Last news in Fakti

17 Октомври, 2012 13:47 44 505 41

28-годишно BMW счупи 5 световни рекорда

  • rimac automobili-
  • e-m3-
  • електробомил-
  • bmw-
  • e30

Хърватският електромобил e-M3, създаден от Rimac Automobili на базата на BMW E30, подобри няколко върхови постижения за ускорение, съобщава Международната автомобилна федерация (FIA). 28-годишният баварец вече се води официално най-пъргавата кола на ток и сред возилата с маса над 1 тон.

Новите рекорди са поставени на военно летище недалеч от Загреб на 17 април 2011-а, но според регламента на FIA официалното им обявяване става възможно едва сега след щателно проучване и потвърждаване на резултатите от замерванията.

РЕКОРДИТЕ

1/8 миля (201 метра) 7.549 секунди
1/4 миля (402 метра) 11.808 секунди
1/2 километър 13.714 секунди
1 километър 23.260 секунди
1 миля (1 609 метра) 35.347 секунди
* Постиженията на дистанциите от 1/2 километър и 1 миля все още не са потвърдени от FIA


Проектът e-M3 е първата експериментална разработка на Rimac Automobili. Електромобилът принадлежи на основателя на компанията Мате Римак, който започва да преработва старото BMW за работа на ток преди около пет години. Колата започва живота си през 1984 г. с бензинов мотор под предния капак.



Римак използвал "тройката" за любителски състезания и дрифт. Когато двигателят с вътрешно горене приключва земния си път, Мате решава да превърне колата в електромобил, но остава недоволен от резултата. Наеме екип от специалисти, които успяват да увеличат пробега с едно зареждане, повишават значително мощността и намаляват теглото.

След внесените изменения електрическият баварец вече развива 600 к.с. и 900 Нм. e-M3 ускорява до 100 км/ч за 3.3 секунди, а максималната скорост достига 280 км/ч.


Опитът, натрупан при разработката на електромобила, окуражава Мате римак да инвестира в разработката на истински суперкар, задвижван с ток. В момента Rimac Automobili се готви за серийното производство на Concept_One.

Уникалният суперкар с четири електромотора за всяко от колелата разполага с мощност 1 088 к.с. и комплект акумулатори на основата на литиев ферофосфат с капацитет 95 кВтч. Колата ускорява до 100 км/ч за 2.8 секунди и достига максимална скорост 305 км/ч, а с едно зареждане могат да бъдат изминати 600 км.

Хърватският електромобил с интериор на българската тунинг фирма Vilner ще бъде произведен в ограничена серия от 88 екземпляра. Всеки от тях ще струва около 750 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кик

    1 1 Отговор
    луда работа......1 млн $ за електрокар..има 4уството 4е парите ги имат като некви цифри като дадености....

    Коментиран от #3

  • 2 Дошо

    1 3 Отговор
    Да ми дават на мене един розов Нисан ГТР и да накажа немската щайга с хърватски карантии.Да ми хвалят този кош само когато успее да мине Нисан ГТР с неговите 0-100 за 3сек и 0-300 за 7сек.Най-добри са японските автомобили естествено, начело с Нисан

    Коментиран от #4, #8

  • 3 Millionaire

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "кик":

    1-во - това не е BMW Това е Rimac Automobili Electro m3 (това го казвам - за да не се превъзбудят Bmw феновете които и без това са прекалено нахални и надути , че Bmw е най-бързата кола в света... и 2-ро - очакват се такива неща - все пак КПД (коефициент на полезно действие) на Ел.Двигателя е между 89% и 99% за разлика от 43% при бензина и 56% при дизела и изсмуква от 600 (440kw) коня мнооого по голяма реална мощ от всеки друг вид 440kw двигател - съответно направо се плаша какви неща ще направят спортните електромобили който гласят да изкарат на пазара повечето фирми производители

    Коментиран от #11

  • 4 Дааа

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    На същото мнение съм!
  • 5 optimista

    1 1 Отговор
    ай стига бъ дошко ти и от коли ли разбираш мойто момче смешен си батка стига с тея японки направили една кола и айде са да ниса е як ама само това им е на тях а мерцедес и бмв имат ехе много такива пък после ми викаш бмв то е кош та ти като си комплексиран и караш лада завиждаш на хората дето карат тея така наречени кошове бмв само дето те са ехе много напред пред японците и не само да отбележа че първия в образен двигател в света е на немците,първи мерцедес чупат бариерите за скорост такаче тея смотани япончета какво са направили толкова стойностно всичко качествено и немско повтарям спецялно за задръстения дошо немско не японско японско няма само немското може да отговаря на стандартите за надеждна употреба айййй

    Коментиран от #12, #13

  • 6 Bavarish Motors Worked

    1 0 Отговор
    ако гледаш някои от клипчетата с БМВ-то ще видиш как наказва Нисан ГТР хах
  • 7 Antonio

    1 1 Отговор
    хаха нема що .. като му свършат батерииките да го вида после с дюрасела хахахахахах
  • 8 Кххх

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Да, Дошо, Нисан Кашкай и Нисан Тиида са едни прекрасни автомобили, еталон в класа си...въобще не знаеш за к'во става въпрос, май май...
  • 9 gost

    1 0 Отговор
    "Дошо" - е един изкуствено измислен форумен герой
  • 10 тадд

    0 0 Отговор
    абе всичко е добре,ама какво става като им свърши цикъла на батериите.../по принцип стойноста на колата като железария- не се смята изобщо.../
  • 11 Дошо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Millionaire":

    Ееее колега ти егати КПД-то им обади на ДВГ
    Дизел 35%
    Бензин 28%

    Коментиран от #16

  • 12 Дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "optimista":

    Абе ти си неграмотен бе момче.Егати колко е грозно да пишеш неграмотно.То и аз не съм корифей на правописа, ама ти си тотално неграмотен.Такива като тебе навремето едва връзваха 3 горките.Вземи се ограмото не ми се прави на интелигентен.

    Апък БМВ и МЕрцедес колко такива имат ехехеее
    Колко такива имат бе?Аз ще ти кажа НИТО ЕДНА ТАКАВА КОЛА НЯМАТ
  • 13 Дошо

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "optimista":

    Не думай.Германците първи чупили рекордите за скорост?Тогава какви са били рекордите за скорост бе?
    Я ми покажи един немски двигател като V6 на NSX.Покажи ми V6 като на GTR.
    Много напред били германците.В какво бе?Виж кой прави хуманоидни роботи, виж кой прави и екзоскелети и тогава ми обяснявай кой колко е напред.Ти си неграмотен бе.На кой мислиш се правиш на умен а?99% от хората пишещи тук са с по-богата култура от теб бе НЕГРАМОТНИЯ

    Коментиран от #17

  • 14 Фен на Дошо-2

    1 1 Отговор
    Май забрави да споменеш и лилавата Хонда Сивик при суперкарите, а, палавнико?
  • 15 бен тен

    1 0 Отговор
    aбе хора защо спорите за глупости всекиси харесва някаква кола дали е немска или японска кво значение има хората показват какво са направили това че ползват купето на БМВ няма никакво значение е затова невърви тая ш...на държава защото как се ядем тука в форумите така е и навън когато сме на работа,кафе или нещо друго хубаво коментирате ама като чета и как се обиждате недейте така бе хора трябва да сме единни лошо нацията ни затъпява айде бъдете живи здарви и по спокойно много се напрегате
  • 16 millionaire

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Дошо":

    "КПД/коефициент на полезно действие/ на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите" цитат от wikipedia
    не , че споря (аз тия стойности съм ги учил преди години) но от 28 до 35 са само 7 % докато от 42 до 56 както съм го чел в учебника преди години има 14 % разлика което е по-близко до 20% които wikipedia-та цитира т.е. съм по-склонен да вярвам на учебника отколкото на теб - но ако приемем , че действително са 28 на 35 - то значи това още повече доказва теорията ми , че Електрическия двигател има огромно КПД за сметка на ДВГ и => 440kw Ел.Двигател Вади много по-голяма реална мощ от 440Kw ДВГ (тук не говорим за предпочитания а за реалности - иначе и аз бих предпочел ДВГ)
  • 17 Millionaire

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Дошо":

    Екзоскелети EBA (Exoscelethon Battle Armor) произвеждат много държави от 1986-та (когато за първи път е имало нужда от такива при Чернобилската битка с радиационния враг) - за момента - Най-качествения EBA костюм за момента е на Американците (първо е създаден в Ирак - но по време на войната бива откраднат) интересното е ,че за него има цяла игра - Казва се CrySis
  • 18 Bayerische Motor Werke

    0 0 Отговор
    Днес за малко не си купих Нисан! Толкова ми хареса, че продЪлжавам да се чудя дали да не го купя. На всичко отгоре е смотана средна класа - Примера от 2009, но пък возията е убийствена! БМВ-то тук е в ролята на кошница, пренасяща яйца - т.е., колкото и оа не ми се ще, елдвг-то е по-важното, не опаковката, л ролята на же.езария, както друг го каза преди мен. Нека не се заяждаме за дреболии, макар да има хора, които само търсят начин да вдигнат нервите на останалите и им провалят деня, а после спокоино отиват да пият кафе, примерно, доволни от резултата! Познавам много такива и едва не ме вкараха "на топло" точно образи от този тип. Както и оа е, вие си продължавайте!
  • 19 алфиста

    1 0 Отговор
    Първият V образен двигател е италиански, на Ланча ;) Първият автомобил със самоносеща каросерия също...

    Коментиран от #22

  • 20 Marin

    0 1 Отговор
    Доше ти не пишеш за nissan gtr stock ,говориш за P800, който е 800 коня.Стоковия 300 не може да чукне!
  • 21 Бай Михал

    0 1 Отговор
    На ония с японките да прочете малко преди да се дърли!1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
    1887г. - първата кола със скоростна кутия,
    1888г. - първата кола пусната в масово производство,
    1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
    подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
    1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
    1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
    1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
    1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
    1933г. - първата кола с многоточково окачване,
    1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
    1937г. - първата дизелова туристическа кола,
    1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
    1957г. - първата безопасна туристическа кола,
    1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
    1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
    1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
    1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
    1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
    1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
    ... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.

    Коментиран от #27

  • 22 Фен на Мерцедес

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "алфиста":

    Е няма как първия автомобил със самоносеща конструкция да е бил на Ланча.Ти наясно ли си от коя година съществува фирмата Ланча.
  • 23 симеон маринов

    0 1 Отговор
    някой дали има инфо от къде се набавят тези електромотори за главините на колелата че в нета нищо не намирам а ми се иска да се пробвам и аз с една електричка

    Коментиран от #31

  • 24 дфгхг

    0 1 Отговор
    ппппппппфффффффф!!!!!тая немска жигула ли подобрява рекорди хахахаха!!!!!!!!
  • 25 цзьцзь

    1 1 Отговор
    тва бмв е всичко,но не и 28год. а пък и не е бмв даже,май тоя дет пише статиите кара компакт :Д
  • 26 Армагедон

    1 0 Отговор
    Човека си е събрал пари само за ел.моторчетата и за да си реализира идеите ,останалото го е събрал от Българските морги ,дето е пълно с тия трошки БМВ. И за да е по-убедителен е избрал по-стар модел,пък и сигурно е без пари. със същия успех можеше да експериментира и с по-нова трошка от тая марка!
  • 27 Дошо

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Бай Михал":

    Бай Михале това, че някой е направил нещо първи не означава, че след 50 години пак неговите изделия са най-добри.
  • 28 PlimP

    0 0 Отговор
    статията ми изглежда супер неточна, сугруно има някакви определени изисквания, за да е рекорд времето от 35.347 секунди за 1-а миля, има доста по-добри времена

    http://www.youtube.com/watch?v=yGQMihmbFQ4

    Коментиран от #30, #39

  • 29 PlimP

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=XnG5nbK_rQM&feature=related
  • 30 nikomv

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "PlimP":

    Новите рекорди са поставени на военно летище недалеч от Загреб на 17 април 2011-а, но според регламента на FIA официалното им обявяване става възможно едва сега след щателно проучване и потвърждаване на резултатите от замерванията.
    * Постиженията на дистанциите от 1/2 километър и 1 миля все още не са потвърдени от FIA

    Коментиран от #33

  • 31 Expert

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "симеон маринов":

    Ето тези EMRAX ги правят в Словения и често ги използват за електромобили http://www.enstroj.si/News/
    Можеш да си поръчаш
  • 32 Лос

    0 0 Отговор
    Браво на тойлетната, ама от бмв е останало само купето ...
  • 33 PlimP

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "nikomv":

    30, http://www.youtube.com/watch?v=_HHz-INVUhk&feature=related

    1/4 миля (402 метра) за 7.8сек, а тъпото БМВ - 1/8 миля (201 метра) 7.549 секунди
    съвесем лекинко по-бавно и за тва продължавам да не виждам нищо рекордно в случея
  • 34 PlimP

    0 0 Отговор
    :D, като се разрових отрих "Standing 1/4 = 7.41 & 197mph at this time."

  • 35 vaso

    1 1 Отговор
    Каква японка бе?...това е БМВ,това е колата!!!Изобщо няма дума за сравнение!!!..японкииии...хахахаха,бегаѝ отука,скриѝ се некъде...
  • 36 Japan PoWer...

    0 1 Отговор
    aWe samo Japan poWer we kfi sa tez turisticheskite bmw-ta.. :D
  • 37 mumiq

    1 0 Отговор
    Що се дърляте само кой е по , хората са си го написали ( 28-годишният баварец вече се води официално най-пъргавата кола на " ТОК " и сред возилата с маса над 1 тон. )
  • 38 Диян Дичев

    0 0 Отговор
    така да метна и аз едно спамче
    според наблюденията ми през последните години БМВ водят пред всеки един автомобил в свете и тука малко факти
    БМВ М5 за последните 26 години взема титлата "Автомобил на годината"
    Ауди - през 19-ти век бяха наистина много масов автомобил до кам 2007-ма те имаха много големи успехи а след това имаха проблем с бюджета и започнаха да дарпат назад и техните почитатели единствено могат дасе радват на успехите на ауди около 2000-ната година моделите
    Мерцеден- това беше мечтата на всеки един "газар и мутраген" но след 2004-та година когато Мерцедес заедно с БМВ предложиха дефектни коли на пазара германската мечта пропадна.Дефекта на Мерцедес беше в серията МЛ исползвали са некачествен материал за изработката на оптегача на веригата в бензиновите двигатели (после се чу че не само в МЛ но мерцедес твардяха че е само в МЛ) и от мерцедес предложиха обещететение на клиентите си (бесплатен ремонт на фабрично дефектните части,но само ако те се счупят) значи караш си с 200 чупи се оптегача и двигателя става мармадал а те ти плащат само оптегача много готино немислители ? Така мерцедес си загубиха много голяма част от клиентите и бяха на ръба на банкрут.
    Горе споменах че и БМВ са предложили на пазара модел с дефект това беше 1-ва серия с напално едитичен дефект като на мерцедес но от БМВ нечакаха клиентите дасе оплачат от дефекта на 1-ва серия ,а изпратиха писмо до всеки техен клиент закупил 1-ва серия дасе яви в сервиза на БМВ в рамките на 1 месец зада заменят дефектните части с нови и надежни такива,също така ако в рамките на гратисния 1 месец ако дадената част се строши БМВ поемат 100% от щетите и още едно нещо както казах имаше 1 месец гратисен период но вие сте били извън страната някаде работите нямате възможност да отидете в тъкав случай вие или някой ваш роднина се свързва с БМВ съобщава за ситуацията от БМВ идват и записват пробега на колата след което нейния собсвеник спокойно може да отиде и след 5 месеца (стига пробега дане е нали 10 000 км отгоре това което са записали от БМВ) по този начин БМВ загуби страшно много ресутси и обмисляха да си предложат акциите на пазара но си стъпиха на краката и си запазиха клиентите.
    Затова в момента всяка по голяма компания иска да работи именно с БМВ понеже са надежни и коректни.А не щото БМВ била по добра кола от ауди и мерцедец нищо подобно през 2008-ма година в много списания трите коли бяха на равно (вярно че БМВ 90% винаги беше с по 1 точка пред ауди и мерцедес но 1 точка е абсолютно нищо такаче трите модела бяха на кантар докато не тръгнаха назад и така БМВ испакна още повече).
  • 39 Четете бе

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "PlimP":

    КОЛАТА Е ЕЛЕТРОМОБИЛ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ ЩЕ Е ПО-БАВНА ОТ ТАКАВА ЗАДВИЖВАНА С БЕНЗИН!!!!!
  • 40 Диян Дичев

    0 0 Отговор
    всъщност електромобилите ускоряват по бързо от бензиновите коли :) когато са на едни конски сили за пример ще вметна в момента най-бурзо ускоряващото БМВ е разработка на Г-повер М3 Хуррикане което в буквалния смисал на думата има набутани 720 коня под капака (то просто се затваря максимално плътно даже предния капак е леко издут зада побере двигателя) и с тези си 720 коня ускорява на 2.8 сек 0-100 а този ел мобил с 600 коня ускорява за 3,3 ? това чудо ако му се вкарат още 120 коня ще падне доста под 2.8 до колкото помня новият ГТ-Р ускоряваше за 2,9 от 0 до 100 такаче електромобилите въобще неса за подценяване спрямо ускорение и бързина а що се отнася до максималната скорост това зависи от предавателното чистло на ел двигателите (вярно че ел мобилите нямат скорости но все пак имат една предавка както са добре познатите ви тролейбуси)
  • 41 Tesla

    0 0 Отговор
    Дичев не си в час.Има електромобили какъвто е и горния без предавки и загубите са нищожни.Не говори без да си запознат.А това че бМВ водело въобще не е вярно.Водещи в ел технологиите са японците и за това БМВ ще взема технологии от Тойота.