Хърватският електромобил e-M3, създаден от Rimac Automobili на базата на BMW E30, подобри няколко върхови постижения за ускорение, съобщава Международната автомобилна федерация (FIA). 28-годишният баварец вече се води официално най-пъргавата кола на ток и сред возилата с маса над 1 тон.
Новите рекорди са поставени на военно летище недалеч от Загреб на 17 април 2011-а, но според регламента на FIA официалното им обявяване става възможно едва сега след щателно проучване и потвърждаване на резултатите от замерванията.
РЕКОРДИТЕ
1/8 миля (201 метра) | 7.549 секунди |
1/4 миля (402 метра) | 11.808 секунди |
1/2 километър | 13.714 секунди |
1 километър | 23.260 секунди |
1 миля (1 609 метра) | 35.347 секунди |
* Постиженията на дистанциите от 1/2 километър и 1 миля все още не са потвърдени от FIA |
Проектът e-M3 е първата експериментална разработка на Rimac Automobili. Електромобилът принадлежи на основателя на компанията Мате Римак, който започва да преработва старото BMW за работа на ток преди около пет години. Колата започва живота си през 1984 г. с бензинов мотор под предния капак.
Римак използвал "тройката" за любителски състезания и дрифт. Когато двигателят с вътрешно горене приключва земния си път, Мате решава да превърне колата в електромобил, но остава недоволен от резултата. Наеме екип от специалисти, които успяват да увеличат пробега с едно зареждане, повишават значително мощността и намаляват теглото.
След внесените изменения електрическият баварец вече развива 600 к.с. и 900 Нм. e-M3 ускорява до 100 км/ч за 3.3 секунди, а максималната скорост достига 280 км/ч.
Опитът, натрупан при разработката на електромобила, окуражава Мате римак да инвестира в разработката на истински суперкар, задвижван с ток. В момента Rimac Automobili се готви за серийното производство на Concept_One.
Уникалният суперкар с четири електромотора за всяко от колелата разполага с мощност 1 088 к.с. и комплект акумулатори на основата на литиев ферофосфат с капацитет 95 кВтч. Колата ускорява до 100 км/ч за 2.8 секунди и достига максимална скорост 305 км/ч, а с едно зареждане могат да бъдат изминати 600 км.
Хърватският електромобил с интериор на българската тунинг фирма Vilner ще бъде произведен в ограничена серия от 88 екземпляра. Всеки от тях ще струва около 750 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кик
Коментиран от #3
13:56 17.10.2012
2 Дошо
Коментиран от #4, #8
13:58 17.10.2012
3 Millionaire
До коментар #1 от "кик":
1-во - това не е BMW Това е Rimac Automobili Electro m3 (това го казвам - за да не се превъзбудят Bmw феновете които и без това са прекалено нахални и надути , че Bmw е най-бързата кола в света... и 2-ро - очакват се такива неща - все пак КПД (коефициент на полезно действие) на Ел.Двигателя е между 89% и 99% за разлика от 43% при бензина и 56% при дизела и изсмуква от 600 (440kw) коня мнооого по голяма реална мощ от всеки друг вид 440kw двигател - съответно направо се плаша какви неща ще направят спортните електромобили който гласят да изкарат на пазара повечето фирми производителиКоментиран от #11
14:01 17.10.2012
4 Дааа
До коментар #2 от "Дошо":
На същото мнение съм!14:06 17.10.2012
5 optimista
Коментиран от #12, #13
14:12 17.10.2012
6 Bavarish Motors Worked
14:22 17.10.2012
7 Antonio
14:29 17.10.2012
8 Кххх
До коментар #2 от "Дошо":
Да, Дошо, Нисан Кашкай и Нисан Тиида са едни прекрасни автомобили, еталон в класа си...въобще не знаеш за к'во става въпрос, май май...15:20 17.10.2012
9 gost
15:26 17.10.2012
10 тадд
15:32 17.10.2012
11 Дошо
До коментар #3 от "Millionaire":
Ееее колега ти егати КПД-то им обади на ДВГДизел 35%
Бензин 28%
Коментиран от #16
16:11 17.10.2012
12 Дошо
До коментар #5 от "optimista":
Абе ти си неграмотен бе момче.Егати колко е грозно да пишеш неграмотно.То и аз не съм корифей на правописа, ама ти си тотално неграмотен.Такива като тебе навремето едва връзваха 3 горките.Вземи се ограмото не ми се прави на интелигентен.Апък БМВ и МЕрцедес колко такива имат ехехеее
Колко такива имат бе?Аз ще ти кажа НИТО ЕДНА ТАКАВА КОЛА НЯМАТ
16:15 17.10.2012
13 Дошо
До коментар #5 от "optimista":
Не думай.Германците първи чупили рекордите за скорост?Тогава какви са били рекордите за скорост бе?Я ми покажи един немски двигател като V6 на NSX.Покажи ми V6 като на GTR.
Много напред били германците.В какво бе?Виж кой прави хуманоидни роботи, виж кой прави и екзоскелети и тогава ми обяснявай кой колко е напред.Ти си неграмотен бе.На кой мислиш се правиш на умен а?99% от хората пишещи тук са с по-богата култура от теб бе НЕГРАМОТНИЯ
Коментиран от #17
16:28 17.10.2012
14 Фен на Дошо-2
16:56 17.10.2012
15 бен тен
17:49 17.10.2012
16 millionaire
До коментар #11 от "Дошо":
"КПД/коефициент на полезно действие/ на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите" цитат от wikipediaне , че споря (аз тия стойности съм ги учил преди години) но от 28 до 35 са само 7 % докато от 42 до 56 както съм го чел в учебника преди години има 14 % разлика което е по-близко до 20% които wikipedia-та цитира т.е. съм по-склонен да вярвам на учебника отколкото на теб - но ако приемем , че действително са 28 на 35 - то значи това още повече доказва теорията ми , че Електрическия двигател има огромно КПД за сметка на ДВГ и => 440kw Ел.Двигател Вади много по-голяма реална мощ от 440Kw ДВГ (тук не говорим за предпочитания а за реалности - иначе и аз бих предпочел ДВГ)
18:17 17.10.2012
17 Millionaire
До коментар #13 от "Дошо":
Екзоскелети EBA (Exoscelethon Battle Armor) произвеждат много държави от 1986-та (когато за първи път е имало нужда от такива при Чернобилската битка с радиационния враг) - за момента - Най-качествения EBA костюм за момента е на Американците (първо е създаден в Ирак - но по време на войната бива откраднат) интересното е ,че за него има цяла игра - Казва се CrySis18:22 17.10.2012
18 Bayerische Motor Werke
19:16 17.10.2012
19 алфиста
Коментиран от #22
19:36 17.10.2012
20 Marin
19:48 17.10.2012
21 Бай Михал
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
Коментиран от #27
20:49 17.10.2012
22 Фен на Мерцедес
До коментар #19 от "алфиста":
Е няма как първия автомобил със самоносеща конструкция да е бил на Ланча.Ти наясно ли си от коя година съществува фирмата Ланча.20:51 17.10.2012
23 симеон маринов
Коментиран от #31
22:04 17.10.2012
24 дфгхг
22:15 17.10.2012
25 цзьцзь
22:38 17.10.2012
26 Армагедон
00:17 18.10.2012
27 Дошо
До коментар #21 от "Бай Михал":
Бай Михале това, че някой е направил нещо първи не означава, че след 50 години пак неговите изделия са най-добри.10:21 18.10.2012
28 PlimP
http://www.youtube.com/watch?v=yGQMihmbFQ4
Коментиран от #30, #39
10:58 18.10.2012
29 PlimP
10:59 18.10.2012
30 nikomv
До коментар #28 от "PlimP":
Новите рекорди са поставени на военно летище недалеч от Загреб на 17 април 2011-а, но според регламента на FIA официалното им обявяване става възможно едва сега след щателно проучване и потвърждаване на резултатите от замерванията.* Постиженията на дистанциите от 1/2 километър и 1 миля все още не са потвърдени от FIA
Коментиран от #33
15:42 18.10.2012
31 Expert
До коментар #23 от "симеон маринов":
Ето тези EMRAX ги правят в Словения и често ги използват за електромобили http://www.enstroj.si/News/Можеш да си поръчаш
16:59 18.10.2012
32 Лос
19:54 18.10.2012
33 PlimP
До коментар #30 от "nikomv":
30, http://www.youtube.com/watch?v=_HHz-INVUhk&feature=related1/4 миля (402 метра) за 7.8сек, а тъпото БМВ - 1/8 миля (201 метра) 7.549 секунди
съвесем лекинко по-бавно и за тва продължавам да не виждам нищо рекордно в случея
19:56 18.10.2012
34 PlimP
20:05 18.10.2012
35 vaso
20:21 18.10.2012
36 Japan PoWer...
01:01 19.10.2012
37 mumiq
09:56 19.10.2012
38 Диян Дичев
според наблюденията ми през последните години БМВ водят пред всеки един автомобил в свете и тука малко факти
БМВ М5 за последните 26 години взема титлата "Автомобил на годината"
Ауди - през 19-ти век бяха наистина много масов автомобил до кам 2007-ма те имаха много големи успехи а след това имаха проблем с бюджета и започнаха да дарпат назад и техните почитатели единствено могат дасе радват на успехите на ауди около 2000-ната година моделите
Мерцеден- това беше мечтата на всеки един "газар и мутраген" но след 2004-та година когато Мерцедес заедно с БМВ предложиха дефектни коли на пазара германската мечта пропадна.Дефекта на Мерцедес беше в серията МЛ исползвали са некачествен материал за изработката на оптегача на веригата в бензиновите двигатели (после се чу че не само в МЛ но мерцедес твардяха че е само в МЛ) и от мерцедес предложиха обещететение на клиентите си (бесплатен ремонт на фабрично дефектните части,но само ако те се счупят) значи караш си с 200 чупи се оптегача и двигателя става мармадал а те ти плащат само оптегача много готино немислители ? Така мерцедес си загубиха много голяма част от клиентите и бяха на ръба на банкрут.
Горе споменах че и БМВ са предложили на пазара модел с дефект това беше 1-ва серия с напално едитичен дефект като на мерцедес но от БМВ нечакаха клиентите дасе оплачат от дефекта на 1-ва серия ,а изпратиха писмо до всеки техен клиент закупил 1-ва серия дасе яви в сервиза на БМВ в рамките на 1 месец зада заменят дефектните части с нови и надежни такива,също така ако в рамките на гратисния 1 месец ако дадената част се строши БМВ поемат 100% от щетите и още едно нещо както казах имаше 1 месец гратисен период но вие сте били извън страната някаде работите нямате възможност да отидете в тъкав случай вие или някой ваш роднина се свързва с БМВ съобщава за ситуацията от БМВ идват и записват пробега на колата след което нейния собсвеник спокойно може да отиде и след 5 месеца (стига пробега дане е нали 10 000 км отгоре това което са записали от БМВ) по този начин БМВ загуби страшно много ресутси и обмисляха да си предложат акциите на пазара но си стъпиха на краката и си запазиха клиентите.
Затова в момента всяка по голяма компания иска да работи именно с БМВ понеже са надежни и коректни.А не щото БМВ била по добра кола от ауди и мерцедец нищо подобно през 2008-ма година в много списания трите коли бяха на равно (вярно че БМВ 90% винаги беше с по 1 точка пред ауди и мерцедес но 1 точка е абсолютно нищо такаче трите модела бяха на кантар докато не тръгнаха назад и така БМВ испакна още повече).
10:23 19.10.2012
39 Четете бе
До коментар #28 от "PlimP":
КОЛАТА Е ЕЛЕТРОМОБИЛ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ЩЕ Е ПО-БАВНА ОТ ТАКАВА ЗАДВИЖВАНА С БЕНЗИН!!!!!19:48 19.10.2012
40 Диян Дичев
11:26 20.10.2012
41 Tesla
20:08 28.10.2012