3 Октомври, 2012 09:55 29 048 78

Чуйте новите трицилиндрови мотори на BMW

  • bmw-
  • b38-
  • двигател

На салона в Париж маркетинговият шеф на баварците Иан Робъртсън сподели пред репортери, че новите трицилиндрови битурбомотори на компанията "се държат като шестаци, наполовина шестаци са и звучат като шестаци". Изказването прозвуча малко пресилено за агрегати с двойно по-малко бутала от класическите редови двигатели на BMW, но от компанията са постараха да докажат думите на Робъртсън.

В YouTube беха публикувани три филмчета, документиращи тестове на "единица" с 1.5-литров мотор във вариант с мощност 180 к.с. и осемстепенна автоматична трансмисия. Във видеоматериалите не само се чува звукът от новия двигател, а и се вижда добре колко пъргаво играят стрелките на скоростомера и оборотомера.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 genady

    9 0 Отговор
    Каквотот и да правят не могат да докарат звукът на големите двигатели

    Коментиран от #71

  • 2 koce

    6 3 Отговор
    Каде ми е WARTBURGA да покажа трицилиндров със звук на шестак!
  • 3 Audi RS

    9 3 Отговор
    на ниските обороти е все едно слушам варбург с гърне от жигула , но на по-високито обороти става

    Коментиран от #8

  • 4 милен миленев

    7 5 Отговор
    баварците се повече се излагат и тава е ,а на времето какви хубави коли правеха
  • 5 The Best

    6 1 Отговор
    Плътността на звука я няма, но звучи по добре от повечето 4-цилиндрови двигатели.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ВИП АМГ

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "Audi RS":

    xaxa fen na Audi pliue BMW.abe pich ti si fen na nai golemite klozeti ama govorish.
  • 9 VIP OPC

    4 2 Отговор
    Звучи като таксиджийско тикенце с издухан двигател :D
  • 10 AMGLAPA

    0 4 Отговор
    a ti kuw si be kwo karash wip amg tarikat li si ti karash nai-golemiq kenef be
  • 11 ВИП АМГ

    1 4 Отговор
    Oste mnogo ste si mectaete za takuv dvigatel samo iziskani i bogati gospoda kato mene s palen portfey ot evro moje da probvat tozi unikalen dvigatel na legendarnata marka BMW a na vas vi preporuchvam dizelovia motor na golf dvoyka

    Коментиран от #20, #35

  • 12 Spewn1

    4 1 Отговор
    Абе, тука всички почитатели на BMW искат 6 цилиндров и нагоре мотор, а на едни 320 сложили газови уредби. Няям думи просто колко е силен да думи нашия "купувач" на нови баварци.
  • 13 John Doe

    0 2 Отговор
    Предпочитам ръчни скорости,като чуяа авотоматик и ми се повръща.
  • 14 John Doe

    0 1 Отговор
    Сорка за грешките,просто не съм викнал да пиша на бг.
  • 15 мирослав борисов

    5 0 Отговор
    т'ва на 15000 км ще почне да гори масло като за световно
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Цветозар Стойнов

    3 2 Отговор
    Тъпа прахосмукачка
  • 18 Гост

    1 3 Отговор
    Хаха вип-а си е най-сдухания филмар обаче за 1 е прав ... audi sucks
  • 19 Гост

    4 1 Отговор
    пък и като за 1.5 3 ЦИЛИНДЪРА си вади доста добър звук
  • 20 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "ВИП АМГ":

    11, 3 цилиндъра и изисканост, къъъде си, лафчеее :D
  • 21 W164

    1 3 Отговор
    ТОВА Е ГОЛЯМА ТРАГЕДИЯ ОЩЕ ПРИ 140 ВКЛЮЧВА НА 5-ТА.НЕ ИСКАМ ДА СИ ПРЕДСТАВЯМ АКО ГО СЛОЖЪТ НА 3-КА КАКВА ТАЛИГА ЩЕ СТАНЕ.ТО НА 1-ТА НЕ ВЪРВИ КОЛКОТО 6 ЦИЛИНДРОВО КАМОЛИ НА 3-ТА

    Коментиран от #42

  • 22 Scorp

    3 0 Отговор
    Като на жена ми Матиза :) Ужас... Не знам как истинските клиенти на марката ще преживеят това... И не разбирам, каква е идеята, ако си решил да платиш цената за такава кола да гледаш колко харчи. Ако искаш кола която харчи малко, точно BMW ли е бренда за това... Ма то вече какви ли не извращения правят в Германия. Порше комби, Мерцедес баничарка... Идват тежки дни за феновете на немската автомобилна промишленост. :)
  • 23 ГОСТ

    7 0 Отговор
    С тия 3 цилиндри да кара на такива обороти....На тоя двигател му давам 4-5 години и е заминал....
  • 24 Иван

    3 0 Отговор
    ujas
  • 25 ahaha

    2 0 Отговор
    edinstvenoto, koeto ne mi haresva ot testovete-video e kak igraiat predavkite i oborotite po 5 pati z sekunda se smenia vsi4ko, taia transmisia 6te e na service vseki mesez, 6te se iznosva vsi4ko burzo nqma na4in. osven tova 3 cilindrovia motor ne se habi kakto pi6ete, n ugula e 120gr i ima vibrazii, nqma kak prakti4eski da e uravnovesen kato 4 cilindara. no iavno natam otivat ne6tata, kato gi marzi da minem na tok direktno.

    Коментиран от #32

  • 26 кик

    1 0 Отговор
    платена статия.. дай и да подушим какъв мирис вади таз тенекия
  • 27 кик

    3 0 Отговор
    ъъъъъъъъъъъъъъъънннннн бръъъъъъъъъъъъмммм няяуууууууу
  • 28 кик

    2 0 Отговор
    ама тва в 3 ли е?хахаха ще си зема 1 цилиндрово с турбо
  • 29 аvera na Vip AMG

    0 3 Отговор
    to4no taka kolega pravilno kazano...tva ne e kola za vseki , a i trudno 6te i slojat metan tuk v bg xaxaxa..kakto kaza moq priqtell vip amg tva e kola za hora s vazmojnosti (vip hora) tva e kola za vajniq vip 4ovekat ,koqto moje da podari na nqkoq ot lubovnicite si ! za obiknovenite hora variant e lada niva ,6tot stava hem za grada hem za nivata tva e,ostavete komentarite i pokupkata na takiva koli na vajnite vip hora

    Коментиран от #30

  • 30 ШПОРА

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "аvera na Vip AMG":

    Не виждам никаква трудност за поставянето на каквато и да е уредба - метан/пропан-бутан...
  • 31 Иван Вълчев

    0 1 Отговор
    Абе хубава метанова уредба е около 2000 лв за тая кола, даже може и по-малко да е, предвид че е с 3 цилиндъра.
    Друг е въпросът колко ще е икономията на метан, да не се окаже че и на бензин е достатъчно икономична ;)
  • 32 Иван Вълчев

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "ahaha":

    Много нагъсто са предавките просто и може би са повече от 6. Мене пък ме кефи как превключва, все едно е болид :)

    Коментиран от #33

  • 33 Цветозар Стойнов

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Иван Вълчев":

    Чети колега,то си пише,че са 8
  • 34 wulkan

    1 0 Отговор
    Нищо нередно не видях. Какво му е на мотора. Само не разбрах - за 1,5 литра мотор три цилиндъра!? с всичката му сложнотия по баланса и по-тежки части. Да беше 1,0 литра като при Форд - да, ама тука спокойно може да си се направи с 4 цилиндъра. И с два да го направиш 1,5 са си 1,5 литра!

    Коментиран от #36

  • 35 Цветозар Стойнов

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ВИП АМГ":

    "ВИП"-овете,изключвам те теб колега,не си купуват такива Перални,а истински Автомобили,а това не прилича на такъв
  • 36 магма

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "wulkan":

    що не станеш главен инженер в отдела за разработване на двигателите? Има хляб в теб.

    Коментиран от #46

  • 37 алекс

    0 3 Отговор
    аз карам фабиа с 1.2 3 цил и му сложихме турбо на моторчето направо кърти на едни обороти тегли повече от 4 цил и е по пъргав
  • 38 W164

    2 1 Отговор
    УЖ ТРЯБВА ДА Е ИКОНОМИЧНА АПЪК НА ПЪРВИЯТ КЛИП СЕ ВИЖДА ЧЕ РАЗХОДА Е ОКОЛО 10 НА 100 ЧЕ И НАГОРЕ ДОРИ 11
  • 39 W164

    0 1 Отговор
    http://www.automedia.bg/news/article_17767.html Припомняме, че този двигател ще се предлага във версии, предлагащи мощност между 120 и 220 к.с.СЪС 120 КОНЯ ЩЕ Е УЖАСНО БАВНО НО СЪС 220 ЩЕ Е СУПЕР БЪРЗО.ТРЯБВАШЕ ДА ТЕСТВАТ ВЕРСИЯТА СЪС 220 КОНЯ ДА ВИДИМ ТЯ КАК ВЪРВИ,НО СПОРЕД МЕН 220 КОНЯ НА ТОВА КУПЕ ЩЕ Е САМОЛЕТ
  • 40 Иван Вълчев

    1 0 Отговор
    120 коня са си достатъчни за това купе колега. 220 сигурно ще му сложат M-Power индекс.
    Мене повече ме интересува въртящия момент, мощност и обороти има моторчето, ама за въртящия момент нищо не пише, на практика това е нещото, което дава голяма доза от кефа ;)
  • 41 W164

    0 1 Отговор
    ПРИ ДИЗЕЛОВИТЕ ВЕРСИЙ ЩЕ Е ИНТЕРЕСЕН ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ http://fakti.bg/technozone/48264-novite-tricilindrovi-motori-na-bmw Бензиновата версия развива мощност от 120 до 200 к.с. и въртящ момент от 178 до 268 Нм, а дизеловият - от 100 до 181 коня и 225-300 Нм.ПРИ 181 КОНЯ И 300 НМ ЩЕ Е ЛУДНИЦА ЗА 1-ТА И ЗА МИНИТО,НО ЗА 3-ТА НЕ Е ДОСТАТЪЧНО
  • 42 Даниел Атанасов

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "W164":

    И теб кое по точно те притеснява като на 140км/ч е на 5-та предавка.Колата е с 8 скорости и смятам,че доста по-умни хора от нас са я изчислили на коя предавка с колко да се движи..

    Коментиран от #50

  • 43 Атанас Димитров

    1 0 Отговор
    raboti kato tricarka
  • 44 W164

    0 1 Отговор
    НИЩО НЕ МЕ ПРИТЕСНЯВА НО Е СМЕШНО КОЛА КОЯТО Е БЛИЗО 200 КОНЯ ДА ДИГА НА 4-ТА 140

    Коментиран от #45, #62

  • 45 Порно

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "W164":

    Пич, ти си смешен. Като са 8 скорости, не е проблем да вдига на 4-та 140 ;)

    Коментиран от #49

  • 46 wulkan

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "магма":

    Ааа, не че се отказвам от заплата в БМВ, ама аз вече съм на привършване! Учете и ставайте вие. Пожелавам ви го!
  • 47 GOLF GTI

    0 1 Отговор
    tova e nai groznata kola koqto sum vijdal i sam karal. BMW 1 eeee zleee
  • 48 milleennn

    1 0 Отговор
    otkriha toplata voda horata ot koga pravjt tri zilindrovi motori
  • 49 W164

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Порно":

    НЯМА ЗНАЧЕНИЕ С КОЛКО СКОРОСТИ Е АКО ЩЕ И С 10 СТЕПЕННА КУТИЯ ДА Е.ТЯ НА МАЙКА МИ МИКРАТА КОЯТО Е 1.2 80 КОНЯ И Е АВТОМАТИК ТИГА 90 НА 3-ТА АПЪК ТАЯ 1-КА КОЯТО Е СЪС 100 КОНЯ ПОВЕЧЕ ДИГА 115 НА 3-ТА
  • 50 520 зендер

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Даниел Атанасов":

    А бе чудят се какъв кусур да й намерят.И все пак три цилиндъра....нееее-определено аз не бих го купил това чудо.Залагам на голяяяямата работа,не на някви миниатюрки.Шестака си е шестак.
  • 51 Дон Педро

    1 0 Отговор
    Всичко и е наред на колата ама не звучи като 6 - цилиндрова,а като Варбург с издънено гърне.И за какво и е този двоен ауспух на 1,5 3-цилиндъра.Всичко е камуфлаж.
  • 52 W164

    1 0 Отговор
    ПРИ ПОСТОЯННО ТАКОВА КАРАНЕ КАТО В ПЪРВИЯ КЛИП АБСУРД ДВИГАТЕЛЯ ДА ИЗДЪРЖИ ПОВЕЧЕ ОТ 2-3 ГОДИНИ

    Коментиран от #53

  • 53 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "W164":

    Ма тия от БМВ изобщо не ги чуват нещата.Ти що не ги предупреди тия нещастни германчета.Можеше някое евро да изкяриш.
  • 54 W164

    0 2 Отговор
    ЕМИ НЕЗНАЕХ ЧЕ ЩЕ ВЪРШАТ ЧАК ТАКИВА ГЛУПОСТИ.АЗ АКО ЗНАЕХ ЩЯМ ДА ИМ КАЖА НА НАПРАВЯТ 3 ЦИЛИНДРОВИ ДВИГАТЕЛИ НО НЕ 1500 А 2000 КУБИКА
  • 55 драйвър

    1 0 Отговор
    Ами звучи гадно , като на развален двигател !!!
  • 56 Петър Петков

    1 0 Отговор
    не знам какво не му харесвате на 3 цилиндровия мотор - евтин е, все пак сме в криза, освен това е задоволително уравновесен - работата му поражда само неуравновесени моменти, съответно балансьорните валове се обезсмислят, заема по-малко място от прословутия шестак, валовете му са по-къси, съответно по-малко се усукват, блока е по-малък т.е. всички цилиндри се охлаждат еднакво, главата е къса и има по- ниска склонност към изкривяване. Наистина няма равномерния и плавен ход на шестака, както и безкрайния му въртящ момент, но е ЕВТИН и ИКОНОМИЧЕН а това е важно за компактния автомобил, поне докато европа внася нефт отвън.
  • 57 Даниел Марко

    1 0 Отговор
    .ахти тъпотията и ресурса на този двигател е колко 50К км? 100К и после консуматив.
  • 58 Хи Хи

    2 1 Отговор
    Хайде сега всички заедно погледнете още един път клип 1. В началото на теста стрелката на горивото беше съвсем малко над 1/4 а дневния брояч 179.2 в края 175.8 тоест 3.4 км. Вижте обаче къде отиде стрелката. Мъничко под 1/4 но все пак това са около 3-4 литра за 3.4 км. Кво се чудя тва са икономични премиум повтарям ПРЕ МИ УМ бимери добре поне,че са с 3 цилиндра така вероятността да се строшат спрямо шестаците би трябвало да е два пъти по-малка. ( силно се съмнявам все пак тва е БМВ)

    Коментиран от #60

  • 59 Хи Хи

    1 0 Отговор
    Още по-очевидно става ако погледнете 20 сек. след това веднага на 2 мин. малей змей горянин за минута и 40сек. що излапа добре,че бензиностанции има през 20км.
  • 60 Хи Хи

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Хи Хи":

    Допуснал съм грешка 175.9км. 179.2км общо 3.3 км.
    п.п. Грешката ми е незначителна сравнена с тия 3 цилиндрови творения
  • 61 W164

    1 0 Отговор
    БРАВО,ТИ СИ ПЪРВИЯТ КОЙТО ГО ЗАБЕЛЯЗВА А АЗ СЪМ ВТОРИЯТ.ДОСЕГА НЕ БЯХ ГЛЕДАЛ КИЛОМЕТРИТЕ А САМО КИЛОМЕТРАЖА,ОБОРОТОМЕРА И ЛЕНТАТА НА ДИРЕКТНИЯТ РАЗХОД КОЯТО ПОКАЗВАШЕ ОКОЛО 10-11 НА 100

    Коментиран от #63

  • 62 анастас анастасов

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "W164":

    ako вдига на 4-та 200 на 8-ма колко трябва да вдигне бе колега 400 ли??? с този въртящ момент???
  • 63 анастас анастасов

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "W164":

    всичко е лъжа и измама-ще върви така 1.5 литра с 2 турбини и няма да гори 2- 30/ 100 сън им е какво става в резервоара тва е пълна глупост тая кола нито двигател нито разход ,НИТО ВЪРВЕЖ-с една дума -НИЩО!
  • 64 W164

    0 0 Отговор
    ПО МОЩНАТА ВЕРСИЯ КОЯТО Е 220 КОНЯ ЩЕ ВЪРВИ И ТО БАЯ,КАТО ПУСНАТ ТЕХНИЧЕСКИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЩЕ БЪДЕ ИНТЕРЕСНО,ОТ 0 ДО 100 КОЯ ВЕРСИЯ ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ГИ ПРАВИ,МАКСИМАЛНИТЕ СКОРОСТИ И РАЗХОДИТЕ НА ГОРИВО И СЪЩО ТАКА ЦЕНИТЕ
  • 65 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Ей и на БМВто ли посегнаха.То не останаха истински коли вече.
  • 66 BRABUS

    0 0 Отговор
    хахаха,като жигули по скоро зужика,ще ме уморят от смях тези от бмв,хахахахаха
  • 67 xax

    0 0 Отговор
    епа кво нема те уморят, кат си беден и няможеш да дадеш пари за кола, която е стегната, динамична, красива, икономична и сравнително бърза в класа си... седи си тама с Ц-класата от 96-та :Д
  • 68 Фен на мерцедес

    0 0 Отговор
    До #67 Абе мъжки ти Ц класата за сиромашка кола ли я имаш.Знаеш ли колко българи си мечтаят за такава ?
  • 69 sursur

    0 0 Отговор
    Jivota na toia motor e edin probek na masloto toest 15000-20000 km

    Коментиран от #75

  • 70 Стевасарев

    0 0 Отговор
    Толкова много инженери в тая малка България,чудя се защо нямаме собствена автомобилна индустрия само.Ами работим на китайците в Ловеч,а 20 години преди това се о.рахме с английският Роувър.Сигурно 90% от пишещите имате средно образование,като трактористи дърводелци и агрономи,а останалите 10% като икономисти и артисти.Та се питам,като толкова разбирате от ДВГ,защо пишете по форумите,а не сте в някой от тези автомобилни концерни, като дизайнери на концепциите,като инженери по окачване,трансмисии,двг,или просто да завъртвате винтчета сглобявате или боядисвате.Мили господа ,повечето от автомобилните компании имат стаж от по над 50 години на пазара а много други и над 100. Не мисля че вие сте компетентните да давате мнение кое колко ще издържи,купете покарайте пък тогава говорете

    Коментиран от #73

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Gnida

    0 0 Отговор
    Нов мотор , яко.Определено си има фенове и не........Тези които искат резачка без кубици , и да мислят кога пускат климатика , това е за тях.Има и други-искат повече кубици , атмосферен мотор и въртяш момент на големите обороти.Ми това са другите фенове.Така че за всеки по нещо.Аз си имам мотор на 12 години 3000 кубика и 238 коня.Е това ме радва в момента и мога да си го позволя.Сигурен съм че ще разплаче много моторчета е 3 цилиндъра на дълъг път.Колата ми е по-мудна , но на магистрала няма проблем със скоростта и времето което я поддържа.Иначе нов мотор и нова кола избягвам да коментирам , но лично на мене в момента тази коцепция не ми харесва.
  • 73 sursur

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Стевасарев":

    Аз съм тракторист и дърводелец със основно образование но това не ме прави по глупав от такива с купени дипломи за више образование. Защо забраниха от BMW продажбите на новите M5 M6, заради проблем в моторите е това са компании с над 100г традиции.А заради такива наивници като тебе компаниите взеха да правят автомобилите еднодневки
  • 74 RS1600

    0 0 Отговор
    Ех, колко специалисти има тук. Не сте ли затрупани с предложения за работа от БМВ та да ги научите как се правят мотори...
  • 75 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "sursur":

    голяма глупост каза, еееейййй.
  • 76 Japoneze

    0 0 Отговор
    Щом и БМВ сложиха 3 цилиндъра-явно идват тежки времена за авто индустрията,петрола ли ще свършва,но нещо ще става!
  • 77 Japoneze

    0 0 Отговор
    Ех,май идва ерата на Вартбург!
  • 78 Българин

    0 0 Отговор
    Те навремето форсираха двигателя на Вартбурга до 90кс. и издържаше едно състезание.На следващото слагаха нов двигател.Дано и със съвременните 3 цилиндрови двг та не е така ,че срамота.Все пак предпочитам 4 цилиндров двг.Казвам ви го като собственик на Вартбург, който карам и в момента.