През 1980 година финансовите проблеми във фирмата Chrysler са разрешени основно. Концернът пристъпва към реализацията на проекта К - производство на компактни леки автомобили. Първите коли от новото семейство са седаните с предно предаване Plymouth Reliant и Dodge Aries.
На базата на тези малогабаритни коли през 1985 година се появява спортният автомобил Chrysler Laser Turbo Coupe. Стандартният двигател, с който се оборудва Laser е четирицилиндров, редови с горен разпределителен вал. Агрегатът на една от версиите е снабден с турбокомпресор Garret T3 и е най-мощният от серията К.
Диаметърът на цилиндъра и хода на буталото са съответно 87.5/92 мм. Работният обем е 2 213 см3. Моторът достига максимална мощност 148 к.с. Скоростната кутия на Laser Turbo е механична, петстепенна или автоматична, тристепенна (в зависимост от предпочитанията на купувача). Предното предаване е независимо от типа МакФерсон, а задното - пружинно. Купето е с две врати, четириместно. Предните спирачки са дискови, а задните - барабанни. Моделът Laser се предлага и в три модификации с по-малка мощност на двигателите, които са без турбокомпресор.
Всички основни параметри на автомобила съответстват на повечето европейски коли от този клас. Що се касае до устойчивостта и скоростните характеристики - Chrysler Laser Turbo има значителни преимущества.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 georgi
10:49 15.01.2013
2 georgi
11:06 15.01.2013
3 БамБам
15:28 11.02.2015