Last news in Fakti

28 Септември, 2012 13:51 4 441 5

65% ръст в износа на автомобили от България отчита ЕВРОСТАТ

  • евростат-
  • автомобили-
  • ръст-
  • внос-
  • износ

65% ръст бележи България в търговията с автомобили през 2011 година, отчита Евростат в анализ за международната търговия с автомобили. Статията описва развитието на търговията с автомобили както в рамките на Европейския съюз, така и извън границите му. Основните изводи от нея са, че САЩ, Китай, Япония, Южна Корея и Турция са главните търговски партньори на държавите-членки на ЕС тази сфера, а Германия е водещ износител на автомобили в европейски мащаб. Новите и употребяваните коли съставляват 6% от стойността на износа извън ЕС и по-малко от 2% от вноса от страни извън рамките му.

Повечето от членките на ЕС отчитат значително нарастване на темпа на износ, като най-голям ръст – 94%, бележи Кипър.


От България през 2011 г. са изнесени автомобили за около 36.4 млн. евро. Ето как коментира този факт  експертът Радослав Славчев от mobile.bg: "Увеличението на експортирани от нашата страна автомобили се дължи основно на т.нар. реекспорт. У нас новите автомобили са с по-ниски цени от тези в повечето европейски страни. Страната ни все още не произвежда автомобили за износ в чужбина. На този етап заводът на Litex Motors край Ловеч сглобява само коли за вътрешния пазар, а по време на отчетения от Евростат период 2009 - 2011 година той все още не функционираше".

Износът на автомобили от целия ЕС е на стойност 93,8 милиарда евро. Най-голям ръст в износа сред страните-членки отчита Германия - 56.4 млрд.евро или 24% повече. Следват Великобритания, Белгия, Испания, Словакия. Износът на коли от ЕС особено рязко се е увеличил към Китай - с 47%, и към Русия - с 40%.

Спад е регистриран в три държави от ЕС - Гърция (с 33%), Финландия (с 18%) и Малта (с 11%).
Вносът на автомобили в ЕС през 2011 г. е за 24.2 млрд. евро. Германия и тук отново бележи най-висок ръст - 7,7 млрд евро. Следват Белгия, Италия, Франция, Великобритания. По този показател България е с отрицателен баланс – регистриран е внос на коли за 40 млн. евро - с 6% по-малко от предишния период. Най-силна за вноса у нас е била 2009 година - за 48.2 млн. евро.


Според анализа на Евростат автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където се произвеждат около една четвърт от автомобилите в света и осигурява близо 5% от трудовата заетост.

По данни на Патрик Блейн, председател на Международната организация на автомобилните конструктори, производството на автомобили в света през 2011 г. е достигнало рекорд от над 80 милиона броя. Азия е лидер в световното производство на 40.6 млн. броя, следват Европа - 21.1 млн. и Америка - 17.8 млн. Сред държавите Китай остава първа сила в световното производство с 18.4 млн. возила.

Предвижда се, че през 2012 г. световното автомобилостроене ще отбележи ръст от 3%.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ботев Пд

    1 0 Отговор
    Всички европейски производители на автомобили имат преференциални цени за страните от югоизточна Европа. Така нашите вносители успяват да продадат част от заявените коли, на дилъри в страните от централна и западна Европа. С малка надценка над доставната тук цена, тези коли се връщат с по-ниска цена, отколкото западноевропейския дилър би я получил от производителя. От тук и опасността производителите да повишат цените на предлаганите у нас нови автомобили. Единствено ги спира опасението, да не се закрият техните представителства в България.

  • 2 ддд

    1 0 Отговор
    Тия занижени цени не са току-така, занижени са и като качество, за такива пазари като нашия. Качествен контрол има, и колите при производството се оценяват, като тези които покриват ниските нива на изискванията потеглят към нас и подобните. Дори да излезе лоша слава на някоя марка у нас, просто не е от значение предвид мижавите бройки и просто ще си остане статистика... А в държавите където се сглобява/призвеждат коли, доминиращи като проажби стават националите производства, у нас трудно, защото ни набутаха китайските боклуци за които българина няма пари, дори за тях.
  • 3 Име:

    1 0 Отговор
    - Вярно ли е, че България е изнесла за Япония 500 компютъра 'Правец'?
    - Има нещо вярно, само че не са били 500, а 500 хиляди, и не са били компютри, а компоти, и не са били 'Правец', а от праскови, и не са били за Япония а за Германия, и не са били изнесени, а са върнати, защото са бомбирали.
  • 4 kkk

    1 0 Отговор
    До номер 2 - никой нищо не ни е набутвал. България е държава с бандитски закони, алчни политици,корумпирани чиновници и негодни работници- никой нормален европейски производител няма да дойде при тази реалност.
  • 5 jil

    0 0 Отговор
    Българските коли са на доста по-достъпни цени за нас според мен, затова би било добре и държавата да стимулира родното производство, за да се увеличат продажбите. Сега като заработи на пълни обороти завода на Литекс Моторс и почнем да изнасяме коли ще са още по-големи цифрите.