10 Май, 1999 00:00 14 052 20

Alfa Romeo 75 най-евтиният спортист

  • alfa romeo 75-
  • alfa romeo giulietta-
  • alfa romeo

Тъжно бе лятото на 1985 год. за заклетите фенове на Alfa Romeo - най-любимият модел на италианската фирма, станалата легенда Alfa Romeo Giulietta трябваше да отстъпи мястото си на безименната спортна лимузина с две цифри - Alfa Romeo 75. Сега, след толкова години, специалистите твърдят, че от една страна кардиналната стъпка е била правилна, дори задължителна - всички огромни проблеми с корозията са преминали в историята. Сравнително слабият успех на новия модел се обяснява най-вече с твърде сложната и недостатъчно издръжлива техника на колата. Главно заради възприетия трансакциален принцип на задвижвания механизъм: двигателят е отпред, а скоростната кутия, диференциалът, че дори амбриажът - на задния мост. Конструкторите са избрали този вариант уж за идеално разпределение на тежестта. На практика обаче експлоатационните качества на Alfa Romeo 75 с нищо не блестят пред тези на конкуренцята с конвенционалното решение предно или задно предаване. Остнаха само редицата технически проблеми: лошо превключване на предавките поради много дьлгата лостова връзка, оттам често дефектиращи синхронизатори, бьрзо износващия се амбриаж, скьпата поддръжка.

Подчертано клиновидната форма на каросерията и до ден-днешен не е овехтяла много, разполага с приличен обем, достатъчен за четирима пасажери и багажът им. Седалките, въпреки че обхващат изцяло тялото на шофьора и спътника му, са достатьчно комфортни, оборудването е богато. Но това, което най-много интересува заклетите фенове на марката - alfisti, е двигателят, нежно наричан “bella macchina”. Италианците винаги са се славели с бързооборотни, темпераментни мотори, които доставят истинско удоволствие на спортно амбицираните карачи. Те са и главнят виновник за немалкото победи на Аlfa Romeo 75 на европейските пистови и ралишампионати, нещо, което значително повдига имиджа на марката. Дори и най-малкият двигател с ходов обем от 1600 куб. см разполага с внушителната мошност от 110 к. с. - напълно достатъчни за бьлгарските условия. Естественият връх на мощ и спортни качества за маниака е трилитровият шестцилиндров V-образен агрегат с мощноост 192 k. с. или 185 к. с. Той е еластичен като турбина, достига 100 км/ч за малко повече от 7 сек., като максималната му скорост е над 210 км/ч. Доста по-разпространен на пазара е “малкият шестак” с обем от 2 400 куб. см и мощност 140 к. с., който харчи по-малко бензин и е по-евтината покупка. Алтернативата сред четирицилиндровите машини се нарича Alfa Romeo 2.0 Twin Spark - двигателят е с мощност 145 конски сили, с по две свещи на цилиндър, хармонизира много добре с каросерията и харчи доста по-малко от “шестаците”. За българския пазар не е без значение е и моторът с ходов обем от 1 800 куб. см - 120 к. с., тъй като през последните няколко години от Швейцария бяха докарани много добре поддържани автомобили от този модел.

Всички видове двигатели са механично здрави и издържат без много проблеми доста голям пробег. От дефекти на разпределителните валове и клапаните се оплакват единствено собственици на най-мощните шестцилиндрови машини и то след 100-150 000 километра. Тъй като повечето автомобили са вече на години трябва да се вземе предвид остаряването (втвърдяването) на уплътненията на двигателя и скоростната кутия, а оттам и течът на масло. Тъй като Alfa Romeo 75 се използва твърде често от мераклии-спортисти и се кара до границите на възможностите си при покупка на старо проверете състоянието на гарнитурата на цилиндровата глава. Ако от ауспуха излиза белезникав дим, или в разширителния съд на охлаждащата течност се появят странни мехурчета, калкулирайте 500-600 DM за нова гарнитура и труд на майстора. Рязкото тръгване от място струва на собственика чифт нови гуми, но по-страшно и най-вече скъпо е ако е износен феродовия диск на амбриажа. Тестът не е труден: опитайте да стартирате на трета предавка при дръпната ръчна спирачка, ако двигателят не загасне, ви чакат трудни дни. Резервните части не са чак толкова скъпи, повече пари ще отидат за монтьора, тъй като демонтажа и монтажа на детайлите е сложна и прецизна работа. Ако синхроните на скоростната кутия вече “пеят” своята песен, най-добре се откажете от покупката-ремонтът може да излезе по-скъп от цялата кола. Слабо място са и лагерите на предни колела, познава се като разклатите здраво колелото в горната му част и чуете характерно причукване. Стилът на каране на предишния собственик е причината за бързото износване на спирачните дискове (и на четирите колела), както и на накладките.
Типични за всички автомобили италианско производство са дефектите по всички елементи на електрическата система. Естествено най-скъпо става, ако откажат такива основни агрегати, като ел. моторът на запалването или динамото (алтернатора). При влажно време, ако не са поставени стабилно, започват да прекъсват щекерите на свещите, контактите на бобината и електронния блок, командващ запалването. Бели кахъри за собственика са когато откажат централното заключване на вратите или електрически задвижваните странични стъкла.

Най-важният аргумент за покупка на употребявана Alfa Romeo 75 за българския автолюбител със сигурност е ниската, смешна за европейските представи цена. Ако се изкушите от този модел е добре да сте в приятелски отношения с автомонтьор, добър специалист по италиански возила. Поддръжката на всяка Alfa Romeo изисква особено внимание, а и не по-малко резервни части...

Александър Хранов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РОСЕН4О

    30 1 Отговор
    давам положитеино мнение за6тото секи в тая даржава ги плюе пак вии нв 4ак толкова пак аз сам сектант :)
  • 2 todor4oo ;)

    23 2 Отговор
    Italianskite mashini niamat greshka.Edinstveno Fiat samo malko pocherniat italianskata slava no ..... dano se podobri tova.Apak koito si vzema italianska kola znae che poddrajkata ne e lesna no udovolstvieto ot shofiraneto e nesravnimo s drugi koli ot tozi klas :) az lichno poznavam po dobre markata Lancia no i alfite sam gi priznal za mene podredbata na italianskite avtomobili e slednata kato kachestvo i luks na parvo miasto(nai slabi sa)Fiat-Lancia-Alfa Romeo :PPPP
  • 3 Тодор

    25 1 Отговор
    Имах алфа само под капака и бях,обаче винаги ще ми остане в сърцето.Много обороти,стабилност в завойте,прилични спирачки,не са лакоми,абе алфа е за хора с бензин в кръвта и канал в гаража :)
  • 4 ToKo

    22 2 Отговор
    samo edno 6te kaja Alfa Romeo The best nema druga kola kato neq (evropeisko proizvodstvo) isklu4enie sa qponskite :)
  • 5 Тодор

    1 2 Отговор
    Супер Колица за парите си неуоисуемо удоволствие при карането,като всяко удоволствие ако ти тежи много крака и плащаш много....като искате скучен и вечен автомобил събирате си повечко пари качвате се в някои дядо мержан и всичко свършва :)
  • 6 Yuliqn Stefanov

    19 2 Отговор
    Nqma takava kola,ni6to v sveta ne e po dobro ot edna sportna Alfa.Az sum smenil nqkolko i produljavam vse s tazi marka.Tova e kola za ceniteli i maniqci.Kola za karane.:)
  • 7 stefan popov

    3 20 Отговор
    ne sam cul nishto hubavo za alfa vij za lancia delta integrale sam saglasen hubava kola ama alfa ne
  • 8 Hr.Hristov

    14 1 Отговор
    Na toia deto e pisal statiata tribva da mu dam da pokara 75 i togava da se izkazva.S tia obshti prikazki da si gleda rabotata.Veche 5 godini karam bezotkazna 75ca,daje si nakupih oshte 3 ush za chasti samo che i te sa otlichni ednata e s 4 karburatora.Ha poznai koia e nai-barza.A za eksplat.kachesva dumata e balansiran avtomobil.
  • 9 Георги

    13 3 Отговор
    имам алфа 75 2.0 тд от 1994г. до сега освен гуми,съединител,накладки и гарнитура на главата нищо друго не съм сменял. Така че не съм съгласен с написаното в статията
  • 10 KEREMIDKA

    13 2 Отговор
    a be ei tarankoliovci ALFA e NOMER 1
  • 11 JULI

    12 2 Отговор
    KARAM ALFA OT 87 GODINA TAKA4E NE MI GI RZPRAVQITE TEZI IZMISLICI TUKA LANCIQ TINTIRI MINTIRI
  • 12 33 boxer-Х.М.

    9 3 Отговор
    Карам Алфа 33 боксер 91г.от 8 години и съм удовлетворен от тръпката и удоволствието от шофирането,сега искам да я сменя само с някоя по-нова,но обезателно от същата марка!!!Алфа 75 е един наистина напомпен фабрично автомобил-за повече тръпка и ценители...
  • 13 AMG

    3 9 Отговор
    ALFA ahahahaha smex bate
  • 14 155 2.5 V6

    3 1 Отговор
    Smiax ama ne vijdam na koe bate kogato nikoi nemski diado vleze vav servis togava idva istinskia smiax
  • 15 155 2.5 V6

    4 2 Отговор
    Karam ALFA 155 dve godini nihto nee smeniano po xodova chas edinstveno drebni problemi po motora koeto e normalno zora e edin pat dae vkarah v patia sled tova idva KEFA
  • 16 sas

    2 6 Отговор
    stiga gluposti samo baraki vsicho italiansko samo evtina plasmasa nesam vidial bogatash da se vozi vav alfa ha ha ha
  • 17 Delane

    1 2 Отговор
    Не си виждал щото богаташите от коли не разбирет...те знаят само Мерцедес и БМВ...Тва е и отскоро Ауди...Нямат вкус към красивото и естетичното...Към различното на пътя...Както някой по нагоре каза:ако искате скучна кола вземете си мечоци или там квото и да е...Карах Алфа 90 2.5V6 156к.с останах толкова очарован....единствено обслужване,накладки и понеже бях много умен заден лагер на главина...Това е...Климатика и беше идеален...возията стабилноста...колата беше слънце...Наистина не съм съгласен и аз със статията...Брат ми кара Алфа 75 купи си я чисто нова 2.0T.S адски добра машина...Все още не се предава а е на 457хил.км...не мога да повярвам...И върви като 5годишна кола...няма забележки и проблеми...
    Алфа - марка от която разбират хора с чувсктво към различното...А не скучни дебеловрати идиоти ;)
  • 18 kurreishio

    4 2 Отговор
    za vsi4ki koito karat nemski i frenski avtomobili iskam da pogledneta v saita ALFA ROMEO BRERA i posle iskam da govorite za avtomobili
  • 19 meerman

    0 0 Отговор
    Съвършенно правилен коментар!Мнооого си я обичах,но няма майстори зз тоя модел,или пък ако се намери такъв,ти реже главата от кръста...
  • 20 БамБам

    1 1 Отговор
    Брат ми караше такава преди 20 и нещо години,много и се радвах и това беше първата неруска кола която съм карал.