 Отговор
    Това е пърчкова статия.
    Ако някой е намалил километрите си за година от 18-12 000 влиза в една и съща графа, кака тогава ще се отчете този спад?
    Освен това кой вече кара на бензин. Осъзнайте се малко - "газта" е основното автомобилно гориво в "богата" България. А това, че ни е типична черта да се оплакваме- съгласен.
  • 42 dacho

    9 1 Отговор
    Определено считам, че нещо в цифрите е сбъркано или ....! Ще излезе, че в развитите западни страни карат колите си колкото нас, даже и помалко. Трудно, много трудно може да ме убеди някои в това. Както и в това, че си ги продават масово под 150000км. До кога ще се заблуждаваме. Лъжеме се един друг безсрамно и се правим, че си вярваме. Мнозинството от нас българите не желаят да чуват истината, да си признаят, че сме прецакани, по точно самопрецакани. И докато това наше поведение продължава все ще сме си на този хал.
  • 43 Наблюдател

    13 1 Отговор
    Само газ до дупка.....
  • 44 Някав си

    12 1 Отговор
    Ах, от каде да започна?!
    1) Всеки който малко от малко си има представа от статистика би ви казал че вие хал хабер си нямате от тази наука.
    2) Статистиките от другите страни са взети от лигитимни сайтове, които се занимават с статистика така че сравнение неможе да се прави.
    3) Българина винаги послъгва да покаже колко (много) пари има, бъти манталитета.
    4) Българина НИКОГА не си пълни резервуара. Слагат се по 10-20 до 50лв на зареждане.
    5) Както казаха колегите преди мен, градският транспорт е ужасен, ползването на автомобил е почти неизбежно в големите градове.
    6) Единственото вярно нещо в статията, за съжаление е това: "Ситуацията по улиците напомня доста на картината в кръчмите. Криза или не, заведенията са пълни. А оплакването винаги ще си остане национална черта на българския характер."
  • 45 Михалев

    13 0 Отговор
    От кьде изкараха тази долна, льжлива статистика...В Западна Европа повечето чофьори вьртят по 25-40 000 км...средно. Какви са тия 12-13 000 км.....Нали виждаме колите НОВ ВНОС....какви бангии са от каране....

    Коментиран от #48

  • 46 Гацо

    12 1 Отговор
    Манипулирани данни са тва за другите страни....Пак ни изкараха богата6ите на Европа.
    Ей, накрая ще си продам 115 конювиа двигател и ще мина на нещо 50-55 коня и пак с газ да ми харчи 7 на 100.....ма нЕма да слЕза от кола.
  • 47 .

    4 0 Отговор
    От тук може да гледате онлайн телевизия
    ето и сайта onlaintv.ovo.bg
  • 48 Иванов

    6 3 Отговор

    До коментар #45 от "Михалев":

    Предполагам по следния начин:
    Едно смейство 2 автомобила - 60 000км годишно(долу-горе). Но семейството има 3 деца. Ето за това всеки от тях минава по 12 000км средно.
  • 49 Mercedes-Benz

    23 0 Отговор
    Тва са пак някви манипулации! Колеги другия път ще цъкате,че минавате до 5000км годишно НАРОЧНО,дори и да е повече е така нарочно цъкайте! :D Щото ми писна да слушам и чета реплики от сорта ''България с най-ниски данъци'' ,''най-евтини горива'' и т.н. Човек да въздъхне ''Рай на земята е тая наща държава'',ДА АМА ПРЕЗ КРИВ МАКАРОН.Сравняват ми данъци и цени на горива спрямо германеца и французина дето взима МИНИМУМ 2000 евро заплата,много ясно че са ниски xaaxaxaxaxaxa ама на българина му е нанагорно та чак отвесно!
  • 50 Hero

    10 14 Отговор
    Какво роптаете против статията?! Четохте ли коментарите преди една седмица, когато излезе? То не беше хвалене не беше чудо!!! Бил безработен от 25 месеца и изминал само 40 000 км за джиткане по кафета (цитат от коментарите). Просто тук не са се включили тези които останаха аутсайдери и се чудят как със стария москвич да отидат до нивата без да ги издебнат за неплатена гражданска отговорност...
  • 51 dghtr

    14 2 Отговор
    до кога ще продълцава , до кога ще търпим да бъдем мачкани?
  • 52 !!!

    8 0 Отговор
    ГЛУПОСТИ.
  • 53 u3pog

    6 3 Отговор
    ami vsqka 2 ot 3 koli e na gaz ili nafta normalno e da se kara pove4e.Na benzin karat po bagatite .Li4no az karam na GAZ 6toto ... nqma drug na4in :)
  • 54 black devil

    8 1 Отговор
    pi4ove do minalata godina karah alfa 155 sega s pomo6ta na edna banka si zeh opel vectra dizel no i predi i sega ne sam polzval gradskiq transport za6toto pone vav ruse toy e otvratitele a i rabotq na 10km ot vka6ti v ednata posoka no sam saglasen s mn mneniq 4e taq statistika e palen fars za6toto kolatami nqma i 10god a q zeh na pove4e ot 160000km vnas ot germaniq taka4e ne vigdam kak toq pi4 e vartql po 10000-12000km na godina no za sagalenie i sega i predi mi be6e trudno da si pozvolq seki den da sma na rabota skolata za6toto gorivata sa bezbogno skapi v bg a zaplatite bezbogno malki i mislq 4e i na nas ni stana vreme da blokirame nqkoq granica i da zapalim nqkoq zgrada pa dano se osaznaqt na6te deto darpan koncite v taq dargava
  • 55 ddinchev

    19 1 Отговор
    Статията е подвеждаща.

    Не "българинът" кара по 10-20 хиляди на година, а потребителите на mobile.bg, сред които е направена статистиката. А в този сайт влизат предимно авто-фенове, хора, които често карат доста повече от обикновения българин. Докато статистиката с която ни сравнявате (Австрия, Германия) е взета не от потребителите на един сайт. Аз мога да кажа, че хората във входа, в който живея има собственици на сумарно около 10 автомобила. Повече от половината карат бараки на по над 15 години, които карат по 2-3 пъти в месеца до роднини или уиикенда до село от време на време. Тези хора доста повече приличат на "типичния българин" от колкото хората които влизаме тук. И тези хора не влизат по никакви сайтове. Някои от тях може и още компютър да нямат.
  • 56 ivko

    9 0 Отговор
    много точно казано :)
  • 57 MLADENSKY

    8 1 Отговор
    ТО ПРИ ТИЯ ЦЕНИ НА ГОРИВАТА ВЕЧЕ НЕ ЧОВЕК МУ СЕ ОТБИВА КЕФА ОТ ШОФИРАНЕТО
    ЯВНО СМЕ ПО БОГАТИ ОТ ЕВРОПЕЙЦИТЕ ЩОМ ПЛАЩАМЕ ПО 2,40-2,50 ЗА ДИЗЕЛ И БЕНЗИН КАК ДЕ СЕ МИНАВАТ МНОГО КИЛОМЕТРИ ПРИ ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ
  • 58 УЖАС

    12 1 Отговор
    В ГЕРМАНИЯ ВСЯКА БАБКА ИМА КОЛАЗА ДА ХОДИ ДА ПАЗАРУВА !
    ТЕЗИ СТАТИСТИКИ СА ПЪЛНА АМА ПЪЛНА ГЛУПОСТ.

    БЪЛГАРИЯ Е БЕДНА ТА ДРЪНКА.
    КРИЗА ИМА!
    СТАТИСТИКАТА ГО ПОТВЪРЖДАВА !
  • 59 izvunzemen

    17 2 Отговор
    В ГЕРМАНИЯ, ФРАНЦИЯ, ХОЛАНДИЯ, ДАНИЯ ВСЯКА БАБКА, ВСЕКИ УЧЕНИК ВСЕКИ ИМА КОЛА ЗА ДА ХОДИ ДА ПАЗАРУВА !
    В БЪЛГАРИЯ ПОВЕЧЕТО ХОРА НЯМАТ КОЛИ А ТЕЗИ КОЙТО ИМАТ ГИ ПОЛЗВАТ НА ЗА РАБОТА И ВЪРТЯТ КМ.

    КРИЗА НЕМА ЛИ ?
    ПО БОГАТИ СМЕ ОТ АВСТРИЯ ЛИ ?

    прос народ слаба икономика !
  • 60 мирко

    6 1 Отговор
    http://www.shofior.com/fuel_prices.html трябва да се чудят как въобще караме а не да ни срвняват с европа ние на цени сме почти на едно и също дередже даже и по скъпо
  • 61 Kircho

    2 1 Отговор
    Или по-точно криза е пенис
  • 62 asddsa

    8 2 Отговор
    Ще ме извинява мобиле.бг, но в Германия се правят средно по 30 хил километра годишно .. и това далеч не е МИТ... да си сверят часовниците...там ходят пеша само от спалнята до тоалетната...
  • 63 JORDAN CHILINHIROV

    13 0 Отговор
    Тея километри на месец ли са ? :)) айде моля ви и ние караме автомобили и ние знаем колко бързо се навартат .. така 4е на пасем трева ..изнудва4и такива цвна бензин 2.35 изнасилвате народа!!!
  • 64 PLAMEN

    11 1 Отговор
    всички колеги са написали идеално коментарите,подкрепям коментар/32/ама със двете си раце протегнати,в развитите евродържави може и да е вярна статистиката за бройка кола,но едно семейство или повечето от тях имат по три,четири автомобила а 4 по еди колко си не прави дори и 20000км а доста нагоре за семейството.ние караме от необходимост а не като тях за развлечение,и понеже сме адски богати та затова им караме боклуците.имам щастието да пътувам в европа и съм наясно за цени горива и цени заплати,даже при нас горивата почват да разминават европейските,а и сме едни от най-бедните в ЕВРОПА,жалко за всички нас.
  • 65 BMW KARACH

    5 2 Отговор
    plashtame skapi goriva s nisko kachestvo.kogato zaredia v Italy kolata stava druga i niama nikakav pushek a v BG si pushi daje misleh che e dala fira.karam BMW E60 525D 2008g na 98000km.
  • 66 W220

    6 3 Отговор
    za kachestvoto to e iasno .moiat Benz dava po nisak razhod kogato sam v chujbina.v BG plashtame debeli ceni za 3to kachestvo stoki.taka e kato kontrola e zanijen.abe BG tova e.
  • 67 111111

    7 2 Отговор
    Това , което виждам е отново да подпомогнете БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ.
    Доста добре ги успокоихте със статията си и затова могат да вдигнат горивата още...
    Защо не пишете в статията ВИ какво консумира западноевропееца и какъв е автопарка там?. Защо не пишете за ниският ни стандарт на живот, а какви били кафенета и колко на ден дава за горива бедният БЪЛГАРИН. Западняка да не би да дава по- малко пътувайки на 120 -150 км до работата си? А пък май там правят заведения за да са празни, а???
    От такива като ВАС страдата 90 % от БГ гражданите!!!

    П.П. Имаме си много хубава АЗБУКА, която може да използвате за КОДА. Аман от първенюта!!!
  • 68 RADUUN

    5 0 Отговор
    SKAPANA DURJAVA! TOVA 4E KARAMA AVTOMOBILITE SI S 3-TO KA4ESTVO GORIVO NA VISOKI CENI... SAMO TOVA DA BE6E, AMI TO CQLATA SKAPANA DURJAVA E NENORMALNA!!! ZA TOVA SLED OKOLO 50 GODINI SAMO VUZRASTNI HORA I ROMI 6TE OSTANAT! DAVAYTE OPRAVNICI-VDIGNETE O6TE CENITE NA VSI4KO I BEZ TOVA NARODA VE4E E OSKOTQL..
  • 69 Morientes

    4 0 Отговор
    Не знам колко кара българина, но коментарите ми харесаха..
  • 70 mero

    4 0 Отговор
    Za 2010 imam malko nad 30000km. 2 pyti sym i smenql masloto
  • 71 rr

    18 2 Отговор
    statiata e mnogo dobra,no ia razbirat samo po-inteligentnite. Sorry
  • 72 toni

    9 1 Отговор
    Като чета каментарите на колегите реших и аз да напиша нещо.
    Наистина караме с много високи цени на горивата, преди 20години по време на комунизъм с една заплата човек можеше да си позволи около 800 литра бензин с една 80до 120лв. заплата.
    Дори да е по малко, но сега като направим равносметка малко сме далеч от истината с цена за бензин 2,30 лв иза дизел 2,50 средна цена, и с заплати от около 600-800лв.
    Дори и такава заплата е много за някои хора, но управниците си ги избираме ние и ние сме си виновни.
    Малко съмнително да се оправим като стандарт на заплати, дори и да се оправим няма да е поне още 20 години
  • 73 .

    0 0 Отговор
    От тук може да гледате онлаин телевизия ето го и сайта Onlaintv.ovo.bg
  • 74 ---

    8 0 Отговор
    Немало криза!? Ежедневните разходи са постоянни. Аз не мога да спра да ходя на работа защото цената е по-скъпа. Просто се лишавам от други блага! Сиви са ми петната в мозъка от последния път когато карах за удоволствие. Незнам кое журналистче е писало темата, но нека опита да ходи с велосипед на работа, щом нашенеца се оплаквал и ходел едва ли не с колата си на 15 години от лукс. Впрочем горивата не са толкова скъпи, просто със заплата от 300 евро месечно цената от 1.19 евро за литър е в повече сравнение с колегите ни на запад. Колкото и статистики да се вадят положението е едно и също. Ако за работата ми на ден се изискват 60 км пробег, няма как да спестя и да навъртя 40!
  • 75 Darky

    6 0 Отговор
    але хора каде дават заплати от 600 до 800 лева .ние в пазарджик ги взимаме тези заплати за около 3 месеца .тука града се оправлява от бивши мафиоти и си правят таини срещи колко пари да дават на хората ама ние пак си караме колите .и държавата е във това състояние щото няма мъже в тая държава.а на ония боклуци в парламента им дреме за хората нали тесе возят в служебни коли а ния им сипваме бензина щото сме все много силни ама само когато сме на масата и сме пили по некоя ракия
  • 76 бенди

    6 2 Отговор
    До №72 тони . Не манипулирай младите . По времето на любимият ти комунизъм в БГ. заплатите средно бяха 150 лв. А бензина труваше 1 лв плюс това за соц. брички се чакаше по 10години и на старо се продаваха по скъпо отколкото струваха като нови. Части нямаше и се продаваха под щанда и на битаците на безбожни цени.Колите бяха супер лукс.
  • 77 77

    5 2 Отговор
    по време на комунизма имаше работа за всеки и да не искаш да работиш няма как ! веднага ти намират работа а сега вярно има всичко избор демокрация и стотинки в джобовете това е истина а не манипулация
  • 78 Zion

    0 0 Отговор
    ''...educated fools are ruling the world...'' Това е основата на проблема. ;)
  • 79 Гост

    2 1 Отговор
    Хората в европа имат градски транспорт!!! И метро с пожече от пет спирки! Имат истинска мрежа от вело-алеи! Аз съм принуден да си карам колата. Живея в един от най-скъпите квартали на София, на километър-два от НДК и пак си карам колата, защото при нас трутоари НЯМА, камоли други екстри.

    "Това сочат резултатите от анкетата на www.mobile.bg."
    Трябва да се има предвид, че това не е представителна извадка! Има редица социални и демографски показатели, които трябва да будат точетени. Хората, участвали в анкетата са ограничени минимум по показател "интернет потребител".

    Няма нищо лошо в подобни анкети. Браво на организаторите, че са го направили и че коректно са посочили източника на информациата.
  • 80 Николай

    1 0 Отговор
    Ехей, модераторът! Не се ли усети, че тази статия е доста под нивото на изданието?
  • 81 peter

    0 0 Отговор
    Ми ако бачкаш по Горублене ще караш къде ще ходиш. Няма трУтоари друг път пък и това никога не е пречка. И аз съм във въпросния квартал сигурно за лозенец говориш и колата се пали събота и неделя или инцидентно ако трябва да се ходи някъде през седмицата. Като работата е на другия край на града и има място за паркиране колата си е решението иначе.